Suomen korkein oikeus linjasi alkuvuodesta, että kaikki uskonnot on laitettava samanarvoisiksi. Päätöstä perusteltiin Suomen perustuslaissa on säädetyllä perusoikeuksilla, joihin kuuluvat ihmisten yhdenvertaisuus sekä uskonnon ja omantunnon vapaus. Siten myös spagettihirviö-uskonnon opetus on järjestettävä, jos siihen kuuluvia oppilaita on luokka-asteella vähintään kolme.
Pääkaupunkiseudun opetushallitus julkaisikin tänään päätöksen, missä Lentävä spagettihirviö-uskonto hyväksyttiin kouluopetukseen luterilaisen ja ortodoksisen-uskonnon opetuksen rinnalle.
Jos vanhemmat ovat rekisteröineet lapsensa pasta-kultin jäseniksi, mikä onnistuu nettilomakkeella, niin oppilaan on pakko osallistua Lentävän spagettihirviö-uskonnon opetukseen. Tämä on vastaava sääntö kuin, mitä sovelletaan muiden uskontojen kohdalla. Vasta täysi-ikäinen saa erota uskonnosta ilman huoltajan suostumusta.
Lentävä spagettihirviö-uskonto viimeinkin kouluihin!
8
133
Vastaukset
- Anonyymi
Uskonnot tulee kieltää tai spagettihirviö vaihtoehdoksi.
- Anonyymi
Demokratius takaa toistaiseksi ykseyden rapautumisen.
eipä tässä muuta - Anonyymi
Onko kyseinen parodia uskonnosta menty hyväksymään lailliseksi uskonnoksi Suomessa?
- Anonyymi
Tarkoitatko kristinuskoa, vai jotain toista?
- Anonyymi
Kuukomentokeskus kiljuu kiukkuisesti
- Anonyymi
Minä haluan uskoa ketsuppihirviöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881341Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53712
- 33692
- 60689
- 47670