Lapsemme, nuoremme saavat niin monenlaista vaikutinta melkein ympäri vuorokauden. Nuoruuteen kuuluu oman identiteettinsä etsiminen, toverien osuus, aikuisuuteen kasvaminen. Omassa perheessä vanhemmilla voi olla , monenlaista kiirettä, velvoitetta, jolloin nuori kokee itsensä yksinäiseksi, harhailevaksi. kenelläkään ei ole oikeutta asettaa vaatimuksia, kuinka hänen on pakko ajatella. Hänelle näytetään hyvää esimerkkiä, osoitetaan rakkaudellisesti, oikeata suuntaa. Sekin voi olla joskus uuvuttavan raskas, nuorelle mielelle, tulee uppiniskaisuutta, ymmärtämättömyyden tunnetta.
Nuoren hylkääminen perheen ulkopuolelle uskonnon vuoksi
Anonyymi
1
2270
Vastaukset
- Anonyymi
Nuorella itsellään on oikeus valita elämänsä suunta. Siihen ei ole vanhemmilla mitään oikeutta puuttua. Vanhempien pitää kuitenkin tukea nuorta pyrkimyksissään vaikka ne olisivat erilaisia kuin vanhempien omat. Sellaista tukea lapsi tarvitsee, jotta hänen identiteettinsä vahvistuisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792168
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329