Harhaoppinen kompastuu omiin selityksiinsä

Anonyymi

ja eksyy, kun selvä Raamatun sana ei kelpaa!

Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.”
Matt 22:29

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä, ” sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.”
      Tiit 3:11

      • Anonyymi

        Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.

        Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.

        Sillä hän opetti opetuslapsiaan ja sanoi heille: "Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin, ja he tappavat hänet; ja kun hän on tapettu, nousee hän kolmen päivän perästä ylös."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.

        Jeesuksen armosta me saamme sitä olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi."

        Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.

        Sinä, minun väkevyyteni, sinulle minä veisaan kiitosta, sillä Jumala on minun linnani ja minun armollinen Jumalani.


    • Anonyymi

      Juurikin noin. Omiin selityksiin luottava on heikoilla ja juoksuhiekan ympäröimänä.

      • Anonyymi

        ”Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.”
        Matt 7:26


    • Anonyymi

      Googletta voi kaikki asiat, joten jokainen tietää kaiken.

      • Anonyymi

        Ihanko totta? Googleko on sinun jumalasi?


      • Anonyymi

        Harhaa


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Traktori on tosiaan ihme väline🤪hävettää melkeen..

    • Anonyymi

      Apostolien teot: 5:1-6, KR 1933/-38
      Mutta eräs mies,
      nimeltä Ananias,
      ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,
      ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta,
      ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.
      Mutta Pietari sanoi:
      "Ananias,
      miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi,
      niin että koetit pettää Pyhää Henkeä
      ja kätkit osan maatilan hinnasta?
      Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi,
      ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun?
      Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä?
      Et sinä ole valhetellut ihmisille,
      vaan Jumalalle."
      Kun Ananias kuuli nämä sanat,
      kaatui hän maahan
      ja heitti henkensä.
      Ja suuri pelko valtasi kaikki,
      jotka sen kuulivat.
      Ja nuoret miehet nousivat
      ja korjasivat hänet
      ja kantoivat hänet pois
      ja hautasivat.

    • Anonyymi

      Uskovaiset kompastuvat koko ajan omiin selityksiinsä jotka koskevat olemattomia satukirjan hahmoja.

      • Anonyymi

        se on sellasta, kun "rahvas" rupee raamatun selittäjäksi . . .


    • Anonyymi

      Ei pelkästään Aabraham saanut lupausta, vaan myös Saara ja Ismael.
      Kirjoitukset jotka myös juutalaisten piti tuntea olivat mm. Jasherin kirja, Heenokin kirja ja Koraani.
      Ilman niitä on oikeaa oppia ja oikeita tekoja vaikea omaksua, vaan eksyy tai jää heittopussiksi. Kristityt ovat jo luopuneet teoista uskon lisänä. Sen sijaan islamilla on yhä uskoa tekojen tärkeyteen.

      Viime kädessä jää 4000jkr jälkeiseen aikaan islamin vastakilpailijaksi ateismi. Kristityt ei sinne asti selviä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe