Jeesuksen Kristuksen toinen tuleminen

Anonyymi

Vartiotorniseura on:
1. Väärässä Jeesuksen paluun suhteen.
2. Toimii oman näkemyksensä paluusta kanssa vieläpä epäjohdonmukaisesti.

Kuten kyseisen lahkon jäsenet varmasti tietävät, Jeesus kertoi opetuslapsilleen asiainjärjestelmän päättymisen tunnusmerkit. Se alkaa sodista, maanjäristyksistä, kulkutaudeista, nälänhädästä. Jatkuu suureen ahdistukseen (ydinsota?), jossa yksikään liha ei säästyisi, ellei Jumala valittujen tähden lyhentäisi sitä aikaa. Lopuksi aurinko pimenee, kuu ei anna valoaan, tähtiä "putoaa" taivaalta, sillä taivaiden voimat järkkyvät. Näiden tapahtumien jälkeen Herra Jeesus ilmestyy suurella voimalla ja kirkkaudella, laskeutuen taivaasta pyhien enkelien kanssa... Vartiotorniseuran mukaan mainitut tunnusmerkit ei viittaa Herran tulon läheisyyteen. Vaikka Jeesus itse sanoo, että merkkien tarkoitus on samalla tavoin kuin puun puhkeaminen lehteen kertoo kesän olevan LÄHELLÄ, niin kertoa hänen paluunsa olevan LÄHELLÄ, aivan ovella. Sen sijaan Jeesus muka tuli näkymättömästi 1914 ja merkit kertovat, että hän on läsnä näkymättömänä. Paitsi, että jos asia olisi niin, Jeesus ei olisi puhunut kronologisesti: Sitten, tämän jälkeen jne. Vartiotorni seura siirtää opetuksellaan nyt pilvistä laskeutumisen, Jeesuksen sanojen lopusta, Jeesuksen sanojen alkuun! Eikä se Jeesuksen lupaama tuleminen todellakaan ole mikään salainen, näkymätön. Päinvastoin Jeesus varoitti vääristä messiaista (hengellä voidelluista), jotka sanoisivat hänen olevan sisällä talossa tai autiomaassa. Sillä Jeesus ei tule huomiota herättämättä, vaikka hänen tulonsa yllättääkin hengellisesti nukkuvan kuin varas, joka tulee varoittamatta. Jeesus tulee sellaisella julkisuudella kuin "salama, joka leimahtaa idästä ja valaisee taivaan länteen asti". Miettikää millainen voimakas ja kauas kantava jyrinä, ei pelkästään valon välähdys, salamasta seuraa. Sitä ei voi olla huomaamatta ja se voidaan havaita kaukaakin. Ja Jeesus muka tässä opettaa tulonsa olevan sangen huomaamaton, jopa näkymätön? Vartiotorni seuran tulkinta Jeesuksen tulemisesta on niin naurettava, ettei se voi olla oikea.

Millä tavalla he sitten toimivat epäjohdonmukaisesti? He siis uskovat Jeesuksen jo tulleen, mutta kuitenkin muistonvietossaan joka vuosi viettävät Herran illallista/pyhää ehtoollista. Apostoli toteaa selvästi, että ehtoollista nautitaan "siihen asti, kunnes Herra tulee". Vartiotorni seuran olisi pitänyt lopettaa Herran illallisen vietto siis vuonna 1914.

Minä en ole luopio. Olen ollut vartiotorni seuran (käytän heistä tätä nimeä, koska mielestäni he eivät ansaitse Jumalan nimeä Jehova - olkoon se pyhitetty - yhdistetyksi heihin.) yhteydessä, mutta en liittynyt heihin enkä ottanut heiltä kastetta. Eikä motiivini olla kuulumatta heihin ole jumalattomuus, vaan se, että huolimatta kaikesta hyvästä mitä heillä on... en tunnistanut heissä Hyvän Paimenen ääntä. Siksi karkasin heidän luotaan. Heissä olisi paljon muitakin epäkohtia kuin tässä esille ottamani, mutta en käsittele niitä nyt. Sen kuitenkin sanon vielä, että he itse myöntävät, ettei heidän keskuudessaan "Herra vahvista sanaa tunnusmerkein", sillä he opettavat armolahjojen lakanneen apostolien ajan jälkeen. On totta, että ihmeet ja merkit eivät yksistään riitä jonkun tahon pitämiseen Herran palvelijana. Koska "väärät profeetat tekevät suuria tunnustekoja johtaakseen harhaan, jos mahdollista, valitutkin". Mutta kyllä Herra silti tekee ihmeitä vahvistaakseen sanansa, nykyaikanakin, sillä hän lupasi olla omiensa kanssa "kaikki päivät maailman loppuun asti". Se, ettei vartiotorni seuran keskuudessa tapahdu sairaiden parantamisia, profeetointia yms. osoittaa, että Herra Jeesus ei ole heidän kanssaan vaan kyseinen uskonnollinen toiminta on pelkästään ihmisistä.

53

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä.
      Toki on sanottava, että vartiotorniuskonnon Jeesus on palannut myös 1874.
      (kuten myös 1914).

      Lopun läheisyyden merkkinä on rutto. Nyt sitä ei ole, puhtaus- ja hygieniatietoisuuden, rotanmyrkkyjen sekä antibioottien vuoksi joilla bakteeritauti ruttoa hoidetaan.
      Kulkutautia ei Raamatussa ole, vaikka se on vartiotorniuskonnossa.

      Vartiotorniuskonnon presidentti, jehovakanava Rutherford kirjoitti kirjassaan Lapset (1942) että ahdistus alkoi 1914 ja on kasvanut joka vuosi.
      Hän suositteli että lasten hankkiminen jätettäisiin Harmageddonin jälkeiseen aikaan.
      Eikö sinustakin olisi järkevää, että kaikki todistajat noudattaisivat hänen
      suositustaan ?

      • Anonyymi

        Ehdottomasti
        Joskus jehovakanavakin puhuu järkeviä


      • Anonyymi

        Rutto on kulkutauti, kuten Raamatussa - jo sen ensimmäisissä luvuissa opetetaan:

        5. Mooseksen kirja:
        32:24 He nääntyvät nälkään ja menehtyvät ruttoon, kulkutautien poltteeseen; minä lähetän heidän kimppuunsa petojen hampaat ja tomussa matelevaisten myrkyn.

        Psalmit:
        91:6 et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.

        Rutto on Raamatun aikojen vastine kulkutaudeille - Raamatun ajan rutto vastaa nykyisin kaikkia laajalle levinneitä, vakavia tarttuvia tauteja. Esim. lopun aikojen maailmassa kaikkialla nykyisin tappava koronapandemia. Sen alkuvaiheet ovat muistuttaneet meitä Raamatun opetuksista kulkutautien osalta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rutto on kulkutauti, kuten Raamatussa - jo sen ensimmäisissä luvuissa opetetaan:

        5. Mooseksen kirja:
        32:24 He nääntyvät nälkään ja menehtyvät ruttoon, kulkutautien poltteeseen; minä lähetän heidän kimppuunsa petojen hampaat ja tomussa matelevaisten myrkyn.

        Psalmit:
        91:6 et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.

        Rutto on Raamatun aikojen vastine kulkutaudeille - Raamatun ajan rutto vastaa nykyisin kaikkia laajalle levinneitä, vakavia tarttuvia tauteja. Esim. lopun aikojen maailmassa kaikkialla nykyisin tappava koronapandemia. Sen alkuvaiheet ovat muistuttaneet meitä Raamatun opetuksista kulkutautien osalta!

        Lääketieteen kehityksen ja yleisen elintason parantumisen (mm. parempi ravinto ja hygienia) ansiosta tartuntatauteja on oikeasti paljon vähemmän kuin historiassa, eivätkä ne aiheuta lähellekään niin vakavia seurauksia.

        Tämä ei tietenkään estä vastauksensa lukinnutta fundamentalistia ottamaan kiinni mistä saa "lopun ajan merkkien" suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rutto on kulkutauti, kuten Raamatussa - jo sen ensimmäisissä luvuissa opetetaan:

        5. Mooseksen kirja:
        32:24 He nääntyvät nälkään ja menehtyvät ruttoon, kulkutautien poltteeseen; minä lähetän heidän kimppuunsa petojen hampaat ja tomussa matelevaisten myrkyn.

        Psalmit:
        91:6 et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.

        Rutto on Raamatun aikojen vastine kulkutaudeille - Raamatun ajan rutto vastaa nykyisin kaikkia laajalle levinneitä, vakavia tarttuvia tauteja. Esim. lopun aikojen maailmassa kaikkialla nykyisin tappava koronapandemia. Sen alkuvaiheet ovat muistuttaneet meitä Raamatun opetuksista kulkutautien osalta!

        5 Moos. 32:24 luettelee 5 vitsausta: nälkä, rutto, kulkutaudit, petojen hampaat sekä matelijoiden myrskyn.
        Näin Raamatussa.

        Vartiotornisi vetää nenästä selittämällä että vitsauksia olisi neljä, jolloin rutto ja kulkutaudit olisivat sama asia. Ne eivät ole sama asia. Ja ilmaisu olisi kumma, peräti hölmö. Niitä ei tuolloin muutoin tunnettukaan kuin oireidensa mukaisesti. Lue ja viisastu. Ruttoa sairastava ei ole covid19 - sairaan näköinen.

        Psalmi 91:6 tekee eroa myös laumalla ruton öiseksi, kulkutaudit päivä aikaiseksi, mutta joka tapauksessa eri sairauksina.


    • Anonyymi

      Hyvin kirjoitit. Siunausta sinulle.
      T:x-jt. Nyt uskossa Jeesukseen ja uudestisyntynyt, jatkuvasti parannusta tekevä.

    • Anonyymi

      Nuo väärät palauttelut ovat kevyttä kauraa itse Jeesuksen 2000-vuotisen "pikaisen paluun" lupauksen oharin rinnalla ja juurkin josta oharista johtuen, sen parisen tuhatta vuotta on taivaanmerkkejä tähyilty, ennusteltu hänen pikaista hetkellä millä hyvänsä paluuta, olkaa alati varuillanne, ihan heti kohta pian.

      "Luettelo maailmanlopun päivämääristä"

      - https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_maailmanlopun_päivämääristä

      Ilman lupauksensa kuulijoiden / kohteiden elinaikana tapahtuvaksi tekemänsä pikaisen paluunsa lupauksen pettämistä, ei olisi myöskään kautta aikain ollut paluunsa tähyilijöitä ja väärin ennustelijoita.

      Ruma 2000-vuotinen vedätys, mutta aina vain vedätettäviä ja vedättäjiä piisaa.

      • Anonyymi

        Sanoo hän josta kirjoitetaan Room.1:22." He väittävät olevansa viisaita, mutta ovat tyhmiksi tulleet."
        Jeesus ei väittänyt mitään muuta kuin:"päivää ja hetkeä ei tiedä kuin Isä yksin".

        Jotkut Jeesuksen kuulijat tekivät paluusta omia tulkintojaan, jonka Johannes korjasi.
        Joh.21:22,23
        22." Jeesus vastasi:" mitä se sinulle kuuluu, vaikka tahtoisin hänen jäävän tänne aina siihen asti KUN TULEN? Seuraa sinä minua."
        23. Tästä sai veljien keskuudessa, käsitys, ettei se opetuslapsi kuole ( ennenkuin Jeesus saapuu).
        Jeesus ei kuitenkaan sanonut Pietarille, ettei tämä opetuslapsi kuole. ( Ennenkuin Jeesus saapuu )"

        Jotkut uudentastamentin kirjoittajat tulkitsivat tuota väärää opetusta ja ne tulivat Raamattuun.
        Sinä tietenkin "viisaana" hoet samaa mantraasi taas kohta, mutta sinustahan kerrotaan Room. 1:22.
        "He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tyhmiksi tulleet.
        Tyyppi esimerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo hän josta kirjoitetaan Room.1:22." He väittävät olevansa viisaita, mutta ovat tyhmiksi tulleet."
        Jeesus ei väittänyt mitään muuta kuin:"päivää ja hetkeä ei tiedä kuin Isä yksin".

        Jotkut Jeesuksen kuulijat tekivät paluusta omia tulkintojaan, jonka Johannes korjasi.
        Joh.21:22,23
        22." Jeesus vastasi:" mitä se sinulle kuuluu, vaikka tahtoisin hänen jäävän tänne aina siihen asti KUN TULEN? Seuraa sinä minua."
        23. Tästä sai veljien keskuudessa, käsitys, ettei se opetuslapsi kuole ( ennenkuin Jeesus saapuu).
        Jeesus ei kuitenkaan sanonut Pietarille, ettei tämä opetuslapsi kuole. ( Ennenkuin Jeesus saapuu )"

        Jotkut uudentastamentin kirjoittajat tulkitsivat tuota väärää opetusta ja ne tulivat Raamattuun.
        Sinä tietenkin "viisaana" hoet samaa mantraasi taas kohta, mutta sinustahan kerrotaan Room. 1:22.
        "He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tyhmiksi tulleet.
        Tyyppi esimerkki.

        Jehovan todistajat ovat fundamentalisteja, jotka suhtautuvat Raamattuun taivaasta tipahtaneena ja erehtymättömänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovan todistajat ovat fundamentalisteja, jotka suhtautuvat Raamattuun taivaasta tipahtaneena ja erehtymättömänä.

        Itse asiassa he tuntevat monia raamatunkäännöksiä useilla kielillä ja ovat kääntäneet itsekin 200 kielelle.
        Ovat tietoisia raamatun epäkohdista ja sivuraiteista, mutta suosittavat raamattuun kätkeytyvää viisautta ja elämäntapaa kaikille.
        He ovat asennoituneet Jumalan PALVONNAN PUOLELLE. Vaihtoehtoja ei ole monia muitakaan edes olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa he tuntevat monia raamatunkäännöksiä useilla kielillä ja ovat kääntäneet itsekin 200 kielelle.
        Ovat tietoisia raamatun epäkohdista ja sivuraiteista, mutta suosittavat raamattuun kätkeytyvää viisautta ja elämäntapaa kaikille.
        He ovat asennoituneet Jumalan PALVONNAN PUOLELLE. Vaihtoehtoja ei ole monia muitakaan edes olemassa.

        Jehovan todistajat eivät myönnä selviäkään Raamatun virheitä ja ristiriitoja, vaan turvautuvat älyllisesti epärehelliseen selittelyyn. Kriitikin esittäjiä myös vähätellään ja syyllistetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo hän josta kirjoitetaan Room.1:22." He väittävät olevansa viisaita, mutta ovat tyhmiksi tulleet."
        Jeesus ei väittänyt mitään muuta kuin:"päivää ja hetkeä ei tiedä kuin Isä yksin".

        Jotkut Jeesuksen kuulijat tekivät paluusta omia tulkintojaan, jonka Johannes korjasi.
        Joh.21:22,23
        22." Jeesus vastasi:" mitä se sinulle kuuluu, vaikka tahtoisin hänen jäävän tänne aina siihen asti KUN TULEN? Seuraa sinä minua."
        23. Tästä sai veljien keskuudessa, käsitys, ettei se opetuslapsi kuole ( ennenkuin Jeesus saapuu).
        Jeesus ei kuitenkaan sanonut Pietarille, ettei tämä opetuslapsi kuole. ( Ennenkuin Jeesus saapuu )"

        Jotkut uudentastamentin kirjoittajat tulkitsivat tuota väärää opetusta ja ne tulivat Raamattuun.
        Sinä tietenkin "viisaana" hoet samaa mantraasi taas kohta, mutta sinustahan kerrotaan Room. 1:22.
        "He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tyhmiksi tulleet.
        Tyyppi esimerkki.

        "Jeesus ei väittänyt mitään muuta kuin:"päivää ja hetkeä ei tiedä kuin Isä yksin". "

        Kellonlyömän sijaan hän sihtasi *pikaisen paluun* lupauksensa tapahtuvaksi tuon lupauksen kuulijoiden ja kohteiden sukupolven aikana ... tuosta on kulunut pikaiset 2000-vuotta.

        Joh.21:22,23 kohdan kysymyksen vastaamattomuus ja sanailu spekulaatio ei kumoa edellä olevaa ko. sukupolven sihtiä, joka osoittautui fiaskoksi.

        Noissa 2000-vuoden sukupolvissa on kyse "hieman" enemmästä kuin vain Vartiotorniseuran tuplasukupolvesta, jonka senkin spekulaation pohjalla on Jeesuksen aikansa sukupolvilupaus. Ilman tuota jullikkaa ei VT-seurakaan olisi julistelemassa omia sukupolvispekulaatioitaan.

        Tämän seuraamuksena sitten alkoivat Jeesuksen seuraajien erilaiset meriselitykset ja sepittelyt, kun silloisen kaiken asutun taivaan alla ja tuon ko. sukupolven aikana tapahtuvaksi julistettu pikainen paluu osoittatui jullikaksi. Vielä Ilmestyskirjassakin tuo pikiaisen paluun lupaus toistettiin.

        "mutta sinustahan kerrotaan Room. 1:22. "He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tyhmiksi tulleet."

        Miten tuosta tuleekin mieleen tuon 2000-vuotisen sukupolven aikana tapahtuvaksi vakuutellut *pikaisen paluun* julistukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovan todistajat eivät myönnä selviäkään Raamatun virheitä ja ristiriitoja, vaan turvautuvat älyllisesti epärehelliseen selittelyyn. Kriitikin esittäjiä myös vähätellään ja syyllistetään.

        Et ole käynyt tarpeeksi valtakunnansalilla kuuntelemassa. Raamatun vajavaisuus myönnetään jopa Jehovan nimen osalta, mutta palvontaa vaaditaan ja raamatun ohjenuoran käyttämistä.

        Hellut on se kirkko joka väitti Raamattu on totuus ja Jeesus ainoa tie. Älkää sekoittako helluja ja JT keskenään. Kokouksissa käymällä oppii mikä on seuran suhtautumistapa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole käynyt tarpeeksi valtakunnansalilla kuuntelemassa. Raamatun vajavaisuus myönnetään jopa Jehovan nimen osalta, mutta palvontaa vaaditaan ja raamatun ohjenuoran käyttämistä.

        Hellut on se kirkko joka väitti Raamattu on totuus ja Jeesus ainoa tie. Älkää sekoittako helluja ja JT keskenään. Kokouksissa käymällä oppii mikä on seuran suhtautumistapa.

        Kokeilepa valtakunnansalilla tai zoom-kokouksessa (Jehovan todistajana) tuoda esiin Raamatun vikoja, ja katso, miten sinuun suhtaudutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilepa valtakunnansalilla tai zoom-kokouksessa (Jehovan todistajana) tuoda esiin Raamatun vikoja, ja katso, miten sinuun suhtaudutaan.

        Eikö muka järjestö, joka on itse kääntänyt raamatun sadoille kielille ymmärrä?
        360 vuotta on aioni vai 490 vuotta?
        Molemmat ovat oikein 360 ylimystön osalta ja 490 kansan kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö muka järjestö, joka on itse kääntänyt raamatun sadoille kielille ymmärrä?
        360 vuotta on aioni vai 490 vuotta?
        Molemmat ovat oikein 360 ylimystön osalta ja 490 kansan kannalta.

        Kyllä järjestö ymmärtää monenlaista. Se kuitenkin haluaa pitää kiinni valta-asemastaan, eikä suostu myöntämään tosiasioita, vaan turvautuu älylliseen epärehellisyyteen ja toisinajattelijoiden häätämiseen seurakunnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä järjestö ymmärtää monenlaista. Se kuitenkin haluaa pitää kiinni valta-asemastaan, eikä suostu myöntämään tosiasioita, vaan turvautuu älylliseen epärehellisyyteen ja toisinajattelijoiden häätämiseen seurakunnasta.

        Eräät asiat ovat vaikeita kun tehtävä on Jehovan palvonnan korotus. Itse jouduin riitaan kun väitin pahan voittavan Jeesuksen sovintouhrin ja Krishnan vuoksi. Kristus voitti ja sovitti kaikki jopa saatanan opetti jo Origenes aikanaan. Ei ole tuomiota vaan pahan valtaa. Se on vaikea palvonnan suhteen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräät asiat ovat vaikeita kun tehtävä on Jehovan palvonnan korotus. Itse jouduin riitaan kun väitin pahan voittavan Jeesuksen sovintouhrin ja Krishnan vuoksi. Kristus voitti ja sovitti kaikki jopa saatanan opetti jo Origenes aikanaan. Ei ole tuomiota vaan pahan valtaa. Se on vaikea palvonnan suhteen!

        Vaikutat omaksuneen jonkin oman opin. Jehovan todistajissa Jehovan ja Vartiotorni-seuran tottelemisella ei käytännössä ole eroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutat omaksuneen jonkin oman opin. Jehovan todistajissa Jehovan ja Vartiotorni-seuran tottelemisella ei käytännössä ole eroa.

        Mulle opetettiin että tottelevaisuus kuuluu 144000 kohtaan jotka opettavat järjestöä.
        Seura välittää sanaa 144000 Karitsan seuraajalta.
        Mutta kaikki pitää koetella raamatun sanan suhteen. Raamattu on siinä ylin ohjenuora.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle opetettiin että tottelevaisuus kuuluu 144000 kohtaan jotka opettavat järjestöä.
        Seura välittää sanaa 144000 Karitsan seuraajalta.
        Mutta kaikki pitää koetella raamatun sanan suhteen. Raamattu on siinä ylin ohjenuora.

        Tuo on vanha oppi. Nykyään yksin hallintoelin on "uskollinen ja ymmärtäväinen orja", Jumalan käyttämä viestintäkanava. Eivät siis kaikki ne, jotka ovat jäljellä 144000:sta. Käytännössä heillä ei koskaan ole ollutkaan mitään merkittävää valtaa, vaan Vartiotorni-seura päättää, mitä opetetaan ja julkaistaan "Jehovalta tulevana valona".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on vanha oppi. Nykyään yksin hallintoelin on "uskollinen ja ymmärtäväinen orja", Jumalan käyttämä viestintäkanava. Eivät siis kaikki ne, jotka ovat jäljellä 144000:sta. Käytännössä heillä ei koskaan ole ollutkaan mitään merkittävää valtaa, vaan Vartiotorni-seura päättää, mitä opetetaan ja julkaistaan "Jehovalta tulevana valona".

        Ja se että hallintoelin päättää asiat on aivan oikein. Itse olen ehdottanut verensiirron sallimista, jotta ei oltaisi ekstriimisiä ainakin yhden tai kaksi kertaa nuorille, mutta Jehova teki päätöksen ja ilmoitti minulle ettei edelleenkään suostu verensiirtoon.
        Avesta nimittäin aikoinaan määritteli että kuolemansynnin voi tehdä 7 kertaa ja saada anteeksi. Vasta 8. Kerta rangaistaan lopullisesti. Ja muitakin ajatuksia asian suhteen olen esittänyt, mutta Jehova on järkkymätön.
        Kolme pyhän hengen periaatetta ovat Ei haureutta, ei verta, ei epäjumalia.
        Ne ovat pilarit uskossa, jotka estävät maailman hengen pääsyn johtavaan asemaan kirkoissa ja uskonnoissa? Mutta JT on ilosanoma eli parempaa kuin ennen - lukemattomille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se että hallintoelin päättää asiat on aivan oikein. Itse olen ehdottanut verensiirron sallimista, jotta ei oltaisi ekstriimisiä ainakin yhden tai kaksi kertaa nuorille, mutta Jehova teki päätöksen ja ilmoitti minulle ettei edelleenkään suostu verensiirtoon.
        Avesta nimittäin aikoinaan määritteli että kuolemansynnin voi tehdä 7 kertaa ja saada anteeksi. Vasta 8. Kerta rangaistaan lopullisesti. Ja muitakin ajatuksia asian suhteen olen esittänyt, mutta Jehova on järkkymätön.
        Kolme pyhän hengen periaatetta ovat Ei haureutta, ei verta, ei epäjumalia.
        Ne ovat pilarit uskossa, jotka estävät maailman hengen pääsyn johtavaan asemaan kirkoissa ja uskonnoissa? Mutta JT on ilosanoma eli parempaa kuin ennen - lukemattomille.

        Uskosi pilarit huojuvat. Apostolien ohje, mihin ilmeisesti viittaat, koski epäjumalille uhrattua lihaa. Paavali sen kuitenkin salli, varoitellen kuitenkin loukkaamasta heikomman veljen omaatuntoa.

        Apostolien ohje kehoitti myös karttamaan kuristettua, eli sellaista lihaa, josta verta ei ole laskettu. Sitä ei sinun pilareissasi ole. Jehovan todistajat hyväksyvät elinsiirrännäiset, vaikka ne ovat "kuristettua".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskosi pilarit huojuvat. Apostolien ohje, mihin ilmeisesti viittaat, koski epäjumalille uhrattua lihaa. Paavali sen kuitenkin salli, varoitellen kuitenkin loukkaamasta heikomman veljen omaatuntoa.

        Apostolien ohje kehoitti myös karttamaan kuristettua, eli sellaista lihaa, josta verta ei ole laskettu. Sitä ei sinun pilareissasi ole. Jehovan todistajat hyväksyvät elinsiirrännäiset, vaikka ne ovat "kuristettua".

        Aikaisen kirkon tuhannet marttyyrit kuitenkin kuolivat petojen raatelemina annospaloina kun kieltäytyivät lihasta ja jopa kieltäyty kolmen viljanjyvän uhraamisesta, koska uhri oli keisarin jumaluuden tunnustamista. Pian vaaditaan jopa uhraamaan ja kumartamaan keisarin asemesta petoeläintä. Joka ei kumarra petoeläintä joutuu tuon vitsauksen tuhoamaksi. Nythän jo on Covind vitsauksen eli ruton tähden vaatimuksia kumartaa esivaltaa. Ruttoa seuraa nälkä, miekka, pedot. Ja joka ei kumartele ei selviä noista vitsauksista. Raamattu ennustaa että niinkin kova nälkä kohtaa joskus että äidit syövät lapsensa. Jehovan palvominen olisi ehkä tuonut paratiisimaan mutta kun hylättiin se, joudutaan palvomaan neljää vitsaajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikaisen kirkon tuhannet marttyyrit kuitenkin kuolivat petojen raatelemina annospaloina kun kieltäytyivät lihasta ja jopa kieltäyty kolmen viljanjyvän uhraamisesta, koska uhri oli keisarin jumaluuden tunnustamista. Pian vaaditaan jopa uhraamaan ja kumartamaan keisarin asemesta petoeläintä. Joka ei kumarra petoeläintä joutuu tuon vitsauksen tuhoamaksi. Nythän jo on Covind vitsauksen eli ruton tähden vaatimuksia kumartaa esivaltaa. Ruttoa seuraa nälkä, miekka, pedot. Ja joka ei kumartele ei selviä noista vitsauksista. Raamattu ennustaa että niinkin kova nälkä kohtaa joskus että äidit syövät lapsensa. Jehovan palvominen olisi ehkä tuonut paratiisimaan mutta kun hylättiin se, joudutaan palvomaan neljää vitsaajaa.

        Pidetään nyt silti puurot ja vellit erillään. Apostolien päätöksessä ei ollut kyse epäjumalanpalveluksesta. Se oli kielletty muutenkin, kuten moni muukin asia. Apostolien ohje koski toisten omantunnon huomioon ottamista tilanteessa, jossa juutalaiset loukkaantuivat pakanasta kääntyneiden kristittyjen takia.

        Apostolien lähettämä kirjekin alkaa tervehdyksellä Antiokian ja Syyrian veljille. Kuulutko sinä tuohon ryhmään? Se liittyi omaan aikaansa ja omaan tilanteeseensa, eikä se sovellu nykyaikaan, varsinkaan Vartiotornin opettamalla tavalla. Lisäksi Vartiotorni on muuttanut tulkintaansa useita kertoja.

        Lasten syöminen taas ei liity tähän mitenkään. Jehovan todistajat vaativat "karttamaan verta" mutta "kuristettua" saa käyttää ja verestäkin saa ottaa tiettyjä osia. Oppi ei ole edes sisäisesti johdonmukainen, saati muuten järkevä, tai edes raamatullinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa he tuntevat monia raamatunkäännöksiä useilla kielillä ja ovat kääntäneet itsekin 200 kielelle.
        Ovat tietoisia raamatun epäkohdista ja sivuraiteista, mutta suosittavat raamattuun kätkeytyvää viisautta ja elämäntapaa kaikille.
        He ovat asennoituneet Jumalan PALVONNAN PUOLELLE. Vaihtoehtoja ei ole monia muitakaan edes olemassa.

        Lahkon Raamatun kääntäjänä oikeudenkäynnissä Skotlannissa esiintynyt henkilö tunnusti, ettei osaa Raamatun alkukieliä.
        Turunen on ottanut kirjaansa valokopion tuolta kohdalta oikeudenkäyntipöytäkirjaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkon Raamatun kääntäjänä oikeudenkäynnissä Skotlannissa esiintynyt henkilö tunnusti, ettei osaa Raamatun alkukieliä.
        Turunen on ottanut kirjaansa valokopion tuolta kohdalta oikeudenkäyntipöytäkirjaa

        Saisivat kertoa julkisestikin, ketä UM-käännöksen takana on, niin kääntäjien oppimattomuus tulisi sitäkin kautta ilmeiseksi. Tokihan nytkin tiedetään käännös amatöörityöksi, lahkon koulutuskielteisyyden takia, eikä se ole saanut oppineilta tukea. Yksikään toinen uskonnollinen ryhmä ei myöskään ole omaksunut kyseistä väännöstä käyttöönsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle opetettiin että tottelevaisuus kuuluu 144000 kohtaan jotka opettavat järjestöä.
        Seura välittää sanaa 144000 Karitsan seuraajalta.
        Mutta kaikki pitää koetella raamatun sanan suhteen. Raamattu on siinä ylin ohjenuora.

        >> Mulle opetettiin että tottelevaisuus kuuluu 144000 kohtaan jotka opettavat järjestöä. Seura välittää sanaa 144000 Karitsan seuraajalta.

        Käytännössä noilla "144000:lla" ei ole ollut koskaan mitään sanaa välitettävänään. Puolella heistä oli vielä ihan erikseen opetuskielto. Jehova Jumalan tahdosta on päättää suvereenisti Jehovan todistajien hallintoelin. Siinä on nykyään 8 jäsentä.

        > Mutta kaikki pitää koetella raamatun sanan suhteen. Raamattu on siinä ylin ohjenuora.

        Jotta tuohon päästäisiin, Raamattua olisi editoitava niin paljon, ettei siihen kehtaisi ryhtyä edes hallintoelin. Mutta, koska lauman on luettava aina Vartiotornista, mitä kussakin Raamatun kohdassa sanotaan, siihen ei ole tarvettakaan. Kaikkinaiset muut lukemisenymmärtämisyritykset ovat pannassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saisivat kertoa julkisestikin, ketä UM-käännöksen takana on, niin kääntäjien oppimattomuus tulisi sitäkin kautta ilmeiseksi. Tokihan nytkin tiedetään käännös amatöörityöksi, lahkon koulutuskielteisyyden takia, eikä se ole saanut oppineilta tukea. Yksikään toinen uskonnollinen ryhmä ei myöskään ole omaksunut kyseistä väännöstä käyttöönsä.

        Pyhä henki tai Pyhä kolminaisuus. Arvokas asia on oma käännös ja upea armolahja. Käännöksessä on upeaa sanavalintaa joka osoittaa ja vahvistaa Jumalan hengen hedelmää. Ilman tuota käännöstä uskostani puuttuisi paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidetään nyt silti puurot ja vellit erillään. Apostolien päätöksessä ei ollut kyse epäjumalanpalveluksesta. Se oli kielletty muutenkin, kuten moni muukin asia. Apostolien ohje koski toisten omantunnon huomioon ottamista tilanteessa, jossa juutalaiset loukkaantuivat pakanasta kääntyneiden kristittyjen takia.

        Apostolien lähettämä kirjekin alkaa tervehdyksellä Antiokian ja Syyrian veljille. Kuulutko sinä tuohon ryhmään? Se liittyi omaan aikaansa ja omaan tilanteeseensa, eikä se sovellu nykyaikaan, varsinkaan Vartiotornin opettamalla tavalla. Lisäksi Vartiotorni on muuttanut tulkintaansa useita kertoja.

        Lasten syöminen taas ei liity tähän mitenkään. Jehovan todistajat vaativat "karttamaan verta" mutta "kuristettua" saa käyttää ja verestäkin saa ottaa tiettyjä osia. Oppi ei ole edes sisäisesti johdonmukainen, saati muuten järkevä, tai edes raamatullinen.

        Kun olen lukenut koraania ja käyttänyt usko sanan kohdatessani siinä uskon merkityksenä uskoa noihin kolmeen periaatteeseen ymmärrän koraania paljon paremmin. Alkuun olleen kirkon USKO PERUSTUI TÄYSIN NOIHIN KOLMEEN PILARIIN. Juuri niiden takia marttyyrit kuolivat jotka kuolivat. Ja jopa koraani ottaa sen huomioon uskon sanan merkityksen täydessä valaisemisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saisivat kertoa julkisestikin, ketä UM-käännöksen takana on, niin kääntäjien oppimattomuus tulisi sitäkin kautta ilmeiseksi. Tokihan nytkin tiedetään käännös amatöörityöksi, lahkon koulutuskielteisyyden takia, eikä se ole saanut oppineilta tukea. Yksikään toinen uskonnollinen ryhmä ei myöskään ole omaksunut kyseistä väännöstä käyttöönsä.

        >> Saisivat kertoa julkisestikin, ketä UM-käännöksen takana on, niin kääntäjien oppimattomuus tulisi sitäkin kautta ilmeiseksi.

        Käännösten eroavaisuuksien erot eivät selity osaamattomuudella. Käännösten takana on mitä todennäköisimmin ollut hallintoelimen käännöskomitean määräysten mukaan toimineet ihan oikeat kääntäjät. Raamatun alkukieliä osaamatonhan ei kykene tekemään minkäänlaista raamatunkäännöstä. Osaamista tarvitaan kotiinpäin vedossakin. Osa eroista juontuu erilaisesta tulkinnasta ja ovat periaatteessa mahdollisia käännösvaihtoehtoja, osa eroista on selkeästi järjestön opin sanelemia.

        Kaiken kaikkiaan erot eivät ole niin merkittäviä, kuin jotkut tietämättömät kuvittelevat, että Jehovan todistajien oppi muka noudattaisi Uuden maailman käännöstä.

        >> Yksikään toinen uskonnollinen ryhmä ei myöskään ole omaksunut kyseistä väännöstä käyttöönsä.

        Suuri osa hyvistäkään käännöksistä ei ole varsinaisesti minkään ryhmän käyttöönsä omaksumia. Niitä käytetään muiden rinnalla. On UM-käännöstäkin jossain lainattu. Miksi niin vähän, johtuu mm.
        - käännös poikkeaa omista käsityksistä. Vrt. joillakin on 1992-käännös on pannassa ja lestadiolaiset käyttävät vieläkin vain 1776-käännöstä.
        - käännös on leimautunut Vartiotorniseuraan, eikä sitä ole edes ollut missään julkisesti saatavilla, paitsi nyttemmin netissä. Käytännössä on pitänyt olla vähintään kiinnostunut tulemaan höynäytetyksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Saisivat kertoa julkisestikin, ketä UM-käännöksen takana on, niin kääntäjien oppimattomuus tulisi sitäkin kautta ilmeiseksi.

        Käännösten eroavaisuuksien erot eivät selity osaamattomuudella. Käännösten takana on mitä todennäköisimmin ollut hallintoelimen käännöskomitean määräysten mukaan toimineet ihan oikeat kääntäjät. Raamatun alkukieliä osaamatonhan ei kykene tekemään minkäänlaista raamatunkäännöstä. Osaamista tarvitaan kotiinpäin vedossakin. Osa eroista juontuu erilaisesta tulkinnasta ja ovat periaatteessa mahdollisia käännösvaihtoehtoja, osa eroista on selkeästi järjestön opin sanelemia.

        Kaiken kaikkiaan erot eivät ole niin merkittäviä, kuin jotkut tietämättömät kuvittelevat, että Jehovan todistajien oppi muka noudattaisi Uuden maailman käännöstä.

        >> Yksikään toinen uskonnollinen ryhmä ei myöskään ole omaksunut kyseistä väännöstä käyttöönsä.

        Suuri osa hyvistäkään käännöksistä ei ole varsinaisesti minkään ryhmän käyttöönsä omaksumia. Niitä käytetään muiden rinnalla. On UM-käännöstäkin jossain lainattu. Miksi niin vähän, johtuu mm.
        - käännös poikkeaa omista käsityksistä. Vrt. joillakin on 1992-käännös on pannassa ja lestadiolaiset käyttävät vieläkin vain 1776-käännöstä.
        - käännös on leimautunut Vartiotorniseuraan, eikä sitä ole edes ollut missään julkisesti saatavilla, paitsi nyttemmin netissä. Käytännössä on pitänyt olla vähintään kiinnostunut tulemaan höynäytetyksi.

        Ulkopuolinen tilaustyö on kai mahdollista. Todistajien omasta porukasta kääntäjiä ei pitäisi löytyä, onhan järjestö varoitellut Raamatun kielten opiskelun voivan tehdä ylpeäksi.


    • Anonyymi

      Jeesuksessa yhdistyy kaikki Jumaluus taivaassa ja maan päällä. Jeesuksen piti tulla IHMISEN POIKANA 1914 SEITSEMÄN AJAN KULUTTUA UMPEEN. Mutta JT laski väärin käyttämällä 360 vuotta ajan pituudeksi oikein on 490 vuotta eli tulemus 2880 jKr. Mennessä.
      Ihmisen Pojan valtaan asettamisesta oli kyse?

    • Anonyymi

      Eikös se joulu ole peruttu, Joosef on kuullemma tunnustanut?
      Niin ja Jeesuksen sääriluut ovat löytyneet.
      Pikaista paluuta ei näillä näkymin ole luvassa.
      Pitäkää kukkararon nyörit tiukalla.

    • jessuli palaa pilvessä kultaisessa astraalipotkukelkassa kun mooseksen raappahousut löytyvät pramiitin vierestä kaivauskuopasta. Ja se tapahtuu aivan pian, sillä jt-roffessoori Holtzkopf on jo lapioineen ja betuiinihintuapulaisineen rupeamassa alkaan kaivamaan argeolookikuoppaa.

      • Jeesus myös hohottelee suureen ääneen tullessaan kun palaa jatkamaan siitä mihin jäi, silloin perästä tulee kuulumaan!


      • Anonyymi
        Demonipesä kirjoitti:

        Jeesus myös hohottelee suureen ääneen tullessaan kun palaa jatkamaan siitä mihin jäi, silloin perästä tulee kuulumaan!

        144 000 eivät kosketa lainkaan vartiotorniuskontoisia, seuran hallintoelintä.

        Sillä ilm. 14:5 sanoo heistä: "eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu"

        -vartiotorniuskonnon työkaluksi on tuo seura, vartiotorni, määrännyt valehtelemisen, lahkon omalla slangilla teokraattisen sodankäynnin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        144 000 eivät kosketa lainkaan vartiotorniuskontoisia, seuran hallintoelintä.

        Sillä ilm. 14:5 sanoo heistä: "eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu"

        -vartiotorniuskonnon työkaluksi on tuo seura, vartiotorni, määrännyt valehtelemisen, lahkon omalla slangilla teokraattisen sodankäynnin

        Joo, Dhammapada kertoi jo 500 ekr että neljäs kirkko eli jt muuttaa aika ajoin kantansa päinvastaiseksi ja luovii taitavasti taistellen. Alunperin Harmageddonissa piti tuhoutua jumalattomien mutta se vaihdettiin ihmiskuntaan.
        144000 antavat ohjeita todistajille kyllä ja ovat tärkeitä ohjaamaan totuuteen.
        Jo 600 jkr on tehty päätös että kalifilla on hyvä neuvosto eli 144000 sunnan seuraajaa MUTTA MYÖS PAHA NEUVOSTO ELI NE JOTKA NAIVAT EIKÄ SEURAA SUNNAA.
        Kaikki on kohdallaan ja Jumalan sääntöjen mukaista jt srkssa.


      • Anonyymi

        Jatketaan siitä mihin jäätiin


      • Anonyymi

        Perästä tulee kuulumaan.


      • Anonyymi

        Jatketaan siitä mihin jäätiin


      • Anonyymi

        Vaimosi jätti sinut kun hänestä tuli jehovan todistaja mutta päästele vaan reippaasti peräilmaa niin olosi helpottuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaimosi jätti sinut kun hänestä tuli jehovan todistaja mutta päästele vaan reippaasti peräilmaa niin olosi helpottuu.

        Heh, heh, taitaa saada nyt hallintoelintä.


      • Anonyymi

        Kyllähän se vituttaa kun muija lähtee jehovien matkaan.


      • Anonyymi

        Perästä tulee kuulumaan.


      • Anonyymi

        Perästä tulee kuulumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaimosi jätti sinut kun hänestä tuli jehovan todistaja mutta päästele vaan reippaasti peräilmaa niin olosi helpottuu.

        Kts. edellinen kommenttini.


      • Anonyymi

        Voi toista, yhyy yhyy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaimosi jätti sinut kun hänestä tuli jehovan todistaja mutta päästele vaan reippaasti peräilmaa niin olosi helpottuu.

        Ei se ollut vaimo, vaan lemmikkini, silmälasipääkobrarakäärme. Se on nyt USA:ssa hallintoelimessä erikoisneuvonantajana, kun sen kyvyt jt opin ymmärtäjänä ja käytännön toteuttajana havaittiin.


      • Anonyymi

        Jatketaan siitä mihin jäätiin


      • Anonyymi
        kookoo2 kirjoitti:

        Ei se ollut vaimo, vaan lemmikkini, silmälasipääkobrarakäärme. Se on nyt USA:ssa hallintoelimessä erikoisneuvonantajana, kun sen kyvyt jt opin ymmärtäjänä ja käytännön toteuttajana havaittiin.

        Jatketaan siitä mihin jäätiin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatketaan siitä mihin jäätiin

        ÖÖÖH..vaimos jätti apinalinnan paviaanin kanssa ja jätti öööh... vaan jatkettua kurap. velliä niiku tota. Öööh. Kyllähän se itkettää...ööh.


      • Anonyymi
        kookoo2 kirjoitti:

        ÖÖÖH..vaimos jätti apinalinnan paviaanin kanssa ja jätti öööh... vaan jatkettua kurap. velliä niiku tota. Öööh. Kyllähän se itkettää...ööh.

        Jatketaan siitä mihin jäätiin


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe