Mormonien kokoukset

Anonyymi

Mormonien sunnuntaikokokoukset on koronan takia ollut nähtävissä verkossa. Pääsiäisen aikana ei ollut kokouksia. Miksei?

Silloin olisi ollut pakko puhua Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta ja sillä ei ole mormoneille merkitystä. Mormonismi ei tunne syntien sovitusta. Mormonismi painottaa Getsemanen tapahtumia. Se yrittää selittää että vertauskuvallinen maininta Jeesuksen hien veripisaroiden kaltaisuudesta tarkoittaa oikeaa veren vuotamista.

Tämän vuoksi missään mormonien tiloissa ei ole kuvissa ristiinnaulittua tai ylösnoussutta Jeesusta.

5

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pääsiäissunnuntaina oli yleiskonferenssi, joka lähetettiin Salt Lake Citystä internetin ja sateliitin kautta maailmalle. Siellä puhuttiin paljon Kristuksesta ja sovituksesta sekä parannuksen teosta. Myös ristiinaulitseminen mainittiin.

      Outoa soitaa vanhaa levyä, joka ei kiinosta enää ketään.

      Voit nytkin mennä kirkon sivuille ja katsoa yleiskonferenssin lauantain ja sunnuntain kokoukset.

      • Anonyymi

        On sitä hyvä soittaa ettei joku vain luule että mormonikirkko on kristillinen.

        Viime sunnuntaina Tampereen vaarnan puheet olivat taas samaa puuta heinää. Yksi puhuja luki Jesaja 53. Ristiinnaulitseminen ei ollut esillä millään tavalla.


      • Anonyymi

        Mormon itse seisoo torvea soittaen kirkon tornissa, Ei ole sinne risti kelvannut,

        Olen ollut tutustumassa temppeliin avoimien ovien päivänä vuosia sitten. Mieleeni jäi 12 täysikokoisen härän patsaat, jota kannattelevat kastemaljaa, jossa sijaiskastetaan edesmenneitä suvun jäseniä, joille ei ole mormonikasetta annettu elämän aikana.
        Tuonpuoleisessa sitten kastetut voivat valita, haluavatko siirtyä mormonien joukkoon, vai pysyä tuhon tiellä.
        Kansallisarkistossa on IGI-kortisto, josta voi löytää kasteen saaneita omaisia. Itsekin olen löytänyt 1720 syntyneen esi-isäni. Mikähän hänen valintansa on mahtanut olla.


    • Anonyymi

      Salaseura sanon minä, niin salaista. Luterilainen kirkko on avoin, julkinen, ei tarvitse hääriä verhojen takana.

    • Anonyymi

      Mormoneilla ja jehovantodistajilla on samat uskonsuunnat.
      Mormonit sentään juhlivat joulua, ja koska uskonto tulee amerikoista, niin heillä on kiitospäivä ja Halloween, mitä on kovasti vierimässä Suomen niemellekin.
      Jehovantodistajat eivät juhli mitään, mikä veisi rahaa, ja olisi pois kolehtilaatikosta. Tärkeintähän jehoville on rahan keruu.
      Mormonitkin nyhtävät se 10 prossaa, joten siksi mormonit ovat varakkaammasta päästä, koska köyhä ei kirkkoon kelpaa, kun raha ei riitä.
      Sekä mormonit ja jehovat sivuuttavat syntien sovitusuhrin, he eivät päästä tuonpuoleiseen kaikkia omiakaan, saati muita uskonsuuntia uskovia. He valikoivat portilla, kuka pääsee sisään. Armo ei kuulu näihin uskontoihin.
      Ihmetyttää vain, miksi MK:n mukaan Jeesus ilmestyi mormoneille Amerikassa ja puhui heille. Mistä mahtoi puhua, ei ole jäänyt mieleen.
      Jos Jesuksen lunastyötä ja ristinuolemaa ei hyväksytä, miksi koko henkilö on niin tärkeä, että on kirkon nimessäkin.
      Hänen lunastustehtäväänsä eivät nämä uusamerikkalaiset ole ymmärtäneet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe