Ahdas Esinahka - Ratkaisu ongelmaan

Kärsin itse tiukasta esinahasta koko nuoruuteni ajan, ja nyt kun ongelma on vihdoin selvitetty, ajattelin tulla näin jälkikäteen spontaanisti jakamaan ratkaisun niin yksinkertaiseen, mutta stressaavaan asiaan.

- Jättäkää esinahka taakse, se venyy luonnostaan muutamien viikkojen kuluessa. Pyrkikää pitämään esinahka mahdollisimman paljon takana pitkin päivää. Ensimmäinen viikko saattaa olla herkkä terskan ihon osalta, sillä se ei ole tottunut hankaukseen, mitä esim. alushousut aiheuttavat, mutta voin vannoa että tiukkuus lähtee ja vielä täysin luonnollisella keinolla. Pitäkää hengittäviä vaatteita, jotta hankaus on vähäisempää ensimmäisinä päivinä. Itselläni oli tiukka esinahka yli 10 vuotta, ja sen päivän jälkeen kun aloin pitämään nahkaa takana, loppuivat haavaumat, pelot valkojäkälästä ja hygieniaongelmista. Ette menetä mitään, jos kokeilette, ilmoittakaa miten meni ensimmäisen kuukauden jälkeen.

Väittelynäkökulmasta voidaan toki jakaa mielipiteitä sen suhteen, miten esinahka tuottaa uutta ihoa terskan pinnalle, ja suojaa näinollen herkkää ihoa, mutta esinahan jättämisestä taakse ei ole mitään haittaa, päinvastoin. Nahka venyy luonnollisesti, jolloin hankaumat, arpeutunut iho sekä jatkuvat haavaumat vihdoin loppuvat. Tämän asian osalta jo oma intuitio voi selkeyttää, kumpi ratkaisu on luonnollisempi ja näin ollen lähempänä ratkaisua.

0

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

        Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
        Ikävä
        160
        1936
      2. Sofia B- on jälleen kerran rakastunut ja onnellinen nainen .

        Toivottavasti nyt on onni kestävää ja Sofia voi saada oman perheen lopulta itselleen .
        Kotimaiset julkkisjuorut
        225
        1901
      3. Puolustusvoimien henkilötiedustelukurssi

        on uusi kurssi poikkeusoloja varten, jonna kuka tahansa voi hakea. Ehkä se korvaa entisajan "kyläpäälliköt"? Vai onko mu
        Maanpuolustus
        32
        1638
      4. Opettajat kertovat miten karuksi koulunkäynti on mennyt Suomessa.

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010672912.html Tämä asia on ollut jo tiedossa monilla tavan ihmisillä pitkään Suomessa
        Maailman menoa
        118
        1568
      5. Kysyisin vain yhden kysymyksen

        Haluatko häntä, kaivattuasi, enää oikeasti elämääsi?
        Ikävä
        82
        1381
      6. Mitä haluaisit sanoa ikäväsi kohteelle

        juuri nyt? Aloittaja: Olisit tarjonnut vaan!! 😛
        Ikävä
        72
        1167
      7. Kenen kanssa haluat rakastella??

        Siitä galluppia, vastatkaa vaan rohkeasti! SANNA! 😚😘, on aapeen vastaus. Ja se ei selittelyjä kaipaa! Mieheltä
        Ikävä
        50
        1160
      8. Olen koittanut

        Suhtautua sinuun joka päivä kuin keneenkä tahansa muuhun ihmiseen. Mutta kun jostain ihmisestä tulee tärkeä, hänestä väl
        Ikävä
        54
        979
      9. Uskotko että kaivattusi

        tykkäisi ulkonäöstäsi?
        Ikävä
        81
        964
      10. Hiljaisuus särkee sydämeni

        Mutta olen yhä olemassa. Enkö ansaitse totuutta. Emmekö me -sinä ja minä -ansaitse sitä. Emmekö olisi ansainneet yhden
        Ikävä
        62
        925
      Aihe