Exit strategia

Anonyymi

Siellä sitä fundeerataan täysillä mahtavine armeijoineen.

Mitä rokotepasseja ja muuta väsäilevätkään.

Nyt kuitenkin juttu on niin, että jos halutaan nopeasti normaaliin, siihen löytyy keinot.
1. rajat kiinni, kaikkialla.
2.Huhtikuussa valmistaudutaan, täytetään ruokavarastot, hamstrataan, sovitaan loma-ajat ja välttämättömät työt ja valmistaudutaan tähän lyhyeen eristykseen.
3. toukokuussa tukahdutetaan korona, siitä tulee lepo-kuu, jokainen on karanteenissa / lomalla.
Toukokuussa levätään, eristäydytään, olemme karanteenissa ja harjoittelemme näin tulevia vastaavia koitoksia varten ja virus ei pääse leviämään, sillä ei kokoonnuta minnekään.
4.Kesäkuussa palaamme normaaliin, virus ei ole levinnyt.

Vain siellä missä on virusta siellä sitä on eikä se leviä.

Tällainen suuri koko kansaa koskeva harjoitus ja valmistautuminen olisi tarpeen.
Ja parempi olla muutenkin sisätiloissa jo valmiina, kun olkiluoto3 ladataan ja koe startataan.

5

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihmisillä, yrityksillä, kunnilla ym. olisi tämä kuu aikaa valmistautua koko maan laajuiseen karanteenikuukauteen.

    • Anonyymi

      Perheet voisivat olla kuukauden yhdessä ja harrastaa omiaan.
      Voi käydä ostamassa valmiiksi maalia, tapettia, paneelia tms. ja kuukausi aikaa pienelle remontille.
      Voi ostaa siemeniä ja multaa ja vaikka uudistaa puutarhan tai muuten vain istuttaa kasveja ruukkuihin.
      Voi opetella kokkaamaan kaikkea uutta, leipomaan leipää ym.
      Voi pelailla, kirjoitella, katsella elokuvia, mennä retkelle vaeltelemaan ym.

      Saattaa tulla jopa uusia ideoita ja innovaatioita kun ihmisillä on aikaa niille.

    • Anonyymi

      Mikä parasta, tähän ei tarvita hallitusta ja lakeja, vain sana kiertämään ja paikallista sopimista kaikkien kesken.
      Yhteinen sopimus ihmisten kesken, ennalta sovittu ja riittävä aika varautua, niin kaikki on nopeasti ohi.

      On meillä jo earth day ja muita päiviä, nyt olisi vuorossa karanteeni kuukausi ja koko maan laajuinen harjoitus valmistautua ja toimia tilanteen edellyttämällä tavalla ja olla valmiina myös tulevaisuudessa vastaavissa tilanteissa.

      • Anonyymi

        Nuo rajat vaan jäisi ongelmaksi, kun ulkomailta ilmeisesti tulee niitä viruksia lisää kokoajan vieläkin.
        Ne pitäisi saada kontrolliin, että oli karanteenit ja testaaminen ylittäjille.
        Tästä veneestä taitaa puuttua pohjatulppa edelleen..


    • Anonyymi

      Kansalla on strategia siinä missä hallituksella on tragedia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1022
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      802
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      745
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      734
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      59
      727
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      675
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      112
      577
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      560
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      528
    10. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    Aihe