Exit strategia

Anonyymi

Siellä sitä fundeerataan täysillä mahtavine armeijoineen.

Mitä rokotepasseja ja muuta väsäilevätkään.

Nyt kuitenkin juttu on niin, että jos halutaan nopeasti normaaliin, siihen löytyy keinot.
1. rajat kiinni, kaikkialla.
2.Huhtikuussa valmistaudutaan, täytetään ruokavarastot, hamstrataan, sovitaan loma-ajat ja välttämättömät työt ja valmistaudutaan tähän lyhyeen eristykseen.
3. toukokuussa tukahdutetaan korona, siitä tulee lepo-kuu, jokainen on karanteenissa / lomalla.
Toukokuussa levätään, eristäydytään, olemme karanteenissa ja harjoittelemme näin tulevia vastaavia koitoksia varten ja virus ei pääse leviämään, sillä ei kokoonnuta minnekään.
4.Kesäkuussa palaamme normaaliin, virus ei ole levinnyt.

Vain siellä missä on virusta siellä sitä on eikä se leviä.

Tällainen suuri koko kansaa koskeva harjoitus ja valmistautuminen olisi tarpeen.
Ja parempi olla muutenkin sisätiloissa jo valmiina, kun olkiluoto3 ladataan ja koe startataan.

5

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihmisillä, yrityksillä, kunnilla ym. olisi tämä kuu aikaa valmistautua koko maan laajuiseen karanteenikuukauteen.

    • Anonyymi

      Perheet voisivat olla kuukauden yhdessä ja harrastaa omiaan.
      Voi käydä ostamassa valmiiksi maalia, tapettia, paneelia tms. ja kuukausi aikaa pienelle remontille.
      Voi ostaa siemeniä ja multaa ja vaikka uudistaa puutarhan tai muuten vain istuttaa kasveja ruukkuihin.
      Voi opetella kokkaamaan kaikkea uutta, leipomaan leipää ym.
      Voi pelailla, kirjoitella, katsella elokuvia, mennä retkelle vaeltelemaan ym.

      Saattaa tulla jopa uusia ideoita ja innovaatioita kun ihmisillä on aikaa niille.

    • Anonyymi

      Mikä parasta, tähän ei tarvita hallitusta ja lakeja, vain sana kiertämään ja paikallista sopimista kaikkien kesken.
      Yhteinen sopimus ihmisten kesken, ennalta sovittu ja riittävä aika varautua, niin kaikki on nopeasti ohi.

      On meillä jo earth day ja muita päiviä, nyt olisi vuorossa karanteeni kuukausi ja koko maan laajuinen harjoitus valmistautua ja toimia tilanteen edellyttämällä tavalla ja olla valmiina myös tulevaisuudessa vastaavissa tilanteissa.

      • Anonyymi

        Nuo rajat vaan jäisi ongelmaksi, kun ulkomailta ilmeisesti tulee niitä viruksia lisää kokoajan vieläkin.
        Ne pitäisi saada kontrolliin, että oli karanteenit ja testaaminen ylittäjille.
        Tästä veneestä taitaa puuttua pohjatulppa edelleen..


    • Anonyymi

      Kansalla on strategia siinä missä hallituksella on tragedia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1792
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe