Olen nyt ajanut kolme vuotta samalla katsastamattomalla autolla. Hyvin on kestänyt ilman katsastuksiakin vaikka auto on 22 vuotta vanha ja kilometrejä takana jo noin 350 000. Viimeisen katsastuksen jälkeen kilometrejä on tullut muistaakseni sellaiset 70 000. Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen olen kerran sen jälkeen vaihtanut, mitään muuta ei ole tarvinnut.
Kertokaahan minulle miksi ihmeessä autoja pitäis muka katsastaa vaikka niissä ei olisi mitään vikaa? Täysin turhaa rahastusta koko touhu.
Katsastus on turhaa
8
109
Vastaukset
- Anonyymi
Tai itse asiassa jarruletku katkesi pari kuukautta sitten kovan jarrutuksen takia mutta niinhän ne yleensä katkeilevatkin kovissa jarrutuksissa. Ei jarruja tarvitse normaalisti sellaisella voimalla painaa mitä minä silloin letkun katketessa painoin. Ja huom. mitään vakavaa ei silloin tapahtunut, kiitos siitä kuuluu yksin minulle.
- Anonyymi
Ei jarruletku saa katketa kovassakaan jarrutuksessa. Sen takia autoja katsastetaan jotta liikenteessä ei olisi tuollaisia pommeja.
- Anonyymi
Täytyyhän pilkunnussijoiden jostain rahaa saada. Yle tv2:lla just menossa elokuva kyseisestä aiheesta.
- Anonyymi
Elokuva katsastus kertoo itseasiassa miehen ikääntymisestä, se katsastus on vain sivujuonne siinä elokuvassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elokuva katsastus kertoo itseasiassa miehen ikääntymisestä, se katsastus on vain sivujuonne siinä elokuvassa.
Näytettiinhän siinä Hillmannin katsastus. Vaimo kysy, menikö läpi ?. Mies vastas: Meni.., "Oli ihan läpihuutojuttu"...
- Anonyymi
Kanadassa kokeilivat että mitä tapahtuu kun autojen katsastus lopetetaan. Ja mites kävi?
Onnettomuuksien määrä ei lisääntynyt eikä mikään muukaan muuttunut, joten katsastuksesta luovuttiin lopullisesti.
Itse ajan 24 vuotta vanhalla autolla ja olen sen joka vuosi käynyt näyttämässä ja viimeiset 8 vuotta se on mennyt aina suoraan läpi, joten ei se katsastaminenkaan nyt niin vaikea homma ole. - Anonyymi
ja löytääkö katsastus edes kaikkia vikoja, esim. pyöränlaakeri voi hajota niinkin, ettei välystä tunnu rengasta heiluttelemalla kuten katsastuksessa tehdään, mutta laakeri voi pitää ääntä.
Sitten toisaalta on esim. joidenkin Nissan Primeroiden kohdalla valmistajan pitänyt puuttua asiaan, että tukivarsissa pieni välys on täysin hyväksyttävissä oleva asia kun suomikatsuri olisi halunnut hylätä ne aiheettomasti... niitä valmistajien ohjeitahan on kertynyt varmaan vino pino jo tähän mennessä katsastusasemille. Valmistaja varmasti tietää itse paremmin autojena rakenteen kuin suomalainen suikkalakki... - Anonyymi
Se on ihan sama mitä valmistaja tietää. Suikkalakki voi hylätä sun autosi silti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064928Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413259Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192306Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371422Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121251- 761217
- 731180
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311148Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059