Kokatee (vaihtoehto kahville)

Anonyymi

Onkos kenelläkään tietoa onko kokatee laitonta Suomessa? Imeisesti sillä on varsin paljon merkitystä kuinka iso osa jauheesta on kokaiinia mutta onko kenelläkään tietoa/kokemusta?

8

3229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole mitään merkitystä pitoisuudella, itse lehti on Suomessa laitonta.

• Anonyymi

Pakko tulla ihmettelemään kun ostin juuri koka-mate-jääteetä ihan prismasta ja ainesosissa kokatee että tuskin on kaikki kokalehdet laittomia. Varmaan vain ne lajikkeet joissa on päihdyttäviä ominaisuuksia (suurin osa eri kokapensaista ei sisällä päihdyttäviä ainesosia).

• Anonyymi

Itse lehti luokitellaan huumausaineeksi, ei vain kokaiini. Sallittu vain pienissä määrin jonkin tuotteen seassa jossa on muitakin ainesosia, eikä itse lehti enää ole eroteltavissa tuotteesta millään kotikonsteilla. Eihän se toki kahvia kummoisemmin päihdytä, mutta minkäs teet jos lakipykälien seurauksena tulee huumausainerikos jostain teepusseista.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Varma tieto asiasta on, kaveri tilasi aikoinaan netistä ja tuli syyte huumausainerikoksesta kun jäi tulliin, pitoisuudella ei ollut mitään merkitystä kun itse lehti on laitonta.

Sallittu vain tuotteissa joissa se ei ole enää luonnollisessa lehtimuodossa, kuten uutteena virvoitusjuoman seassa tai iholle käytettävässä voiteessa jota ei voi syödä. Itse lehdet sellaisenaan, teepusseina tai jauhettuna lasketaan kaikki lain silmissä huumausaineeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varma tieto asiasta on, kaveri tilasi aikoinaan netistä ja tuli syyte huumausainerikoksesta kun jäi tulliin, pitoisuudella ei ollut mitään merkitystä kun itse lehti on laitonta.

Sallittu vain tuotteissa joissa se ei ole enää luonnollisessa lehtimuodossa, kuten uutteena virvoitusjuoman seassa tai iholle käytettävässä voiteessa jota ei voi syödä. Itse lehdet sellaisenaan, teepusseina tai jauhettuna lasketaan kaikki lain silmissä huumausaineeksi.

Lisäyksenä vielä, tuomioksi kaverille tuli sakkoja ja ehdollista vankeutta, koska netistä tilaus laskettiin kokaiinin salakuljettamiseksi. Ei auttanut oikeudessa perustelut että ne juotaisiin ihan teenä terveyshyötyjen takia, koska itse lehti on lain mukaan huumausaine. Syyttäjä kuulemma kyseli montako käyttöannosta teepusseista saisi, sekä välitetäänkö niitä eteenpäin vai tulevatko omaan käyttöön, ihan kuin kyse olisi jostain oikeista huumeista.

• Anonyymi

Suomi on kyllä paska maa, tupakka ja alkoholia saa ostaa kaupasta ja terveyden niillä pilata mutta mitään luontaisia yrttejä ei saa käyttää koska HUUME.

• Anonyymi

Ja siis joo verotetaanhan tupakkia ja alkoholia aika rankalla kädellä koska halutaan muka että ihmiset lopettaisi niiden käytön mutta jos ne haluaisi oikeasti että niiden käyttö lopetetaan niin silloinhan nekin pitäisi kieltää lailla, mutta ainiin mitäs kävi sillon aikoinaan kieltolain aikaan kun alkoholi oli laitonta; ihmiset alko keittää salaa omat viinat tai osti laittomilta trokareilta AIVAN kieltolait ei toimi ja hallitus tietää sen varsin hyvin. Sen takia nää yrtitkin pidetään laittomina puhtaasti sen takia että työllistetään poliisia ja saadaan hipinretkuilta sakotettua valtion kassaan rahaa samalla kun teeskennellään että huumesota on voitettu suomessa. Ja samaan aikaan poliisit tekee yhteistyötä mafian kanssa kuten Aarnion tapauksesta kävi ilmi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6955
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1239
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      834
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe