Hurskaus?

Mitä mieltä olette, missä menee ns.hurskastelun raja?

ja jos se menee yli
eikö se silloin, olekin samaa kuin ylvästely?

5

375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E H.

Silloin kun ns. vanhurskas menee totuuden ja oikeuden lakien = täydellisyyden lakien, = Jumalan sana kaikilta osin mukaisuuden rajojen ulkopuolelle.
      Kaikella täydellisellä kun on rajansa ja ehtonsa.

Silloin voi olla ns. omavanhurskautta tai epä vanhurskautta, silloin ns. hurskastelua. Ja silloin eksytystä, joko tahallaan tai ymmärtämättömyytään josta tulee ojentaa, Raamatun opetusten mukaisesti. E H.

• car.arm

sillä rajaa?Sitä joko hurskastelee tai ei,siinä se raja.

• Satayksi

Minun mielestä hurskastelu on yli hengellisyyttä ja ylvästely vaikka leikkimielinen itsensä korottaminen.

• T Kempis

kun uskikset keksivät 110 käskyä, joilla ei ole mitään tekemistä alkuperäisen 10 käskyn, rakkauden kaksoiskäskyn tai todellisen hyvyyden ja pahuuden ja luontaisen moraalin tajun kanssa. Esim. kun mietitään onko oluen juominen synti ja onko se raja 4,5 prosenttia vai joku muu - tai onko tatuoinnin ottaminen syntiä. Tällä palstalla näitä ylen keskeisiä ja tärkeitä uskonelämän peruspykäliä ei tosin ole pohdittu, mutta tuolla Nettimission puolella kyllä.

• Olisiko niin, että:

Hurskasteleminen on itsensä korottamista
      eli samaa kuin ylvästeleminen

mutta hurskas ihminen on nöyrä, Jumalalle kuuliainen
      ja Jumalaa korottava, vain ja ainoastaan armosta
      pelastettu, ilman omia ansioita.

Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta
      sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä;
      niin te löydätte levon sielullenne.
      Matt.11:29

KIITOS vastauksista,
      teitä kaikkia siunaten!

runis

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2284
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      27
      1204
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      85
      1042
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      55
      962
    5. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      924
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      893
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      128
      888
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      803
    9. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      793
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      769
    Aihe