Mies lankakaupassa - ikuisuusaihe

Anonyymi

Kangaskaupassakin tapahtuu samaa, paratiisin käärmeen petos vaikuttaa naisissa eri lailla kuin miehissä. Eilen kävin Oulunkylässä lankakaupassa ja ajattelin, että omalla herran asenteella siellä saa käydä. Naiset alkavat tirskua, ja kuulkaa myyjät eritoten. Totta kai he osoittelevat, että nauravat niille lankakerille ja omille vitseilleen, mutta kokemuksesta tiedän, että naurun aihe on että täällä on yksi mies. Nuori naismyyjäkin - vou kamala, siitä tietää, ettei tämä miesten ja naisten töiden asenne muutu vielä minun elinaikanani, ja jo yläasteeni, 80-luku, aikana on keskusteltu että pitäisi päästä eroon tytöille nuket ja vaaleanpunaista, pojille autot ja sinistä -asenteesta. Ostin hienoa villalankaa kaksi kerää.

Siirryin saman talon kierrätyskeskukselle, ja siellä erityisesti tuntui, että päälle jäi inhottava olo, vaikka kuinka ajattelisi, että se on heidän oma asiansa. Kudontapiirissä louskuttelen kaulaliinaa ja pyyhettä. Kierrätyskeskukselta löytyi puuvillalankakeriä halvalla. Kassalla vanhempi, varmaan minuakin vanhempi naismyyjä sanoi kovaan ääneem: ai lankoja. Kassojen ei pitäisi kovaan ääneen kommentoida asiakkaiden asioita. Suomenojan kierrätyskeskuksella tyttlmyyjä kysyi, tulevatko lankani samasta rahasta perässäni tulevan vanhan tädin, ihan minulle tuntemattoman, kanssa.

5

548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaupassa ollessani ajattelin, että jos nämä hörähtelyt ovat naisten normaalia vitsikkyyttä - ja varmaan ovatkin - niin kyllä naisvaltainen työpaikka olisi vielä enemmän helmoille käyvä kuin ennenvanhaan.

    • Anonyymi

      Minä, mies, olen se, joka meilläkin käyttää ompelukonetta. Tänään lyhensin housuni. -

      Menin kerran vaimoni kanssa muiden asioiden ohessa ostamaan lankoja ompelukonetta varten. Mutta kuinkas ollakaan, kun kysyin, missä langat ovat, niin myyjä kääntyi vaimoni puoleen ja alkoi selittää langoista jotain. Vaimo katseli suu auki, että mitä??? Ei ymmärtänyt, mitä toinen yritti sanoa. Keskeytin kiusallisen tilanteen ja sanoin, että meidän huushollissa olen minä se ompelija ja minä tarvitsen listaamani langat! Se ilme oli kyllä näkemisen arvoinen! No, pistin listan eteen ja toinen meni naama punaisena niitä hakemaan telineestä. Ompelukoneen neulatkin pyysin samalla.

    • Anonyymi

      Olen tämän viestin aloittaja. Uutta kertaa lankakauppaan ei nyt tule, koska myyjättäret ovat ihan oikeassa että en osaa mitään. Olen luonut yhdistyksellämme 24 m pyyheliinaloimen ja varsien sitominen on vaikeaa. Aina ne putoilevat. Kukaan ei osaa neuvoa, koska minä, kutomon ainoa miespuolinen, olen ainoa joka edes ymmärtää jonkun muun kuin palttinasidoksen päälle. Ilmeisesti hauensiima- ja nylomsidoslankojen yhdistäminen oli virhe. Ja ei uutta lankaa nyt tarvita ainakaan niin kauan kuin en saa sitä yhtäkään lointa korjatuksi.

    • Anonyymi

      Arvostetuimmat räätälit, verhoilijat ja jopa rättisuunnittelijat ovat voittopuolisesti olleet miehiä. Sinänsä on ihme jos ompeluhommat mielletään naisten hommiksi. Itseltä sujuu lähes kaikki ompeluhommat, etenkin autoihin aikoinaan tein itse verhoiluita singeri savuten. Sen kun oppi kaikki muu onkin ollut sitten lasten leikkiä.

    • Anonyymi

      Mattokaupassa oli alennusmyynti ja mattoja tarvitsin, minä, raavas mies, ja niinpä menin ostoksille. Myyjät näyttivät kovin kiireisiltä. Niinpä aikani ovella pällisteltyäni rupesin katselemaan tarjolla olevia mattoja omin päin. Kohta kauppaan tuli pariskunta, mies ja nainen. Heti singahti myyjä heitä jututtamaan. Sitten seuraava pari. Sitten yksinäinen nainen. Aina löytyi jostain vapaa myyjä. Aikani mattotarjontaa omin päin katseltuani lopulta yksi myyjä tuli kysymään minultakin, olisinko tarvinnut jotakin. Kyllä, mattoja lattialleni. Eikös tämä ole mattokauppa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe