Katsastus on turhaa

Anonyymi

Olen nyt ajanut kolme vuotta samalla katsastamattomalla autolla. Hyvin on kestänyt ilman katsastuksiakin vaikka auto on 22 vuotta vanha ja kilometrejä takana jo noin 350 000. Viimeisen katsastuksen jälkeen kilometrejä on tullut muistaakseni sellaiset 70 000. Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen olen kerran sen jälkeen vaihtanut, mitään muuta ei ole tarvinnut.

Kertokaahan minulle miksi ihmeessä autoja pitäis muka katsastaa vaikka niissä ei olisi mitään vikaa? Täysin turhaa rahastusta koko touhu.

8

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tai itse asiassa jarruletku katkesi pari kuukautta sitten kovan jarrutuksen takia mutta niinhän ne yleensä katkeilevatkin kovissa jarrutuksissa. Ei jarruja tarvitse normaalisti sellaisella voimalla painaa mitä minä silloin letkun katketessa painoin. Ja huom. mitään vakavaa ei silloin tapahtunut, kiitos siitä kuuluu yksin minulle.

      • Anonyymi

        Ei jarruletku saa katketa kovassakaan jarrutuksessa. Sen takia autoja katsastetaan jotta liikenteessä ei olisi tuollaisia pommeja.


    • Anonyymi

      Täytyyhän pilkunnussijoiden jostain rahaa saada. Yle tv2:lla just menossa elokuva kyseisestä aiheesta.

      • Anonyymi

        Elokuva katsastus kertoo itseasiassa miehen ikääntymisestä, se katsastus on vain sivujuonne siinä elokuvassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elokuva katsastus kertoo itseasiassa miehen ikääntymisestä, se katsastus on vain sivujuonne siinä elokuvassa.

        Näytettiinhän siinä Hillmannin katsastus. Vaimo kysy, menikö läpi ?. Mies vastas: Meni.., "Oli ihan läpihuutojuttu"...


    • Anonyymi

      Kanadassa kokeilivat että mitä tapahtuu kun autojen katsastus lopetetaan. Ja mites kävi?

      Onnettomuuksien määrä ei lisääntynyt eikä mikään muukaan muuttunut, joten katsastuksesta luovuttiin lopullisesti.

      Itse ajan 24 vuotta vanhalla autolla ja olen sen joka vuosi käynyt näyttämässä ja viimeiset 8 vuotta se on mennyt aina suoraan läpi, joten ei se katsastaminenkaan nyt niin vaikea homma ole.

    • Anonyymi

      ja löytääkö katsastus edes kaikkia vikoja, esim. pyöränlaakeri voi hajota niinkin, ettei välystä tunnu rengasta heiluttelemalla kuten katsastuksessa tehdään, mutta laakeri voi pitää ääntä.
      Sitten toisaalta on esim. joidenkin Nissan Primeroiden kohdalla valmistajan pitänyt puuttua asiaan, että tukivarsissa pieni välys on täysin hyväksyttävissä oleva asia kun suomikatsuri olisi halunnut hylätä ne aiheettomasti... niitä valmistajien ohjeitahan on kertynyt varmaan vino pino jo tähän mennessä katsastusasemille. Valmistaja varmasti tietää itse paremmin autojena rakenteen kuin suomalainen suikkalakki...

    • Anonyymi

      Se on ihan sama mitä valmistaja tietää. Suikkalakki voi hylätä sun autosi silti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1583
    5. 80
      1135
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      122
      926
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe