Paavola väittää, ettei kaste pese syntejä pois, koska UT:n mukaan kaste ei poista lihan saastaa. Paavolalla menee puurot ja vellit sekaisin ilmeisesti ihan tahallaan. Pietari tarkoitti, ettei kaste ole lian poistamista ruumiista vaan syntien pesemistä pois. Kellään ei voi olla hyvää omaatuntoa, jos ei ole syntejä pesty pois, mitä Pietari tarkoitti.
Paavola: -Kirjoituksessani käyn läpi 1 Piet 3:21 Raamatun kohdan, joka ei opeta vesikasteen pelastusta, vaan uskon kautta pelastumista. Itse asiassa 1 Piet 3:21 sanoo ettei vesikaste poista lihan saastaa, joka tarkoittaa ettei vesikasteen kautta voi saada syntejä anteeksi, eikä pelastua.
1. Pietarin kirje 3
21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
Kaste pesee synnit pois, kuten Pietari on toisessa paikassa sanonut. Tämä tietenkin perustuu kastettavan uskoon. Jos joku ei usko, niin ei ole syntien anteeksisaamistakaan.
Apostolien teot 2
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Apostolien teot 22
16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Petri Paavolan väärä opetus kohdasta 1 Piet 3:21
62
54
Vastaukset
- Anonyymi
Aika ovelaa Paavolalta. Pietari sanat menee päin vastoin, mitä Pietari tarkoitti. Paavola tekee täysin mielivaltaisen tulkinnan Pietarin sanoista, jotta se tukisi hänen harhaoppiaan kasteesta. Varsin tökeröä.
Kaste ei ole lihan saastan poistamista vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta. 1 Piet. 3: 21. Syntiä tulee joka päivä ja kaste pitäisi saada joka ilta jos vesi synnistä puhdistaisi.
- Anonyymi
salopuu kirjoitti:
Kaste ei ole lihan saastan poistamista vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta. 1 Piet. 3: 21. Syntiä tulee joka päivä ja kaste pitäisi saada joka ilta jos vesi synnistä puhdistaisi.
>>Kaste ei ole lihan saastan poistamista vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta.<<
Miten saat hyvän omantunnon, jos et saa syntejäsi anteeksi? Pietari tarkoittaa sitä, että kasteessa saadaan synnit anteeksi, jolloin saa myös hyvän omantunnon.
Pietari tarkoitti, ettei kaste oli lian poistamista ruumiista vaan syntien pesemistä pois. Käännös 2017 kertoo asian selvästi ja oikein.
"Tämän vertauskuvan mukaan vesi pelastaa meidätkin nyt kasteena – joka ei ole lian poistamista ruumiista, vaan hyvän omantunnon liitto Jumalan kanssa – Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,"
- 1. Pietarin kirje 3:21 - Anonyymi
salopuu kirjoitti:
Uskovien upotuskaste puhdistaa synnit pois. Väitätkö, että synnit saa pois ilman kastetta, jonka Jeesus on käskenyt ottaa?
"Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'" (Ap.t 22:16) - Anonyymi
Mauno, aika tökeröä kommentoida omaa aloitustaan ja luoda pahaa verta veljien välille.
- Anonyymi
"Itse asiassa 1 Piet 3:21 sanoo ettei vesikaste poista lihan saastaa, joka tarkoittaa ettei vesikasteen kautta voi saada syntejä anteeksi, eikä pelastua."
Paavola tekee alkeellisen ja vaarallaisen virheen. Liha ei tarkoita aina ihmisen lihallisuutta. Liha tarkoittaa tässä asiayhteydessä ruumista.
Raamatun käännös 2017 kirjoittaa oikein, ettei kyse ole lian poistamisesta iholta, koska kaste on syntien poistamista.
"Tämän vertauskuvan mukaan vesi pelastaa meidätkin nyt kasteena – joka ei ole lian poistamista ruumiista, vaan hyvän omantunnon liitto Jumalan kanssa – Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,"
- 1. Pietarin kirje 3:21
Vastaavasti Apostolien tekjojen kirja 22:16 puhuu nimeenomaan syntien pesemisestä pois. - Anonyymi
"Itse asiassa 1 Piet 3:21 sanoo ettei vesikaste poista lihan saastaa, joka tarkoittaa ettei vesikasteen kautta voi saada syntejä anteeksi, eikä pelastua."
Paavola tekee alkeellisen ja vaarallisen virheen. Liha ei tarkoita aina ihmisen lihallisuutta. Liha tarkoittaa tässä asiayhteydessä ruumista.
Raamatun käännös 2017 kirjoittaa oikein, ettei kyse ole lian poistamisesta iholta, koska kaste on syntien poistamista.
Vastaavasti Apostolien tekjojen kirja 22:16 puhuu nimeenomaan syntien pesemisestä pois. - Anonyymi
Petri Paavolan opetuksesta löytyy koko ajan virheitä. Hän väittää jopa sellaista, ettei Mooseksen sydämessä ollut Pyhä Henki. Paavola kirjoittaa: -ei sydämessä, eikä Mooseksen sisällä asumassa
Lähde:
Paavolan julkaisu: Milloin tapahtui Uuden Liiton aikakauden uudestisyntyminen?
En tiedä, mihin tuo Paavola oikein pyrkii, mutta hän kieroilee ja venkoilee koko ajana. Raamattu ilmoittaa täysin selvästi, että Mooseksen sydämessä oli Pyhä Henki.
Jes 66:
11 Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä, heidät ynnä hänen laumansa paimenen? Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä;
Daavid myös pyysi, että hän saa pitää Pyhän Hengen. Kyllä vanhan liiton aikana kaikilla Herran omilla oli sydämessään Pyhä Henki. Danielilla oli myös Pyhä Henki.
Ps 51:13 Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.
Dan 5:11 Sinun valtakunnassasi on mies, jossa asuu pyhien Jumalien Henki. Sinun isäsi aikana hänellä havaittiin olevan ymmärrystä, älyä ja viisautta yhtä paljon kuin jumalilla. Isäsi, kuningas Nebukadnessar, korotti hänet enteidenselittäjien, loitsupappien, kaldealaisten viisaiden ja manaajien päämieheksi; niin teki isäsi, kuningas.
12 Danielissa, jolle kuningas antoi nimen Beltesassar, asuu erityinen Henki, ja hänellä on taito ja viisaus selittää unia ja ratkaista arvoituksia ja ongelmia. Kutsuttakoon nyt hänet tänne. Hän osaa selittää tämän kirjoituksen."
Itse olen ajatellut niin, että Petri Paavola on mahdollisesti vastustajan käyttämä eksyttäjä ja väärä profeetta. Olen huomannut, että hän tuottaa koko ajan salaliittoteorioita ja kaikenlaisia kärkeviä arvostelua muista ihmisistä, minkä sekaan hän ripottelee omia eksytyksiään. - Anonyymi
Paavola on opettanut aiemminkin väärin kasteesta. Hän on opettanut myös väärin, ettei kasteessa saa syntejä anteeksi eikä kastevesi pese syntejä pois. Tämä on jyrkästi ristiriidassa Raamatun kanssa. Paavola tosiasiassa antaa ovelasti laaditun tekosyyn, ettei luterilaisisten tarvitse ottaa uskovien upotuskastetta, vaikka Jeesus sitä edellyttää pelastuksen ehtona.
"Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." (Mark 16:15,16)
"Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Ap.t 2:38)
"Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'" (Ap.t 22:16)
Paavola puhuu koko ajan ekumaniaa ja synkretismiä vastaan, mutta hän tosiaiassa tekee sitä samaa omien oppiensa sisällä.- Anonyymi
Paavola tekee alkeellisen ja vaarallisen virheen. Liha ei tarkoita aina ihmisen lihallisuutta. Liha tarkoittaa tässä asiayhteydessä ruumista.
Vastaavasti Apostolien tekojen kirja 22:16 puhuu nimeenomaan syntien pesemisestä pois. - Anonyymi
Vesikasteen synneistä puhdistava vaikutus lukee jopa Hesekielin kirjassa. Nämä jakeet viittaavat uuteen liittoon:
Hes 36:25 Minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte, minä puhdistan teidät kaikesta saastastanne ja epäjumalienne kaikesta iljettävyydestä.
26 Minä annan teille uuden sydämen ja teidän sisimpäänne uuden hengen. Minä otan teidän rinnastanne kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen.
27 Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni, ottamaan varteen minun käskyni ja elämään niiden mukaan.
Jopa Mooseksen laissa on mainittu synneistä pudistava vesi:
4. Moos 8:7 Heidän puhdistamisekseen sinun on pirskotettava heidän päälleen synneistä puhdistavaa vettä, ja heidän on ajeltava tukkansa, partansa ja kaikki ihokarvansa ja pestävä vaatteensa. Sitten he ovat puhtaat.
Petri Paavola puhuu omiaan, kuten yleensä muutenkin.
- Anonyymi
Petri Paavola laittaa vastakkain kasteen ja pelastuksen ja siinä samalla puhuu väärin itse pesuvedestä. Tämä on Paavolan kiero taktiikka. Hän yrittää saada yleisön puolelleen jostakin asiasta, jotta he uskoisivat sen valheen, mitä hän yritää syöttää heille. Paavolan koko julistustoiminta perustuu tällaiseen indoktrinaatioon, ujutukseen, jossa valhe sekoitetaan jokun totuuden sekaan.
- Anonyymi
"Nämä näet tunkeutuvat koteihin ja kietovat valtaansa syntien rasittamia, monenlaisten oikkujensa riepottelemia naisparkoja, jotka ovat aina alttiita uusille opetuksille mutta eivät voi koskaan päästä selville totuudesta."
- 1 Tim 3:6,7 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Nämä näet tunkeutuvat koteihin ja kietovat valtaansa syntien rasittamia, monenlaisten oikkujensa riepottelemia naisparkoja, jotka ovat aina alttiita uusille opetuksille mutta eivät voi koskaan päästä selville totuudesta."
- 1 Tim 3:6,7Lucifer kointähti . Aamuruskon poika . Ylistyksen johtaja . Lankesi pois armosta .
- Anonyymi
Jer.2:22 Vaikka pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeätä, saastaiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra, Herra.
- Anonyymi
Tämän takia pitääkin ottaa uskovien upotuskaste, koska se pesee synnit pois. Raamatullinen kaste annetaan vain uskoville, mitä ilman ei voi pelastua.
Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Ap.t 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.' - Anonyymi
Hes 36:25 Minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte, minä puhdistan teidät kaikesta saastastanne ja epäjumalienne kaikesta iljettävyydestä.
26 Minä annan teille uuden sydämen ja teidän sisimpäänne uuden hengen. Minä otan teidän rinnastanne kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen.
27 Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni, ottamaan varteen minun käskyni ja elämään niiden mukaan. - Anonyymi
Puhuu nyt Israelin Juudan synneistä eikä kristittyjen .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän takia pitääkin ottaa uskovien upotuskaste, koska se pesee synnit pois. Raamatullinen kaste annetaan vain uskoville, mitä ilman ei voi pelastua.
Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Ap.t 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'Pesee synnit pois ja sitten erotaan huorataan varastetaan .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
27 Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni, ottamaan varteen minun käskyni ja elämään niiden mukaan.Tarkoitti Messiasta .
- Anonyymi
P.P. on jääräpää, joka ei suostu tunnustamaan, että on ollut väärässä. Hän jatkaa samojen eksytysten levittämistä. Hänellä pyörii vanha levy päällä.
- Anonyymi
Lie tämäkin vaikea ymmärtää, miten vettä Raamatussa / kasteena - kuvataan ...v-e-r-t-a-u-s-k-u-v-a-i-n-n-o-l-i-s-e-n-a..... asiana itse JUMALAN aivoitukseen mm Henkeen. - Henkeä kuvataan kuin se olisi vettä.
"sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä."
Jokainen ymmärtänee, ettei esim. vauva kaste tee ihimselle yhtikäs mitään. Tai jos saman asian tekisi aikuiselle ihmiselle. Ei H2O =vesi - muuta ihmistä. Tee vaikka testi.
Kuten Johannes opetti; hänen jälkeensä on tuleva, joka KASTAA Hengellä ja tulella. Tätä kastetta kuvataan vertauskuvainollisesti veteen. H2O.Juuri tämän kasteen kautta ihminen saa mm armolahjoja - miten JUMALA aiovittaakin. Luonnolllisesti tässä kasteessa on mukana USKO. Usko syntien anteeksi saamiseen - Jeesuksen syntien sovituksen kautta. Ihminen ei edes mahdolistu kokemaan Hengellä kastamista kuin uskossa - uskon kokemisen kautta.
Markku Lievonen- Anonyymi
Kaste on Jeesuksen määräämä rituaali, jolla osoitetaan uskoa ja pyydetään syntien anteeksiantoa. Jos ei ota kastetta, ei ole syntien anteeksiantoa eikä myöskään uudestisyntymistä. Ilman uskoa rituaali on mitätön, mutta uskossa tehtynä kaste pesee synnit pois.
Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Ap.t 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaste on Jeesuksen määräämä rituaali, jolla osoitetaan uskoa ja pyydetään syntien anteeksiantoa. Jos ei ota kastetta, ei ole syntien anteeksiantoa eikä myöskään uudestisyntymistä. Ilman uskoa rituaali on mitätön, mutta uskossa tehtynä kaste pesee synnit pois.
Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Ap.t 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'Lopeta valehtelu. Oppisi mukaan tämän maailman vesi on sinun jumalasi joka, antaa synnit anteeksi ja pelastaa. Sanan mukaa ainoastaan Jumala, Taivaan ja maan Herra, voi antaa synnit anteeksi ja pelastaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopeta valehtelu. Oppisi mukaan tämän maailman vesi on sinun jumalasi joka, antaa synnit anteeksi ja pelastaa. Sanan mukaa ainoastaan Jumala, Taivaan ja maan Herra, voi antaa synnit anteeksi ja pelastaa.
Raamattu ei väitä, että kaste pelastaisi yksinään tai sen kautta saisi synnit anteeksi pelkästään käymällä kasteella. Kaikissa tapauksissa, joita löytyy Raamatusta kolme, joissa puhutaan pelastumisesta ja syntien anteeksisaamisesta kasteen yhteydessä, puhutaan selvästi sellaisista ihmisistä, jotka ovat ensin tulleet uskoon (esim Paavali) ja sen jälkeen kaste tai vesi puhdistaa tai pelastaa (esim Nooan).
Käsitellään nuo kolme tapausta yksitellen.
1 Piet 3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
Pietari puhuu uskovaislle ihmisille ja käyttää Nooaa esimerkkinä. Nooa oli uskossa ennen vedenpaisumusta. Arkissa ei ollut yhtään pelastumatonta ihmistä tai pikkuvauvaa. Siellä oli vain kahdeksan sielua, Nooa ja hänen vaimonsa sekä kolme Nooan poikaa ja heidän vaimonsa. Nooan tapausta ei voida käyttää esimerkkinä ei-uskovaisten ihmisten pelastumisesta. Kaikki jumalattomat ihmiset pienine vauvoineen hukkuivat.
Apt 22:14 Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen
22:15 sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Tässä Paavalia kehoitetaan menemään kasteelle uskoontulonsa jälkeen. Tätäkään kohtaa ei voida ymmärtää niin, että täysin jumalattomat ihmiset pelastuisivat pelkän kasteen avulla.
Apt 2:36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
2:37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
2:40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."
2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
Tästä käy selvästi ilmi, että Pietarin puheen seurauksena osa kuulijoista otti pelastuksen vastaan ja heidät kastettiin, muita ei kastettu. Pietarin lupaus: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.", koski niitä ihmisiä, jotka tekivät parannuksen ja ottivat evankeliumin sanan vastaan. Tätäkään Raamatun kohtaa ei voida käyttää vauvakasteen puolusteluna tai jumalattomien ihmisten kastamisen puolusteluna. Kaste kuuluu parannuksen tehneille ihmisille. - Anonyymi
Antikristus kointähti valon tuoja itse saatanakin tekeytyy .....hellarivapareissa on kastamattomia miljoonia aikuisia .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ap.t 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'Milloin lopetatte varastamisen ???
- Anonyymi
puurovelliä taas... 🤔 Siis taas tuo toteamus "N.N.llä menee puurot ja vellit sekaisin"! 😮
- Anonyymi
Vai sillä lailla.
- Anonyymi
Se, joka aiemmin käytti 'puurot ja vellit' nikkiä, on saatana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet väärässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wiccanoita satanisteja nämä ovat .
- Anonyymi
Lapsikaste ei pese syntejä pois.
(Niitä tuskin sylivauvalla onkaan.)
Eikä lapsikaste pese tulevaisuudessa tehtäviä syntejä etukäteen pois.- Anonyymi
Pitää paikkansa. Se ei ole kuitenkaan tämän aloituksen ydinasia.
Ydin on se, että Petri Paavola asettaa kasteen ja pelastuksen keinotekoisesti vastakkain, jotta sen tuottaman hämmennyksen avulla hän voi ujuttaa täysin väärin tulkinnan jakeesta 1 Piet 3:21. Paavola väittää, ettei kaste pese syntejä pois, koska UT:n mukaan kaste ei poista lihan saastaa. Paavolalla menee puurot ja vellit sekaisin ilmeisesti ihan tahallaan. Pietari tarkoitti, ettei kaste ole lian poistamista ruumiista vaan syntien pesemistä pois. Kellään ei voi olla hyvää omaatuntoa, jos ei ole syntejä pesty pois, mitä Pietari tarkoitti.
Paavolan perimmäisenä tarkoituksen on väittää, ettei kasteessa toimiteta uskoon tulleille syntien anteeksiantoa, jotta luterilaiset voisivat kuvitella, ettei uskovien upotuskaste ole välttämätön. Tämä ei pidä paikkansa. On otettava uskovien kaste, jotta voi saada synnit anteeksi ja pelastua. Kaste ei tietenkään takaa kellekään pelastusta, mutta ilman kastetta ei voi pelastua eikä uudestisyntyä.
Johannes 3
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Apostolien teot 2
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Apostolien teot 22
16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ydin on se, että Petri Paavola asettaa kasteen ja pelastuksen keinotekoisesti vastakkain, jotta sen tuottaman hämmennyksen avulla hän voi ujuttaa täysin väärin tulkinnan jakeesta 1 Piet 3:21. Paavola väittää, ettei kaste pese syntejä pois, koska UT:n mukaan kaste ei poista lihan saastaa. Paavolalla menee puurot ja vellit sekaisin ilmeisesti ihan tahallaan. Pietari tarkoitti, ettei kaste ole lian poistamista ruumiista vaan syntien pesemistä pois. Kellään ei voi olla hyvää omaatuntoa, jos ei ole syntejä pesty pois, mitä Pietari tarkoitti.
Paavolan perimmäisenä tarkoituksen on väittää, ettei kasteessa toimiteta uskoon tulleille syntien anteeksiantoa, jotta luterilaiset voisivat kuvitella, ettei uskovien upotuskaste ole välttämätön. Tämä ei pidä paikkansa. On otettava uskovien kaste, jotta voi saada synnit anteeksi ja pelastua. Kaste ei tietenkään takaa kellekään pelastusta, mutta ilman kastetta ei voi pelastua eikä uudestisyntyä.
Johannes 3
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Apostolien teot 2
Apostolien teot 22
16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'Valehtelet päin silmiä. Et ole uudesti syntynyt, vaan olet tämän maailman ruhtinaan lähettiläs ja pahan oma. Jeesuksen omat eivät synny kastevedestä. Sana ilmoittaa: olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Se, vesi jonka kautta Jeesuksen omat ovat uudesti syntyneet, on Jumalan Sana. Tämä maailman vedet ovat katoavia.
Esimerkiksi Paavali oli ottanut Jeesuksen vastaan, toisin sanoen uudesti syntynyt, ennen kastetta: Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut-Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit-että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä. Kukaan maailman ihminen ei voi täyttyä Hengellä. Herran Sana toteutui ja samaan aikaan kun Paavali sai näkönsä, hän myös täyttyi Pyhällä Hengellä.
Jeesus itse sanoo: Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu.
Et tiedä yhtään mitään Jumalan valtakunnan taloudenhoidosta etkä salaisuuksista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelet päin silmiä. Et ole uudesti syntynyt, vaan olet tämän maailman ruhtinaan lähettiläs ja pahan oma. Jeesuksen omat eivät synny kastevedestä. Sana ilmoittaa: olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Se, vesi jonka kautta Jeesuksen omat ovat uudesti syntyneet, on Jumalan Sana. Tämä maailman vedet ovat katoavia.
Esimerkiksi Paavali oli ottanut Jeesuksen vastaan, toisin sanoen uudesti syntynyt, ennen kastetta: Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut-Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit-että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä. Kukaan maailman ihminen ei voi täyttyä Hengellä. Herran Sana toteutui ja samaan aikaan kun Paavali sai näkönsä, hän myös täyttyi Pyhällä Hengellä.
Jeesus itse sanoo: Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu.
Et tiedä yhtään mitään Jumalan valtakunnan taloudenhoidosta etkä salaisuuksista.Sitten Jeesus olisi sanonut "Sanasta ja Hengestä" Mutta eipä sanonut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelet päin silmiä. Et ole uudesti syntynyt, vaan olet tämän maailman ruhtinaan lähettiläs ja pahan oma. Jeesuksen omat eivät synny kastevedestä. Sana ilmoittaa: olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Se, vesi jonka kautta Jeesuksen omat ovat uudesti syntyneet, on Jumalan Sana. Tämä maailman vedet ovat katoavia.
Et tiedä yhtään mitään Jumalan valtakunnan taloudenhoidosta etkä salaisuuksista.>>Jeesuksen omat eivät synny kastevedestä.<<
Väitteesi on helppo todistaa vääräksi evankeliumilla. Näyttä siltä, ettei sinulla ole kykyä edes ymmärtää, mitä tarkoittaa uudestisyntyminen. Kuten Jeesus sanoo, ilman uskovien upotustetta vedessä ei ole uudestisyntymistä.
Johannes 3
Ilman uskovien kastetta ei ole myöskään syntien anteeksisaamista.
Apostolien teot 2
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et tiedä yhtään mitään Jumalan valtakunnan taloudenhoidosta etkä salaisuuksista.>>Jeesuksen omat eivät synny kastevedestä.<<
Väitteesi on helppo todistaa vääräksi evankeliumilla. Näyttä siltä, ettei sinulla ole kykyä edes ymmärtää, mitä tarkoittaa uudestisyntyminen. Kuten Jeesus sanoo, ilman uskovien upotuskastetta vedessä ei ole uudestisyntymistä.
Johannes 3
Apostolien teot 2
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Jeesuksen omat eivät synny kastevedestä.<<
Väitteesi on helppo todistaa vääräksi evankeliumilla. Näyttä siltä, ettei sinulla ole kykyä edes ymmärtää, mitä tarkoittaa uudestisyntyminen. Kuten Jeesus sanoo, ilman uskovien upotuskastetta vedessä ei ole uudestisyntymistä.
Johannes 3
Apostolien teot 2
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.Sinun isäsi on saatana, etkä voi kieltää tätä totuutta itsestäsi. Et ole koskaan tehnyt parannusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun isäsi on saatana, etkä voi kieltää tätä totuutta itsestäsi. Et ole koskaan tehnyt parannusta.
Sinä joudut edesvastuuseen näistä lukemattomista herjoistasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johannes 3
Apostolien teot 2
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.Ensin pitää tehdä parannus eli tulla uskoon Jeesukseen, mikä tarkoittaa uudesti syntymää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensin pitää tehdä parannus eli tulla uskoon Jeesukseen, mikä tarkoittaa uudesti syntymää.
Eli apostolit sanat "tehkää parannus" on sama jos hän olisi sanonut: "uudestisyntykää!"???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli apostolit sanat "tehkää parannus" on sama jos hän olisi sanonut: "uudestisyntykää!"???
Ainoastaan Jumala voi uudesti synnyttää, antaa uuden elämän. Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta. Ihmisen pitää tehdä parannus eli kääntyyä koko sydämestään Jumalan puoleen ja huutaa Jeesuksen nimeä avuksi.
Kukaan ei voi itseään synnyttää. Kirjoittelet mielettömyyksiä eli isäsi, saatanan syvyyksiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johannes 3
Apostolien teot 2
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.Johannes 3
4:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
Jeesus tarkoitti vedellä elävää vettä eikä hanavettä. Elävä vesi on Pyhässä Hengessä julistettua Jumalan Sanaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johannes 3
4:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
Jeesus tarkoitti vedellä elävää vettä eikä hanavettä. Elävä vesi on Pyhässä Hengessä julistettua Jumalan Sanaa.Jeesus tarkoitti kyllä kastevettä. Jokaisen on synnyttävä uudesti vedestä ja Pyhästä Hengestä. Vesi tarkoittaa tässä kohtaa nimenomaan sitä vettä, mitä on mm. joissa ja järvissä. Jeesuksen kastekäsky on hyvin keskeinen käsky evankeliumissa.
Johannes 3
Apostolien teot 2
Paavalikin opettaa, että upotuskasteessa haudataan vanha elämä ja vedestä nousee uusi luomus.
Kolossalaiskirje 2
12 Kasteessa teidät yhdessä hänen kanssaan haudattiin ja herätettiin eloon, kun uskoitte Jumalaan, joka voimallaan herätti Kristuksen kuolleista.
Matteus 3
15 Mutta Jeesus vastasi hänelle: "Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon." Silloin Johannes suostui hänen pyyntöönsä.
16 Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen. - Anonyymi
Ei näytä pesevän muutkaan kasteet eikä ympärileikkaukset .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johannes 3
Apostolien teot 2
Apostolien teot 22
16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'Vääriä jeesuksia vääriä profeettoja rosvoja .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitteesi on helppo todistaa vääräksi evankeliumilla. Näyttä siltä, ettei sinulla ole kykyä edes ymmärtää, mitä tarkoittaa uudestisyntyminen. Kuten Jeesus sanoo, ilman uskovien upotustetta vedessä ei ole uudestisyntymistä.
Johannes 3
Apostolien teot 2
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.No tee se parannus että kaikki näkee sen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensin pitää tehdä parannus eli tulla uskoon Jeesukseen, mikä tarkoittaa uudesti syntymää.
Budhahindut menee manalaan .
- Anonyymi
Kaste oli aluperin pakanallinen riitti, jossa pakanallisen uskonnon pappi kastettiin tehtäväänsä jumalansa palvelijana. Ympärileikkaus taas oli rituaali, jonka seurauksena Aabrahamin miespuolisista jälkeläisistä tuli Jumalan kansaa. Uuden testamentin aikaan juutalaiset harjoittivat molempia tapoja ns. puhdistumisrituaalina. He myös kastoivat pakanakäännynnäisiä juutalaisuuteen.
Jeesuksen opetuslapset hengellistivät lihallisen ympärileikkauksen kielikuvaksi sydämen muutokselle eli uudestisyntymiselle. Kaste taas adoptoitiin pakanallisista rituaaleista kääntymisen merkiksi sille, että uskova oli vastaanottanut uskon Jeesukseen mutta vain Pyhän Hengen kaste tekee ihmisestä Aabrahamin jälkeläisen. Usko on sitten se, joka pelastaa.
Kastaminen on toki rituaali mutta sillä on merkitystä. Se on ensimmäinen askel siinä kun kansoista tehdään Jeesuksen opetuslapsia mutta sitä seuraa myös sen opettaminen, että ollaan kuuliaisia Jumalalle ja hänen käskyilleen.- Anonyymi
>>Kaste oli aluperin pakanallinen riitti<<
Ei pidä paikkansa. Kristinusko ei ole omaksunut kastetta pakanauskonnoista.
- Anonyymi
Te vaan käytte kristittyjen päälle ettekä käännytä niitä muista uskonnoista tulleita .
- Anonyymi
Matteuksen evankeliumi:
3:15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän SOPII TÄYTTÄÄ KAIKKI VANHURSKAUS." Silloin hän salli sen hänelle.
3:13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
3:14 Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
3:15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus." Silloin hän salli sen hänelle.
3:16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
3:17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt."- Anonyymi
Surullista, ettei Paavola tunnustakaan JEESUKSEN TÄYTTÄ VANHURSKAUTTA, VAAN KIELTÄÄ SEN!
Matteuksen evankeliumi:
3:15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän SOPII TÄYTTÄÄ KAIKKI VANHURSKAUS." Silloin hän salli sen hänelle.
- Anonyymi
Surullista, ettei Paavola tunnustakaan JEESUKSEN TÄYTTÄ VANHURSKAUTTA, VAAN KIELTÄÄ SEN!
Matteuksen evankeliumi:
3:15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän SOPII TÄYTTÄÄ KAIKKI VANHURSKAUS." Silloin hän salli sen hänelle. - Anonyymi
Kaste ja usko on sama asia. Ne kuuluvat yhteen. Kun tulet uskoon, otat uskon sinetiksi kasteen. Hyvän omantunnon liitto. Ei Pietari huvikseen puhu Nooasta ja ihmiskunnan kadotuksesta ja vain Nooan perheen pelastuksesta kasteen yhteydessä. Et voi olla uskova, jos et ole kastettu. Niin simppeli asia se on. Kaste on kristityksi tulemisen merkki.
- Anonyymi
Uskoville on myös erillinen vesikaste. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
Sana vastaan ottaminen on yhtä kuin uskoon tulo uudesti syntyminen. te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskoville on myös erillinen vesikaste. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
Sana vastaan ottaminen on yhtä kuin uskoon tulo uudesti syntyminen. te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.>>Sana vastaan ottaminen on yhtä kuin uskoon tulo uudesti syntyminen<<
Uudestisyntyminen edellyttää uskoa, mutta kukaan ei voi olla uudestisyntynyt, jos ei ole syntejä pesty pois. Jeesuksen sajonen mukaan uudestisyntyminen edellyttää uskovien upotuskastetta. Ihmisen on myös tehtävä parannus synneistään, jotta hän voisi täyttyä Pyhällä Hengellä. Jos joku elää laittomuudessa, hän ei ole Kristuksessa.
Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
---
13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sana vastaan ottaminen on yhtä kuin uskoon tulo uudesti syntyminen. te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.Ilman uskovien upotuskastetta kukaan ei ole uudestisyntynyt.
Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilman uskovien upotuskastetta kukaan ei ole uudestisyntynyt.
Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.Lopeta valehtelu. Tämän maailman vedet eivät ketään pelasta ikuiselta tuomiolta. Jumalaton vänkääjä, et tunne Jumalan ilmoitusta: minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
Jumalan Sana on elävä vesi, joka puhdistaa: Sateena pisaroikoon minun opetukseni, kasteena valukoon puheeni niinkuin vihma vihannalle, niinkuin sadekuuro ruohikolle. - Anonyymi
Markuksen evankeliumi:
16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
1. Pietarin kirje 3
21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]
Efesolaiskirje 5
26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
Heprealaiskirje 10
22 niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
Apostolien teot 2
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Apostolien teot 22
16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'
- Anonyymi
Olen usein käynyt lampun kanssa mettässä itkemässä. Kohta onneksi valos riittää.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174526
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842519Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731647Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella281470Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641207- 201091
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon211058- 115961
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42942- 171914