MIstä apua väkivaltaan

Anonyymi

Miten pystyn katkaisemaan lähisuhdeväkivallan ?

56

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Avaat oven ja lähdet.

      • Anonyymi

        Lähden kotoa, Omasta asunnosta. Miksi ja minne ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähden kotoa, Omasta asunnosta. Miksi ja minne ?

        No jos säät sinä lähde, niin se toinen lähtee. Minnekö? No vaikka putkaan aluksi. Kumpi teillä on se perkele, mies vai nainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähden kotoa, Omasta asunnosta. Miksi ja minne ?

        Ensin turvakotiin. Siellä annetaan lisäohjeet. Koti ei sinä aikana häviä mihinkään, mutta väkivaltainen voi hävitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin turvakotiin. Siellä annetaan lisäohjeet. Koti ei sinä aikana häviä mihinkään, mutta väkivaltainen voi hävitä.

        Monesti lukkojen vaihto auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos säät sinä lähde, niin se toinen lähtee. Minnekö? No vaikka putkaan aluksi. Kumpi teillä on se perkele, mies vai nainen?

        Poliisi on käynyt paikanpäällä toteamassa , kuvaamassa ja kysymässä hakatulta haluaako tämä tehdä rikosilmoituksen. Näin jo v. 2019.

        Toistan kysymyksen : Miten pystyn katkaisemaan väkivallan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin turvakotiin. Siellä annetaan lisäohjeet. Koti ei sinä aikana häviä mihinkään, mutta väkivaltainen voi hävitä.

        Etsin vertaistukea arvioidakseni Oulun ensi ja turvakodin toimintaa siltä pohjalta mitä asiakkaiden kokemuksista on kertynyt verkkoon. En ole aivan vakuuttunut että turvakotitoiminta auttaa väkivaltakierteen katkaisemisessa kuten laki edellyttää viranomaisilta apua haettaessa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/10983766/oulun-ensi--ja-turvakoti-natsihenkinen-paikka

        Vaikka keskustelun otsake esittää asiat provosoivasti, niin kannaotoista läytyy varsin todenperäisksi uskottavia tietoja ja perusteluja toiminnan puuttellisuudesta. Lähinnä esiin nousee laiminlyönnit auttajien taholat ja yhteisällinen väkivalta jossa laitoksen henkilökunta alistaa ja jopa uhkailee avuntarvitsoijta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisi on käynyt paikanpäällä toteamassa , kuvaamassa ja kysymässä hakatulta haluaako tämä tehdä rikosilmoituksen. Näin jo v. 2019.

        Toistan kysymyksen : Miten pystyn katkaisemaan väkivallan ?

        Lähde turvakotiin. Siellä saat neuvoa lisää. Kuinka pahasti sinua pahoinpidellään? Teitähän Suomessa riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etsin vertaistukea arvioidakseni Oulun ensi ja turvakodin toimintaa siltä pohjalta mitä asiakkaiden kokemuksista on kertynyt verkkoon. En ole aivan vakuuttunut että turvakotitoiminta auttaa väkivaltakierteen katkaisemisessa kuten laki edellyttää viranomaisilta apua haettaessa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/10983766/oulun-ensi--ja-turvakoti-natsihenkinen-paikka

        Vaikka keskustelun otsake esittää asiat provosoivasti, niin kannaotoista läytyy varsin todenperäisksi uskottavia tietoja ja perusteluja toiminnan puuttellisuudesta. Lähinnä esiin nousee laiminlyönnit auttajien taholat ja yhteisällinen väkivalta jossa laitoksen henkilökunta alistaa ja jopa uhkailee avuntarvitsoijta.

        Suomeen pitäisi tulla laki joka määrää tietyt henkilöt olemaan toisistaan 100km etäisyydellä ja yhteyttä pitämättä vankeuden uhalla. Näinkin poliiseja saisi vähentää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisi on käynyt paikanpäällä toteamassa , kuvaamassa ja kysymässä hakatulta haluaako tämä tehdä rikosilmoituksen. Näin jo v. 2019.

        Toistan kysymyksen : Miten pystyn katkaisemaan väkivallan ?

        Et mitenkään! Ja tämä on totuus. Lopeta suhde. Väkivalta on aina syvällä ja se ei lopu, muuta kuin katkaisemalla välit. Kuulostaa kurjalta, mutta näin se on. Ajattele nyt omaa hyvinvointiasi. Toisen hyväksi et voi tehdä mitään (hänen täytyy tehdä se itse), mutta itsesi hyväksi voit tehdä paljon . Arvosta itseäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et mitenkään! Ja tämä on totuus. Lopeta suhde. Väkivalta on aina syvällä ja se ei lopu, muuta kuin katkaisemalla välit. Kuulostaa kurjalta, mutta näin se on. Ajattele nyt omaa hyvinvointiasi. Toisen hyväksi et voi tehdä mitään (hänen täytyy tehdä se itse), mutta itsesi hyväksi voit tehdä paljon . Arvosta itseäsi.

        Juhlapuheissa Suomen kehutaan olevan länsimainen oikeusvaltio.

        Miksi kodista on tehty eriö johon lain koura ei ylety ? Onko asia todellakin näin että poliisi on voimaton tutkimaan lähisuhdeväkivaltaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähde turvakotiin. Siellä saat neuvoa lisää. Kuinka pahasti sinua pahoinpidellään? Teitähän Suomessa riittää.

        Onko turvakodilla valtuudet suorittaa rikosasioissa esitutkinta. ? Päätyykö tutkintamateriaali mihin arkistoon ?

        Tässä lähisuhdeväkivallan tutkinnassa edellytetään jo pelkästään poliisilta laajempaa tutkintaa voimassaolevan lainsäädännön mukaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko turvakodilla valtuudet suorittaa rikosasioissa esitutkinta. ? Päätyykö tutkintamateriaali mihin arkistoon ?

        Tässä lähisuhdeväkivallan tutkinnassa edellytetään jo pelkästään poliisilta laajempaa tutkintaa voimassaolevan lainsäädännön mukaan .

        Ei siihen poliisia tarvita kun menee aluksi turvakotiin ja vaihtaa eri osoitteet. Hankkii lähestymiskiellon. Moni näistä puolisolta tai lapsiltaan turpiin ottajista ei kauaa muista vaan pysyä erossa ongelmasta vaikka turvakodissa välillä käy huomiota ja täysihoitoa ottamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siihen poliisia tarvita kun menee aluksi turvakotiin ja vaihtaa eri osoitteet. Hankkii lähestymiskiellon. Moni näistä puolisolta tai lapsiltaan turpiin ottajista ei kauaa muista vaan pysyä erossa ongelmasta vaikka turvakodissa välillä käy huomiota ja täysihoitoa ottamassa.

        Onko tuolla ohjeella tarkoitus ?

        a) peitellä mahdollista rikosta
        b) estää uhrin oikeuksien toteutumista
        c ) armahtaa poliisit tutkintavelvollisuudesta

        Pystyykö turvakoti hankkimaan lähestymiskiellon tai antamaan esitutkintamateriaalin syyttäjälle lähestymiskiellon määräämistä varten käräjäoikeudessa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuolla ohjeella tarkoitus ?

        a) peitellä mahdollista rikosta
        b) estää uhrin oikeuksien toteutumista
        c ) armahtaa poliisit tutkintavelvollisuudesta

        Pystyykö turvakoti hankkimaan lähestymiskiellon tai antamaan esitutkintamateriaalin syyttäjälle lähestymiskiellon määräämistä varten käräjäoikeudessa ?

        Soita poliisit, käske viedä hullu putkaan, lähde heti turvakotiin ja lukitse kotisi/ vaihdata lukot ja laita asiat kuntoon.

        Turhaan sinä täällä kiukuttelet ongelmiasi syyttömille ihmisille ja uhriudut. Itse olet seurasi valinnut ja valitset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuolla ohjeella tarkoitus ?

        a) peitellä mahdollista rikosta
        b) estää uhrin oikeuksien toteutumista
        c ) armahtaa poliisit tutkintavelvollisuudesta

        Pystyykö turvakoti hankkimaan lähestymiskiellon tai antamaan esitutkintamateriaalin syyttäjälle lähestymiskiellon määräämistä varten käräjäoikeudessa ?

        Jos väkivallan uhri on tuommoinen saivartelija, niin en ihmettele, jos välillä turpiin tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos väkivallan uhri on tuommoinen saivartelija, niin en ihmettele, jos välillä turpiin tulee.

        Kanna vastuusi ja tuki turpasi , minä en syytöksiä hyväksy tässä tilanteessa kun olen apua etsimässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos väkivallan uhri on tuommoinen saivartelija, niin en ihmettele, jos välillä turpiin tulee.

        Sattuuko totuus ? Pelottaako väkivalta ? Kuinka toimit ? Alistutko, pakenetko vai taistelet ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soita poliisit, käske viedä hullu putkaan, lähde heti turvakotiin ja lukitse kotisi/ vaihdata lukot ja laita asiat kuntoon.

        Turhaan sinä täällä kiukuttelet ongelmiasi syyttömille ihmisille ja uhriudut. Itse olet seurasi valinnut ja valitset.

        Tuossa ylempänä on toimittu soittamalla poliisit, mutta se ei ole johtanut mihinkään kuten on kerrottu.

        Onko turpaan saaminen turpaan saajan ongelma tai alistetuksi tuleminen alistetun ongelma ? Minun mielestäni ongelma on lyöjällä ,alistajalla ja väkivallan hyväksyjällä kuten sinulla.

        Nautitko hakatun syyttämisestä ? Kerro tarkemmin millaisia tuntemuksia se sinussa aiheuttaa ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kanna vastuusi ja tuki turpasi , minä en syytöksiä hyväksy tässä tilanteessa kun olen apua etsimässä.

        Juu, täältähän se apu löytyy 😂😂😂😂😂😎😎😎😎
        Näyttää siltä, ettei sulle neuvot kelpaa, vaan niistäkin pitää alkaa saivarrella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kanna vastuusi ja tuki turpasi , minä en syytöksiä hyväksy tässä tilanteessa kun olen apua etsimässä.

        Etsi se apu muualta, koska itse sinä itseäsi autat, jos oikeasti haluat, ja tämä on väärä paikka.


      • Anonyymi

        Kerro lisää omasta käsityksestäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, täältähän se apu löytyy 😂😂😂😂😂😎😎😎😎
        Näyttää siltä, ettei sulle neuvot kelpaa, vaan niistäkin pitää alkaa saivarrella

        Paras tuki on vertaistuki.

        Jo kotona lapsia opetetaan pitämään huolta toisistaa, samaa opetetaan varhaiskasvatuksessa.

        Onko sinulta kodin ja varhaiskasvatuksen opit unohtuneet?

        Jos vxxxttuilu linjalle lähdet niin saat etsiä Oulusta jonkun toisen samanhenkisen kuin sinä jolla asiat on kunnossa . Oulusta mielipiteiden perusteella ei näyttäisi olevan vaikeuksia löytää kaltaisiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paras tuki on vertaistuki.

        Jo kotona lapsia opetetaan pitämään huolta toisistaa, samaa opetetaan varhaiskasvatuksessa.

        Onko sinulta kodin ja varhaiskasvatuksen opit unohtuneet?

        Jos vxxxttuilu linjalle lähdet niin saat etsiä Oulusta jonkun toisen samanhenkisen kuin sinä jolla asiat on kunnossa . Oulusta mielipiteiden perusteella ei näyttäisi olevan vaikeuksia löytää kaltaisiasi.

        Käytä aikasi oikein ja etsi sitä apua jostakin muualta oikeista paikoista. Älä uhriudu, koska itse sinä siinä suhteessa olet. Suomi on muka vapaa maa ja muka maailman onnellisin kansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytä aikasi oikein ja etsi sitä apua jostakin muualta oikeista paikoista. Älä uhriudu, koska itse sinä siinä suhteessa olet. Suomi on muka vapaa maa ja muka maailman onnellisin kansa.

        Apua on etsitty juuri niin kuin väkivaltatilanteiden jälkeen tehdään. Poliisi on kutsuttu paikalle. Poliisi on todennut. Siihen se tukiverkko sitten käpertyikin.

        Täältä on tullut muutama neuvo hakeutua turvataloon ja siihen se sitten jääkin itse lainvastaisen toiminnan selvittely. Poliisin laiminlyödessä velvollisuutensa herää kysymys toimiiko poliisi asiakashankintatehtävissä turvataloille , lastensuojeluun ja 3 sektorin toimijoille ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytä aikasi oikein ja etsi sitä apua jostakin muualta oikeista paikoista. Älä uhriudu, koska itse sinä siinä suhteessa olet. Suomi on muka vapaa maa ja muka maailman onnellisin kansa.

        Lähisuhdeväkivallan kannalta olennaiset lainkohdat rikoslaissa (RL 21. luku)
        liittyvät erityisesti pahoinpitelyrikoksiin ja kuuluvat seuraavasti:
        5 § (21.4.1995/578)
        Pahoinpitely
        Joka tekee toiselle ruumiillista väkivaltaa taikka tällaista väkivaltaa tekemättä vahingoittaa toisen terveyttä, aiheuttaa toiselle kipua tai saattaa toisen tiedottomaan tai muuhun vastaavaan tilaan, on tuomittava pahoinpitelystä sakkoon tai
        vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
        Yritys on rangaistava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytä aikasi oikein ja etsi sitä apua jostakin muualta oikeista paikoista. Älä uhriudu, koska itse sinä siinä suhteessa olet. Suomi on muka vapaa maa ja muka maailman onnellisin kansa.

        Saako kummastakaan Oulun turvakodista tukihenkilöitä oikeusavun järjestämiseen ?

        Itse en enään jaksa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paras tuki on vertaistuki.

        Jo kotona lapsia opetetaan pitämään huolta toisistaa, samaa opetetaan varhaiskasvatuksessa.

        Onko sinulta kodin ja varhaiskasvatuksen opit unohtuneet?

        Jos vxxxttuilu linjalle lähdet niin saat etsiä Oulusta jonkun toisen samanhenkisen kuin sinä jolla asiat on kunnossa . Oulusta mielipiteiden perusteella ei näyttäisi olevan vaikeuksia löytää kaltaisiasi.

        Älä sotke lapsia ja sukulaisia ongelmiisi, koska ei ne ala katselemaan kun yksi tykkää ottaa turpiin ja sitten sitä kitisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako kummastakaan Oulun turvakodista tukihenkilöitä oikeusavun järjestämiseen ?

        Itse en enään jaksa .

        saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sotke lapsia ja sukulaisia ongelmiisi, koska ei ne ala katselemaan kun yksi tykkää ottaa turpiin ja sitten sitä kitisee.

        Siinä taas yksi joka ymmärtää väkivallaksi vain turpaanottamisen. Samaa yksinkertaista ajattelu ja tutkintamallia näyttää eri tietolähteiden pohjalta kertynyt tieto vahvistavan. Saman kaavan mukaa suoritetaan niinsanottu tutkinta. Pelkästään ulkoisia fyysisen väkivallan merkkejä kirjataan. Poliisi ei edes kysy näköjään muuta. Tuskin silloin syyttäjällekkään mene tietoa näistä seuraavista seikoista jotka tulee selvittää kotihälytysten osalta. Poliien selvityksestä käy ilmi että eihän niitä ole edes listassa mainittu ja näinollen ei ole myöskään sitä ruutua johon poliisi sen puumerkin pystyisi ruksaamaan ja vahvistamaan että kaikki mahdollinen on selvitetty.

        Turvakodissa sitten yritetään mudostaa käsitys mitä kaikkea väkivataan on sisältynyt ja kuinka kauan sitä on kestänyt .
        Tästä seuraava esimerkki kuinka paljon pidemmälle turvakodissa päästään kuin poliisitoimessa ja tutkinnanjohdossa, joka on ensiavoisen tärkeä asian myöhempää käsittelyä varten.

        ****
        Tyypillisesti apua hakeva on työssä käyvä nainen, joka on kokenut sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa, sanoo Vaasan ensi- ja turvakoti ry:n toiminnanjohtaja Mika Lindén.
        Uutena ilmiönä hyvin useat apua hakeneista kertoivat joutuneensa eristetyksi kotiin. Vaasan turvakodin pitkäaikaisen kokemuksen mukaan ilmiö oli näkyvä. Yli puolet turvakodissa olijoista oli kokenut sosiaalista eristämistä ystävistä ja sukulaisista. Myös taloudellisen sekä materiaalisen väkivallan kokemukset ovat lisääntyneet.

        ***
        Emmehän me perk--kle osaa edes terminologiaa väkivaltakäsitteiden osalta ja se jos mikä näkyy virkavallan kirjauksissa puutteena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos väkivallan uhri on tuommoinen saivartelija, niin en ihmettele, jos välillä turpiin tulee.

        Naisen syyllistäminen kohtaamastaan väkivallasta kertoo naisvihamielisyydestäsi.

        Mitenkä äitisi sinua lapsena huomioi ja kuinka isäsi kohteli äitiäsi ?


    • Anonyymi

      Oma vinkki on ottaa ekana yhteyttä omiin tuttaviin/ sukulaisiin ja kertoa tilanne / ongelma. Varsinkin jos väkivalta on semmoista mille ei voi mitään ja johtuu toisen käsittelemättömistä ongelmista. Tietysti jos tilanne ei ole äärettömän paha, ehkä joku parisuhde terapia voi auttaa asiaa. Mutta tietyn rajan ylittävä esim henkeä uhkaava väkivalta on luullakseni poliisi asia.

      • Anonyymi

        Tuo vaikuttaa ensimmäiseltä asialliselta neuvolta ja itseasiassa alkaa olla jo lähellä sitä mitä toiminnankin pitää olla jos on asiantuntemusta kuinka apua pitää tarjota.


      • Anonyymi

        Kynnys ilmoittaa lähisuhdeväkivallasta poliisille näyttää olevan erittäin korkea.
        On muutamia poliisin itsensä tutkimia ja julkaisemia seikkoja jotka nostavat ilmoituskynnystä kun tarkastellaan ainoastaan poliisin toiminnan puutteita. Tässä yksi merkittävä syy miksi ihmisten luottamus poliisiin on heidän omien toimintatapojensa vuoksi laskenut heikoksi.

        Jos haluaa itse todeta perusteet tuolle väittämälle niin osa niistä löytyy seuraavan linkin alta.

        https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/115517/Raportti_123_verkko.pdf?sequence

        Lähisuhdeväkivaltatehtävän osalta sivut 81- 92 kuvaavat hyvin poliisille asetettuja tarkoin yksilöityjä tehtäväkohtaisia ohjeita perhe- ja lähisuhdeväkivallan osalta. Ohjeet ovat yksityiskohtaiset mutta valiotettavasti jo tuolloin 2016 voimassaolevan lainsäädännön vastaiset.


    • Anonyymi

      Minun tykönä olisi tilaa kivalle näille nuorelle naiselle. En ole koskaan lyönyt naista enkä koskaan lyö. Yksin nytkin täällä minä. Se ahdistaa tämä yksinäisyys. Ei oikein paljon nukutakaan...

      • Anonyymi

        Nätille siis. En ruma ole itsekään. Olen mies


    • Anonyymi

      Luetaanko poliisen keskuudessa nämä lähisuhdeväkivallan tutkimatta jättämiset seuraavan sopimuksen piiriin . Onko Muilla poliisipiireillä vastaavanlaisia sopimuksia julkaistavaksi ?

      Lainaus HS

      3.1.2019 9:40 | Päivitetty 3.1.2019 10:39
      HELSINGIN poliisi ja Helsingin syyttäjänvirasto ovat sopineet kirjallisella muistiolla, että mahdollisimman suuri määrä rikoksia jää ilman varsinaisia poliisin tutkintatoimia.

    • Anonyymi

      Mene sinne turvakotiin valittamaan. Ja valita poliisille. Kyllä teistä jompi kumpi lähtee pöpilään.

      • Anonyymi

        Olen kysynyt turvakodista kuinka menetellä ja ohje on teidän pitää itse mennä poliisin luokse tekemään ilmoitus , mutta tulkaa ensin turvakotiin.

        Sama vastaus tuli kahdesti vaikka työntekijälle kerroin poliisin jo tekoiltana käyneen paikanpäällä toteamassa vauriot. Samalla käynnillä poliisi ei kirjannut rikosilmoitusta ainoastaa kysyi haluatko tehdä ilmoituksen. Siis poliisi siirsi vastuun väkivaltaa kokeneelle.

        Kysyn nyt sinulta rikkoiko poliisi jollainn tavalla virkavelvollisuuttaan , kun jätti kirjaamatta rikosepäilyn ja myös jätti sen selvittämättä ?

        Poliiseja paikalla partio eli kaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kysynyt turvakodista kuinka menetellä ja ohje on teidän pitää itse mennä poliisin luokse tekemään ilmoitus , mutta tulkaa ensin turvakotiin.

        Sama vastaus tuli kahdesti vaikka työntekijälle kerroin poliisin jo tekoiltana käyneen paikanpäällä toteamassa vauriot. Samalla käynnillä poliisi ei kirjannut rikosilmoitusta ainoastaa kysyi haluatko tehdä ilmoituksen. Siis poliisi siirsi vastuun väkivaltaa kokeneelle.

        Kysyn nyt sinulta rikkoiko poliisi jollainn tavalla virkavelvollisuuttaan , kun jätti kirjaamatta rikosepäilyn ja myös jätti sen selvittämättä ?

        Poliiseja paikalla partio eli kaksi.

        Lisään vielä kertomukseen : kuunneltuani turvakodin kanssa käydyn keskustelun uudelleen. Turvakodin työntekijän näkemys oli kaksi kertaa että uhrin pitää itse haluta ilmoittaa poliisille kokemastaan väkivallasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kysynyt turvakodista kuinka menetellä ja ohje on teidän pitää itse mennä poliisin luokse tekemään ilmoitus , mutta tulkaa ensin turvakotiin.

        Sama vastaus tuli kahdesti vaikka työntekijälle kerroin poliisin jo tekoiltana käyneen paikanpäällä toteamassa vauriot. Samalla käynnillä poliisi ei kirjannut rikosilmoitusta ainoastaa kysyi haluatko tehdä ilmoituksen. Siis poliisi siirsi vastuun väkivaltaa kokeneelle.

        Kysyn nyt sinulta rikkoiko poliisi jollainn tavalla virkavelvollisuuttaan , kun jätti kirjaamatta rikosepäilyn ja myös jätti sen selvittämättä ?

        Poliiseja paikalla partio eli kaksi.

        Pahoinpittely on asianomistajarikos, siksi Suomessa siitä rikosilmoituksen tekee turpiin saanut. Ole yhteydessä syyttäjään ja kysy miksi näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä kertomukseen : kuunneltuani turvakodin kanssa käydyn keskustelun uudelleen. Turvakodin työntekijän näkemys oli kaksi kertaa että uhrin pitää itse haluta ilmoittaa poliisille kokemastaan väkivallasta.

        Mistä sen kuuntelit? Oletko niitä nauhoittelioita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahoinpittely on asianomistajarikos, siksi Suomessa siitä rikosilmoituksen tekee turpiin saanut. Ole yhteydessä syyttäjään ja kysy miksi näin.

        Olen ollut yhteydessä syyttäjään n, valtakunnansyyttäjään ja he ovat olleet samaa mieltä kanssi. Olivat yhtä mieltä ja pitivät tiukasti kiinni kannastaan.
        Pyynnöstä alkoivat selvittää asiaa ja siirtelivät sitä muiden vastuulle.

        Tosiasia tuon lähisuhdeväkivallan ilmoitusvelvollisuuden osalla ei ole se mitä sinä tarjoat , vaan lähisuhdeväkivalta on ollut virallisen syyttäjän alainen asia vuodesta 2011 alkaen. Eikä riipu uhrin tahdosta haluaako hän tehdä rikostutkinta epäilyilmoituksen. Poliisin on toimittava tässä tilanteessa itsenäisesti .

        Siksi laitoin aiemmin tuon poliisiammattikorkeakoulun raportin v 2016, että näette kuinka poliisiammattikorkeakoulu on poliisien toiminnan virheellisyyden selvittänyt kotihälytysten ja lähisuhdeväkivaltarikosten rikosilmoitusten kirjaamatta jättämisen syyt. Sielläkin näkyy selkeästi kuinka poliisi perustelee laiminlyöntinsä sillä että asianomistaja ei vaadi,tee ,halua tai aikoo joskus myöhemmin tehdä rikossilmoituksen .

        Eli vastuu uhrille kuten sinäkin tarjoat. Toivotvasti et ole työssä sellaisessa asemassa jossa sinun pitäisi valvoa asiakkasi lainmukaisten oikeuksien toteututuminen. Vielä pahempaa jos et pysty ohjaamaan oikeanlaisen tukiverkon piiriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sen kuuntelit? Oletko niitä nauhoittelioita?

        Onko omien puheluiden ja niiden keskustelujen mihin itse osallistuu , onko niiden nauhoittamiseen laillista estettä ? Kerro .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahoinpittely on asianomistajarikos, siksi Suomessa siitä rikosilmoituksen tekee turpiin saanut. Ole yhteydessä syyttäjään ja kysy miksi näin.

        Ei ole lainmukaan asianomistajarikos , vaan virallisen syyttäjän päätettävissä.

        Rahapulassa olevassa Sumessa on muodostunut käytäntö polisin ja syyttäjän vierittäessä yhteistuumin vastuun uhrille ja tekijälle . Thl ei ota kantaa. Valtakunnansyyttäjä ei näe ,ei kuule, ei lue lehtiä . Poliisilla ja muilla asianosaisilla ei omavalvonta toimi.

        lisää aiheesta v, 2016

        https://yle.fi/uutiset/3-9253517

        Lähisuhdeväkivallan sovittelu määrätty tutkintaan – poliisi pelkää lakkauttamista
        Selvitystyön perusteella arvioidaan, pitääkö ohjeistusta selkiyttää tai lakia muuttaa. Amnesty vaatii, että lähisuhdeväkivallan sovittelu on lopetettava kokonaan.

        Kotimaan Uutiset
        31.10.2016Päivitetty 31.10.2016 06:28


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole lainmukaan asianomistajarikos , vaan virallisen syyttäjän päätettävissä.

        Rahapulassa olevassa Sumessa on muodostunut käytäntö polisin ja syyttäjän vierittäessä yhteistuumin vastuun uhrille ja tekijälle . Thl ei ota kantaa. Valtakunnansyyttäjä ei näe ,ei kuule, ei lue lehtiä . Poliisilla ja muilla asianosaisilla ei omavalvonta toimi.

        lisää aiheesta v, 2016

        https://yle.fi/uutiset/3-9253517

        Lähisuhdeväkivallan sovittelu määrätty tutkintaan – poliisi pelkää lakkauttamista
        Selvitystyön perusteella arvioidaan, pitääkö ohjeistusta selkiyttää tai lakia muuttaa. Amnesty vaatii, että lähisuhdeväkivallan sovittelu on lopetettava kokonaan.

        Kotimaan Uutiset
        31.10.2016Päivitetty 31.10.2016 06:28

        Kaikki on tarkoin laskettu lyhyen aikavälin rahallisen hyödyn perspektiivistä.

        Lainsäädäntö lähisuhdeväkivallan rikoksentekijän vastuuseen saattamiseksi on ollut kunnossa vuodesta 2011 alkaen , mutta tämän rinnalle on rakennettu toinen vaihtoehto jossa yhteisön etu menee yksilön edun edelle eikä kenenkään oikeusviranomaisen tarvitse noudattaa tuota " uhrin tahdosta riippumatonta esitutkinnan ja syyteharkinnan velvoitetta.

        https://syyttajalaitos.fi/vks-2016-5-esitutkinnan-rajoittaminen


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä kuinka tuo ajanvietepeli liittyy lähisuhdeväkivaltaan tai sen tutkimattajättämispäätöksiin joita poliisit tehtailevat omien tutkimusjulkaisujensa mukaan, ymmärtämättä lain velvoittavuutta.

        https://www.verkkouutiset.fi/saara-sofia-siren-lahisuhdevakivalta-on-yhteiskunnan-hapeapilkku/#c838d03d

        Hyvin usein vaikkapa Afrikan tähteä pelatessa syntyy perheriita ja tehdään väkivaltaa toiselle. Sama tilanne on Kun ostaa Sotkasta huonekaluja. Poliisi ajelee sitten näitä rauhoittelemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin usein vaikkapa Afrikan tähteä pelatessa syntyy perheriita ja tehdään väkivaltaa toiselle. Sama tilanne on Kun ostaa Sotkasta huonekaluja. Poliisi ajelee sitten näitä rauhoittelemassa.

        Vieläköhän pelilaudassa on masai-mies keihäineen antilooppijahdissa? Saattaa sekin aiheuttaa viherpiipertäjissä suunnattoman raivonpurkauksen ja väkivaltaisen reaktion.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin usein vaikkapa Afrikan tähteä pelatessa syntyy perheriita ja tehdään väkivaltaa toiselle. Sama tilanne on Kun ostaa Sotkasta huonekaluja. Poliisi ajelee sitten näitä rauhoittelemassa.

        Riitely ja lähisuhdeväkivalta ovat täysin eri käsitteitä.
        Riitely ja perheväkivalta ovat lievempi muoto , jos toista ei vahingoiteta tai yritetä vahingoittaa fyysisesti.

        On myös ymmärrettävä että henkinen väkivalta on asia joka tulee kyetä selvittämään , niin lähisuhdeväkivalta tapauksissa kuin myös perheväkivaltatapauksissa. Perheväkivallan käsitteestä yritetään päästä eroon koska sekaannusta on aiheutunut esimerkiksi viraomaisten päässä koska selkeätä määritelmää ei perheväkivallalle ole omaksuttu. Tietoa kyllä on ollut ja opetettu, mutta se korvienväli ei joko ota vastaan, ei pidä korvienväliin lisättyä tai sitten asenne on vastainen työ- / virkavelvollisuuden suorittamiseen huolellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläköhän pelilaudassa on masai-mies keihäineen antilooppijahdissa? Saattaa sekin aiheuttaa viherpiipertäjissä suunnattoman raivonpurkauksen ja väkivaltaisen reaktion.

        Kyllä viherpiipertäjät on niin humaania populaa, että ei ne tappele. Mutta joku persu saattaa akkansa hakata, kun tämä katselee komeaa isoaseista mustaa miestä pelilaudassa ja alkaa mustasukkaisuusdraama.


    • Anonyymi

      Kuinka avuntarvitsijan ohjaus on Oulussa yhteiskunnan tukipalvaluiden avulla järjestetty ?

      Oulu on saanut / ruinannut tähän huomattavasti rahaa valtiolta sen jälkeen kun Oulu tunnustautui ongelmapaikaksi vedoten itse suuriin väkivaltatilastoihin.

      • Anonyymi

        Pari miljoonaa mennyt tulokkaiden hyysäämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pari miljoonaa mennyt tulokkaiden hyysäämiseen.

        Jos näistä on julkista tietoa niin se auttaa kohdentamaan ongelmat jotka on ensisijaisesti pyrittävä ratkaisemaan.

        Jos ongelmia piillotellaan pitämällä tietoa pimennossa niin se vain ruokkii ihmisryhmiin ja tässä tapauksessa avuntarvitsijoihin kohdistuvaa vihamielistä suhtautumista, vihapuhetta ja syrjintää.

        Oulussa eii taideta ymmärtää tekojen seuraamuksia vaan mennään sieltä mihin on totuttu ja nähdään syyllisiä kaikkialla paitsi omassa toiminnassa ja näin ruokitaan vihamielisyyttä.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      104
      1676
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1315
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1210
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1176
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1173
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1065
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1051
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      977
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      962
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      854
    Aihe