Minä olen hyväosainen köyhä

Anonyymi

Saan kaiken mitä tarviin. Vaikka tukina tuleekin niin pärjään erinomaisesti. Miksi valittaa silloin kun kaiken saa. Laskut maksaa tt tuki, ja siitä jää käyttö rahaakin vielä. Asumistuet ym päivärahat, niin elän hyvin. En suuttittele töihin menoa, kun olen nyt tottunut tähän ja rahat riittää.

Suomessa on tosi hyvin asiat, kukaan ei onneksi patista töihin, nyt ainakaan korona aikaan, ei kukaan, rauhassa on nyt sanut olla viimeisen vuoden, ja sai ennen koronaakin. Harvoin tuli mitään työkkäristä, soittivat kaksi kertaa vuodessa, ja toivottivat hyvää kesää tai talvea... ja juteltiin niitä näitä, tuskin koskaan työasioista.

Tietysti oisi rahaa tulla enemikin, mutta minulle riittää että tt tuki maksaa laskuni, ja muut rahat ovat sitten ruokaan ja vaatteisiin. Kirpparilta läytyy parhaat vaatteet ja asioita pahemmin tarvi uusia, niitä on enempi kuin kylliksi. Joskus jopa joutunut pois heittää kun ei mahdu.

Koskaan ei ole tili tyhjä, nytkin selviäisi vielä pariviikkoa ilman uusia rahoja. Tietysti saa tulla.
On niin kiva kun saa nukkua pitkään ja tillle vaan kolahtaa rahaa. Se joka ei tästä tykkää, valehtelee.
Nyt kun kesä tulee niin ei muuta kun mökille laiturille jos ilma suo.

25

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Huono provo.

Ei mulla muuta.

• Anonyymi

Sulla? Niin on.

• Anonyymi

Aivan oikein. Löytyipä joku, joka omasta hyvinvoinnistaan vähillä laillisilla tuloilla tälle palstalle kirjoittaa. On meitä muitakin, mutta me hiljokseen myhäilemme, olemme oloomme tyytyväisiä, käännämme kylkeä ja suunnittelemme, mitä kivaa huomenna ja ensi kesänä.

• Anonyymi

Tuilla ne kansanedustajatkin elää ja ovat, eikä tee mitään. Kyllä tasavertaisesti pitää toimia kikille ihmisille.

Me työttömät ei valehdella eikä huijata, vaan haetaan laillisesti kelasta apurahoja. Edustajat vetelee pimeesti mistä tahansa.

Kyllä, työttömyys on parasta.

• Anonyymi

Niin toisaalta jos töitä ei ole niin sitten toimeentulotuella ja kyllä 500eurolla yksinelävä pärjää. 10 euron päiväbudjetilla niin ruokaa ostaa kummasti.

• Anonyymi

Realistisesti kun ajattelee., ihmisen ei tarvi käydä kaupassa joka päivä. Kerran viikossa riittää. Ei se kymppi tai vitonen mene päivässä ruokaan, se on pelkkä ajatus vaan että kymppi päivässä ruokaan. Kyllä ihminen syö monta päivää sillä kympillä.

Joka pivä eikä joka viikkokaan tarvi ostaa kaikkea aina. Aina on kotona jotain, et kukaan osta joka kauppareissulla perunoita, munia, leipää tai hedelmiä. Jotkut on niin tyhmiä että joka päivä ruokarahaan laskee niin että ostaa samat tarvikkeet aina. Ei se niin mene.

Sopan kun keität, syöt siitä varmasti neljä päivää, ei ole kallis ruoka päivässä.

• Anonyymi

Näinhän se menee.
        Turhan lyhytnäköistä ja rasittavaakin miettiä ainaisia päiväbudjetteja. Itsellä menee noin 4-7 € päivässä, mutta tämä vain vain laskennallinen luku, en siis suinkaan mieti sen enempää päivä- tai kuukausibudjettiaan. Mut mä käytän toiminnallisista puutteista johtuen jonkun verran esikäsiteltyjä, eli esim. pilkottuja mitkä kalliimpia.

Parempi miettiä miten syö pitkän päälle monipuolisesti, edullisesti. En käytännössä laske kaupassakaan - tavarat kärryyn ja kassalle! No se on helppoo, kun itselleen vaan ostaa ja ostan yleensä peruselintarvikkeita. Suorastaan inhoan kaikkia valmisruokia, lukuunottamatta joitain salaatteja, karjalanpiirakoita yms. Ei mulle oikein maistu pitsakaan, paitsi ilman pohjaa 🙄 Moni muu täkäläisessä pikkukaupungissa kyllä taitaa tykätä, sillä täällä on todella monta pizzeriaa!Pitsan sijaan vaihteeksi tilasin tänään kotiin possun lehtipihvin ranskalaisilla, ja siinä oli salaattikin. Kyllähän sitä vällilä itse kullakin on lupa laiskotella ruoanlaitossa tai vähän herkutella.

lajijasuris

• Anonyymi

Soppatarpeet isoon kattilaan maksoi n. 6 € ja siitä syö kaksi aikuista ihmistä kolme päivää eli kaikkiaan 6 roimaa annosta.
        Kun siis täyden soppalautasen hinnaksi tuli 1 € niin sillä 500 €:n tt-rahalla saa/kk niin paljon lihasoppaa, että uimataidottomat hukkuu siihen. Ja jotkut vielä kehtaa valittaa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Soppatarpeet isoon kattilaan maksoi n. 6 € ja siitä syö kaksi aikuista ihmistä kolme päivää eli kaikkiaan 6 roimaa annosta.
        Kun siis täyden soppalautasen hinnaksi tuli 1 € niin sillä 500 €:n tt-rahalla saa/kk niin paljon lihasoppaa, että uimataidottomat hukkuu siihen. Ja jotkut vielä kehtaa valittaa !

No juu, mäkin tein toissapäivänä 3 litran kattilan jauhelihasoppaa. Perunat pilkoin ite, kun pakastekuutiot on mauttomia, mutta muut (tuore)vihannekset ostin valmiiks pilkottuna, jauhel. 250g (vähär. nautaa), 2 persiljaa. Taisivat maksaa 7-8€ eli tulee kai lautasellisen hinnaksi 1,5€, mutta mulla oli lisäksi ruisleipää juustolla. Erilaiset pastaruoat on myös halpoja, vaikka käyttäs täysjyvääkin mikä sitäpaitsi paljon paremman makuista. Oikeastaan kaikki itsetehty on edullista kunhan ei käytä kaikkein kalleimpia lihoja, ainakaan jatkuvasti.

lajijasuris

• Anonyymi

On monenlaisia köyhiä, on työtätekeviä köyhiä ja niitä, ketkä eivät tee.
      Molemmat vaativat oman erityisosaamisensa.

• Anonyymi

Taisit ymmärtää, että ihmiset ovat kaikki erilaisia. Ei heitä voi istuttaa samaan muottiin, että kaikki tekee asiat samalla lailla. Vihdoinkin ymmärsit. Jos sinä syöt viikossa 100 e niin toiselle riittää 20 e, mitä sitten, miksi se joitakin kiusaa? Erilaisuus on kummallista joidenkin mielestä. JOtkut syövät lääkkeitä, jotekut eivät, joillakin on auto kaikilla ei... olemme kaikkierilaisia, täällä vaan katerogioidaan ihmiset siihen muottiin mikä on itse. Minä sitä ja tätä, miksi et sinä?
        Mitään erityisosaamista ei tarvi normaaliin elämiseen.

Täällä luuserieksi ja loisiksi haukutaan ihmmhmistä joka ei ole työssä ja saa tukirahjoja. mutta kehutaan kansanedustajia jotka eivät tee mitään ja saaat tukirahjoja ja paljon enenmpi kun työtön. Miksi kummassa he eivät ole luusereita ja loisia, vaikka vetelee ja valhetelee kaiken jäjen mukaan niin paljon tukirhoja ettei sitä voi edes ymmärtää? JOllekin roisotoaminen hyväksytään, mutta ei kaikille. Miksi

• Anonyymi

Näyttää siltä, että joillakin ajatus harhailee, joillakin ei .

• Anonyymi

Nämä ns työlliet eivät voi ymmärtää että aina ei tarvi kehua sillä rahalla ja työnteolla. Kaikki ei tuhlaa ja kaikki ei halua olla töissä.

Jokaisella meillä on omat jutut, ja niiden kanssa eletään ja ollaan, ei tarvi olla toisten kopio.

Työlliset ovat kateellisia vapaana eläville ihmisille, ja siksi haukkuvat heitä kun itellä menee huonosti. Pinna kirsityy kun joitkut elävät helppoa elämää, mitä sitten?

Normaalille elämälle ei ole tehty sääntöjä, miten olet ja elät suomessa, kun hellität hiukan, huomaat että elänän tärkein asia ei ole työ eikä raha.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nämä ns työlliet eivät voi ymmärtää että aina ei tarvi kehua sillä rahalla ja työnteolla. Kaikki ei tuhlaa ja kaikki ei halua olla töissä.

Jokaisella meillä on omat jutut, ja niiden kanssa eletään ja ollaan, ei tarvi olla toisten kopio.

Työlliset ovat kateellisia vapaana eläville ihmisille, ja siksi haukkuvat heitä kun itellä menee huonosti. Pinna kirsityy kun joitkut elävät helppoa elämää, mitä sitten?

Normaalille elämälle ei ole tehty sääntöjä, miten olet ja elät suomessa, kun hellität hiukan, huomaat että elänän tärkein asia ei ole työ eikä raha.

Minun puolestani jokainen saa lorvia työttömänä, mutta älkää sitten nostako senttiäkään tukia, joita mie töissä käyvät veroistamme maksamme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun puolestani jokainen saa lorvia työttömänä, mutta älkää sitten nostako senttiäkään tukia, joita mie töissä käyvät veroistamme maksamme.

Miksi? Nehän kuuluu työttömille ja vähävaraisille. Niitähän pyydetään hakemaan jos olet työtön ja vähävarainen. Ei sitä sinulta kysytä.

Älä sinäkään nosta palkkaa kun valitat siitä että olet töissä ja muut saavat helpommalla rahansa.

Tuet kuuluu työtömille, eikä se niin ole???? On se. Oikein innottaa olla työtön kun tuollasia lauot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hah haa hyvin ovat herrat sutkin aivopesseet, samalla herrat kusettaa suojatyöpaikoissaan sun kaltaisia 100-0.

On halvempaa maksaa kortistoon kuin suojatyöpaikkalaisille älytöntä palkkaa tyhjästä tekemisestä millä ei ole mitään arvoa. Näitä hemmoja on Suomessa satoja tuhansia puuhastelemassa ja juurikin syyllistämässä työttömiä vaikka itse istuvat toisella puolen pöytää jollain työnimikkeellä, tekemättä oikeasti yhtään mitään, onneksi kampaviineri lihottaa ja voi tulla luonnollista poistumaa ennen eläkeikää.

Paskanjauhamisesta maksetaan nykään enemmin liksaa kuin fyysisestä tuottavasta työstä mikä on nurinkurista ja perverssiä, ei kenenkään tuoma arvo työllään ole vaikkapa 100k€ vuodessa, harvassa ovat ne työpaikat ja kuntien sekä valtion hommissa se on silkkaa varastamista verorahoista.

Vieläkö ihmettelette miksi maa velkaantuu?
        Työttömyys ei ole suurin menoerä vaan edellä kerrottu kähmintä ja varastaminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hah haa hyvin ovat herrat sutkin aivopesseet, samalla herrat kusettaa suojatyöpaikoissaan sun kaltaisia 100-0.

On halvempaa maksaa kortistoon kuin suojatyöpaikkalaisille älytöntä palkkaa tyhjästä tekemisestä millä ei ole mitään arvoa. Näitä hemmoja on Suomessa satoja tuhansia puuhastelemassa ja juurikin syyllistämässä työttömiä vaikka itse istuvat toisella puolen pöytää jollain työnimikkeellä, tekemättä oikeasti yhtään mitään, onneksi kampaviineri lihottaa ja voi tulla luonnollista poistumaa ennen eläkeikää.

Paskanjauhamisesta maksetaan nykään enemmin liksaa kuin fyysisestä tuottavasta työstä mikä on nurinkurista ja perverssiä, ei kenenkään tuoma arvo työllään ole vaikkapa 100k€ vuodessa, harvassa ovat ne työpaikat ja kuntien sekä valtion hommissa se on silkkaa varastamista verorahoista.

No nyt on tietomies asialla. Näin se on, täyttä totta joka sana.

Olen itsekin ihmetellyt miksi herrojen rahoan saamisesta ei ole samanlaista haloota kuin työttömien?? Rikkailee tulee rahaa jatkuvasti eikä aina kestä päivänvaloa, nostaa mistä sitä saa, Aina päivittäin joku jää kiinni huijatuilla rahoillaan... ottavat mistä saa ja sanovat olen pahoillani. Sanoppa käyhä sitä.

Herrat ei ole sitä itse tienanneet, ne on tukirahoja heille. Miksi siitä ei nosteta meteliä?

Mitä enempi saavat niin sekös on luvallista, mutta yksi kymppi tai satanen on jo kauheaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No nyt on tietomies asialla. Näin se on, täyttä totta joka sana.

Olen itsekin ihmetellyt miksi herrojen rahoan saamisesta ei ole samanlaista haloota kuin työttömien?? Rikkailee tulee rahaa jatkuvasti eikä aina kestä päivänvaloa, nostaa mistä sitä saa, Aina päivittäin joku jää kiinni huijatuilla rahoillaan... ottavat mistä saa ja sanovat olen pahoillani. Sanoppa käyhä sitä.

Herrat ei ole sitä itse tienanneet, ne on tukirahoja heille. Miksi siitä ei nosteta meteliä?

Mitä enempi saavat niin sekös on luvallista, mutta yksi kymppi tai satanen on jo kauheaa!

Rikkaat onkin oikeasti pahimpia pummeja koko yhteiskunnassa.

Esim, köyhien saamat asumistuet päätyy rikkaille, kun köyhä maksaa 20 neliön kuppasesta kodistaan 800 euroa vuokraa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just näin. Veit sanat minun näppäimistöltäni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi? Nehän kuuluu työttömille ja vähävaraisille. Niitähän pyydetään hakemaan jos olet työtön ja vähävarainen. Ei sitä sinulta kysytä.

Älä sinäkään nosta palkkaa kun valitat siitä että olet töissä ja muut saavat helpommalla rahansa.

Tuet kuuluu työtömille, eikä se niin ole???? On se. Oikein innottaa olla työtön kun tuollasia lauot.

Työtön se on itsekin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esim, köyhien saamat asumistuet päätyy rikkaille, kun köyhä maksaa 20 neliön kuppasesta kodistaan 800 euroa vuokraa.

Ei kela sellasia maksa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kela sellasia maksa

Viis siitämistä millä nimellä ne rahat tulee, sinäkin maksat varakkaisen palkat ja ylisuuret tuet. Kyllä ne rahaihmiset osaa luovia reittejä mistä rahaa saa vearotta ja pimeesti ja aina kun sitä tarvii. Toisin se on tavallisella duunarilla ja työllisillä, itse on heillä ansaittava tai olemalla tekemättä mitään, se on paras vaihtoehto, ja jos liikaa saat joudut maksaan takasin. Mutta varakkaat sanovat vaan että miljoonia tuli, en tiiä mistä, olen pahoillani,, eikä sitä peritä edes taksin. On se vaan härskiä ja katalaa, siksi en edes äämestä koskaan, kun en siedä tuollasta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onpa tyhmä köyhä, kun maksaa noin paljon vuokraa pienestä luukusta.
        Kyllä se 20 €/m2 on ihan maksimi hinta vuokra-asunnosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne rikkaat on jo kertaalleen valtiolle veroina antaneet tuon sinun asumistuen. Vai mistä luulit että valtio ne asumistukirahat sun tilille laittaa?

• Anonyymi

Ei suomessa enää pahemmin voi erottaa työtöntä ja työllistä. Työ ei ole enää sitä mitä se oli ennen. 8 tuntia pivässä ja palkka, jolla koko perhe tuli toimeen. Ei ollut tukia muuta kuin pienet lapsilisät.

Nykyisin työstä ei juurikaan makseta palkkaa, vaan työnantaja haluaa maksataaa teettämänsä työn työttömyyskorvauksilla. Palkkaa ei haluta maksaa.

Työnantajat eivät osaa tajuta mikä on palkka ja mikä korvaus. Palkka on se minkä he itse maksavat työntekijälle, ei siinä korvauksia maksella silloin.

On kumma ettei ymmäretä että työstä maksetaan palkkaa ei korvauksia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      461
      2775
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2615
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      267
      1575
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1174
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      440
      1121
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1088
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      960
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      928
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      879
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      875
    Aihe