Muutama päivä sitten itäkeskuksessa kävellessäni näin seuraavaa:
Valkoiset isä ja tyttö kävelivät mustan nuorisoporukan ohi. Tällä isällä ei selvästi ollut rahasta pulaa (airpodit korvissa, apple watch kädessä, tytöllä ties mitä koruja ja kalliita vaatteita...). Isä vilkaisi ärtyneesti mustien suuntaan ja sanoi ”kato nyt ku noikaan ei osaa käyttää maskia. Jostan syystä noi neekerit ei tajuu tän tilanteen vakavuutta. Älä luota niihin”. Miettikää! Miten isä voi lapselleen tollaista opettaa? Mitä mieltä olette? Kasvatetaanko lapset rasistisiksi?
Todella surullista
17
108
Vastaukset
- Anonyymi
Ainakin tuo näkemäsi isä kasvatti. Joko tahattomasti tai tarkoituksella.
- Anonyymi
Kasvatti terveystietoiseksi ja vastuulliseksi omasta terveydestä. Tosiasiahan oli ettei niillä ollut maskia. Antirasismi ei tarkoita hölmöyttä paitsi joillekin tarkoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kasvatti terveystietoiseksi ja vastuulliseksi omasta terveydestä. Tosiasiahan oli ettei niillä ollut maskia. Antirasismi ei tarkoita hölmöyttä paitsi joillekin tarkoittaa.
"Suomalaiset ja askenaasijuutalaiset ovat erityisryhmiä"
Lääketieteensäätiö
”Meillä on muihin maihin verrattuna tiettyjä etuja, joita tutkijat ovat osanneet hyödyntää. Yksi asia on väestön geneettinen ainutlaatuisuus. Suomalaiset ovat askenaasijuutalaisten tavoin oma pieni väestöryhmänsä, jolla on oma luokka kansainvälisissä geneettisissä tietokannoissa”, Palotie selittää.
Geneettisissä tietokannoissa maailman väestö on jaettu kahdeksaan luokkaan: afrikkalaiset, latinot, eurooppalaiset poissulkien suomalaiset, askenaasijuutalaiset, itä-aasialaiset, suomalaiset, etelä-aasialaiset ja muut.
Geenitieto avaa uuden ulottuvuuden – suomalaisilla on erityisasema alan tutkimuksessa
Helsingin Sanomat
16.11.2020 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Suomalaiset ja askenaasijuutalaiset ovat erityisryhmiä"
Lääketieteensäätiö
”Meillä on muihin maihin verrattuna tiettyjä etuja, joita tutkijat ovat osanneet hyödyntää. Yksi asia on väestön geneettinen ainutlaatuisuus. Suomalaiset ovat askenaasijuutalaisten tavoin oma pieni väestöryhmänsä, jolla on oma luokka kansainvälisissä geneettisissä tietokannoissa”, Palotie selittää.
Geneettisissä tietokannoissa maailman väestö on jaettu kahdeksaan luokkaan: afrikkalaiset, latinot, eurooppalaiset poissulkien suomalaiset, askenaasijuutalaiset, itä-aasialaiset, suomalaiset, etelä-aasialaiset ja muut.
Geenitieto avaa uuden ulottuvuuden – suomalaisilla on erityisasema alan tutkimuksessa
Helsingin Sanomat
16.11.2020Mistähän se johtuu? Ollaan molemmat ryhmät eristyneitä ja sisäsiittoisia. Mutta siis samanarvoisia kuin muutkin ihmiset kuitenkin.
- Anonyymi
Oikein kommentoitu .Ja kasvatus paikallaan.
- Anonyymi
Siinä oli järkimies opetti lapselleen ,ettei molopäihin saa luottaa.
- Anonyymi
Kuulostaa ihan jonkun ” antirasistin” eli vasurisuvakin sepitteeltä koko tarina.
Kaiken lisäksi kuviteltu isä puhui pelkkää totuutta. Tuo n- sanan käyttö on tietysti vain tehoste.- Anonyymi
N-sana ei ole täällä ollut yleisesti paha sana. On väkivaltaa jos sanalle annetaan merkitys joka on itse sanojalle vieras ja pakotetaan luopumaan siitä. Tuontitavaraa.
- Anonyymi
Todella surullista on se, että avauksen tekijä ei tajua, että tuo nykyinen länsimaita riivaava antirasismi on itsessään vain valkoisten vastaista rasismia!
Vasurien suosima ns. kriittinen rotuteoria on silkkaa valkoisten vastaista vihapuhetta.
Mitään muuta laajaa aatteellista ja systemaattista rasismia ei länsimaissa ole! Muuta kuin omiaan halveksivien vasurien mielikuvituksessa. - Anonyymi
Ei ollut rasistista, ei sinnepäinkään.
On pelkkää tervejärkisyyttä olla hyväksymättä paskakasojen Suomessa oloa. - Anonyymi
Valkoiset itäkeskuksessa ovat vähemmistö. Eikö se mennytkään niin että vähemmistöt saa sanoa mitä haluavat oho, ettei pilkka osuis omaan nilkkaan..
- Anonyymi
Niinpä.
Ja avaaja ei tiedä, miten mamut puhuvat suomalaisista! Jos on vähänkään niin, kuin ” edistyneimmissä” mamulandioissa, niin teksti on paljon pahempaa. Mutta annetaan avaajan muhia omassa kuvitteellisessa hurskaudessaan...
- Anonyymi
Ei,,,vaan realisteiksi. Aina kannattaa varoa mm. afrikan ja lähiäidän matuja, koska mm. raiskaustilastot kertovat tällaista.
- Anonyymi
No minun tyttärelle oli koulussa opetettu ettei valkoihoisiin kohdistuvaa sortoa tai syrjintää luokitella rasismiksi. Eli käytännössä koulussa opetetaan lapset rasisteiksi. Kyllä tuota tapahtuu.
- Anonyymi00018UUSI
Kannatan isän kommenttia, tuhkaluukut takaisin sinne mistä tulivat. Saastaisia
- Anonyymi00020UUSI
Ensinnäkin oli varmaan valhe koko tarina mutta
vastaavanlainen on normaali realiteetti näistä
vain surkimus maista Suomeen tulijoista kun
Suomeen ei muuteta kunnollisista maista ollenkaan!
Sekin on totta eikä minun syytäni kun totuuksia kertoilen! - Anonyymi00021UUSI
Mikä on rasismia.- https://www.youtube.com/results?search_query=ajassa
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 552889
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!12975- 88974
- 49876
- 84834
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35761- 94720
Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27650Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap86605- 48575