Saulus Tarsolainen entisessä vaelluksessaan juutalaisuudessa vainosi ja tuhosi Jeesuksen pyhiä, eli Jeesuksessa Kristuksessa pyhitettyjä Jumalan seurakunnan uskovia.
9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
( Apt 26)
Paavali siis todistaa itse pyhien kiduttamisesta ja sillä tavoin saamaan uskovat herjaamaan Jeesusta, luopumaan Jeesuksesta.
13 Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin
( Gal 1)
Saulus Tarsolainen, eli Paavali entisessä vaelluksessaan juutalaisuudessa, vainosi Jumalan seurakuntaa, eli uskosta Jeesukeen Kristuksen Pyhän Hengen saaneita.
Joten Saulus Tarsolainen vastusti Pyhää Henkeä tuhoamalla Jeesuksesn pyhiä, vainoamalla Jeesusta Kristusta.
Usko Toivonen
Saulus Tarsolainen vastusti Pyhää Henkeä vainotessaan Jeesuksen pyhiä
90
262
Vastaukset
- Anonyymi
Ap.t.26:11 Biblia (1776) Ja rankaisin heitä jokaisessa synagogassa, ja vaadin heitä pilkkaamaan, ja olin hetä vastaan ylönpalttisesti vimmattu, ja vainosin heitä hamaan ulkokaupunkeihin.
- Anonyymi
Ja sama nykysuomeksi, että nuoremmatkin palstanlukijat ymmärtäisivät:
Apostolien teot 26:9-11
"9. Minäkin luulin, että minun tulee ankarasti vastustaa Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä. 10. Niin minä teinkin Jerusalemissa. Saatuani ylipapeilta valtuudet suljin monia pyhiä vankiloihin, ja kun heitä tapettiin, äänestin sen puolesta. 11. Kaikkialla synagogissa minä usein yritin rankaisemalla pakottaa heidät pilkkaamaan Jeesusta. Menin niin pitkälle raivossani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaiden kaupunkeihin asti.” "
- Anonyymi
Paavali ei vastustanut Pyhää Henkeä, vaikka hän vainosikin seurakuntaa.
Ei kuitenkaan Paavali vaan Saulus Tarsolainen vainosi seurakuntaa. Kristityksi tullessaan hän sai nimen Paavali.
Paavali toimi ikäänkuin poliisina, hän toimi esivallan lähettämänä ja hän oli omasta mielestään oikeassa. Uskovaiset olivat ikäänkuin rikollisia Paavalin mielestä. Vähän sama juttu, kuinka luterilainen kirkko suhtautuu aitoihin uskovaisiin.- Anonyymi
Samasta ihmisestä siinä on kysymys.
Paavali entisessä vaelluksessaan juutalaisuudessa vastusti Pyhää Henkeä.
51 Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä-niinkuin teidän isänne, niin tekin.
52 Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet,
( Apt 7)
Tuosta käy ilmi, mitä Pyhän Hengen vastustaminen, ensin edesmenneet isänsä ja tässä nykyiset, eli Stefanoksen aikaan eläneet vastustivat Pyhää Henkeä, heidän joukossaan myös nuori Saulus.
Mutta Saulus erityisesti vastusti Pyhää Henkeä, kuten hän uutena luomuksena Kristuksessa sen rehellisesti tunnustaakin.
Usko Toivonen - Anonyymi
Paavalin nimi oli Saulus ennen ja jälkeen kääntymyksen. Paavali oli hänen kreikankielinen nimensä, Saulus hepreankielinen nimensä. Riippuu siis kansallisuudesta kumpaa nimeä käytettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samasta ihmisestä siinä on kysymys.
Paavali entisessä vaelluksessaan juutalaisuudessa vastusti Pyhää Henkeä.
51 Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä-niinkuin teidän isänne, niin tekin.
52 Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet,
( Apt 7)
Tuosta käy ilmi, mitä Pyhän Hengen vastustaminen, ensin edesmenneet isänsä ja tässä nykyiset, eli Stefanoksen aikaan eläneet vastustivat Pyhää Henkeä, heidän joukossaan myös nuori Saulus.
Mutta Saulus erityisesti vastusti Pyhää Henkeä, kuten hän uutena luomuksena Kristuksessa sen rehellisesti tunnustaakin.
Usko ToivonenApostolien teot 7:51-53
"51. Te niskurit, sydämeltänne ja korviltanne ympärileikkaamattomat! Aina te vastustatte Pyhää Henkeä – niin kuin isänne, niin tekin! 52. Ketä profeetoista teidän isänne eivät vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennalta ilmoittivat Vanhurskaan tulemisesta. Hänen kavaltajiaan ja murhaajiaan teistä on nyt tullut, 53. teistä, jotka saitte enkelien välittämänä lain mutta ette ole sitä noudattaneet.” "
Tästä tekstistä käy ilmi se, että Pyhän hengen vainoaminen on sitä, että ei noudata Jumalan tahtoa, jonka Jumala oli antanut profeettojensa ja lakinsa kautta. Toisin sanoen se on sitä, ettei kuuntele profeettoja eikä noudata lakia.
Oliko Paavali sellainen, joka ei kuunnellut profeettoja ja noudattanut Jumalan lakia? Paavali oli lain noudattamisessa nuhteeton. Raamatun mukaan hän teki kaiken Jumalan tahdon parhaan ymmärryksensä mukaisesti. Pyhä henki on Jumala ja puhuu Jumalan tahdon mukaisesti. Paavali ei vastustanut Jumalaa, joten ei, Paavali ei vastustanut myöskään Pyhää henkeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apostolien teot 7:51-53
"51. Te niskurit, sydämeltänne ja korviltanne ympärileikkaamattomat! Aina te vastustatte Pyhää Henkeä – niin kuin isänne, niin tekin! 52. Ketä profeetoista teidän isänne eivät vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennalta ilmoittivat Vanhurskaan tulemisesta. Hänen kavaltajiaan ja murhaajiaan teistä on nyt tullut, 53. teistä, jotka saitte enkelien välittämänä lain mutta ette ole sitä noudattaneet.” "
Tästä tekstistä käy ilmi se, että Pyhän hengen vainoaminen on sitä, että ei noudata Jumalan tahtoa, jonka Jumala oli antanut profeettojensa ja lakinsa kautta. Toisin sanoen se on sitä, ettei kuuntele profeettoja eikä noudata lakia.
Oliko Paavali sellainen, joka ei kuunnellut profeettoja ja noudattanut Jumalan lakia? Paavali oli lain noudattamisessa nuhteeton. Raamatun mukaan hän teki kaiken Jumalan tahdon parhaan ymmärryksensä mukaisesti. Pyhä henki on Jumala ja puhuu Jumalan tahdon mukaisesti. Paavali ei vastustanut Jumalaa, joten ei, Paavali ei vastustanut myöskään Pyhää henkeä.Paavali todisti olevansa syntisistä suurin, koska oli vainonnut Jumalan seurakuntaa.
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
( 1Tim 1)
Mikä on synneistä suurin?
Paavali todistaa langenneensa synneistä suurimpaan.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali todisti olevansa syntisistä suurin, koska oli vainonnut Jumalan seurakuntaa.
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
( 1Tim 1)
Usko ToivonenUskototon Toivoton, sinulla on johdattaleva ja kiero kysymys. Olet siis tullut tänne eksyttämään. Paavali ei koskaan pilkannut Pyhää Henkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali todisti olevansa syntisistä suurin, koska oli vainonnut Jumalan seurakuntaa.
( 1Tim 1)
Usko ToivonenSyntisistä suurin ei ole sama kuin synneistä suurimman tekijä. Näin ihan suomenkielen perusteella. Ja sitä paitsi, kyse on Paavalin omasta kokemuksesta omasta synstisyydestään. Voin sanoa ihan samoin omalla kohdallani, koska tunnen asian juuri niin. Enkä ole silti pilkannut Pyhää henkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntisistä suurin ei ole sama kuin synneistä suurimman tekijä. Näin ihan suomenkielen perusteella. Ja sitä paitsi, kyse on Paavalin omasta kokemuksesta omasta synstisyydestään. Voin sanoa ihan samoin omalla kohdallani, koska tunnen asian juuri niin. Enkä ole silti pilkannut Pyhää henkeä.
Nyt on huomattava se ero sisnun ja Sauluksen välillä, että Saulus vainosi, tuhosi, Jumalan seurakuntaa.
Se on Paavalin syntisyyden mittari.
Josta hän itse sanoo, "syntisistä suurin".
13 Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin
(Gal 1)
13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
(1Tim 1)
Usko Toivonen
- Anonyymi
Ap.t.9:5 Hän sanoi: Kuka olet, herra? Hän vastasi: Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. Ap.t. 22:8 Niin minä vastasin: Kuka olet, herra? Ja hän sanoi minulle: Minä olen Jeesus Nasarettiläinen, jota sinä vainoat. Ap.t.26:15 Niin minä sanoin: Kuka olet, herra? Ja Herra sanoi: Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
- Anonyymi
Ap.t.22:3 Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupunkissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.
- Anonyymi
Paavali oli kiihkeä juutalaisuuden puolustaja, jopa vaarallisen kiihkeä. Sen todistavat hänen tekonsa. Paavali vastusti hengellistä vallankumousta koska hän oli ja eli lainalaisuudessa lainalaisena. Samalla linjalla olivat fariseukset, kirjanoppineet ja saddukeukset. Kyseessä oli lihan politiikka eikä uusi hengellinen ajattelu sopinut millään tavalla uppiniskaisille juutalaisille.
Kun seuraa täällä näitä ulostuloja niin samanlasia uppiniskaisia lain puolustajia on yhä.
He vastustavat Saulus Tarsolaisen tapaan hengellistä muutosta.
Mikään liha ei peri Jumalan valtakuntaa, lihan lait ja niiden puolustaminen vievät kadotukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli kiihkeä juutalaisuuden puolustaja, jopa vaarallisen kiihkeä. Sen todistavat hänen tekonsa. Paavali vastusti hengellistä vallankumousta koska hän oli ja eli lainalaisuudessa lainalaisena. Samalla linjalla olivat fariseukset, kirjanoppineet ja saddukeukset. Kyseessä oli lihan politiikka eikä uusi hengellinen ajattelu sopinut millään tavalla uppiniskaisille juutalaisille.
Kun seuraa täällä näitä ulostuloja niin samanlasia uppiniskaisia lain puolustajia on yhä.
He vastustavat Saulus Tarsolaisen tapaan hengellistä muutosta.
Mikään liha ei peri Jumalan valtakuntaa, lihan lait ja niiden puolustaminen vievät kadotukseen.Kun Paavali kääntyi kristityksi, hän jatkoi kiihkeää Mooseksen lain puolustamista, jota hän itsekin noudatti pilkun tarkasti. Paavali opetti, ettei kukaan kristitty ole vanhurskas, jos hän ei noudata Mooseksen lakia.
Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Paavali kääntyi kristityksi, hän jatkoi kiihkeää Mooseksen lain puolustamista, jota hän itsekin noudatti pilkun tarkasti. Paavali opetti, ettei kukaan kristitty ole vanhurskas, jos hän ei noudata Mooseksen lakia.
Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."Täysin ymmärrettävä asia. Paavali oli elämänsä loppuun asti juutalainen. Hänen oli elettävä lain mukaan. Se näkyy hänen kirjoituksissaan loppuun asti.
Samoin oli Jeesuksen kohdalla, hänkin oli ja eli lainalaisena. Sekin näkyy hänen lausumissaan Raamatussa. Siis totteli lihan lakia jottei kivitetty kuoliaaksi ja sai elää.
- Anonyymi
Puhutko Pyhän hengen vastustamisesta vai Pyhän hengen pilkasta? Katsotaanpas molemmat tapaukset.
Mitä Pyhän hengen pilkka oikeasti on?
Matteus 12:32
"Jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, se annetaan hänelle anteeksi. Mutta jos joku puhuu Pyhää Henkeä vastaan, sitä hänelle ei anneta anteeksi, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa.” "
Pyhän hengen pilkka on sitä, että hylkää Jumalan. Kaikki muut synnit saa anteeksi mutta kun kääntää selkänsä Jumalalle, ei pelastusta enää ole. Tehtäköön tässä selväksi sekin, että Pyhän hengen pilkka ei ole sitä, jos haukkuu Jeesusta, Jumalaa tai Pyhää henkeä. Todella moni uskovainen on kiukuspäissään haukkunut Jumalaa eikä se vaikuta heidän pelastumiseensä mitenkään. Pietari jopa kielsi useita kertoja Jumalan muttei sekään vienyt häneltä pelastusta.
Paavali kertoo itsestään seuraavaa:
Filippiläiskirje 3:5-6
"5. Minut on ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä, olen Israelin kansaa, Benjaminin heimoa, heprealainen heprealaisista syntynyt, lakiin nähden fariseus, 6. intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton. "
Oletko sitä mieltä, että Paavali, joka vainosi Jeesusta, koska ajatteli tämän olevan Jumalaa vastaan, pilkkaisi Pyhää henkeä? Vanhurskas eli Jumalaa pelkäävä, Jumalan mielen mukainen Paavaliko hylkäisi Jumalan? No ei todella. Eikä hän siinä vaiheessa ymmärtänyt Jeesuksen olevan Jumala.
Oliko Paavali sitten Pyhää henkeä vastaan? Jos joku on Pyhää henkeä vastaan, hän ei kuuntele Pyhän hengen ääntä. Paavali oli juutalainen. Juutalaiset eivät nähneet Jeesuksessa Messiasta. Paavalikaan ei nähnyt Jeesuksessa Messiasta ennen kuin koki ihmekääntymyksensä. Mutta ennen sitä Paavali oli harras Jumalaa pelkäävä uskovainen ja lakiin nähden nuhteeton.
Jos joku olisi Vanhan testamentin aikana todettu lakiin nähden nuhteettomaksi, se olisi tarkoittanut samaa, kuin että hän olisi tehnyt Jumalan tahdon täydellisesti. Vanha testamentti sanoo, että niskuroimisella tehdään Pyhä henki murheelliseksi, jonka takia Jumala kääntyisi uskovaa vastaan:
Jesaja 63:10
"Mutta he niskuroivat ja tekivät murheelliseksi hänen Pyhän Henkensä. Niin hän muuttui heidän vihollisekseen, hän itse soti heitä vastaan."
Mutta ei Paavali niskuroinut itse Jumalaa vastaan, vaan päin vastoin teki kaiken Jumalan tahdon. Tältä osin hän ei ainakaan vastustanut Henkeä.
Kysymys on enempi filosofinen kuin teologinen. Vastustaako sellainen ihminen Pyhää henkeä, joka ei kuule jossakin asiassa Pyhän hengen ääntä? Moni meistä uskovista ei ole aina altis vastaanottamaan Pyhän hengen kehoituksia. Vastustammeko me silloin Pyhää henkeä? Emme minusta. Paavali ihan varmasti kuuli Pyhän hengen äänen monissa muissa asioissa. Hän toteutti Jumalan tahtoa parhaalla mahdollisella tietämällään tavalla.
Jos joku ystäväsi väittää sinulle, että hän näki keltaisen kuusijalkaisen hevosen, sinä et tietenkään uskoisi häntä. Tarkoittaako se sitä, että olet ystävääsi vastaan? Jos hylkäät ystäväsi sanoman, oletko häntä vastaan? Et minun mielestäni. Miten sitten Paavali, joka oli uskollinen Jumalan tahdolle ja teki kaikessa Jumalan tahdon parhaansa mukaan, olisi ollut Jumalaa vastaan? Ei mitenkään!
Väitteesi ei ole mielestäni totta.- Anonyymi
Tämä jäi tekstistäni pois:
Apostolien teot 22:3
"”Olen juutalainen mies. Olen syntynyt Kilikian Tarsoksessa, mutta minut on kasvatettu tässä kaupungissa. Gamalielin jalkojen juuressa minut on opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia, ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niin kuin te kaikki tänään teette. " - Anonyymi
Pyhä Henki on totuuden henki. Ymmärrän sen pilkkaamisen olevan totuuden muuttamisen valheeksi. Monet uskonnot ja kirkot pilkkaavat totuutta. Ne ovat keksineet omien tulkintojen kautta oppeja jotka ovat vastoin Pyhän Hengen totuutta.
Valhe on lähtöisin perkeleestä. Jos joku opettaa vastoin totuutta hän on asettunut Pyhää Henkeä vastaan ja pilkkaa sitä opeillaan yhdessä saatanan kanssa. Sellaista ei anneta anteeksi. - Anonyymi
Jeesus sanoi tuon Pyhän Hengen pilkkaamisen siinä yhteydessä, kun häntä syytettiin toimivan paholaisen hengessä.
22 Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Beelsebul", ja: "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia".
..
28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
( Mark 3)
8 Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.
9 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, se kielletään Jumalan enkelien edessä.
10 Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi; mutta sille, joka Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta.
11 Mutta kun he vievät teitä synagoogain ja hallitusten ja esivaltojen eteen, älkää huolehtiko siitä, miten tai mitä vastaisitte puolestanne tahi mitä sanoisitte;
12 sillä Pyhä Henki opettaa teille sillä hetkellä, mitä teidän on sanottava."
( Luuk 12)
Sauluksen murhanhimohan kohdistui Jeesuksen pyhiin, eli Pyhän Hengen uskosta Jeesuksen Kristuksen saaneiden tuhoamiseen ja käännyttämiseen Jeesuksen kieltämisen kautta takaisin juutalaisuuteen.
Mistä Heprealaiskirjeen 10. luvun jae 29. ilmoittaa:
29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
Sauluksen toiminta oli juuri tuonkaltaista, kiduttamalla saada Pyhän Hengen kuljettamat uskovat luopumaan uskostaan, luopumaan pyhityksestä Jeesuksessa Kristuksessa.
Ja vaino kohdistui Jumalan seurakuntaan, eli Jumalaa vastaan.
( Gal 1)
Kysymys siis oli todellisesta Pyhän Hengen vastustamisesta, mutta Paavali sai armon teoistaan, koska oli ollut ymmärtämätön ja epäuskoinen.
Ja hänestä sen myötä tuli Armon Evankeliumin julistaja, koska oli itse saanut anteeksi suurimmat synnit kuin kukaan.
12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
( 1Tim 1)
Kuten hän tässä asian tiivistää ja vahvistaa Herran Jeesuksen sanat:
47 Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."
( Luuk 7)
Usko Toivonen - Anonyymi
Valhemessiaaninen, mutta sinun valheesi ovat ilmiaselviä; valehtelet päin silmiä.
- Anonyymi
Messiaaniset vainoavat kristittyjä kuten Saulus Tarsolainen.
- heillä on kivityskäskyt voimassa. Onneksi Suomen laki suojelee.
- messiaanisten pitää tulla vainoamaan tällekkin keskustelupalstalle.
-heidän mukaansa kaikkien pitää noudattaa Mooseksen lakia ja olla vanhassa liitossa.
- he uhraavat eläinuhreja. Jeesuksen ristintyö ei riitä.
- he elävät synnittömästi Mooseksen lain avulla.
- heillä on amerikkalainen pelleuskonto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Messiaaniset vainoavat kristittyjä kuten Saulus Tarsolainen.
- heillä on kivityskäskyt voimassa. Onneksi Suomen laki suojelee.
- messiaanisten pitää tulla vainoamaan tällekkin keskustelupalstalle.
-heidän mukaansa kaikkien pitää noudattaa Mooseksen lakia ja olla vanhassa liitossa.
- he uhraavat eläinuhreja. Jeesuksen ristintyö ei riitä.
- he elävät synnittömästi Mooseksen lain avulla.
- heillä on amerikkalainen pelleuskontoSinun kommentissasi on paljon asiavirheitä ja valhetta.
Olet ilmeisesti jostain kovinkin katkera. Onko sinulla todella paha olo? - Anonyymi
Jeesus ei ole jumala muualla kuin kolminaisuusopissa. Se onkin kirkon ja hellareitten miksei muidenkin valheoppi. Ja kun poiketaan totuudesta silloin valehdellaan ja ollaan saatanan asialla. Jeesus on tie, totuus ja elämä.
Se on totuuden hengen pilkkaamista - valehtelu ja totuuden muuttaminen omaan korvasyyhyynsä. - Anonyymi
Mielestäni Pyhää Henkeä ei voi pilkata, jos ei ole täyttynyt Pyhällä Hengellä.
Saulus ei tiennyt Pyhästä Hengestä mitään, joten hän ei pilkannut Pyhää Henkeä.
Paavali tunsi Pyhän Hengen, joten hän jopa varoitti pilkkaamasta Pyhää Henkeä.
Tässä asiassa pitää olla varovainen!!!!
Esim. Kristitty.net on käynyt ainakin lähellä pilkkaamista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim. Kristitty.net on käynyt ainakin lähellä pilkkaamista.Fariseuksen pilkkasivat Pyhää Henkeä. Uskosta osaton voi tehdä anteeksiantamatonta syntiä.
Mark 3:29 Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin."
30 He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki.
Paavali ei kuitenkaan koskaan pilkannut Pyhää Henkeä. Se on Usko Toivosen levittämä valhe. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim. Kristitty.net on käynyt ainakin lähellä pilkkaamista.Juutalaiset kirjanoppineet pilkkasivat Pyhää Henkeä. Uskosta osaton voi tehdä anteeksiantamatonta syntiä.
Mark 3:29 Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin."
Paavali ei kuitenkaan koskaan pilkannut Pyhää Henkeä. Se on Usko Toivosen levittämä valhe. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaiset kirjanoppineet pilkkasivat Pyhää Henkeä. Uskosta osaton voi tehdä anteeksiantamatonta syntiä.
Paavali ei kuitenkaan koskaan pilkannut Pyhää Henkeä. Se on Usko Toivosen levittämä valhe.Aloituksen aihe on, että Saulus Tarsolainen vastusti Pyhää Henkeä.
Pyhä Henki kirkastaa Jeesusta ja Saulus Tarsolainen pyrki toiminnallaan tuhoamaan kaikki Pyhän Hengen kuljettamat Jeesuksen pyhät, jotka julistivat pelastuksen evankeliumia Herransa Jeesuksen Kristuksen nimessä.
(14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia. Room 8)
13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
( Joh 16)
Usko Toivonen
- Anonyymi
Room.9:30.33 Mitä siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavotelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta; mutta Israel, joka tavoiteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut. Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskossa, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen, niinkuin kirjoitettu on: Katso, minä panen Siionin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu. Room.11:6-11
- Anonyymi
Messiaaniset eivät ole täyttyneet Pyhällä Hengellä. Tämän takia he elävät vanhassa liitossa kuten fariseukset Jeesuksen aikana.
Heillä ei ole Opettajaa, joka johdattaisi kaikkeen totuuteen.
He eivät tiedä evankeliumin ja Pyhän Hengen muuttavasta voimasta mitää.
He yrittävät lakia noudattamalla saada sisältöä uskontoonsa.
Tästä johtuu heidän vainonsa kristittyjä kohtaan.- Anonyymi
Sinun kommentissasi on paljon asiavirheitä ja valhetta. Olet ilmeisesti jostain kovinkin katkera vanhurskaille kristityille. Onko sinulla todella paha olo? Voi sinua, miten alas olet vajonnut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun kommentissasi on paljon asiavirheitä ja valhetta. Olet ilmeisesti jostain kovinkin katkera vanhurskaille kristityille. Onko sinulla todella paha olo? Voi sinua, miten alas olet vajonnut.
Ketä kristittyjä tarkoitit? Se on massa jotka kutsuvat itseään kristityiksi riippumatta mihin uskontoon he kuuluvat. Jokaisella on omat oppinsa mutta silti koko lössi on kristittyjä.
Varsin lavea on käsitys kristitty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Messiaaniset ovat orjuudessa syntyneen Hagarin lapsia. He vainoavat meitä vapaana syntyneitä Saaran lapsia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Messiaaniset ovat orjuudessa syntyneen Hagarin lapsia. He vainoavat meitä vapaana syntyneitä Saaran lapsia.
Sinun kommentissasi on paljon valhetta. Olet ilmeisesti jostain kovinkin katkera vanhurskaille kristityille. Onko sinulla todella paha olo?
- Anonyymi
Mielenkiintoista, että kiivaat Mooseksen lain kannattajat olivat Jeesuksen aikaan ulkona Jumalan suunnitelmista.
- Anonyymi
Paavali oli kristityksi kääntymisen jälkeen kiivas Mooseksen lain kannattaja. Hän pelastui.
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli kristityksi kääntymisen jälkeen kiivas Mooseksen lain kannattaja. Hän pelastui.
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."Eihän sitä vielä ole ratkaistu pelastuuko Paavali. Hän tunsi lain joka määräsi, Älä tapa.
Ei sellaista rikkomusta Jumalaa vastaan pyyhitä noin vaan pois. Hän itse tunnusti olevansa syntisistä syntisin. Tappamalla kristittyjä hän rikkoi lain ja samalla tuli rikkoneeksi koko lain.
Se että Jeesus puuttui peliin ei välttämättä pyyhkinyt pois Saulus Tarsolaisena tekemiä syntejä Jumalaa vastaan. Jos Jeesus kohtelee kaikkia tasapuoisesti tuomiolla tai tulemuksessaan niin kyllä Paavalikin joutuu tilille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan.">>>> että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi,<<<<
Tällä Paavali tarkoitti nasaretilaisen lahkoa, joksi kristittyjä siihen aikaan nimitettiin.
Sinun tulkintasi on omituinen.
Ei Paavali tietenkään rikkonut tahallaan lakia vastaan mutta ei hän ollut mikään lakikiihkoilija niinkuin adventistit ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>> että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi,<<<<
Tällä Paavali tarkoitti nasaretilaisen lahkoa, joksi kristittyjä siihen aikaan nimitettiin.
Sinun tulkintasi on omituinen.
Ei Paavali tietenkään rikkonut tahallaan lakia vastaan mutta ei hän ollut mikään lakikiihkoilija niinkuin adventistit ovat.>>>Tällä Paavali tarkoitti nasaretilaisen lahkoa, joksi kristittyjä siihen aikaan nimitettiin.<<<
Kyllä, sitähän se tarkoittaa, mutta kristinusko on alun perin ollut juutalaisten nasaretilainen lahko. Kristinusko oli Paavalin aikana juutalaisuutta, joka uskoi Jeesuksen olevan Kristus, mihin liittyi myös pakanoita. Kristityt uskoivat kaiken sen, mitä Mooseksen laissa ja profeetoissa oli, minkä takia he noudattivat lakia, kuten noudatti lakia myös Paavali.
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
Ap.t 28:17 Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan.
---
23 Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen.
Helluntailaisuus ei noudata lakia, koska se on antikristillinen eksytys. Helluntailaisuus perustuu laittomuuteen, korvasyyhyyn opettamiseen, amerikkalaiseen menestysteologiaan, vääriin profetoihin ja vieraaseen tuleen. Nämä jakeet sopivat helluntailaisuuteen:
Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Tällä Paavali tarkoitti nasaretilaisen lahkoa, joksi kristittyjä siihen aikaan nimitettiin.<<<
Kyllä, sitähän se tarkoittaa, mutta kristinusko on alun perin ollut juutalaisten nasaretilainen lahko. Kristinusko oli Paavalin aikana juutalaisuutta, joka uskoi Jeesuksen olevan Kristus, mihin liittyi myös pakanoita. Kristityt uskoivat kaiken sen, mitä Mooseksen laissa ja profeetoissa oli, minkä takia he noudattivat lakia, kuten noudatti lakia myös Paavali.
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
Ap.t 28:17 Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan.
---
23 Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen.
Helluntailaisuus ei noudata lakia, koska se on antikristillinen eksytys. Helluntailaisuus perustuu laittomuuteen, korvasyyhyyn opettamiseen, amerikkalaiseen menestysteologiaan, vääriin profetoihin ja vieraaseen tuleen. Nämä jakeet sopivat helluntailaisuuteen:
Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Uusi liitto= vaimon (kristittyjen) uusi mies.
Vanha liitto= vaimon (messiaanisten) kuollut mies.
Rooma.7
2.Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
3. Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
4. Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle
Huom. Kuolletettu laista.
5. Silllä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
6. mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Huom. Irti laista. Piti vankeina. Palvelemme Jumalaa HENGEN uudessa tilassa.
Ei ihme, että messiaaniset kiristelevät hampaitaan, kun heillä on kuollut liitto! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän sitä vielä ole ratkaistu pelastuuko Paavali. Hän tunsi lain joka määräsi, Älä tapa.
Ei sellaista rikkomusta Jumalaa vastaan pyyhitä noin vaan pois. Hän itse tunnusti olevansa syntisistä syntisin. Tappamalla kristittyjä hän rikkoi lain ja samalla tuli rikkoneeksi koko lain.
Se että Jeesus puuttui peliin ei välttämättä pyyhkinyt pois Saulus Tarsolaisena tekemiä syntejä Jumalaa vastaan. Jos Jeesus kohtelee kaikkia tasapuoisesti tuomiolla tai tulemuksessaan niin kyllä Paavalikin joutuu tilille.Älä höpötä. Me kaikki olemne syntiä tehneet, joten kaikki tarvitsemne armahduksen. Ei syntien anteeksi antamiseen vaikuta ovatko synnit pieniä vai suuria. Eli Paavalin synnit on täytetty ja anteeksi annetut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusi liitto= vaimon (kristittyjen) uusi mies.
Rooma.7
2.Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
3. Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
4. Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle
5. Silllä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
6. mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Ei ihme, että messiaaniset kiristelevät hampaitaan, kun heillä on kuollut liitto!On syytä kiristelläkin. Kuollut mikä kuollut. Mutta jos ihminen on kiinni laissa ja perinnäissäännöissä niin se on ikävä arvovaltatappio myöntää olleensa väärässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä höpötä. Me kaikki olemne syntiä tehneet, joten kaikki tarvitsemne armahduksen. Ei syntien anteeksi antamiseen vaikuta ovatko synnit pieniä vai suuria. Eli Paavalin synnit on täytetty ja anteeksi annetut.
Ei tuomiolla ole vapaamatkustajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusi liitto= vaimon (kristittyjen) uusi mies.
Rooma.7
Ei ihme, että messiaaniset kiristelevät hampaitaan, kun heillä on kuollut liitto!Sinä et ymmärrä, mitä Roomalaiskirjeen luvussa 7 tarkoitetaan. Juutalaiset ovat olleet vanhassa liitossa, josta he ovat siirtyneet Kristuksen kuoleman kautta uuteen liittoon. Kuten leski irtoaa edesmenneestä miehestään, samalla tavalla juutalainen irtoaa vanhasta liitosta. Kuten leski saa solmia uuden liiton, niin samalla tavalla juutalainen saa siirtyä vanhasta liitosta uuteen liittoon.
Suomalaiset eivät ole koskaan irronneet laista, koska he eivät ole olleet vanhassa liitossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuomiolla ole vapaamatkustajia.
Kaikki pelastuneet ovat vapaamatkustajia.
Synnittömiä ei löydy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et ymmärrä, mitä Roomalaiskirjeen luvussa 7 tarkoitetaan. Juutalaiset ovat olleet vanhassa liitossa, josta he ovat siirtyneet Kristuksen kuoleman kautta uuteen liittoon. Kuten leski irtoaa edesmenneestä miehestään, samalla tavalla juutalainen irtoaa vanhasta liitosta. Kuten leski saa solmia uuden liiton, niin samalla tavalla juutalainen saa siirtyä vanhasta liitosta uuteen liittoon.
Suomalaiset eivät ole koskaan irronneet laista, koska he eivät ole olleet vanhassa liitossa.Messiaaniset ovat vanhassa liitossa.
Heillä on Mooseksen lait kivittämisiin voimassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Messiaaniset ovat vanhassa liitossa.
Heillä on Mooseksen lait kivittämisiin voimassa.Sinulla näyttää olevan kova katkeruus messiaanisia kohtan. Koita hillitä tunteitasi ja pahaa oloasi.
Messiaanisia olivat Jeesus, apostolit, Paavali, Timoteus jne. He olivat kaikki uudessa liitossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla näyttää olevan kova katkeruus messiaanisia kohtan. Koita hillitä tunteitasi ja pahaa oloasi.
Messiaanisia olivat Jeesus, apostolit, Paavali, Timoteus jne. He olivat kaikki uudessa liitossa.Jeesus, apostolit, Paavali, Timoteus eivät kivittäneet ketään. Tosin Paavali kivitti Sauluksena, kun hän oli messiaaninen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."Muistutan, että tämä ei ole lakikeskustelu.
Mutta tähän ..
>> Paavali oli kristityksi kääntymisen jälkeen kiivas Mooseksen lain kannattaja. Hän pelastui.
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan." >>
.. kommenttina.
Vanha lähellä kuolemaa oleva Paavali todisti pelastumisen perustuvan siihen, että hän oli uskon Jeesukseen Kristukseen säilyttänyt.
6 Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut.
7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.
(2Tim 4)
Paavali todisti pelastuvansa Jeesuksen Kristuksen uskossa, eikä lakiin perustamalla.
8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
( Fil 3)
Kuten Paavalin oma todistus sen selkeästi tuo esille.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistutan, että tämä ei ole lakikeskustelu.
Mutta tähän ..
>> Paavali oli kristityksi kääntymisen jälkeen kiivas Mooseksen lain kannattaja. Hän pelastui.
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan." >>
.. kommenttina.
Vanha lähellä kuolemaa oleva Paavali todisti pelastumisen perustuvan siihen, että hän oli uskon Jeesukseen Kristukseen säilyttänyt.
6 Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut.
7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.
(2Tim 4)
Paavali todisti pelastuvansa Jeesuksen Kristuksen uskossa, eikä lakiin perustamalla.
8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
( Fil 3)
Kuten Paavalin oma todistus sen selkeästi tuo esille.
Usko Toivonen>>>Paavali todisti pelastuvansa Jeesuksen Kristuksen uskossa, eikä lakiin perustamalla.<<<
Paavali opetti, että vain Mooseksen lakia noudattavat ovat vanhurskaita. Laissa on käsky uskoa Kristusta, joten sekin käsky täytyy täyttää. Kukaan helluntailainen ei ole vanhurskas, jos hän ei pidä sapattia ja syö sianlihaa ja tekee muutakin laittomuutta.
Paavali otti nämäkin sanat Mooseksen laista. Tietenkin hän myös muistutti, ettei kukaan voi tulla vanhurskaaksi lailla ilman uskoa, koska silloin ei pidä edes lakia. Mutta lakia Paavali ei kumonnut. Vanhurskaus edellyttää lain noudattamista.
5 Moos 6:25 Kun me tarkoin noudatamme tätä lakia, jonka Herra, meidän Jumalamme, on antanut, niin Herra katsoo meidät vanhurskaiksi.'
Hab 2:4 mutta vanhurskas on elävä uskostansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Paavali todisti pelastuvansa Jeesuksen Kristuksen uskossa, eikä lakiin perustamalla.<<<
Paavali opetti, että vain Mooseksen lakia noudattavat ovat vanhurskaita. Laissa on käsky uskoa Kristusta, joten sekin käsky täytyy täyttää. Kukaan helluntailainen ei ole vanhurskas, jos hän ei pidä sapattia ja syö sianlihaa ja tekee muutakin laittomuutta.
Paavali otti nämäkin sanat Mooseksen laista. Tietenkin hän myös muistutti, ettei kukaan voi tulla vanhurskaaksi lailla ilman uskoa, koska silloin ei pidä edes lakia. Mutta lakia Paavali ei kumonnut. Vanhurskaus edellyttää lain noudattamista.
5 Moos 6:25 Kun me tarkoin noudatamme tätä lakia, jonka Herra, meidän Jumalamme, on antanut, niin Herra katsoo meidät vanhurskaiksi.'
Hab 2:4 mutta vanhurskas on elävä uskostansa.Paavali oli juutalainen ja lain alla. Minä olen suomalainen ja tottelen Suomen lakia. Maassa maan tavoilla. Emme me tarvitse juutalaisten lakeja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Paavali todisti pelastuvansa Jeesuksen Kristuksen uskossa, eikä lakiin perustamalla.<<<
Hab 2:4 mutta vanhurskas on elävä uskostansa.Paavali ei julistanut laki-evankeliumia, ei.
Paavali oli saanut kohdalleen niin suuren armon, armahduksen, että hän sen vuoksi julisti Jumalan armon evankeliumia, ei siis laki-evankeliumia.
Kuten armon evankeliumin julistajan tehtävän viran saanut Paavali todistaa:
24 En minä kuitenkaan pidä henkeäni itselleni minkään arvoisena, kunhan vain täytän juoksuni ja sen viran, jonka minä Herralta Jeesukselta olen saanut: Jumalan armon evankeliumin todistamisen.
( Apt 20)
Paavalissa toteutuu Herran Jeesksen Kristuksen todistus paljon anteeksi saaneista.
47 Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."
( Luuk 7)
Paavali julisti Armon Evankeliumia, Armoistuimesta Jeesuksen Kristuksen veressä.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
( Room 3)
Eikä Mooseksen laissa ole mitään käskyä Jeesuksen Kristuksen nimessä, koska Paavali itse todistaa, että niin kauan kun pysytään Vanhan Testamentin kirjoituksissa pysyy peite sydämen päällä ja vasta Jeesuksen nimessä julistettu evankeliumi ( Jumalan voima ) vaikuttaa peitteen ottamisen pois.
Jeesus ei ole käsky, vaan syntisten ( saastaisten ) Vapahtaja.
15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
( 2Kor 3
( 1Tim 1)
Tämän Paavali oli itse kokenut, Mooseksen lain tarkka noudattaja olikin yhtäkkiä valaistu ymmärtämään mitä kauheuksia oli tehnyt ymmärtämättömyyttään, lain varjolla hankkinut kuolemantuomioita Pyhän Hengen kuljettamille Jumalan lapsille ja vastustanut Armon evankeliumia, Jumalan voimaa, Pyhää Henkeä.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei julistanut laki-evankeliumia, ei.
Paavali oli saanut kohdalleen niin suuren armon, armahduksen, että hän sen vuoksi julisti Jumalan armon evankeliumia, ei siis laki-evankeliumia.
Kuten armon evankeliumin julistajan tehtävän viran saanut Paavali todistaa:
24 En minä kuitenkaan pidä henkeäni itselleni minkään arvoisena, kunhan vain täytän juoksuni ja sen viran, jonka minä Herralta Jeesukselta olen saanut: Jumalan armon evankeliumin todistamisen.
( Apt 20)
Paavalissa toteutuu Herran Jeesksen Kristuksen todistus paljon anteeksi saaneista.
( Luuk 7)
Paavali julisti Armon Evankeliumia, Armoistuimesta Jeesuksen Kristuksen veressä.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
( Room 3)
Eikä Mooseksen laissa ole mitään käskyä Jeesuksen Kristuksen nimessä, koska Paavali itse todistaa, että niin kauan kun pysytään Vanhan Testamentin kirjoituksissa pysyy peite sydämen päällä ja vasta Jeesuksen nimessä julistettu evankeliumi ( Jumalan voima ) vaikuttaa peitteen ottamisen pois.
Jeesus ei ole käsky, vaan syntisten ( saastaisten ) Vapahtaja.
15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
( 2Kor 3
( 1Tim 1)
Tämän Paavali oli itse kokenut, Mooseksen lain tarkka noudattaja olikin yhtäkkiä valaistu ymmärtämään mitä kauheuksia oli tehnyt ymmärtämättömyyttään, lain varjolla hankkinut kuolemantuomioita Pyhän Hengen kuljettamille Jumalan lapsille ja vastustanut Armon evankeliumia, Jumalan voimaa, Pyhää Henkeä.
Usko Toivonen>>>Eikä Mooseksen laissa ole mitään käskyä Jeesuksen Kristuksen nimessä<<<
Usko Toivonen jatkaa täysin härskiä valehtelua. Mooseksen laissa on monessa kohtaa käsky uskoa Kristusta.
Ap.t 3:22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'
24 Ja kaikki profeetat Samuelista alkaen ja kaikki järjestään, jotka puhuneet ovat, ovat myös ennustaneet näitä päiviä.
25 Te olette profeettain ja sen liiton lapsia, jonka Jumala teki meidän isiemme kanssa sanoen Aabrahamille: 'Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki maan sukukunnat'.
26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
Ps 2:6 "Minä itse olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni!"
7 Nyt kerron, mitä Herra on säätänyt. Hän sanoi minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
8 Pyydä minulta, niin saat kansat perinnöksesi, ja maan ääriin ulottuu sinun valtasi.
9 Sinä alistat kansat rautaisella valtikalla, murrat ne kuin saviastiat."
10 Tulkaa siis järkiinne, kuninkaat! Ottakaa opiksenne, maan mahtavat!
11 Pelätkää Herraa, palvelkaa häntä, vaviskaa, kohottakaa hänelle riemuhuuto.
12 Tervehtikää poikaa, hänen voideltuaan, suudelkaa häntä, muuten Herra vihastuu teihin ja te suistutte tieltänne tuhoon, sillä hetkessä syttyy hänen vihansa. Hyvä on sen osa, joka turvaa häneen!
Ap.t 28: Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Eikä Mooseksen laissa ole mitään käskyä Jeesuksen Kristuksen nimessä<<<
Usko Toivonen jatkaa täysin härskiä valehtelua. Mooseksen laissa on monessa kohtaa käsky uskoa Kristusta.
Ap.t 3:22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'
24 Ja kaikki profeetat Samuelista alkaen ja kaikki järjestään, jotka puhuneet ovat, ovat myös ennustaneet näitä päiviä.
25 Te olette profeettain ja sen liiton lapsia, jonka Jumala teki meidän isiemme kanssa sanoen Aabrahamille: 'Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki maan sukukunnat'.
26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
Ps 2:6 "Minä itse olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni!"
7 Nyt kerron, mitä Herra on säätänyt. Hän sanoi minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
8 Pyydä minulta, niin saat kansat perinnöksesi, ja maan ääriin ulottuu sinun valtasi.
9 Sinä alistat kansat rautaisella valtikalla, murrat ne kuin saviastiat."
10 Tulkaa siis järkiinne, kuninkaat! Ottakaa opiksenne, maan mahtavat!
11 Pelätkää Herraa, palvelkaa häntä, vaviskaa, kohottakaa hänelle riemuhuuto.
12 Tervehtikää poikaa, hänen voideltuaan, suudelkaa häntä, muuten Herra vihastuu teihin ja te suistutte tieltänne tuhoon, sillä hetkessä syttyy hänen vihansa. Hyvä on sen osa, joka turvaa häneen!
Ap.t 28: Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen.Ap.t 28: => Ap.t 28:23
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ap.t 28: => Ap.t 28:23
Tämä keskusteluketju ei ole jankkamista kanssasi laista.
Sitä on tehty aivan tarpeeksi.
Saulus tunsi lain tarkkaan, mutta ei tuntenut Herraa Jeesusta, vaan kysyi "kuka olet".
Laki ei siis antanut tuntemusta Jeesus Nasaretilaiseen Saulukselle.
Ja itse Paavali juuri todistaa, että Vanhatestamentiilisia kirjoituksia pelkästään luettaessa peite sydämen päällä pysyy ja vasta Jeesuksen Kristuksen nimessä julistetun evankeliumin kautta se otetaan pois, kun Evankeliumissa oleva Jumalan voima vaikuttaa uskon Jeesukseen.
Paavali julisti :
1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
(1Kor 2)
Julistuksen kohde on nimi, mihin usko kohdistuu, Jeesus Kristus ja Hän ristiinnaulittuna.
Alkuseurakunta muodostui Jeesus nimessä - siinä ainoassa nimessä, mikä on ihmisille annettu pelastumista varten.
Ja sitä nimeä alettiin julistamaan helluntaipäivänä Herran Jeesuksen kuolleista ylösnousemisen jälkeen.
40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
( Apt 5)
Saulus tukki korvansa evankeliumilta Jeesuksen nimessä ja vastusti näin Pyhää Henkeä, mutta kun hän sitten tuhon vimmassaan kohtasi Vapahtajan, tapahtui kääntyminen, peite sydämensä päältä otettiin pois ja ...
19 Ja kun hän nautti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja hän oli opetuslasten seurassa Damaskossa jonkun aikaa
20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
( Apt 9)
Julistaen Jeesusta, Jeesksen nimessä.
Oletko käynyt siellä, missä ei julisteta Jeesusta, vaan luetaan Moosesta, vaikuttaako sellainen toiminta uskoa Herraan Jeeskseen?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä keskusteluketju ei ole jankkamista kanssasi laista.
Sitä on tehty aivan tarpeeksi.
Saulus tunsi lain tarkkaan, mutta ei tuntenut Herraa Jeesusta, vaan kysyi "kuka olet".
Laki ei siis antanut tuntemusta Jeesus Nasaretilaiseen Saulukselle.
Ja itse Paavali juuri todistaa, että Vanhatestamentiilisia kirjoituksia pelkästään luettaessa peite sydämen päällä pysyy ja vasta Jeesuksen Kristuksen nimessä julistetun evankeliumin kautta se otetaan pois, kun Evankeliumissa oleva Jumalan voima vaikuttaa uskon Jeesukseen.
Paavali julisti :
1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
(1Kor 2)
Julistuksen kohde on nimi, mihin usko kohdistuu, Jeesus Kristus ja Hän ristiinnaulittuna.
Alkuseurakunta muodostui Jeesus nimessä - siinä ainoassa nimessä, mikä on ihmisille annettu pelastumista varten.
Ja sitä nimeä alettiin julistamaan helluntaipäivänä Herran Jeesuksen kuolleista ylösnousemisen jälkeen.
40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
( Apt 5)
Saulus tukki korvansa evankeliumilta Jeesuksen nimessä ja vastusti näin Pyhää Henkeä, mutta kun hän sitten tuhon vimmassaan kohtasi Vapahtajan, tapahtui kääntyminen, peite sydämensä päältä otettiin pois ja ...
19 Ja kun hän nautti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja hän oli opetuslasten seurassa Damaskossa jonkun aikaa
20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
( Apt 9)
Julistaen Jeesusta, Jeesksen nimessä.
Oletko käynyt siellä, missä ei julisteta Jeesusta, vaan luetaan Moosesta, vaikuttaako sellainen toiminta uskoa Herraan Jeeskseen?
Usko Toivonen>>>Laki ei siis antanut tuntemusta Jeesus Nasaretilaiseen Saulukselle.<<<
Uskoton Toivoton jatkaa törkeää valehtelua. Paavali opetti juutalaisille evankeliumia Mooseksen laista ja profeetoista, koska ne kertovat Messiaasta ja uudesta liitosta.
Ap.t 28:23 Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Laki ei siis antanut tuntemusta Jeesus Nasaretilaiseen Saulukselle.<<<
Uskoton Toivoton jatkaa törkeää valehtelua. Paavali opetti juutalaisille evankeliumia Mooseksen laista ja profeetoista, koska ne kertovat Messiaasta ja uudesta liitosta.
Ap.t 28:23 Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen.Niinpä Paavali teki, hän julisti Jeesusta Hänen nimessään, Paavalihan oli Jeesuksen julistaja.
Jokaisella paikkakunnalla hän aloitti aina synagoogassa, mutta myös jokaisella paikkakunnalla kohtasi vastustusta Jeesuksen nimen tähden.
Jos luet Apostolien tekoja, niin löydät sieltä kuinka synagoogista annettiin Paavalille häätö, eikä julistusta Jeesuksen Kristuksen nimessä lopulta sallittu niissä.
Entä tänä päivänä, julistetaanko juutalaisten synagoogissa evankeliumia Jeesuksen Kristuksen nimessä?
Mieti kysymystä ja vastaa itsellesi rehellisesti.
Vai luetaanko niissä Moosesta ja Vanhatestamentillisia kirjoituksia ilman Jeesuksen nimeä?
Tuokin esilleottamasi tekstikohta jatkuu ja tulee tietynlaiseen päätökseensä.
Ensinnäkin Paavali kertoo taustoja ja silloin he sopivat päivän jolloin vanhimmat tulevat kuulemaan Paavalia.
19 Mutta kun juutalaiset sitä vastustivat, oli minun pakko vedota keisariin; ei kuitenkaan niin, että minulla olisi mitään kannetta kansaani vastaan.
20 Tästä syystä minä nyt olen kutsunut teidät, saadakseni nähdä ja puhutella teitä; sillä Israelin toivon tähden minä kannan tätä kahletta."
..
23 Ja he määräsivät hänelle päivän, ja silloin tuli heitä vielä useampia hänen luoksensa majapaikkaan. Ja näille hän aamuvarhaisesta iltaan saakka selitti ja todisti Jumalan valtakunnasta, lähtien Mooseksen laista ja profeetoista, saadakseen heidät vakuutetuiksi Jeesuksesta.
24 Niin se, mitä sanottiin, sai toiset vakuutetuiksi, mutta toiset eivät uskoneet.
25 Ja kun he olivat keskenään erimielisiä, erosivat he toisistaan, Paavalin sanoessa ainoastaan nämä sanat: "Oikein on Pyhä Henki puhunut profeetta Esaiaan kautta teidän isillenne,
26 sanoen: 'Mene tämän kansan luo ja sano: Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö.
27 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, että he eivät näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
28 Olkoon siis teille tiettävä, että tämä Jumalan pelastussanoma on lähetetty pakanoille; ja he kuulevat sen."
( Apt 28)
Kuten me kaikki voimme lukea, jos haluamme lukea ymmärryksellä, lopputulos oli aivan sama kuin muillakin paikkakunnilla.
Ja Paavali antaa myös syynkin, miksi näin aina käy, kun kysymyksessä on synagoogassa julistamisesta. Jeesuksen nimessä julistamista ei sallita.
Ja jos evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ei julisteta, niin kuinka he tulevat Jeesukseen uskoviksi?
Paavalailla ja Jeesuksen pyhillä on sovituksen virka julistaa evankeliumia Jeesuksen nimessä, Paavali toteaakin "voi minua ellen minä evankeliumia ( Jeesuksesta ) julista".
Ja se ei ole mahdollista ilman Jeesuksen nimeä, mitä nimeä ei Vanhatestamentillisissa kirjoituksissa ole.
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
( Room 10)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hab 2:4 mutta vanhurskas on elävä uskostansa.Jos kukaan helluntailainen ei ole sinun vanhurskauttamasi, koska ei pidä sapattia tai saattaa syödä sianlihaa, niin ollaan ainakin hyvässä joukossa: apostolien ja vanhimpien kokous Jerusalemissa ei laittanut tällaisia säädöksiä pakanuudesta kääntyneiden noudatettaviksi. Ja asiasta säädettiin "PYHÄ HENKI ja me". Uskon mieluummin Pyhää Henkeä ja Raamatun sanaa kuin sinun rajoittuneita käsityksiäsi. Amen, tule Herra Jeesus!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kukaan helluntailainen ei ole sinun vanhurskauttamasi, koska ei pidä sapattia tai saattaa syödä sianlihaa, niin ollaan ainakin hyvässä joukossa: apostolien ja vanhimpien kokous Jerusalemissa ei laittanut tällaisia säädöksiä pakanuudesta kääntyneiden noudatettaviksi. Ja asiasta säädettiin "PYHÄ HENKI ja me". Uskon mieluummin Pyhää Henkeä ja Raamatun sanaa kuin sinun rajoittuneita käsityksiäsi. Amen, tule Herra Jeesus!
Täydennyksenä: Pyhää Henkeä ja Raamatun sanaa... Täydennys: sellaisena kuin apostolien ja vanhinten kokous Jerusalemissa sääti pakanoille noudatettavaksi.
Jos sinä sitävastoin olet juutalainen, niin en kehota sinua syömään sianlihaa tai lopettamaan sapatin viettoa. Ja jos asuisin Israelissa, niin todennäköisesti eläisin siellä ollessani näissä asioissa näiden säädösten mukaan. Mutta täällä Suomessa asuessani elän sen mukaan, mitä apostolien ja vanhinten kokous JA Pyhä Henki antoi noudatettavaksi pakanakristityille.
- Anonyymi
Ompa valtavaa että juuri hänestä Jumala teki valitun aseensa -pakanain Apostolin!!!
Hän, jos kuka, sai Voitelun Pyhältä ja askelmerkkejä katsoen ;seuratkaamme hänen vaellustaan!
("Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta TAIVAALLISTA NÄKYÄ, vaan saarnasin ensin sekä DAMASKON että JERUSALEMIN asukkaille, ja sitten koko JUUDEAN maalle ja PAKANOILLE PARANNUSTA ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja. ... Mutta Jumalan avulla, jota olen saanut tähän päivään asti, minä seison ja todistan sekä pienille että suurille, enkä puhu mitään muuta, kuin minkä profeetat ja Mooses ovat sanoneet tulevan tapahtumaan, että nimittäin KRISTUKSEN piti kärsimän ja kuolleitten ylösnousemuksen esikoisena julistaman VALKEUTTA sekä tälle kansalle että pakanoille.") Apt.26:19-23 Rk38- Anonyymi
Eiköhän se ollut Jeesus joka valitsi Paavalin jotta hän saisi kärsiä Jeesuksen nimen tähden.
- Anonyymi
Mutta Saulus/Paavalista näemme, että Jumala kääntää pahankin hyväksi. Näitä vastaavia tapauksia sattuu vieläkin, missä Jumala on kääntänyt toivottoman tapauksen väkeväksi sanansa julistajaksi. Paavali tunnusti tekonsa ja sai anteeksi ja pelastui. Mutta hän kärsi kuitenkin tekojensa rangaistusta, koska hän koki, että hänellä oli piikki lihassaan, saatanan enkeli rusikomassa häntä, aikaisemman väkivaltaisuutensa vuoksi. Paavaliahan oli ruoskittu monesti, kivitetty ja vangittu, Jeesuksen sanan levittämisen tähden. Kolmasti hän oli rukoillut, että se jättäisi hänet, mutta ehkä Jeesus viisaudessaan koulutti tulisieluista Paavalia, sanomalla, "minun armossani on sinulle kylliksi".
- Anonyymi
Jeesuksen seuraajana en mieti joka hetki mitä sanoi Paavali tai Johannes tai Pietari. Tunnen totuuden ja se on tehnyt minut vapaaksi. Nämä iänikuiset väittelyt laista ja säädöksistä ovat turhia. Ei niitä tarvitse miettiä. Tekee niinkuin Jeesus sanoi, se riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen seuraajana en mieti joka hetki mitä sanoi Paavali tai Johannes tai Pietari. Tunnen totuuden ja se on tehnyt minut vapaaksi. Nämä iänikuiset väittelyt laista ja säädöksistä ovat turhia. Ei niitä tarvitse miettiä. Tekee niinkuin Jeesus sanoi, se riittää.
>>>Tekee niinkuin Jeesus sanoi, se riittää.<<<
Jeesus käski noudattaa Mooseksen lakia ja opettaa sitä seurakunnalle. Helluntailaiset eivät tottele eivätkä seuraa Jeesusta.
Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.
Matt 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni:
---
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.
Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus käski noudattaa Mooseksen lakia ja opettaa sitä seurakunnalle. Helluntailaiset eivät tottele eivätkä seuraa Jeesusta.
3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.
---
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.
Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.Suomen laki on lakini. Työehtosopimus määrää lepoajat. Helppo kun elää Suomen lakien ja säädösten mukaan. Ei täällä tarvita juutalaisten lakeja.
Vanha testamentti on tarujen kirja. Kalevala on meidän raamattu, siellä on kotimaiset tarut. Anonyymi kirjoitti:
---
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan."Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta"
19 Mutta yöllä avasi Herran enkeli vankilan ovet ja vei heidät ulos ja sanoi:
20 "Menkää ja astukaa esiin ja puhukaa pyhäkössä kansalle kaikki tämän elämän sanat."
21 Sen kuultuansa he menivät päivän koittaessa pyhäkköön ja opettivat. Niin saapui ylimmäinen pappi ja ne, jotka olivat hänen puolellansa, ja he kutsuivat koolle neuvoston ja israelilaisten vanhinten kokouksen; ja he lähettivät noutamaan heitä vankilasta.
22 Mutta kun oikeudenpalvelijat tulivat vankilaan, eivät he löytäneet heitä sieltä, vaan palasivat takaisin ja kertoivat,
23 sanoen: "Vankilan me kyllä huomasimme hyvin tarkasti suljetuksi ja vartijat seisomassa ovien edessä; mutta kun avasimme, emme sisältä ketään löytäneet."
24 Kun pyhäkön vartioston päällikkö ja ylipapit kuulivat nämä sanat, eivät he tienneet, mitä heistä ajatella ja mitä tästä tulisi.
25 Niin tuli joku ja kertoi heille: "Katso, ne miehet, jotka te panitte vankilaan, seisovat pyhäkössä ja opettavat kansaa."
26 Silloin päällikkö meni oikeudenpalvelijain kanssa ja nouti heidät; ei kuitenkaan väkisin, sillä he pelkäsivät, että kansa heidät kivittäisi.
27 Ja he toivat heidät ja asettivat neuvoston eteen. Ja ylimmäinen pappi kuulusteli heitä
28 ja sanoi: "Me olemme kieltämällä kieltäneet teitä opettamasta tähän nimeen; ja katso, te olette täyttäneet Jerusalemin opetuksellanne ja tahdotte saattaa meidän päällemme tuon miehen veren."
29 Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.
30 Meidän isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te ripustitte puuhun ja surmasitte.
31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.
32 Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."
33 Kun he sen kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he tahtoivat tappaa heidät.
34 Mutta neuvostossa nousi eräs fariseus, nimeltä Gamaliel, lainopettaja, jota koko kansa piti arvossa, ja hän käski viedä miehet vähäksi aikaa ulos.
35 Sitten hän sanoi neuvostolle: "Israelin miehet, kavahtakaa, mitä aiotte tehdä näille miehille.
36 Sillä ennen näitä päiviä nousi Teudas, sanoen jokin olevansa, ja häneen liittyi noin neljäsataa miestä; hänet tapettiin, ja kaikki, jotka olivat häneen suostuneet, hajotettiin, ja he joutuivat häviöön.
37 Hänen jälkeensä nousi Juudas, galilealainen, verollepanon päivinä ja vietteli kansaa luopumaan puolellensa; hänkin hukkui, ja kaikki, jotka olivat suostuneet häneen, hajotettiin.
38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
( Apt. 5)- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
---
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.Totteletko sinä Jeesuksen lähetyskäskyä?
46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
48 Te olette tämän todistajat.
( Luuk 24)
Siis julistusta Jeesuksen Kristuksen nimessä kaikille.
Miten ajattelet Suomen synagoogista, jospa menisit käymään niissä ja kuuntelisit lain opetusta, varmaan ihan hyvää opetusta. Mutta entäpä evankeliumi Herrasta Jeesuksesta, kuulisitko mitään siitä?
Jos sellaista julistusta siellä ei kuuluisi, niin mitä tekisit?
Tottelisistko Jeesuksen käskyä ja alkaisit julistamaan evankeliumia Jeesuksen nimessä?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totteletko sinä Jeesuksen lähetyskäskyä?
46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
( Luuk 24)
Miten ajattelet Suomen synagoogista, jospa menisit käymään niissä ja kuuntelisit lain opetusta, varmaan ihan hyvää opetusta. Mutta entäpä evankeliumi Herrasta Jeesuksesta, kuulisitko mitään siitä?
Tottelisistko Jeesuksen käskyä ja alkaisit julistamaan evankeliumia Jeesuksen nimessä?
Usko ToivonenSitähän minä teen. Tämä palsta on nykyaikainen tapa tehdä tunnetuksi totuutta. En käy minkään uskonlahkon kokouksissa koska siellä opetetaan ihmisoppeja.
Jeesus sanoi seuratkaa minua ja minä seuraan. Hän on tie totuus ja elämä. Tottelen sitä esivaltaa jonka alla olen, siis Suomen lakeja. Room. 13:1
Mitäpä sitä muuta tarvitsee tehdä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totteletko sinä Jeesuksen lähetyskäskyä?
( Luuk 24)
Usko Toivonen>>>Tottelisistko Jeesuksen käskyä ja alkaisit julistamaan evankeliumia Jeesuksen nimessä?<<<
Sinä Uskoton Toivoton jatkat härskiä toisten sanojen vääristelyä ja valehtelua. Minä julistan evakeliumia Herran Jeesuksen nimessä, mutta en sensuroi lakia pois, koska Herra Jeesus edellyttää lain noudattamista ja opettamista, mitä käskyä sinä et noudata. - Anonyymi
---
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Tottelisistko Jeesuksen käskyä ja alkaisit julistamaan evankeliumia Jeesuksen nimessä?<<<
Sinä Uskoton Toivoton jatkat härskiä toisten sanojen vääristelyä ja valehtelua. Minä julistan evakeliumia Herran Jeesuksen nimessä, mutta en sensuroi lakia pois, koska Herra Jeesus edellyttää lain noudattamista ja opettamista, mitä käskyä sinä et noudata.En minä sitä kysynyt ( jokaisellahan on oma mielipiteensä julistamisestaan ) vaan evankeliumin julistamisesta Jeesuksen nimessä Suomen synagoogissa.
Ilman julistamista Jeesuksen nimessä, ei myöskään voi olla uskoa Jeesukseen.
Tästä kysyin. Silloin tietäsit julistetaanko synagoogassa ( Suomessa Helsinki ja Turku) evankeliumia Jeesuksen nimessä vaiko ei, vai tutkitaanko siellä pelkästään Vanhatestamentillisia kirjoituksia?
Paavalihan ei julistanut siellä, missä Jeesuksen nimi on jo mainittu, eli evankeliumi ristiiinnaulitusta Vapahtajasta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta on jo julistettu.
20 ja sillä tavoin, että olen pitänyt kunnianani olla julistamatta evankeliumia siellä, missä Kristuksen nimi jo on mainittu, etten rakentaisi toisen laskemalle perustukselle,
( Room 5)
Eikö sinun tulisi etsiä niitä, jotka vielä lukevat vain Moosesta ja Vanhatestamentillisia kirjoituksia, jotta he saisivat kuulla evankeliumin Herrasta Jeesuksesta, Jeesuksen nimessä julistettuna ja peite sydämen päältä otettaisiin pois.
Mikset toimi lähetyskäskyn mukaan, jotta kaikki saisivat kuulla.
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
( Room 10)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Tottelisistko Jeesuksen käskyä ja alkaisit julistamaan evankeliumia Jeesuksen nimessä?<<<
Sinä Uskoton Toivoton jatkat härskiä toisten sanojen vääristelyä ja valehtelua. Minä julistan evakeliumia Herran Jeesuksen nimessä, mutta en sensuroi lakia pois, koska Herra Jeesus edellyttää lain noudattamista ja opettamista, mitä käskyä sinä et noudata.Ei Jeesus juutalaisena ja lainalaisena voinut mennä puhumaan vastoin lakia. Hän puhui lainalaisille muttei meille pakanoille. Se mitä hän sanoi laista, ne sanat olivat kohdistettu vain juutalaisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä sitä kysynyt ( jokaisellahan on oma mielipiteensä julistamisestaan ) vaan evankeliumin julistamisesta Jeesuksen nimessä Suomen synagoogissa.
Ilman julistamista Jeesuksen nimessä, ei myöskään voi olla uskoa Jeesukseen.
Tästä kysyin. Silloin tietäsit julistetaanko synagoogassa ( Suomessa Helsinki ja Turku) evankeliumia Jeesuksen nimessä vaiko ei, vai tutkitaanko siellä pelkästään Vanhatestamentillisia kirjoituksia?
Paavalihan ei julistanut siellä, missä Jeesuksen nimi on jo mainittu, eli evankeliumi ristiiinnaulitusta Vapahtajasta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta on jo julistettu.
20 ja sillä tavoin, että olen pitänyt kunnianani olla julistamatta evankeliumia siellä, missä Kristuksen nimi jo on mainittu, etten rakentaisi toisen laskemalle perustukselle,
( Room 5)
Eikö sinun tulisi etsiä niitä, jotka vielä lukevat vain Moosesta ja Vanhatestamentillisia kirjoituksia, jotta he saisivat kuulla evankeliumin Herrasta Jeesuksesta, Jeesuksen nimessä julistettuna ja peite sydämen päältä otettaisiin pois.
Mikset toimi lähetyskäskyn mukaan, jotta kaikki saisivat kuulla.
( Room 10)
Usko ToivonenNyt on pakko kysyä,mihin uskontoon sinä kuulut Usko Toivonen. Varsin kummallisia ovat sinun uskonkäsityksesi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on pakko kysyä,mihin uskontoon sinä kuulut Usko Toivonen. Varsin kummallisia ovat sinun uskonkäsityksesi?
Näyttää kirjoittavan evankeliumista Jeesuksesta Kristuksesta ja selittävän näkemyksiään varsin laajasti ja usein terveesti Uudella Testamentilla. Näyttää olevan kristitty. 🤔
- Anonyymi
Messiaanisten "uudessa testamentissa" lukee:
Minä Paavali olen kivittänyt lainrikkojia enemmän kuin teistä kukaan.
Menkää synagoogiin ystäviemme luo opettelemaan laki, mutta älkää puhuko Jeesuksesta, jotta he eivät tappaisi teitä.
Kivittäkää sapatin rikkojat.
Saarnatkaa Moosesta älkää evankeliumia.
Silmä silmästä ja hammas hampaasta! Armoa ei tunneta!
Kun Jerusalemiin rakennetaan temppeli, niin uhratkaa eläinuhreja. Valitkaa ylimmäinen pappi. Pyhimmän ja kaikkeinpyhimmän välillä on esirippu.
On hienoa, että me täyttämme lain noudattamalla tooraa.
On hienoa, että saamme viimeisellä tuomiolla tuomita ihmisiä kadotukseen!
Miehellä saa olla niin monta vaimoa kuin hän voi elättää. Kun vaimo ei enää kiinnosta voi hänelle kirjoittaa erokirjan.
Kuukautistilassa olevaa naista karta. Et saa istuakkaan siinä missä nainen on istunut.
Tehkää vaipantupsut.
Älkää leikatko parranreunaa.
Älkää leikatko hiuksia ohimoilta.- Anonyymi
Sinun listassasi on paljon asiavirheitä, valhetta ja suoranaista pilkantekoa. Näyttää siltä, että olet katkeroitunut messiaanisia kohtaan, minkä takia herjaat koko ajan heitä. Sinulla näyttää olevan todella paha olo, mitä et ole päässyt eroon.
Jeesus, apostolit, Paavali ja Timoteus olivat kaikki vanhurskaita messiaanisia, joten lopeta mesiaanisten pilkkaaminen.
Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun listassasi on paljon asiavirheitä, valhetta ja suoranaista pilkantekoa. Näyttää siltä, että olet katkeroitunut messiaanisia kohtaan, minkä takia herjaat koko ajan heitä. Sinulla näyttää olevan todella paha olo, mitä et ole päässyt eroon.
Jeesus, apostolit, Paavali ja Timoteus olivat kaikki vanhurskaita messiaanisia, joten lopeta mesiaanisten pilkkaaminen.
Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,Sinulla messiaaninen on pahempi olo, kun sinun pitää tulla helluntailaisten palstalle herjaamaan meitä. Sinä et voi edes viettää sapattia, kun pitää tehdä työtä meidän pilkkaamiseksi. Sinulla on pakkomielle.
Etkö ole lukenut "Ulkopuoliset tuomitsee Herra"! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla messiaaninen on pahempi olo, kun sinun pitää tulla helluntailaisten palstalle herjaamaan meitä. Sinä et voi edes viettää sapattia, kun pitää tehdä työtä meidän pilkkaamiseksi. Sinulla on pakkomielle.
Etkö ole lukenut "Ulkopuoliset tuomitsee Herra"!Ei ole. Minulla on oikein hyvä olla. En raivoa ja pilkaa vanhurskaita kristittyjä, kuten sinä teet. Minulla ei ole katkeruutta, kuten sinulla on messiaanisia kohtaan. Sinun asiattomat kommenttisi kertovat kaikille sen, miten paha olo sinulla on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole. Minulla on oikein hyvä olla. En raivoa ja pilkaa vanhurskaita kristittyjä, kuten sinä teet. Minulla ei ole katkeruutta, kuten sinulla on messiaanisia kohtaan. Sinun asiattomat kommenttisi kertovat kaikille sen, miten paha olo sinulla on.
Montako kertaa olet tuominnut meidät kadotukseen?
Muuten montako vaimoa saa olla messiaanisella?
- Anonyymi
Hare Krishna kirjojen perusteella päättelen. On kaksi langennutta bramiinia, jotka loukkasivat Pyhää Henkeä eli Narayanaa. Heidän käy ylösnousemuksen jälkeen Herran päivässä , että kun muut elävät kuolematta ikuisesti nämä joutuvat kuolemaan ja temmataan kuoltuaan taivaaseen , mutta heitetään ulos taivaasta ja tulevat maan päälle uudestaan ja yhä uudestaan.
He ovat IKUISESSA POIS KARSIMISESSA Pyhän Hengen pilkan tähden, vaikka tekivät parannuksen.
Mä uskon että koko maailma lopulta ajautuu IKUISEEN POIS KARSIMISEEN jossain määrin.
Mutta onko joistakin sitten todistus paremmasta? Että he säästyvät pilkkaamatta?- Anonyymi
Tässä keskustelussa me emme keskustele hindulaisuudesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä keskustelussa me emme keskustele hindulaisuudesta.
Usko ToivonenNiin, mun mielestä nuo kaksi langennutta toistuu kulttuureissa ympäri maailmaa ja esim. Jehovan todistajat ja Helluntaikirkko ovat seurausta heistä lännessä omalla tavallaan.
Myös buddhalainen Dhammapada kertoo Aasian 7 seurakunnan tarinat 600 vuotta edeltäkäsin. Esim. Filadelphia, Sardes ja Tyatira selvästi erottuu Dhammapadan tekstissä.
Mulla ei enää ole lineaarinen aikakäsitys, vaan uskon ikiaikaan, joka on jopa aikamatkaa menneen ja tulevan välillä. Viisain Kuningas Salomo asetti sanoillaan EI OLE MITÄÄN UUTTA AURINGON ALLA säännön joka on ikuinen.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077716
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085901- 835157
- 1394526
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552957
- 582908
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562036