Useimpien rakkaus kylmenee sen takia.
Mutta kuka vahvana pysyy loppuunasti se pelastuu.
1. Laittomuus on mikä?
2. Rakkauden kylmeneminen tarkoittaa mitä?
3. Vahvana pysyminen eli?
4. Loppu on mikä?
Laittomuus pääsee valtaan
105
57
Vastaukset
- Anonyymi
Mistä tämä aloitus on otettu? Lähdeviittaus tarvitaan.
- Anonyymi
Se on otettu raamatusta Jeesuksen puheesta opetuslapsille. (Matteus 24)
- Anonyymi
Niin tyypillistä epäuskoa tällä palstalla. Olet kuin pölynimuri. Mene Tuomas edes aamulenkille. Pääsiäisaamuna Jeesus Kristus herätettiin kuolleista. Ajattele asioita tältä pohjalta.
- Anonyymi
Kysymyksessä on tekstikohta Matteuksen evankeliumin 24. luvusta.
Ja alkaa tästä opetuslasten esittämästä kysymyksestä.
3. Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
Tässä on vastaus 4. kysymykseesi.
Katsotaanpa tekstikohtaa eteenpäin jakeesta 9. eteenpäin.
9. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
10. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
14. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
Tästä löytyy vastaukset kysymyksiisi.
Laittomuus on luopumista Kristuksesta, lankeamista pois Kristuksesta.
Ja se on myös syy rakkauden kylmenimiseen.
Vahvana pysyminen on koetusten kestämistä uskossa Jeesukseen Kristukseen, uskon Herraan Jeesukseen säilyttämistä.
Usko Toivonen- Anonyymi
>>>Laittomuus on luopumista Kristuksesta, lankeamista pois Kristuksesta.<<<
Tuo määritelmä ei ole täydellinen. On laitonta luopua Kristuksesta, koska laki käskee uskomaan Kristukseen. Mutta jos ei noudata Mooseksen lakia, silloin elää laittomuudessa, sillä laittomuus on Mooseksen lain rikkomista.
1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo määritelmä ei ole täydellinen. On laitonta luopua Kristuksesta, koska laki käskee uskomaan Kristukseen. Mutta jos ei noudata Mooseksen lakia, silloin elää laittomuudessa, sillä laittomuus on Mooseksen lain rikkomista.
1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:No, ei tuossa ole kysymys Mooseksen laista pois lankeamisesta.
Eihän tuossa sanota, että he lankeavat pois Mooseksen laista, vaan Kristuksesta.
Heitä ei vainota Mooseksen lain vuoksi, vaan Jeesuksen nimen tähden.
9. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
Huomaamme, että kysymys on kaikkien kansojen vihasta Jeesusta kohtaan.
Saulushan vainosi juuri Herraa Jeesusta, tuhotessaan Jeesuksen pyhiä heidän Herransa nimen tähden.
Samoin on tässä kohdassa kysymys Jeesuksesta:
" te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden. ".
Usko Toivonen - Anonyymi
Ei tuo kohta tuosta selittelemällä miksikään muutu.
Osaammehan me kaikki lukea.
10. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
Kysymys on lankeamisesta pois Jeesuksesta, koska viha kohdistuu Jeesuksen nimeen, aivan kuten se kohdistui alkuseurakunnan aikaan niihin, jotka avuksensa huusivat Jeesuksen nimeä.
21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
( Apt 9)
9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
( Apt 22)
Vainot Jeesuksen nimeä kohtaan siis tulevat niin valtaviksi, että ihmiset lankeavat pois Jeesuksesta ja itseään suojellakseen antavat ilmi Jeesuksen pyhiä.
Näinhän tässä on kirjoitettu, joten siihen voi luottaa.
Usko Toivonen - Anonyymi
Täsmennän vielä kirjoittamaani:
>>Laittomuus tarkoittaa Mooseksen lain rikkomista. Laissahan on myös käsky uskoa Kristusta, joten sekin on laittomuutta, mutta on myös kaikki muukin lain rikkominen. Sen takia uuden liiton sääntöhin kuuluu, että Mooseksen lain hylkääjät saavat kuoleman.<<
Tarkoitin sitä, että uskon puute Kristukseen on laittomuutta. Sen lisäksi on laittomuutta muidenkin lain käskyjen rikkominen.
Vanhurskaus edellyttää sekä uskoa Jeesukseen Kristukseen että lain noudattamista. Ota näistä toinen pois, niin et ole vanhurskas etkä pyhä.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täsmennän vielä kirjoittamaani:
>>Laittomuus tarkoittaa Mooseksen lain rikkomista. Laissahan on myös käsky uskoa Kristusta, joten sekin on laittomuutta, mutta on myös kaikki muukin lain rikkominen. Sen takia uuden liiton sääntöhin kuuluu, että Mooseksen lain hylkääjät saavat kuoleman.<<
Tarkoitin sitä, että uskon puute Kristukseen on laittomuutta. Sen lisäksi on laittomuutta muidenkin lain käskyjen rikkominen.
Vanhurskaus edellyttää sekä uskoa Jeesukseen Kristukseen että lain noudattamista. Ota näistä toinen pois, niin et ole vanhurskas etkä pyhä.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."Luehan uudestaan tekstikohta.
11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
14. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
( Matt 24)
Tässä ei mainita sanallakaan, että nämä lankeaisvat pois Mooseksen laista, vaan he lankeavat pois Jeesuksesta Kristuksesta.
Siis nämä polkevat jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pilkkaavat armon Henkeä.
29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
( Hep 29)
Ja sen seurauksena heillä ei ole enää Jumalan rakkautta, vaan viha Jumalan Pojan nimeä kohtaan.
Vihan ja vastustuksen kohde ei siis ole Mooseksen laki, vaan Herra Jeesus.
Jeesushan sanoi Sauluksellekin, "miksi minua vainoat", ei Hän sanonut, miksi Mooseksen lakia vainoat.
Viha Jeesusta kohtaan saa aikaan lankeamisen pois Jeesuksesta, kuten tuossa on todistettu.
Tässä ei siis tapeta ketään Mooseksen lain vuoksi, vaan Jeesukseen uskovia tapetaan heidän Herransa tähden. Eihän kaikilla kansoilla edes ole Mooseksen laki käytössä.
"teitä tapetaan .. minun nimeni tähden"
Usko Toivonen - Anonyymi
Jeesus tulee sanomaan monille, jotka ovat hänen nimessään tehneet ihmeitä, että menkää pois te laittomuuden tekijät. He joutuvat kadotukseen, vaikka ovat huutaneet Jeesuksen nimeä avuksi ja tehneet Jeesuksen nimessä ihmeitä, koska he eivät halunneet noudattaa Mooseksen lakia ja profeettojen kirjoja. Laittomuus tarkoittaa lain rikkomista.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Usko Jeesukseen Kristukseen johtaa lain noudattamiseen. Joka ei noudata lakia, hän ei usko Jeesusta Kristusta, minkä takia laittomuuden tekijät joutuvat helvettiin. Kuten Jeesus sanoi, jos joku ei kuuntele Moosesta, häntä EI VOI SAADA USKOMAAN.
Matt 13:40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
Luuk 16:28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.'
30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
Jaak 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.
Joh 12:50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua." - Anonyymi
>>>Lankeaminen pois Kristuksesta on suurin laittomuus.<<<
Kyllä. Se on suurta laittomuutta, mutta jos joku kristitty rikkoo muitakin lain käskyjä, hän tekee laittomuutta ja menettää armonsa. Jeesus ei annan uhriaan niiden hyväksi, jotka eivät tahdo Mooseksen lakia noudattaa. Sinun siteeraamasi jae Heb 10:29 ei kumoa näitä uuden liiton sääntöjä, joiden mukaan lain tahallinen johdattamatta jättäminen johtaa armon menettämiseen, kuten sinä ole tahallaan lähtenyt vastustamaan lakia.
Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
Tämän takia Jeesus sanoi niille kristityille, jotka huutavat Jeesuksen nimeä avuksi ja tekeävät ihmeitä Jeesuksen nimessä, etteivät he pelastu, koska he tekivät laittomuutta. Laittomuus ei tietenkään voi tarkoittaa vain Jeesuksen nimeä avuksi huutamista, koska Jeesus lähettää laittomuuden tekijät helvettiin. Laittomuus tarkoittaa Mooseksen lain hylkäämistä esim. kuten sinä olet tehnyt.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Lankeaminen pois Kristuksesta on suurin laittomuus.<<<
Kyllä. Se on suurta laittomuutta, mutta jos joku kristitty rikkoo muitakin lain käskyjä, hän tekee laittomuutta ja menettää armonsa. Jeesus ei annan uhriaan niiden hyväksi, jotka eivät tahdo Mooseksen lakia noudattaa. Sinun siteeraamasi jae Heb 10:29 ei kumoa näitä uuden liiton sääntöjä, joiden mukaan lain tahallinen johdattamatta jättäminen johtaa armon menettämiseen, kuten sinä ole tahallaan lähtenyt vastustamaan lakia.
Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
Tämän takia Jeesus sanoi niille kristityille, jotka huutavat Jeesuksen nimeä avuksi ja tekeävät ihmeitä Jeesuksen nimessä, etteivät he pelastu, koska he tekivät laittomuutta. Laittomuus ei tietenkään voi tarkoittaa vain Jeesuksen nimeä avuksi huutamista, koska Jeesus lähettää laittomuuden tekijät helvettiin. Laittomuus tarkoittaa Mooseksen lain hylkäämistä esim. kuten sinä olet tehnyt.
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Kirjoitit:
>> Kyllä. Se on suurta laittomuutta, mutta jos joku kristitty rikkoo muitakin lain käskyjä, hän tekee laittomuutta ja menettää armonsa. >>
Menettikö Pietari armon, kun hän Antiokiassa lankesi ulkokultaisuuteen ( kadottava synti ) ja esimerkillään veti osan seurakuntaa ulkokultaisuuden syntiin?
11 Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, vastustin minä häntä vasten kasvoja, koska hän oli herättänyt suurta paheksumista.
12 Sillä ennenkuin Jaakobin luota oli tullut muutamia miehiä, oli hän syönyt yhdessä pakanain kanssa; mutta heidän tultuaan hän vetäytyi pois ja pysytteli erillään peläten ympärileikattuja,
13 ja hänen kanssaan lankesivat ulkokultaisuuteen muutkin juutalaiset, niin että heidän ulkokultaisuutensa tempasi mukaansa Barnabaankin.
14 Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"
( Gal 2)
Paavali julmistui, koska vaarana oli seurakunnan hajaantuminen ulkokultaisten toimesta.
Menetti siis Pietari armon?
Menettivätkö hänen mukanaan ulkokultaisuuteen langenneet armon?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:Lopun ajoista puhuessaan Jeesus tarkoitti ihan konkreettista laittomuutta: jumalattomuutta, pahuutta, väkivaltaa, konflikteja, sotia, vääriä messiaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo kohta tuosta selittelemällä miksikään muutu.
Osaammehan me kaikki lukea.
Kysymys on lankeamisesta pois Jeesuksesta, koska viha kohdistuu Jeesuksen nimeen, aivan kuten se kohdistui alkuseurakunnan aikaan niihin, jotka avuksensa huusivat Jeesuksen nimeä.
21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
( Apt 9)
9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
( Apt 22)
Vainot Jeesuksen nimeä kohtaan siis tulevat niin valtaviksi, että ihmiset lankeavat pois Jeesuksesta ja itseään suojellakseen antavat ilmi Jeesuksen pyhiä.
Näinhän tässä on kirjoitettu, joten siihen voi luottaa.
Usko ToivonenKristuksesta pois lankeamiseen ei edes vainoja tarvita. Se voi tapahtua vastoinkäymisten tai jopa yleisen laittomuuden ilmapiirin vuoksi. Uskova voi esim. ryhtyä vastustamaan sitä niin pontevasti, että hänestä itsestään tulee osa ongelmaa. Vanha kansa sanoi, että tie helvettiin on päällystetty hyvillä aikomuksilla. Ja yksi tie helvettiin, on oikeaoppisuuden nimissä nyrkit pystyssä riehuminen. Sellaisen toiminnan motiivina ei ole Kristuksen rakkaus, vaan on annettu periksi lihalliselle luonnolle.
- Anonyymi
Siitä Jeesuksen puheesta se käy ilmi.
1, Laittomuus = Jumalan käskyjen vastainen elämä
2. Rakkauden kylmeneminen = rakkaus kylmenee ensin kanssaihmisiä kohtaan ja johtaa myös Jumalasta vieraantumiseen
3. Vahvana pysyminen = pysyä Kristuksen yhteydessä ja Jumalan sanassa
4. Loppu = Jeesus noutaa omansa
Laittomuudessa kyse ei ole vain ihmisen epätäydellisyyttä ja arkipäivän syntisyyttä. Laittomuuden aikana pahuus pyrkii röyhkeästi esiin. Se ilmenee valeuutisina, manipulaationa, rasismina, ihmisryhmiä jakavina vihapuheina, uhkailuna, väkivaltana, sotina jne. Näillä ihmisiä on aina laittomuuteen yllytetty.
Röyhkeä laittomuus herättää epäluuloa ja pelkoa. Sen edessä on vaikea pysyä neutraalina. Ihminen - jollainen uskovakin on - joko lamaantuu, tai vihastuu ja ryhtyy antamaan samalla mitalla. Kumpikin johtaa siihen, että rakkaus kylmenee ensin kanssaihmisiä kohtaan. Seuraavaksi vieraantuu Jumalasta, koska tietää tekevänsä väärin. Laittomuuden aikaan kuuluvat myös erilaiset gurut ja profeetat, jotka julistavat väärää evankeliumia. Jeesus varoitti erityisesti heistä.
Ainoa ase taistelussa laittomuutta vastaan, on katsoa laittomuuden sijaan Kristukseen ja pysyä Hänessä. Näin pahan palavat nuolet eivät pääse vahingoittamaan uskovaa. Laittomuuden ympäristössä vahvana pysyminen vaatii uskoa ja määrätietoisuutta. Laittomuus pitää pystyä tunnistamaan, mutta sitä ei saa päästää oman pään sisälle asumaan. Sitä tarkoittaa vahvana pysyminen.
Ja tätä varten pysytään vahvana:
"Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin."- Anonyymi
>>>1, Laittomuus = Jumalan käskyjen vastainen elämä<<<
Jumalan käskyt on kirjoitettu Mooseksen lakiin. Jos lakia ei noudata, silloin elää laittomuudessa.
Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.
Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
- Anonyymi
>>>1. Laittomuus on mikä?<<<
Laittomuus tarkoittaa sitä, ettei Mooseksen lakia noudateta.
Laittomuus tulee kreikkalaisesta sanasta ANOMIA, joka tulee sanoista A jotain vastaan ja NOMOS laki. Kristityt kirkkokunnat ovat pirstaloituneet erilaisiin opillisiin lahkohin ja lähes kaikki niistä on hylännyt Mooseksen lain korvaten sen roomalaisille pakanallisilla tavoilla. Tämä on sitä laittomuutta, mistä Raamattu puhuu.
Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
Jos seurakunta ei tee parannusta laittomuudesta, se ei saa armoa eikä pelastu. Jeesus ei armahda lakia rikkovia, mutta armahtaa sellaiset, jotka uskonsa tähden ovat lopettaneet laittomuuden. Tässä on jakeita Uudesta testamentista ja nämä ovat uuden liiton säädöksiä:
Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Matt 13:40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja. - Anonyymi
"Laittomuus" tarkoittaa kymmenen käskyn hylkäämistä, kuten hellarit tekevät. Laittomuus on Jumalan lakien vastaista tekemistä.
Heille se asia selviää liian myöhään:
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- Anonyymi
Laittomuus on sydämesi synti.
"Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.". - Anonyymi
>>>"Laittomuus" tarkoittaa kymmenen käskyn hylkäämistä, kuten hellarit tekevät. Laittomuus on Jumalan lakien vastaista tekemistä.<<<
Lailla ei tarkoiteta vain kymmentä käskyä vaan kaikkia Mooseksen lain ja profeettojen käskyjä. Laittomuus on niiden rikkomista.
Joku edellä väitti, että laittomuudella tarkoitettaisiin luopumista Kristuksesta. Jeesushan sanoo monille, jotka ovat hänen nimessään tehneet ihmeitä, että menkää pois te laittomuuden tekijät. He joutuvat kadotukseen, vaikka ovat huutaneet Jeesuksen nimeä avuksi ja tehneet Jeesuksen nimessä ihmeitä, koska he eivät halunneet noudattaa Mooseksen lakia ja profeettojen kirjoja.
Paavali noudatti kristityksi kääntymisensä jälkeen Mooseksen lakia ja profeettojen kirjojen käskyjä.
Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>"Laittomuus" tarkoittaa kymmenen käskyn hylkäämistä, kuten hellarit tekevät. Laittomuus on Jumalan lakien vastaista tekemistä.<<<
Lailla ei tarkoiteta vain kymmentä käskyä vaan kaikkia Mooseksen lain ja profeettojen käskyjä. Laittomuus on niiden rikkomista.
Joku edellä väitti, että laittomuudella tarkoitettaisiin luopumista Kristuksesta. Jeesushan sanoo monille, jotka ovat hänen nimessään tehneet ihmeitä, että menkää pois te laittomuuden tekijät. He joutuvat kadotukseen, vaikka ovat huutaneet Jeesuksen nimeä avuksi ja tehneet Jeesuksen nimessä ihmeitä, koska he eivät halunneet noudattaa Mooseksen lakia ja profeettojen kirjoja.
Paavali noudatti kristityksi kääntymisensä jälkeen Mooseksen lakia ja profeettojen kirjojen käskyjä.
Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."Raamatun ilmoituksessa ei ole mitään mainintaa, että Uuden Liiton seurakunnissa olisi kivitetty kuoliaaksi Mooseksen lain edellyttämällä tavalla esim. haureuden harjoittajia.
Mm. Korintin seurakunnassa oli haureuden harjoittajia.
1. Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.
(1Kor 5)
Eikä Paavali vaatinut tästä Mooseksen lakiin soveltamista.
Tuolloin olivat vielä toiminnassa kaikki tarvittavat tahot tuomiota varten ja todistajiasta tässä ei olisi ollut myöskään puutetta.
Miksi Paavali ei vaatinut Mooseksen lain mukaista toimintaa?
Usko Toivonen - Anonyymi
Ehkäpä nyt jätit lukematta kommenttini tarkkaan.
Annoinhan sinulle jo valmiiksi lähtökohdat.
Kaikki tarvittava esivalta oli tuolloin toiminnassa ja Paavali tiesi tämän asian hyvin.
Silti Paavali ei vaatinut neuvoston käsittelyä haureuden harjoittajia vastaan Mooseksen lain edellyttämällä tavalla.
Jerusalemin temppeli oli myös silloin vielä hajoittamatta.
