Mormonien sunnuntaikokokoukset on koronan takia ollut nähtävissä verkossa. Pääsiäisen aikana ei ollut kokouksia. Miksei?
Silloin olisi ollut pakko puhua Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta ja sillä ei ole mormoneille merkitystä. Mormonismi ei tunne syntien sovitusta. Mormonismi painottaa Getsemanen tapahtumia. Se yrittää selittää että vertauskuvallinen maininta Jeesuksen hien veripisaroiden kaltaisuudesta tarkoittaa oikeaa veren vuotamista.
Tämän vuoksi missään mormonien tiloissa ei ole kuvissa ristiinnaulittua tai ylösnoussutta Jeesusta.
Mormonien kokoukset
5
221
Vastaukset
- Anonyymi
Pääsiäissunnuntaina oli yleiskonferenssi, joka lähetettiin Salt Lake Citystä internetin ja sateliitin kautta maailmalle. Siellä puhuttiin paljon Kristuksesta ja sovituksesta sekä parannuksen teosta. Myös ristiinaulitseminen mainittiin.
Outoa soitaa vanhaa levyä, joka ei kiinosta enää ketään.
Voit nytkin mennä kirkon sivuille ja katsoa yleiskonferenssin lauantain ja sunnuntain kokoukset.- Anonyymi
On sitä hyvä soittaa ettei joku vain luule että mormonikirkko on kristillinen.
Viime sunnuntaina Tampereen vaarnan puheet olivat taas samaa puuta heinää. Yksi puhuja luki Jesaja 53. Ristiinnaulitseminen ei ollut esillä millään tavalla. - Anonyymi
Mormon itse seisoo torvea soittaen kirkon tornissa, Ei ole sinne risti kelvannut,
Olen ollut tutustumassa temppeliin avoimien ovien päivänä vuosia sitten. Mieleeni jäi 12 täysikokoisen härän patsaat, jota kannattelevat kastemaljaa, jossa sijaiskastetaan edesmenneitä suvun jäseniä, joille ei ole mormonikasetta annettu elämän aikana.
Tuonpuoleisessa sitten kastetut voivat valita, haluavatko siirtyä mormonien joukkoon, vai pysyä tuhon tiellä.
Kansallisarkistossa on IGI-kortisto, josta voi löytää kasteen saaneita omaisia. Itsekin olen löytänyt 1720 syntyneen esi-isäni. Mikähän hänen valintansa on mahtanut olla.
- Anonyymi
Salaseura sanon minä, niin salaista. Luterilainen kirkko on avoin, julkinen, ei tarvitse hääriä verhojen takana.
- Anonyymi
Mormoneilla ja jehovantodistajilla on samat uskonsuunnat.
Mormonit sentään juhlivat joulua, ja koska uskonto tulee amerikoista, niin heillä on kiitospäivä ja Halloween, mitä on kovasti vierimässä Suomen niemellekin.
Jehovantodistajat eivät juhli mitään, mikä veisi rahaa, ja olisi pois kolehtilaatikosta. Tärkeintähän jehoville on rahan keruu.
Mormonitkin nyhtävät se 10 prossaa, joten siksi mormonit ovat varakkaammasta päästä, koska köyhä ei kirkkoon kelpaa, kun raha ei riitä.
Sekä mormonit ja jehovat sivuuttavat syntien sovitusuhrin, he eivät päästä tuonpuoleiseen kaikkia omiakaan, saati muita uskonsuuntia uskovia. He valikoivat portilla, kuka pääsee sisään. Armo ei kuulu näihin uskontoihin.
Ihmetyttää vain, miksi MK:n mukaan Jeesus ilmestyi mormoneille Amerikassa ja puhui heille. Mistä mahtoi puhua, ei ole jäänyt mieleen.
Jos Jesuksen lunastyötä ja ristinuolemaa ei hyväksytä, miksi koko henkilö on niin tärkeä, että on kirkon nimessäkin.
Hänen lunastustehtäväänsä eivät nämä uusamerikkalaiset ole ymmärtäneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1011600- 2101477
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59990Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31969Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K53770Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49745Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36695The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5692Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉54692En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k40686