Katsastus on turhaa

Anonyymi

Olen nyt ajanut kolme vuotta samalla katsastamattomalla autolla. Hyvin on kestänyt ilman katsastuksiakin vaikka auto on 22 vuotta vanha ja kilometrejä takana jo noin 350 000. Viimeisen katsastuksen jälkeen kilometrejä on tullut muistaakseni sellaiset 70 000. Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen olen kerran sen jälkeen vaihtanut, mitään muuta ei ole tarvinnut.

Kertokaahan minulle miksi ihmeessä autoja pitäis muka katsastaa vaikka niissä ei olisi mitään vikaa? Täysin turhaa rahastusta koko touhu.

8

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tai itse asiassa jarruletku katkesi pari kuukautta sitten kovan jarrutuksen takia mutta niinhän ne yleensä katkeilevatkin kovissa jarrutuksissa. Ei jarruja tarvitse normaalisti sellaisella voimalla painaa mitä minä silloin letkun katketessa painoin. Ja huom. mitään vakavaa ei silloin tapahtunut, kiitos siitä kuuluu yksin minulle.

• Anonyymi

Ei jarruletku saa katketa kovassakaan jarrutuksessa. Sen takia autoja katsastetaan jotta liikenteessä ei olisi tuollaisia pommeja.

• Anonyymi

Täytyyhän pilkunnussijoiden jostain rahaa saada. Yle tv2:lla just menossa elokuva kyseisestä aiheesta.

• Anonyymi

Elokuva katsastus kertoo itseasiassa miehen ikääntymisestä, se katsastus on vain sivujuonne siinä elokuvassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elokuva katsastus kertoo itseasiassa miehen ikääntymisestä, se katsastus on vain sivujuonne siinä elokuvassa.

Näytettiinhän siinä Hillmannin katsastus. Vaimo kysy, menikö läpi ?. Mies vastas: Meni.., "Oli ihan läpihuutojuttu"...

• Anonyymi

Kanadassa kokeilivat että mitä tapahtuu kun autojen katsastus lopetetaan. Ja mites kävi?

Onnettomuuksien määrä ei lisääntynyt eikä mikään muukaan muuttunut, joten katsastuksesta luovuttiin lopullisesti.

Itse ajan 24 vuotta vanhalla autolla ja olen sen joka vuosi käynyt näyttämässä ja viimeiset 8 vuotta se on mennyt aina suoraan läpi, joten ei se katsastaminenkaan nyt niin vaikea homma ole.

• Anonyymi

ja löytääkö katsastus edes kaikkia vikoja, esim. pyöränlaakeri voi hajota niinkin, ettei välystä tunnu rengasta heiluttelemalla kuten katsastuksessa tehdään, mutta laakeri voi pitää ääntä.
      Sitten toisaalta on esim. joidenkin Nissan Primeroiden kohdalla valmistajan pitänyt puuttua asiaan, että tukivarsissa pieni välys on täysin hyväksyttävissä oleva asia kun suomikatsuri olisi halunnut hylätä ne aiheettomasti... niitä valmistajien ohjeitahan on kertynyt varmaan vino pino jo tähän mennessä katsastusasemille. Valmistaja varmasti tietää itse paremmin autojena rakenteen kuin suomalainen suikkalakki...

• Anonyymi

Se on ihan sama mitä valmistaja tietää. Suikkalakki voi hylätä sun autosi silti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1483
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      113
      951
    3. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      58
      781
    4. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      48
      774
    5. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      730
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      717
    7. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      72
      707
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      26
      689
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      41
      677
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      68
      672
    Aihe