sapattia vaan tekee töitä kaiken aikaa. Jeesus sen todisti että olkaapas nyt hiljaa sapatista.
Joh. 5:17
Se seitsemäs päiväkin on Jumalan työpäivä eikä edes hän lepää vaan tekee töitä.
Jumala ei pitänyt
186
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt sekin tuli selväksi.
Joh.5.
5 Niin mies meni ja ilmoitti juutalaisille, että Jeesus oli hänet terveeksi tehnyt.
16 Ja sentähden juutalaiset vainosivat Jeesusta, koska hän semmoista teki sapattina.
17 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä".
18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.- Anonyymi
Ymmärtämättömillä ei ole ymmärrystä ymmärtää, tämä on nähty kautta aikojen.
Koettakaa jo viimein ymmärtää ! Juutalaiset tässä pitivät Jeesusta sapatin kumoajana syystä, kun Jeesus sapattina paransi sairaita. Juutalaisten mielestä ei olisi saanut sapattina parantaa.
Jeesus ei kumonnut sapattia. Jeesus itse sanoo: En ole tullut kumoamaan LAKIA ja profeettoja. Jeesus meni tapansa mukaan sapattisin synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita. Härkä pitää myöskin nostaa sapattina kaivosta. Vartijat ja poliisit vuorollaan sapattisin töissä, koska elämme maailmassa missä tehdään paljon laittomia tekoja.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koettakaa jo viimein ymmärtää ! Juutalaiset tässä pitivät Jeesusta sapatin kumoajana syystä, kun Jeesus sapattina paransi sairaita. Juutalaisten mielestä ei olisi saanut sapattina parantaa.
Jeesus ei kumonnut sapattia. Jeesus itse sanoo: En ole tullut kumoamaan LAKIA ja profeettoja. Jeesus meni tapansa mukaan sapattisin synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita. Härkä pitää myöskin nostaa sapattina kaivosta. Vartijat ja poliisit vuorollaan sapattisin töissä, koska elämme maailmassa missä tehdään paljon laittomia tekoja.
1234567---Korjaan: Synagoga.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Se on suomeksi synagoga ! Eu synä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Ymmärtämättömillä ei ole ymmärrystä ymmärtää, tämä on nähty kautta aikojen.
1234567---
Ei sapatti koske meitä,vaan lahkoja ja Juutalaisia. - Anonyymi
Paavola opettaa, että sapatti kuuluu uuteen liittoon:
Ei ole mitään uuttaliittoa !
Kun te fariseukset ja uskon oppineet ymmärtäisitte ko.asian.
Niin,ette nillitäisi täällä Raamatun sanoja mutta olette tyhmiä,kuten sapatin sanojat.
Te,ette ymmärrä keskeisyyttä,elätte lapsen aikaa ja te vasta opitte.Kuten Islam pitää kiinni vanhastaan ja te teette samoin. Kivikautisuus on ohi mutta säännöt 10 säilyy aina.
Te,ette pelastu yhtään paremmaksi jos,ette tunne mikä on asian ydin?
Usko on alku mutta sen myötä kaikki muuttuu,kun ymmärrätte! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---
Ei sapatti koske meitä,vaan lahkoja ja Juutalaisia.Antikristillisille ei käy Jumalan antama sapatti pyhäpäiväksi, he valitsevat toisin.
1234567--- - Anonyymi
Ihana Jeesus . Myös sapattina pitää auttaa toisia vaikka myös levätä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjaan: Synagoga.
1234567---Goog
- Anonyymi
Paavola kuuluu roskikseen..ei ole mitään uutta littoa lahkolaiset.Te jos ,ette kuulu Kristikuntaan,niin arvaa kuka perii teidät??
Liekit vai liekit? - Anonyymi
Petri Paavola on alkanut pitää sapatin.
Antaa Paavolan olla Juutalainen ja adeventistit myös.
Kristityllä on eri asiat.
Kuten Paavola ja adevtit ei kuulu Kristilliseen yhteisöön vaan lahkoon.
Paavola voi polkea pirun jalkaa vaikka.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antikristillisille ei käy Jumalan antama sapatti pyhäpäiväksi, he valitsevat toisin.
1234567---Antikristillisille ei käy Jumalan antama sapatti pyhäpäiväksi, he valitsevat toisin.
1234567---
Niin kai,mutta 134567- lahkosi ei kuulu Kristilliseen seurakuntaan Suomessa.Ei ole hyväksytty vai onko?
Te,ette ole vaikken haluasi sanoa ..Ette ole Kristillisiä,olette Juutalaisen opin eläjiä ja sekoitus saatana Paavista..Roska katolilaisuudesta !
Ei teitä voi arvostaa,koska tiedätte itse..Ihmisenä voi arvostaa toki mutta lahkona EI! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristus on paras mutta sapatti on juutalaisten,meillä on Kristityillä on lepopäivä!
Lahkolaiset Juutalaset käyttää sapattia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on suomeksi synagoga ! Eu synä...
Synagoga lausutaan aivan niinku separaattori, ei siis synägoga eikä sepäraattori.
- Anonyymi
Hakkaako Jumala halkoja sapattisin Jeesuksen kanssa ? Eiköhän se työ ole Hengellistä työtä.
1234567---- Anonyymi
3. Moos. 27:34
Nämä ovat ne käskyt, jotka Herra Siinain vuorella antoi Moosekselle israelilaisia varten.
2. Moos. 31:13
"Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.
3. Moos. 26:46
Nämä ovat ne käskyt, säädökset ja lait, jotka Herra asetti itsensä ja israelilaisten välille Siinain vuorella, Mooseksen kautta
Nämä ovat ne käskyt, jotka Herra Siinain vuorella antoi Moosekselle israelilaisia varten.
Ketä varten Jumala antoi käskyt. Oletko Jumalan kanssa samaa mieltä 1234567 ? - Anonyymi
numerorivi, opettelisit edes suomen kieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2. Moos. 31:13
"Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.
3. Moos. 26:46
Nämä ovat ne käskyt, säädökset ja lait, jotka Herra asetti itsensä ja israelilaisten välille Siinain vuorella, Mooseksen kautta
Ketä varten Jumala antoi käskyt. Oletko Jumalan kanssa samaa mieltä 1234567 ?1700-luvun Luterilaisen virsikirjan sanoin: Nää käskysanaa KYMMENEN, NE MEILLE kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
Ilm. 14:12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka PITÄVÄT JUMALAN KÄSKYT JA JEESUKSEN USKON.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1700-luvun Luterilaisen virsikirjan sanoin: Nää käskysanaa KYMMENEN, NE MEILLE kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
Ilm. 14:12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka PITÄVÄT JUMALAN KÄSKYT JA JEESUKSEN USKON.
1234567---Ne kaksi uuden liiton käskyä ovat Jumalalta. Ja kun käskyt mainitaan monikossa niin niitä on sitten kaksi. Kyllä minä pidän Jeesuksen Jumalalta välittämät kaksi rakkauskäskyä, kun juutalaisille annetut Mooseksen käskyt romuutettiin. 😊😊
- Anonyymi
Hakkaako Jumala halkoja sapattisin Jeesuksen kanssa ? Eiköhän se työ ole Hengellistä työtä.
1234567---
Jutku hommia,ei kuulu tänne lahkolainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne kaksi uuden liiton käskyä ovat Jumalalta. Ja kun käskyt mainitaan monikossa niin niitä on sitten kaksi. Kyllä minä pidän Jeesuksen Jumalalta välittämät kaksi rakkauskäskyä, kun juutalaisille annetut Mooseksen käskyt romuutettiin. 😊😊
Ne kaksi uuden liiton käskyä ovat Jumalalta.
Valehtelija ,panettelija..Lahkosi mukaan ne on ei muiden! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1700-luvun Luterilaisen virsikirjan sanoin: Nää käskysanaa KYMMENEN, NE MEILLE kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
1234567---Siionisti lankesi loukkaus kiveen.
- Anonyymi
1234567---
Olen tästä varma lahkolainen..Sinä et tiedä :))
Kuvittelet titäväsi:))
Lahkosi määräämänä.. - Anonyymi
Aivan vasitenko sinä 1234567--- numerosarja heittäydyt tyhmäksi. Ei Jeesuksen tarvinnut aikoinaan maan päällä eläessään hakata halkoja yhtenäkään päivänä viikossa, koska siihen työhön oli asetettu puunkaatajat ja halonhakkaajat työtä tekemään. Jeesuksella on työnään evankeliumin julistaminen ja Isä Jumalan voiman osoittaminen kansan keskuudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne kaksi uuden liiton käskyä ovat Jumalalta. Ja kun käskyt mainitaan monikossa niin niitä on sitten kaksi. Kyllä minä pidän Jeesuksen Jumalalta välittämät kaksi rakkauskäskyä, kun juutalaisille annetut Mooseksen käskyt romuutettiin. 😊😊
Ei käskyjä suinkaan romutettu, vaan kun lakiliitto kävi tarpeettomaksi, niin uhrilain käskyt arkistoitiin, mutta kymmenen käskyä säilytettiin, koska ne ovat runko maalliselle laille, jota edelleenkin kaikkialla maailmassa noudatetaan.
- Anonyymi
Sapatti on menneen talv..
- Anonyymi
Nooakan ei vietänyt sapattia, vaan lastasi koko viikon elukoita arkkiin.
Jos haluat tehdä töitä seitsemänä päivänä viikossa, kukaan ei kiellä sinua. Mutta turha itkeä loppuun palamista.
- Anonyymi
Työehtosopimus määrää lepoajat.
Ketä varten sapatti on ja kuka on sapatin Herra.
Sapatin herra on 1234567 ja sapatti on ilmeisesti hellareita varten kun siitä kerran tällä palstalla täytyy heille niin kovasti paasata.
- Anonyymi
Jeesus on sapattien herruus ja meidän . Yli kaiken mutta armon kautta eikä lain.
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on sapattien herruus ja meidän . Yli kaiken mutta armon kautta eikä lain.
Kyllä
- Anonyymi
Ketä varten sapatti on ja kuka on sapatin Herra.
Se on Juutalaisuuta,sapatti. Adeventimis on sekoitus Juutalaisuuta ja Katolilaisuutta.
Paavi on adukoille pää äijä,vaikka pedofiili pappeja on joka puolella maailmaa..:))
Siisti lahko!! YÖK!
Minä ainakin iloitsen ,että On vapaa päivä ,jolloin saa luvan kanssa levätä ja huilata.
Toki minulle tuo ei ole käsky vaan ymmärrys Hengen kautta että jos tulee tilanne ,että joku tarvii apua minun vapaapäivänä niin menen auttamaan jne.
Teen hyviä mukavia asioita mielellään.- Anonyymi
Et ole juutalainen, joten voit tehdä töitä joka päivä niinkuin Matti ja Teppo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhut valhetta. Sapatti koskee myös pakanauskovia. Jumala ei tee eroa pakanoiden ja juutalaisten välillä. Kummatkin ihmisryhmät tuomitaan saman lain mukaan.
Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.
Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhut valhetta. Sapatti koskee myös pakanauskovia. Jumala ei tee eroa pakanoiden ja juutalaisten välillä. Kummatkin ihmisryhmät tuomitaan saman lain mukaan.
Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.
Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.Minä en ole israelilainen, usko jo. Minua ei koske Jumalan israelilaisille antamat käskyt. Paavali ei ole jumala eikä hänen mielipiteitään kenenkään tarvitse noudattaa. Hän oli ihminen ja pitää uskoa Jumalaa eikä jotakin murhamiestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole israelilainen, usko jo. Minua ei koske Jumalan israelilaisille antamat käskyt. Paavali ei ole jumala eikä hänen mielipiteitään kenenkään tarvitse noudattaa. Hän oli ihminen ja pitää uskoa Jumalaa eikä jotakin murhamiestä.
>>Minua ei koske Jumalan israelilaisille antamat käskyt.<<
Olet väärässä. Edellä oli selvä jakeet osoittamassa, että pakanauskovia koskee kaikki lain käskyt.
Koska kieltäydyt noudattamasta sapattikäskyä ja muita lain käskyjä, sinun mahdoton pelastua. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijöitä, eikä tahallisesta lain rikkomisesta saa Krituksen uhrie syntien sovotukseksi. Nämä jakeet ovat Uudesta testamentista ja uuden liiton sääntöjä, jotka koskevat myös pakanauskovia ja tulevat sinulle tuomioksi.
Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Matti ja Teppokin yhden päivän huilaa !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Minua ei koske Jumalan israelilaisille antamat käskyt.<<
Olet väärässä. Edellä oli selvä jakeet osoittamassa, että pakanauskovia koskee kaikki lain käskyt.
Koska kieltäydyt noudattamasta sapattikäskyä ja muita lain käskyjä, sinun mahdoton pelastua. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijöitä, eikä tahallisesta lain rikkomisesta saa Krituksen uhrie syntien sovotukseksi. Nämä jakeet ovat Uudesta testamentista ja uuden liiton sääntöjä, jotka koskevat myös pakanauskovia ja tulevat sinulle tuomioksi.
Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.Minua ei koske Jumalan israelilaisille antamat käskyt.
Edelleen sanon,minua ei koske Juutalaislle antamat käskyt,en ole Juutalainen eikä tunnu läheiseltä yhtään,eli shut up!
Asuin siellä usean vuoden ja kikkeliä ei minulta leikata,enkä kasvata ort,jutalaisten jojoja päähän ja huopalakkia ota .
En jojoile päivät itkumuurilla ja en tee töitä vaikka Israelin valtio elättää ort.juutalaiset,mutta he vain eivät halua tehdä töitä.
Lukevat Talmudia ja elävät yhteiskunnan tuilla.
On siellä toki tavallia Juutalaisia ja mukavia.Heille ei ole sapatti tärkeä,koska ymmärtävät asian.
Kuitenkin maa on kiinni pe 12- la ja sunnuntaina aukeaa. Baarit ja huor.xxx paikat on aina auki..
Shalom.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.Kun pakanat tuli uskoon poikaan Jeesukseen ne ei enää ollut pakanoita eikä juutalaiset jäänyt juutalaisia vaan heistä tuli kristittyjä .
Anonyymi kirjoitti:
Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.Onko sapattina lupa kävellä auttamaan vaikka 10 km päässä olevaa ihmistä..tai käydä kylässä orpojen luona.
Tai sairaalassa käydä töissä ihan palkka töissä.
Itse sanon kyllä on.
Jeesus on sapatin Herra.Jeesus on Kuningas ,joka lopetti lakiliiton ja toi armon liiton ja siinä liitossa on hyvää lupa tehdä eikä sitä sido vt käskymuodot.
Ne oli juutalaisille.
Nyt on uusiliitto ja se on uusi.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Onko sapattina lupa kävellä auttamaan vaikka 10 km päässä olevaa ihmistä..tai käydä kylässä orpojen luona.
Itse sanon kyllä on.
Jeesus on sapatin Herra.Jeesus on Kuningas ,joka lopetti lakiliiton ja toi armon liiton ja siinä liitossa on hyvää lupa tehdä eikä sitä sido vt käskymuodot.
Ne oli juutalaisille.
Nyt on uusiliitto ja se on uusi.>>>Onko sapattina lupa kävellä auttamaan vaikka 10 km päässä olevaa ihmistä..tai käydä kylässä orpojen luona.
Itse sanon kyllä on.<<<
Et ymmärrä, ettei laki kiellä tätä. Laissa ei ole edes säädöstä sapatimatkasta. Mitä ihmettä sinä oikein yrität valistaa???
>>>Jeesus on sapatin Herra.Jeesus on Kuningas ,joka lopetti lakiliiton<<<
Jeesus ei lopettanut lakia vaan määräsi, että se on kaikkia kristittyjä velvoittava käsky myös uuden liiton aikana. Koska sinä puhut aloituisesti ja tahallaan lakia vastaan, saat tuomion tuliseen järveen.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: Anonyymi kirjoitti:
>>>Onko sapattina lupa kävellä auttamaan vaikka 10 km päässä olevaa ihmistä..tai käydä kylässä orpojen luona.
Itse sanon kyllä on.<<<
Et ymmärrä, ettei laki kiellä tätä. Laissa ei ole edes säädöstä sapatimatkasta. Mitä ihmettä sinä oikein yrität valistaa???
>>>Jeesus on sapatin Herra.Jeesus on Kuningas ,joka lopetti lakiliiton<<<
Jeesus ei lopettanut lakia vaan määräsi, että se on kaikkia kristittyjä velvoittava käsky myös uuden liiton aikana. Koska sinä puhut aloituisesti ja tahallaan lakia vastaan, saat tuomion tuliseen järveen.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:Lueppa raamattu uudestaan ja laki säännöt.
Ehkä joku päivä jotain sinullekiin aukeaa tai sitten ei.
- Anonyymi
4Moos.15:32-36 Israelilaisten oleskellessa erämaassa tavattiin mies kokoamassa puita sapatinpäivänä. Niin ne, jotka hänet tapasivat puita kokoamassa, toivat hänen Mooseksen ja Aaronin ja koko seurakunnan eteen. Ja he panivat hänet vankeuteen, koska ei ollut vielä määrätty, mitä hänelle oli tetävä. Mutta Herra sanoi Moosekselle: Se mies rangaistakoon kuolemalla, koko seurakunna kivittäköön hänet leirin ulkopuolella. Sillon koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut. 3Moos.24:11-16
- Anonyymi
On se perhana raakaa kun mies kerää puita pitääkseen itsensä ja perheensä lämpimänä.
Israelilaiset ovat sairaan raakoja alkuasukkaita. Ihmisen Poika on sapatin Herra.
Juutalaisten lait oli juutalaisille ,nyt Jumala opettaa Hengen kautta Totuuden oikean ja väärän.
Mutta sitähän juutalaista leikkivät vieläkään ei tajua ,koska ovat ulkona.
Eivät tajua ,koska Jumala pysyy heistä kaukana.
He teoillaan kieltävät Jeesuksen pelastuksen luottamalla lakiin ja pakanat tulee tuomitsemaan nuo vääryyden tekijät.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Ihmisen Poika on sapatin Herra.
Juutalaisten lait oli juutalaisille ,nyt Jumala opettaa Hengen kautta Totuuden oikean ja väärän.
He teoillaan kieltävät Jeesuksen pelastuksen luottamalla lakiin ja pakanat tulee tuomitsemaan nuo vääryyden tekijät.Sinä olet niin paatunut, ette pysty enää ymmärtämään edes Uutta testamenttia. Paavali sanoi, että laki kuuluu pakanoille. Jeesus käski noudattaa Mooseksen lakia ja käski opetta kaikille kansoille sanomansa.
Room 2:27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia. - Anonyymi
Menkääs siinaille sitten siellä laki annettiin.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Ihmisen Poika on sapatin Herra.
He teoillaan kieltävät Jeesuksen pelastuksen luottamalla lakiin ja pakanat tulee tuomitsemaan nuo vääryyden tekijät.Niillä on lain kautta viha ja peite silmillä. Ei ne näe Jeesusta .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet niin paatunut, ette pysty enää ymmärtämään edes Uutta testamenttia. Paavali sanoi, että laki kuuluu pakanoille. Jeesus käski noudattaa Mooseksen lakia ja käski opetta kaikille kansoille sanomansa.
Room 2:27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.Pahaa tekevillä juutalaisilla on tuska ja ahdistus. Rooma.2. rikot lakia vaikka olet ympärileikattu. Rooma.2;27
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet niin paatunut, ette pysty enää ymmärtämään edes Uutta testamenttia. Paavali sanoi, että laki kuuluu pakanoille. Jeesus käski noudattaa Mooseksen lakia ja käski opetta kaikille kansoille sanomansa.
Room 2:27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.Juuri näin ja tajuatko kelle ja miksi nuo suurin osa psitsi viimeim on kirjoitettu.
Varoitramasn juutalaisia.
Siinä myös kerrotaan pakanoista ja juutalaisista ja jos ymmärrät niin huomast raamatussa osiot paavalin kirjoitustyylissä eli kristityistä puhutaan erikseen ja oms osio on heille esim
Kristuksen oma ei ole lain alla.Ymmärrätkö.
Se ei tietenkää tarkoita ,että kristitty ilman lakia voisi elää synnissä joka tuomion alla luetaan synniksi.
Päinvastoin armon henki odottaa jopa puhtaampaa vaellusta Hengen ohjaamana joka on tae sille ,että osaa vaeltaa oikein.
Mutta ehkä sinulle joku päivä Totuus aukeaa ja sitten sanon toivottavasti.Anonyymi kirjoitti:
Room 2:27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.Kukaan ei ole väittänyt ,että Kristitty saisi elää vääryyden elämässä ja sen hedelmissä,mutta sitä varten mm Jeesus tuli ,että Hän otti pois kiroukset ,jotka olivat koko maailman päällä.
Ei siis ole tuomiota sillä ,joka Kristuksessa pysyy loppuun saakka.
He nousevat kun Kuningas tulee..
Lakiin luottavilla on tukalat ajat silloin.....alkavat etsiä lamppuihin öljyä ja kun ehkä löytävät jotain...ovet on jo suljettu heiltä.
Pitäkää juutalaista leikkivät varanne ....sanon ihan rakkaudella sen.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Juuri näin ja tajuatko kelle ja miksi nuo suurin osa psitsi viimeim on kirjoitettu.
Varoitramasn juutalaisia.
Siinä myös kerrotaan pakanoista ja juutalaisista ja jos ymmärrät niin huomast raamatussa osiot paavalin kirjoitustyylissä eli kristityistä puhutaan erikseen ja oms osio on heille esim
Kristuksen oma ei ole lain alla.Ymmärrätkö.
Se ei tietenkää tarkoita ,että kristitty ilman lakia voisi elää synnissä joka tuomion alla luetaan synniksi.
Päinvastoin armon henki odottaa jopa puhtaampaa vaellusta Hengen ohjaamana joka on tae sille ,että osaa vaeltaa oikein.
Mutta ehkä sinulle joku päivä Totuus aukeaa ja sitten sanon toivottavasti.>>>Kristuksen oma ei ole lain alla.Ymmärrätkö.<<<
Ne eivät ole lain alla, jotka lakia noudattavat uskossa Jeesukseen Kristukseen. Tätä sinä et ymmärrä.
Koska sinä et lakia noudata, sinä et ole armon alla vaan nimenomaan lain tuomiosäädösten alla, etkä saa armoa vaan tuomion tuliseen järveen synnin orjana.
1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.
Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Kukaan ei ole väittänyt ,että Kristitty saisi elää vääryyden elämässä ja sen hedelmissä,mutta sitä varten mm Jeesus tuli ,että Hän otti pois kiroukset ,jotka olivat koko maailman päällä.
Ei siis ole tuomiota sillä ,joka Kristuksessa pysyy loppuun saakka.
He nousevat kun Kuningas tulee..
Lakiin luottavilla on tukalat ajat silloin.....alkavat etsiä lamppuihin öljyä ja kun ehkä löytävät jotain...ovet on jo suljettu heiltä.
Pitäkää juutalaista leikkivät varanne ....sanon ihan rakkaudella sen.>>>Ei siis ole tuomiota sillä ,joka Kristuksessa pysyy loppuun saakka.<<<
Sinä et ole Kristuksessa, joten saat tuomion.
Room 8:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa. Anonyymi kirjoitti:
>>>Ei siis ole tuomiota sillä ,joka Kristuksessa pysyy loppuun saakka.<<<
Sinä et ole Kristuksessa, joten saat tuomion.
Room 8:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.No katsotaan viimeisellä tuomiolla kumpi sitten pelastuu ja kumpi ei.
Anonyymi kirjoitti:
>>>Kristuksen oma ei ole lain alla.Ymmärrätkö.<<<
Ne eivät ole lain alla, jotka lakia noudattavat uskossa Jeesukseen Kristukseen. Tätä sinä et ymmärrä.
Koska sinä et lakia noudata, sinä et ole armon alla vaan nimenomaan lain tuomiosäädösten alla, etkä saa armoa vaan tuomion tuliseen järveen synnin orjana.
1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.
Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Kuten jo monesti sanottua...kuka on väittänyt ,että kristitty saisi tehdä vapaasti rikoksia vääryyttä...onko joku jossain niin väittänyt.
Sinä vaan kun et tajua yhtään mitään raamatun tekstistä.
Vouhkat laista ja näin teet itsellesi taakan ,jota et pysty kantamaan.Nimittäin lain ,jota et pysty täyttämään ja näin ollen sinut tuomitsee ne ,jotka eivät ole lain alla.
Et tajua koko uutta liittoa millään lailla ,koska olet EKSYNYT
- Anonyymi
Joo kiitos vaan,
Espanjan taudista
Maailmansodista
AIDSista
Pol Potista
Stalinista
Hitleristä
Putinista
Koronasta
Jne. jne.- Anonyymi
Nämä kaikki siis johtuvat sapatista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä kaikki siis johtuvat sapatista?
Israelin vitsaukset Babylon.
- Anonyymi
Jeesus kyllä piti sapatin ja vaati kaikkia sapattia noudattamaan. Jeesus ei pitänyt puusepäverstasta auki sapattina, vaan meni synagogaan opettamaan kansaa.
Luuk 4:16 Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan,
17 ja hänelle ojennettiin profeetta Jesajan kirja. Hän avasi kirjakäärön
Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.
Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
Sapatin pitäminen on myös uudessa liitossa merkki liitosta Jumalan kanssa. Joka ei pidä sapattia, hän ei ole uudessa liitossa sapatin Herran Jeesuksen kanssa. Pakanat pääsevät Jeesuksen valtakuntaan vain sillä ehdolla, että he pitävät sapatin ja muut uuden liiton ehdot.
2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."
Luuk 6:5 Ja Jeesus sanoi vielä: "Ihmisen Poika on sapatin herra."
Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.
Luuk 16:17 Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa.- Anonyymi
Jeesus härnäsi sapattikiihkoilijoita.
Hän jopa katsoi heitä vihaisena. Muita ei tainnut katsoa ei edes porttoja.
Sapattikiihkoilijat veivät Jeesuksen ristille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sapattikiihkoilijat veivät Jeesuksen ristille.Nimenomaan. Jeesus oli kapinallinen joka kyseenalaisti juutalaisten lait mutta joutui niitä noudattamaan koska oli juutalainen.
Suomen pakanat eivät tienneet Mooseksen laista mitään ennenkuin uskoa ruvettiin tuomaan miekalla. Kirkko on paholaisen asianajaja joka pakkokäännytti kansaa uskomaan satusetien taruihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan. Jeesus oli kapinallinen joka kyseenalaisti juutalaisten lait mutta joutui niitä noudattamaan koska oli juutalainen.
Suomen pakanat eivät tienneet Mooseksen laista mitään ennenkuin uskoa ruvettiin tuomaan miekalla. Kirkko on paholaisen asianajaja joka pakkokäännytti kansaa uskomaan satusetien taruihin.>>>Jeesus oli kapinallinen joka kyseenalaisti juutalaisten lait<<<
Sinä puhut valhetta kuin Saatana.
Jeesus ei ollut koskaan lakia vastaan ja vaati sen noudattamista pilkun tarkasti ja kehotti opettamaan kaiken sen pakanakansoille, mitä hän oli opettanut opetuslapsille.
3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.
Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Jeesus oli kapinallinen joka kyseenalaisti juutalaisten lait<<<
Jeesus ei ollut koskaan lakia vastaan ja vaati sen noudattamista pilkun tarkasti ja kehotti opettamaan kaiken sen pakanakansoille, mitä hän oli opettanut opetuslapsille.
Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.Elän vapaana ja iloitsen jokaisesta päivästä. Hieno juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Jeesus oli kapinallinen joka kyseenalaisti juutalaisten lait<<<
Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.Messiaaninen montako vaimoa saa messiaanisella olla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sapattikiihkoilijat veivät Jeesuksen ristille.Paljon on ihmisiä uskon takia tapettu noin 50 miljoonaa. Pimeä keskiaika kesti 1260 vuotta. Luterilaiset 1700-luvun virret kertovat Pedosta, antikristuksesta paavista.
Virsi 241. 4. Se peto itsens' istutti Jesuksen kirkkoon pyhään, ja oikian Jumalan unhotti, itsens' teetteli siaan: HÄN PAMENET HUKUTTAA KÄSKI, KUIN LAMPAIT' LAITUMELL' TOIT, ja vallan saada aikoi kaiken lauman keskell'.
5. O tätä suurta surkiutt'! ylits' vaivaisen lauman, ettei kenelläkään ollut rohkiutt' Jumalan sanaa puhumaan, sen pahan pedon pelvost', Hän uhkas', kaikki käkes', HÄN POLTTI, TAPPOI ja säkes', Kuin vastasit hänt' ehdost'.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elän vapaana ja iloitsen jokaisesta päivästä. Hieno juttu.
Et sinä olet vapaa vaan synnin orja.
Miksi Jeesus sanoi ,että ...Ihmisen Poika on sapatin Herra.
Kylläpä lahjakkaasti sotketaan juutalaisille kohdennetut kirjoitukset ja heitetään ut sekaan
On todella huijarien huijari.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sapattikiihkoilijat veivät Jeesuksen ristille.Jeesus härnäsi sapattikiihkoilijoita.
Sapattikiihkoilijat veivät Jeesuksen ristille.
Näin oli ja tapahtui!
Juutalaisuuden suunnan ja lahkolaisuuden,ei kuulu tänne.
He tuovat vain ahdistusta ja pahaa nämä lahkot! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon on ihmisiä uskon takia tapettu noin 50 miljoonaa. Pimeä keskiaika kesti 1260 vuotta. Luterilaiset 1700-luvun virret kertovat Pedosta, antikristuksesta paavista.
Virsi 241. 4. Se peto itsens' istutti Jesuksen kirkkoon pyhään, ja oikian Jumalan unhotti, itsens' teetteli siaan: HÄN PAMENET HUKUTTAA KÄSKI, KUIN LAMPAIT' LAITUMELL' TOIT, ja vallan saada aikoi kaiken lauman keskell'.
5. O tätä suurta surkiutt'! ylits' vaivaisen lauman, ettei kenelläkään ollut rohkiutt' Jumalan sanaa puhumaan, sen pahan pedon pelvost', Hän uhkas', kaikki käkes', HÄN POLTTI, TAPPOI ja säkes', Kuin vastasit hänt' ehdost'.
1234567---Paljon on ihmisiä uskon takia tapettu noin 50 miljoonaa. Pimeä keskiaika kesti 1260 vuotta. Luterilaiset 1700-luvun virret kertovat Pedosta, antikristuksesta paavista.
Mutta silloin ei ollut Amerikkalsia lahkoja :)))
Näillä amerikan roskilla on nyt pikkupimeä aika menossa.
Yrität lahkolainen ohjata meitä johonkin amerikan roskaan,ole hiljaa koira!
Meidän uskommme on erillainen,kuin amerikan lahkon ja sitä ei tarvitse tuputtaa yhtään lahkolainen.
Olet,kuin Jehovan todistaja...yök!!! Että kiinnostaa lahkolaisuus!! - Anonyymi
Tehkää niinkuin he opettavat mutta älkää tehkö niinkuin he tekevät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sapattikiihkoilijat veivät Jeesuksen ristille.Jeesus paransi porttoja ja riivattuja .
- Anonyymi
Petri Paavola on alkanut pitää sapatin.
"Aikoinani vastustin sapattia lepopäivänä ja pidin sitä vain juutalaisille kuuluvana asiana. Uskoin, että sunnuntai on Uuden Liiton uskoville tarkoitettu lepopäivä, kunnes tutkin asiaa Raamatusta ja huomasin olleeni väärässä. 300-luvulla Rooman valtakunnan alueelle syntynyt Rooman katolinen kirkko kumosi Raamatullisen sapatin ja asetti sen tilalle sunnuntai päivän pyhittämisen, päivän jonka pyhittäminen oli jo roomalaisille pakanuudesta tuttua. Jos tutkimme rehellisesti Raamatun ilmoitusta sapatista, niin huomaamme ettei Raamattu ilmoita missään kohtaan Jumalan muuttaneen alkuperäistä sapattia sunnuntaille. Toivon että koettelet tämän koko kirjoituksen Jumalan sanan valossa, sillä aihe on tärkeä, koska kysymyksessä on asia, jossa ihminen kumoaa Jumalan sanan käskyn, joka kuului siihen lakiin (10 Käskyä), jota Herra Jeesus ei kumonnut. Kysymyksessä ei ole siis lain alla oleminen, vaan uskominen Herraan Jeesukseen Uuden Liiton järjestyksen mukaan."- Anonyymi
Se on Paavolan oma mielipide, ei se sido ketään uskomaan mihinkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on Paavolan oma mielipide, ei se sido ketään uskomaan mihinkään.
Paavola on tie, totuus ja elämä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavola on sekaisin kuin käkikello !
Jesus Kristus on tie,totuus ja ELÄMÄ !
(Paavola on sekaisin) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
YLE Areena TV dokumentit Manson kultti paholaisen lahko .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavola on sekaisin kuin käkikello !
Jesus Kristus on tie,totuus ja ELÄMÄ !
(Paavola on sekaisin)Jakomäki on täynnä juutalaisia .
- Anonyymi
Luuk.14:5 Biblia (1776) Ja hän vastaten sanoi heille: kenenkä teistä nauta eli aasi putoo kaivoon, eikö hän kohta sabbatin päivänä häntä ota ylös?
- Anonyymi
Se on itsestään selvää, että härkä nostetaan sapattinakin kaivosta. En voi sitää ihmisiä, jotka aiheuttavat kärsimyksiä eläimille, silloin tällöin saa näitä uutisia lehdistöstä lukea, eläinten pahoinpitelyistä.
On hyvä että poliisit ja vartiat ovat vuorollaan sapattisin töissä, SILLÄ ELÄMME MAAILMASSA, JOSSA TEHDÄÄN PALJON LAITTOMIA TEKOJA.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on itsestään selvää, että härkä nostetaan sapattinakin kaivosta. En voi sitää ihmisiä, jotka aiheuttavat kärsimyksiä eläimille, silloin tällöin saa näitä uutisia lehdistöstä lukea, eläinten pahoinpitelyistä.
On hyvä että poliisit ja vartiat ovat vuorollaan sapattisin töissä, SILLÄ ELÄMME MAAILMASSA, JOSSA TEHDÄÄN PALJON LAITTOMIA TEKOJA.
1234567---Eiköhän lopeteta sairas keskustelu yhdestä viikonpäivästä. Joka viettää lauantaita sapattina pitäkööt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän lopeteta sairas keskustelu yhdestä viikonpäivästä. Joka viettää lauantaita sapattina pitäkööt.
Aivan ja onhan nykyään Helluntalaisiakin jotka viettävät sapattia, annetaan kaikille vapaus viettää sapattia jos niin ovt ymmärtäneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan ja onhan nykyään Helluntalaisiakin jotka viettävät sapattia, annetaan kaikille vapaus viettää sapattia jos niin ovt ymmärtäneet.
Adventismi on ennen kaikkea valehtelua ja kieroilua ja pahojen ihmisten jumalattomuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Justiinsa joo. Lopetetaan turha väittely. Sapatin pito on henkilökohtainen valinta. Jos joku sitä haluaa viettää niin se on oma valinta.
Jollei joku sitä vietä niin ei häntä pidä kenenkään tuomita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän lopeteta sairas keskustelu yhdestä viikonpäivästä. Joka viettää lauantaita sapattina pitäkööt.
En tule lopettamaan sapatin esillä pitämistä. Edelleenkin kuuluu helluntailaisjulistajien suusta: Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai.
Näinollen ei ole mitään tarvetta lopettaa sapatin esilläpitämistä.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tule lopettamaan sapatin esillä pitämistä. Edelleenkin kuuluu helluntailaisjulistajien suusta: Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai.
Näinollen ei ole mitään tarvetta lopettaa sapatin esilläpitämistä.
1234567---Numerorivllä ei ole tarvetta lopettaa valehtelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Numerorivllä ei ole tarvetta lopettaa valehtelua.
Siltä se vaikuttaa. Valheen isä on perkele.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Numerorivllä ei ole tarvetta lopettaa valehtelua.
En taatusti ole valehdellut, vaan itse kuunnellut TV seiskasta näitä helluntailaisia sananjulistajia Kolossalaiskirjeestä. Heille tuli sapatti puheeksi, niin eräs mainitsi: Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai. He olivat samanhenkisiä.
Voit katsoa tämän ohjelman vieläkin, sillä tallennettuna on.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En taatusti ole valehdellut, vaan itse kuunnellut TV seiskasta näitä helluntailaisia sananjulistajia Kolossalaiskirjeestä. Heille tuli sapatti puheeksi, niin eräs mainitsi: Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai. He olivat samanhenkisiä.
Voit katsoa tämän ohjelman vieläkin, sillä tallennettuna on.
1234567---Saako sapattina ajaa autoa tai matkustaa viisi kilometriä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siltä se vaikuttaa. Valheen isä on perkele.
Äläpäs nyt taas ala ihmisiä tuomitsemaan, onhan sinulle siitä jo monesti muistutettu !
Oletko exadvari ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äläpäs nyt taas ala ihmisiä tuomitsemaan, onhan sinulle siitä jo monesti muistutettu !
Oletko exadvari ?Ei ole exadvari !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saako sapattina ajaa autoa tai matkustaa viisi kilometriä?
Sapattikirkkoja on niin vähän monien kilometrien päässä. Autollahan sinne on mentävä.
Helluntailaisilla on rukouhuoneiden ovet suljettuina sapattisin. Niitä olisi lähelläkin. Mutta heillähän ei ole sapatti lauantaina, siivoustalkoita aina silloin tällöin Jumalan antamana sapattina.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sapattikirkkoja on niin vähän monien kilometrien päässä. Autollahan sinne on mentävä.
Helluntailaisilla on rukouhuoneiden ovet suljettuina sapattisin. Niitä olisi lähelläkin. Mutta heillähän ei ole sapatti lauantaina, siivoustalkoita aina silloin tällöin Jumalan antamana sapattina.
1234567---Silloin pitää matkustaa jo ennen sapattia ja palata takaisin sapatin päätyttyä, muutoinhan rikkoo sapattia vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Sapattikirkot ovat vain jumalattomille ja pahoille ihmisille. Adventismi on Saatanasta ja Perkeleestä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sapattikirkot ovat vain jumalattomille ja pahoille ihmisille. Adventismi on Saatanasta ja Perkeleestä!
Raamattu: Samasta suusta älköön lähtekö kiitos ja kirous.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu: Samasta suusta älköön lähtekö kiitos ja kirous.
Raamattu on Saatanasta ja Perkeleestä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hullujen huoneelle ne on kaikki siionisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saako sapattina ajaa autoa tai matkustaa viisi kilometriä?
Uhrataan nyt muutama oinas ja vuohi syötte yöllä joikaamalla. Päivän kun paastoaa voi yöllä mässäillä pitää orgiat uhrata pari kukkoa.
- Anonyymi
Sapattina saa tehdä hyvää. Ja, esim. Vanhan Testamentin aikana vartijatkin tekivät "työtä" sapattina (2 Aik. 23).
- Anonyymi
45 Ja hän meni pyhäkköön ja rupesi ajamaan myyjiä ulos
46 ja sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni on oleva rukoushuone', mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."
Vartijat eivät hyväksyneet uhrieläimiksi muita kuin papiston ryöstöhintaisia uhrieläimiä. - Anonyymi
Adventistien työ on valehtelu, jota he lakkamatta, joka ikinen viikonpäivä tekevät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Adventistien työ on valehtelu, jota he lakkamatta, joka ikinen viikonpäivä tekevät.
Se onkin eksytyksen tyyssija. Se on perkeleen vallassa ihmisoppeineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se onkin eksytyksen tyyssija. Se on perkeleen vallassa ihmisoppeineen.
Tämä on ihmisoppia: vuonna 364 jKr. katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita. Kirkolliskokouksessa oikean Jumalan sapatin viettäjät julistettiin pannaan, eroon Kristuksesta.
1700-luvun Luterilaiset virret kertovat pedosta, antikristuksesta paavista, joka Jumalan käskyi wastaan räyskyi.
Räyskyminen jatkuu yhäti sanoin: Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on ihmisoppia: vuonna 364 jKr. katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita. Kirkolliskokouksessa oikean Jumalan sapatin viettäjät julistettiin pannaan, eroon Kristuksesta.
1700-luvun Luterilaiset virret kertovat pedosta, antikristuksesta paavista, joka Jumalan käskyi wastaan räyskyi.
1234567---Kehotettiin kirjoitetaan ilman i-kirjainta. Etkö jo opi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Siellä konsiilissa sovittiin myös, että Jeesus on Isä Jumalan vertainen Jumala. Tätä ennen Jeesus ei ollut isän vertainen Jumala eikä apostolien aikaan Jumala olenkaan. Tunnustathan myös tämän!?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehotettiin kirjoitetaan ilman i-kirjainta. Etkö jo opi!
On hyvä, että huomaat virheet. Oppia ikä ja kaikki.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
45 Ja hän meni pyhäkköön ja rupesi ajamaan myyjiä ulos
46 ja sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni on oleva rukoushuone', mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."
Vartijat eivät hyväksyneet uhrieläimiksi muita kuin papiston ryöstöhintaisia uhrieläimiä.Ei vaan siellä oli myyntipöydät myyjät . Rukoushuoneelle myyntibasaari.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Jeesus nousi kuolleista sunnuntaina mutta sinähän et sitä tiedä eikö niin. Pentagrammi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus nousi kuolleista sunnuntaina mutta sinähän et sitä tiedä eikö niin. Pentagrammi.
> Jeesus nousi kuolleista sunnuntaina
Sitä Raamattu ei kai kerro. Hauta oli tyhjä sunnuntaiaamuna, mutta on mahdollista, että Jeesus oli noussut jo edellisenä päivänä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Jeesus nousi kuolleista sunnuntaina
Sitä Raamattu ei kai kerro. Hauta oli tyhjä sunnuntaiaamuna, mutta on mahdollista, että Jeesus oli noussut jo edellisenä päivänä.Tuon logiikan mukaan myös se on mahdollista, ettei Jeesus koskaan noussut kuolleista vaan haudanryöstäjät kävivät noutamassa Jeesuksen mätänevän ruumiin. Eihän siinä sanota muuta kuin että hauta oli tyhjä. Onneksi on muitakin kirjoituksia.
Voi nyt vitun sapatti, nämä iänikuiset sapattipsykoosit senkun jatkuu. Hyvä hyvä, lisää vaan löylyä pojat!
- Anonyymi
Kuulutko helluntaiseurakuntaan ?
Anonyymi kirjoitti:
Kuulutko helluntaiseurakuntaan ?
Siltäkö tosiaan vaikutan? 🤣 Tämä loputon rähinä aiheesta on kyllä ihan hupaisaa katsoa ulkopuolisenkin silmin. Tuntuu jotenkin käsittämättömältä kuinka yksi viikonpäivä voi saada jatkuvasti aikaan näin suunnatonta raivoa ihmisissä. Tämäkin kyseinen uskonsota on jatkunut täällä ainakin niin kauan kuin itse olen palstaa seurannut.
- Anonyymi
Demonipesä kirjoitti:
Siltäkö tosiaan vaikutan? 🤣 Tämä loputon rähinä aiheesta on kyllä ihan hupaisaa katsoa ulkopuolisenkin silmin. Tuntuu jotenkin käsittämättömältä kuinka yksi viikonpäivä voi saada jatkuvasti aikaan näin suunnatonta raivoa ihmisissä. Tämäkin kyseinen uskonsota on jatkunut täällä ainakin niin kauan kuin itse olen palstaa seurannut.
provoja on myös liikeellä !
- Anonyymi
Viekää ne nyt tonne siinaille .
- Anonyymi
Demonipesä kirjoitti:
Ole todellakin ulkopuolinen.
Anonyymi kirjoitti:
Ole todellakin ulkopuolinen.
Juu en tosiaan ajatellut itse hypätä tuohon paskamyllytykseen mukaan. 😄
- Anonyymi
Demonipesä kirjoitti:
Juu en tosiaan ajatellut itse hypätä tuohon paskamyllytykseen mukaan. 😄
Oksennat koko ajan pahaa oloasi. Haluat riidellä uskovien kanssa, koska sinulla on henkilökohtainen ongelma. Voi sinua parkaa.
Anonyymi kirjoitti:
Oksennat koko ajan pahaa oloasi. Haluat riidellä uskovien kanssa, koska sinulla on henkilökohtainen ongelma. Voi sinua parkaa.
Déjà vu?
- Anonyymi
Sapatti on tosiaan voimassa yhtenä kymmenen käskyn lain käskyistä. Mutta mikä oli sapatin merkitys Jeesuksen aikana?
Jeesus asetti sapattikäskyn alemmaksi rakkauden kaksoiskäskyä. Kaksoiskäsky itse taas oli Vanhassa testamentissa vain sivuasemassa. Se ei ollut osa kymmenen käskyn lakia vaan kuului sosiaalisiin lakeihin. Näin tehden Jeesus muutti sapatin merkitystä. Ennen niin tärkeässä asemassa pidetty sapatti jäi muutenkin Jeesuksen tuoman sapatin levon jalkoihin. Kun Jeesus vielä teki töitä sapattina, hän osoitti sapatin todellisen merkityksen. Hän sanoi ihmislapsen olevan sapatin herra.
Jeesushan puhui arameaa. Sana "ihmisen poika" tulee arameankielestä ja tarkoittaa sekä ihmistä että miessukupuolista ihmislasta. Nämä ovat arameaksi sama asia. Se ei tarkoita Jumalaa. Arameassa ei ole sellaista sanaa kuin ihmisen poika, jolla olisi jokin muu merkitys kuin ihmislapsi eli ihminen. Esimerkiksi kohta, jossa sanotaan, että...
Matteus 12:7-8
"7. Jos te ymmärtäisitte, mitä tarkoittaa: ’Laupeutta minä tahdon enkä uhria’, niin ette tuomitsisi syyttömiä. 8. Sillä ihmisen poika on sapatin herra.” "
Matteuksen evankeliumi on kirjoitettu aikakaudella, jolloin asiat ymmärrettiin niin kuin ne Vanhassa testamentissa ymmärrettiin. Juutalaiset ymmärsivät ihmisen pojan (arameaksi BREH DENASHA) ihan tavalliseksi ihmiseksi, joka nimen omaan ei ole jumalallinen vaan heikko ja hauras olento, ihminen.
Katsotaanpa vielä asiayhteys. Tässä seuraavassa perustellaan se, että sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten sen tähden, että ihmisen poika on myös sapatin herra. Tuossahan ei ole mitään järkeä. Niinpä-sana (englanniksi therefore) kertoo meille, että sen jälkeen tuleva teksti perustelee sitä edellä ollutta asiaa. Miten Jeesuksen sapatin herruus voidaan perustella sillä, että juuri ihminen ei ole sapattia varten vaan sapatti ihmistä?
Markus 2:27-28
"27. Jeesus sanoi heille vielä: ”Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. 28. Niinpä Ihmisen Poika on myös sapatin herra.” "
Ei mitenkään! Miten sellainen asia tekisi Jeesuksesta sapatin herran, että sapatti on ihmistä varten? No ei mitenkään, koko lauseessa ei ole mitään järkeä. Sehän on sama kuin väittäisi vaikkapa jotakin sellaista kuin että: polkupyörä on pyöräilyä varten, koska eduskunta on myös lainsäätäjä. Eihän tuollaisessa lauseessa ole mitään järkeä! Tai että: keskiviikko on kauppapäivä, koska poliisi on myös lain valvoja. Kuten huomaamme lauserakenne ja syy-seuraussuhde ovat käsittämättömiä. Jeesuksen sanoma on kuitenkin käännetty aivan oikeaoppisesti kreikankielestä. Missä siis vika?
Syy siihen, miksi lauseessa ei ole päätä eikä häntää löytyy siitä, ettei Jeesus sanonut tätä lausetta kreikaksi vaan arameaksi. Koko lauseessa ei ole mitään järkeä, ei suomeksi eikä kreikaksi. Sijoitetaanpa tuo arameankielen ihminen-sana tuohon raamatunlauseeseen:
"Jeesus sanoi heille vielä: ”Sapatti on BREH DENASHA varten eikä BREH DENASHA sapattia varten, niinpä BREH DENASHA on myös sapatin herra.” "
Tämä kääntyy suomeksi:
"Jeesus sanoi heille vielä: ”Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. Niinpä on myös niin, että ihminen on sapatin herra.” "
Vasta tässä on jotakin järkeä. Sapatti on ihmistä varten ja ihminen saa viettää sapattinsa parhaaksi katsomallaan tavalla Jumalan kunniaksi, koska on sapatin herra. Sapatin herra, ihminen, saa viettää sitä vaikkapa tekemällä hyvää sapattina. Jeesus haluaa sanoa, että sapatti on ainutlaatuinen vapaan ja levon päivä muuten niin kiireisessä kreikkalais-roomalaisessa ympäristössä, jossa tehtiin töitä seitsemänä päivänä viikossa. Sen tähden sapatti ei saa kahlita ihmistä eikä asettaa hänelle uusia paineita tai rajoitteita, joita yhteiskunta on jo muutenkin täynnä. Sapatin on tarkoitus olla vapautta viettää aikaa ystävien ja Jumalan kanssa.
Katsotaanpa toinen esimerkki:
Matteus 8:20
"Jeesus sanoi hänelle: ”Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta ihmisen pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi.” "
BREH DENASHA viittaa nöyryyteen, ei jumalallisuuteen. Jeesus siis sanoi: minä olen vain tavallinen ihminen, en mitään erikoista. Voidaan kääntää myös vain ihmisen lapsi. Parempi käännös olisikin: "...Linnuillakin on pesät mutta tällä ihmisellä ei ole omaa kotia." Jeesus tunsi itsensä hyljityksi ihmiseksi.- Anonyymi
>>>Jeesus asetti sapattikäskyn alemmaksi rakkauden kaksoiskäskyä. Kaksoiskäsky itse taas oli Vanhassa testamentissa vain sivuasemassa. Se ei ollut osa kymmenen käskyn lakia vaan kuului sosiaalisiin lakeihin. Näin tehden Jeesus muutti sapatin merkitystä.<<<
Sinä puhut pelkkää valhetta.
Rakkauden kaksoiskäskyn suurin käsky on rakastaa Jumalaa ja Uuden testamentin mukaan Jumalan rakastamista on noudattaa lakia, mihin tietenkin kuuluu myös sapattikäsky.
1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.
Vastoin aloittajan valheita, sapattikäksy löytyy myös kymmenestä käskystä.
2 Moos 20 Bibliasta:
8 (3) Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit.
9 Kuusi päivää pitää sinun työtä tekemän ja kaikki askarees toimittaman.
10 Mutta seitsemäntenä päivänä on Herra sinun Jumalas sabbati: silloin ei sinun pidä yhtään työtä tekemän, eikä sinun, eikä sinun poikas, eikä sinun tyttäres, eikä sinun palvelias, eikä sinun piikas, eikä sinun juhtas, eikä sinun muukalaises, joka sinun portissas on.
Sapattikäsky on hyvin keskeinen käsky Raamatussa, koska se on IKUINEN liiton merki Herran kanssa. Jos joku ei pidä sapattia, hän ei ole myöskään uudessa liitossa Herran kanssa.
2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. - Anonyymi
"Jeesus sanoi heille vielä: ”Sapatti on BREH DENASHA varten eikä BREH DENASHA sapattia varten, niinpä BREH DENASHA on myös sapatin herra.” "
Jeesus sanoisi sulle varmaan,että nyt turpa kii ja ole rauhassa.Älä hikoile ja kiihkoile veli.
Ei elämän tarkoitus ole bred yms..tai sapatti.. Jeesus sanoisi RELAA hetki luotu..
Maailmaa on matkattu jo paljon, mutta on tärkeimpiä asioitakin kuin sapatti ja jakeet.
Ehkä Kristus sanoisi,RAKASTA!!
Rakasta itseäsi ja Rakasta muita..(miten teet parhaiten)
JA ELÄ ELÄMÄÄSI !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Jeesus asetti sapattikäskyn alemmaksi rakkauden kaksoiskäskyä. Kaksoiskäsky itse taas oli Vanhassa testamentissa vain sivuasemassa. Se ei ollut osa kymmenen käskyn lakia vaan kuului sosiaalisiin lakeihin. Näin tehden Jeesus muutti sapatin merkitystä.<<<
Rakkauden kaksoiskäskyn suurin käsky on rakastaa Jumalaa ja Uuden testamentin mukaan Jumalan rakastamista on noudattaa lakia, mihin tietenkin kuuluu myös sapattikäsky.
1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.
2 Moos 20 Bibliasta:
10 Mutta seitsemäntenä päivänä on Herra sinun Jumalas sabbati: silloin ei sinun pidä yhtään työtä tekemän, eikä sinun, eikä sinun poikas, eikä sinun tyttäres, eikä sinun palvelias, eikä sinun piikas, eikä sinun juhtas, eikä sinun muukalaises, joka sinun portissas on.
Sapattikäsky on hyvin keskeinen käsky Raamatussa, koska se on IKUINEN liiton merki Herran kanssa. Jos joku ei pidä sapattia, hän ei ole myöskään uudessa liitossa Herran kanssa.
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.Vastoin aloittajan valheita, sapattikäksy löytyy myös kymmenestä käskystä.
Totta,mutta miksi sanoa juutalaisella tavalla sapatti? Sanosit lepopäivä!!
Juutalaisuus ei ole kovin muodissa täällä,ei oikein missään.
Tiedätte taustan historiasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoisi sulle varmaan,että nyt turpa kii ja ole rauhassa.Älä hikoile ja kiihkoile veli.
Ei elämän tarkoitus ole bred yms..tai sapatti.. Jeesus sanoisi RELAA hetki luotu..
Maailmaa on matkattu jo paljon, mutta on tärkeimpiä asioitakin kuin sapatti ja jakeet.
Ehkä Kristus sanoisi,RAKASTA!!
Rakasta itseäsi ja Rakasta muita..(miten teet parhaiten)
JA ELÄ ELÄMÄÄSI !!Minähän tässä vasta relaankin. Kiihkoilijat eivät malta olla väärässä vaikka faktat lyödään tiskiin. Senkus sitten vain jatkavat keskenään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2 Moos 20 Bibliasta:
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.Kyllä se nyt aika taustalle jää kun ennen taustalla olleet rakkauden kaksoiskäskyt nostetaan sen yläpuolelle ja Jeesuskin pitää rakkauden kaksoiskäskyä tärkeämpänä kuin sapattikäskyä. Puhumattakaan siitä, että Jeesus toi meille sapatin levon joka päivälle. Ja onhan Jeesuksen levon esikuvana ollut Vanhan testamentin sapatti ollut vain esikuvaa todellisesta.
- Anonyymi
Mikä helvetin jumala ja missä se on?
- Anonyymi
Jeesuksessa se oli . Ja meni.
- Anonyymi
Jos rehellisesti etsit Jumalaa niin sinä löydät !
yks,veli - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
yks,veliSaatanan lapsille on oma palsta, adventismi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatanan lapsille on oma palsta, adventismi.
Joko sinä taas tulit tänne tuomitsemaan advareita !
Sinä et ainakaan ole Helluntalainen ! Oletko ateisti vai ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
yks,veliNo jos oikeasti joku rehellisesti selittää Jumalan, niin onko Jumalassa enää mitään kiinnostavaa nykypäivän ihmiselle, joka ei usko edes ihmeisiin?
- Anonyymi
Juutalaiset on Jumalan valaittu silmäteriäkansa, ei mitkään jäkikäteen ilmestyneet lahkolaiset. (=korvausteologia on oppi, että juutalaiset on hylätty ja tilalle valittu Amerikassa syntyneet uskonlahkot)
- Anonyymi
Adventistit ovat saatanan lapsia, eivätkä he voi kieltää tätä totuutta itsestään.
- Anonyymi
Jumala oli toimelias, tormakka, kaksituhatta vuotta sitten.
Sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Hänellä jäi sapatti päälle. - Anonyymi
Helluntailaisten päistä ja käsistä nousee lieskoja. Näin on kuvat vanhassa kuvaraamatussa. Tarkistakaa itse!
- Anonyymi
Tarkistakaa itse, adventistit ovat saatanan lapsia ja heidän oppinsa on noita-akalta. Katsokaa vaikka 'mitä adventisti eivät kerro sinulle'-sivuilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkistakaa itse, adventistit ovat saatanan lapsia ja heidän oppinsa on noita-akalta. Katsokaa vaikka 'mitä adventisti eivät kerro sinulle'-sivuilta.
Nuo sivut taitavat olla exadvarin tekemiä, niitäkö pitäisi uskoa ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todistetusti adventistien profeetta ellen oli yhteydessä pahoihin henkiin.
Adventistit ovat tunnettuja erityisesti valehtelusta. Niin eikö voisi olettaa ex-adventistin luopuneen adventismin keskeisimmistä opista, röyhkeästä valehtelusta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään pitäisi uskoa, hänen sivunsa ei kiinnosta millään muotoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todistetusti adventistien profeetta ellen oli yhteydessä pahoihin henkiin.
Adventistit ovat tunnettuja erityisesti valehtelusta. Niin eikö voisi olettaa ex-adventistin luopuneen adventismin keskeisimmistä opista, röyhkeästä valehtelusta?"Todistetusti" Millä sinä sen todistat ?
- Anonyymi
Ihampa tuo sama ,kun helluntalainen kirjoitaa,eli lahkolainen:))
- Anonyymi
Jumala ei pitänyt
Mitähän vittua tämäkin meinaa?
Kirjoittaja EI VARMASTI OLE KESKUSTELLUT JUMALAN KANSSA?
Helluntailainen lahkolainen,oletko varmasti keskustellut Isän kanssa?
Minä luulen,että lahkolainen sanoon nyt väärin,,- Anonyymi
Jumala ei viettänyt adventistien ellen-sapattia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän sinä puhut ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän sinä puhut ?
Etkö osaa lukea tai etkö ymmärrä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko jättänyt lääkkeesi ottamatta ?
- Anonyymi
Naisten häpäisijä. Tuskin kukaan nainen on sinusta kiinnostunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei ole alistettu jumalattomien adventistien sääntöihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä,Jumala ei viettänyt ellen sapattia.
Sapatti ei kuulu tänne,se on Juutalaisuuden uskontoon kuuluva.
Elleni on ihan yhtä tyhjää monille ihmisille,koska lahkosta on kyse.
Juutalainen ja adeventimi on höpöhöpöä !!
Sekarotuinen lahko!
Uskovat ihmiseen enemmän ,kuin Kristukseen ja Jumalaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitä vit.xxx lääkkeitä pitää ottaa,että uskot lahkoo ja naiseen joka höpisi 1800 luvulla viina/pontikka amerikassa?
Höhöhöhöhöhöhöhö!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko varma,ettei Ellen ollut trans seksuaali tai lesbo?
- Anonyymi
Ahkeraksihan sitä on sanottu piruakin. Taitavat olla sielunveljiä.
- Anonyymi
Minä uskon Jumalaan,kaikkivaltiaseen ! En ellen whitein 1800 luvun teoriohin.
En ikinä halua kuulua Amerikkalaiseen lahkoon,joka on epämielyttävä ja ahdistava.
Lahkoja on monia ja he tuottavat moni ihmisiä päävikaisena sairaalaan.
Puhutaan ja sekoitetaan ihmismieli,onko se hienoa?
Ei ,teillä ei ole RAKKAUTTA!- Anonyymi
Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä niistä kaikista tulee LOPPU sanoo Herra. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee että minä kokoan KAIKKI kansat ja kielet ja he tulevat ja näkevät minun kunniani.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä niistä kaikista tulee LOPPU sanoo Herra. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee että minä kokoan KAIKKI kansat ja kielet ja he tulevat ja näkevät minun kunniani.
1234567---Jumala tuntee sinut, valheen isän palvelijan ja numerivin ajatukset: OLET PAHA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala tuntee sinut, valheen isän palvelijan ja numerivin ajatukset: OLET PAHA.
En ole tätä oppia saanut Elleniltä, enkä keneltäkään muulta, jotka syövät sianlihaa jne... Ihan itse olen sen löytänyt ensimmäisestä Raamatustani, jonka ostin.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole tätä oppia saanut Elleniltä, enkä keneltäkään muulta, jotka syövät sianlihaa jne... Ihan itse olen sen löytänyt ensimmäisestä Raamatustani, jonka ostin.
1234567---Mutta Raamatussa, jonka ostit on, kirjoitettuna myös, että sinun pitää tehdä parannus, jota et ole tähän päivään asti tehnyt, vaan olet paaduttanut itsesi. Et ole ottanut Jeesusta vastaan monista kehoituksista huolimatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Kukaan vanhoista patriarkeista ei viettänyt sapattia tai ollut syömättä sianlihaa ja Raamattu sanoi:
Room 4
"Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi. ... Jumala vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi"
Tuo numero inttäjä ei tajua sitä, että uskon kautta meidät vanhurskautetaan, eikä tekojen kautta. Hänellä on ilmeisesti heikko usko, koska ei usko JUmalan sanaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan vanhoista patriarkeista ei viettänyt sapattia tai ollut syömättä sianlihaa ja Raamattu sanoi:
Room 4
"Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi. ... Jumala vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi"
Tuo numero inttäjä ei tajua sitä, että uskon kautta meidät vanhurskautetaan, eikä tekojen kautta. Hänellä on ilmeisesti heikko usko, koska ei usko JUmalan sanaan!Toistetaan, että ymmärryksesi lisääntyisi: Tämähän on Jumalan sanaa: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan vanhoista patriarkeista ei viettänyt sapattia tai ollut syömättä sianlihaa ja Raamattu sanoi:
Room 4
Tuo numero inttäjä ei tajua sitä, että uskon kautta meidät vanhurskautetaan, eikä tekojen kautta. Hänellä on ilmeisesti heikko usko, koska ei usko JUmalan sanaan!Numerorivillä ei ole uskoa ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toistetaan, että ymmärryksesi lisääntyisi: Tämähän on Jumalan sanaa: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.
1234567---Toistan, koska jätit huomiomatta: Raamatussa, jonka ostit on, kirjoitettuna myös, että sinun pitää tehdä parannus, jota et ole tähän päivään asti tehnyt, vaan olet paaduttanut itsesi. Et ole ottanut Jeesusta vastaan monista kehoituksista huolimatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toistan, koska jätit huomiomatta: Raamatussa, jonka ostit on, kirjoitettuna myös, että sinun pitää tehdä parannus, jota et ole tähän päivään asti tehnyt, vaan olet paaduttanut itsesi. Et ole ottanut Jeesusta vastaan monista kehoituksista huolimatta.
Rauhoitukaapas nyt ! Kaikki ulos vähän lenkeilemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rauhoitukaapas nyt ! Kaikki ulos vähän lenkeilemään.
Älähän venkoile, Sana kehottaa:
saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älähän venkoile, Sana kehottaa:
saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.Muistathan myös että Sana kehoittaa rakastamaan jopa vihamiehiään !
Oletko tehnyt niin näillä sivuilla ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistathan myös että Sana kehoittaa rakastamaan jopa vihamiehiään !
Oletko tehnyt niin näillä sivuilla ?Kehottaa kirjoitetaan ilman i-kirjainta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistathan myös että Sana kehoittaa rakastamaan jopa vihamiehiään !
Oletko tehnyt niin näillä sivuilla ?Ei muuten kehoita. Kehoittaminen tarkoittaa kehon antamista/kehon paikalleen asettamista. Kehottaminen sen sijaan ihan muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toistetaan, että ymmärryksesi lisääntyisi: Tämähän on Jumalan sanaa: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.
1234567---Kiitosta vain. Aion syödä sianlihaa vailla minkäänlaisia omantunnontuskia. Sianlihassa ei ole mitään sen inhottavampaa kuin naudanlihassakaan. Molemmat oikein hyvää ja terveellistä ihmisravintoa. Minun Jumalani ei pienistä niuhota. Mahtaa sulla olla vaikea elämä kun sun jumalasi puuttuu kaiken maailman turhuuksiin. Mikromanageeraa kuin Sanna Marin konsanaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehottaa kirjoitetaan ilman i-kirjainta!
Sinäkö olet jokaista kirjoittajaa neuvomassa ?
- Anonyymi
Mutta, et tiedä oikeasti mitä Jumala HALUAA...ET TUNNE iSAA !
- Anonyymi
Kertoko Jumala sulle? Helluntalainen?:)))
- Anonyymi
Juuri eilen kuuntelin erästä Israelissa asuvaa messiaanista juutalaista sapatista. Hänen mielestään sapatti on sekä persoona, Jeesus Kristus, jossa meille on luvattu lepo, että lepopäivä.
Hänen perheensä on uskossa Jeesukseen ja pitää sapatin. Hänen mielestään lepopäivä on Jumalan lahja ihmiselle. sapattina on paremmin aikaa lukea raamattua ja olla Herran kanssa. Israelissahan on vielä monin paikoin voimassa alkuperäinen 6-päiväinen työviikkokin.- Anonyymi
Palvot, aivan kuin itse selitit, kuvia.
- Anonyymi
Jumala lepäsi esikuvallisesti 7. päivänä.
Niin minäkin teen, jos ei ole työvuoroa.- Anonyymi
Jumala ei ole esikuvasi, vaan noudatat oman uskontosi sääntöjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei ole esikuvasi, vaan noudatat oman uskontosi sääntöjä.
Sinä et vain ole raamattuun uskova kristitty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet kuvien palvoja eli palvot epäjumalaa, sillä se sapatti, jota adventistit odottavat ja kuolaavat viikko toisensa jälkeen, on saatana. Juutalaisten sapatti on heidän kulttuuriinsa ja perinteisiinsä kuuluva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet kuvien palvoja eli palvot epäjumalaa, sillä se sapatti, jota adventistit odottavat ja kuolaavat viikko toisensa jälkeen, on saatana. Juutalaisten sapatti on heidän kulttuuriinsa ja perinteisiinsä kuuluva.
Pilkaato sinä sappatia viettäviä helluntalaisia ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pilkaato sinä sappatia viettäviä helluntalaisia ?
Sinä epäjumalanpalvoja pilkkaat Jumalaa palvomalla saatanaa. Uudessa liitossa ei kehota eikä puhuta sapatinvietossa, vaan pääsystä sapatinlepoon, johon jumalattomilla kuten sinulla, ei ole pääsyä.
- Anonyymi
Tänne kun tulee ojentamaan jossain asiassa Herran kehotuksesta, niin olen huomannut, että suurin vastalauseitten ryöppy tulee aina niiltä, jotka kutsuvat itseään uskoviksi ja kristityiksi.
Mutta niinhän Herra juuri toimiikin eli hän ojentaa ensisijaisesti omiaan silloin, kun on huomannut omiensa menneen vikasuuntaan.- Anonyymi
Adventismi on valehtelua, kieroilua, ulkokultaisuutta ja kristittyjen halveksintaa ja kaikkea muuta jumalattomien ihmisen pahuutta.
- Anonyymi
Helluntailainen, sinä et kuulu Kristikunnan hyväksymiin.Miksi kirjoitat amerikkalaisen oppien LAHKON mukaan?
Teidän kirjoitukset Jumala ei pitäny on ihan soopaa !!
Te lahkolaiset ette tunne Jumalaa,emme mekään. - Anonyymi
Sapattikäsky on väärin ymmärretty, jos luullaan, että hyvän tekeminen on silloin kielletty.
- Anonyymi
Juutalaiset tappavat ihmisiä pyhinäkin ei sapattia tunneta,viattomia jes.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2236856Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442907- 442357
- 1012237
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382061Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2321530- 871514
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131396Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71345Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3901319