Älä tule huijatuksi

Anonyymi

Vielä löytyy niitä joita melkein pystytään höynäyttämään. Nyt pitäisi jo muistaa, että verkkopankkiin ei mennä sähköpostilinkin tai Google haun kautta vaan pankin nettiosoite kirjoitetaan nettiselaimen osoitekenttään. Jos ei muista osoitetta ,se löytyy pankista tulleista kirjeistä. Yksi iäkäs tuttu oli lähellä antaa verkkopankki tunnukset huijarille.

62

93

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pankin asia suojata sivunsa huijareilta. Ei voida odottaa tavalliselta käyttäjältä.

      • Anonyymi

        Tietysti pankki suojaakin sivunsa huijareilta. Ongelmia syntyy siitä, että jotkut menevät muille kuin pankin omille sivuille ja antavat tietonsa siellä huijareille, koska luulevat olevansa pankin omilla sivuilla. Sinulta jäi tämä ymmärtämättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti pankki suojaakin sivunsa huijareilta. Ongelmia syntyy siitä, että jotkut menevät muille kuin pankin omille sivuille ja antavat tietonsa siellä huijareille, koska luulevat olevansa pankin omilla sivuilla. Sinulta jäi tämä ymmärtämättä.

        Selitys ei kelpaa, vaikka nälväisyäkään ei unohdettu. Jos verkkopankkeja ei saada turvallisiksi, toiluvat pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selitys ei kelpaa, vaikka nälväisyäkään ei unohdettu. Jos verkkopankkeja ei saada turvallisiksi, toiluvat pois.

        Jos verkkopankkitoiminnassa voidaan käyttäjiä näin helposti huijata, on toiminnassa paha valuvika. Se on korjattava. Aikaa on ollut. Vastuuta ei voida vierittää tavallisille käyttäjille. Se kuuluu ns isännän vastuisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos verkkopankkitoiminnassa voidaan käyttäjiä näin helposti huijata, on toiminnassa paha valuvika. Se on korjattava. Aikaa on ollut. Vastuuta ei voida vierittää tavallisille käyttäjille. Se kuuluu ns isännän vastuisiin.

        Mahdoton pankin estää tällaisia huijauksia, joissa sinä menet roistojen sivulle.

        Pankki ei koskaan lähetä sähköpostitse linkkiä kirjautumissivulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahdoton pankin estää tällaisia huijauksia, joissa sinä menet roistojen sivulle.

        Pankki ei koskaan lähetä sähköpostitse linkkiä kirjautumissivulle.

        Tästä syystä verkkopankki on mahdoton. Kokeilu on epäonnistunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä syystä verkkopankki on mahdoton. Kokeilu on epäonnistunut.

        "Kokeilu on epäonnistunut."

        En tiennytkään, että se on kokeilu. Mahdoton on myös pankki- ja luottokortti sinun logiikkasi mukaan. Pankki ei voi estää sitä, että joku käyttää korttia väärin. Tunnusluvun voi kurkkia olan yli, varastaa kortin ja nostaa sillä rahaa.

        Epäonnistunutta touhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kokeilu on epäonnistunut."

        En tiennytkään, että se on kokeilu. Mahdoton on myös pankki- ja luottokortti sinun logiikkasi mukaan. Pankki ei voi estää sitä, että joku käyttää korttia väärin. Tunnusluvun voi kurkkia olan yli, varastaa kortin ja nostaa sillä rahaa.

        Epäonnistunutta touhua.

        Niin on polkupyöräkin. Sillä voi eksyä tai kaatua. Jäädään seuraamaan, mikä on konnien seuraava veto. Pystytäänkö siihen vastaamaan muuten kuin lisäämällä asiakkaille ohjeita, kieltoja, rajoituksia ja ehtoja. Niitä on jo melkoiset määrät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on polkupyöräkin. Sillä voi eksyä tai kaatua. Jäädään seuraamaan, mikä on konnien seuraava veto. Pystytäänkö siihen vastaamaan muuten kuin lisäämällä asiakkaille ohjeita, kieltoja, rajoituksia ja ehtoja. Niitä on jo melkoiset määrät.

        Tämä ohjeiden, kieltojen, rajoitusten, ehtojen ja muun sakean jargonin lisäämisen tie on kuljettu loppuun. Suuri osa käyttäjistä ei pysy mukana. Kas tässä taas pakollisen nälvinnän paikka. Asia hoituu sillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti pankki suojaakin sivunsa huijareilta. Ongelmia syntyy siitä, että jotkut menevät muille kuin pankin omille sivuille ja antavat tietonsa siellä huijareille, koska luulevat olevansa pankin omilla sivuilla. Sinulta jäi tämä ymmärtämättä.

        Et käsitä itse omgelmaa. Se on vaikeus tai mahdottomuus erottaa huijaussivut aidoista pankin sivuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kokeilu on epäonnistunut."

        En tiennytkään, että se on kokeilu. Mahdoton on myös pankki- ja luottokortti sinun logiikkasi mukaan. Pankki ei voi estää sitä, että joku käyttää korttia väärin. Tunnusluvun voi kurkkia olan yli, varastaa kortin ja nostaa sillä rahaa.

        Epäonnistunutta touhua.

        Onko tällaisia olan ylitse kurkkimisia paljonkin tapahtunut ja rahaa nostettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tällaisia olan ylitse kurkkimisia paljonkin tapahtunut ja rahaa nostettu?

        Kehitetty, huono esimerkki.


      • Pankki ei voi mitään sille, että pankin asiakas kirjoittaa väärän osoitteen selaimeen. Onko pankki vastuussa myös asiakkaansa väärään osoitteeseen lähettämistä kirjeistä?


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Pankki ei voi mitään sille, että pankin asiakas kirjoittaa väärän osoitteen selaimeen. Onko pankki vastuussa myös asiakkaansa väärään osoitteeseen lähettämistä kirjeistä?

        Onko vääriin osoitteisiin lähetetyistä kirjeistä tarvinnut varoitella? Onko se ollut ongelma? Lapsellinen rinnastus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko vääriin osoitteisiin lähetetyistä kirjeistä tarvinnut varoitella? Onko se ollut ongelma? Lapsellinen rinnastus.

        Lapsellistahan olis lopettaa niin postin kuin verkkopankinkin käyttö sen takia, ettei osaa osoitetta kirjoittaa oikein.

        Niin sinä neuvot. ; )


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Lapsellistahan olis lopettaa niin postin kuin verkkopankinkin käyttö sen takia, ettei osaa osoitetta kirjoittaa oikein.

        Niin sinä neuvot. ; )

        Mihin se mobiili tarvitaan, jos ongelma ei ole tämän suurempi?


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Lapsellistahan olis lopettaa niin postin kuin verkkopankinkin käyttö sen takia, ettei osaa osoitetta kirjoittaa oikein.

        Niin sinä neuvot. ; )

        Jos ei kirjeeseen osaa kirjoittaa osoitetta, on tyhmää laittaa siihen postimerkkiäkään. Tajuatko edes sen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei kirjeeseen osaa kirjoittaa osoitetta, on tyhmää laittaa siihen postimerkkiäkään. Tajuatko edes sen?

        Tajusin jo, ettet edes keskustelua verkkoturvallisuudesta halunnut, vaan riitelyä.

        Pidä hyvänäsi ja hauskaa illan jatkoa!


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Tajusin jo, ettet edes keskustelua verkkoturvallisuudesta halunnut, vaan riitelyä.

        Pidä hyvänäsi ja hauskaa illan jatkoa!

        Miksi tulit rähjäämään asialliseen keskusteluun.? Et sovi tähän ketjuun. Avaa oma, melskaa siellä.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Lapsellistahan olis lopettaa niin postin kuin verkkopankinkin käyttö sen takia, ettei osaa osoitetta kirjoittaa oikein.

        Niin sinä neuvot. ; )

        Lopetan postin käytön, kun en enää osaa kirjoittaa osoitteita. Eikö se sinusta ole viisasta?


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Pankki ei voi mitään sille, että pankin asiakas kirjoittaa väärän osoitteen selaimeen. Onko pankki vastuussa myös asiakkaansa väärään osoitteeseen lähettämistä kirjeistä?

        Ainoastaan pankin sivuja väärentävät huijarit ovat vastuussa ja syyllisiä.


    • Anonyymi

      Suositus on hoitaa asiat mobiilipankissa. Ne joilla on syy joka estää toiminnan näin pitäisi sada tuki henkilö jolle pankki antaa valtakirjan ja niille joilla kaksi edellistä ei toimi tulee edunvalvoja.

      • Anonyymi

        Kuka sen tukihenkilön kustantaa? Hänkö tekee turhat yritykset kirjautua pankkiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sen tukihenkilön kustantaa? Hänkö tekee turhat yritykset kirjautua pankkiin?

        Se siitä sitten....


      • Anonyymi

        Tässäpä se. Tarvitaan koulutettu tukihenkilö, että ei tulisi huijatuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäpä se. Tarvitaan koulutettu tukihenkilö, että ei tulisi huijatuksi.

        Tukihenkilöllä pitää aina olla ainakin yksi varahenkilö.


      • Anonyymi

        Mikä tämä mobiilipankki on, eikö sekin ole verkossa, siis verkkopankki. Kenen tai minkä suositus on käyttää sitä? Jokin mobiilipankki lykkää pyytämättä lomakkeitaan ja kyselee pankkitunnuksia. Siivosin pois koko sovelluksen.


      • Anonyymi

        Kuka suosittelee? Rikollisetko? Mistä tiedetään varmasti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tämä mobiilipankki on, eikö sekin ole verkossa, siis verkkopankki. Kenen tai minkä suositus on käyttää sitä? Jokin mobiilipankki lykkää pyytämättä lomakkeitaan ja kyselee pankkitunnuksia. Siivosin pois koko sovelluksen.

        Tottakai mobiili on verkossa. Kun puhelimessa on pankin appi, niin asiakas käyttää sitä tuttua sovellusta tutussa laitteessa eikä haksahda osoiterivillä oleviin koukkuihin.

        Kuka maksaa tukihenkilön? No, kyllä se on asiakas itse. Jos maistraatti määrää edunvalvojan niin vastuu on toinen. Itse olen hoitanut yksittäisiä asioita niin että sain rahan maksuun käteisellä maksun suorittamiseen omalta tililtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tukihenkilöllä pitää aina olla ainakin yksi varahenkilö.

        Jos tukihenkilö tarvitaan, jotta pankkiasiointi olisi turvallista, homma kaatuu siihen. MOT.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai mobiili on verkossa. Kun puhelimessa on pankin appi, niin asiakas käyttää sitä tuttua sovellusta tutussa laitteessa eikä haksahda osoiterivillä oleviin koukkuihin.

        Kuka maksaa tukihenkilön? No, kyllä se on asiakas itse. Jos maistraatti määrää edunvalvojan niin vastuu on toinen. Itse olen hoitanut yksittäisiä asioita niin että sain rahan maksuun käteisellä maksun suorittamiseen omalta tililtä.

        Aloittaja neuvoo käyttämään osoitekenttää. Nyt osoiterivillä onkin koukkuja.... Tästä juuri on kysymys. Vallitsee kaaos. Parasta pysytellä kaukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai mobiili on verkossa. Kun puhelimessa on pankin appi, niin asiakas käyttää sitä tuttua sovellusta tutussa laitteessa eikä haksahda osoiterivillä oleviin koukkuihin.

        Kuka maksaa tukihenkilön? No, kyllä se on asiakas itse. Jos maistraatti määrää edunvalvojan niin vastuu on toinen. Itse olen hoitanut yksittäisiä asioita niin että sain rahan maksuun käteisellä maksun suorittamiseen omalta tililtä.

        Olet syyllistynyt rahanpesuun.


    • Anonyymi

      Älä tule huijatuks, älä käsittele mitään raha-asioita verkossa.

      • Anonyymi

        Höpönhöpö!


      • Anonyymi

        Jos ongelmia tulee, olet vanha tai tyhmä tai molempia, kuten tästäkin keskustelusta taas kerran ilmenee. Pankissa ei ole mitään vikaa.


    • Anonyymi

      Eikö huijarien näköissivuja voida minkään pykälän nojalla poistaa tai merkitä? Jos ei, kiireesti lobbaamaan eduskuntaa, että sellainen lakipykälä saadaan.

      • Huijauskäyttöön tehtyjä sivustoja blokataan, minkä ehditään, mutta rikolliset perustavat uusia sitä mukaa kuin vanhat suljetaan.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Huijauskäyttöön tehtyjä sivustoja blokataan, minkä ehditään, mutta rikolliset perustavat uusia sitä mukaa kuin vanhat suljetaan.

        Kilpajuoksu huijarien kanssa on siis hävitty. Parempaa tuuria ensi kerralla. Vahinko, toimiessaan verkkopanmki on kätevä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kilpajuoksu huijarien kanssa on siis hävitty. Parempaa tuuria ensi kerralla. Vahinko, toimiessaan verkkopanmki on kätevä.

        Verkkopankkiin meneminen on täysin turvallista jos käyttää vain kirjanmerkkiin aikaisemmin talletettua osoitetta tai kirjoittaa osoitteen itse.

        Suosittelen kirjanmerkkien käyttöä. Milloinkaan ei saa klikata saamaansa linkkiä, eikä edes googlata oman pankin osoitetta, silloin rikollisilla on aina (pieni) mahdollisuus päästä väliin.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Verkkopankkiin meneminen on täysin turvallista jos käyttää vain kirjanmerkkiin aikaisemmin talletettua osoitetta tai kirjoittaa osoitteen itse.

        Suosittelen kirjanmerkkien käyttöä. Milloinkaan ei saa klikata saamaansa linkkiä, eikä edes googlata oman pankin osoitetta, silloin rikollisilla on aina (pieni) mahdollisuus päästä väliin.

        Kirjanmerkit häipyvät, kun historia neuvon mukaan poistetaan. On olemassa pankin kuvake, mutta se on ehkä hakukoneen kautta saatu. Myös osoiterivin sana hyppää usein hakukoneelle automaattisesti. Näistä ei ota enää pirukaan selvää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjanmerkit häipyvät, kun historia neuvon mukaan poistetaan. On olemassa pankin kuvake, mutta se on ehkä hakukoneen kautta saatu. Myös osoiterivin sana hyppää usein hakukoneelle automaattisesti. Näistä ei ota enää pirukaan selvää.

        Selaimen historiatietojen poisto ei tietenkään poista kirjanmerkkejä.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Selaimen historiatietojen poisto ei tietenkään poista kirjanmerkkejä.

        Androidilla ainakin lähtevät kirjanmerkitkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Androidilla ainakin lähtevät kirjanmerkitkin.

        Androidilla myös käytetään pankkisovellusta, ei selainta pankkiyhteyksiin.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Androidilla myös käytetään pankkisovellusta, ei selainta pankkiyhteyksiin.

        Mistähän sen saisi, sovelluskaupassa ei ole. Selaimella on tähän asti pankkiyhteys löytynyt.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Androidilla myös käytetään pankkisovellusta, ei selainta pankkiyhteyksiin.

        Siis selaimen osoiteriville ei nyt kirjoiteta pankin osoitetta? Päättäkää jo.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Nythän on taas mobiilimaksu porukkai huijannut ja veloittanut maksut kahteen tai kolmeen kertaan. Pankin kanss aina pärjää mutta ei nmäiden "välittäjien"

      • Anonyymi

        Mihin tämä mobiili tarvittiin? Eikö ilmankin olisi pärjätty? Kenen etu se on?


      • Anonyymi

        Mitä tämä taas on? Aina vain keitto sakenee.


    • Anonyymi

      Mainitsin ensimmäisenä tässä ketjussa sanan tukihenkilö. Joku toinen sanan turvallisuus.

      Hyvä tukihenkilö kirjoittaa alle salassapitosopimuksen ja ymmärtää asian muutoinkin. Ongelma on se ettei pankit anna valtakirjaa ihan noin vain. Ja tehtävä on vaativa.

      • Anonyymi

        Siis suositteletko jotakin tukihenkilöä, vai miksi otit sen puheeksi?


      • Anonyymi

        Mihin pankin valtakirja tarvitaan? Voin palkata tukihenkilön kysymättä pankilta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin pankin valtakirja tarvitaan? Voin palkata tukihenkilön kysymättä pankilta mitään.

        Tukihenkilö muutaman laskun maksamista varten. Keinot ovat lopussa.


    • Anonyymi

      Pankkia silloin huijataan, ei asiakasta, kun pankin sähköisiä lomakkeita väärennetään.

    • Anonyymi

      On kyllä mahtavaa vänkäämistä tämä keskustelu. Kaikki teknologiavastaiset voivat mennä päiviksi jonottamaan sinne pankkiin, jos sellainen vielä kylältä löytyy. Itse olen kiitollinen, että pankit kehittävät palveluita, kuten mobiilipankkisovellukset. En kaipaa tiskillä asiointia enää lainkaan.

      • Anonyymi

        Miksi aloittaja höpisee huijatuksi tulemisesta, kun meillä on mobiili? Onko sekään turvallinen?


      • Anonyymi

        Mobiili vaikuttaa hyvältä. Toistaiseksi...


      • Anonyymi

        Ei kukaan kaipaa pankin tiskillä asioimista, tuskin vihaa tekniikkaakaan, jos sen käyttäminen on turvallista. Siitä kysymys on.


    • Anonyymi

      Miten verkkopankin sivuilla muka voi huijata, kun ei salasana ei edes näy kirjoitettaessa ja huijarilla pitää olla tunnuslukulista, josta näkee vaihtuvan tunnusluvun.
      Osuuspankki lähettää puhelimeen varmistus viestin summasta jota olet maksamassa ja avainlukulistalta täytyy valita viestissä olevaa numeroa vastaava tunnusluku, että hyväksyy veloitettavan summan.

      Jos puhelimeen tulee yht'äkkiä viesti, että olet maksamassa suurta summaa rahaa, etkä ole edes verkkopankissa moista summaa ollut maksamassa, niin tyhmä täytyy olla, että hyväksyy maksun ja kirjoittaa tunnuslukulistan tunnusluvun.

      • Anonyymi

        Se edellyttää että vahvistusviestissä ei näy summaa mitä hyväksyä. En tiedä mitkä pankit lähettää summan ja mitkä ei, vai onko jo muuttunut pakollisiksi kaikissa pankeissa lähettää summa hyväksyttäväksi, noiden google huijausten jälkeen.

        Käytännössä luomalla sivun joka on ulkonäöltään ja kaikilta toiminnoiltaan täysin identtinen käyttäjän verkkopankin sivujen kanssa. Idea on se että osoite on saatu google hakuun lähes ensimmäisten joukkoon, se ei kuitenkaan ole pankin osoite vaan esim. OP:n osoite olisi esim. www.op.fi_ kun oikea on www.op.fi

        Kun jollain käyttäjällä on tapana googlella(tai jollain muulla hakukoneella) ottaa sivu niin hän rosvon kannalta hyvällä tuurilla meneekin tuolle huijarin sivulle. Huijari on joko kyttäämässä valmiina tai tietokone viestittää huijarille että nyt on käyttäjä kirjautumassa. Kun käyttäjä syöttää salasanan ja tunnuksen huijari näkee ne, ja kirjautuu oikeaan osoitteeseen. Sieltä hän siirtää oikeat tiedot(saldo & tilitapahtumat) feikkisivulle. Sitten pitää vain toivoa ja odottaa että käyttäjä tekee maksun. Jos käyttäjä maksaa vaikka muutaman kympin laskun, siitä menee vahvistusviesti hänen kännykkään. Kun kännykästä syöttää vahvistuskoodin, niin huijari näkee sen ja tekee aivan eri siirron, käytännössä tyhjentää tilin. Niin yksinkertasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se edellyttää että vahvistusviestissä ei näy summaa mitä hyväksyä. En tiedä mitkä pankit lähettää summan ja mitkä ei, vai onko jo muuttunut pakollisiksi kaikissa pankeissa lähettää summa hyväksyttäväksi, noiden google huijausten jälkeen.

        Käytännössä luomalla sivun joka on ulkonäöltään ja kaikilta toiminnoiltaan täysin identtinen käyttäjän verkkopankin sivujen kanssa. Idea on se että osoite on saatu google hakuun lähes ensimmäisten joukkoon, se ei kuitenkaan ole pankin osoite vaan esim. OP:n osoite olisi esim. www.op.fi_ kun oikea on www.op.fi

        Kun jollain käyttäjällä on tapana googlella(tai jollain muulla hakukoneella) ottaa sivu niin hän rosvon kannalta hyvällä tuurilla meneekin tuolle huijarin sivulle. Huijari on joko kyttäämässä valmiina tai tietokone viestittää huijarille että nyt on käyttäjä kirjautumassa. Kun käyttäjä syöttää salasanan ja tunnuksen huijari näkee ne, ja kirjautuu oikeaan osoitteeseen. Sieltä hän siirtää oikeat tiedot(saldo & tilitapahtumat) feikkisivulle. Sitten pitää vain toivoa ja odottaa että käyttäjä tekee maksun. Jos käyttäjä maksaa vaikka muutaman kympin laskun, siitä menee vahvistusviesti hänen kännykkään. Kun kännykästä syöttää vahvistuskoodin, niin huijari näkee sen ja tekee aivan eri siirron, käytännössä tyhjentää tilin. Niin yksinkertasta.

        Enää on jäljellä vastuun jakaminen. Kuka vastaa vahingoista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enää on jäljellä vastuun jakaminen. Kuka vastaa vahingoista?

        Avoimiksi jäävät vastuut


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1652
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1379
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      68
      842
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      723
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe