Kristuskultin kieltäjät

Anonyymi

Nyt ymmärrän keistä on kysymys. He ovat gnostilaisia, jotka panevat vastaan Jeesuksen juutalaisuudelle, temppelille ym.
Jahve/Jaldabaoth on vallan sokaisema luojajumala/demiurgi, minkä takia täällä sitä niin kartetaan.
Kristus on yhtäkuin puhdas mieli, jota symboloi Jeesus maan päällä ja
Sofia on viisaus, jota symboloi Maria Magdaleena maan päällä.
Tähän uskomukseen kuuluu tietysti jälleensyntyminen.

Olisitte vain tuoneet julki suuntauksenne samantien, niin asiasta olisi ollut helpompi keskustella.

34

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kirjoitustaidottoman matkasaarnaajan jutut ei julkisuutta ansaitse. RIP Jeesus.

      • Ei suuri titteli sinusta mestaria tee. Tulivat viisaat sanat kenen suusta tahansa niin kyllähän ne kannattaa muistaa.


    • Anonyymi

      Osa on gnostilaisia kuten minä. Gnostilaisuudessa monin paikoin Jeesusta arvostetaan, koska hänessä ilmenee Kristus.

      • Gnostilaisuudessa Jeesus opettaa yhtälailla että parannus on tehtävä ja androgyyni mieli saavutettava. Jos et saa sitä tässä elämässä niin sinun on synnyttävä uudelleen.
        Olisi ollut helpompi keskustella jos olisitte tuoneet julki ajatuksenne heti. Tunnen gnostilaisuuden kuin omat taskuni.
        Tuomaan evankeliumi kehottaa tekemään hyvää ja karttamaan pahaa. Miksi niin kauhisteletta tällaista ajatusta?


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Gnostilaisuudessa Jeesus opettaa yhtälailla että parannus on tehtävä ja androgyyni mieli saavutettava. Jos et saa sitä tässä elämässä niin sinun on synnyttävä uudelleen.
        Olisi ollut helpompi keskustella jos olisitte tuoneet julki ajatuksenne heti. Tunnen gnostilaisuuden kuin omat taskuni.
        Tuomaan evankeliumi kehottaa tekemään hyvää ja karttamaan pahaa. Miksi niin kauhisteletta tällaista ajatusta?

        En tiedä keiden kanssa olet keskustellut, mutta tuohan on ihan oikein.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä keiden kanssa olet keskustellut, mutta tuohan on ihan oikein.

        Suuri määrä heistä, jotka vastustavat Israelin jumalaa vastustavat myös täydellisyyteen pyrkimistä, enkä ymmärrä miksi.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Gnostilaisuudessa Jeesus opettaa yhtälailla että parannus on tehtävä ja androgyyni mieli saavutettava. Jos et saa sitä tässä elämässä niin sinun on synnyttävä uudelleen.
        Olisi ollut helpompi keskustella jos olisitte tuoneet julki ajatuksenne heti. Tunnen gnostilaisuuden kuin omat taskuni.
        Tuomaan evankeliumi kehottaa tekemään hyvää ja karttamaan pahaa. Miksi niin kauhisteletta tällaista ajatusta?

        Mitenkäs on Ashera12, onko sinusta opetuslapseksi?

        Luuk. 14:26 (Jeesuksen sanoja) ”Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.”


      • Keskiraskas kirjoitti:

        Mitenkäs on Ashera12, onko sinusta opetuslapseksi?

        Luuk. 14:26 (Jeesuksen sanoja) ”Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.”

        Tuon perusteella ei.
        Muistathan että lukemissasi Nag Hammadin kirjoituksissa ovat Jeesuksen sanat : Joka ei vihaa isäänsä ja äitiänsä niin kuin minä ja rakasta isäänsä ja äitiänsä kuin minä se ei voi päästä jumalan valtakuntaan.
        Onko tämä jokin kilpailu elämänkatsomusten välillä?


      • Ashera12 kirjoitti:

        Tuon perusteella ei.
        Muistathan että lukemissasi Nag Hammadin kirjoituksissa ovat Jeesuksen sanat : Joka ei vihaa isäänsä ja äitiänsä niin kuin minä ja rakasta isäänsä ja äitiänsä kuin minä se ei voi päästä jumalan valtakuntaan.
        Onko tämä jokin kilpailu elämänkatsomusten välillä?

        En vaan ymmärrä, miksi sinä vastustat täydellisyyteen pyrkimistä vastoin Raamatun ohjetta.


      • Keskiraskas kirjoitti:

        En vaan ymmärrä, miksi sinä vastustat täydellisyyteen pyrkimistä vastoin Raamatun ohjetta.

        Millä lailla vastustan? Olen kokoajan sanonut, että ihminen tarvitsee kilvoittelua, mielenuudistuksen, täydellisyyteen pyrkimisen, kuten Jeesus itse sanoo.


      • Keskiraskas kirjoitti:

        En vaan ymmärrä, miksi sinä vastustat täydellisyyteen pyrkimistä vastoin Raamatun ohjetta.

        Oletko katkera? Onko tämä jokin ottelu? En tahdo lähteä mukaan tappeluun.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Oletko katkera? Onko tämä jokin ottelu? En tahdo lähteä mukaan tappeluun.

        Kirjoitit: "Suuri määrä heistä, jotka vastustavat Israelin jumalaa vastustavat myös täydellisyyteen pyrkimistä, enkä ymmärrä miksi."

        Mitä muuta tämä on kuin tappelun hakemista?


      • Keskiraskas kirjoitti:

        Kirjoitit: "Suuri määrä heistä, jotka vastustavat Israelin jumalaa vastustavat myös täydellisyyteen pyrkimistä, enkä ymmärrä miksi."

        Mitä muuta tämä on kuin tappelun hakemista?

        Ihan oikeasti minulle on pantu vastaan kun olen sanonut, että Jeesus vaatii täydellisyyttä ja kilvoitteluksihan tuota Raamatussa kutsutaan. Jos he ovat gnostilaisia pitäisi tämän olla heille itsestään selvää. Miksi se ei kuitenkaan ole?


      • Ashera12 kirjoitti:

        Ihan oikeasti minulle on pantu vastaan kun olen sanonut, että Jeesus vaatii täydellisyyttä ja kilvoitteluksihan tuota Raamatussa kutsutaan. Jos he ovat gnostilaisia pitäisi tämän olla heille itsestään selvää. Miksi se ei kuitenkaan ole?

        No onko mielestäsi jollakin tavalla täydellistä vihata vaimoaan ja lapsiaan, ja koko muutakin perhettä?
        Tähänkö pitäisi kilvoitella ja pyrkiä?


      • Keskiraskas kirjoitti:

        No onko mielestäsi jollakin tavalla täydellistä vihata vaimoaan ja lapsiaan, ja koko muutakin perhettä?
        Tähänkö pitäisi kilvoitella ja pyrkiä?

        Tiedät kyllä mitä tarkoitan. Saman kysymyksen voit esittää gnostilaiselle Jeesukselle.


      • Keskiraskas kirjoitti:

        No onko mielestäsi jollakin tavalla täydellistä vihata vaimoaan ja lapsiaan, ja koko muutakin perhettä?
        Tähänkö pitäisi kilvoitella ja pyrkiä?

        Kyllä kai voit hyväksyä että toiset uskovat toisin kuin sinä?
        Gnostilaisten ei myöskään auta uhkailla helvetillä, vaikka niin ovat jo lukemattomat tehneet. Kai muistatte, että uskomukseenne ei vastaava kuulu. Gehenna kyllä tarkoittaa Raamatussakin kiirastulta.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Kyllä kai voit hyväksyä että toiset uskovat toisin kuin sinä?
        Gnostilaisten ei myöskään auta uhkailla helvetillä, vaikka niin ovat jo lukemattomat tehneet. Kai muistatte, että uskomukseenne ei vastaava kuulu. Gehenna kyllä tarkoittaa Raamatussakin kiirastulta.

        Ei täällä ole kuin korkeintaan 2 kpl gnostilaisesti ajattelevia. Nimin. keskiraskas on yleinen kristinuskon vastustaja, ei gnostikko. Gnostilaisuuteen ei kuulu helvetit.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Tiedät kyllä mitä tarkoitan. Saman kysymyksen voit esittää gnostilaiselle Jeesukselle.

        En tiedä mitä tarkoitat.
        Mikset vaan voi rehellisesti vastata kysymykseen menemättä henkilöön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mitä tarkoitat.
        Mikset vaan voi rehellisesti vastata kysymykseen menemättä henkilöön?

        Se että pyrkii tekemään, puhumaan ja ajattelemaan hyvää on Jeesuksen tahto. Olen sitä täällä painottanut, mutta ihmiset eivät pidä tästä ajatuksesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se että pyrkii tekemään, puhumaan ja ajattelemaan hyvää on Jeesuksen tahto. Olen sitä täällä painottanut, mutta ihmiset eivät pidä tästä ajatuksesta.

        Nim.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se että pyrkii tekemään, puhumaan ja ajattelemaan hyvää on Jeesuksen tahto. Olen sitä täällä painottanut, mutta ihmiset eivät pidä tästä ajatuksesta.

        Vain jos poimii raamatusta vain mieleiset kohdat kuin rusinat pullasta...

        "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. (Matt. 10:34 )


      • Keskiraskas kirjoitti:

        Vain jos poimii raamatusta vain mieleiset kohdat kuin rusinat pullasta...

        "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. (Matt. 10:34 )

        Hän oli profeetta ja uhka järjestelmälle siten, mutta miksi siihen pitäisi sen enempää kiinnittää huomiota?


      • Ashera12 kirjoitti:

        Hän oli profeetta ja uhka järjestelmälle siten, mutta miksi siihen pitäisi sen enempää kiinnittää huomiota?

        Et siis usko Raamatun olevan Jumalan sanaa?


      • Keskiraskas kirjoitti:

        Et siis usko Raamatun olevan Jumalan sanaa?

        Mitä tuolla tarkoitat?


      • Ashera12 kirjoitti:

        Mitä tuolla tarkoitat?

        Aika yksinkertainen kysymys...


      • Keskiraskas kirjoitti:

        Aika yksinkertainen kysymys...

        Jeesus käski voittamaan pahan hyvällä ja se että hän itse profeettana oli uhka hengellisille johtajille ei ole minun asiani. Jos tarkoitat että minun pitäisi kyetä samaan niin voin ilmoittaa suoriltakäsin etten minä ole profeetta.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Jeesus käski voittamaan pahan hyvällä ja se että hän itse profeettana oli uhka hengellisille johtajille ei ole minun asiani. Jos tarkoitat että minun pitäisi kyetä samaan niin voin ilmoittaa suoriltakäsin etten minä ole profeetta.

        Jeesus oli raamatun mukaan jumala eikä vain profeetta.


      • Keskiraskas kirjoitti:

        Jeesus oli raamatun mukaan jumala eikä vain profeetta.

        Jeesuksesta ei kylläkään kertaakaan sanota että hän olisi "adonai," mikä on varattu vain jumalalle. Hän on sen sijaan "adoni."
        Paavalin mukaan Jeesus oli peräisin Joosefin spermasta.
        "Kiitetty olkoon Jeesuksen kristuksen jumala ja isä." Jeesuksen jumala?
        Jeesuksella oli sama jumala kuin opetuslapsillaankin.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Jeesuksesta ei kylläkään kertaakaan sanota että hän olisi "adonai," mikä on varattu vain jumalalle. Hän on sen sijaan "adoni."
        Paavalin mukaan Jeesus oli peräisin Joosefin spermasta.
        "Kiitetty olkoon Jeesuksen kristuksen jumala ja isä." Jeesuksen jumala?
        Jeesuksella oli sama jumala kuin opetuslapsillaankin.

        "Inhimillisen syntymisensä puolesta hän on Daavidin jälkeläinen, mutta pyhän hengen syntymisensä puolesta hän on jumalan poika."


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Jeesuksesta ei kylläkään kertaakaan sanota että hän olisi "adonai," mikä on varattu vain jumalalle. Hän on sen sijaan "adoni."
        Paavalin mukaan Jeesus oli peräisin Joosefin spermasta.
        "Kiitetty olkoon Jeesuksen kristuksen jumala ja isä." Jeesuksen jumala?
        Jeesuksella oli sama jumala kuin opetuslapsillaankin.

        Joosefin spermasta? Ja Maria oli edelleenkin neitsyt? :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joosefin spermasta? Ja Maria oli edelleenkin neitsyt? :)

        Täytyy muistaa että näyt ja unet ovat vain varjoja tulevasta.
        Raamatussa on tärkeää se että ihminen on neitsyt mieleltään.
        "Mikä on lihasta syntynyt on lihaa ja mikä on hengestä syntynyt on henkeä," sanoo Jeesuskin.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Täytyy muistaa että näyt ja unet ovat vain varjoja tulevasta.
        Raamatussa on tärkeää se että ihminen on neitsyt mieleltään.
        "Mikä on lihasta syntynyt on lihaa ja mikä on hengestä syntynyt on henkeä," sanoo Jeesuskin.

        On teillä selitykset... :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        On teillä selitykset... :)

        Jeesuksen seuraajista Ilmestyskirjassakin sanotaan että "he ovat kuin neitsyeitä."
        Samoin Paavali on kihlannut Jeesukselle puhtaan neitsyen tarkoittaen seurakuntaa.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Jeesuksen seuraajista Ilmestyskirjassakin sanotaan että "he ovat kuin neitsyeitä."
        Samoin Paavali on kihlannut Jeesukselle puhtaan neitsyen tarkoittaen seurakuntaa.

        Joo raamatussa sanotaan kaikenlaista.
        Siis kirjakokoelmassa, jonka kirjoittajia ei tiedetä, alkuperäisiä kirjoituksia ei ole olemassa vaan pelkästään kopionkopionkopionkopioita, joita on eri aikakausina vielä lisäksi muokattu kulloisenkin uskonkäsityksen mukaan. Lisäksi se on kirjoitettu osittain kielellä, joka on melkein kadonnut maailmasta, eikä kukaan voi varmaksi sanoa mitä mikin sana merkitsee.
        Sitten siihen päälle vielä käännökset eri kielille...

        Ja sitten uskovaiset tulkitsee yksittäisten sanojen ja lauseiden merkitystä...
        Tosi fiksua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2850
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2410
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2180
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1992
    5. 167
      1828
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe