Kauppakirjassani oli tämmöinen lauseke, joka oli vaikea saada pois, sillä välittäjä väitti kivenkovaa vastaan, että se kuuluu olla.
"Ostaja on tietoinen, että mikäli kaupan kohteen hallinnan luovutus viivästyy koronavirukseen liittyvien viranomaismääräysten tai -ohjeistusten vuoksi, kyseessä ei ole myyjän suoritusvirhe ja ostaja ei tällöin ole oikeutettu korvauksiin hallinnan luovutuksen viivästymisen vuoksi."
Olen ollut yhteydessä juristiin, joka sanoi että ei tule allekirjoittaa tätä kauppakirjaa, sillä se asettaa ostajan erittäin huonoon asemaan.
Pankissa (Nordeassa) pankkivirkailija sanoi samaa, että ohjeistuksen varjolla myyjän ei tarvitse muuttaa pois esim. kuulumalla riskiryhmään, sillä noudattaa ohjeistuksia.
Olin vielä yhteydessä Kuluttajaneuvontaan. Sieltä myös sanottiin, että tällä lausekkeella kirjattua kauppakirjaa ei kannata allekirjoittaa.
Sopimukset sitovat Koronasta huolimatta!
Eli kannattaa olla tarkkana asuntokaupoilla. Välittäjät saattavat laittaa tämän lausekkeen oman liiton ohjeistusten myötä, joka on erittäin epäkannattava ostajalle. Siinä kun sattuu myyjä olemaan monisairas eläkeikäinen, hänen ei sopimukseen nojaten ikinä tarvitse asunnosta muuttaa pois, niin kauan kun on Korona maassamme, sillä kuuluu riskiryhmään.
Viranomaismääräykset ja ohjeistukset ovat kaksi eri asiaa.
Minulle siis juristi, pankkivirkailija ja kuluttajaneuvonnasta sanottiin, että ÄLÄ ALLEKIRJOITA ja loppuun asti välittäjä piti minua "hankalana asiakkaana".
Kauppakirja ja KORONA
Anonyymi
0
571
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2006148Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442317
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311427- 771402
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131326Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61256