10 Yleisintä Valeuutista Ja 1 Hyvä Uutinen

Rauhan tervehdys.

"Tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua." - 2. Tessalonikalaiskirje 2:9-10

Yhdellä puolella on "valheen kaikella voimalla" ja toisella puolella taas on "rakkaus totuuteen". Nämä vastaavasti vievät "kadotukseen" ja "pelastukseen". Uskolla on siis suuri merkitys ja sitä erityisesti haastetaan viimeisinä päivinä Herran Jeesuksen tulemuksen aattohetkinä, kun Hän hakee omansa tuuliin ja pilviin.

Tässä opetuksessa käsittelen 10 yleisintä valeuutista, joita toistaa media, politiikot ja jopa koulutkin, mutta jotka ovat eivät ole totta. Samalla opetuksessa tuodaan se yksi perustavaa laatua oleva totuus, joka kielletään, joka on vaikein uskoa ja jonka jokainen pelastunut on tullut tuntemaan todeksi.

Valeuutiset ja Hyvä Uutinen
https://www.youtube.com/watch?v=4rYaSeiAGbI

"Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: 'Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi'." - Johanneksen evankeliumi 8:31-32

Siunauksin, MM.

34

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mauno, sinun opetuksesi sapatin kumoamisesta on valeuutinen. Uudessa liitossa ei ole sapattia kumottu, eikä ole alkuseurakunta siirtänyt sapattia sunnuntaille jne. Sinun oma opetuksesi on eniten hukassa.

      • Anonyymi

        Pakanuudesta kristityiksi oksastetuille ei laiteta muuta kuin Jeesuksen ies ja Jeesuksen mukaan se on helppokantoinen.

        Missään Raamatussa en ole huomannut että pakanuudesta Jeesuksen seuraajiksi uudestisyntyneen tulee harjoittaa Sapatinviettoa jos sitä ajat takaa kommentillasi.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakanuudesta kristityiksi oksastetuille ei laiteta muuta kuin Jeesuksen ies ja Jeesuksen mukaan se on helppokantoinen.

        Missään Raamatussa en ole huomannut että pakanuudesta Jeesuksen seuraajiksi uudestisyntyneen tulee harjoittaa Sapatinviettoa jos sitä ajat takaa kommentillasi.

        Commandohauis

        Sinä olet eksynyt, koska et osaa evankeliumia. Olet ymmärtänyt täysin väärin apostolien kokouksen päätökset Ap.t 15.

        Kokous käsitteli vain sitä, että pitääkö kreikkalaisten pakanauskovien ottaa ympärileikkaus, jotta he voivat pelastua. Apostolit eivät laittaneet sellaista taakkaa heidän päälleen, koska laissa ei ole käskyä ympärileikata ulkomailla asuvia pakanoita. Käksy olisi ylittänyt lain velvollisuudet.

        Apostolien kokouksessa korostettiin, että pakanoiden on heti aloitettava noudattaa lain ruokasäädöksiä, joihin kuuluu mm. kielto syödä verta, verta sisältävää lihaa ja epäjumalille uhrattua lihaa, mikä lienee ollut tavallista Kreikassa. Apostolit eivät halunneet vaivata pakanoita tällä erää muilla käskyillä, koska he odottivat pakanoiden käyvän sapattina opiskelemassa lakia synagogissa.

        Bibliasta:

        Ap.t 15:
        19 Sentähden minä päätän, ettemme niitä häiritsisi, jotka pakanoista Jumalan tykö kääntyvät;
        20 Vaan kirjoittaisimme heille, että he välttäisivät epäjumalain saastaisuutta, ja salavuoteutta, ja läkähtynyttä ja verta.
        21 Sillä Moseksella on muinaiselta jokaisessa kaupungissa niitä, jotka häntä saarnaavat, koska se joka sabbatina synagogassa luetaan.

        Paavali oli kokouksessa läsnä ja sen jälkeen opetti systemaattisesti kreikkalaisia ja roomalaisia pakanauskovia, että heidän täytyy noudattaa Mooseksen lakia armon menettämisen uhalla. Tämä tarkoittaa yksiseitteisesti sitä, ettei pakanoilla ole lupaa syödä sianlihaa eikä rikkoa sapattia, muuten heitä uhkaa kadotus.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

        Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakanuudesta kristityiksi oksastetuille ei laiteta muuta kuin Jeesuksen ies ja Jeesuksen mukaan se on helppokantoinen.

        Missään Raamatussa en ole huomannut että pakanuudesta Jeesuksen seuraajiksi uudestisyntyneen tulee harjoittaa Sapatinviettoa jos sitä ajat takaa kommentillasi.

        Commandohauis

        Sapatin noudattaminen on edelleen merkki liitosta Herran kanssa. Jeesus on sapatin Herra. Hän ottaa valtakuntaansa vain ne, jotka pitävät sapatin, mikä koskee myös muukalaisia siis pakanauskovia. Jos joku uskoo tässä asiassa Mauno Mattilaa tai Commandohauis 53 cm, hän menettää armonsa ja joutuu kadotukseen.

        2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."

        Luuk 6:5 Ja Jeesus sanoi vielä: "Ihmisen Poika on sapatin herra."

        Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
        7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakanuudesta kristityiksi oksastetuille ei laiteta muuta kuin Jeesuksen ies ja Jeesuksen mukaan se on helppokantoinen.

        Missään Raamatussa en ole huomannut että pakanuudesta Jeesuksen seuraajiksi uudestisyntyneen tulee harjoittaa Sapatinviettoa jos sitä ajat takaa kommentillasi.

        Commandohauis

        Olet oikeassa.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa.

        ST

        ST olet väärässä !


    • Anonyymi

      Mielenkiintoista. Aloitukseen tuli he tykkäys ennen kuin se edes ehdittiin lukea. Mauno, oletko laittanut itse tykkäyksen omaan aloitukseesi? Siltä vahvasti näyttää.

    • Anonyymi

      Jumala on valeuutinen
      Jeesus on valeuutinen
      Taivas on valeuutinen
      Pelastus on valeuutinen
      Helvetti on valeuutinen
      Saatana on valeuutinen
      Synti on valeuutinen
      Jne.

    • Anonyymi

      Kyllä pysyn Jumalan Sanassa. Jumalan totteleminen on minulle kunnia-asia ja parannuksenteon tarpeellinen tarkkailu. Jumalaa pyydän/huudan apuun kaikkeen missä apuaan tarvitsen.

      Opetuksiasi Youtubessa on iloni kuunnella ja jatkossakin olen kuulolla josko Herra soisi elämää jatkaa. Erittäin kiinnostavia , potentiaalia opettamiseen on Herra sulle suonut .

      Commandohauis

      • Anonyymi

        Että mitään uutta et enää kykene ajattelemaan ja oppimaan. Sitä ne pitkäaikaisvaikutukset tietysti teettää.


      • Anonyymi

        Joka kuuntelee Mauno Mattilaa eksyy, kuten on lihallinen hellari Commadohauis 53 cm eksynyt.


      • Anonyymi

        Tässä ei ole nyt kyse siittä mitä acommando ajattelee tai tekee vaan suuremmista kuvioista.


    • Anonyymi

      Kuuntelen usein Mauno Mattilan puheita yotubesta. Nykyään niissä on enemmän opettava sävy kuin aikaisemmin, jolloin Mattila taisi olla vielä eksytyksiä etsivä kaveri.

      Kuuntelen noita opetuksia sen takia, että haluan kuulla häneltä onko hän oppinut ymmärtämään Jumalan käskyjä ja opetuksia.

      Pidätkö Mattila kymmentä käskyä voimassa olevina?

      • Anonyymi

        Mauno Mattila on kumonnut sapatin ja pilkannut sitä. Mattilaa ei kannata kuunnella, koska hän on eksyttäjä. Sapatti kuuluu edelleen uuteen liittoon ja sen mainitaan myös kymmenessä käskyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mauno Mattila on kumonnut sapatin ja pilkannut sitä. Mattilaa ei kannata kuunnella, koska hän on eksyttäjä. Sapatti kuuluu edelleen uuteen liittoon ja sen mainitaan myös kymmenessä käskyssä.

        No mutta jokainen Raamatun pohjalta puheleva on pohjimmiltaan huijari, vaikkei itse sitä ehkä tiedostakaan.


    • Anonyymi

      https://www.youtube.com/watch?v=4rYaSeiAGbI

      kello aika, noin 5:
      'Meidän, Pelastukseen kuuluu myös Ylösnousemus'

      Uskossa ilman taivas-paikkaa.
      Tästä on esillä tämä:

      Ap. t. 23:
      6 Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana".

      "saddukeuksia ja fariseuksia,"

      7 Tuskin hän oli tämän sanonut, niin nousi riita fariseusten ja saddukeusten kesken, ja kokous jakautui.

      ja riita oli valmis!
      SYY:

      8 Sillä saddukeukset sanovat, ettei ylösnousemusta ole, ei enkeliä eikä henkeä, mutta fariseukset tunnustavat kumpaisetkin.

      --- saddukeukset sanovat,
      - ei ylösnousemusta
      - ei enkeliä
      - ei henkeä

      --- fariseukset tunnustavat kumpaisetkin.

      Nyt Herra Jeesus kumoaa, ja näyttää toteen, Kirjoituksista,
      (molemmat, sekä saddukeukset että farisukset, tunsivat Kirjotukset, mitä on "mustella" kirjoitettu, mutta eivät sen "sisältöä" eli "hengeä")

      Jeesus sanoo:
      Mark. 12:
      26 Mutta mitä siihen tulee, että kuolleet nousevat ylös, ettekö ole lukeneet Mooseksen kirjasta, kertomuksessa orjantappurapensaasta, kuinka Jumala puhui hänelle sanoen: 'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'?

      Yhdellä lauseella, koko oppi kumottu!

      ja edellä oleva teksti sanoo, mistä oli kyse:

      18 Ja hänen luoksensa tuli saddukeuksia, jotka sanovat, ettei ylösnousemusta ole; ja he kysyivät häneltä sanoen:
      jakeet 18-26

      eli, en muista, mikä oli kokoonpano, suuressa neuvostossa, mutta siellä oli sekä saddukeuksia että fariseuksia että kirjanoppineita, jotka olivat usein heistä, ja sitten pappeja, sekä ylipappeja.

      Joten, se että ei uskosta huolimatta ole, taivas -paikkaa ei ole uusi oppi.
      Jos oikein muistan tämä on alkujaan jo Daavidista, jossa, ylipappi, tahi pappi, oli Daavidin asettama ja sen jälkeen eli aikana, tuli uskosta riita ja sitten kaksi eri-suuntaa:
      saddukeukset ja fariseukset

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Saddukeukset

      Saddukeukset eli saddukealaiset olivat juutalainen uskonnollis-poliittinen ryhmä, joka syntyi noin 150 eaa. ja vaikutti aina Jerusalemin hävitykseen asti 70 jaa

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Farisealaiset

      Farisealaiset eli fariseukset (hepr. ‏פרושים‎, perushim, sanasta parash, "erottaa", lat. pharisæ|us, -i) olivat juutalainen uskonnollis-kansallinen puolue nykyisen Israelin alueella. Se koostui pääosin muista kuin papeista,

      Näistä olisi paljon sanottavaa, mutta, tutki ITSE, ja se jää paremmin mieleen :)

    • Youtubessa Sapattitotuus videon kommenteissa Mauno Mattila kutsuu Mooseksen lakia löyhkäksi. "Ei ole Kristuksen tuoksua, vaan Mooseksen lain löyhkää". Mauno Mattilan mielestä siis Jumalan Pyhä Sana on löyhkää. Että sellainen opettaja.

      • Anonyymi

        Tuollaisesta synnistä joutuu kadotukseen. Joka purkaa laista yhdenkin kohdan, hänelle käy heikosti.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

        Sapatin noudattaminen on edelleen merkki liitota Herran kansssa. Jeesus on sapatin Herra. Hän ottaa valtakuntaansa vain ne, jotka pitävät sapatin, mikä koskee myö muukalaisia siis pakanauskovia.

        2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."

        Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
        7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.


      • Anonyymi

        Mooseksen lain pilkkaajat joutuvat kadotukeen, eivätkä saa armoa.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisesta synnistä joutuu kadotukseen. Joka purkaa laista yhdenkin kohdan, hänelle käy heikosti.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

        Sapatin noudattaminen on edelleen merkki liitota Herran kansssa. Jeesus on sapatin Herra. Hän ottaa valtakuntaansa vain ne, jotka pitävät sapatin, mikä koskee myö muukalaisia siis pakanauskovia.

        2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."

        Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
        7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Raamatun viimeinen kirje opettaa näin:
        Johanneksen ilmestys 14
        12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.


    • Anonyymi

      Pitäisi saada jokainen käsittämään, että LAIN ALLE jäävät lain rikkojat.

      Kaksi suurta käskyä pitävät sisällään kaikki kymmenen käskyä.

      Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä kuin itseäsi pitää sisällään joka ikisen kymmenestä käskystä.

      • Anonyymi

        Lain alla tarkoittaakin usein juuri sitä, että jää lain tuomiosäädösten alle, koska laittomuutensa takia ei saa armoa.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.


    • Anonyymi

      Suomessakin on oma laki, mutta se laki ei koske muita kuin niitä, jotka rikkovat sen.
      Suomen laki määrittelee mikä on oikein ja mikä väärin ja rangaistavaa.
      Jos tuota lakia rikkoo joutuu vastaamaan, sillä laki painaa alleen.

