Kadotustuomio lain perusteella

Anonyymi

Adventistit eivät puhu mielellään kadotustuomiosta (helvetin tuomiosta).
Adventismissa (7. pv.) jaetaan iankaikkinen pelastuminen jo maan päällä.

1. Tapahtuuko pelastuminen tutkivan tuomion jälkeen?
2. Onko pelastumisen reunaehdot Jumalan kymmenessä käskyssä?

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kadotustuomio on, Jumalan lain rikkomisen tähden.
      Eli rikkominen on synti ja synnin palkka on kuolema.
      Sana opettaa, että käskyt koskevat kaikkia ihmisiä. Käskyt eivät pelasta, sillä emme ole lain alla. Mutta, Jumala on lähettänyt Pyhän Hengen voimaksi, että voimme armonkansalaisina noudattaa niitä ja olla Pyhän Hengen johdatuksessa, ---jotta--- lain vanhurskaus täyttyisi ---missä---? Meissä! Eikös vain, se on Jumalan työ!
      Luetaas Sanaa!
      Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle. Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle, mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
      (Rom 7:4-6)
      Rom 7:7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse".
      ts..... laki on valkeus tielle, ettemme tekisi syntiä. Laki ilmoittaa Jumalan Pyhän luonteen.
      Jumalaton ei oikein käsitä syntiä, vaan omatunto - jos on valveilla voi jotain valoa tielle tehdä. Mutta, kun lain kautta oppi käsittämään, mitä synti on, laittomuuden tila, hän tietää mistä tehdään parannus.

      Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut. Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi, ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi. Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.
      (Rom 7:8-11)
      Rom 7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
      ----Tunnustammeko me - että Jumalan laki on pyhä jne.?
      Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
      (Rom 7:13-16)
      ---Kyllä me tarvitsemme lihan tähden Sanan tietoisuuden ja Pyhyyden valkeudeksi.
      Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      (Rom 7:17-20)

      Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni; sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, (Rom 7:21-22)
      --Siis paha - se on synnin laissa - syytettynä - se on kiinni, se on liha- synnin palkka on kuolema.
      Rom 7:23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
      --- sitten tulee kysymys.
      Rom 7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
      --taisteluja käydään, ei niin, että kumotaan Laki! Vaan vastaus on voittajassa.
      Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
      (Rom 7:25) Eli uskova palvelee Jumalaa vaeltaen Kristuksen askeleissa.
      Ei Pyhä Henki johda synnin tekemiseen, vaan meidän lihamme.
      Liha pitää kuolla ristillä, Jumalantyönä.
      Kun Sanan valkeus on askeleissa ja alkaa liha hyppimään synnin teille, niin tajuaa, että liha - se tuottaa kuoleman - lihalla ja lihassa palvelen synnin lakia, eli synnin palkka on kuolema - on valittava elämäntie.

    • Anonyymi

      Taas valheellinen aloitus.

    • Anonyymi

      Totuus vapauttaa teidät helposti jos luette Raamattua tutkien sitä perusteellisesti. Ei ole mitään kadotustuomiota=helvettiä olemassa. Jumala on rakkaus eikä hän sen täydellisenä personoitumana koskaan missään tilanteessa rankaise ihmistä kiduttamalla ikuisesti helvetin tulessa. Kuinka edes voitte tuollaista ajatella rakkaudellisesta Jumalastanne, joka lähetti ainokaisensa, kaikkein rakkaimman luomuksen pelastamaan syntisen ihmiskunnan, meidät, jolla ei todellisuudessa olisi ollut mitään toivoa pelastuksesta, jos hän ei olisi tuottanut meille pelastusta Kristuksessa.

      Miksi sitten Aadamin ja Eevan ei sanota joutuneen helvettiin, vaikka jos jotkut, niin he molemmat olisivat sen ansainneet tekojensa johdosta. He toivat meille jokaiselle synnin, sairauden ja kuoleman tottelemattomuudellaan. Olisi suorastaan maailmankaikkeuden tunteettomin tuomio, jos heidän, siis Aadamin ja Eevan tahattomat jälkeläiset, siis sinä ja minä kaikki miljardit ihmiset tuomittaisiin helvettiin, mutta ei Aadamia ja Eevaa. Hehän pääsivät sitten tekosistaan kuin koira veräjästä, mutta heidän jälkeläiset joutuisivat kärsimään epävanhurskaista teoistaan helvetissä ikuisesti. Apua. Minä en koskaan haluaisi kuulla mitään tuollaisesta Jumalasta, jos se, mitä monet kuvittelevat, että helvetti siis on todellinen, olisi totta. Onneksi Raamattu ei opeta niin. Voin nukkua yöni rauhassa. Kiitos siitä Herralle.

    • Anonyymi

      Mistäs niin päättelet?

      • Anonyymi

        Tutkimalla ja mietiskelemällä Raamattua säännöllisesti. Siitä sen tietää. Jumalan henki auttaa ymmärtämään Raamattua.


    • Jospa ne olisivat viitekehyksissä?

      • Anonyymi

        Bunkkerin viitekehyksessä pirujen ympäröimänä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1970
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1539
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      140
      1387
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1240
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1047
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      992
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      957
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      118
      954
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      49
      777
    Aihe