Profetia-asioista UT:ssa

Anonyymi

Profeetoista ja profetioista?

Mikään media-tai nettievankelista ei ole mikään auktoriteetti raamatullisissa profetia-asioissa.

Jumala - Pyhä Henki - ei toimi Sanaa vastaan.
Tämän ajan yksi ongelma on, että toiminta on vastoin Raamatun – UT:n opetuksia.
Mitään monopolia ei ole profeetta-asiassa. Paavalin opetusten mukaan profetian lahja ja profeetat toimivat uskovien yhteydessä seurakunnissa, näin:

”Profeetoista saakoon kaki tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot.” 1 Kor 14:29.
Siis, toiset tuovat asiaa, toiset (joilla profetian lahja) arvostelevat, koettelevat.

Sellaista hanketta, että joku seurakunnan ulkopuolella (kuten J.P.) kerää satoja ja satoja sanomia samaan sumppuun, ja antaa ymmärtää, ette ne ovat ”profetioita” - sellaista ei UT tunne.
Kun vielä tämä sekalaisten tuotteiden kerääjä esiintyy julkisena profeettana, sellaistakaan ei Raamattu tunne. Kyseessä on näytetysti omatekoinen, omavalintainen ja omituinen harrastus.

UT:n seurakuntaopetus on tämä:
”Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.” 1 Kor 12: 28 –. Olivat myös evankelistat, kehottajat, almujen antajat, laupeuden harjoittajat, ja tietysti rukoilijat, esirukoilijat, jne. Room 12:4-8.

On siis jo lähtökohtaisesti vastoin UT:n opetuksia, koettaa nostaa jotakin profeetan tehtävää ylitse muiden. Tässä piilee jo suuri pimeyden eksytys. Kun ei totella Raamatun Sanaa. Sydämen tila on avoinna vihollisen eksytykselle. Ja – kuvioihin astuu väärien profetioiden henget, eksyttävät voimat.
Ne harhauttavat tällaisen ”profeetaksi” itsensä nostaneen kuvittelemaan jotakin erityistä. Silloin kontrolli katoaa. Se, jonka Paavali osoitti toimivan seurakunnassa. Siellä on kollektiivinen tilanne.
Pyhä Henki vaikuttaa asioissa ja monissa ihmisissä, ja näin koettelu ja arvostelu toimii terveenä jarruna sille, etteivät ”villit” pofetia-asiat pääse jytäämään.

J.P:n ongelma – julkinen – ja julkisesti arvosteltava – on tämä: Hän on hylännyt Raamatun auktoriteetin, Sanan, ja tekee harhaista profetiatoimintaansa vailla UT:n opettamaa kontrollia.

Jumala ei ole siinä mukana, ja tuloskin näkyy. Sairas ja eksyttävä malli.

” Te eksytte, koska ette tunne kirjoituksia, ettekä Jumalan voimaa.” (Matteus 22:29)

Aikoinaan oli voideltu kuningas Saul. Mutta hän tinki Jumalan antamista ohjeista.
”Koska sinä olet hyjlännyt Herran sanan, on myös hän hyljännyt sinut, etkä sinä saa olla enää kuninkaana.” 1 Sam 16: 21-23.

Jumala arvostaa kuuliaisuutta (Sanalle) tottelevaisuutta, uskollisuutta.

41

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa….

      Tämän ajan eräs ongelma siis on, että profetia-asiaa on ryhdytty korostamaan epäterveellä tavalla.
      Ja varsinkin profeetta-asiaa on nostettu epäterveellä tavalla. Tiedetään että Suomessakin on ollut näitä harhaisia utopioita, joissa milloin mistäkin ilmansuunnasta nousee joku profeetta. Joku erityinen…

      Sinänsä tällainen profeettakilpailu on tuttua ja Vanhan Testamentin ajalta. Silloin olivat Jumalan asettamat profeetat. He eivät itse itseään kutsuneet eivätkä valinneet. Eivätkä senkään vertaa mainostaneet itseään: Olen se ja se profeetta!
      (Raamattu on kaiken viisauden opas, kannattaa ahkeroida sen tutkimisessa!)

      Muun muassa profeetat Jeremia ja Hesekiel kirjoittavat epäterveistä pofetoimisasioista.
      Jeremia:
      23:16 Näin sanoo Herra Sebaot: Älkää kuulko profeettain sanoja, noiden, jotka teille ennustavat täyttäen teidät tyhjillä toiveilla: oman sydämensä näkyjä he puhuvat, mutta eivät sitä, mikä tulee Herran suusta.
      23:17 He hokevat minun halveksijoilleni: 'Herra on sen sanonut: Teillä on oleva rauha!' Ja kaikille, jotka vaeltavat sydämensä paatumuksessa, he sanovat: 'Ei teitä kohtaa onnettomuus.'
      23:18 Mutta kuka on seisonut Herran neuvottelussa ja nähnyt ja kuullut hänen sanansa? Kuka on tarkannut ja kuullut hänen sanansa?"
      23:19 Katso, Herran myrsky, kiivastus, puhkeaa, pyörremyrsky vyöryy kohti jumalattomien päätä.
      23:20 Eikä Herran viha asetu, ennenkuin hän on toteuttanut ja täyttänyt sydämensä aivoitukset. Aikojen lopulla te tulette sen hyvin ymmärtämään.
      23:21 "Minä en ole lähettänyt noita profeettoja, mutta silti he juoksevat. Minä en ole puhunut heille, mutta kuitenkin he ennustavat.
      23:22 Jos he olisivat seisoneet minun neuvottelussani, niin he julistaisivat minun sanani kansalleni ja kääntäisivät heidät pois heidän pahalta tieltään ja pahoista teoistansa.
      23:23 Olenko minä Jumala vain lyhyeltä matkalta, sanoo Herra; enkö ole Jumala myöskin kaukaa?
      23:24 Saattaako joku niin piiloon piiloutua, etten minä häntä näe? sanoo Herra. Enkö minä täytä taivasta ja maata? sanoo Herra.
      23:25 Minä olen kuullut, mitä sanovat nuo profeetat, jotka ennustavat minun nimessäni valhetta sanoen: 'Minä olen nähnyt unta, olen nähnyt unta.'
      23:26 Kuinka kauan? Mitä on mielessä noilla profeetoilla, jotka ennustavat valhetta, ennustavat oman sydämensä petosta?
      23:27 Aikovatko he unillaan, joita he kertovat toinen toisellensa, saattaa minun kansani unhottamaan minun nimeni, niinkuin heidän isänsä ovat unhottaneet minun nimeni Baalin tähden?
      23:28 Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra.

      23:29 Eikö minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa?
      23:30 Katso, sentähden minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa.
      23:31 Katso, minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: 'Se on Herran sana.'
      23:32 Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa.
      -----------------------------------
      Selkeä ja varoittava opetus ”villistä” ja omatouhuisesta profetoimisesta. Herra itse käy niiden
      kimppuun, jotka ….?

      Jeremian aikana toiminut, itsensä profeetaksi nostanut Hananja - miten hänelle kävi?
      ”Ja profeetta Hananja kuoli sinä vuonna, seitsemännessä kuussa.”
      (Lue koko luku, Jeremia 28. luku!)

      On jopa hengenvaarallista ryhtyä ennustelemaan ja eksyttämään kansaa.

      Hesekiel 13. luku:

      ”Niinkuin ketut raunioissa ovat sinun profeettasi.”

      Herra ei ollut heitä lähettänyt. Valhenäkyjä, petosnäkyjä, unia.
      ”Ihmislapsi ennusta Israelin ennustavista profeetoista ja sano noille jotka ovat profeettoja oman sydämensä voimasta.”

      Silti, he uskottelivat, että ”näin sanoo Herra”.

      Tämä aika ei ole parempaa, ei hengellisempää – vaan monin verroin pahempaa.

      Ei ihme, että Jeesus aloitti lopunaikoja koskevat puheensa sanomalla: Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä!

      Joka pysyy uskollisesti Sanan opetuksissa, valvoo ja rukoilee nöyrästi Herran edessä, Hänet Herra varjelee. Väärät ja harhaiset henget paljastuvat Totuuden Hengen edessä ja Raamatun Sanan miekka erottaa sielulliset ja hengelliset, aina ytimiin saakka! Hebrelaiskirje 4:12-13

    • Anonyymi

      ”Profeettoja oman sydämensä voimasta.”

      Näin kirjoittaa Jumalan kutsuma ja asettama profeetta Hesekiel. Hes 13:2.

      ” Näin sanoo Herra, vaikka Herra ei ole heitä lähettänyt, je he muka odottavat, että hän toteuttaisi heidän sanansa...” Hes 13:6

      ”Ja sinä käännä kasvosi….. niitä vastaan jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta.” Hes 13:17

      Siis, jo VT:n aika oli niitä jota olivat profeettoja oman sydämensä voimasta! (Siis sielullista tasoa.., siis hurmoksissa olemista...)

      Sitten oli ennsutelijoita, jotka odottivat että Jumala toteuttaisi heidän ennustuksensa...

      Tuttua myös tälle ajalle? Tuodaan julki satoja ja satoja erilaisia sanomia, unia, näkyjä, mielen tuotteita? Satoja erilaisia ennustuksia. Ja odotetaan että ne kävisivät toteen? Kuka sellaisia satoja tuotteita edes jaksaisi lukea? Miten ehtisi lukea Raamattua, rukoilla? Tällaiset väärät profeetat pitävät ihmisiä koukussa, hallitsevat epäterveillä keinoillaan!


      Voi harhoja, voi eksytyksiä!

      Apostoli Johannes: ”Älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta. Sillä monta väärää profeetta on lähtenyt maailmaan.”
      1. Joh 4:1.

      Kun apostoli Johannes jo 1. vuosisadalla kirjoitti että monta väärää profeettaa on lähtenyt… mitä hän mahtaisi nyt kirjoittaa?

      Aika on paha. Monessa mielessä ja monin eri tavoin.

      Miten voi varjeltua? Jeesus lähetti sanansa silloisen Filadelfia-seurakunnan taholle: Ilmeeystyskirja 3:7-12.

      3:10 Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
      3:11 Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.

      Raamatun Sanan on kallio. Koeteltu sellainen. Joka Sanan kalliolle rakentaa, sen rakennus pysyy, vaikka hirmuiset maailman myrskytuulet sitä koettelevat. Lue Matteus 7:21-27.

      Perustus pysyy. Entä uskonelämän tehtävien rakennusmateriaalit? Miten käy kun tuli koettelee?

      3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
      3:12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
      3:13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
      3:14 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
      3:15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.


      Se koetuksen tuli, josta Jeesus Filadelfiaseurakunnalle ilmoitti, se on edessä. Raamattu ei raukene tyhjiin. Siksi on - jos tahtoo pelastua kaikesta - tärkeää rakentaa Sanan pohjalle, kalliolle.
      Jeesus Kristus on pelastusarkki, jokaiselle joka Häntä rakastaa, arvostaa ja tottelee Hänen sanansa opetuksia!

    • Anonyymi

      Raaamtun sanat ja profetiat on moneen kertaan koeteltu.

      • Ja täysin pätemättömiksi todettu. Näinollen satukirjanne epäjumala on todistettavasti epäjumala jopa raamatunkin mukaan.


    • Anonyymi

      "Mikään media-tai nettievankelista ei ole mikään auktoriteetti raamatullisissa profetia-asioissa".
      ”Profeetoista saakoon kaki tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot.” 1 Kor 14:29.
      "Siis, toiset tuovat asiaa, toiset (joilla profetian lahja) arvostelevat, koettelevat".
      Ei ihme, että Jeesus aloitti lopunaikoja koskevat puheensa sanomalla: Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä"!

      Mitä tulee nettievankelistoihin kristinuskon levittäjinä, on heidän joukkonsa säälittävän pieni verrattuna evankelistoihin , jotka vapaasti levittävät nyt nuorille ateismiuskontoa sen kaikessa kekseliäisyydessä 10 Herramme pyhän käskyn rikkomiseksi. Kilpenään heillä on kauniit sanat suvaitsevaisuus ja tasa-arvo. Raamattu taas ei tunne mitään sellaista tasa-arvoa ihmisten kesken käytettävän, mikä rikkoo nämä 10 käskyä. Härski kansamme eksytys siis tapahtui jo (50 v) näiden tottelemattomuuteen yllyttävien ennustajien kautta!
      Matt.24
      10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
      11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
      12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
      13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
      14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu
      Nyt on enemmän kuin 2-3 profeetan kesken mahdollisuus todellakin koetella profetiat netissä. Sellainen ihmelaitos Herramme sallimuksesta on tämä netti ja sen saaminen avuksi evankelistatyöhön maailmanlaajuisesti , että "kaikille kansoille".
      Room. 10 (Biblia)
      17 Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta.
      18 Mutta minä sanon: eikö he sitä ole kuulleet? Heidän äänensä tosin on lähtenyt kaikkeen maailmaan ja heidän sanansa maailman ääriin.

      Johanneksen ilmestys 1 (Biblia)
      1 Jesuksen Kristuksen Ilmestys, jonka Jumala hänelle antoi, ilmoittaa palvelioillensa niitä, mitkä pian tapahtuman pitää, ja on tiettäväksi tehnyt ja lähettänyt enkelinsä kautta palveliallensa Johannekselle.
      2 Joka todisti Jumalan sanaa, ja sen todistuksen Jesuksesta Kristuksesta, ja mitä hän nähnyt oli.
      3 Autuas on se, joka lukee, ja ne, jotka kuulevat prophetian sanat ja pitävät ne, mitkä siinä kirjoitetut ovat; sillä aika on läsnä.
      4 Johannes seitsemälle Asian seurakunnalle: armo olkoon teille ja rauha siltä, joka on, joka oli, ja joka tuleva on, ja seitsemältä hengeltä, jotka hänen istuimensa edessä ovat,
      5 Ja Jesukselta Kristukselta, joka se uskollinen todistaja on, ja esikoinen kuolleista, ja maan kuningasten Päämies: joka meitä rakasti ja on meitä verellänsä meidän synneistämme pessyt,
      6 Ja teki meidät kuninkaiksi ja papeiksi Jumalan ja Isänsä edessä: hänelle olkoon kunnia ja valta ijankaikkisesta ijankaikkiseen, amen!
      7 Katso, hän tulee pilvien kanssa, ja jokaisen silmän pitää hänen näkemän ja ne, jotka häntä pistäneet ovat ja kaikki maan sukukunnat pitää parkuman. Niin, amen!
      8 Minä olen A ja O, alku ja loppu, sanoo Herra, joka on, joka oli, ja joka tuleva on, kaikkivaltias.
      9 Minä Johannes, teidän veljenne ja osallinen vaivassa ja valtakunnassa ja kärsivällisyydessä, Jesuksessa Kristuksessa, olin luodossa, joka kutsutaan Patmos, Jumalan sanan ja Jesuksen Kristuksen todistuksen tähden.
      10 Minä olin hengessä yhtenä sunnuntaina ja kuulin minun jäljessäni suuren äänen, niinkuin basunan,
      11 Sanovan: minä olen A ja O, ensimäinen ja viimeinen. Mitäs näet, kirjoita kirjaan ja lähetä Asian seurakunnille, jotka Ephesossa ovat, ja Smyrnassa, ja Pergamossa, ja Tyatirassa, ja Sardissa, ja Philadelphiassa, ja Laodikeassa.
      12 Ja minä käännyin sitä ääntä katsomaan, joka minun kanssani puhui, ja minun kääntyessäni näin minä seitsemän kultaista kynttiläjalkaa,
      13 Ja kultaisten kynttiläjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, vaatetetun pitkällä hameella ja vyötetyn rinnoilta kultaisella vyöllä.
      14 Mutta hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkiat niinkuin valkia villa ja niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki,
      15 Ja hänen jalkansa valantovasken kaltaiset, niinkuin pätsissä palavaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljon veden kuohina.
      16 Ja seitsemän tähteä oli hänen oikiassa kädessänsä, ja hänen suustansa kävi ulos kaksiteräinen terävä miekka, ja hänen kasvonsa, niinkuin aurinko paistaa voimassansa.
      17 Ja kuin minä hänen näin, lankesin minä hänen jalkainsa eteen niinkuin kuollut, ja hän pani oikian kätensä minun päälleni ja sanoi minulle: älä pelkää, minä olen ensimäinen ja viimeinen,

      • Anonyymi

        Netissä on plussat ja miinukset.
        On käytettävä oikein mahdolllisuudet.

        Raamatun profetioissa on kaikki mitä lopunaikanakin tarvitaan.
        Ei tarvita sekalaista soopaa, jokaöisiä unia ja muuta hömppää.


    • Anonyymi

      Ihan jokaisen ei kannattaisi alkaa opettajaksi, koska teille tuomio tulee olemaan kovempi.

      Kun sinä koettelet ja opetat, niin kuka koettelisi sinut?
      Et edes saa totuudellista opetusta asiasta ulos ilman astian makua ja syyttävän sormen heristämistä.
      Joko kävit nuhtelemassa J.P henkilökohtaisesti ja sitten vielä toisen uskonveljesi kanssa?
      Etpä tietenkään, koska toimit itse sanaa vastaan.

      Kenen lukuun sinä opetat?
      Kuka on sinut lähettänyt?
      Pyhä henkikö toimisi sanaansa vastaan?
      Sinua ohjaa oma turmeltunut sydämesi, eikä sen tuottama hedelmä ole kelvollista syödä.
      Kannattaisiko polvistua ja anoa sitä armoa?

      T. se profeetta.

      • Anonyymi

        Ja vielä tälle opettajalle tiedoksi miksi sinun opetuksesi on väärää.
        Sinun opetuksesi kumpuaa sinun vihamielisyydestäsi J.P kohtaan.
        Siinä on sinun opetuksesi perusta ja sille sinä opetuksesi rakennat.

        Se ei ole opetusta vaan syyttämistä ja jakeiden keräämistä syytöstesi ympärille.
        Täysin väärä motiivi sinulla.
        Tämä puu imee voimansa väärästä lähteestä ja naamioi hedelmänsä näyttämään hyvältä ja makoisalta, mutta se on täynnä myrkkyä.
        Se täyttää syöjänsä samalla myrkyllä, vihalla ja halveksunnalla.

        Kun hedelmä on katkera ja kirpeä, syömäkelvoton, niin miten käy puun?

        Se hakataan poikki.
        Vai anooko puu armahdusta ja se siirretään puhtaan lähteen äärelle, jotta sen hedelmäkin olisi puhdas?

        T. se profeetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä tälle opettajalle tiedoksi miksi sinun opetuksesi on väärää.
        Sinun opetuksesi kumpuaa sinun vihamielisyydestäsi J.P kohtaan.
        Siinä on sinun opetuksesi perusta ja sille sinä opetuksesi rakennat.

        Se ei ole opetusta vaan syyttämistä ja jakeiden keräämistä syytöstesi ympärille.
        Täysin väärä motiivi sinulla.
        Tämä puu imee voimansa väärästä lähteestä ja naamioi hedelmänsä näyttämään hyvältä ja makoisalta, mutta se on täynnä myrkkyä.
        Se täyttää syöjänsä samalla myrkyllä, vihalla ja halveksunnalla.

        Kun hedelmä on katkera ja kirpeä, syömäkelvoton, niin miten käy puun?

        Se hakataan poikki.
        Vai anooko puu armahdusta ja se siirretään puhtaan lähteen äärelle, jotta sen hedelmäkin olisi puhdas?

        T. se profeetta

        Miten on opettaja: tuletkos esiin omalla nimelläsi, jota olet muiltakin vaatimassa?

        Miltä maistuu totuuden hedelmä?
        Iskeekö se luihin ja ytimiin asti?

        Eikö opettajan kannattaisi tulla avoimesti esiin ja tehdä omien sanojensa mukaan?
        Älä vain ala epäröimään tai kääntämään takkiasi, kun rakennus koetellaan, se koetellaan.
        Ei se lähde karkuun tai käänny itseään vastaan, sehän sortuisi.

        Olenpas ilkeä, nurja nurjille, vihainen panettelijoille.
        Kuten tiedät, kun teitä koetellaan, teille on parempi luopua siitä mikä syttyy ja jättää se palamaan ja pelastutte kuin tulen läpi.

        Tähän sopiikin hyvin se vanha sanonta: Totuus ei pala tulessakaan.

        T. Joko arvaat?


      • Anonyymi

        Kukahan se on tuo nimimerkki se profeetta?
        Kovin on kiukkuista tekstiä, mutta... sehän kertookin kaiken?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä tälle opettajalle tiedoksi miksi sinun opetuksesi on väärää.
        Sinun opetuksesi kumpuaa sinun vihamielisyydestäsi J.P kohtaan.
        Siinä on sinun opetuksesi perusta ja sille sinä opetuksesi rakennat.

        Se ei ole opetusta vaan syyttämistä ja jakeiden keräämistä syytöstesi ympärille.
        Täysin väärä motiivi sinulla.
        Tämä puu imee voimansa väärästä lähteestä ja naamioi hedelmänsä näyttämään hyvältä ja makoisalta, mutta se on täynnä myrkkyä.
        Se täyttää syöjänsä samalla myrkyllä, vihalla ja halveksunnalla.

        Kun hedelmä on katkera ja kirpeä, syömäkelvoton, niin miten käy puun?

        Se hakataan poikki.
        Vai anooko puu armahdusta ja se siirretään puhtaan lähteen äärelle, jotta sen hedelmäkin olisi puhdas?

        T. se profeetta

        Jospa tämä nikki "se profeetta" etes kertoisi missä Herra hänet kutsui ja asetti? Ja missä seurakunnassa hän toimii, jne. Kovin on karvasta vettä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on opettaja: tuletkos esiin omalla nimelläsi, jota olet muiltakin vaatimassa?

        Miltä maistuu totuuden hedelmä?
        Iskeekö se luihin ja ytimiin asti?

        Eikö opettajan kannattaisi tulla avoimesti esiin ja tehdä omien sanojensa mukaan?
        Älä vain ala epäröimään tai kääntämään takkiasi, kun rakennus koetellaan, se koetellaan.
        Ei se lähde karkuun tai käänny itseään vastaan, sehän sortuisi.

        Olenpas ilkeä, nurja nurjille, vihainen panettelijoille.
        Kuten tiedät, kun teitä koetellaan, teille on parempi luopua siitä mikä syttyy ja jättää se palamaan ja pelastutte kuin tulen läpi.

        Tähän sopiikin hyvin se vanha sanonta: Totuus ei pala tulessakaan.

        T. Joko arvaat?

        Voi, voi, voi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on opettaja: tuletkos esiin omalla nimelläsi, jota olet muiltakin vaatimassa?

        Miltä maistuu totuuden hedelmä?
        Iskeekö se luihin ja ytimiin asti?

        Eikö opettajan kannattaisi tulla avoimesti esiin ja tehdä omien sanojensa mukaan?
        Älä vain ala epäröimään tai kääntämään takkiasi, kun rakennus koetellaan, se koetellaan.
        Ei se lähde karkuun tai käänny itseään vastaan, sehän sortuisi.

        Olenpas ilkeä, nurja nurjille, vihainen panettelijoille.
        Kuten tiedät, kun teitä koetellaan, teille on parempi luopua siitä mikä syttyy ja jättää se palamaan ja pelastutte kuin tulen läpi.

        Tähän sopiikin hyvin se vanha sanonta: Totuus ei pala tulessakaan.

        T. Joko arvaat?

        Lue 2. Pietarin kirje 2 luku jakeet15-16.


      • Anonyymi

        Onpas outoa tekstiä?
        Ihan kuin tätä Pihon touhua ei saisi arvostella!!
        Onko hän jokin pyhimys?

        Vai liekö itse Jouko, joka tuota kirjoittaa nimimerkillä - se profeetta???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä tälle opettajalle tiedoksi miksi sinun opetuksesi on väärää.
        Sinun opetuksesi kumpuaa sinun vihamielisyydestäsi J.P kohtaan.
        Siinä on sinun opetuksesi perusta ja sille sinä opetuksesi rakennat.

        Se ei ole opetusta vaan syyttämistä ja jakeiden keräämistä syytöstesi ympärille.
        Täysin väärä motiivi sinulla.
        Tämä puu imee voimansa väärästä lähteestä ja naamioi hedelmänsä näyttämään hyvältä ja makoisalta, mutta se on täynnä myrkkyä.
        Se täyttää syöjänsä samalla myrkyllä, vihalla ja halveksunnalla.

        Kun hedelmä on katkera ja kirpeä, syömäkelvoton, niin miten käy puun?

        Se hakataan poikki.
        Vai anooko puu armahdusta ja se siirretään puhtaan lähteen äärelle, jotta sen hedelmäkin olisi puhdas?

        T. se profeetta

        Se näkee jotakin harhoja ja kirjoittaa jollekin... outoo on!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukahan se on tuo nimimerkki se profeetta?
        Kovin on kiukkuista tekstiä, mutta... sehän kertookin kaiken?

        Tämä on hauska.
        Lässytelkää mukavia ja lempeitä, puhukaa kauniita, asioita jota tahdomme kuulla.

        No mitä se kertoo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa tämä nikki "se profeetta" etes kertoisi missä Herra hänet kutsui ja asetti? Ja missä seurakunnassa hän toimii, jne. Kovin on karvasta vettä...

        Kotona.
        Ei seurakuntaa.

        Mikä siinä vedessä niin karvasta on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi, voi, voi

        3 voi huutoa.
        Kenelle ne osoitat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue 2. Pietarin kirje 2 luku jakeet15-16.

        15 He ovat hyljänneet suoran tien, ovat eksyneet ja seuranneet Bileamin, Beorin pojan, tietä, hänen, joka rakasti vääryyden palkkaa,
        16 mutta sai rikkomuksestaan ojennuksen: mykkä juhta puhui ihmisen äänellä ja esti profeetan mielettömyyden.

        Entä nyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpas outoa tekstiä?
        Ihan kuin tätä Pihon touhua ei saisi arvostella!!
        Onko hän jokin pyhimys?

        Vai liekö itse Jouko, joka tuota kirjoittaa nimimerkillä - se profeetta???

        Mikä on outoa?
        Totta kai saa arvostella, mutta tehkää se oikein.
        Turha rakentaa opetuksia sen ympärille.

        Minä arvostelen aloittajan opetusta ja motiiveja.
        Minä arvostelen häntä omista kirjoituksistaan siellä missä hän kirjoittaa.
        Minä arvostelen häntä oikein ja syötän hänelle omat sanansa.

        Ja nyt arvostelen sinua.
        Arvostelen tässä suoraan sinua.
        Sinä teet jatkuvasti vääriä olettamuksia anonyymeistä kirjoittajista.
        Sinä sekoittelet heitä keskenään ja kirjoittelet kommentteja sen mukaan.
        Arvostella saa, ei ole pyhimys, Jouko ei ole "se profeetta".
        Siinä vastaukset, mikä oli niin outo asia, että sai sinut esittämään nämä kysymykset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se näkee jotakin harhoja ja kirjoittaa jollekin... outoo on!!

        Harhoja näkee se, joka näkee Joukon tässä kirjoittamassa.


    • Anonyymi

      Aloitukseen liittyvää!
      Jouko on vuorenvarma profeetta! Vai onko?
      Ja kenen profeetta?

      Profetioiden keräilyä. Kirpputoria.

      Jouko Piho on nähnyt jumalalliseksi tehtäväksi kerätä erilaisia sekalaisia sanomia omille sivuilleen.

      Kyseessä näyttäisi olevan eräänlainen antikvaria, kirpputori? Näin hän kertoo:

      Aloin kerätä profetioita yhteen paikkaan eli kotisivuilleni syksyllä 2007. Kevääseen 2013 mennessä sanomia on kertynyt yhteensä 974, jotka ovat edelleen luettavissa vanhojen sivujeni osoitteessa http://www.kolumbus.fi/jouko.piho osioissa Profetioita, Profetioita 2 ja Profetioita 3. . Kaikissa kolmessa profetiasivussa on sanomia yhteensä 974.

      = 974 tuotetta tarjolla.

      Melkoinen tarjonta ja valikoima, jollekin tutkijalle? Monikaan normi-ihminen ei jaksaisi tutustua tuollaisiin annoksiin? Ja miksi pitäisikään? Maailman sanoja mahtuu.Lähes 1000 erilaisia tuotetta, profetioiden kirpputorilla.

      Ja lisää:

      Jatkan tässä osiossa Profetioita 4 profetioiden, unien, näkyjen ja profeetallisten sanomien julkaisemista. Tässä Profetioita 4 -osiossa on tällä hetkellä sanomia 522.

      = 522 tarjolla.


      Sitten. 3.4.2021
      Profetioita 4-8 -osioissa on nyt 384 sanomaa.

      384 tarjolla.

      Lähde: Jouko Pihon kotisivut



      Piho on profeetaksi itse itsensä nimittänyt?

      Kute Piho itse kirjoittaa ( aloin kerätä profetioita yhteen paikkaan) hän käynnisti keräilynsä vuonna 2007. Ilmeisesti tuolla perusteella hän nimitti itsensä profeetaksi?

      Helsingin sanomat haastatteli Pihoa (Onni Niemi HS
      24.8.2020 10:17, https://www.hs.fi/nyt/art-2000006611780.html

      Tuossa haastattelussa lukee:
      ”Jouko Piho kokee olevansa profeetta eli saavansa viestejä Jumalalta. Hän on kirjannut sekä itse saamiaan että muille tulleita profetioita kotisivuilleen loppuvuodesta 2007.”


      ”Eläkkeellä oleva luokanopettaja Jouko Piho on vuorenvarma, että hän on profeetta.”
      https://www.hs.fi/nyt/art-2000006611780.html

      Hän saa olla mitä mieltä onkaan, mutta Raamatun Sanan auktoriteetin nojalla eivät kaikki uskovat voi pitää häntä Jumalan asettamana profeettana.

      Jos hän ei julkista arvostelua kestä, niin ikävä asia se on?

    • Anonyymi

      jatkoa...


      Ettäkö vuorenvarmasti profeetta?

      Kun joku (J.P.) ihan äärijulkisesti netissä todistaa itsestään, että on vuorenvarma, että on profeetta?
      - Niin on täysin oikein ja kohtuullista arvioida tuota väitettä.

      Kun J.P:n kohdalla eivät raamatullisen profeetan kriteerit millään tavalla näy. Sen sijaan kyllä on jo piktään näkynyt valitettava määrä sellaisia merkkejä, jotka Raamatussa ovat väärän profeetan ja eksyttäjän tuntomerkkejä. Ei se riitä, että joku väittää: Olen profeetta. Oma todistus ei riitä.

      Se kyllä on totta, että J.P: on kerännyt hirmuisen kokoelman sekalaista asiaa sivuilleen. Mutta se ei ole mikään todistus. Päin vastoin? Mieluummin vain muutama raitis profetia kuin satoja, yli 1000 epämääräistä tuotetta.

      Jumalan edessä laatu on tärkeämpi kuin määrä!

      J.P. kyllä itse väittää että on saanut sanomia, englanniksikin – mutta mistä lähteestä ne ovat?



      Teille kaikille, meille, joille Raamattu on ehdoton auktoriteetti, on edelleen epäselvää, missä ja miten Jumala kutsui ja valtuutti hänet? (J.P.) Sellaista infoa ei ole. Kuitenkin jokainen, joka on Jumalalta saanut jonkin tehtävän (armolahjan) tietää kyllä, onko se niin? Jumala ei toimi hämäräperäisesti, ei epäselvästi.



      Ei riitä, että ”kokee olevansa profeetta”.
      Ei riitä, että on ”vuorenvarma, että hän on profeetta”.

      Ei riitä profeetan tehtävän meriitiksi, että ”kerää” toisten tuomia unia, näkyjä, sekalaisia tuotteita.

      Raamatun mukaan sellaiset seikat eivät anna oikeutusta kutsu itseään profeetaksi.

      Vanhan Liiton aikana Jumala kutsui ja asetti profeetallisiin tehtäviin.

      Uuden Liiton puolella, seurakuntakaudella – Jumala edelleen valvoo tehtäviensä asioita.

      Pyhä Henki asettaa tehtäviin. 1 Kor 12. luku.

      Samoin Pyhä Henki jakaa armolahjat (myös profetian lahjat), 1 Kor 14. luku, Roomalaisk. 12 luku.

      Ellei Jumala – Pyhä Henki – ole asialla, ihminen voi toki alkaa kutsua itseään vaikkapa profeetaksi?

      Mutta sellaista itsensä esittämistä ei tarvitse ottaa todesta.


      Jumalan kutsu, valtuutus ja asettaminen näkyy Raamatussa hyvin selväksi.

      Ei ollut VT:N aikanakaan vain Jumalan asettamia – raittiita profeettoja - vaan oli omatekoisia, harhauttavia, eksyttäjiä. Omiansa touhuavia. Jeremia luku 23, Hesekiel luku 13.

      Samoin oli UT:n, alkuseurakunnankin aikana.
      * Oli tietäjähengen vallassa oleva henkilö ( = matki profeetallista asiaa) Apt 16:16-
      * Oli väärä profeetta (noita) Barjeesus ( Apt 13:6-11)
      * Oli Jeesuksen nimessä toimivia, 7 poikaa – miten kävi? ( Apt 19:13-17)
      * ”Onhan eräs heidän maanmiehensä, heidän oma profeettansa, sanonut:
      – Petturi Kreetan mies, peto ilkeä, ahne ja laiska. Tämä todistus pitää paikkansa. Nuhtele heitä sen vuoksi ankarasti, jotta he tulisivat uskossaan terveiksi eivätkä enää kuuntelisi juutalaisia taruja ja sellaisten ihmisten käskyjä, jotka ovat kääntäneet selkänsä totuudelle.” Tiitus 1:10-14

      Jokainen (uskovakin) saa toki vaikka kuvitella olevansa joku – profeettakin.
      On kuitenkin vastoin Raamatun selkeitä linjoja, etteikö Jumalan nimissä ja Jeesuksen nimessä tapahtuvaa toimintaa voisi ja saisi arvostella. Tutkia sitä Raamatun Sanan pohjalta. Pyhän Hengen – Totuuden hengen valossa.

      Kaikkeen, mitä ”profetia-asioissa” esitetään, ei voi sanoa aamenta.

      Jos joku ”profeetaksi” julkisesti itsensä nostanut ei kestä eikä siedä kritiikkiä, silloin on Jeesuksen totisten lampaiden tehtävä siitä päätelmänsä.

      Paavali käski "koetella kaikki", 1 Tess 5:21, ja pitää se mikä hyvä on.

      Joka kunnioittaa Raamattua auktoriteettinaan, se ei voi hyväksyä kaikkea, väittäkööt ihmiset mitä hyvänsä.

      Meidän on käsky seurata Herraa, opissa ja elämässä. Hän on johtotähti, eivät ihmiset.

      ”Seuraa sinä minua!” - sanoi Jeesus Pietarille! Johannes 21:22

      • Anonyymi

        Katso oman sydämesi tilaa ja mieti , mikä siellä riepoo. Se koira älähtää, mihin........


    • Anonyymi

      Aloitus ja monet tekstti ovat ihan ok.
      Mutta toki aina totuus kirvelee.

      Ei tosiaankaan Jouko P. ole mikään pyhimys, jonka juttuja ei voisi ja saisi kommentoida.
      Hän itse on ahkera palstan täyttäjä täällä.

      On ihan oikein että syntyy vaihtelua, ja että asioita verrataan Raamatun Sanan avulla.

      Toiset eivät Raamattua niin arvosta, vaan ihmisiä Jumalan ja Jeesuksen sijasta.

      Kukin valitsee linjansa.

      Jos jotkut sivulliset suuttuvat, kun julkisia profetioita arvioidaan, niin sellaisilla tyypeillä on tosi paha olo, kai?

    • Anonyymi

      On rohkaisevaa lukea, kuinka apostolisella ajalla armolahjat toimivat, mysö profetian lahja, raitis ja Pyhän Hengen vaikuttama. Apt 11:27-28

      11:27 Siihen aikaan tuli profeettoja Jerusalemista Antiokiaan.
      11:28 Ja eräs heistä, nimeltä Agabus, nousi ja antoi Hengen vaikutuksesta tiedoksi, että oli tuleva suuri nälkä kaikkeen maailmaan; ja se tulikin Klaudiuksen aikana.

      Agabus oli oikea profeetta, ja hänen sanansa kävivtä toteen:
      Myös Apt 21:11, jossa hän näki Paavalin kohtalon ennalta.
      Ja niin myös kävi.

      Tuollaista vastaavaa - raitista- profetoimista on nykyisinkin, mutta ei aina.

    • Anonyymi

      Heitän aloittajalle haasteen.
      Jouko Piho on ollut radiossa ym julkisessa toiminnassa mukana.

      Ota videopuhelu tms. Joukon kanssa ja siinä arvostele hänelle suoraan hänen toimintansa.
      Voit kertoa itsestäsi, taustastasi ja siitä kuinka sinut on asetettu opettajaksi ja arvostelemaan Jouko Pihoa.

      Sehän olisi juuri linjassa opetustesi kanssa ja saisitte keskustella elävästi reaaliajassa.
      Jouko voisi vastata kysymyksiin ja syytteisiin ja esittää jopa vastakysymykset ja syytteet tms.

      Ja kun kerran julkista toimintaa ja arvostelua haastelet toisilta, niin mikäs sen parempi kuin näyttää mallia.

      T. se profeetta

      • Anonyymi

        Voitte jopa nauhoittaa keskustelunne ja jakaa sen jos tahdotte.

        T. se profeetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitte jopa nauhoittaa keskustelunne ja jakaa sen jos tahdotte.

        T. se profeetta

        Ja ellet suostu, niin voit esittää seuraavanlaisen anteeksipyynnön.

        "Anteeksi kaikille, joita olen vaatinut tulemaan esiin julkisuuteen.
        Olen ollut kuin fariseus, joka pinoaa taakkoja toisten kannettaviksi ja itse en niihin sormellanikaan koske.
        Minä olen vaatimassa toisilta sitä, mitä en itse suostu tekemään.
        Malka omassa silmässäni on estänyt minua näkemästä, enkä ole voinut auttaa heitä, joilla olen nähnyt tikun silmässä.
        Nyt kun näen millainen olen itse ollut, kadun syvästi ja pyydän armoa.

        -oi Herra, revi minut irti tästä kitkerästä lähteestä joka minua ruokkii ja istuta uudelleen hyvän lähteen äärelle.
        Puhdista minusta pois kaikki katkeruus ja omahyväisyys ja tee minusta puu, jonka hedelmä on hyvä.

        Anteeksi kaikille, joita olen sokeudessani taluttanut kohti kuoppaa, olen ollut ymmärtämätön, mutta nyt minä näen selkeästi ja parannan tapani."

