Exit strategia

Anonyymi

Siellä sitä fundeerataan täysillä mahtavine armeijoineen.

Mitä rokotepasseja ja muuta väsäilevätkään.

Nyt kuitenkin juttu on niin, että jos halutaan nopeasti normaaliin, siihen löytyy keinot.
1. rajat kiinni, kaikkialla.
2.Huhtikuussa valmistaudutaan, täytetään ruokavarastot, hamstrataan, sovitaan loma-ajat ja välttämättömät työt ja valmistaudutaan tähän lyhyeen eristykseen.
3. toukokuussa tukahdutetaan korona, siitä tulee lepo-kuu, jokainen on karanteenissa / lomalla.
Toukokuussa levätään, eristäydytään, olemme karanteenissa ja harjoittelemme näin tulevia vastaavia koitoksia varten ja virus ei pääse leviämään, sillä ei kokoonnuta minnekään.
4.Kesäkuussa palaamme normaaliin, virus ei ole levinnyt.

Vain siellä missä on virusta siellä sitä on eikä se leviä.

Tällainen suuri koko kansaa koskeva harjoitus ja valmistautuminen olisi tarpeen.
Ja parempi olla muutenkin sisätiloissa jo valmiina, kun olkiluoto3 ladataan ja koe startataan.

5

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihmisillä, yrityksillä, kunnilla ym. olisi tämä kuu aikaa valmistautua koko maan laajuiseen karanteenikuukauteen.

    • Anonyymi

      Perheet voisivat olla kuukauden yhdessä ja harrastaa omiaan.
      Voi käydä ostamassa valmiiksi maalia, tapettia, paneelia tms. ja kuukausi aikaa pienelle remontille.
      Voi ostaa siemeniä ja multaa ja vaikka uudistaa puutarhan tai muuten vain istuttaa kasveja ruukkuihin.
      Voi opetella kokkaamaan kaikkea uutta, leipomaan leipää ym.
      Voi pelailla, kirjoitella, katsella elokuvia, mennä retkelle vaeltelemaan ym.

      Saattaa tulla jopa uusia ideoita ja innovaatioita kun ihmisillä on aikaa niille.

    • Anonyymi

      Mikä parasta, tähän ei tarvita hallitusta ja lakeja, vain sana kiertämään ja paikallista sopimista kaikkien kesken.
      Yhteinen sopimus ihmisten kesken, ennalta sovittu ja riittävä aika varautua, niin kaikki on nopeasti ohi.

      On meillä jo earth day ja muita päiviä, nyt olisi vuorossa karanteeni kuukausi ja koko maan laajuinen harjoitus valmistautua ja toimia tilanteen edellyttämällä tavalla ja olla valmiina myös tulevaisuudessa vastaavissa tilanteissa.

      • Anonyymi

        Nuo rajat vaan jäisi ongelmaksi, kun ulkomailta ilmeisesti tulee niitä viruksia lisää kokoajan vieläkin.
        Ne pitäisi saada kontrolliin, että oli karanteenit ja testaaminen ylittäjille.
        Tästä veneestä taitaa puuttua pohjatulppa edelleen..


    • Anonyymi

      Kansalla on strategia siinä missä hallituksella on tragedia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1589
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1196
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      56
      1061
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      888
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      40
      783
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 62
      696
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      671
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      634
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      78
      588
    Aihe