Mitä jos äänestäjä voisi antaa 2 ääntä, plus- ja miinusäänen

Anonyymi

Mietin, mitenkä se vaikuttaisi lopullisiin valintoihin? Eli plusääni olisi 1 ja vastaavasti miinusääni kumoaisi sen = 0.

Äkkiseltään olettaisin, että ainakin ääripään tyypit, jotka usein saavat reilusti ääniä, saisivat myös reilusti miinusääniä. Entä mitkä puolueet kärsisivät tästä eniten?

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varmaan ääripäät häviäis eniten, sekä puolueet että ehdokkaat. Olisko se sitten hyvä vai huono?

    • Anonyymi

      Erinomaista että jotkut pyrkii kehitykseen Muistan hyvin kun Faaraota pidettiin aurinkojumalana Ja lähes kaikki oli sitä mieltä että niillä oli erinomaisen hieno poliittinen järjestelmä...
      Sama tilanne nyt suomessa kuin 3000 vuotta sitten Egyptissä jokku epäilee että tämä hallinto malli ei ole ehkä paras mahdollinen. annetaan esimerkiksi liikaa ja kohtuutonta arvoa jollekkin joka kuitenkin loppupelissä paljastuu vain ihmiseksi.
      Ja töihin palkattuja pääministereitä / kansanedustajia siis duunareita ei Mitään syytä kunnioittaa...

    • Anonyymi

      Vaikea asia. Yleensä kuten tiedämme enemmistö on aina väärässä?
      Joka viikko kun koitamme valita vaikka oikeita lottonumerota osottautuu että hyvin pieni vähemmistö on oikeassa joskus jopa vain yksi ihminen miljoonista on se joka on oikeassa?

    • Anonyymi

      Kyllä tärkeintä olisi tieto? antaa äänen heti pamahtaa 10 kysymystä edustajasta? jos vastaa väärin niin... ääni EI paskankaan arvoinen?
      Sama juttu miinus äänien suhteen?

      • Anonyymi

        Tällä tavalla kaikki saisi äänestää... Mutta vain älykkäiden tietävien osaavien äänillä olisi jotain merkitystä.


    • Anonyymi

      Entä jos ehdokkaaksi pyrkiville asetettaisiin jonkinlainen pääsykoe? Sen vielä jotenkin hyväksyn, että äänestäjistä iso osa äänestää mutulla, mutta jos ehdokas - saati sitten vaikkapa kansanedustajaksi valittu, on yhtä pihalla, eikö se olisi estettävä jo heti alkuunsa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe