Todella surullista

Anonyymi

Muutama päivä sitten itäkeskuksessa kävellessäni näin seuraavaa:
Valkoiset isä ja tyttö kävelivät mustan nuorisoporukan ohi. Tällä isällä ei selvästi ollut rahasta pulaa (airpodit korvissa, apple watch kädessä, tytöllä ties mitä koruja ja kalliita vaatteita...). Isä vilkaisi ärtyneesti mustien suuntaan ja sanoi ”kato nyt ku noikaan ei osaa käyttää maskia. Jostan syystä noi neekerit ei tajuu tän tilanteen vakavuutta. Älä luota niihin”. Miettikää! Miten isä voi lapselleen tollaista opettaa? Mitä mieltä olette? Kasvatetaanko lapset rasistisiksi?

17

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ainakin tuo näkemäsi isä kasvatti. Joko tahattomasti tai tarkoituksella.

      • Anonyymi

        Kasvatti terveystietoiseksi ja vastuulliseksi omasta terveydestä. Tosiasiahan oli ettei niillä ollut maskia. Antirasismi ei tarkoita hölmöyttä paitsi joillekin tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasvatti terveystietoiseksi ja vastuulliseksi omasta terveydestä. Tosiasiahan oli ettei niillä ollut maskia. Antirasismi ei tarkoita hölmöyttä paitsi joillekin tarkoittaa.

        "Suomalaiset ja askenaasijuutalaiset ovat erityisryhmiä"

        Lääketieteensäätiö

        ”Meillä on muihin maihin verrattuna tiettyjä etuja, joita tutkijat ovat osanneet hyödyntää. Yksi asia on väestön geneettinen ainutlaatuisuus. Suomalaiset ovat askenaasijuutalaisten tavoin oma pieni väestöryhmänsä, jolla on oma luokka kansainvälisissä geneettisissä tietokannoissa”, Palotie selittää.

        Geneettisissä tietokannoissa maailman väestö on jaettu kahdeksaan luokkaan: afrikkalaiset, latinot, eurooppalaiset poissulkien suomalaiset, askenaasijuutalaiset, itä-aasialaiset, suomalaiset, etelä-aasialaiset ja muut.



        Geenitieto avaa uuden ulottuvuuden – suomalaisilla on erityisasema alan tutkimuksessa

        Helsingin Sanomat
        16.11.2020


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suomalaiset ja askenaasijuutalaiset ovat erityisryhmiä"

        Lääketieteensäätiö

        ”Meillä on muihin maihin verrattuna tiettyjä etuja, joita tutkijat ovat osanneet hyödyntää. Yksi asia on väestön geneettinen ainutlaatuisuus. Suomalaiset ovat askenaasijuutalaisten tavoin oma pieni väestöryhmänsä, jolla on oma luokka kansainvälisissä geneettisissä tietokannoissa”, Palotie selittää.

        Geneettisissä tietokannoissa maailman väestö on jaettu kahdeksaan luokkaan: afrikkalaiset, latinot, eurooppalaiset poissulkien suomalaiset, askenaasijuutalaiset, itä-aasialaiset, suomalaiset, etelä-aasialaiset ja muut.



        Geenitieto avaa uuden ulottuvuuden – suomalaisilla on erityisasema alan tutkimuksessa

        Helsingin Sanomat
        16.11.2020

        Mistähän se johtuu? Ollaan molemmat ryhmät eristyneitä ja sisäsiittoisia. Mutta siis samanarvoisia kuin muutkin ihmiset kuitenkin.


    • Anonyymi

      Oikein kommentoitu .Ja kasvatus paikallaan.

    • Anonyymi

      Siinä oli järkimies opetti lapselleen ,ettei molopäihin saa luottaa.

    • Anonyymi

      Kuulostaa ihan jonkun ” antirasistin” eli vasurisuvakin sepitteeltä koko tarina.

      Kaiken lisäksi kuviteltu isä puhui pelkkää totuutta. Tuo n- sanan käyttö on tietysti vain tehoste.

      • Anonyymi

        N-sana ei ole täällä ollut yleisesti paha sana. On väkivaltaa jos sanalle annetaan merkitys joka on itse sanojalle vieras ja pakotetaan luopumaan siitä. Tuontitavaraa.


    • Anonyymi

      Todella surullista on se, että avauksen tekijä ei tajua, että tuo nykyinen länsimaita riivaava antirasismi on itsessään vain valkoisten vastaista rasismia!

      Vasurien suosima ns. kriittinen rotuteoria on silkkaa valkoisten vastaista vihapuhetta.

      Mitään muuta laajaa aatteellista ja systemaattista rasismia ei länsimaissa ole! Muuta kuin omiaan halveksivien vasurien mielikuvituksessa.

    • Anonyymi

      Ei ollut rasistista, ei sinnepäinkään.
      On pelkkää tervejärkisyyttä olla hyväksymättä paskakasojen Suomessa oloa.

    • Anonyymi

      Valkoiset itäkeskuksessa ovat vähemmistö. Eikö se mennytkään niin että vähemmistöt saa sanoa mitä haluavat oho, ettei pilkka osuis omaan nilkkaan..

      • Anonyymi

        Niinpä.

        Ja avaaja ei tiedä, miten mamut puhuvat suomalaisista! Jos on vähänkään niin, kuin ” edistyneimmissä” mamulandioissa, niin teksti on paljon pahempaa. Mutta annetaan avaajan muhia omassa kuvitteellisessa hurskaudessaan...


    • Anonyymi

      Ei,,,vaan realisteiksi. Aina kannattaa varoa mm. afrikan ja lähiäidän matuja, koska mm. raiskaustilastot kertovat tällaista.

    • Anonyymi

      No minun tyttärelle oli koulussa opetettu ettei valkoihoisiin kohdistuvaa sortoa tai syrjintää luokitella rasismiksi. Eli käytännössä koulussa opetetaan lapset rasisteiksi. Kyllä tuota tapahtuu.

    • Anonyymi00018
      UUSI

      Kannatan isän kommenttia, tuhkaluukut takaisin sinne mistä tulivat. Saastaisia

    • Anonyymi00020
      UUSI

      Ensinnäkin oli varmaan valhe koko tarina mutta
      vastaavanlainen on normaali realiteetti näistä
      vain surkimus maista Suomeen tulijoista kun
      Suomeen ei muuteta kunnollisista maista ollenkaan!
      Sekin on totta eikä minun syytäni kun totuuksia kertoilen!

    • Anonyymi00021
      UUSI

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      55
      2889
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      12
      975
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      88
      974
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      876
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      84
      834
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      761
    7. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      94
      720
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      650
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      86
      605
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      575
    Aihe