Mikä sitten oli ero Sauluksen aikaiseen toimintaan verrattuna uuteen luomukseen Jeesukseen Kristukseen, Paavalin toimintaan.
Paavali ei toiminut seurakunnan johtajana Mooseksen lain edellyttämällä tavalla, eikä siis lähtenyt viemään haureudenharjoittajia rangaistaviksi, käytännössä tuhottaviksi kivittämällä kuoliaaksi.
Sitähän Mooseksen laki edellytti.
Mutta miksi?
Osaatko sinä vastata näin yksinkertaiseen kysymykseen?
Usko Toivonen - Anonyymi
Ympärileikkaamaton ei kykene täyttämään Mooseksen lakia. Mooses käski israelilaisten viettää pääsiäistä. Laissa on määrätty pääsiäisen vietosta: Mutta yksikään ympärileikkaamaton älköön siitä syökö. Pääsiäisen vietto oli pakollista. Jotta voisit täyttää lain käskyn pääsiäisen vietosta, niin sinun pitää luopua nahan palasta.
Näin sanoo Herra, Herra: ei yksikään muukalainen, sydämeltään ja ruumiiltaan ympärileikkaamaton, saa tulla minun pyhäkkööni, olkoon se kuka tahansa muukalainen, joka israelilaisten keskuudessa on.
Mutta pakana, luonnostaan ympärileikkamaaton kykenee täyttämään Krsituksen lain.
Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkäpä nyt jätit lukematta kommenttini tarkkaan.
Annoinhan sinulle jo valmiiksi lähtökohdat.
Kaikki tarvittava esivalta oli tuolloin toiminnassa ja Paavali tiesi tämän asian hyvin.
Silti Paavali ei vaatinut neuvoston käsittelyä haureuden harjoittajia vastaan Mooseksen lain edellyttämällä tavalla.
Jerusalemin temppeli oli myös silloin vielä hajoittamatta.
Mikä sitten oli ero Sauluksen aikaiseen toimintaan verrattuna uuteen luomukseen Jeesukseen Kristukseen, Paavalin toimintaan.
Paavali ei toiminut seurakunnan johtajana Mooseksen lain edellyttämällä tavalla, eikä siis lähtenyt viemään haureudenharjoittajia rangaistaviksi, käytännössä tuhottaviksi kivittämällä kuoliaaksi.
Sitähän Mooseksen laki edellytti.
Mutta miksi?
Osaatko sinä vastata näin yksinkertaiseen kysymykseen?
Usko ToivonenUsko Toivonen kirjoitti: "Paavali ei toiminut seurakunnan johtajana Mooseksen lain edellyttämällä tavalla,"
Usko Toivonen valehtelee taas kerran, kuten hänelle on yleensä tapana muutenkin. Raamatun ilmoitus on, että Paavali noudatti Mooseksen lakia, joten uskomme ennemmin Raamatua kuin tuota valehtelijaa.
"sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan." (Ap.t 25:8)
"Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan" (Ap.t 28:17) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ympärileikkaamaton ei kykene täyttämään Mooseksen lakia. Mooses käski israelilaisten viettää pääsiäistä. Laissa on määrätty pääsiäisen vietosta: Mutta yksikään ympärileikkaamaton älköön siitä syökö. Pääsiäisen vietto oli pakollista. Jotta voisit täyttää lain käskyn pääsiäisen vietosta, niin sinun pitää luopua nahan palasta.
Näin sanoo Herra, Herra: ei yksikään muukalainen, sydämeltään ja ruumiiltaan ympärileikkaamaton, saa tulla minun pyhäkkööni, olkoon se kuka tahansa muukalainen, joka israelilaisten keskuudessa on.
Mutta pakana, luonnostaan ympärileikkamaaton kykenee täyttämään Krsituksen lain.
Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.>>Ympärileikkaamaton ei kykene täyttämään Mooseksen lakia<<
Puhut valhetta. Laissa ei ole käskyä ympärileikata ulkomailla asuvaa pakanauskovaa, minkä takia apostolien kokous ei sitä kreikkalaisilta uskovilta vaatinut. Kuten Paavali sanoo, niin on olemassa ympärileikkaamattomia pakanauskovia, jotka ovat täyttäneet lain ja he tulevat tuomisemaan sinun kaltaiset lain purkajat.
Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.
Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Ympärileikkaamaton ei kykene täyttämään Mooseksen lakia<<
Puhut valhetta. Laissa ei ole käskyä ympärileikata ulkomailla asuvaa pakanauskovaa, minkä takia apostolien kokous ei sitä kreikkalaisilta uskovilta vaatinut. Kuten Paavali sanoo, niin on olemassa ympärileikkaamattomia pakanauskovia, jotka ovat täyttäneet lain ja he tulevat tuomisemaan sinun kaltaiset lain purkajat.
Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.
Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.Laki ei velvoita pakanakansoja noudattaman Mooseksen säädöksiä. Olet lain rikkoja, kun vaadit pakanoilta lain täyttämistä. Et itsekään noudata Mooseksen lakia. Höpötät olemattomia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laki ei velvoita pakanakansoja noudattaman Mooseksen säädöksiä. Olet lain rikkoja, kun vaadit pakanoilta lain täyttämistä. Et itsekään noudata Mooseksen lakia. Höpötät olemattomia.
"Paavali ei toiminut seurakunnan johtajana Mooseksen lain edellyttämällä tavalla". Paavali kirjoitti: minä olisin Kristuksen Jeesuksen palvelija pakanain keskuudessa, papillisesti toimittaakseni Jumalan evankeliumin palvelusta. Paavali, vaikka oli benjaminilainen toimi 'papillisesti', pappina. Eli Paavali ei toiminut Mooseksen lain mukaisesti, sillä lain käskyjen mukaan pappeus kuluu Leevin suvulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.>> Mutta pakana, luonnostaan ympärileikkamaaton kykenee täyttämään Krsituksen lain. Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.<<
Kristus täytti oman velvollisuutensa noudatta Mooseksen lakia. Kristuksen laki on Mooseksen laki, jonka Messias profetiat ovat täyttyneet Jeesusekssa. Kantakaa toistenne kuormia tule sekin Jesajan kirjasta, joka viittaa Jumalan Karitsaan Kristukseen.
Jes 53:4 Ja kuitenkin: hän kantoi meidän kipumme, otti taakakseen meidän sairautemme.
---
11 Ahdistuksensa jälkeen hän näkee valon, ja Jumalan tunteminen ravitsee hänet. Minun vanhurskas palvelijani tekee vanhurskaiksi monet, heidän pahat tekonsa hän kantaa.
12 Minä annan hänelle paikan suurten joukossa, hän saa jakaa saalista mahtavien kanssa, koska hän antoi itsensä kuolemalle alttiiksi ja hänet luettiin rikollisten joukkoon. Hän otti kantaakseen monien synnit, hän pyysi pahantekijöilleen armoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laki ei velvoita pakanakansoja noudattaman Mooseksen säädöksiä. Olet lain rikkoja, kun vaadit pakanoilta lain täyttämistä. Et itsekään noudata Mooseksen lakia. Höpötät olemattomia.
>>>Laki ei velvoita pakanakansoja noudattaman Mooseksen säädöksiä.<<<
Sinulla pyörii sama valheellinen vely päällä. Laki koskee kaikkia kansoja eikä Jumala tee eroa kansojen kesken. Kaikki tuomitaan saman lain mukana. Paavali vaati pakanauskovia noudattamaan Mooseksen lakia.
1 Kor 7:19 On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen.
Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.
Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko Toivonen kirjoitti: "Paavali ei toiminut seurakunnan johtajana Mooseksen lain edellyttämällä tavalla,"
Usko Toivonen valehtelee taas kerran, kuten hänelle on yleensä tapana muutenkin. Raamatun ilmoitus on, että Paavali noudatti Mooseksen lakia, joten uskomme ennemmin Raamatua kuin tuota valehtelijaa.
"sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan." (Ap.t 25:8)
"Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan" (Ap.t 28:17)Kun sinä esiinnyt täällä Mooseksen lain asiantuntijana ja sen julistajana, niin kerro meille mitä Mooseksen lain säädökset edellyttävät jos joku jää kiinni haureuden harjoittamisesta?
Osaatko vastata tähänkään kysymykseen vai etkö halua vastata tähänkään kysymykseen?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Mutta pakana, luonnostaan ympärileikkamaaton kykenee täyttämään Krsituksen lain. Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.<<
Kristus täytti oman velvollisuutensa noudatta Mooseksen lakia. Kristuksen laki on Mooseksen laki, jonka Messias profetiat ovat täyttyneet Jeesusekssa. Kantakaa toistenne kuormia tule sekin Jesajan kirjasta, joka viittaa Jumalan Karitsaan Kristukseen.
Jes 53:4 Ja kuitenkin: hän kantoi meidän kipumme, otti taakakseen meidän sairautemme.
---
11 Ahdistuksensa jälkeen hän näkee valon, ja Jumalan tunteminen ravitsee hänet. Minun vanhurskas palvelijani tekee vanhurskaiksi monet, heidän pahat tekonsa hän kantaa.
12 Minä annan hänelle paikan suurten joukossa, hän saa jakaa saalista mahtavien kanssa, koska hän antoi itsensä kuolemalle alttiiksi ja hänet luettiin rikollisten joukkoon. Hän otti kantaakseen monien synnit, hän pyysi pahantekijöilleen armoa.Kristus täytti oman velvollisuutensa noudatta Mooseksen lakia. Kristuksen laki on Mooseksen laki, jonka Messias profetiat ovat täyttyneet Jeesuksessa. Kantakaa toistenne kuormia tule sekin Jesajan kirjasta, joka viittaa Jumalan Karitsaan Kristukseen.
---
12 Minä annan hänelle paikan suurten joukossa, hän saa jakaa saalista mahtavien kanssa, koska hän antoi itsensä kuolemalle alttiiksi ja hänet luettiin rikollisten joukkoon. Hän otti kantaakseen monien synnit, hän pyysi pahantekijöilleen armoa.
Paavalin täytti myös Mooseksen lain, koska se laki oli myös Paavalin noudattama laki. Paavalin laki oli juutalaisten laki, jonka Messias profetiat Jeesus täytti.
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
Ap.t 28:23 Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristus täytti oman velvollisuutensa noudatta Mooseksen lakia. Kristuksen laki on Mooseksen laki, jonka Messias profetiat ovat täyttyneet Jeesuksessa. Kantakaa toistenne kuormia tule sekin Jesajan kirjasta, joka viittaa Jumalan Karitsaan Kristukseen.
---
12 Minä annan hänelle paikan suurten joukossa, hän saa jakaa saalista mahtavien kanssa, koska hän antoi itsensä kuolemalle alttiiksi ja hänet luettiin rikollisten joukkoon. Hän otti kantaakseen monien synnit, hän pyysi pahantekijöilleen armoa.
Paavalin täytti myös Mooseksen lain, koska se laki oli myös Paavalin noudattama laki. Paavalin laki oli juutalaisten laki, jonka Messias profetiat Jeesus täytti.
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
Ap.t 28:23 Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen.Muistutan tästä kysymyksestäni.
Kun sinä esiinnyt täällä Mooseksen lain asiantuntijana ja sen julistajana, niin kerro meille mitä Mooseksen lain säädökset edellyttävät jos joku jää kiinni haureuden harjoittamisesta?
Osaatko vastata tähänkään kysymykseen vai etkö halua vastata tähänkään kysymykseen?
Usko Toivonen - Anonyymi
"Varoitan yleisöä Usko Toivosesta. "
Jokainen täysjärkinen näkee ketä kannattaa varoa ja ketä ei. Kuka puhuu rakkaudessa ja kuka on täynnä aggressiota. - Anonyymi
En esitä mitään kieroja, vaan aivan asiallisia kysymyksiä.
Sinähän esiinnyt täällä Mooseksen lain edustajana ja julistajana, joten tottakai sinun tulisi osata ja myöskin vastata kysymykseeni rehellisesti.
Jos et osaa vastata, niin voin laittaa esille Raamatun ilmoituksesta ko. tekstikohdat Mooseksen laista.
Etsimmehän asiaan totuutta ilman sensurointia.
Jos katsotaan tuotakin tekstikohtaa, mitä tarjoat, niin mitä siinä sanotaan?
29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
( Room 1)
Panettelijatkin ovat Paavalin listalla.
Mutta itse asia, mitä Mooseksen lain säädeksöt edellyttävät haureutta todistettavasti harjoittavien rangaistukseksi?
Onko se kuolemantuomio kivittämällä?
Vai onko se jotakin muuta?
Koetahan nyt jo vastata rehellisesti ja kiertelemättä.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Onko päivän teksti unohtunut? Olette kaukana ylösnousemusvoimasta.
- Anonyymi
Nii just. Elämä on koettava.
- Anonyymi
En ymmärrä minkä takia pitäisi elää niinkuin väkivaltainen muinainen kansa Israel. Mooses on kuviteltu taruhenkilö jonka kuviteltuja lakeja pitäisi noudattaa.
Mutta on ihmisiä jotka elävät yhä tarujen maailmassa ja uskovat siihen. Uskonnot aiheuttavat riitoja ja sotia. Mielen nollaus kaikesta humpuukista vapauttaa tarujen henkilöistä ja saa elää vapaana ilman luuloja.
- Anonyymi
On, KAKSI luopumista ja syyt molempiin on sama, vainot ja kärsimys, sekä "uskovien" että maailman taholta
Matt. 24:
9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
Syy: Vaivaa, teitä tapetaan, vihataa.
Seuraus: Luopuvat, lankeavat pois, ja vihaavat ja ilmiantavat, omiaa!
nyt toinen luopumus ja lankeemust, on tässä: (ja taas asiayhteys moniin paikkoihin, eli Kirjoituksiin)
2. Tess. 2:
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
Tässä oleva luopumus ja lankeaminen on luopumista, Jeesuksesta eli ILOSANOMASTA, eli Vapaudesta, kuten asiayhteys on galatalaiskirjeen (sekä Roomalaiskirjeen että, koko Jeesuksen opetuksen, vapaudesta)
lain pitäminen, ja tässä sitä tahdotaan pitää, ympärileikkausksen muodossa, ja
MUODOLLA ei ole väliä vaan sen ydin, tulee pitää LAKI!
ja jos ei pidä lakia tulee, "mooses" ja lain kiivailijat, ja:
Gal. 5:
1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
2 Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
ja kuten osaat, päätellä, ei ole väliä mikä lain kohta on kyseessä, vaan se että se tulee pitää, ja jos ei pidä, niin:
Gal. 6:
12 Kaikki, jotka pyrkivät lihassa olemaan mieliksi, ne pakottavat teitä ympärileikkauttamaan itsenne vain siksi, ettei heitä Kristuksen ristin tähden vainottaisi.
Nyt siis, syy - seuraus on, jos tahdot ettei sinua vainota, vihata ja tapeta, pidä mitä "HE" vaativat!
Nyt tiedät että, esim, juutalaisilla, ("pahin oli puupää Pietari") opetti pitämään mooseksen lain ja luopumaan VAPAUDESTA, esim, VAIKKA puupää, julkisesti oli sitä mieltä että, pakanoiden kanssa voi syödä, niin , kiinni jäi ja sai muutkin takertumaan moosekseen.
eli syöminen:
Gal. 2:
12 Sillä ennenkuin Jaakobin luota oli tullut muutamia miehiä, oli hän syönyt yhdessä pakanain kanssa; mutta heidän tultuaan hän vetäytyi pois ja pysytteli erillään peläten ympärileikattuja,
13 ja hänen kanssaan lankesivat ulkokultaisuuteen muutkin juutalaiset, niin että heidän ulkokultaisuutensa tempasi mukaansa Barnabaankin.
"Kirjeen yhtäläisyydet Roomalaiskirjeen kanssa ovat johtaneet johtopäätökseen, että ne on kirjoitettu samaan aikaan, eli talvella 57–58 Paavalin ollessa Korintissa (Ap.t. 20:2–3
)."
Eli Pietari, puupää, oli saanut ITSE JEESUKSELTA, käskyn ja tiedon!
Apostolien teot, kirjoitettu, noin: n. 75-80 jaa.
ja, siis, Korneliuksen tapaus, oli siis ennen galatialaisia ja tätä ulkokultaisuutta!
Apt. 10: 3-6: tapaus Kornelius ja
Apt. 15 kokous, jälkeen Galatian tapauksen ja sitten vielä:
Ap.t. 18:23 eli muutama vuosi, Jerusalemin kokouksen jälkeen.
Nyt MUISTAT mitä Jeesus sanoi Pietarille:
Ap. t. 10:
14 Mutta Pietari sanoi: "En suinkaan, Herra; sillä en minä ole ikinä syönyt mitään epäpyhää enkä saastaista".
15 Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi".
Joten puupää Pietari, sanoo ja tappelee itse JEESUSTA vastaan! eikä ollut ensimmäinen kerta:
Matt. 16:
22 Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi nuhtelemaan häntä sanoen: "Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko".
23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".
Pietari OTTI, Jeesuksen ERILLEEN muista, JA NUHTELI JEESUSTA, ja sanoi miten tulee toimia!
ja KUULE mitä Jeesus sanoo:
"sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".
eli syöminen ja ympärileikkaminen ja lain pitäminen, (tässä paljon asiaa) ei ole Jumalan eli tässä Jeesuksen asia vaan, ihmisen!
eli KUTEN Galatian seurakunnassa,
puupää, Pietari etsi IHMISEN OMAA!
Joh. 12:43
Sillä he rakastivat ihmiskunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa.
Joh. 5:44
Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?
KOVA SANA:
Joh. 8:50
Mutta minä en etsi omaa kunniaani; yksi on, joka etsii ja tuomitsee.
Gal. 6:
12 Kaikki, jotka pyrkivät lihassa olemaan mieliksi, ne pakottavat teitä ympärileikkauttamaan itsenne vain siksi, ettei heitä Kristuksen ristin tähden vainottaisi.
13 Eiväthän nekään, jotka ympärileikkauttavat itsensä, itse noudata lakia, vaan he tahtovat teitä ympärileikkauttamaan itsenne saadakseen kerskata teidän lihastanne.
Nyt siis, meidän eli teidän tulee YMMÄRTÄÄ että on "ainakin" kaksi luopumusta, mutta ne ovat eri-asoita, ja syy seuraus on kuitenkin sama.
merkit loppu! :( - Anonyymi
merkit loppu! :(
eli taas oli pakko lyhentää, mutta samapa tuo.
nyt lisää uutta kahvia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä. - Anonyymi
Matt. 24 ja
2. Tess. 2
eli, vääriä profeettoja ja voideltuja, eli kristus!
ja mitä he tekevät että, JOPA valitut EKSYVÄT!
SUURIA IHMEITÄ ja TUNNUSTEKOJA.
eli eikö suuret ihmeet ja tunnusteot, VAHVISTA USKOA!
ei siis saa aikaan sitä että joku luopuu, mutta
TÄSSÄ ON se ydin:
MERKIT JA TUNNUSTEOT!
jotka siis ovat kaikken nähtävillä.
eli ne vahvistavat uskoa, puhujan, EI TÄSSÄ JUMALAA, vaan puhujaa, niin että luulevat että tämä on Jumalan lähettiläs, joka käskee ja kehottaa.
SE ON EKSYTYS, sanoo Jeesus!
Joten, ole valmis, vaikka näet, mitä tahansa suuria ihmeitä ja tunnustekoja, niin
OLE VARUILLA! - Anonyymi
Joten, veilä painotan.
TULEE ja täytyy tulla tämä sillä JEESUS sen ilmoitti eli ennusti eli profetoi.
se miksi Herra sallii, tämän ei ole selvää, eikä Herra ole sitä, vielä, ilmoittanut minulle, mutta
valmistuadu siihen että, tulee monia jotka tekevät suuria ihmeitä.
KUITENKIN:
Kuolema ja varsinkin ELÄMÄ on vain ja yksin Jumalan kädessä.
eli itse uskon että, kun sitten nämä tulevat, saattaa olla valhe kuolemista nousemista, mutta siitäkin huolimatta, tulee olla varuilla, ja taas:
Yhä uudelleen aj uudelleen.
Pyri Lukemaa, ITSE, ja tutkimaan Jumalan Sanaa.
Tuntemalla Jumalan Sanan ja Jumalan ASENTEEN ja MIELEN, voit erottaa mikä on Jumalan tahto ja mikä ei ole.
Muistele, mitä Herra on sanonut, sekä Uudessa että Vanhassa liitossa, eli Raamatussa.
PAINA ne mieleesi.
Kertaa ne, niitä yhä uudelleen aj uudelleen ja ne jäävät muistiin, ja Jumala itse auttaa, jos ja kun RAKASTAT totuutta, eli Jumalaa, eli Jeesusta. - Anonyymi
Aloittajat kysyi, mitä laittomuus tarkoittaa?
Matt 24:12 Ja kun laittomuus lisääntyy, monien rakkaus kylmenee.
Laittomuus tulee kreikkalaisesta sanasta ANOMIA, joka tulee sanoista A jotain vastaan ja NOMOS laki. Kristityt kirkkokunnat ovat pirstaloituneet erilaisiin opillisiin lahkohin ja lähes kaikki niistä on hylännyt Mooseksen lain korvaten sen roomalaisille pakanallisilla tavoilla. Laittomuus tarkoittaa Mooseksen lain rikkomista. Niin lukee evankeliumissa.
Jumalan rakastaminen on sitä, että noudattaa Mooseksen lain käskyjä. Jos laittomuus lisääntyy, silloin rakkauskin kylmenee. Jos rakkaus lisääntyy, silloin noudatetaan paremmin lakia, koska Jumalaa rakastetaan noudattamalla Mooseksen lakia.
1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.
Laittomuus tarkoittaa Mooseksen lain rikkomista. Laissahan on myös käsky uskoa Kristusta, joten uskon puutekin on laittomuutta, mutta on myös kaikki muukin lain rikkominen.
Jos joku ei noudata Mooseksen lakia, se on Jumalan vihaamista. Jumalan rakastamista on noudattaa Mooseksen lakia. Jeesus Kristus ei ollut koskaan lakia vastaan. Usko Kristukseen ei johda lain vastustamiseen vaan sen noudattamiseen.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.- Anonyymi
Todellakin olet aivan sitä mitä kopioit: "Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi".
Laissa on käsketty: Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois. Ja nämä ovat ne käskyt, säädökset ja oikeudet, jotka Herra, teidän Jumalanne, on käskenyt teille opettaa, että seuraisitte niitä siinä maassa, jota te menette ottamaan omaksenne. Näetkö sanoja: Seuraisitte niitä siinä maassa, jota te menette ottamaan omaksenne
Kuitenkin olet muuttanut lain koskemaan kaikkia kansoja. Olet laittomuuden harjoittaja. Laittomuus tulee sinun pahasta ja epäuskosestä sydämestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin olet aivan sitä mitä kopioit: "Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi".
Laissa on käsketty: Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois. Ja nämä ovat ne käskyt, säädökset ja oikeudet, jotka Herra, teidän Jumalanne, on käskenyt teille opettaa, että seuraisitte niitä siinä maassa, jota te menette ottamaan omaksenne. Näetkö sanoja: Seuraisitte niitä siinä maassa, jota te menette ottamaan omaksenne
Kuitenkin olet muuttanut lain koskemaan kaikkia kansoja. Olet laittomuuden harjoittaja. Laittomuus tulee sinun pahasta ja epäuskosestä sydämestä.>>>Kuitenkin olet muuttanut lain koskemaan kaikkia kansoja.<<<
Sinulla pyörii sama valhellinen vanha levy päällä.
Mooseksen laki koskee kaikkia kansoja. Sen takia Jeesus käski opettaa myös lakia kaikille kansoille, jotta he sitä noudattaisivat. Sellaiset opettajat ovat Jeesuksen valtakunnassa suuria, jotka Mooseksen lakia noudattavat ja opettavat seurakunnalle, mikä koskeen kansojen opettajia.
Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.
Matt 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni:
---
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.
Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Kuitenkin olet muuttanut lain koskemaan kaikkia kansoja.<<<
Sinulla pyörii sama valhellinen vanha levy päällä.
Mooseksen laki koskee kaikkia kansoja. Sen takia Jeesus käski opettaa myös lakia kaikille kansoille, jotta he sitä noudattaisivat. Sellaiset opettajat ovat Jeesuksen valtakunnassa suuria, jotka Mooseksen lakia noudattavat ja opettavat seurakunnalle, mikä koskeen kansojen opettajia.
Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.
Matt 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni:
---
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.
35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.Valhejuutalainen, "sinulla pyörii sama valhellinen vanha levy päällä."
Jeesus ei käskynyt julistaa Moosesta, vaan "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
Paavali opetti ja todisti:
Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
Valhemessiaaninen, kuulut saatanan synagoogaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valhejuutalainen, "sinulla pyörii sama valhellinen vanha levy päällä."
Jeesus ei käskynyt julistaa Moosesta, vaan "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
Valhemessiaaninen, kuulut saatanan synagoogaan.Evankeliumin julistukseen kuuluu opettaa käskyt ja kehotus niiden pitämiseen.
Evankeliumin julistus ei ole pelkkää korinntolaiskirjeen kielillä puhumisen julistusta ja sillä eksyttämistä.
Charles F. Parnham avasi vuonna 1905 uuden raamattukoulun Teksasin Houstoniin. Tuossa koulussa opiskeli mm. sittemmin babtistipastorina tunnettu musta mies, W.J. Seymour, Los Anglesesin herätyksen keskushenkilö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Evankeliumin julistukseen kuuluu opettaa käskyt ja kehotus niiden pitämiseen.
Evankeliumin julistus ei ole pelkkää korinntolaiskirjeen kielillä puhumisen julistusta ja sillä eksyttämistä.
Charles F. Parnham avasi vuonna 1905 uuden raamattukoulun Teksasin Houstoniin. Tuossa koulussa opiskeli mm. sittemmin babtistipastorina tunnettu musta mies, W.J. Seymour, Los Anglesesin herätyksen keskushenkilö.Parham oli täysin kouluttamaton ja hänen opetuslapsensa alkoivat lisätä raamatun termejä omiin noituuksiinsa ja henkien palvonnan kokemuksiinsa. He väittivät, että toinen helluntai tapahtui Amerikassa ja he puhuvat samalla tavalla kielillä kuin ensimmäisenä helluntaina tapahui. Näin väkevä eksytys nimeltään helluntailaisuus lähti liikkeelle Amerikasta v. 1906.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valhejuutalainen, "sinulla pyörii sama valhellinen vanha levy päällä."
Valhemessiaaninen, kuulut saatanan synagoogaan.>>Valhemessiaaninen, kuulut saatanan synagoogaan.<<
Sinulla on pakonomainen tarve herjata alituisesti vanhurskaita messiaanisia, kuten on myös Saatanalla. Sinulla on paha suu kuin Antikristuksella. Olen huomannut, että sinulla on hyvin paha olo. Olet pilannut koko elämäsi.
Ilm 13:5 Pedolle annettiin suu, joka herjaa ja puhuu suuria sanoja, ja se sai tämän vallan neljänkymmenenkahden kuukauden ajaksi.
6 Niin se avasi suunsa ja alkoi herjata Jumalaa. Se herjasi hänen nimeään ja hänen asuinsijaansa ja niitä, jotka asuvat taivaassa.
Dan 7:25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain. Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Valhemessiaaninen, kuulut saatanan synagoogaan.<<
Sinulla on pakonomainen tarve herjata alituisesti vanhurskaita messiaanisia, kuten on myös Saatanalla. Sinulla on paha suu kuin Antikristuksella. Olen huomannut, että sinulla on hyvin paha olo. Olet pilannut koko elämäsi.
Ilm 13:5 Pedolle annettiin suu, joka herjaa ja puhuu suuria sanoja, ja se sai tämän vallan neljänkymmenenkahden kuukauden ajaksi.
6 Niin se avasi suunsa ja alkoi herjata Jumalaa. Se herjasi hänen nimeään ja hänen asuinsijaansa ja niitä, jotka asuvat taivaassa.
Dan 7:25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain. Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.Olet ulkokullattu pilkkaaja ja olet saatanan synagoogan jäsen. Vanhurskautesi on omaa vanhurskauttasi, jonka olet saanut omasta uskonnostasi. Valhejuutalaisella ei ole mitään Jumalalta saatua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet ulkokullattu pilkkaaja ja olet saatanan synagoogan jäsen. Vanhurskautesi on omaa vanhurskauttasi, jonka olet saanut omasta uskonnostasi. Valhejuutalaisella ei ole mitään Jumalalta saatua.
Sinulla on pakonomainen tarve herjata alituisesti vanhurskaita messiaanisia, kuten on myös Saatanalla. Jeesus, Paavali, apostolit ja Timoteus olivat kaikki messiaanisia.
Sinulla on paha suu kuin Antikristuksella. Olen huomannut, että sinulla on hyvin paha olo. Olet pilannut koko elämäsi.
Dan 7:25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain. Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuitenkin olet muuttanut lain koskemaan kaikkia kansoja. Olet laittomuuden harjoittaja. Laittomuus tulee sinun pahasta ja epäuskosestä sydämestä.Koskihan esim ympärileikkaus/nyk.kaste myös muukalaisten ja vierasmaalaisten lapsia, jotka siten liitettiin Jumalan kansan jäseniksi. Lait koskee kaikkia ihmisiä, ei vain juudan heimoon kuuluvia juutalaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on pakonomainen tarve herjata alituisesti vanhurskaita messiaanisia, kuten on myös Saatanalla. Jeesus, Paavali, apostolit ja Timoteus olivat kaikki messiaanisia.
Sinulla on paha suu kuin Antikristuksella. Olen huomannut, että sinulla on hyvin paha olo. Olet pilannut koko elämäsi.
Dan 7:25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain. Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.Vanhurskautesi omaa lihallista maailman ihmisen pöhötystä.
Paavali kirjoitti kahdelaisesta vanhurskaudesta: "minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koskihan esim ympärileikkaus/nyk.kaste myös muukalaisten ja vierasmaalaisten lapsia, jotka siten liitettiin Jumalan kansan jäseniksi. Lait koskee kaikkia ihmisiä, ei vain juudan heimoon kuuluvia juutalaisia.
Sinulta ovat menneet ajat ja lait sekaisin. Asutko Israelissa ennen ajanlaskun alkua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koskihan esim ympärileikkaus/nyk.kaste myös muukalaisten ja vierasmaalaisten lapsia, jotka siten liitettiin Jumalan kansan jäseniksi. Lait koskee kaikkia ihmisiä, ei vain juudan heimoon kuuluvia juutalaisia.
Mooseksen laissa ei ole käskyä ympärileikata ulkomailla asuvia pakanoita, minkä takia apostolit eivät vaatineet Kreikassa asuvilta pakanoilta ympärileikkausta. Helluntailaiset ovat eksyneet, koska eivät osaa edes perusasioita laista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhurskautesi omaa lihallista maailman ihmisen pöhötystä.
Paavali kirjoitti kahdelaisesta vanhurskaudesta: "minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella".Ja Paavali kirjoitti, ettei kukaan kristitty ole vanhurskas, jos hän ei noudata Mooseksen lakia.
Ja jae 29 ei kumoa edellä esitettyä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parham oli täysin kouluttamaton ja hänen opetuslapsensa alkoivat lisätä raamatun termejä omiin noituuksiinsa ja henkien palvonnan kokemuksiinsa. He väittivät, että toinen helluntai tapahtui Amerikassa ja he puhuvat samalla tavalla kielillä kuin ensimmäisenä helluntaina tapahui. Näin väkevä eksytys nimeltään helluntailaisuus lähti liikkeelle Amerikasta v. 1906.
Ensimmäiset helluntailaiset eivät olleet ollenkaan kristittyjä, vaan mustasta Afrikasta tuotujen henkien palvojien ja poppamiesten perillisistä, ja harjoittivat isiensä uskontoja ja uskomuksia höystettynä raamatun kertomuksilla ihmeistä ja tunnusteoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhurskautesi omaa lihallista maailman ihmisen pöhötystä.
Paavali kirjoitti kahdelaisesta vanhurskaudesta: "minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella".Uskova noudattaa Jumalan lakeja ja käskyjä. Ei laista ole kadonnut pieninkään piirto (Jeesus)
Jeesus ilmaisi saman asian vain eri sanoin puhumalla rakkaudesta Jumalaan ja lähimmäisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskova noudattaa Jumalan lakeja ja käskyjä. Ei laista ole kadonnut pieninkään piirto (Jeesus)
Jeesus ilmaisi saman asian vain eri sanoin puhumalla rakkaudesta Jumalaan ja lähimmäisiin.Jos kerran Jumalan silmäteräkansan Israelin tulee noudattaa tarkoin Jumalan lakeja ja säädöksiä, niin toki pakanoiden tulee noudattaa samoja lakeja vielä tarkemmin. Jeesus käski kastaa kaikki kansat opetuslapsikseen ja sitten opettaa heille käskyt. Käskyt on tarkoitettu pidettäväksi ja noudatettavaksi.
5. Moos. 4:6
Noudattakaa niitä ja pitäkää ne, sillä ne ovat muiden kansojen silmissä osoitus teidän viisaudestanne ja ymmärryksestänne. Nämä lait kuullessaan kaikki sanovat: 'Miten viisas ja ymmärtäväinen tuo suuri kansa onkaan.' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kerran Jumalan silmäteräkansan Israelin tulee noudattaa tarkoin Jumalan lakeja ja säädöksiä, niin toki pakanoiden tulee noudattaa samoja lakeja vielä tarkemmin. Jeesus käski kastaa kaikki kansat opetuslapsikseen ja sitten opettaa heille käskyt. Käskyt on tarkoitettu pidettäväksi ja noudatettavaksi.
5. Moos. 4:6
Noudattakaa niitä ja pitäkää ne, sillä ne ovat muiden kansojen silmissä osoitus teidän viisaudestanne ja ymmärryksestänne. Nämä lait kuullessaan kaikki sanovat: 'Miten viisas ja ymmärtäväinen tuo suuri kansa onkaan.'Jeesus käski pitää Hänen omat käskynsä. Ymmärrätkö mitenkään Mooseksen olevan eri henkilö kuin Jeesus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus käski pitää Hänen omat käskynsä. Ymmärrätkö mitenkään Mooseksen olevan eri henkilö kuin Jeesus?
Jeesus käski uskoa Moosesta, mikä tarkoittaa pitää Mooseksen lain käskyt. Jeesuksen sanojen mukaan, joka ei kuuntele Moosesta, häntä ei voi saada edes uskomaan.
Luuk 16:27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.
28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus käski uskoa Moosesta, mikä tarkoittaa pitää Mooseksen lain käskyt. Jeesuksen sanojen mukaan, joka ei kuuntele Moosesta, häntä ei voi saada edes uskomaan.
Luuk 16:27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.
28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:>>Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: >>
Kerro mitä tämä tarkoittaa käytännössä tämän päivän Suomessa?
Tai mitä tämä tarkoitti uuden Liiton seurakunnissa, kuten Korinton seurakunnassa.
Paavalihan ei vaatinut Mooseksen lain rikkojaa kivitettäväksi kuolemaan esim. haureuden harjoittamisesta, vaan sen sijaan jotain muuta?
Usko Toivonen - Anonyymi
Kaksi todistajaa viittaa siihen, että Mooseksen lakia rikkoneet saavat Mooseksen lain säädösten mukaisen tuomion.
Tuo Hep. 10:28 viittaa juuri siihen.
Mutta yruität kiertää kysymykseni kuin poliitikot, jotka eivät vastaa siihen mitä heiltä kysytään.
Viitttaat Paavaliin, mutta Paavali juuri ei vaatinut todistettavasti haureutta harjoittaville Mooseksen lain edellyttämää rangaistusta, vaan aivan muuta.
Jos Paavali olisi toiminut Mooseksen lain edellyttämällä tavalla, niin silloin olisi toteutunut tuon Hep. 10:28 jakeen mukainen kuolemaan tuomitseminen ja rangaistuksen käytöntöön pano kivittämällä.
Tätä ei kuitenkaan tapahtunut Uuden Liiton seurakunnassa Korintossa.
Joten mihin viittaat tuolla Hep 10:28 jakeella, onko jossakin vielä voimassa kyseinen rangaistus? Ainakaan Uuden Liiton seurakuntaa rangaistus ei koske.
Enneminkin Uuden Liiton Jeesuksen pyhiä on tuhottu heidän Herransa nimen tähden, kuten tämän aloituksen tekstikohtakin vahvistaa.
Elämä on Jeesuksessa Kristuksessa, Hän on Elämä, Hän on Elävä Leipä, Hän on Elämän leipä.
Ja joka uskoo Herraan Jeesukseen ...
25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
( Joh 11)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi todistajaa viittaa siihen, että Mooseksen lakia rikkoneet saavat Mooseksen lain säädösten mukaisen tuomion.
Tuo Hep. 10:28 viittaa juuri siihen.
Mutta yruität kiertää kysymykseni kuin poliitikot, jotka eivät vastaa siihen mitä heiltä kysytään.
Viitttaat Paavaliin, mutta Paavali juuri ei vaatinut todistettavasti haureutta harjoittaville Mooseksen lain edellyttämää rangaistusta, vaan aivan muuta.
Jos Paavali olisi toiminut Mooseksen lain edellyttämällä tavalla, niin silloin olisi toteutunut tuon Hep. 10:28 jakeen mukainen kuolemaan tuomitseminen ja rangaistuksen käytöntöön pano kivittämällä.
Tätä ei kuitenkaan tapahtunut Uuden Liiton seurakunnassa Korintossa.
Joten mihin viittaat tuolla Hep 10:28 jakeella, onko jossakin vielä voimassa kyseinen rangaistus? Ainakaan Uuden Liiton seurakuntaa rangaistus ei koske.
Enneminkin Uuden Liiton Jeesuksen pyhiä on tuhottu heidän Herransa nimen tähden, kuten tämän aloituksen tekstikohtakin vahvistaa.
Elämä on Jeesuksessa Kristuksessa, Hän on Elämä, Hän on Elävä Leipä, Hän on Elämän leipä.
Ja joka uskoo Herraan Jeesukseen ...
25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
( Joh 11)
Usko ToivonenUsko Toivonen, sinä pyrit koko ajan tahallaan ymmärtämään väärin ja sekoittamaan asioita. Se on kavalaa ja epärehellistä tekemistä, mikä paljastaa sinut kunniattomaksi eksyttäjäksi. Sinun nimimerkkisi on tekopyhyyden huippu. Luuletko voivasi huijata kaikkia tekopyhyydelläsi? Ainakaan minua sinä et voi.
- Anonyymi
Jospa lopultakin vastaisit kysyttyyn asiaan.
Sanot Hep 10:28 koskevan Uuden Liiton kristittyjä.
Joten, kerro missä on kivitetty kahden todistajan perusteella Uuden Liiton kristittyjen keskuudessa Mooseksen lakia rikkonutta, esim. haureuden harjoittajia.
Osoita Uuden Testamentin kirjoituksista sellainen kohta.
Miksi Paavali ei vaatinut ko. tekstikohdan mukaista käytäntöä Korintin seurakunnan todistetusti haureutta harjoittavia kohtaan.
Ja mitä tulee tuohon Hep 10:29 jakeeseen, niin siihen juuri viittavat nuo edeltävät jakeet ja ei kenenkään Jeesukseen uskovan sitä jaetta tule pimittää.
Usko Toivonen - Anonyymi
Et siis vieläkään halua vasta asettamaani kysymykseen.
Pyysin todistetta siitä, että Uuden Liiton seurakunnassa olisi kahden todistajan perusteella toteutettu Hep 10:28 jakeen edellyttämä kuoleman tuomio lakia vastaan rikkoneille.
Ja miksi Paavali ei vaatinut Korisntin seurakunnassa todistetusti haureutta harjoittaville tuon Hep 10:28 jakeen mukaista rangaistuskäytäntöä.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis vieläkään halua vasta asettamaani kysymykseen.
Pyysin todistetta siitä, että Uuden Liiton seurakunnassa olisi kahden todistajan perusteella toteutettu Hep 10:28 jakeen edellyttämä kuoleman tuomio lakia vastaan rikkoneille.
Ja miksi Paavali ei vaatinut Korisntin seurakunnassa todistetusti haureutta harjoittaville tuon Hep 10:28 jakeen mukaista rangaistuskäytäntöä.
Usko ToivonenJeesus ei perustanut yhtään seurakuntaa. Alkuseurakunta ymmärsi monet asiat täysin väärin ja se hajosi omaan mahdottomuuteensa hyvin pian alkamisen jälkeen.
Vain Johannes säilytti oikean uskon ja siksi valheveljet karkottivat hänet Patmos nimiselle saarelle.
Jumalan ikuiset sanat ja käskyt pysyvät iäti ei mitkään alkuseurakunnat ja niiden käytännöt ei ne kestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei perustanut yhtään seurakuntaa. Alkuseurakunta ymmärsi monet asiat täysin väärin ja se hajosi omaan mahdottomuuteensa hyvin pian alkamisen jälkeen.
Vain Johannes säilytti oikean uskon ja siksi valheveljet karkottivat hänet Patmos nimiselle saarelle.
Jumalan ikuiset sanat ja käskyt pysyvät iäti ei mitkään alkuseurakunnat ja niiden käytännöt ei ne kestä.Ps. 19:9 " Herran sana on puhdas ja aito, se pysyy iäti. Herran säädökset ovat lujat, ne ovat oikeita kaikki."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ps. 19:9 " Herran sana on puhdas ja aito, se pysyy iäti. Herran säädökset ovat lujat, ne ovat oikeita kaikki."
Paavali oli yksi pahimmista valheveljistä, mitä maa päällään on kantanut. Paavali ei pitänyt valehtelemista edes syntinä.
Room. 3:7 "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? " - Anonyymi
>>>>Ja mitä tulee tuohon Hep 10:29 jakeeseen, niin siihen juuri viittavat nuo edeltävät jakeet ja ei kenenkään Jeesukseen uskovan sitä jaetta tule pimittää.<<
Ei sitä ole pimitettykään. >>
Jos luemme muutaman kommentin tuosta yläpuolelta, niin toki huomaamme nimenomaan tuon Hep 10:29 jakeen pimitetyn, sensuroidun.
Siihen viitataan:
>> Jae 29 ei kumoa tätä. >>, >>Ja jae 29 ei kumoa edellä esitettyä! >>
Mutta itse jae on pimitetty, miksi? Onko jae omalle opille sietämätön?
24. ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
25. älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
26. Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27. vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
29. kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
( Hep 10)
Mitä me huomaamme, kun poistamme jakeen 29. sensuroinnin ja otamme sen näkyville?
Me huomaamme, että Mooseksen laki on alisteinen Uudelle Liitolle.
Rangaistus on paljon vakavampi sille, joka lankeaa pois Kristuksen armosta.
Mooseksen lain hylkäävälle ihmisten toimesta kuolema kivittämällä.
Kristuksen armosta lankeavalle paljon ankarampi rangaistus Jumaln toimesta.
30. Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
31. Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
( Hep 10)
Miksi siis jae 29 on pimitettty?
Vastaus on tietenkin, että oman opin vuoksi, opin joka korottaa Mooseksen lakia ja sen vuoksi suurempiarvoinen jae ei sovi opin laki-opin julistukseen.
Eikö niin?
Usko Toivonen - Anonyymi
Ei tuo Heprealaiskirjeen sanoma panettelemalla ja sensuroimalla muutu miksikään.
Miksi niin toimit? Miksi harjoitat laittomuutta panettelemalla jos joku ei nielaise oppiasi?
Nuo Heprealaiskirjeen 10. luvun 29. ennen olevat jakeet ovat jaetta 29. varten olevia apujakeita, tuossa asiyhteydessä ei koroteta Mooseksen lakia, vaan jae 29. on asiayhteyden huipentuma.
Vai oletko eri mieltä siitä, että Mooseksen lain kuolemanrangaistuksen toimeen panivat ihmiset, kuoleman rangaistus toteutettiin yleensä kivittämällä kuoliaaksi, jos oli syyllistynyt sellaiseen rikkomukseen, mikä ansaitsi ko. rangaistuksen.
Mutta kenen toimesta seuraa rangaistus sille, joka polkee jalkoihinsa Jumalan Pojan?
Montako ihmistä on kivitetty kuoliaaksi siitä syystä?
Ja huomaa, että ihmisten kautta toteutunut rangaistus oli vähäisempi siihen rangaistukseen nähden, joka ei toteudu ihmiskäsien kautta.
28. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
29. kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
Vastaappa nyt rehellisesti, miksi pimität koko ajan jaetta 29., mutta julistat jaetta 28.?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo Heprealaiskirjeen sanoma panettelemalla ja sensuroimalla muutu miksikään.
Miksi niin toimit? Miksi harjoitat laittomuutta panettelemalla jos joku ei nielaise oppiasi?
Nuo Heprealaiskirjeen 10. luvun 29. ennen olevat jakeet ovat jaetta 29. varten olevia apujakeita, tuossa asiyhteydessä ei koroteta Mooseksen lakia, vaan jae 29. on asiayhteyden huipentuma.
Vai oletko eri mieltä siitä, että Mooseksen lain kuolemanrangaistuksen toimeen panivat ihmiset, kuoleman rangaistus toteutettiin yleensä kivittämällä kuoliaaksi, jos oli syyllistynyt sellaiseen rikkomukseen, mikä ansaitsi ko. rangaistuksen.
Mutta kenen toimesta seuraa rangaistus sille, joka polkee jalkoihinsa Jumalan Pojan?
Ja huomaa, että ihmisten kautta toteutunut rangaistus oli vähäisempi siihen rangaistukseen nähden, joka ei toteudu ihmiskäsien kautta.
Vastaappa nyt rehellisesti, miksi pimität koko ajan jaetta 29., mutta julistat jaetta 28.?
Usko Toivonen>>Vastaappa nyt rehellisesti, miksi pimität koko ajan jaetta 29., mutta julistat jaetta 28.?<<
Sinulla pyörii sama valheellinen levy päällä.
Jaetta 29 ei ole pimitetty ja sitä on myös kommetoitu. Jae 29 ei kumoa jakeiden 26-28 sääntöjä. Jeesus ei pelasta lain hylkääjiä, vaikka he olisivat tehneet ihmeitä Jeesuksen nimessä. Jos joku tahallaan rikkoon lain käskyjä, hän ei saa Jeesuksen uhria syntiensä sovitukseksi.
Mitä tulee jakeeseen 29, niin jos joku ei usko Jeesukseen, hän saa siitä kovennetun tuomion, mutta jae 29 ei tarkoita missään nimessä sitä, että usko Jeesukseen antaa oikeuden olla noudattamatta lakia. Jos joku ei nouta lakia, hän ei saa armoa, vaikka olisi tehnyt ihmeitä Jeesuksen nimessä ja Jeesuksen nimeä avuksi huutaen.
Heb 10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
Jaak 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.
Luuk 16:28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Valhemessiaanin pilkkaaja, palvelet valkeuden enkelia, etkä voi kieltää tätä totuutta itsestäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko ToivonenUsko Toivonen,
Sinun argumenttisi Heb 10:29 on irrelevantti. Jos joku sanoo uskovansa Jeesukseen, hän ei voi sillä välttää sitä tuomiota kadotukseen, minkä hän saa hylkäessään Mooseksen lain.
Sinulla on varsin kiero taktiikka yrittää kumota laki Jeesuksen avulla. Kun Jeesus ei tullut kumoamaan eikä kumonnut muutenkaan lakia, niin sinun tarinasi romuttuvat samalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Vastaappa nyt rehellisesti, miksi pimität koko ajan jaetta 29., mutta julistat jaetta 28.?<<
Sinulla pyörii sama valheellinen levy päällä.
Jaetta 29 ei ole pimitetty ja sitä on myös kommetoitu. Jae 29 ei kumoa jakeiden 26-28 sääntöjä. Jeesus ei pelasta lain hylkääjiä, vaikka he olisivat tehneet ihmeitä Jeesuksen nimessä. Jos joku tahallaan rikkoon lain käskyjä, hän ei saa Jeesuksen uhria syntiensä sovitukseksi.
Mitä tulee jakeeseen 29, niin jos joku ei usko Jeesukseen, hän saa siitä kovennetun tuomion, mutta jae 29 ei tarkoita missään nimessä sitä, että usko Jeesukseen antaa oikeuden olla noudattamatta lakia. Jos joku ei nouta lakia, hän ei saa armoa, vaikka olisi tehnyt ihmeitä Jeesuksen nimessä ja Jeesuksen nimeä avuksi huutaen.
Heb 10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.No mikä se kivittämällä kuoliaaksi tuomiota kovempi tuomio on?
Ja todellakin olet tarkoituksellisesti jättänyt kommenteistasi pois jakeen 29.
Sen näkee jokainen joka lukee kommenttisi.
Voit itsekin laskea kaikista tekemistäsi kommenteistasi kuinka monta kertaa niissä esiintyy jae 28. ja kuinka monta kertaa liitaät asiayhteyteen jakeen 29.?
Ja joka on rehellinen, tunnustaa silloin kuinka asianlaita todellisuudessa on.
Ja myös että tarkoitukselleinen pimittämin johtuu opistasi.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko Toivonen,
Sinun argumenttisi Heb 10:29 on irrelevantti. Jos joku sanoo uskovansa Jeesukseen, hän ei voi sillä välttää sitä tuomiota kadotukseen, minkä hän saa hylkäessään Mooseksen lain.
Sinulla on varsin kiero taktiikka yrittää kumota laki Jeesuksen avulla. Kun Jeesus ei tullut kumoamaan eikä kumonnut muutenkaan lakia, niin sinun tarinasi romuttuvat samalla.>> Sinun argumenttisi Heb 10:29 on irrelevantti. Jos joku sanoo uskovansa Jeesukseen, hän ei voi sillä välttää sitä tuomiota kadotukseen, minkä hän saa hylkäessään Mooseksen lain. >>
Opistasi käsin tuonkin kirjoitat.
Ajattelehan kuinka monta ihmistä on kivitetty kuoliaksi väärien todistajien todistuksen vuoksi Mooseksen lain perusteella.
Mites Herra Jeesus, perustuiko Jeesuksen kuolemantuomio Mooseksen lakiin?
Usko Toivonen Anonyymi kirjoitti:
>> Sinun argumenttisi Heb 10:29 on irrelevantti. Jos joku sanoo uskovansa Jeesukseen, hän ei voi sillä välttää sitä tuomiota kadotukseen, minkä hän saa hylkäessään Mooseksen lain. >>
Opistasi käsin tuonkin kirjoitat.
Ajattelehan kuinka monta ihmistä on kivitetty kuoliaksi väärien todistajien todistuksen vuoksi Mooseksen lain perusteella.
Mites Herra Jeesus, perustuiko Jeesuksen kuolemantuomio Mooseksen lakiin?
Usko Toivonen>>Mites Herra Jeesus, perustuiko Jeesuksen kuolemantuomio Mooseksen lakiin?>>
Vastaan: Perustui, vaikka en olekaan Herra Jeesus.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mikä se kivittämällä kuoliaaksi tuomiota kovempi tuomio on?
Ja todellakin olet tarkoituksellisesti jättänyt kommenteistasi pois jakeen 29.
Sen näkee jokainen joka lukee kommenttisi.
Voit itsekin laskea kaikista tekemistäsi kommenteistasi kuinka monta kertaa niissä esiintyy jae 28. ja kuinka monta kertaa liitaät asiayhteyteen jakeen 29.?
Ja joka on rehellinen, tunnustaa silloin kuinka asianlaita todellisuudessa on.
Ja myös että tarkoitukselleinen pimittämin johtuu opistasi.
Usko ToivonenUskot Toivonen,
Sinä vääristelet toisten sanomisia todella törkeällä tavalla. Teet myös mielivaltaisia ja oman mielesi mukaisia "tulkintoja" evankeliumista ja erityisesti Paavalin kirjoituksista. Sinun kanssa on turha jatkaa väittelyä, koska et taivu uskomaan edes evankeliumia.
"ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen. Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne," (2 Piet. 3:15-17) - Anonyymi
Ei uskota Toivosta, ohitamme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei uskota Toivosta, ohitamme.
Sana todisituksen mukaan juuri sinä valhejuutalainen olet uskoton ja toivoton. OIet ottanut Mooseksen lain vanhurskausdeksesi, itse asiassa laista kiivailun. Sana todistaa: olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta. Et ole Krisksessa toisin sanoen, et ole uskossa Jeesukseen.
Näin ollen: siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa
Olet sekä uskoton että toivoton. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sana todisituksen mukaan juuri sinä valhejuutalainen olet uskoton ja toivoton. OIet ottanut Mooseksen lain vanhurskausdeksesi, itse asiassa laista kiivailun. Sana todistaa: olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta. Et ole Krisksessa toisin sanoen, et ole uskossa Jeesukseen.
Näin ollen: siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa
Olet sekä uskoton että toivoton.Sinä puhut koko ajan valhetta. Sinulla pyörii vanha levy päällä.
Luuk. 21:
25. "Auringossa, kuussa ja tähdissä on merkkejä, ja maan päällä on kansoilla ahdistus ja epätoivo, kun meri ja aallot pauhaavat.
26. Ihmiset menehtyvät pelätessään ja odottaessaan sitä, mikä kohtaa maanpiiriä, sillä taivaiden voimat järkkyvät.- Anonyymi
Laita kylmä kääre otsallesi ja mene peittojen sisälle.
>>Lailla ei tarkoiteta vain kymmentä käskyä vaan kaikkia Mooseksen lain ja profeettojen käskyjä. Laittomuus on niiden rikkomista. >>
En ole naimisissa enkä mene. Olenko lain rikkoja.
Kivitetäänkö minut?- Anonyymi
Jumalan ihmisen kanssa tekemään liittoon on aina kuulunut oleelisesti armo. Siinä rakastava taivaallinen Isä lupaa armahtaa lakinsa rikkoneet. Liitonarkussakin oli laintaulujen yläpuolella armoistuin. Tässäkin mielessä voidaan jo Vanhan testamentin aikana puhua armoliitosta. Se ei siis rajoitu Jeesuksen ristinkuoleman jälkeiseen aikaan. Kymmenen käskyä on puolestaan ollut voimassa kaikkina aikoina.
Kukaan ei kuitenkaan ole koskaan voinut pelastua olemalla kuuliainen Jumalan käskyille. Uhrijärjestelmä ei liioin voinut lopullisesti poistaa syntejä. Pelastajaksi tarvittiin itse Jeesus Kristus ja hänen sovittava verensä. Siinä on todellinen anteeksiantamus kaikista synneistä. Samalla siinä päästään ikuiseen liittoon Herramme Jeesuksen kautta. Halleluujaa !
yks,advari,veli.- Anonyymi
Parhamin tekemään liittoon on aina kuulunut seksi.
- Anonyymi
Kaikesta huolimatta et ole koskaan ottanut Jeesusta vastaan, vaan olet tallannut Hänet jalkoihinsa ja palvot ellen-profeetta ja Saturnusta ja Saturnuksen päivää. Kukaan ei voi palvella kahta herra, et edes sinä valhetteleva adventisti. Olet valinnut oman tiesi adventismin. Adventismi ei vie Jumalan luokse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikesta huolimatta et ole koskaan ottanut Jeesusta vastaan, vaan olet tallannut Hänet jalkoihinsa ja palvot ellen-profeetta ja Saturnusta ja Saturnuksen päivää. Kukaan ei voi palvella kahta herra, et edes sinä valhetteleva adventisti. Olet valinnut oman tiesi adventismin. Adventismi ei vie Jumalan luokse.
Autuas se mies, joka päivät ja yöt tutkii Herran lakia. Kun tutkii niin alkaa ajatus kirkastua mieheltä.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autuas se mies, joka päivät ja yöt tutkii Herran lakia. Kun tutkii niin alkaa ajatus kirkastua mieheltä.
1234567---Oikeassa olet. Lakien tutkimisesta ja noudattamisesta luvataan myös menestys, ei mistään hihhuloinnista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä saanut Jumalalta tehtävän tuomita kaikki jotka eivät ole sinun kanssasi samaa mieltä ? Mitä sinulla on heitä vastaan ?
Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t846995- 353771
- 443288
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402512- 2052230
- 1222172
- 402162
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292109Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241818- 401689