Onko pakko kuulua johonkin seurakuntaan ?

Anonyymi

Jottei joudu Helvettiin ikuisuudeksi , päättymättömäksi aina jatkuvaksi ajaksi?

Kiitos!

59

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei, ei ole pakko, koska uskonnot meillä on saastuneet pakanuuden palvomiseen.
      Uskova pärjää kirkottamatta itseään mihinkään jäsenrekisteriin.

    • Anonyymi

      Seurakuntaan kuuluminen on yhtä kuin kuulua Jeesukselle. Jos olet tullut uskoon ja käynyt raamatullisella kasteella, kuulut seurakuntaan. Nyt on seuraavaksi etsittävä uskovien yhteys, jossa saat opetusta ja ojennusta kulkeaksesi oikeaa tietä perille asti.

      • Anonyymi

        Eikö perille pääse niinkin, että seuraa sellaista tyyppiä, jolle uskovat ovat neuvoneet oikean tien?


    • Anonyymi

      Raamattu ei aseta tuollaista ehtoa kuulua mihinkään ihmisten rakentamaan ulkoiseen seurakuntaan ehdoksi pelastua.

      Pelastua voi niin maalliseenseurakuntaan kuuluva kuin maalliseen seurakuntaan kuulumatonkin.

      Uskovien yhteenkokoontumista pidetään helpompana vaihtoehtona kasvaa uskossa ja säilyttää uskonsa. Mutta tosicommandokristitty ei tarvitse muiden tukea säilyttääkseen uskonsa.

      Seurakuntaan kuulumiseen voi liittyä eksytyksellisiä riskitekijöitäkin?

      Lähimmäisen rakkaus vetää puoleensa kristittyjä?

      Hengen lahjojen saamisoikeus on sekä seurakuntaan kuuluvalla ja seurakuntaan kuulumattomalla, mutta Henki toimii aktiivisemmin kun monta palavaa on kokoontuneena yhteen?

      Commandohauis

    • Anonyymi

      Minun mielestä ei tarvitse kuulua.
      Itse en kuulu.
      Olen kuitenkin uskova ja päivittäin uskoa harjoittava kristitty.
      Koen että kuulun yhteen, suureen, maailmanlaajuiseen Jeesuksen seurakuntaan.
      Johon kuuluvat kaikki aidosti uskovat kristityt.
      Joskus sanotaan sen olevan "harhaoppia".
      Itse katson, että kuuluminen johonkin Ison seurakunnan alaosastoon ei ole huono asia.
      Pääasia on että rakastetaan lähimäistä ja pidetään uskon asioita esillä.

      • Anonyymi

        Maksan kirkkoveroa mutten luterilaiselle tai helluntakirkolle. Ei tarvitse miettiä kymmenyksiä, otetaan palkasta suoraan.

        Voit käydä, vaikka olet katolilainen tai joku muu, voi kuulua helluntaiseurakuntaan. Ei ole pakkoa liittyä helluntaikirkkoon.

        Kuulun sellaiseen kirkkoon missä ei ole naispappeutta.


    • Anonyymi

      Lisään vielä että Jumalan seurakuntaan kuuluvat ovat niitä pelastuvia.

      Allora: Joka uskoosydämessään Jeesukseen kuten Raamattu opettaa ja suullaan tunnustavi uskonsa Jeesukseen niin hän on vanhurskas.

      Vanhurskas on se sana, joka ratkaisee sen pelastuuko. Vanhurskas on Jumalan syyttömäksi "sinetöimä". Luopius on mahdollista, joten sinetin voi murtaa/ Pyhän Hengen karkottaa tomumajastaan.

      " Varokaa ettette murehduta saamaanne Henkeä."

      Tahallinen syntielämä murehduttaa Jumalaa, Jumalan Henkeä, parannuksen tekemättömyyttä Hän murehtii myöskin?

      Uskaltaako tähän vastata että juu?

      Varokaa siis ettette murehduta saamaanne Henkeä niin Hän pysyy teissä?

      Commandohauis

    • Anonyymi

      Se olisi paljon se, jos uskonnollisuus edes opettaisi Raamatun mukaisesti - sitä valaisten - mikä on seurakunta ja miten ihminen liittyy / siirtyy siihen.

      13sillä me olemme kaikki yhdessä.... H-e-n-g-e-s-s-ä .....kastetut.... y-h-d-e-k-s-i....... ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.


      Ihminen liittyy seurakuntaan Hengellä kastamisen kautta - ei vedellä. Tätä kastamista ei suorita ihminen, vaan Pyhä Henki . Tilanteessa kun ihminen tulee / saa uskon. Uudestisyntymisestä on kysymys. Yksikään uskosta osaton ei kuulu seurakuntaan, vaan uskosta osalliset.
      Raamattu / JUMALA ei tunne näitä uskonnollisia puolueita, jotka ovat varastaneet itseleen raamatulisen seurakunta käsitteen. Raamattu tuntee vain yhden paikalliseurakunnan eli KAIKKI paikakunnan uudestisyntyneet ihmiset kuuluvat tähän seurakuntaan. Tuohon liittyen Kukaan uudestisyntynyt ihminen ei voi olla seurakunnaton ja samoin kukaan uskostaosaton ei voi olla seurakunnassa. Edes ihminen itse ei voi päätää kuuluuko seurakuntaan vaiko ei. Kaiken takana on kaikkivaltias JUMALA aivoituksineen.

      Näistä uskonnollisista puolueista voidaan ihminen erottaa tai itse erota, mutta ei paikallisseurakunnasta.

      Jo tämän tiedostaminen olisi jumalattomalle ihmisellekkin hyvä tiedostua.

      Markku Lievonen

      • Anonyymi

        >>Jo tämän tiedostaminen olisi jumalattomalle ihmisellekkin hyvä tiedostua.<<

        Ajatus jäi kesken. Puhumattakaan uskosta osallisen. Ihminen, joka saa uskon JUMALALTA - on erittäin tärkeää tietää ja ymmrtää miten on paikallisseurakunnassa ja sen jäsen. Tästä tiedostuen - uskonnollisuuden opetukset eivät häiritse tai haittaa matkan tekoa. On paljon uskovia ihmisiä - mielikuvien harhaan ohjattuja - jotka murehtivat suotta; "Kuulunko enää seurakuntaan". Murehtimisen aiheita voi olla monia. Samoin - ymmärtäen seurakunnan - uskova ihminen asennoituu kaikkiin paikkakunnan uskoviin - sisariin ja veljiin - JUMALAN tahdon mukaisesti - ei uskonnollisuuden opettamana.

        Markku Lievonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Jo tämän tiedostaminen olisi jumalattomalle ihmisellekkin hyvä tiedostua.<<

        Ajatus jäi kesken. Puhumattakaan uskosta osallisen. Ihminen, joka saa uskon JUMALALTA - on erittäin tärkeää tietää ja ymmrtää miten on paikallisseurakunnassa ja sen jäsen. Tästä tiedostuen - uskonnollisuuden opetukset eivät häiritse tai haittaa matkan tekoa. On paljon uskovia ihmisiä - mielikuvien harhaan ohjattuja - jotka murehtivat suotta; "Kuulunko enää seurakuntaan". Murehtimisen aiheita voi olla monia. Samoin - ymmärtäen seurakunnan - uskova ihminen asennoituu kaikkiin paikkakunnan uskoviin - sisariin ja veljiin - JUMALAN tahdon mukaisesti - ei uskonnollisuuden opettamana.

        Markku Lievonen

        Ei ole yhtään seurakuntaa johon voisi kuulua. Kaikki opettavat omia tulkintojaan Jeesuksen sanasta. Siksipä en kuulu mihinkään uskonnolliseen järjestöön enkä kirkkoon.
        Jos menee kuuntelemaan näiden opetusta ja uskoo siihen silloin ihminen on eksytetty ja samalla hylännyt totuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole yhtään seurakuntaa johon voisi kuulua. Kaikki opettavat omia tulkintojaan Jeesuksen sanasta. Siksipä en kuulu mihinkään uskonnolliseen järjestöön enkä kirkkoon.
        Jos menee kuuntelemaan näiden opetusta ja uskoo siihen silloin ihminen on eksytetty ja samalla hylännyt totuuden.

        Tutki itseäsi. Mikä on esteenä, ettet ymmärrä mikä on seurakunta? Apostolien opettama.

        Markku Lievonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutki itseäsi. Mikä on esteenä, ettet ymmärrä mikä on seurakunta? Apostolien opettama.

        Markku Lievonen

        Mikä on nykyseurakunta. Se on pääasiassa rakennus jonka seinässä saattaa lukea Seurakunta. Niiden sisäpuolella opetetaan kunkin uskonnollisen järjestön käsityksiä ja tulkintoja jotka poikkeavat totuudesta. Ne ovat eksytyksen paikkoja jonne Jeesuksen seuraaja ei mene. Minkä takia totuuden tunteva pitäisi mennä kuuntelemaan sellaista opetusta joka on vastoin totuutta??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on nykyseurakunta. Se on pääasiassa rakennus jonka seinässä saattaa lukea Seurakunta. Niiden sisäpuolella opetetaan kunkin uskonnollisen järjestön käsityksiä ja tulkintoja jotka poikkeavat totuudesta. Ne ovat eksytyksen paikkoja jonne Jeesuksen seuraaja ei mene. Minkä takia totuuden tunteva pitäisi mennä kuuntelemaan sellaista opetusta joka on vastoin totuutta??

        Juu, painotankin, ettei ihmisen tule edes uskoa seurakunnaksi näitä uskonnollisia puolueita. Ei ole olemassa nyky tai apostolista seurakuntaa. ihmiskunnan keskuuteen apostolit opettivat mikä on paikallisseurakunta, johon uskovat ihmiset kuuluvat. Tämä tulee ymmärtää - ja USKOA. Valhetta EI.
        Rakentaa mielikuva seurakunnasta APOSTOLIEN opettamana.

        Markku Lievonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, painotankin, ettei ihmisen tule edes uskoa seurakunnaksi näitä uskonnollisia puolueita. Ei ole olemassa nyky tai apostolista seurakuntaa. ihmiskunnan keskuuteen apostolit opettivat mikä on paikallisseurakunta, johon uskovat ihmiset kuuluvat. Tämä tulee ymmärtää - ja USKOA. Valhetta EI.
        Rakentaa mielikuva seurakunnasta APOSTOLIEN opettamana.

        Markku Lievonen

        Mnä jo ihmettelin meneekö Lievonen mormoonien, jehovien, adventistien, babtistien, helluntailaisten ja kuuteen eri lahkoon hajaantuneitten lestojen " seurakuntiin" kuuntelemaan niiden opetusta?
        Tai meneekö Lievonen katsomaan evl kirkkoon kun ehtoollisella julistetaan synnit anteeksi vastoin Jeesuksen sanaa?
        Minä en mene paikkoihin jossa Jeesuksen opetukset ovat väännetty ihmisopeiksi. Miksi minä sinne menisin kuuntelemaan eksyttäjien oppeja?
        Pysyn Jeesuksen sanassa ja opetuksessa sillä minulle hän on Herra ja Jumalan poika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole yhtään seurakuntaa johon voisi kuulua. Kaikki opettavat omia tulkintojaan Jeesuksen sanasta. Siksipä en kuulu mihinkään uskonnolliseen järjestöön enkä kirkkoon.
        Jos menee kuuntelemaan näiden opetusta ja uskoo siihen silloin ihminen on eksytetty ja samalla hylännyt totuuden.

        Seurakunta ei ole pelastumisen ehto. Mutta seurakunnan ylenkatsominen on ylpeyttä, eriseuraisuutta ja lahkolaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on nykyseurakunta. Se on pääasiassa rakennus jonka seinässä saattaa lukea Seurakunta. Niiden sisäpuolella opetetaan kunkin uskonnollisen järjestön käsityksiä ja tulkintoja jotka poikkeavat totuudesta. Ne ovat eksytyksen paikkoja jonne Jeesuksen seuraaja ei mene. Minkä takia totuuden tunteva pitäisi mennä kuuntelemaan sellaista opetusta joka on vastoin totuutta??

        Uskovaisten pitäisi mennä sinne seurakuntaan kuuntelemaan mieluummin Darkthronea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Jo tämän tiedostaminen olisi jumalattomalle ihmisellekkin hyvä tiedostua.<<

        Ajatus jäi kesken. Puhumattakaan uskosta osallisen. Ihminen, joka saa uskon JUMALALTA - on erittäin tärkeää tietää ja ymmrtää miten on paikallisseurakunnassa ja sen jäsen. Tästä tiedostuen - uskonnollisuuden opetukset eivät häiritse tai haittaa matkan tekoa. On paljon uskovia ihmisiä - mielikuvien harhaan ohjattuja - jotka murehtivat suotta; "Kuulunko enää seurakuntaan". Murehtimisen aiheita voi olla monia. Samoin - ymmärtäen seurakunnan - uskova ihminen asennoituu kaikkiin paikkakunnan uskoviin - sisariin ja veljiin - JUMALAN tahdon mukaisesti - ei uskonnollisuuden opettamana.

        Markku Lievonen

        Uudenliiton kasteessa on vesi ja Henki yhdessä ja samassa kasteessa, ei ole erilaisia kasteita enää uudessa liitossa. On vain yksi peso syntienne anteeksisaamiseksi ja PyhänHengen lahjan saamiseksi.
        1. Joh. 5:6 "Hän, Jeesus Kristus, on tullut veden ja veren kautta -- ei ainoastaan veden, vaan veden ja veren. Ja Henki on todistaja, sillä Henki on totuus".

        Ef.4:5 "yksi kaste"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudenliiton kasteessa on vesi ja Henki yhdessä ja samassa kasteessa, ei ole erilaisia kasteita enää uudessa liitossa. On vain yksi peso syntienne anteeksisaamiseksi ja PyhänHengen lahjan saamiseksi.
        1. Joh. 5:6 "Hän, Jeesus Kristus, on tullut veden ja veren kautta -- ei ainoastaan veden, vaan veden ja veren. Ja Henki on todistaja, sillä Henki on totuus".

        Ef.4:5 "yksi kaste"

        Jumalan todistus on varma ja pitävä.
        Todistus Jeesuksesta Kristuksesta
        6 Hän, Jeesus Kristus, on tullut veden ja veren kautta -- ei ainoastaan veden, vaan veden ja veren. Ja Henki on todistaja, sillä Henki on totuus.
        7 Todistajia on näin kolme:
        8 Henki, vesi ja veri, ja nämä kolme todistavat yhtäpitävästi.
        9 Hyväksymmehän me ihmistenkin todistuksen, ja Jumalan todistus on paljon painavampi.


    • Anonyymi

      Kannattaa katsoa mihin seurakuntaan liittyy harhaoppisuus on varmin tie helvettiin ja kuten tiedämme kristinuskon sisällä on paljon suuntia mitkä tuomitsevat muut kristityt omaan helvettiinsä joten todennäköistä on että kun liityt mihin vaan seurakuntaan tiesi vie toisen kilpailevan seurakunnan helvettiin.

      • Anonyymi

        Olen varmasti ollut jumalan mies mutten kuulu helluntaikirkkoon. Suomen katolilainen kirkko on ihana ei oo niitä patsaita enempää kuin luterilaisessa.

        Voin joskus käydä helluntaiseurakunnassa.


    • Anonyymi

      Sata vuotta sitten Amerikassa syntyneet uskonlahkot kylvää lustetta kristittyjen sekaan.

    • Anonyymi

      Onko se sitten Jumalan tahto että olet täysin yksin, ettei tarvitse muita uskovia kun olen niin pyhä ja pyhyyteni laskee jos nään muita uskovia? Olenko niin pyhä etten mene syntiseen seurakuntaan? Vai onko seurakunta niin pyhä ettei ole halua mennä sinne?

      • Anonyymi

        Suomessa uskonnon vapaus, hyvä jos on saman mielisiä. Omantunnon mukaan osallistun keräyksiin. Pelon tähden ei saisi tehdä minkään opin mukaan, koska Jumala ei tahdo pelkoa eikä vihaa.


      • Anonyymi

        En minä ole yksin. Minun opettajani on ylhäältä joka ei opeta valhetta.1. Joh.2:27
        Minun seurakuntani on siinä missä rukoilen ja missä meitä on koolla murtamassa leipää.
        Kun kaksi tai kolme on koolla nimessäni olen heidän keskellään. Matt 18:20


      • Entä jos on ihmispelko eikä tämän takia uskalla mennä mihinkään seurakuntaan?


      • Anonyymi

        Huomioi miten paukallisseurakunta ja uskovien yhteys - on kaksi eri asiaa. JUMALA juuri tahtoo, miten paikkakunnalla uudestisyntyneet sisaret ja veljet olisivat vielä läheisemmässä yhteydessä toisiinsa. No, nyt ihmiset on puoluekarsinoituneet. Uskovien yhteyshän on muutakin kuin vain kokouksissa istumista. Se voi olla mm marketin kassalla keskustelemista tai missä millonkin.

        Markku Lievonen


      • Anonyymi

        Ei sitä kaikkiin paikkoihin tarvi mennä, joskus voi olla ihan hyvä olla yksinäisyydessä tai vaan muutaman tutun kanssa ottaa ehtoollista. Itse olen aika ujo ja joskus ei tee mieli mennä seurakuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomioi miten paukallisseurakunta ja uskovien yhteys - on kaksi eri asiaa. JUMALA juuri tahtoo, miten paikkakunnalla uudestisyntyneet sisaret ja veljet olisivat vielä läheisemmässä yhteydessä toisiinsa. No, nyt ihmiset on puoluekarsinoituneet. Uskovien yhteyshän on muutakin kuin vain kokouksissa istumista. Se voi olla mm marketin kassalla keskustelemista tai missä millonkin.

        Markku Lievonen

        Opetuslapset kokoontuivat yhteen ilman että sitä alussa kutsuttiin seurakunnaksi. Se oli Jeesuksen seuraajien ja Häneen uskovien yhteinen tapaaminen. Se ei ollut järjestäytynyt uskonnollispoliittinen järjestö vaan uskollisten Herran seuraajien kokous.
        Tänään erehdyttävästi annetaan ymmärtää että ihmisen on kuuluttava mihin hyvänsä ihmisen perustamaan uskontoon ollakseen kristitty ja sitä kautta kuuluva valittujen joukkoon. Näin se ei ole.
        Kuten sanoin, nyt ei ole ainuttakaan uskonnollista yhteisöä jossa oppina on Jeesuksen sana ja opetukset. Joka tuntee totuuden ei mene niiden kokouksiin kun siellä opetetaan ihmistulkintoja sanasta. Sitä kutsutaan eksytykseksi ja sitä kautta on massa tapakristittyjä jotka luulevat olevansa opetuslapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomioi miten paukallisseurakunta ja uskovien yhteys - on kaksi eri asiaa. JUMALA juuri tahtoo, miten paikkakunnalla uudestisyntyneet sisaret ja veljet olisivat vielä läheisemmässä yhteydessä toisiinsa. No, nyt ihmiset on puoluekarsinoituneet. Uskovien yhteyshän on muutakin kuin vain kokouksissa istumista. Se voi olla mm marketin kassalla keskustelemista tai missä millonkin.

        Markku Lievonen

        Ja jos joku eroaa niistä teidän lahkoista, niin enää ei edes omat perheenjäsenet tervehdi, vaan lahkosta eronnut on lahkoon jääville kuin kuollut.

        Kannattaa lukea Uskontojen Uhrit ry:n sivuja ennenkuin mihinkään lahkoon menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetuslapset kokoontuivat yhteen ilman että sitä alussa kutsuttiin seurakunnaksi. Se oli Jeesuksen seuraajien ja Häneen uskovien yhteinen tapaaminen. Se ei ollut järjestäytynyt uskonnollispoliittinen järjestö vaan uskollisten Herran seuraajien kokous.
        Tänään erehdyttävästi annetaan ymmärtää että ihmisen on kuuluttava mihin hyvänsä ihmisen perustamaan uskontoon ollakseen kristitty ja sitä kautta kuuluva valittujen joukkoon. Näin se ei ole.
        Kuten sanoin, nyt ei ole ainuttakaan uskonnollista yhteisöä jossa oppina on Jeesuksen sana ja opetukset. Joka tuntee totuuden ei mene niiden kokouksiin kun siellä opetetaan ihmistulkintoja sanasta. Sitä kutsutaan eksytykseksi ja sitä kautta on massa tapakristittyjä jotka luulevat olevansa opetuslapsia.

        Jeesus oli tapauskovainen juutalainen, ei mikään helluntailainen.

        Luuk. 4:16

        Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä kaikkiin paikkoihin tarvi mennä, joskus voi olla ihan hyvä olla yksinäisyydessä tai vaan muutaman tutun kanssa ottaa ehtoollista. Itse olen aika ujo ja joskus ei tee mieli mennä seurakuntaan.

        Onko ihmispelko22 tai fraakile-x kohtaus? Entä tunnetko Lemböölän läskiä &lumen? Jaha, nyt loppu viina, tuli fraakile-x tilalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli tapauskovainen juutalainen, ei mikään helluntailainen.

        Luuk. 4:16

        Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.

        Jeesus oli lainalainen juutalainen jonka piti noudattaa Mooseksen lakia. Tänään on samanlaisia tapauskovia joka lahkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä kaikkiin paikkoihin tarvi mennä, joskus voi olla ihan hyvä olla yksinäisyydessä tai vaan muutaman tutun kanssa ottaa ehtoollista. Itse olen aika ujo ja joskus ei tee mieli mennä seurakuntaan.

        Viisas ratkaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ole yksin. Minun opettajani on ylhäältä joka ei opeta valhetta.1. Joh.2:27
        Minun seurakuntani on siinä missä rukoilen ja missä meitä on koolla murtamassa leipää.
        Kun kaksi tai kolme on koolla nimessäni olen heidän keskellään. Matt 18:20

        Jeesus on taivaassa ei maan päällä. Tulee vasta myöhemmin näkyvällä tavalla Galilean vuorelle.
        Jeesus sanoi opetuslapsilleen olevansa heidän kanssaan koska oli puhaltanut heille PyhänHengen jo etukäteen ennen taivaaseen menoa.
        Raamattua lukiessa kannattaa miettiä kuka sanaoo, kenelle sanoo ja missä asiayhteydessä. Kaikkia Raamatunlauseita ei pidä yleistää koskevaksi kaikkia ja joka tilanteessa.


    • Anonyymi

      Suomessa on myös Saksasta työntynyt lapsenpaskan palvontakultti, joka pakottaa nuoria lapsia jäsenikseen.

    • Anonyymi

      Helluntailaisiakin on monta keskenään riitelevää kuppikuntaa ei siellä mitään uskovien yhteyttä ole. Ei semmosiin kannata mennä. Voi saada vaikka riivaajan, kun siellä on niitä kuulemma aika paljon.

      Uskonasioissa pitää olla varovainen ja pysyä vanhojen kirkkokuntien hoivissa.

      • Anonyymi

        Juu, kannattaa varoa erilaisia seurakuntia ja seurueita.


      • Anonyymi

        Tietysti voi kuulua kirkkoihin joissa vihitään homot ja lesbot. Varmaan hyvin raamatullisia ja pyhiä toimituksia.


    • Anonyymi

      On tärkeämpää uskoa totuuteen, kuin liittyä johonkin seurakuntaan. On paljon harhaanjohtavia seurakuntia. Tarkkana saa olla.

      1234567---

      • Anonyymi

        Olet oikeassa. Armo ja Totuus on pareja. Ei armo ja valhe.


      • Anonyymi

        Adventistit ovat varottava esimerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventistit ovat varottava esimerkki.

        Kaikki jotka tunnustaa koko Raamatun sekä Uuden että Vanhan testamentit totuudet ovat oikealla asialla. Jumalan sana on kokonansa totuus, ei vain joillakin jakeilla ja jakeiden puolikkailla kikkailevat ole oikeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventistit ovat varottava esimerkki.

        Ja mihinkäs sinä kuulut kun varoitat advareista ? vai kuulutko mihinkään ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki jotka tunnustaa koko Raamatun sekä Uuden että Vanhan testamentit totuudet ovat oikealla asialla. Jumalan sana on kokonansa totuus, ei vain joillakin jakeilla ja jakeiden puolikkailla kikkailevat ole oikeassa.

        Niinhä Jeesus sanoi, että jotka eivät tunne "kirjoituksia" ne eksytävät. Kirjoituksilla Jeesus tarkoitti Vanhaa Testamenttia.
        Uusi Testamentti on jälkikäteen kirjoitettua tulkintaa ja muistelua, mitä on joku josssain sanonut tai nähnyt tapahtuvat. Samasta asiasta voi olla hyvinkin erilaisia kirjoituksia, joten ei erilaiset tulkinnat voi yhtä aikaa kaikki olla totta. Esim. yksi apostoli kirjoittaa, että molemmat roistot pilkkasivat Jeesusta, mutta sitten joku kirjoittaa että toinen kääntyi Jeesuksen puoleen. Ota nyt siitä selvää mitä todella tapahtui.


    • Anonyymi

      Kymmenykset, vapaaehtoiset uhrilahjat, maksulliset puhelut, maksulliset tekstiviestit, tilinumerot, viitenumerot...2. Piet. 2:3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.

      • Anonyymi

        Niin ja yksinäisiltä houkutellut testamentit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja yksinäisiltä houkutellut testamentit.

        Yksikin hurmoslahko järjesti testamentin tekoiltoja tiloissaan.

        Epämääräisiin "rukouspalveluihin" ei kannata lähettää rahaa eikä kertoa henkilö-ja terveystietojaan. Voi käydä niin, että viikon päästä hyvin pukeutuneet "enkelit" on vuoteesi vieressä kädessään valmiiksi kirjoitettu testamenttipaperi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja yksinäisiltä houkutellut testamentit.

        Luterilaiselle kirkolle testamentataan, enemmän kuin vapaille suunnille.


    • Anonyymi

      Eräskin lahko ilmoitti, että heitä kiinnostaa jäseniksi erityisesti vakituisessa palkkatyössä käyvät aikuiset, jotka heti uudestikastetaan lahkon pysyväisjäseniksi.

    • Anonyymi

      Helluntailaisuudessa ei uskota paljon mihinkään. He kieltävät syntiinlankeemuksen eli perisynnin, Jumalan käskyt, kristillisen kasteen merkityksen jne. Todella väärmielinen ja harhaoppinen uskonlahko kyseessä. Heresia.

    • Anonyymi

      Jeesus ei perustanut yhtään uuttta seurakuntaa ja alkuseurakuntakin hajosi pian perustamisen jälkeen omaan mahdottomuuteensa, yhteisomistus jne. villitsevät henget ja antikristukset, väärät profeetat mellasti siellä jo silloin. Vain Johannes säilytti oikean ylösnousemususkon ja siksi alkuseurakunta karkotti hänet Patmos-nimiselle saarelle.

      Kaikista tärkeintä on kuulua Kristuksen ruumiiseen, kreikaksi KYRIEKEE, se on suomeksi KIRKKO. Se tarkoittaa Kristuksen ruumista eli kristillisessä KASTEESSA Kristuksen ruumiiseen liitettyjä ihmisiä, he ovat saaneet lahjauskon ja Pyhän Hengen lahjaksi, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden. Ei käännyttämisen seurauksena. Kristuksen ruumis temmataan Herraa vastaan yläilmoihin, ei mitään epämääräistä seurakuntaa tai uskovien yhteisöä tai uskonnollista yhdistystä eli uskonlahkoa. Ne jää tänne miettimään mikä meni pieleen (Gal.5:20).

      • Anonyymi

        Room. 6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

        1.Joh.5:6 "Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
        8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä."


      • Anonyymi

        Kyriakee tarkoittaa Herralle kuuluvaa eikä kirkkoa. Tahallinen väännös Raamatussa.
        Kerrotko mitä tarkoitat kristillisellä kasteella? Miten se tapahtuu ja missä?


    • Anonyymi

      Tosi on, että kannattaa olla varovainen noiden seurakuntien ja lahkojen kanssa.
      Itse en kuulu,
      jonka jo alkupuolen kirjoituksessa ilmaisin.

      Varsinkin alkutaipaleella kulkeva voi joutua väärään seuraan.
      "Vanhempi kettu" kyllä haistaa herkästi myrkyn syötissä,
      mutta uskonaskeleita aloittava on vaarassa.
      Raamattu ja sen mukaan toimiminen ja uskominen onkin varma valinta kaikille.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa. Ihminen ei tarvitse kirkkoja eikä uskontoja. Kun uskot ja seuraat Jeesusta olet kapealla tiellä.


    • Anonyymi

      Mitä vanhempi kirkkokunta on, sitä varmemmin siellä on tietoa alkuperäisistä Kristinuskon juurista.

      Raamattu varoittaa myöhemmin jälkikäteen ilmestyvistä lusteen kylväjistä.

      • Anonyymi

        24 Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
        25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
        26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
        27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
        28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
        29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
        30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"


    • Anonyymi

      Näin on. "Vanhassa vara parempi".
      Mielestäni on vain yksi vanhempi seurakunta,
      johon olen tuntenut kiinnostusta, jopa vetoa.
      ( vaikka
      - Itse en kuulu -
      mihinkään yli 20 vuoteen. )
      ... jonka pyhien isien kirjoituksia on jo 100 luvulta.
      Päivittäin luen yhtä viisiosaista kirjasarjaa Raamatun lisäksi.
      Se onkin sitten ainoa "seurakunta" joka ei hötkyile nyky-, liberaali-, tai modeni suuntauksien tai teolgioiden mukaan.

      • Anonyymi

        Teet viisaasti kun poraudut vanhoihin kirjoituksiin.

        Sananl. 2:10 "Silloin viisaus tulee sydämeesi ja tieto ilahduttaa mieltäsi,"

        -pelkkien "henkien ja voimien" perässä ei kannata lähteä juoksemaan ja kaatuilemaan, älkää menkö heidän perässään, sanoi Jeesus. Monet silti menee ja seuraa heitä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      320
      7334
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2214
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1621
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1469
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      114
      1176
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1036
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      905
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      893
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      797
    Aihe