Kangaskaupassakin tapahtuu samaa, paratiisin käärmeen petos vaikuttaa naisissa eri lailla kuin miehissä. Eilen kävin Oulunkylässä lankakaupassa ja ajattelin, että omalla herran asenteella siellä saa käydä. Naiset alkavat tirskua, ja kuulkaa myyjät eritoten. Totta kai he osoittelevat, että nauravat niille lankakerille ja omille vitseilleen, mutta kokemuksesta tiedän, että naurun aihe on että täällä on yksi mies. Nuori naismyyjäkin - vou kamala, siitä tietää, ettei tämä miesten ja naisten töiden asenne muutu vielä minun elinaikanani, ja jo yläasteeni, 80-luku, aikana on keskusteltu että pitäisi päästä eroon tytöille nuket ja vaaleanpunaista, pojille autot ja sinistä -asenteesta. Ostin hienoa villalankaa kaksi kerää.
Siirryin saman talon kierrätyskeskukselle, ja siellä erityisesti tuntui, että päälle jäi inhottava olo, vaikka kuinka ajattelisi, että se on heidän oma asiansa. Kudontapiirissä louskuttelen kaulaliinaa ja pyyhettä. Kierrätyskeskukselta löytyi puuvillalankakeriä halvalla. Kassalla vanhempi, varmaan minuakin vanhempi naismyyjä sanoi kovaan ääneem: ai lankoja. Kassojen ei pitäisi kovaan ääneen kommentoida asiakkaiden asioita. Suomenojan kierrätyskeskuksella tyttlmyyjä kysyi, tulevatko lankani samasta rahasta perässäni tulevan vanhan tädin, ihan minulle tuntemattoman, kanssa.
Mies lankakaupassa - ikuisuusaihe
5
573
Vastaukset
- Anonyymi
Kaupassa ollessani ajattelin, että jos nämä hörähtelyt ovat naisten normaalia vitsikkyyttä - ja varmaan ovatkin - niin kyllä naisvaltainen työpaikka olisi vielä enemmän helmoille käyvä kuin ennenvanhaan.
- Anonyymi
Minä, mies, olen se, joka meilläkin käyttää ompelukonetta. Tänään lyhensin housuni. -
Menin kerran vaimoni kanssa muiden asioiden ohessa ostamaan lankoja ompelukonetta varten. Mutta kuinkas ollakaan, kun kysyin, missä langat ovat, niin myyjä kääntyi vaimoni puoleen ja alkoi selittää langoista jotain. Vaimo katseli suu auki, että mitä??? Ei ymmärtänyt, mitä toinen yritti sanoa. Keskeytin kiusallisen tilanteen ja sanoin, että meidän huushollissa olen minä se ompelija ja minä tarvitsen listaamani langat! Se ilme oli kyllä näkemisen arvoinen! No, pistin listan eteen ja toinen meni naama punaisena niitä hakemaan telineestä. Ompelukoneen neulatkin pyysin samalla. - Anonyymi
Olen tämän viestin aloittaja. Uutta kertaa lankakauppaan ei nyt tule, koska myyjättäret ovat ihan oikeassa että en osaa mitään. Olen luonut yhdistyksellämme 24 m pyyheliinaloimen ja varsien sitominen on vaikeaa. Aina ne putoilevat. Kukaan ei osaa neuvoa, koska minä, kutomon ainoa miespuolinen, olen ainoa joka edes ymmärtää jonkun muun kuin palttinasidoksen päälle. Ilmeisesti hauensiima- ja nylomsidoslankojen yhdistäminen oli virhe. Ja ei uutta lankaa nyt tarvita ainakaan niin kauan kuin en saa sitä yhtäkään lointa korjatuksi.
- Anonyymi
Arvostetuimmat räätälit, verhoilijat ja jopa rättisuunnittelijat ovat voittopuolisesti olleet miehiä. Sinänsä on ihme jos ompeluhommat mielletään naisten hommiksi. Itseltä sujuu lähes kaikki ompeluhommat, etenkin autoihin aikoinaan tein itse verhoiluita singeri savuten. Sen kun oppi kaikki muu onkin ollut sitten lasten leikkiä.
- Anonyymi
Mattokaupassa oli alennusmyynti ja mattoja tarvitsin, minä, raavas mies, ja niinpä menin ostoksille. Myyjät näyttivät kovin kiireisiltä. Niinpä aikani ovella pällisteltyäni rupesin katselemaan tarjolla olevia mattoja omin päin. Kohta kauppaan tuli pariskunta, mies ja nainen. Heti singahti myyjä heitä jututtamaan. Sitten seuraava pari. Sitten yksinäinen nainen. Aina löytyi jostain vapaa myyjä. Aikani mattotarjontaa omin päin katseltuani lopulta yksi myyjä tuli kysymään minultakin, olisinko tarvinnut jotakin. Kyllä, mattoja lattialleni. Eikös tämä ole mattokauppa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2926476Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652029- 1801780
- 1191251
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141235Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681153Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71126RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521015Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411011Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962