Kauppakirjassani oli tämmöinen lauseke, joka oli vaikea saada pois, sillä välittäjä väitti kivenkovaa vastaan, että se kuuluu olla.
"Ostaja on tietoinen, että mikäli kaupan kohteen hallinnan luovutus viivästyy koronavirukseen liittyvien viranomaismääräysten tai -ohjeistusten vuoksi, kyseessä ei ole myyjän suoritusvirhe ja ostaja ei tällöin ole oikeutettu korvauksiin hallinnan luovutuksen viivästymisen vuoksi."
Olen ollut yhteydessä juristiin, joka sanoi että ei tule allekirjoittaa tätä kauppakirjaa, sillä se asettaa ostajan erittäin huonoon asemaan.
Pankissa (Nordeassa) pankkivirkailija sanoi samaa, että ohjeistuksen varjolla myyjän ei tarvitse muuttaa pois esim. kuulumalla riskiryhmään, sillä noudattaa ohjeistuksia.
Olin vielä yhteydessä Kuluttajaneuvontaan. Sieltä myös sanottiin, että tällä lausekkeella kirjattua kauppakirjaa ei kannata allekirjoittaa.
Sopimukset sitovat Koronasta huolimatta!
Eli kannattaa olla tarkkana asuntokaupoilla. Välittäjät saattavat laittaa tämän lausekkeen oman liiton ohjeistusten myötä, joka on erittäin epäkannattava ostajalle. Siinä kun sattuu myyjä olemaan monisairas eläkeikäinen, hänen ei sopimukseen nojaten ikinä tarvitse asunnosta muuttaa pois, niin kauan kun on Korona maassamme, sillä kuuluu riskiryhmään.
Viranomaismääräykset ja ohjeistukset ovat kaksi eri asiaa.
Minulle siis juristi, pankkivirkailija ja kuluttajaneuvonnasta sanottiin, että ÄLÄ ALLEKIRJOITA ja loppuun asti välittäjä piti minua "hankalana asiakkaana".
Kauppakirja ja KORONA
Anonyymi
0
608
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005207777- 2322692
- 262591
- 1611950
- 1141788
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?51612Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21376- 761203
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621188IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41165