Olemme kuoleman omia kaikki

Anonyymi

Ihmetyttää tämä nykyinen maailmanmeno. Eivätkö ihmiset ymmärrä, että olemme kuoleman omia kaikki. Emme päätä itse omasta elämästämme eikä meillä ole sananvaltaa niihin asioihin, joihin emme todellakaan pysty vaikuttamaan. Lääketiede ei todellakaan pysty parantamaan kaikkia sairauksia. Vaikka kiukuttelisimme ja haistattelisimme, kuolema korjaa meidät joka tapauksessa. Ihmisen pitää valmistautua kuolemaan.

53

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä on ogelma. En halua kuolla koska elämä on aika kivaa, mutta jos kuolema tulee, niin surullisena kuolen pois. Jos jotain pelkäisin, niin kipuja ennen kuolemaa, en kuolemaa sinänsä. Muuten en ole valmistautunut kuin että anteeksipyydettävää ei ole keneltäkään eikä mitään katumista. Johtuu oikein tehdyistä ratkaisuista. Uskon että samanlaisia on lukemattomia. Joten summana voisin sanoa että valmistauduttu on. Oletko sinä? Miten?

    • Anonyymi

      "kuolemaa ei ole". Rauni-leena Liikasen kirja. Sen kun luin aikoinaan niin rajatiedon harrastus alkoi heti. Nyt paljon ao. Kirjallisuutta hyllyssä.
      Vain ruumis kuolee ja sielu on kuolematon.

      • Anonyymi

        Usko jälleensyntymiseen poistaa kuolemampelon. Karman laki kuuluu oleellisesti jälleensyntymiseen


    • Anonyymi

      Itse ainakin tarkoitin ruumiin kuolemaa, en tietenkään sielun, se elää aina. Ei tarvita Luukkasta sitä kertomaan. Ja kuoleman pelko on eri asia kuin fyysisten kipujen pelko. Ei kukaan varsinaisesta kuolemanpelosta ole puhunutkaan. 0.04.2021 15:59

      • Anonyymi

        Monelle kuoleman mysteerin tutkiminen alkoi siitä kirjasta. Mimä itse löysin reinkarnaatiouskon Luukasen kirjan ansiosta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kuolevaisuutensa tiedostavat muut paitsi uskovat. He uskovat elävänsä ikuisesti.

    • Anonyymi

      Hengellisyys on vaikea homma luterilaiselle. Sitä ei voi lyödä kuten ritareita on vihitty. Ikävä vain että kirkon jäsenyys sitoo palvelemaan kahta herraa.
      https://m.youtube.com/watch?v=hHSlqwUWwIs
      Todella pahoillani🔥

    • Anonyymi

      Kunnon lutku on työelämän ja eläkkeen oma. Siitä se kärsii yksinomaan.

    • Vaikka en itse ole noin koskaan ajatellut niin tuo kyllä selittää miksi uudelleen kastetut ei sitten tuonkaan jälkeen tee yhtään mitään. Siellä siis vaan odotetaan.

      • Anonyymi

        Ei se vauvakaste ainakaan ole sinuun mitenkään vaikuttanut. Vittuilet oikein sujuvasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se vauvakaste ainakaan ole sinuun mitenkään vaikuttanut. Vittuilet oikein sujuvasti.

        Kyllä varmaan jotakin mutta ei niin, että nyt vaan hanskat pystyssä odottaisin, et kuollaan kaikki kuitenkin , mitään ei kannata tehdä.

        Toki vittuillakkin osaan mutta avaukseen vastaus ei sitä ollut vaan toteamus.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Kyllä varmaan jotakin mutta ei niin, että nyt vaan hanskat pystyssä odottaisin, et kuollaan kaikki kuitenkin , mitään ei kannata tehdä.

        Toki vittuillakkin osaan mutta avaukseen vastaus ei sitä ollut vaan toteamus.

        Olet jumalaton sinua vauvakasteet auta.


      • Niin on se kovaa mutta aloitukseen et osaa sanoa mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet jumalaton sinua vauvakasteet auta.

        Ei suinkaan. Kepeästi vilahdan aikani taivaaseen, toki ennen tuota teen muutakin kuin vain odotan.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Niin on se kovaa mutta aloitukseen et osaa sanoa mitään.

        Sanon sinulle mitä sinusta ajattelen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanon sinulle mitä sinusta ajattelen.

        Varmasti en yhtään epäile. Tuon pidemmällä tuskin tarvitseekaan ajatella jos vain odotat.


      • Herrasmiehet ei levittele.


    • Kuolema on olotila. Elämä ei lopu kuolemassa vaan elämä muuttaa muotoaan. Vain ruumis kuolee.

      • Ei kyllä kuolema on kuolema. Vai montako kuollutta ihmistä olet kohdannut jotka ovat vain olotilassa ?

        Ja mitä tuo olotila on, selitäpä nyt oikein mitä se meinaat?


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ei kyllä kuolema on kuolema. Vai montako kuollutta ihmistä olet kohdannut jotka ovat vain olotilassa ?

        Ja mitä tuo olotila on, selitäpä nyt oikein mitä se meinaat?

        Minä olen vielä tässä maallisessa kehossani joten en ole vielä tavannut jo muissa olotiloissa olevia.

        Etkö sinä enää olekaan luterilainen ja usko kirkon opetuksia?


      • Repen.mummomuori kirjoitti:

        Minä olen vielä tässä maallisessa kehossani joten en ole vielä tavannut jo muissa olotiloissa olevia.

        Etkö sinä enää olekaan luterilainen ja usko kirkon opetuksia?

        Totta kait mutta ero kirkkolaisten ja lahkolaisten välillä on se, että pyritään tehdä jotakin elämää eläessä me ei siis vaan odotella kuten vissiin lahkolaiset.

        Kamalaa ajatellellakin, että koko yhteiskunta toimisi tuollein.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Totta kait mutta ero kirkkolaisten ja lahkolaisten välillä on se, että pyritään tehdä jotakin elämää eläessä me ei siis vaan odotella kuten vissiin lahkolaiset.

        Kamalaa ajatellellakin, että koko yhteiskunta toimisi tuollein.

        Mitä sinä sitten teet ja minkä takia?


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Totta kait mutta ero kirkkolaisten ja lahkolaisten välillä on se, että pyritään tehdä jotakin elämää eläessä me ei siis vaan odotella kuten vissiin lahkolaiset.

        Kamalaa ajatellellakin, että koko yhteiskunta toimisi tuollein.

        Oletko sinä muka kirkkokainen ????


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Totta kait mutta ero kirkkolaisten ja lahkolaisten välillä on se, että pyritään tehdä jotakin elämää eläessä me ei siis vaan odotella kuten vissiin lahkolaiset.

        Kamalaa ajatellellakin, että koko yhteiskunta toimisi tuollein.

        Lähimmäisten rakkautesi on taas käsinkosketeltavissa.


      • En menisi vannomaan, näköjään osui 🤨


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        En menisi vannomaan, näköjään osui 🤨

        Osui omaan nilkkaasi, noloa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osui omaan nilkkaasi, noloa!

        Mitenköhän tuo olisi mahdollista :d


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lähimmäisten rakkautesi on taas käsinkosketeltavissa.

        Kuten myös , niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan ;)


      • Niin kun sinusta ei olekkaan vastusta kun selitit ,että kuolema on vaan välitila ja että mitään ei tartte tehdä, eikä yrittää vaan odottaa.....


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Niin kun sinusta ei olekkaan vastusta kun selitit ,että kuolema on vaan välitila ja että mitään ei tartte tehdä, eikä yrittää vaan odottaa.....

        Mene riiteleen muijas kanssa, tämä on sinulle väärä paikka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mene riiteleen muijas kanssa, tämä on sinulle väärä paikka.

        Miksi ihmeessä. Minulla on ihana vaimo , en turhista hänen kanssa riitele , ilmankos onkin jo muutama vuosikymmen aitoaviota takana. Montakos sinulla oli ?


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Totta kait mutta ero kirkkolaisten ja lahkolaisten välillä on se, että pyritään tehdä jotakin elämää eläessä me ei siis vaan odotella kuten vissiin lahkolaiset.

        Kamalaa ajatellellakin, että koko yhteiskunta toimisi tuollein.

        Mitä sinä sitten teet ja minkä takia?


      • On minulla siksi en ehdi täällä juhlapyhinä roikkua, enkä muutenkaan 24/7 kuten sinä vaikkapa tuossa pääsiäisen pyhinä. 🤣🤣

        Ja kun vatipää olet niin olit omasta olemisesta lukemattomilla nikeillä ketjunkin tekassut pääsiäisenä. Eikä tuo vielä mitään mutta paras oli se ketju "pääsiäinen ohi, paluu arkeen "
        Mitä hemmettiä , sinähän olit koko pääsiäisen säätämässä 24/7 paluu arkeen ? Eli vain 12h ? Vai 18 h?


      • Repen.mummomuori kirjoitti:

        Mitä sinä sitten teet ja minkä takia?

        Tehdäänkö sopimus ? Yritä sinäkin operoida vain yhdellä nikillä, jooko ?

        Ymmärrän, että voi olla vaikeaa mutta olisi minulle helpotus jos esität kaikki väittämät ja kysymykset vain yhdellä.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        On minulla siksi en ehdi täällä juhlapyhinä roikkua, enkä muutenkaan 24/7 kuten sinä vaikkapa tuossa pääsiäisen pyhinä. 🤣🤣

        Ja kun vatipää olet niin olit omasta olemisesta lukemattomilla nikeillä ketjunkin tekassut pääsiäisenä. Eikä tuo vielä mitään mutta paras oli se ketju "pääsiäinen ohi, paluu arkeen "
        Mitä hemmettiä , sinähän olit koko pääsiäisen säätämässä 24/7 paluu arkeen ? Eli vain 12h ? Vai 18 h?

        🤣🤣🤣 minä en ole ollut täällä kolmeen viikon. Kenenä minua pidät? Torrena, Repenä, Pekuna?


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Tehdäänkö sopimus ? Yritä sinäkin operoida vain yhdellä nikillä, jooko ?

        Ymmärrän, että voi olla vaikeaa mutta olisi minulle helpotus jos esität kaikki väittämät ja kysymykset vain yhdellä.

        Tottakai vain yhdellä, yritätkö välttyä vastaamasta kun alat höpöttää ihan muita ?


      • Repen.mummomuori kirjoitti:

        Tottakai vain yhdellä, yritätkö välttyä vastaamasta kun alat höpöttää ihan muita ?

        Eikö tuo olisi sinullekkin helpompaa, vain yhdellä, eikä niin, että tarvii keksiä jotain sivunikkejä jotka ei ole ollut täällä "kolmeen, päivään, viikkoon, kuukauteen "


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Eikö tuo olisi sinullekkin helpompaa, vain yhdellä, eikä niin, että tarvii keksiä jotain sivunikkejä jotka ei ole ollut täällä "kolmeen, päivään, viikkoon, kuukauteen "

        Ole hyvä ja vastaa siihen mistä keskustelimme.
        Jauha nikeistä myöhemmin.


      • Repen.mummomuori kirjoitti:

        Ole hyvä ja vastaa siihen mistä keskustelimme.
        Jauha nikeistä myöhemmin.

        Olet nyt kysynyt niin monella, että mikäs se olikaan se varsinainen kysymys ?

        Ja lupaatko nyt tästä lähtien operoida vaan yhdellä , kautta kiven ja kannon ja Isä Jumalan nimeen ?


      • Repen.mummomuori
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Olet nyt kysynyt niin monella, että mikäs se olikaan se varsinainen kysymys ?

        Ja lupaatko nyt tästä lähtien operoida vaan yhdellä , kautta kiven ja kannon ja Isä Jumalan nimeen ?

        Keskity hieman niin havaitset minkä väitteesi perusteella tämän kysymyksen sinulle esitin.


      • Repen.mummomuori kirjoitti:

        Keskity hieman niin havaitset minkä väitteesi perusteella tämän kysymyksen sinulle esitin.

        Niin mikä se oli se kysymys ?


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Niin mikä se oli se kysymys ?

        Löydät sen kyllä.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Niin mikä se oli se kysymys ?

        Tolkun.Ihminen kirjoitti:
        Totta kait mutta ero kirkkolaisten ja lahkolaisten välillä on se, että pyritään tehdä jotakin elämää eläessä me ei siis vaan odotella kuten vissiin lahkolaiset.

        Kamalaa ajatellellakin, että koko yhteiskunta toimisi tuollein.


        Minä kysyin:
        Mitä sinä sitten teet ja minkä takia


      • Repen.mummomuori kirjoitti:

        Tolkun.Ihminen kirjoitti:
        Totta kait mutta ero kirkkolaisten ja lahkolaisten välillä on se, että pyritään tehdä jotakin elämää eläessä me ei siis vaan odotella kuten vissiin lahkolaiset.

        Kamalaa ajatellellakin, että koko yhteiskunta toimisi tuollein.


        Minä kysyin:
        Mitä sinä sitten teet ja minkä takia

        No älä nyt hihojasi polta kun ei jatkuvasti ehdi vahdata.

        Vaihtoehto a ) olisin vaan lyönnyt kintaat pystyyn ja odotellut kuolemaa sehän kuitenkin tulee

        Vaihtoehto b) huolimatta jopa hiukan huonoista lähtökohdista ponnistin maailmalle, kasvoin mieheksi, tapasin vaimoni , solmittiin aitoavio, tehtiin pari lasta, kuljin vuosia reissutöissä, laitettiin hartiavoimin pyörimään "minun" vanha kotipaikka , tässä ollaan nyt monen mutkan ja vaikeuden kautta, samalla olemme osa kylän elämää, emme vain odota täällä kädet pystyssä kuolemaa, joka varmasti tulee mutta sitä ennen jos ei nyt mitään suuria niin ainakin pieniä tekoja voi tehdä. Eikä tietenkään pienimpänä mielessäni ole se, että olemme onnistuneet saamaan pojallemme vähän paremmat lähtökohdat ja tuo ehkä kertookin sen , siksi ihmiset ponnistelevat pedatakseen tuleville sukupolville edes vähän helpompaa. Sitä paitsi kyllä Raamattu kehottaa huolehtimaan maasta joka meille on annettu , eikä suinkaan vaan odottamaan kuolemaa.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No älä nyt hihojasi polta kun ei jatkuvasti ehdi vahdata.

        Vaihtoehto a ) olisin vaan lyönnyt kintaat pystyyn ja odotellut kuolemaa sehän kuitenkin tulee

        Vaihtoehto b) huolimatta jopa hiukan huonoista lähtökohdista ponnistin maailmalle, kasvoin mieheksi, tapasin vaimoni , solmittiin aitoavio, tehtiin pari lasta, kuljin vuosia reissutöissä, laitettiin hartiavoimin pyörimään "minun" vanha kotipaikka , tässä ollaan nyt monen mutkan ja vaikeuden kautta, samalla olemme osa kylän elämää, emme vain odota täällä kädet pystyssä kuolemaa, joka varmasti tulee mutta sitä ennen jos ei nyt mitään suuria niin ainakin pieniä tekoja voi tehdä. Eikä tietenkään pienimpänä mielessäni ole se, että olemme onnistuneet saamaan pojallemme vähän paremmat lähtökohdat ja tuo ehkä kertookin sen , siksi ihmiset ponnistelevat pedatakseen tuleville sukupolville edes vähän helpompaa. Sitä paitsi kyllä Raamattu kehottaa huolehtimaan maasta joka meille on annettu , eikä suinkaan vaan odottamaan kuolemaa.

        Aamen .Oikeaa puhetta.Ihminen on Jumala kuva ja siihen liittyy vastuu.


    • Anonyymi

      Sairaita kommentteja. Sama tyyppi vesittää koko keskustelun.

      • Anonyymi

        Ilmeisesti tälle tyypille on annettu oikeudet poistaa keskusteluja ja hakata omaa agendaansa.


      • Anonyymi

        Ensin eletään, sitten kuollaan. Se on tuskin uutinen kenellekään. Miksi keskustella itsestäänselvyydestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin eletään, sitten kuollaan. Se on tuskin uutinen kenellekään. Miksi keskustella itsestäänselvyydestä?

        Ei kuolla, niin ei kuolla, sillä jos ihminen uskoo Jeesukseen, niin hän elää iankaiken, ei ikinä kuole.

        Room. 6:9
        tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.


    • Anonyymi

      Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. 26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

    • Anonyymi

      Jeesukseen uskovien ei tarvitse pelätä kuolemaa, koska ...

      Joh. 6:51
      Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää IANKAIKKISESTI. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta.

      Joh. 11:26
      Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä KUOLE. Uskotko sen?"

    • Anonyymi

      Kuoleman kulttien elämänohjeet on synkkiä ja ahdistavia. Koko ajan roikotetaan kuolemaa mukana, niin ei ihme, että kulttilaisten habitus on synkkä ja ahdistava. Sellaisten ihmisten kanssa en halua olla tekemisissä. Elämä eletään elämää ajatellen, kuolemaa mielestä pois sulkien. Jokainen kuoleman ajattelu on mustan värin roiskimista värien päälle.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe