Tiedettä on monenlaista

Tulin tuossa hiljattain törmänneeksi useisiin kommentteihin joissa nillittettiin että persut vastustaa tiedettä. Löysin tähän sitten ilmeisesti ongelman lähteen, eli yliopistojen sukupuolentutkimuksen kritisoinnin. Siitähän ne mielet pahoittui, kun töräytettiin pseudotieteestä. Ja tietenkin kun on kyse sukupuoliasioista, niin tiedetään heti mistä blokista on kyse ja kun vedetään yhtä köyttä asiassa kuin asiassa, niin tottakai se saa aikaan joukkovoimaisen hyökkäyksen Perussuomalaisia vastaan.

No, tiede ja pseudotiede on kuitenkin suht helppo erottaa toisistaan. Esim. Åbo Akademin sukupuolentutkimuksen laitoksen touhut... siellä yritettiin taannoin puhdistaa negatiivista työilmapiiriä New Age tyylisellä suolarituaalilla... kiesusxD

Jos persut kritisoi joitain sukupuolentutkimustietelijöitä, niin tietenkin tästä aiheutuva närkästys aiheuttaa vimman yleistää persut " tiedevastaisiksi". Sillä saadaan sopivasti mielikuva, että persut vastustaa kaikkea tiedettä. Ai perhana tätä hulluutta xD

Eiköhän taas naureta vartti... :D

125

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuules bansku: mistä päättelet et joku haluaa lukea tekstejäsi?

      • Vastauksista.


      • Anonyymi
        OtaBanaaniJaRauhotu kirjoitti:

        Vastauksista.

        Ahaa. Kuka on sanonut vastaavansa siksi että tekstisi oli niin korkeatasoista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa. Kuka on sanonut vastaavansa siksi että tekstisi oli niin korkeatasoista?

        Ei minun kirjoituksiani kukaan ole kehunut korkeatasoiseksi. Miten se liittyy vastaukseeni?


      • Anonyymi
        OtaBanaaniJaRauhotu kirjoitti:

        Ei minun kirjoituksiani kukaan ole kehunut korkeatasoiseksi. Miten se liittyy vastaukseeni?

        Siten, että kukaan ei toivo sinun kirjoittavan tänne. Etkö käsitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siten, että kukaan ei toivo sinun kirjoittavan tänne. Etkö käsitä?

        Aikamoisen "roolin" otat, kun väität että kukaan ei toivo. Olisi myös hyvä jos jotain faktaa tuohon koettaisit veivata.
        Miten sitten noita omia, kohtalaisen miedolla älyllä varustettuja aivopierujasi kuvaisit. Millaista kannatusta oletat niiden saavan, muuta kuin itseltäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siten, että kukaan ei toivo sinun kirjoittavan tänne. Etkö käsitä?

        Äläs Anonyymi 08:05 puhu ainakaan minun puolestani.


      • Anonyymi
        OtaBanaaniJaRauhotu kirjoitti:

        Ei minun kirjoituksiani kukaan ole kehunut korkeatasoiseksi. Miten se liittyy vastaukseeni?

        Älä valehtele, ihan itse pidät kirjoituksiasi korkeatasoisena. Mutta toki taidat olla ainoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele, ihan itse pidät kirjoituksiasi korkeatasoisena. Mutta toki taidat olla ainoa.

        Koska persut opettavat ihmisen biologiasta niin että:

        Sukupuolia on kaksi mies/uros ja nainen/naaras. Nämä erottaa genitaaleistaan. Miehellä on penis ja naisella vagina, on tämä joittenkin mielestä tieteen vastaista ja todiste siitä, että vastustamme tiedettä. 🙂

        Mutta eikös kirjoittamani ollutkin jo aikamoista rakettitiedettä, vassarit? 😆


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Koska persut opettavat ihmisen biologiasta niin että:

        Sukupuolia on kaksi mies/uros ja nainen/naaras. Nämä erottaa genitaaleistaan. Miehellä on penis ja naisella vagina, on tämä joittenkin mielestä tieteen vastaista ja todiste siitä, että vastustamme tiedettä. 🙂

        Mutta eikös kirjoittamani ollutkin jo aikamoista rakettitiedettä, vassarit? 😆

        En ole vassari vaan patamusta kapitalisti, mutta olen sitä mieltä, että tuo persujen määritelmä on melkoinen yksinkertaistus.


    • Anonyymi

      32 eri sukupuolta se on totta jos niillä voi tehdä rahaa 🤣
      Koko yliopisto piiri tarvitsee puhdistuksen, ovat päässeet rakentelemaan poliittisia himmelietä

      • Tai kyllähän miehen voi naiseksi muuttaa jos sillä tavoin pääsee alastomia naisia tiirailemaan vessoihin ja pukkareihin 🌭


    • Anonyymi

      Persujen setämiehet eivät tykkää, kun nuoret feministit horjuttavat perinteisiä käsityksiä sukupuolesta.

      Persujen setämiehet haluavat, että mies on mies ja nainen on nainen. Tämän tieteellisen ja raamatullisen faktan kyseenalaistaminen on terroria. Se on esi-isiemme perinnön häpäisyä. Se loukkaa myös sotaveteraaneja.

      • Anonyymi

        eikö meinaa oikein irrota ja itseäsikin hävettää aneemiset trollisi sinun miettiessä eikö sinulla todellakaan ole mitään muuta elämää kuin sometrollaus jonka yhteydessä joudut kaiken hyvän lisäksi vastaamaan itse itsellesi? Niin että missä kohtaa elämässäsi kaikki alkoi menemään niin päin v..ttua että sen ainoa sisältö on itkeminen somessa persujen perään joiden olemassaolo ei edes kiinnosta sinua paskan vertaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        eikö meinaa oikein irrota ja itseäsikin hävettää aneemiset trollisi sinun miettiessä eikö sinulla todellakaan ole mitään muuta elämää kuin sometrollaus jonka yhteydessä joudut kaiken hyvän lisäksi vastaamaan itse itsellesi? Niin että missä kohtaa elämässäsi kaikki alkoi menemään niin päin v..ttua että sen ainoa sisältö on itkeminen somessa persujen perään joiden olemassaolo ei edes kiinnosta sinua paskan vertaa?

        Miksi Tero vollotat kaikille täällä? Räksytät kaikille puoluekannatuksesta riippumatta, kuinka kaikki tappelee välillä itsensä ja välillä sivupers00niensa kanssa. Onko nyt persuvastaisetkin jo ehtineet jauhottaa sut? Vai mistä moinen sekopäisyys ja aggressiivisuus?


      • Ihminen on suvullisesti lisääntyvä nisäkäs, joka tarvitsee uroksen siittämään ja naaraan synnyttämään ja kaikki muu onkin päälle liimattua.
        Me persut olemme sitä mieltä, että aivan niin kuin luonnossakin uros on uros ja naaras on naaras. Mitä vikaa tai väärää tässä on?
        Jos et vieläkään ymmärrä mitä ajan takaa voimme aina puhua peniksellisistä ja vaginallisista.
        Silikonipötkö tai avohaava ei muuta sinua toiseksi sukupuoleksi. On häpeällistä väittää niin.

        Intersukupuolisuus on kehitysvamma, ei uusi sukupuoli.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Ihminen on suvullisesti lisääntyvä nisäkäs, joka tarvitsee uroksen siittämään ja naaraan synnyttämään ja kaikki muu onkin päälle liimattua.
        Me persut olemme sitä mieltä, että aivan niin kuin luonnossakin uros on uros ja naaras on naaras. Mitä vikaa tai väärää tässä on?
        Jos et vieläkään ymmärrä mitä ajan takaa voimme aina puhua peniksellisistä ja vaginallisista.
        Silikonipötkö tai avohaava ei muuta sinua toiseksi sukupuoleksi. On häpeällistä väittää niin.

        Intersukupuolisuus on kehitysvamma, ei uusi sukupuoli.

        Kaikki evoluutio syntyy muutaatioista. Sinäkin olet mutaation lopputulos.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Ihminen on suvullisesti lisääntyvä nisäkäs, joka tarvitsee uroksen siittämään ja naaraan synnyttämään ja kaikki muu onkin päälle liimattua.
        Me persut olemme sitä mieltä, että aivan niin kuin luonnossakin uros on uros ja naaras on naaras. Mitä vikaa tai väärää tässä on?
        Jos et vieläkään ymmärrä mitä ajan takaa voimme aina puhua peniksellisistä ja vaginallisista.
        Silikonipötkö tai avohaava ei muuta sinua toiseksi sukupuoleksi. On häpeällistä väittää niin.

        Intersukupuolisuus on kehitysvamma, ei uusi sukupuoli.

        "Me persut olemme sitä mieltä, että aivan niin kuin luonnossakin uros on uros ja naaras on naaras."

        Onhan luonnossa esimerkiksi uroksia jotka synnyttävät. Joten persuille on ok että mies voi synnyttää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Me persut olemme sitä mieltä, että aivan niin kuin luonnossakin uros on uros ja naaras on naaras."

        Onhan luonnossa esimerkiksi uroksia jotka synnyttävät. Joten persuille on ok että mies voi synnyttää?

        Kuinka moni urosnisäkäs sitten synnyttää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki evoluutio syntyy muutaatioista. Sinäkin olet mutaation lopputulos.

        Minä ehkä olen evoluution tulos, mutta en mikään irrallisista palasista koottu otus. Minä olen kokonaisuus, joka tuottaa munasoluja.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Kuinka moni urosnisäkäs sitten synnyttää?

        Kuinka moni peniksellinen nisäkäs synnyttää?


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Kuinka moni urosnisäkäs sitten synnyttää?

        Mutta nyt rajoitat tämän nisäkkäisiin vaikka juuri tuolla aikaisemmin sanoit: "Me persut olemme sitä mieltä, että aivan niin kuin luonnossakin uros on uros ja naaras on naaras."

        Joten unohdit vastata kysymykseen; Persuille on siis ok että uroskin synnyttää?

        Mutta ymmärrän että joudut siirtämään maalitolppia kun todellisuus ei vastannutkaan taas luulojasi.

        Kuten aloittaja sanoi; "Tiedettä on erillaista" varsinkin teillä persuilla :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta nyt rajoitat tämän nisäkkäisiin vaikka juuri tuolla aikaisemmin sanoit: "Me persut olemme sitä mieltä, että aivan niin kuin luonnossakin uros on uros ja naaras on naaras."

        Joten unohdit vastata kysymykseen; Persuille on siis ok että uroskin synnyttää?

        Mutta ymmärrän että joudut siirtämään maalitolppia kun todellisuus ei vastannutkaan taas luulojasi.

        Kuten aloittaja sanoi; "Tiedettä on erillaista" varsinkin teillä persuilla :D

        Sanoin että ihminen on suvullisesti lisääntyvä nisäkäs. Puhe oli alunperin minun kohdallani nisäkkäistä. No, kuinka moni peniksellinen nisäkäs synnyttää?


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Sanoin että ihminen on suvullisesti lisääntyvä nisäkäs. Puhe oli alunperin minun kohdallani nisäkkäistä. No, kuinka moni peniksellinen nisäkäs synnyttää?

        Kas kun et kysy, että kuinka monella peniksellisellä uroksella on penis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kas kun et kysy, että kuinka monella peniksellisellä uroksella on penis.

        Et voinut sitten antaa suoraa vastausta, koska urosnisäkäs ei synnytä. 🙂


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Kuinka moni urosnisäkäs sitten synnyttää?

        Tuo sinun kirjoittelusi on puhdasta saivartelua, koska biologian määritelmän mukaan nisäkkäistä:

        ” Parittelussa uroksen siittiöt hedelmöittävät naaraan munarauhasissa olevan munasolun. ”

        Ei kai tässä ole mitään väittämistä. Ne, jotka eivät ole siittäneet tai tuota munasoluja, eivät ole uroksia tai naaraita. Ymmärrätkö?


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Minä ehkä olen evoluution tulos, mutta en mikään irrallisista palasista koottu otus. Minä olen kokonaisuus, joka tuottaa munasoluja.

        Et ole EHKÄ evoluution tulos vaan OLET evoluution tulos, joka on syntynyt eri mutaatioiden kautta. Luulisi tyhmimmänkin persun tietävän tämän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo sinun kirjoittelusi on puhdasta saivartelua, koska biologian määritelmän mukaan nisäkkäistä:

        ” Parittelussa uroksen siittiöt hedelmöittävät naaraan munarauhasissa olevan munasolun. ”

        Ei kai tässä ole mitään väittämistä. Ne, jotka eivät ole siittäneet tai tuota munasoluja, eivät ole uroksia tai naaraita. Ymmärrätkö?

        Mitä ne sitten ovat?
        Miten voimme sanoa, että eläinpuistossa syntyi vaikkapa urospuolinen jääkarhu tms?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ole EHKÄ evoluution tulos vaan OLET evoluution tulos, joka on syntynyt eri mutaatioiden kautta. Luulisi tyhmimmänkin persun tietävän tämän.

        Sanotaan sitten selvemmin : Vaikka olenkin evoluution tulos olen kokonaisuus enkä sekalaisista palasista valmistettu lihakimpale.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Sanotaan sitten selvemmin : Vaikka olenkin evoluution tulos olen kokonaisuus enkä sekalaisista palasista valmistettu lihakimpale.

        Tuo on itsestään selvyys. Jos mutaatioista ei synny toimivaa kokonaisuutta, se kuolee pois eikä tuota jatkuvuutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on itsestään selvyys. Jos mutaatioista ei synny toimivaa kokonaisuutta, se kuolee pois eikä tuota jatkuvuutta.

        Antaisit nyt vain sen vastauksen mikä on jääkarhun pentu, joka syntyy peniksen kanssa tai mikä on majavan poikanen, joka syntyy vagina jalkojen välissä.
        Muusujako?

        Naaras on sukupuolisesti erilaistuneilla lajeilla eli eliöillä se sukupuoli, joka tuottaa munasoluja. (Wikipedia)

        Koiras tai uros on sukupuolisesti erilaistuneilla lajeilla eli eliöillä se sukupuoli, joka tuottaa siittiöitä, joiden tehtävänä on hedelmöittää naaraan tuottama munasoluja. (Wikipedia)


      • Ashera12 kirjoitti:

        Antaisit nyt vain sen vastauksen mikä on jääkarhun pentu, joka syntyy peniksen kanssa tai mikä on majavan poikanen, joka syntyy vagina jalkojen välissä.
        Muusujako?

        Naaras on sukupuolisesti erilaistuneilla lajeilla eli eliöillä se sukupuoli, joka tuottaa munasoluja. (Wikipedia)

        Koiras tai uros on sukupuolisesti erilaistuneilla lajeilla eli eliöillä se sukupuoli, joka tuottaa siittiöitä, joiden tehtävänä on hedelmöittää naaraan tuottama munasoluja. (Wikipedia)

        Mekin olemme eliöitä/eläimiä ja minä tuotan munasoluja vaikkei kukaan ole minuun koskaan yhtynyt tai en ole koskaan synnyttänyt.


    • Anonyymi

      Kyllähän taloustiedekin on luokiteltu pseudotieteeksi.

    • Anonyymi

      99,9 % persuista ja heidän kannattajistaan ei ole lukenut ainuttakaan tieteellistä tutkimusta, raporttia tai artikkelia. Tälläkin palstalla on jatkuvasti vannottu tieten pahimman vihollisen - ns. maalaisjärjen - nimeen.

      • 100% kommentistasi on epärealistista mölinää, mutta sehän se tarkoitus onkin, vai mitä? :)


      • Meillä on tiede juuri siksi, että maalaisjärki piti ihmiskunnan maakuoppien reunalla lähes 300 000 vuotta ja sitten tuli mitta täyteen.

        Toki maalaisjärjellä on yhä sijansa arjen tilanteiden käsittelyssä, mutta juuri mitään muuta se ei selitä oikein.


      • Anonyymi
        OtaBanaaniJaRauhotu kirjoitti:

        100% kommentistasi on epärealistista mölinää, mutta sehän se tarkoitus onkin, vai mitä? :)

        Banaani tietää, kun sillä o persuista paras ammatti ja palkka brändi- ja markkinointijohtajana. Kiitos, kun saavut näin usein valistamaan meitä köyhempiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Banaani tietää, kun sillä o persuista paras ammatti ja palkka brändi- ja markkinointijohtajana. Kiitos, kun saavut näin usein valistamaan meitä köyhempiä.

        ....ja epärealistinen mölinä vain jatkuu. Etkö oikeasti kykene keskustelemaan itse aiheesta ja älyllisesti? Ei kai sun elämäsi sentään ihan kokonaan ole yksi iso vitsi?


      • Anonyymi
        OtaBanaaniJaRauhotu kirjoitti:

        ....ja epärealistinen mölinä vain jatkuu. Etkö oikeasti kykene keskustelemaan itse aiheesta ja älyllisesti? Ei kai sun elämäsi sentään ihan kokonaan ole yksi iso vitsi?

        Oletko siis eri mieltä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko siis eri mieltä?

        Eli et pysty. Onko se sulla synnynäinen vai valinnainen tapa?


      • Anonyymi
        OtaBanaaniJaRauhotu kirjoitti:

        Eli et pysty. Onko se sulla synnynäinen vai valinnainen tapa?

        Et siis pysty olemaan kanssani eri mieltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et siis pysty olemaan kanssani eri mieltä.

        Miksi olisin sun kanssasi eri mieltä tai samaa mieltä aivopierusta, jolla ei ole mitään merkitystä tässä keskustelussa, paitsi häiriköinti? Kuten sanoin, et pysty keskustelemaan asioista realistisella tasolla. Kommenttisi on kuin peilikuva omasta elämästäsi: iso vitsi. Ja sen vitsin ihan itse kerroit, eikä todellakaan naurata pätkääkään. Sulla on aina mahdollisuus valita toisin, mutta koska et pysty olla vastaamatta sinulle tyypilliseen tapaan, niin sama turhanpäinen lätinä sun osaltasi tulee jatkumaan ihan samanlaisena. Eli kertauksena: en tule jatkossakaan olemaan sun kanssa eri mieltä, enkä samaa mieltä.


      • Anonyymi
        OtaBanaaniJaRauhotu kirjoitti:

        Miksi olisin sun kanssasi eri mieltä tai samaa mieltä aivopierusta, jolla ei ole mitään merkitystä tässä keskustelussa, paitsi häiriköinti? Kuten sanoin, et pysty keskustelemaan asioista realistisella tasolla. Kommenttisi on kuin peilikuva omasta elämästäsi: iso vitsi. Ja sen vitsin ihan itse kerroit, eikä todellakaan naurata pätkääkään. Sulla on aina mahdollisuus valita toisin, mutta koska et pysty olla vastaamatta sinulle tyypilliseen tapaan, niin sama turhanpäinen lätinä sun osaltasi tulee jatkumaan ihan samanlaisena. Eli kertauksena: en tule jatkossakaan olemaan sun kanssa eri mieltä, enkä samaa mieltä.

        Eli et pysty.


    • Ikävä sanoa, mutta lähes kaikki uskonlahkojen kreationistidenialistit ovat nykyään kerääntyneet persuihin, ja he ”kritisoivat” vähän muutakin kuin jotain naistutkimusta. Esimerkiksi luonnontieteet dissataan suurelta osin.

      • Ihmisellä on joko penis tai vagina ja hän on omanlaisensa persoona. Persoona ei ole yhtäkuin sukupuoli.

        Intersukupuolisuus on kehityshäiriö, ei uusi sukupuoli.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Ihmisellä on joko penis tai vagina ja hän on omanlaisensa persoona. Persoona ei ole yhtäkuin sukupuoli.

        Intersukupuolisuus on kehityshäiriö, ei uusi sukupuoli.

        "Intersukupuolisuus on kehityshäiriö, ei uusi sukupuoli."

        Ja sinä olet rasisti, kuten persun kuuluukin olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Intersukupuolisuus on kehityshäiriö, ei uusi sukupuoli."

        Ja sinä olet rasisti, kuten persun kuuluukin olla.

        Tuossa ei ollut mitään rasistista.
        Jos oli sinun mielestäsi niin koita ainakin perustella väittämäsi.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Ihmisellä on joko penis tai vagina ja hän on omanlaisensa persoona. Persoona ei ole yhtäkuin sukupuoli.

        Intersukupuolisuus on kehityshäiriö, ei uusi sukupuoli.

        Tiedätkö, mikä on kehityshäiriö? Ilmeisesti et!


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Ihmisellä on joko penis tai vagina ja hän on omanlaisensa persoona. Persoona ei ole yhtäkuin sukupuoli.

        Intersukupuolisuus on kehityshäiriö, ei uusi sukupuoli.

        Peniksestä ja vaginat ovat jokainen yksilöitä, ja osasta on vaikea amatöörin päätellä, kumpia ne ovat. Vai oletko eri mieltä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Peniksestä ja vaginat ovat jokainen yksilöitä, ja osasta on vaikea amatöörin päätellä, kumpia ne ovat. Vai oletko eri mieltä?

        Genitaaleista erottaa sukupuolen. Et voi tyrkyttää vaikkapa lesbolle "tyttödikkiä," koska sellaista ei ole olemassakaan. Ei minun ainakaan ole vaikea havaita olenko mies vai nainen kun kurkkaan housuihini tai katson alastomana peiliin.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Genitaaleista erottaa sukupuolen. Et voi tyrkyttää vaikkapa lesbolle "tyttödikkiä," koska sellaista ei ole olemassakaan. Ei minun ainakaan ole vaikea havaita olenko mies vai nainen kun kurkkaan housuihini tai katson alastomana peiliin.

        Olet vain niin tottunut omaasi. Jos on seksuaalisesti aktiivinen, niin huomaa erojen olevan suuria.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet vain niin tottunut omaasi. Jos on seksuaalisesti aktiivinen, niin huomaa erojen olevan suuria.

        Oletatko todella että heteronainen ottaa vastaan "miestuheron"?
        Kai huomaat että vaikka peniksiä on monen mittaisia niin ne kaikki poikkeavat täysin vaginasta. Siitä ei tule naaraan elintä hokemalla "ladypenistä" tai sitomalla vaaleanpunaista rusettia sen ympärille.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Oletatko todella että heteronainen ottaa vastaan "miestuheron"?
        Kai huomaat että vaikka peniksiä on monen mittaisia niin ne kaikki poikkeavat täysin vaginasta. Siitä ei tule naaraan elintä hokemalla "ladypenistä" tai sitomalla vaaleanpunaista rusettia sen ympärille.

        Monenlaisia on tullut vastaan. Ei ne epäselvät hirveän yleisiä ole, mutta kyllä niitäkin on. Esimerkiksi osa naisista on epäilyttävän karvaisia.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Genitaaleista erottaa sukupuolen. Et voi tyrkyttää vaikkapa lesbolle "tyttödikkiä," koska sellaista ei ole olemassakaan. Ei minun ainakaan ole vaikea havaita olenko mies vai nainen kun kurkkaan housuihini tai katson alastomana peiliin.

        Tähän sellainen pieni korjaus, että tietyissä tapauksissa sukupuolta ei voi päätellä ulkoisten asioiden perusteella. Siihen voi sisältyä myös muunlaisia sukupuolisia kehityshäiriöitä ja poikkeavuuksia. Vasta kromosomien tutkimisella voidaan selvittää sukupuoli, ja joissain tapauksissa kromosomitkin on normaalista poikkeavat... esim. XY(Y) ja XX(Y). Osa näistä tapauksista on myös sellaisia, että heille ei ole kehittynyt myöskään normaalia sukupuoli-identiteettiä, eli eivät tiedä ovatko tyttöjä vai poikia, ja vastaavasti joillain tapauksilla ilmenee näitä "väärässä kehossa" olemisen kokemuksia.

        Se on kuitenkin fakta, että nämä syystä tai toisesta kehityshäiriöiset yksilöt eivät muodosta kolmatta, neljättä, tai kuudettakymmenettä sukupuolta. Se onkin ollut tavallista kansaa sekottavaa, jopa tarkoituksella, että on puhuttu sukupuolista, vaikka kyse sukupuoli-identiteetistä. Jos tiede olisi löytänyt useampia sukupuolia, niin niistä ei edes keskusteltaisi nykytyyliin, vaan ne olisi luonnollinen osa meitä.


      • OtaBanaaniJaRauhotu kirjoitti:

        Tähän sellainen pieni korjaus, että tietyissä tapauksissa sukupuolta ei voi päätellä ulkoisten asioiden perusteella. Siihen voi sisältyä myös muunlaisia sukupuolisia kehityshäiriöitä ja poikkeavuuksia. Vasta kromosomien tutkimisella voidaan selvittää sukupuoli, ja joissain tapauksissa kromosomitkin on normaalista poikkeavat... esim. XY(Y) ja XX(Y). Osa näistä tapauksista on myös sellaisia, että heille ei ole kehittynyt myöskään normaalia sukupuoli-identiteettiä, eli eivät tiedä ovatko tyttöjä vai poikia, ja vastaavasti joillain tapauksilla ilmenee näitä "väärässä kehossa" olemisen kokemuksia.

        Se on kuitenkin fakta, että nämä syystä tai toisesta kehityshäiriöiset yksilöt eivät muodosta kolmatta, neljättä, tai kuudettakymmenettä sukupuolta. Se onkin ollut tavallista kansaa sekottavaa, jopa tarkoituksella, että on puhuttu sukupuolista, vaikka kyse sukupuoli-identiteetistä. Jos tiede olisi löytänyt useampia sukupuolia, niin niistä ei edes keskusteltaisi nykytyyliin, vaan ne olisi luonnollinen osa meitä.

        Aivan kuten sanoit, ne ovat kehityshäiriöitä ja poikkeavuuksia.
        Aivan niin, ties kuinka monta genderiä on, mutta sexejä on vain kaksi.
        Ihmiset yrittävät nykyään asettaa genderin sexin edelle ja siksi painotan niin kovasti biologiaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monenlaisia on tullut vastaan. Ei ne epäselvät hirveän yleisiä ole, mutta kyllä niitäkin on. Esimerkiksi osa naisista on epäilyttävän karvaisia.

        Sileä nainen eroaa karvaisesta naisesta sillä, että hän on mennyt karvat ajelemaan.
        Mies ja nainen eroavat toisistaan niin että molemmilla on täysin erilaiset sukupuolielimet ja paljon muutenkin rakenteeltaan, joten aika ontuva esimerkki.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Sileä nainen eroaa karvaisesta naisesta sillä, että hän on mennyt karvat ajelemaan.
        Mies ja nainen eroavat toisistaan niin että molemmilla on täysin erilaiset sukupuolielimet ja paljon muutenkin rakenteeltaan, joten aika ontuva esimerkki.

        Juuri äsken brändi- ja markkinointijohtaja Banaani selitti sinulle, ettei sukupuolta voi aina päätellä ulkoisista genitaaleista ja olit Banaanin kanssa samaa mieltä. Nyt taas olet eri mieltä. Onko niin, että olet aina persun (ja varsinkin korkeakoulutetun banaanin) kanssa samaa mieltä, mutta tällaisen patamustan oikeistolaisen kapitalistin kanssa olet periaatteesta eri mieltä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri äsken brändi- ja markkinointijohtaja Banaani selitti sinulle, ettei sukupuolta voi aina päätellä ulkoisista genitaaleista ja olit Banaanin kanssa samaa mieltä. Nyt taas olet eri mieltä. Onko niin, että olet aina persun (ja varsinkin korkeakoulutetun banaanin) kanssa samaa mieltä, mutta tällaisen patamustan oikeistolaisen kapitalistin kanssa olet periaatteesta eri mieltä?

        Johtuu siitä, etten ollut lukenut hänen aikaisempia kommenttejaan. Niiden perusteella kommenttini oli osin turha. Voisit muuten opetella lukemaan ja ymmärtämään lukemasi. Kummallinen tapa sinullakin vääristellä ja lisäillä omia ahdasmielisyydestäsi kumpuavia merkityksiä toisten kommentteihin. Mutta tokihan tiedämme jo trollaamisen keinot.


    • Anonyymi

      Persuilla on omat tieteet. Yleensä ne vain ovat kuulopuheita ja harhoja.

      • Miten perustelisit aivopierusi tieteellisesti?


    • Anonyymi

      Professori Kari Enqvist suositteli persuille edes Hesarin Lasten tiedepalstan lukemista,
      Esimerkkejä kysymyksistä:
      - miksi kirahvilla on sininen kieli?
      - miksi pissatessa tulee usein pieru??
      - voittaako karhu vai leijona kaksintaistelussa?

      Millaisia vastauksia tuottaa persujen maalaisjärki?
      Onko teoreettisen fysiikan (aik. kosmologian) professori Enqvist vihetkommariantipersu?
      P.S. Kanattaa lukea tuo:
      https://www.hs.fi/nyt/art-2000002702570.html

    • Anonyymi

      Persuilla on ongelmia myös historian kanssa.

      Aitoon äärioikeistolaiseen tyyliin he eivät tykkää siitä, että aletaan tutkia esim. suomalaisten osuutta kansanmurhiin.

      Voi hyvänen aika sitä raivon määrää, mikä persuista lähti, kun väitettiin suomalaisten ss-miesten osallistuneen kansanmurhan toteuttamiseen.

      Ja valkoinen terrori... Sehän oli vain huolto-ongelma. Vahinkoja sattuu. Joku sähläsi vankileirien ruokahuollon.

      • Anonyymi

        kenestä sinä nyt puhut Kekkosestako joka punaisia riviin laittoi ja,,,PAM?


      • Traagisen sisällissodan jälkeen kyettiin kuitenkin toimimaan melko demokraattisesti.

        Kun sisällissota päättyi toukokuussa 1918 niin noin puolen vuoden päästä pidettiin kunnallisvaalit. https://fi.wikipedia.org/wiki/Kunnallisvaalit_1918

        Ja kun vajaa kaksi vuotta oli kulunut oli eduskuntavaalien vuoro.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Eduskuntavaalit_1919

        Syystä tai toisesta löytyi yhteistyökykyä ja konsensusta vaikka käydyn sovan arvet olivat vielä vereksiä.

        Nyt pitäisi löytyä samaa sovitteluhalua v......n sijaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kenestä sinä nyt puhut Kekkosestako joka punaisia riviin laittoi ja,,,PAM?

        17-vuotiaalle Kekkoselle aiheutui tuosta teloituskomppanian ryhmänjohtajan tehtävästä henkinen rampautuminen koko loppuelämäksi.

        "Nykyisin tästä psyyken saamasta sotavammasta käytettäisiin termiä post-traumaattinen stressireaktio (PTSD).

        Urho yritti häätää kauhukokemusta pois mielestään, mutta ei onnistunut.

        – Erikoista on ollut se, että milloin on ollut vaikeuksia, epäonnea, vastoinkäymisiä ja mielipahaa, on mieleeni noussut voimakkaana tämä Haminan tapahtuma kuin painajainen, kirjoitti presidentti Kekkonen 1981.

        Presidentti Kekkonen tunnusti, että Haminan teloitukset vaikuttivat ratkaisevassa määrin moniin hänen joskus hyvinkin kauas vasemmalle päätyneisiin poliittisiin kannanottoihinsa."

        Eli on tulkittava, että Kekkonen koki suurta syyllisyyttä punaisten teloittamisista. Ihmekös Kokoomus ja Kekkonen olivatkin usein törmäyskurssilla.

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005512490.html


    • Anonyymi

      Sukupuolentutkimus: kauheaa feminististä huuhaata. Yök!

      Biologia: ei saa tuottaa Raamatun vastaisia tuloksia. Eikä saa liittyä mitenkään ympäristönsuojeluun yms. vihreään terroriin.

      Historia: ei saa tuottaa epäisänmaallisia tuloksia. Suomalainen oikeisto on paras oikeisto, on aina ollut!

      Lääketiede: erittäin epäilyttävää, lääkärit ovat lääketehtaiden marionetteja. Korona on pikku flunssa.

      Oikeustiede: ns. kansan oikeustaju jyrää kirjaviisaat tuomarit mennen tullen. Mestari Jussikin on todennut, että Korkein Oikeus antaa ihan vääriä tuomioita.

      Humanistiset tieteet: punavihreiden tyttösten höpö höpö juttuja. (Poikkeuksena kirkkoslaavin kielen tutkimus, joka on ylintä ja hienointa tiedettä.)

      Matematiikka: kansan harhauttamista sekavilla numeromanipulaatioilla. Tilastot valehtelevat!

      Yliopisto: epäisänmaallisten vihervasurien propagandatoimisto.

      • Anonyymi

        Joo, joo...joo,o.

        Ei tahdo löytyä taaskaan viestieketjua missä v..ttuileva luotsi ei rähisisi omien sivupersooniensa kanssa hoh hoijjaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, joo...joo,o.

        Ei tahdo löytyä taaskaan viestieketjua missä v..ttuileva luotsi ei rähisisi omien sivupersooniensa kanssa hoh hoijjaa..

        siinähän tappelee mutta kun estää sensuurilla muiden kannanotot käsiteltäviin aiheisiin.


      • Peniksellisten menkat ovat huuhaata samoin kuin vaginallisten siemensyöksyt. Ei tuon kieltämisestä kannata suuttua.

        Intersukupuolisuus on kehityshäiriö, ei uusi sukupuoli.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Peniksellisten menkat ovat huuhaata samoin kuin vaginallisten siemensyöksyt. Ei tuon kieltämisestä kannata suuttua.

        Intersukupuolisuus on kehityshäiriö, ei uusi sukupuoli.

        "Intersukupuolisuus on kehityshäiriö, ei uusi sukupuoli."

        Ja sinä olet rasisti, kuten oikein persun kuuluukin. Saatteko muuten jotain mitalleja siitä kuka on kuukauden rasisti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Intersukupuolisuus on kehityshäiriö, ei uusi sukupuoli."

        Ja sinä olet rasisti, kuten oikein persun kuuluukin. Saatteko muuten jotain mitalleja siitä kuka on kuukauden rasisti?

        Totuuden lausuminen ei ole rasismia. Jos sinulla on yhtäaikaisesti vagina ja kivekset on kehittyessäsi tapahtunut epäonnistuminen.


      • Jos takapuoli kipuilee ja eturauhanenkin äityy vihmomaan, on aika terapoida itseään yleistyksillä, nälvimisellä, uhriutumisella... Niin tavallista nykyään, kun kritiikin sieto ja ymmärrys valuu löysänä reisille.


      • Anonyymi
        OtaBanaaniJaRauhotu kirjoitti:

        Jos takapuoli kipuilee ja eturauhanenkin äityy vihmomaan, on aika terapoida itseään yleistyksillä, nälvimisellä, uhriutumisella... Niin tavallista nykyään, kun kritiikin sieto ja ymmärrys valuu löysänä reisille.

        Hyvin sanottu, huomaa johtajan otteet kommenroinnissasi. Kiva lukea ajatuksiasi.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Peniksellisten menkat ovat huuhaata samoin kuin vaginallisten siemensyöksyt. Ei tuon kieltämisestä kannata suuttua.

        Intersukupuolisuus on kehityshäiriö, ei uusi sukupuoli.

        Oletko kuullut squirttauksesta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kuullut squirttauksesta?

        Oletko koskaan kuullut luetun ymmärtämisestä tai sanojen ja lauseiden merkityksen ymmärtämisestä? Tiedoksesi, että naisen luontaiseen anatomiaan ei kuulu siittiöitä muodostavat kivekset = ei siemensyöksyä.


    • Anonyymi

      - voittaako karhu vai leijona kaksintaistelussa?
      Näinkö lapsellista on jonkun mielestä tiede?
      Merkittävältä näyttää ylläolevan perusteella olevan
      kysymys sukupuolten moninaisuudesta (oikea vastaus on kaksi,
      ihan tieteellisesti todettu). Miestä eikä naista voi muuksi muuttaa
      puoskaroimalla.
      Kaupankassatkin ymmärtävät näin yksinkertaisia asioita. Naureskelivat,
      että sukupuolia on jo ainakin 46:):)

      • Anonyymi

        Ei tarvitse puoskaroida. Sukupuolen korjausleikkaus tehdään sairaalassa. Sitä varten on lääketieteellisen koulutuksen läpikäyneet kirurgit.

        Eikä tarvitse kysyä kaupan kassalta näitä asioita. Parempaa asiantuntemusta löytyy sieltä sairaalasta...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse puoskaroida. Sukupuolen korjausleikkaus tehdään sairaalassa. Sitä varten on lääketieteellisen koulutuksen läpikäyneet kirurgit.

        Eikä tarvitse kysyä kaupan kassalta näitä asioita. Parempaa asiantuntemusta löytyy sieltä sairaalasta...

        No, persulle arkiajattelu hakkaa tieteen 100-0.

        Tosin Mestari on varauksin sitä mieltä että ei, mutta hänhän lähtenee kohta apuporrmestariksi ja on täysin varmaa, että seuraajalla ei ole tutkijankoulutusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse puoskaroida. Sukupuolen korjausleikkaus tehdään sairaalassa. Sitä varten on lääketieteellisen koulutuksen läpikäyneet kirurgit.

        Eikä tarvitse kysyä kaupan kassalta näitä asioita. Parempaa asiantuntemusta löytyy sieltä sairaalasta...

        Neovagina = Avohaava, joka ei johda mihinkään. Se haisee pilaantuneelle maidolle, siitä vuotaa ulostetta ja virtsaa ja se on puhdistettava itse joka päivä.

        Neopenis = Silikonipötkö, joka ei seiso ilman käsittelyä ja vuotaa ulostetta.

        Nämäkö muuttavat ihmisen toiseksi sukupuoleksi?


        Intersukupuolisuus on kehityshäiriö, ei uusi sukupuoli.


    • Anonyymi

      Persujen euroedustaja Laura Huhtasaari uskoo maapallon olevan 6000 vuotta vanhan ja pitää Nooan avomeriristeilyä historiallisena totena. Riippuessaan noissa uskomuksissaan, hänen on pakko kieltää koko luonnontieteellinen järjestelmä.

      Myös Mika Niikko edustaa helluntailaisena tieteen vastaisia kreationisteja. Montako muuta tiededenialistia mahtaa persuissa olla ihan terävimmässä kärjessä, rivikannattajista puhumattakaan.

      Myös ilmastodenialismia on persujen piirissä viljelty melko hanakasti, eikä usko rokotteisiinkaan ole kovin korkeassa kurssissa.

    • Anonyymi

      Persut eivät ymmärrä, että pitää tutkia, mitä sukupuolta itse kukin edustaa.

      • Kumpi sinulla on penis vai vagina? Se ratkaisee.
        Millainen persoona olet ja kuinka toteutat sukupuoltasi onkin jo ihan toinen juttu.




        Intersukupuolisuus on kehityshäiriö, ei uusi sukupuoli.


    • Anonyymi

      Taitavana myyntijohtajana banaani taas yksinkertaistaa asiaa. Banaanihan on itsekin sanonut, ettei laita painoarvoa tieteelliselle ja tilastolliselle tutkimukselle vaan vain oma eksperientaalinen havainnointi tuottaa luotettavaa tulosta.

      • Oletko koskaan pohdiskellut, miksi ajauduit tilanteeseen, jossa valehtelusta ja häiriköinnistä muodostui sinulle nautintohakuinen toimintatapa? Vai toimitko vain primitiivisellä ohjauksella, etkä anna järkeilyn häiritä masturbointisessioitasi?


    • Anonyymi

      Voi rouva hyvä. Kaikki tietävät persujen asenteet tiedettä ja yliopistoja kohtaan.
      Kun lainaat lehtijuttuja, poimit vain rusinat pullasta;)
      ''Kyseessä oli muutaman henkilön oma-aloitteinen yritys parantaa julkisuudessakin riepotellun työyhteisön ilmapiiriä. Toteutustapa oli valitettavasti huonosti valittu eikä edusta Åbo Akademin linjauksia.''

      • Anonyymi

        Afrikan maissa tiede on huipussaan. Siksi me suomalaiset lähetämme sinne rahaa rutkasti. Otamme myös iloiten vastaan afrikkalaisia tiedemiehiä, jotka täyttävät professorin virkoja. Näin saa suomalainenkin kunnon tieteellistä opetusta ja oppii väitöskirjojen väsäämistä.
        Kyllä me suomalaiset tästä vielä sivistymme ja sopeudumme monikulttuurisuuden tieteenhaaroihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Afrikan maissa tiede on huipussaan. Siksi me suomalaiset lähetämme sinne rahaa rutkasti. Otamme myös iloiten vastaan afrikkalaisia tiedemiehiä, jotka täyttävät professorin virkoja. Näin saa suomalainenkin kunnon tieteellistä opetusta ja oppii väitöskirjojen väsäämistä.
        Kyllä me suomalaiset tästä vielä sivistymme ja sopeudumme monikulttuurisuuden tieteenhaaroihin.

        Listaa Nobelin tiedepalkinnon saajat Arfrikasta sekä Suomesta.


      • Tietäminen, luuleminen ja mielivaltainen väittäminen ovat ihan eri asioita, joita sinun ei pitäisi sekottaa keskenään. Kun mielivaltaiseen väittämiseen lisätään yleistäminen, nälviminen, sekä vääristely, vähättely ja kaunistelu, ja joissain tapauksissa uhriutuminen, päästään lähemmäs antipersuaktivismin perverssiä ja mädännäistä ydintä. Rusinat ovat antipersun suurta herkkua, ja hän saattaa kokea syvääkin mielipahaa, jos joku uskaltautuu hänen rusina-apajilleen.


      • Anonyymi
        OtaBanaaniJaRauhotu kirjoitti:

        Tietäminen, luuleminen ja mielivaltainen väittäminen ovat ihan eri asioita, joita sinun ei pitäisi sekottaa keskenään. Kun mielivaltaiseen väittämiseen lisätään yleistäminen, nälviminen, sekä vääristely, vähättely ja kaunistelu, ja joissain tapauksissa uhriutuminen, päästään lähemmäs antipersuaktivismin perverssiä ja mädännäistä ydintä. Rusinat ovat antipersun suurta herkkua, ja hän saattaa kokea syvääkin mielipahaa, jos joku uskaltautuu hänen rusina-apajilleen.

        Näin kommentoi kypsä aikuinen:))))))))))))))))))


    • Anonyymi

      Selvästikään banaani ei ole löytänyt ongelman lähdettä. Jatka etsimistä.

    • Anonyymi

      Ainakin itselleno on suuri arvoitus se että miksi oikeistolaiset kuvittelelvat että heidän käsityksensä pohjautuvat empiiriseen tieteeseen? Tai että humanistiset tieteet ovat vasemmistolaista humpuukia ja sitten oikea empiirinen tiede muka edustaa oikeistolaista maailmankuvaa tai tukee sitä?

      Mitä tieteellistä muka on nationalimissa?

      Tai mitä tieteellistä on vanhaan testamenttiin perustuvassa sukupuolikäsityksessä?

      Tai mitä tieteellistä muka on siinä että öljyvarat tulee kuluttaa loppuun mahdollisimman nopeasti ja ettei ihminen muka voi muuttaa ilmastoa?

      Tai oikeistolaisille tyypillinen ajatus: Elämä päättyy kuolemaan ja siksi omasta elämästä tulee ottaa kaikki irti ja kuluttaa luonnonvarat pikaisesti loppuun koska koska kuoleman jälkeen niistä ei kuitenkaan pääse nauttimaan?

      • Mitä tieteellistä on väittää, että nähdessäsi eläimen se on joko uros tai naaras?
        Mitä tieteellistä on väittää, että uroskengurulta puuttuu pussi, jossa kantaa poikasta?
        Mitä tieteellistä on väittää, että se on lähinnä uroslintu, joka laulaa?
        Mitä tieteellistä on väittää, että urokset tappelevat naaraista?
        Mitä tieteellistä on väittää, että se on kana joka munii eikä kukko?
        Mitä tieteellistä on väittää, että naaras imettää?


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Mitä tieteellistä on väittää, että nähdessäsi eläimen se on joko uros tai naaras?
        Mitä tieteellistä on väittää, että uroskengurulta puuttuu pussi, jossa kantaa poikasta?
        Mitä tieteellistä on väittää, että se on lähinnä uroslintu, joka laulaa?
        Mitä tieteellistä on väittää, että urokset tappelevat naaraista?
        Mitä tieteellistä on väittää, että se on kana joka munii eikä kukko?
        Mitä tieteellistä on väittää, että naaras imettää?

        Tuossa sinulle avartavaa luettavaa. Jospa auttaisi sinua elämän kompleksisuuden ymmärtämisen kanssa.

        https://www.tiede.fi/artikkeli/tiede-luonto/elaimellista-lempea


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa sinulle avartavaa luettavaa. Jospa auttaisi sinua elämän kompleksisuuden ymmärtämisen kanssa.

        https://www.tiede.fi/artikkeli/tiede-luonto/elaimellista-lempea

        Miten kirjoittaja "kehtaa" sanoa, että sinimaluriurokset ovat sinisiä? Mistä kukaan meistä tietää mitä sukupuolta se lintu haluaa olla?🥴
        Koiraat ovat eläinmaailmassa useimmiten isompia, värikkäämpiä tai koristeellisempia? Eikös vasta väitetty, että sukupuoli on korvien välissä ja jos näin on ei kukaan voi sanoa mitä sukupuolta nuo tutkitut eläimet ovat.
        "Raskauden ja imetyksen urakkaa ei fysiologisesti pysty siirtämään uroksille." Kirjoittaja on täysi "rasisti," eikö niin? Miten hän "kehtaa" väittää etteivät urokset muka synnytä.🤪


      • Ashera12 kirjoitti:

        Miten kirjoittaja "kehtaa" sanoa, että sinimaluriurokset ovat sinisiä? Mistä kukaan meistä tietää mitä sukupuolta se lintu haluaa olla?🥴
        Koiraat ovat eläinmaailmassa useimmiten isompia, värikkäämpiä tai koristeellisempia? Eikös vasta väitetty, että sukupuoli on korvien välissä ja jos näin on ei kukaan voi sanoa mitä sukupuolta nuo tutkitut eläimet ovat.
        "Raskauden ja imetyksen urakkaa ei fysiologisesti pysty siirtämään uroksille." Kirjoittaja on täysi "rasisti," eikö niin? Miten hän "kehtaa" väittää etteivät urokset muka synnytä.🤪

        Se että naiselta leikataan rinnat pois ja hän synnyttää niin ainakin transaktivisteille tämä on riittävä todiste sille että mieskin voi synnyttää 🤣


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Mitä tieteellistä on väittää, että nähdessäsi eläimen se on joko uros tai naaras?
        Mitä tieteellistä on väittää, että uroskengurulta puuttuu pussi, jossa kantaa poikasta?
        Mitä tieteellistä on väittää, että se on lähinnä uroslintu, joka laulaa?
        Mitä tieteellistä on väittää, että urokset tappelevat naaraista?
        Mitä tieteellistä on väittää, että se on kana joka munii eikä kukko?
        Mitä tieteellistä on väittää, että naaras imettää?

        ''Mitä tieteellistä on väittää, että nähdessäsi eläimen se on joko uros tai naaras?''
        Siinä on kyse tiedon puutteesta. Punarintakardinaali, se on lintulaji jonka sama yksilö voi olla sekä uros ja naaras.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ''Mitä tieteellistä on väittää, että nähdessäsi eläimen se on joko uros tai naaras?''
        Siinä on kyse tiedon puutteesta. Punarintakardinaali, se on lintulaji jonka sama yksilö voi olla sekä uros ja naaras.

        Eikös sukupuolia pitänyt olla lukematon määrä? Nytkö niitä onkin vain kaksi?🙄


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Mitä tieteellistä on väittää, että nähdessäsi eläimen se on joko uros tai naaras?
        Mitä tieteellistä on väittää, että uroskengurulta puuttuu pussi, jossa kantaa poikasta?
        Mitä tieteellistä on väittää, että se on lähinnä uroslintu, joka laulaa?
        Mitä tieteellistä on väittää, että urokset tappelevat naaraista?
        Mitä tieteellistä on väittää, että se on kana joka munii eikä kukko?
        Mitä tieteellistä on väittää, että naaras imettää?

        Tarmo, 12v, on luokkansa priimus.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Miten kirjoittaja "kehtaa" sanoa, että sinimaluriurokset ovat sinisiä? Mistä kukaan meistä tietää mitä sukupuolta se lintu haluaa olla?🥴
        Koiraat ovat eläinmaailmassa useimmiten isompia, värikkäämpiä tai koristeellisempia? Eikös vasta väitetty, että sukupuoli on korvien välissä ja jos näin on ei kukaan voi sanoa mitä sukupuolta nuo tutkitut eläimet ovat.
        "Raskauden ja imetyksen urakkaa ei fysiologisesti pysty siirtämään uroksille." Kirjoittaja on täysi "rasisti," eikö niin? Miten hän "kehtaa" väittää etteivät urokset muka synnytä.🤪

        Vanha suomalainen sananparsi ''Tiukanpaikan tullen myös koiras poikii''


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarmo, 12v, on luokkansa priimus.

        Minkä takia tämä todellisuus, joka pätee luonnossa ei päde ihmisten kesken?
        Eläin on joko uros tai naaras ja ihminenkin on eläin. Emme me arvuuttele mikä mikäkin eläin haluaa olla tai vetoa siihen, että ne ovat vain mutaation aikaansaamia lihakimpaleita, jotka ovat muodostuneet eri osista.


      • "Ainakin itselleno on suuri arvoitus se että miksi oikeistolaiset kuvittelelvat että heidän käsityksensä pohjautuvat empiiriseen tieteeseen?"

        Ketkä oikeistolaiset? Mihin perustuu arvoituksesi?

        "Tai että humanistiset tieteet ovat vasemmistolaista humpuukia ja sitten oikea empiirinen tiede muka edustaa oikeistolaista maailmankuvaa tai tukee sitä?"

        Ei humanistiset tieteet ole vasemmistolaista humpuukia, vaan tieteenhaara. "Vasemmistolainen humpuuki" on tässä tapauksessa tapa ja tyyli, miten ja missä merkityksessä ko. tieteenhaaraa harjoitetaan toisen osapuolen näkemyksen mukaan.

        "Mitä tieteellistä muka on nationalimissa?"

        Vaikka mitä tieteellisestä näkökulmasta. Tieteellisen tiedon ominaisuuksia ovat mm. uusiutuminen ja korjautuvuus. Jos tätä tarkastellaan esim. tämän palstan keskustelukulttuurin näkökulmasta, voidaan yksiselitteisesti todeta, että antipersuaktivisteilla on erittäin vähän tietelliseen tietoon perustuvia uusiutuvia ja korjautuvia näkökulmia, ja tämän sijaan on muodostunut jopa äärimielisen vinoutunut ja fakkiintunut arkiajattelu. Lähinnä antipersun fokus on mielenosoituksellisuudessa, sekä asioiden ja niiden merkitysten kiihottavuudessa, eli mentaalisessa masturboinnissa.

        "Tai mitä tieteellistä on vanhaan testamenttiin perustuvassa sukupuolikäsityksessä? "

        Silloin oli sille ajalle tyypillisiä näkemyksiä ja toimintatapoja. Uskonnoilla ja uskomuksilla on kuitenkin taipumus kulkeutua sellaisenaan sukupolvelta toiselle kulttuurisina taipumuksina ja vaikuttimina. Tietenkin vanha ja uusi voi ajatua ristiriitatilanteisiin. Jos sinulla olisi näihin asioihin tieteellinen ja tiedollinen näkökulma, jopa äärimielistyneen arkiajattelun sijaan, ymmärtäisit niitä paremmin, vähemmällä kipuilulla. Miksi antipersulla on taipumus ilmaista itseään vihalla, katkeruudella jne. negatiivisilla tuntemuksilla korostettuna?

        "Tai oikeistolaisille tyypillinen ajatus: Elämä päättyy kuolemaan ja siksi omasta elämästä tulee ottaa kaikki irti ja kuluttaa luonnonvarat pikaisesti loppuun koska koska kuoleman jälkeen niistä ei kuitenkaan pääse nauttimaan?"

        Keille oikeistolaisille? Ja mikä on tämän merkitys kommenttisi ydinajatuksessa, ja mikä kommenttisi ydinajatus edes on??? Onko kyseessä mielivaltainen, päämäärätön, epämääräinen, impulsiivinen, vihamielinen, trendikäs, periaatteellinen, pakollinen Perussuomalaisten vastustaminen? Vai voitko perustella kommenttisi em. luonteenpiirteet järjellisesti, jopa tieteellistä tietoa hyväksikäyttäen?


      • Ashera12 kirjoitti:

        Minkä takia tämä todellisuus, joka pätee luonnossa ei päde ihmisten kesken?
        Eläin on joko uros tai naaras ja ihminenkin on eläin. Emme me arvuuttele mikä mikäkin eläin haluaa olla tai vetoa siihen, että ne ovat vain mutaation aikaansaamia lihakimpaleita, jotka ovat muodostuneet eri osista.

        Vasemmisto ja transaktivistit astuivat omaan miinaansa!
        Todellisuus on voimassa luonnossa, mutta ei osata selittää miksei olisi ihmisten kesken. Vihreät aina vaahtoavat että ihminenkin on eläin, niin koittakaa nyt hyvät eläimet muistaa se myös tässä asiassa.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Eikös sukupuolia pitänyt olla lukematon määrä? Nytkö niitä onkin vain kaksi?🙄

        Kuka näin väitti ?? Jos samassa yksilössä on molemmat, se ei tarkoita etteikö muualla voisi olla kolmaskin sukupuoli.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Vasemmisto ja transaktivistit astuivat omaan miinaansa!
        Todellisuus on voimassa luonnossa, mutta ei osata selittää miksei olisi ihmisten kesken. Vihreät aina vaahtoavat että ihminenkin on eläin, niin koittakaa nyt hyvät eläimet muistaa se myös tässä asiassa.

        Älä rasita pientä päätäsi:))
        Tiesitkö (et tietenkään) Suomessa syntyy joka vuosi muutama lapsi joilla on molemmat sukuelimet. Miksi, sitä tutkitaan....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä rasita pientä päätäsi:))
        Tiesitkö (et tietenkään) Suomessa syntyy joka vuosi muutama lapsi joilla on molemmat sukuelimet. Miksi, sitä tutkitaan....

        Ihan niin kuin syntyy niitäkin, joilta puuttuu toinen käsi tms.
        Tuollainen on fyysinen kehitysvamma.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka näin väitti ?? Jos samassa yksilössä on molemmat, se ei tarkoita etteikö muualla voisi olla kolmaskin sukupuoli.

        Kyllähän transaktivistit väittävät niitä jo vähintään 50 olevan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka näin väitti ?? Jos samassa yksilössä on molemmat, se ei tarkoita etteikö muualla voisi olla kolmaskin sukupuoli.

        Siitin ja emätin hoitavat lisääntymisessä omat tehtävänsä. Mitä tämä kolmas suku1/3 tekee?


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Siitin ja emätin hoitavat lisääntymisessä omat tehtävänsä. Mitä tämä kolmas suku1/3 tekee?

        Polttaa päreesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Polttaa päreesi.

        Et siis osaa vastata. Niinpä niin eihän sitä biologisesti mihinkään tarvita. Se on korkeintaan uutta muotia!😂


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Et siis osaa vastata. Niinpä niin eihän sitä biologisesti mihinkään tarvita. Se on korkeintaan uutta muotia!😂

        Nimimerkissä luku 12 tarkoittaa syntymävuotta, 2012 ???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimimerkissä luku 12 tarkoittaa syntymävuotta, 2012 ???

        Tarvitaan vähän syvällisempää ajattelutaitoa jos haluaa ratkaista tuon arvoituksen.

        Harjoitatko sinäkin "muusumuotia"? 🤡


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Et siis osaa vastata. Niinpä niin eihän sitä biologisesti mihinkään tarvita. Se on korkeintaan uutta muotia!😂

        Miksi minun olisi tarvinnut sinulle mitään vastata, koska näytät itse leikkiväsi kaikkitietävää? Mutta sen laitoin merkille, että sinulla näyttää käpy palavan asian kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi minun olisi tarvinnut sinulle mitään vastata, koska näytät itse leikkiväsi kaikkitietävää? Mutta sen laitoin merkille, että sinulla näyttää käpy palavan asian kanssa.

        Tyypillinen vastaus transaktivistilta: Miksi minun olisi tarvinnut sinulle mitään vastata?


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Tyypillinen vastaus transaktivistilta: Miksi minun olisi tarvinnut sinulle mitään vastata?

        Minulla ei ole mitään tekemistä minkään trans- sun muiden juttujen kanssa. Tavallinen keski-ikäinen heteromies, perheenisä ja vaari. Mutta sinä taas kaikkitietävänä näytit osuneesi oikeaan? Eikö niin? Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki.


    • Anonyymi

      Banskupoju (sama kuin lutipalstan nenupoju?) kuvittelee jakelevansa viisauksia kenraalin natsoilla, vaikka se on hönönä raakattu koko armeijasta... 🤣

      • Onko realismi sinulle liian haastava asia? Vai onko sulla jokin perusteltava syy uppoutua mielikuvituksellisiin asioihin?


    • Anonyymi

      Banskulla on hiukan vielä oppimista tiedonhaun suhteen, tai sitten tämä on taas tarkoituksenhakuista jorinaa. Veikkaan jälkimmäistä.

      Ajatus persujen tiedevastaisuudesta toki kumpuaa tutkimuksesta, eli 2019 tiedebarometrista. Dokumentti löytyy täältä: http://www.tieteentiedotus.fi/files/Tiedebarometri_2019.pdf

      Ajatusta vahvistaa mm. Huhtasaaren avoin tiedevastaisuus. En sitten tiedä, onko tietämättömyys tiedevastaisuutta, mutta sellaiseksi se tulee helposti tulkittua. Kun tietämättömyys yhdistetään jääräpäiseen tyhmyyteen, niin siitä syntyy yleinen vastustus ihan kaikkea kohtaan, tiedettäkin.

      Persuissa kyllä löytyy harvinaisen paljon tuota tietämättömyyttä yhdistettynä jääräpäiseen tyhmyyteen. Tunnetuin lienee Jani "en ymmärrä" Mäkelä, jota tituleerataan (anteeksi että lainaan, mutta voin kai lainata samoin kuin Tynkkynenkin voi lainata muiden sanomisia) "tyhmä jopa persuksi". Peltokangas on öyhötyksessään sitä luokkaa etten usko että hän oikeastaan ymmärtää mitä tiede tarkoittaa. Eipä hän muutenkaan paljoa välitä mitä suoltaa, kunhan suoltaa, faktat ovat sivuseikka.

      Epäilen, että persujen tiedevastaisuus johtuu siitä ettei monellakaan kapasiteetti eikä into riitä vaikeiden asioiden ymmärtämiseen. Omakohtainen kokemus ymmärretään, ehkä, muuta ei. On helpompi vastustaa kuin myöntää olevansa itse asiassa ulkona kuin lumiukko.

      Ihminen luonnostaa pelkää tuntemattomia asioita. Persuuteen kuuluu käpertyä omaan pikku kuplaan, jolloin asiat jäävätkin isolta osalta tuntemattomiksi. Jos jotakin tietoa haetaan, haetaan vain sitä mikä vahvistaa valmiiksi ahdasta näkemystä (vahvistusharha).

      • Mitähän sulla on taas meneillään? :O Listaatko kaikki asiat, kommentit jne. jotka liittyy Perussuomalaisten näkemyksiin tieteellisessä näkökulmassa. Eihän perustelemattomien yleistyksien viljely ole tervettä keskustelua, eihän?


      • Anonyymi

        Peltokankaalle vaikuttaisi olevan kaikista tärkeintä, että Suojeluskunnille palautettaisiin toimioikeudet. Hieman kyllä peräisin Peltokankaalta syytä siihen, koska liitoutuneiden valvontakomissio sen vuonna 1945 määräsi lakkautettavaksi fasistisena liikkeenä. Miksi ei samantien vaatinut Lapuan liikkeen ja IKL:n vapauttamista, kerran tuollaista vaatii?

        Seisovatko Perussuomalaiset Peltokankaan vaatimuksen takana?


      • Anonyymi
        OtaBanaaniJaRauhotu kirjoitti:

        Mitähän sulla on taas meneillään? :O Listaatko kaikki asiat, kommentit jne. jotka liittyy Perussuomalaisten näkemyksiin tieteellisessä näkökulmassa. Eihän perustelemattomien yleistyksien viljely ole tervettä keskustelua, eihän?

        ''...liittyy Perussuomalaisten näkemyksiin tieteellisessä näkökulmassa''
        Persuilla ei ole mitään käsitystä tieteestä joten mahdollinen näkökulma on muodostettu perssilmällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''...liittyy Perussuomalaisten näkemyksiin tieteellisessä näkökulmassa''
        Persuilla ei ole mitään käsitystä tieteestä joten mahdollinen näkökulma on muodostettu perssilmällä.

        OB jr:n kommentti on taas sitä luokkaa väkinäistä päkistelyä että taidettu syödä liikaa banaania. Pegorionia illalla ja eiköhän sunnuntai ala luistavammin, kunhan herää.

        Suosittelisin OB juniorin ottamaan mallia Yli-Viikarista ja vaihtamaan pilaantuvat ja vatsavaivoja aiheuttavat banaanit kirjaan. Kirjat säilyvät vuosia, ellei niitä kohtele kaltoin. Ja kyllähän "OtaPlutarkhosJaRauhoitu" on paljon vaikuttavampi nimimerkki kuin OB Jr.


      • Anonyymi kirjoitti:

        OB jr:n kommentti on taas sitä luokkaa väkinäistä päkistelyä että taidettu syödä liikaa banaania. Pegorionia illalla ja eiköhän sunnuntai ala luistavammin, kunhan herää.

        Suosittelisin OB juniorin ottamaan mallia Yli-Viikarista ja vaihtamaan pilaantuvat ja vatsavaivoja aiheuttavat banaanit kirjaan. Kirjat säilyvät vuosia, ellei niitä kohtele kaltoin. Ja kyllähän "OtaPlutarkhosJaRauhoitu" on paljon vaikuttavampi nimimerkki kuin OB Jr.

        Yritin keskittyä teidän räyhisten ajatusmaailmaan, jotta voisin saada jonkinlaisen käsityksen, millaista on elää äärimielisessä harhamaailmassa. Valitettavasti epäonnistuin. Etkä sinäkään varmasti halua auttaa minua ymmärtämään sinun ajatusmaailmaasi ja tuntemuksiasi?


      • Anonyymi
        OtaBanaaniJaRauhotu kirjoitti:

        Yritin keskittyä teidän räyhisten ajatusmaailmaan, jotta voisin saada jonkinlaisen käsityksen, millaista on elää äärimielisessä harhamaailmassa. Valitettavasti epäonnistuin. Etkä sinäkään varmasti halua auttaa minua ymmärtämään sinun ajatusmaailmaasi ja tuntemuksiasi?

        Eikö se äärimielinen harhamaailma ole sinun normaalisi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se äärimielinen harhamaailma ole sinun normaalisi?

        Millä perusteella?


      • Anonyymi
        OtaBanaaniJaRauhotu kirjoitti:

        Yritin keskittyä teidän räyhisten ajatusmaailmaan, jotta voisin saada jonkinlaisen käsityksen, millaista on elää äärimielisessä harhamaailmassa. Valitettavasti epäonnistuin. Etkä sinäkään varmasti halua auttaa minua ymmärtämään sinun ajatusmaailmaasi ja tuntemuksiasi?

        Älä suotta yritä, et tule onnistumaan, eikä se ole tarkoituksenmukaistakaan. Mistä tässä sitten revitään hupia jos et provosoidu?

        Suomi24.fi on hömppäpalsta ja tänne tullaan lukemaan ja tuottamaan hömppää. Ei kai kukaan ota tosissaan sanaakaan mitä täällä kirjoitetaan?


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      67
      2053
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      80
      1415
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      87
      1378
    4. 51
      1253
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1032
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      1019
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      940
    8. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      908
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      901
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      893
    Aihe