Jeesuksen evankeliumi

Anonyymi

Seuraavassa Jeesus kertoo mikä oli hänen tehtävänsä. Kuolemaa syntiuhrina Jumalalle ei mainita. Sen keksi myöhemmin Paavali.

Luuk. 4:16 Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan, [Matt. 13:53-58; Mark. 6:1-6 : Matt. 2:23 ]
17 ja hänelle ojennettiin profeetta Jesajan kirja. Hän avasi kirjakäärön ja löysi sen kohdan, jossa sanotaan:
18 -- Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, julistamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen [Jes. 61:2 : Jes. 42:7]
19 ja julistamaan Herran riemuvuotta. [3. Moos. 25:13; Jes. 49:8,9; 2. Kor. 6:2]

23

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei sinun ole mikään pakko ottaa vastaan Jeesuksen sovitusta synneistäsi.

• Anonyymi

OK. Luukaan kaksoisteoksessa ei julisteta Paavalin syntiuhriteologiaa lainkaan. Huomionarvoinen asia.

• Luuk.23:46:"Hän sanoi heille: "Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä kuolema ja kolmantena päivänä nousta kuolleista"

Ja kaksoisteoksessa: Apt.17:3:"Hän osoitti, että Messiaan täytyi kärsiä ja nousta kuolleista, ja sanoi: "Juuri Jeesus, jota minä teille julistan, on tämä Messias, Kristus."

Eli kyllä se löytyy myös Luukkaasta ja Apostolien teoista.

• juhani1965 kirjoitti:

Luuk.23:46:"Hän sanoi heille: "Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä kuolema ja kolmantena päivänä nousta kuolleista"

Ja kaksoisteoksessa: Apt.17:3:"Hän osoitti, että Messiaan täytyi kärsiä ja nousta kuolleista, ja sanoi: "Juuri Jeesus, jota minä teille julistan, on tämä Messias, Kristus."

Eli kyllä se löytyy myös Luukkaasta ja Apostolien teoista.

Minustakin tuo näyttää siltä, että syntiuhriteologia ei ollut vain syntynyt Paavalista. En tietysti ole Raamattuun perehtynyt teologi, mutta monessa asiassa
        "juhani1965" näyttää täällä poikeuksetta olevan oikeassa tai ainakin oikeilla linjoilla. Lisäksi hän esiintyy nimimerkillä joittenkin muitten kirjoitellessa anonyyminä.

• Miksi Jeesus sitten opettaa tuntemaan "oikean jumalan" jos tämä oikeasti vapisee jonkun puun takana ja pelkää, että ihmiset löytävät hänet ja elämänpuun? 🤐

• Anonyymi

Mitähän mahdat tuolla tarkoittaa? Miten se liittyy aloitukseen?

• Anonyymi kirjoitti:

Mitähän mahdat tuolla tarkoittaa? Miten se liittyy aloitukseen?

Jumalan suurin huolenaihe on, että ihmiset tavoittavat ykseyden, vai?
        Eihän Jeesuksen silloin pidä mennä jumalasta tai elämänpuusta mitään kertomaan. Jumala ei halua kenenkään löytävän elämänpuuta. Sehän häntä huolettaa.

• Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

Eihän Jeesuksen silloin pidä mennä jumalasta tai elämänpuusta mitään kertomaan. Jumala ei halua kenenkään löytävän elämänpuuta. Sehän häntä huolettaa.

Sehän on Jumalan murhe, ei sinun.

• Anonyymi kirjoitti:

Hakkaisi vain polttopuiksi mokoman niin ei tarvitsisi olla huolissaan.😂 Oli tyhmää lähettää Jeesus kielimään missä tämä sijaitsee.

• Anonyymi kirjoitti:

Se on myös monien palstalaisten murhe (jostain syystä) 😩

• Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

Ashera12. Olet täysin harhateillä. Lue raamattu niinkuin se on kirjoitettu, äläkä lisää siihen mitään, äläkä jätä siitä mitään pois.

• Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

1.Joh.1:
        1. Mikä on alusta asti ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselleet ja käsin koskettaneet, siitä me puhumme: elämän Sanasta.
        Luuk. 1:2; Luuk. 24:39; Joh. 1:1; Joh. 1:14; Joh. 20:27
        2. Elämä ilmestyi, me olemme nähneet sen, ja siitä me todistamme. Me julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän luona ja ilmestyi meille.
        2. Tim. 1:10
        3. Minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me julistamme myös teille, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme. Meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kanssa.
        Joh. 17:21; 1. Kor. 1:9
        4. Tämän me kirjoitamme, että ilomme olisi täydellinen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Jumala ei halua kenenkään löytävän elämänpuuta<<

Mitä sinä höliset taas?! Jeesushan opettaa tietä takaisin paratiisiin, ja kun sinne pääsee, saa syödä salattua mannaa?!

Ja Luojajumala sanoi:

1.Moos. << 3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" <<

Ei tämän 'elämänpuun löytämisessä' ole minkäänlaista vaikeutta, paitsi tietysti niillä, jotka eivät erota pahaa ja pyhää tai edes Jumalaa Saatanasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Jumala ei halua kenenkään löytävän elämänpuuta<<

Mitä sinä höliset taas?! Jeesushan opettaa tietä takaisin paratiisiin, ja kun sinne pääsee, saa syödä salattua mannaa?!

Ja Luojajumala sanoi:

1.Moos. << 3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" <<

Ei tämän 'elämänpuun löytämisessä' ole minkäänlaista vaikeutta, paitsi tietysti niillä, jotka eivät erota pahaa ja pyhää tai edes Jumalaa Saatanasta.

Miksi se piti sitten suojata ihmisiltä?

Ensin ihminen oppii lukemaan (syö tiedonpuusta) jumalan tahtomatta ja tämän jälkeen jumala kätkee pomminteko-ohjeen (elämänpuun) etteivät ihmiset rakentaisi sellaista. Myöhemmin hän lähettää asianajajan viemään tietoa itsestään ja asianajaja kielii missä ohje on. Nyt jumala onkin valmis luovuttamaan sen ihmisille?

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi se piti sitten suojata ihmisiltä?

Ensin ihminen oppii lukemaan (syö tiedonpuusta) jumalan tahtomatta ja tämän jälkeen jumala kätkee pomminteko-ohjeen (elämänpuun) etteivät ihmiset rakentaisi sellaista. Myöhemmin hän lähettää asianajajan viemään tietoa itsestään ja asianajaja kielii missä ohje on. Nyt jumala onkin valmis luovuttamaan sen ihmisille?

Nim

• Anonyymi

Et ilmeisesti ole perehtynyt Raamatun tekstiin.

• Anonyymi

Joh. 17:
      Jeesus rukoilee kaikkien uskovien puolesta
      20. "Mutta minä en rukoile ainoastaan heidän puolestaan vaan myös niiden puolesta, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun, Hepr. 7:25
      21. että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Rukoilen, että hekin olisivat yhtä meissä, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut. Gal. 3:28; Ef. 4:3-5
      22. Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, minä olen antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä
      23. - minä heissä ja sinä minussa - jotta he olisivat täydellisesti yhtä ja maailma tietäisi, että sinä olet lähettänyt minut ja rakastanut heitä, niin kuin sinä olet rakastanut minua. Gal. 2:20
      24. Isä, minä tahdon, että myös nämä, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä, missä minä olen, ja näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua ennen maailman perustamista. Joh. 14:3; 1. Tess. 4:17
      25. Vanhurskas Isä, maailma ei ole tuntenut sinua, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat saaneet tietää, että sinä olet minut lähettänyt.
      26. Minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet rakastanut minua, olisi heissä ja minä olisin heissä."

• Anonyymi

Ef. 4:
      3. Pyrkikää rauhan yhdyssiteen avulla säilyttämään Hengen ykseys:
      Joh. 14:27; 1. Kor. 5:3; Kol. 3:14
      4. yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin teidät on kutsuttukin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
      Room. 12:5; 1. Kor. 12:4; 1. Kor. 12:11
      5. yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
      Ap. t. 19:3-5; 1. Kor. 8:4-6; 1. Kor. 12:5-6
      6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien, kaikkien kautta ja kaikissa.

• Anonyymi

Gal. 3:
      26. Te kaikki olette uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
      Joh. 1:12; Room. 8:15; Gal. 4:5-6
      27. Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeutuneet Kristukseen.
      Ap. t. 2:41; Room. 6:4; Room. 13:14; Ef. 4:24
      28. Tässä ei ole juutalaista eikä kreikkalaista, ei orjaa eikä vapaata, ei miestä eikä naista, sillä Kristuksessa Jeesuksessa te kaikki olette yksi.
      Joh. 17:21; Ef. 2:14-15; Kol. 3:11
      29. Jos te siis olette Kristuksen omia, te olette Abrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
      1. Moos. 21:12; Room. 9:7-8

• Anonyymi

1.Joh.4:
      9. Siinä Jumalan rakkaus ilmestyi meille, että Jumala lähetti ainutsyntyisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttaan.
      Joh. 3:16; Room. 5:8; 1. Joh. 3:16
      10. Siinä on rakkaus - ei siinä, että me olemme rakastaneet Jumalaa, vaan siinä, että hän on rakastanut meitä ja lähettänyt Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
      Joh. 15:16; 2. Kor. 5:19; 1. Joh. 2:2

• Anonyymi

Ja päättikin sitten tehdä itsemurhan?!

Augsburgin tunnustus: <<... KRISTUS oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän OLISI UHRI ... sovittaisi Jumalan vihan.<<

Kaiken lisäksi vielä kirottuna Paavalin sanoin:

Gal.<<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<

On teillä paksu kallo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja päättikin sitten tehdä itsemurhan?!

Augsburgin tunnustus: <<... KRISTUS oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän OLISI UHRI ... sovittaisi Jumalan vihan.<<

Kaiken lisäksi vielä kirottuna Paavalin sanoin:

Gal.<<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<

On teillä paksu kallo.

Kaiken lisäksi tosi Jumala teurastettiin pääsiäisen lampaana, ja Paavali, joka on itse tehnyt tämän Kristus-evankeliumin, jota poimitte sieltä Jeesuksesta kertovan evankeliumin puolelta Paavali-saarnaajien lisäyksinä, käskee perkaamaan pois 'vanhan hapatuksen', kun Jeesus kertoo itse, että taivasten valtakunta on happaman taikinan kaltainen.

1.Korinttolaiskirje:

<<5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.<<

Äly hoi!

• Anonyymi kirjoitti:

Kaiken lisäksi tosi Jumala teurastettiin pääsiäisen lampaana, ja Paavali, joka on itse tehnyt tämän Kristus-evankeliumin, jota poimitte sieltä Jeesuksesta kertovan evankeliumin puolelta Paavali-saarnaajien lisäyksinä, käskee perkaamaan pois 'vanhan hapatuksen', kun Jeesus kertoo itse, että taivasten valtakunta on happaman taikinan kaltainen.

1.Korinttolaiskirje:

<<5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.<<

Äly hoi!

"Varokaa fariseusten, saddukeusten ja Herodeksen hapatusta."

Jos mukana oli vaikkapa saddukeus niin eikö hänen juuri pitänyt perata tämä Jeesuksen kaihtama hapatus pois.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      107
      6904
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3806
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3502
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3498
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3445
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2949
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2654
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2491
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13