        T. se profeetta


      • Anonyymi

        Paavalin terve ohje:
        2 Timoteus 2:23, 1 Tim 6:3-6,
        Tiitus 3:9-10


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ellet suostu, niin voit esittää seuraavanlaisen anteeksipyynnön.

        "Anteeksi kaikille, joita olen vaatinut tulemaan esiin julkisuuteen.
        Olen ollut kuin fariseus, joka pinoaa taakkoja toisten kannettaviksi ja itse en niihin sormellanikaan koske.
        Minä olen vaatimassa toisilta sitä, mitä en itse suostu tekemään.
        Malka omassa silmässäni on estänyt minua näkemästä, enkä ole voinut auttaa heitä, joilla olen nähnyt tikun silmässä.
        Nyt kun näen millainen olen itse ollut, kadun syvästi ja pyydän armoa.

        -oi Herra, revi minut irti tästä kitkerästä lähteestä joka minua ruokkii ja istuta uudelleen hyvän lähteen äärelle.
        Puhdista minusta pois kaikki katkeruus ja omahyväisyys ja tee minusta puu, jonka hedelmä on hyvä.

        Anteeksi kaikille, joita olen sokeudessani taluttanut kohti kuoppaa, olen ollut ymmärtämätön, mutta nyt minä näen selkeästi ja parannan tapani."

        T. se profeetta

        Se profeetta - kirjoitti rukousta kai itseään varten?
        TaiPihoa varten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se profeetta - kirjoitti rukousta kai itseään varten?
        TaiPihoa varten?

        Toisto
        Paavalin terve ohje:
        2 Timoteus 2:23, 1 Tim 6:3-6,
        Tiitus 3:9-10
        Äänestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se profeetta - kirjoitti rukousta kai itseään varten?
        TaiPihoa varten?

        Eikö ollutkin hieno ja oikeanlainen rukous ja anteeksipyyntö?
        Itsekin voin sen rukoilla, siinä ei ole mitään pahaa ja varmuuden vuoksi.
        Jos siis täytän sen rukouksen ja anteeksipyynnön mitan, niin olkoon se myös minun rukoukseni.
        T. se profeetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisto
        Paavalin terve ohje:
        2 Timoteus 2:23, 1 Tim 6:3-6,
        Tiitus 3:9-10
        Äänestä

        23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.

        3 Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
        4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
        5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.
        6 Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa.

        9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
        10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,

        Ja nyt voit kertoa omin sanoin miksi tämän kaiken minulle ja tuolle toiselle vastaat.

        Sinulla on varmasti myös perustelusi näille jakeille.

        Minä ymmärrän kyllä puhetta raamatun ulkopuoleltakin.

        Menisikö omin sanoin näin:
        Ei kannata ojennella uskovaisia oikealle tielle, sillä siitä ei ole mitään hyötyä eikä siihen raamatussakaan kehoteta. Onhan asiasta kirjoitettu seuraavat jakeet......


        Tosiasia kuitenkin on se, että voimme ojennella oikealle tielle ja sitä meiltä vaaditaankin.
        Toista on sitten taas riitakysymykset, kuten jos jumala on, niin miksei hän... jotain kivi jota ei jaksa nostaa ja tms. typerää.

        Luehan sinäkin tuo anteeksipyyntö/rukous, se tekee hyvää ja pyydät oikeaa asiaa.

        T. se profeetta


    • Anonyymi

      Aloitukseen:

      Jeesuksen Herramme profeetallisesta puheesta, Matteus 24. luku
      (Samoin Markus 13. luku, ja Luukas 21. luku, sekä 17. luvussa)

      Matteuksen evankeliumi:
      24:1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
      24:2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
      24:3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"


      24:4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
      24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

      24:6 -10

      24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
      24:12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
      24:13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

      Henki ja morsian sanovat: amen, tule Herra Jeesus!

    • Anonyymi

      Jeesu opetti rukoilemaan:

      6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
      6:10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
      6:11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
      6:12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme; >> Jakeen lisätiedot
      6:13 äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, [sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen].

    • Anonyymi

      Taivas ja maa katovat (ja ihmisten sanat) mutta Herran sanat pysyvät.

      Jeesus puhui:


      7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

      7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

      7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

      7:24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
      7:25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.

      7:26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi. >> Jakeen lisätiedot
      7:27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."

      7:28 Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa,

      7:29 sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.


      Jolla henki on, se sanoo amen, tule Herra Jeesus!

      • Anonyymi

        Jeesus lähetti opetuslapsia ja käski parantaa sairaita ja ajaa ulos pahoja henkiä ja käyttää lahjoja kansan keskuudessa, eikä jossai tietyssä rakennuksessa. Samoin seurakunta on siellå milssä uskovaiset ovat ja heidän pitäisi tehdä samoja tekoja, kuin alkuseurakunnassakin tapahtui, eli sairaat parannettiin ja kaikki armolahjat toimii siellä missä uskovaisen elää ja vaikuttaa. Oikein on arvostella, mutta sekin tulee tehdä Raamatun valossa, jos samona on vastaoin raamatun opetusta on sanoma väärä.
        Jos joku olisi 2019 profetoinut totuudenmukaisesti mitä tule taphtumaan maailmallaajuisesti koronaviruksen myöstä, sltä olisi pidetty vääränä sanomana, koska nykyisin opetetaan että armon ajassa jossa elämme profeetta vain kehoittaa ja rohkaisee yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus lähetti opetuslapsia ja käski parantaa sairaita ja ajaa ulos pahoja henkiä ja käyttää lahjoja kansan keskuudessa, eikä jossai tietyssä rakennuksessa. Samoin seurakunta on siellå milssä uskovaiset ovat ja heidän pitäisi tehdä samoja tekoja, kuin alkuseurakunnassakin tapahtui, eli sairaat parannettiin ja kaikki armolahjat toimii siellä missä uskovaisen elää ja vaikuttaa. Oikein on arvostella, mutta sekin tulee tehdä Raamatun valossa, jos samona on vastaoin raamatun opetusta on sanoma väärä.
        Jos joku olisi 2019 profetoinut totuudenmukaisesti mitä tule taphtumaan maailmallaajuisesti koronaviruksen myöstä, sltä olisi pidetty vääränä sanomana, koska nykyisin opetetaan että armon ajassa jossa elämme profeetta vain kehoittaa ja rohkaisee yms.

        Jeesus käski ennen kaikkea: julistakaa evankeliumia!
        Vaikka ihmeitä tapahtuisikin, TÄRKEIN asia on sielun pelastus.

        "Mitä se ihmistä hyödyttää vaikka voittaisi omakseen koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon" - sanoi Jeesus.

        Tämä harhainen ja vääristynyt aikamme kristillisyys tahtoo juosta ihmisten ja ihmeiden
        perässä. Ei julisteta parannusta, uskoa Jeesukseen, ristille naulittuun Herraamme.
        Ei opeteta pyhitystä, kilvoittelua, maailmasta erottumista...

        Niin on tänä luopumuksen aikana. (Onneksi on vielä piskuinen lauma, joka rakastaa Jeesusta ja Raamatun opetuksia ylitse kaiken!)


    • Anonyymi

      Profeetan opastuksia?

      Profeetaksi itsensä (julkisesti) nimennyt J.P. esitti 4.4.2021 seuraavaa:


      --------------------------------------------------
      4.4.2021
      Michel Legrandin upea sävellys

      Katsoin eilen televisiosta v. 1962 tehdyn ranskalaisen uuden aallon elokuvan ”Cleo viidestä seitsemään”, joka kertoo ranskalaisesta Cleo-laulajattaresta, joka harhailee Pariisissa kahden tunnin ajan odottaessaan testituloksia epäillystä syövästä lääkäriltään.

      Elokuvan ehdoton kohokohta on Cleoa esittävän Corinne Marchandin (1932 -) kaunisääninen tulkinta Michel Legrandin (1932-2019) koskettavan lumoavasta sävellyksestä ”Sans toi” (Ilman sinua).

      Olen kuullut Legrandin sävellyksiä ennenkin, kuten kiehtovan melodinen ”Cherbourgin sateenvarjot”, mutta en ennen eilistä tätä kyseistä kappaletta, joka on mielestäni erittäin vaikuttava. Olipa hyvä, että kuulin tämän hienon sävellyksen, vaikkapa sitten 59 vuotta sen ensimmäisen esityksen jälkeen.
      Lähde: Jouko Pihon sivusto

      ------------------------------------------------------------------------------------------
      Kommenttia:

      J.P:n ulostulot ovat yhä omituisempia? Herää kysymyksiä.

      Mutta muistuu mieleen se, mitä J.P. lausui Hesarin haastattelussa viime syksynä. Toimittaja kysyi ketä J.P. tahtoo nähdä taivaassa? Heitä oli kolme, niistä kaksi blondia naista.

      Hesarin haastattelussa hän nimeää ne näin:
      ”Piho kertoo haluavansa tavata taivaassa kolme ihmistä. He ovat apostoli Paavali, 1980-luvulla kuollut ystävä Becky Amendola sekä Marilyn Monroe.”

      Mitä me tästä opimme?

      Paavalin nyt toki ymmärtää? Mutta kaksi naista? Joista toinen on elokuvataivaan blondi ja seksisymboli, Marilyn Monroe? Ja toinenkin joku tärkeä – hm – mikä? Becky Amendola.”

      On toki ymmärrettävää, että ihminen voi joutua mihin tahansa sekavuuteen. Vangiksi pimeyden profetioiden ja sairaiden unien sekamelskaan. Sellaiseen, jotka ruokkivat itsekeskeistä, narsistista tasoa. Mutta joskus tilanne etenee niin, ettei Jumalakaan enää mahda mitään. Siksi, ettei ihmiselle ole aikanaan kelvanneet nuhteet, varoitukset ja Raamatun Sanan terveet opetukset. Haureuden henget.


      Siksi on visusti katsottava Jeesukseen, seurattava Häntä opissa ja elämässä. On pitäydyttävä Raamatun luotettavaan Sanaan, sen koeteltuihin opettajiin ja profeettoihin. Apostoli Pietari sen jo totesi liki 2000 vuotta sitten, 2 Piet 2: 1-2


      ”Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon. Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi..”

      Simson, varoittava esimerkkitapaus?

      Loogisesti nousee mieleen Raamatun varoittavat esimerkit. Simson. Hän hurahti ja ihastui pakananaiseen. Vanhemmat varoittivat häntä, mutta Simson sanoi:
      ” Ota hänet minulle, sillä hän on mieluinen minun silmissäni.” (Tuomarien kirja 14. luku)

      Mieluinen silmissä? Mutta sittemmin naisista tuli lopuksi eksyttävä ja kadottava ongelma Simsonille.

      ”Niin Simson meni Gassaan (nyk. Gaza) ja näki siellä porton ja meni sen luo.” Tuom 16:1.

      Ja lisää:

      ”Sen jälkeen hän rakastui erääseen naiseen Soorekin laaksossa, jonka nimi oli Delila.” Tuom 16:4

      Tämän Delilan kautta Simson lopuksi kohtasi kohtalonsa. Joka alkoi tottelemattomuudesta, siitä että hän otti pakanavaimon., himon tasolla. Naiset olivat hän heikkoutensa.

      Silti Simson oli voimanmies. Hänen tekemisensä olivat erikoisia.

      Lopuksi hän teki itsemurhan, jossa samalla kuoli noin 3000 viatonta sivullista. (Tuom 16:27-30)

      Sitä ennen hänen tragediansa oli myös tämä:

      ” Silloin filistealaiset ottivat Simsonin vangiksi, puhkaisivat hänen silmänsä, ja veivät hänet Gazaan. He kytkivät hänet pronssikahleisiin ja hän joutui pyörittämään jauhinkiviä.” ( Tuom 16:21)

      Profeetta Hoosea kirjoittaa, että hauren henki on eksyttäväinen. Hoosea 4:11-12.

      Simsonin elämän historiikki on valaisevaa ja vakavaa opetusta. Kannattaa huolella lukea Tuomarien kirja, luvut 13-16.

      Apostoli Paavali muistuttaa alkuajan uskovia juuri näiden aiempien tapahtumien kautta.

      ”Se mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja kirjoitettu varoitukseksi meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut.” ( 1 Kor 10. luku)

      Kiitos Jumalalle, että on vielä jäljellä tervettäkin uskoa ja raitista sanan opetusta ja profetointiakin!

      Ehkä ihmiset tarvitsevat räikeitä ja varoittavia esimerkkejä, valheprofeetoitakin?

      Onhan pyhyys ja pahuus erotettava toisistaan. Taivaaseen ei pääse mitään epäpyhyyttä eikä saasteita.
      "... Katsokaa ettei joukossanne ole ketään sivieettömästi elävää ja maailmallista, sellaista kuin Eesau, joka yhdestä keitosta myis esikoisuutensa." Heb 12:16

      Valvokaa ja rukoilkaa!

    • Anonyymi

      Ain ajankohtainen pohdinta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8650
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2342
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1213
    Aihe