Kielletyt lepopäivät ja kielletyt ruuat (lihalliset opit)

Anonyymi

UT:ssa eli Uudessa Liitossa ei ole sapattikäskyä eikä kiellettyjä lepopäiviä eikä kiellettyjä ruokia.
Adventismioppi aiheuttaa kiistoja ja eriseuraisuutta.
Arasolakin on tunnustanut tämän.

Adventistien liha puhuu.....ei Pyhä Henki.

Ovat kuin sapattirakkikoiria ja valehtelevat rakastavansa lähimmäisiä.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuka luulet olevasi, katkera neitsyt jota kukaan ei huolinut?

      • Anonyymi

        Jos olet neitsyt niin kerro siitä pastorillesi hän ilahtuu.
        Sapatti-iloa pastorille.


    • Anonyymi

      Vanhassa testamentissakaan ei ole kiellettyjä lepopäiviä. Mitä oikein sekoilet?

      • Anonyymi

        Onhan . Työtä pitää tehdä välipäivät .


    • Anonyymi

      Arvaa harmittiko ?

    • Anonyymi

      Söisikö aloittaja kaikkea mitä tuolla maailmalla syödään ??

      kysynpävaan.

    • Anonyymi

      Jaa- missä on kielletty lukea KOKO raamattua. Eihän Uutta testamenttia osaa käsitelläkään, ellei koko raamattu ole opetuksessa läsnä.
      Ei pidä harhailla.
      Ja Jeesuksen aikana se vanhan puoli kirkasti Jumalan sanana armollista Jumalaa.

      (40:3) Ja hän nosti minut ylös turmion kuopasta, lokaisesta liejusta, ja asetti minun jalkani kalliolle, hän vahvisti minun askeleeni. (40:4) Hän antoi minun suuhuni uuden virren, kiitoslaulun Jumalallemme. Sen näkevät monet ja pelkäävät ja turvaavat Herraan. (40:5) Autuas se mies, joka panee turvansa Herraan eikä käänny ylpeiden puoleen eikä niitten, jotka valheeseen eksyvät! (40:6) Herra, minun Jumalani, suuret ovat sinun ihmetekosi ja sinun aivoituksesi meitä kohtaan. Ei ole ketään sinun vertaistasi. Niitä minä tahdon julistaa, niistä puhua, niitten paljous on suurempi, kuin luetella taidan. (40:7) Teurasuhriin ja ruokauhriin et sinä mielisty; minun korvani sinä avasit, polttouhria ja syntiuhria sinä et vaadi. (40:8) Silloin minä sanoin: "Katso, minä tulen; kirjakääröön on kirjoitettu, mitä minun on tehtävä.
      (Psa 40:2-7)
      (40:9) Sinun tahtosi, minun Jumalani, minä teen mielelläni, ja sinun lakisi on minun sydämessäni." (40:10) Minä julistan vanhurskautta suuressa seurakunnassa; katso, en minä sulje huuliani. Sinä, Herra, sen tiedät. (40:11) Minä en peitä sinun vanhurskauttasi omaan sydämeeni, vaan puhun sinun uskollisuudestasi ja avustasi; minä en salaa sinun armoasi ja totuuttasi suurelta seurakunnalta. (40:12) Sinä, Herra, älä sulje minulta laupeuttasi, sinun armosi ja totuutesi varjelkoon minua aina. (40:13) Sillä lukemattomat vaivat minua saartavat, minun rikkomukseni ovat ottaneet minut kiinni, niin etten nähdä taida; ne ovat useammat kuin pääni hiukset, ja rohkeus on minulta mennyt. (40:14) Kelvatkoon sinulle, Herra, pelastaa minut, Herra, riennä minun avukseni. (40:15) Hävetkööt ja punastukoot kaikki, jotka minun henkeäni etsivät, hukuttaaksensa sen; peräytykööt ja tulkoot häpeään ne, jotka tahtovat minulle onnettomuutta. (40:16) Tyrmistykööt häpeästänsä ne, jotka minulle sanovat: "Kas niin, kas niin!" (40:17)

      Iloitkoot ja riemuitkoot sinussa kaikki, jotka sinua etsivät; ne, jotka sinun autuuttasi rakastavat, sanokoot aina: "Ylistetty olkoon Herra!" (40:18) Minä olen kurja ja köyhä, mutta Herra pitää minusta huolen. Sinä olet minun apuni ja pelastajani; minun Jumalani, älä viivy.
      (Psa 40:8-17)

    • Anonyymi

      Mitä hyvää on lampaan munuaisrasvassa? Sitähän mainostetaan VTssä .
      Parempaa on matikkakeitto, suomuton herkku. Kielletty sellainen suomuttomuutensa vuoksi.

      • Anonyymi

        Makrilli mustekala osterit kanit jänis kameli on kielletty mutta ne syö joilla on nälkä.


    • Anonyymi

      Adventismissa pidetään hyvää huolta omasta lihasta.
      Siitä tulee sellainen pyhempi olo.

    • Anonyymi

      Mitä sitten tarkoittaa kun Jeesus sanoo:

      "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa."
      Mat. 5:17-19

      Ja mikä laki ihmisen sydämeen tulee kirjoitetuksi?

      "Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut."
      Kirje heprealaisille 8:10-12 (Jeremia 31:31-34)

      Onko Jumalan laki kirjoitettu sydämeesi?

      • Anonyymi

        Jere murhattiin eikö. Sakarias murhattiin . Jesaja 58 paasto joka on Jumalan mieleen .


    • Anonyymi

      Tunteeko aloittaja Kai A ?

    • Anonyymi

      UT on kyllä hyvä kirja se ei kiellä tapamistakaan kunhan vain muistaa rakastaa tappamaansa ihmistä kyllä elämä helpottui paljon .

      • Anonyymi

        Mistä olet tuon käsityksen saanut ? Mites sielä 10 käskyissä sanotaan tappamisesta ?


      • Anonyymi

        Herodes oli Ismail arabiasta jotain itumean sukua . Mihin keturan lapseteni. Esau ja Ismail karkotettiin itään. Haagar itään,oli Egyptistä orja. Jeesus tuli Iisakin sukuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä olet tuon käsityksen saanut ? Mites sielä 10 käskyissä sanotaan tappamisesta ?

        Sen takia kunkku David teki suuren virheen kun murhautti sotapäällikkönsä ja pani sen vaimon raskaaksi ja se lapsi kuoli.


    • Anonyymi

      Uudessa testamentissa on pakollinen lepo herrassa ikuinen rauha pojassa Jeesuksessa ikuisesti kokoajan. Kristitty pitää pyhiä päiviä vain Jeesuksen muistoksi only .

    • Anonyymi

      Ajattele jos sulla on varastettua tavaraa rahaa lemmikkejä kukkia kelloja kenkiä se on sulle tuhoon vihittyjä omaisuutta ja varas saa viedä sulta kaiken saatana siis ja varkaat. ! Palauta äkkiä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3401
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      173
      1439
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1218
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1112
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      163
      793
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      41
      739
    Aihe