    • Anonyymi

      Room. 7:
      1 Vai ettekö tiedä, veljet-minä puhun lain tunteville-että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
      2 Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
      3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
      4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.

      Nyt, ME Suomalaiset, emme ole kiinan tahi usan lain alla, me emme ole niiden maiden kansalaisia.
      Jos menet kiinaan tahi jenkeihin, vaikka vain lomalle, saati saat kansalaisuuden ja asut siellä, niin olet sitten sen maan lakien alla.

      Jos sitten asut siellä, niin vanha kotimaa, Suomi ja Suomen LAKI ei koske ENÄÄ SINUA!

      Suomen Laki on "kuollut" sinulle"

      Nyt, me, olimme, ja varsinkin juutalaiset, Mooseksen lain alla.
      Nyt me olemme, toisen kansan eli lain alla.

      TAIVAS se on kotimaamme ja sen lait, eli Jeesus.

      ajattele ihan vain tavallista tapahtumaa.
      KUN aviovaimon, aviomies kuolee, ja kuopataan, niin
      Mies ei enää huutele mitä tulee tehdä:
      Vaimo on VAPAA miehestä.

      • Anonyymi

        Sinä et ymmärrä, mitä Roomalaiskirjeen luvussa 7 tarkoitetaan.

        Juutalaiset ovat olleet vanhassa liitossa, josta he ovat siirtyneet Kristuksen kuoleman kautta uuteen liittoon. Kuten leski irtoaa edesmenneestä miehestään, samalla tavalla juutalainen irtoaa vanhasta liitosta. Kuten leski saa solmia uuden liiton, niin samalla tavalla juutalainen saa siirtyä vanhasta liitosta uuteen liittoon.

        Suomalaiset eivät ole koskaan irronneet laista, koska he eivät ole olleet vanhassa liitossa.

        Jos lukisit edes seuraavan luvun Roomalaiskirjestä, niin saattaisit ymmärtää, että ne ovat lihassa, jotka eivät suostu noudattamaan Mooseksen lakia. Pyhä Henki antaa voiman hylätä synti ja alkaa noudattaa lakia.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.


    • Anonyymi

      Juuri näiden Maunon tapaisten takia Jumalan nimi tulee häväistyksi, eikä kenenkään saarnaajaan voi luottaa, kun Mauno kutsuu esim. Petri Paavolaa antikristilliseksi. Kovasti on saanut pettyä sinunlaisiisi.

      • Anonyymi

        Onko Paavola onnistunut vetämään sinuakin nenästä?

        Petri Paavola on eksyttäjä ja salaliittoteoreetikko, jota voi myös kutsua antikristilliseksi, koska hän on hyvin harhaoppinen opettaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Paavola onnistunut vetämään sinuakin nenästä?

        Petri Paavola on eksyttäjä ja salaliittoteoreetikko, jota voi myös kutsua antikristilliseksi, koska hän on hyvin harhaoppinen opettaja.

        Pjerustjele väittämäsi.
        Minäkin tunnen raamattua suhteellisen hyvin ja olen kanssasi eri mieltä.


    • Miksi Mauno laitat tänne Helluntailainen palstalle näitä juttujasi. Etkös ole nykyisin luterilainen ja sinne siirryit vapaakirkosta, jonne tulit lyhyen aikaa oltuasi helluntailainen. Sitä ennen olet ollut uuskarismaatikko. Mikäs olisi seuraava siirto?

      • Ei kyllä liity mitenkään tuohon mun kysymykseen.


    • Anonyymi

      Valeuutinen tämäkin. Kuuntelin Maunon puhetta: Ennen vaivan aikaa vihan päivää ja antikristusta. Yölös otto ennen vaivan aikaa.

      Kaikki vihat, vaivat, vainot, viimeiset vitsdaukset, pedon kumartamiset ovat ennen Jeesuksen toista tulemista. Jeesus vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen. KAIKKI jumalattomat saavat surmansa Hänen ilmestyksestään.

      1234567---

    • Anonyymi

      Mauno Mattila,

      Oletko sinä luterilaisen kirkon jäsen?

      • Anonyymi

        Leo Meller on luteilainen.Minä erosin luterilaisesta kirkosta etten tulisi porton synteihin osalliseksi.

        Portto: Hyväksyy , tukee, gaypride marssii, syntivihkiihomosteluliittoon, edistää parannuksen tekemättömyyttä ja luihuutta, kieroutta, saatanallisuutta, perkeleellisyyttä, valheellisuutta, tekopuhyyttä, sontivuutta, iljettävyyttä, kelvottomuutta, saastaisuutta ja feminisminatsismia.

        Commandohauis


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe