Konduktöörien salaliitto meitä liputta matkustavia kohtaan

En saanut asemalta automaatista ostettua junalippua, eikä Oulaisten asemalla edes näkynyt lipunmyynti automaattia. Junassa heti konduktöörit alkoi asiasta virkaintoileen. Mikä on teidän mielipide, pitääkö liputon, (mahdollisesti asunnoton ja rahaton?) tahallaan nolata muiden matkustajien nähden, olettaen että liputon matkustaja ei kykene kuvaamaan häntä, eli viatonta kansalaista konduktöörien taholta uhannutta tilannetta.
https://www.youtube.com/watch?v=OfEGxUVkzMk

42

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos ei ole rahaa maksaa junalippua niin ei kai sinne junaan silloin tarvi mennä?

      Se on maksaville asiakkaille.

      • Anonyymi

        Miksi konduktöörit ajoi minut nurkkaan, ja perääntyivät vasta kun sain taskusta hätäisesti otettua puhelimen, ja sen kuvaustoiminnon pika toiminnolla käynnistettyä.

        Jos Ano Turtiainen, arvostettu edustajamme vihaa poliiseja, niin minä julistan julkisesti vihaavani konduktöörejä jotka häikäilemättä ajavat omaa etuaan ja ajavat pienituloisia kansalaisia ahdinkoon.

        Konduktöörit ovat pienituloisen vihollisia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi konduktöörit ajoi minut nurkkaan, ja perääntyivät vasta kun sain taskusta hätäisesti otettua puhelimen, ja sen kuvaustoiminnon pika toiminnolla käynnistettyä.

        Jos Ano Turtiainen, arvostettu edustajamme vihaa poliiseja, niin minä julistan julkisesti vihaavani konduktöörejä jotka häikäilemättä ajavat omaa etuaan ja ajavat pienituloisia kansalaisia ahdinkoon.

        Konduktöörit ovat pienituloisen vihollisia!

        No etkö ollut liputta siellä ? tekevät vain työtään.

        "VR kertoo, että junalippuja ei toistaiseksi myydä junissa, jotta jokaiselle matkustajalle riittää oma istumapaikka"

        Jos kerran puhelin löytyy sitä kautta voi hommata lipun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi konduktöörit ajoi minut nurkkaan, ja perääntyivät vasta kun sain taskusta hätäisesti otettua puhelimen, ja sen kuvaustoiminnon pika toiminnolla käynnistettyä.

        Jos Ano Turtiainen, arvostettu edustajamme vihaa poliiseja, niin minä julistan julkisesti vihaavani konduktöörejä jotka häikäilemättä ajavat omaa etuaan ja ajavat pienituloisia kansalaisia ahdinkoon.

        Konduktöörit ovat pienituloisen vihollisia!

        Paljonko lippu olisi maksanut? Olisiko konduktööri päästänyt esim. velaksi sinut kotia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No etkö ollut liputta siellä ? tekevät vain työtään.

        "VR kertoo, että junalippuja ei toistaiseksi myydä junissa, jotta jokaiselle matkustajalle riittää oma istumapaikka"

        Jos kerran puhelin löytyy sitä kautta voi hommata lipun.

        Konduktööreillä on jo mämmit housussa tämän asian suhteen. Konduktöörit ajoivat minut nurkkaan ja yrittivät käydä käsiksi, minä pelastuin tilanteesta vain sen onnen ansiosta että sain kännykän kaivettua taskusta, joka lisäksi sattui olemaan virroissa, ja kuvausvalmiina.

        Mitä paskatietoa tästä jutusta leviäisi jollei minulla olisi omaa videomateriaalia todisteena?

        T. Delphin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konduktööreillä on jo mämmit housussa tämän asian suhteen. Konduktöörit ajoivat minut nurkkaan ja yrittivät käydä käsiksi, minä pelastuin tilanteesta vain sen onnen ansiosta että sain kännykän kaivettua taskusta, joka lisäksi sattui olemaan virroissa, ja kuvausvalmiina.

        Mitä paskatietoa tästä jutusta leviäisi jollei minulla olisi omaa videomateriaalia todisteena?

        T. Delphin

        Olisit voinut sillä kännykällä ostaa myös lipun sinne junaan. Sinun pitää lopettaa varastaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi konduktöörit ajoi minut nurkkaan, ja perääntyivät vasta kun sain taskusta hätäisesti otettua puhelimen, ja sen kuvaustoiminnon pika toiminnolla käynnistettyä.

        Jos Ano Turtiainen, arvostettu edustajamme vihaa poliiseja, niin minä julistan julkisesti vihaavani konduktöörejä jotka häikäilemättä ajavat omaa etuaan ja ajavat pienituloisia kansalaisia ahdinkoon.

        Konduktöörit ovat pienituloisen vihollisia!

        Älä valita osta lippu ja varmaan olet jo sossun asiakas törkeetä sanoa että
        konduktöörit ovat vihollisia tekevät työtään hyvä niin etteivät pummit matkusta
        ilman lippua ja me jotka ostamme joudumme maksamaan pummien puolestakin ja
        julkisesti vihaat no et ole täällä nimelläsi että älä uhoa!!!


      • Anonyymi

        "Minä sanon kuten kansanedustajamme Ano Turtiainen, Suhtaudun poliisiin kuten pahinpaan viholliseeni."

        Tietysti rikollinen suhtautuu poliisiin vihollisena.

        "Samaan sarjaan menee konduktöörit, jotka tekee viattomista matkustajista häiriöilmoituksia"

        Sinä matkustit maksullisessa kulkuneuvossa ilman maksua. Missä mielessä olet "viaton".


    • Anonyymi

      Huomionkipeys, se huomionkipeys...

    • Anonyymi

      Siinä ole mitään nolaamista jos toimitaan ohjeiden ja säännösten mukaan. Älypuhelin sinulta kuitenkin näyttää löytyvän kun pitää Facebookissakin öyhöttää, joten lipun osto ei olisi ollut mikään ongelma. Jos on rahaton, niin vittu kävele äläkä pilaa muiden ihmisten päivää tolla pelleilylläs.

    • Anonyymi

      He tekivät aivan oikein, älä matkusta jos ei ole varaa juntti!
      Kännykällä voi ostaa myös lipun!
      Oikeasti huomaa tuosta videosta miten sekaisin olet.
      Hanki apua.

    • Anonyymi

      Ensin se väittää maailman suurinta pyramidia olemattomaksi, sitten se matkustaa junassa pummilla ja kokee kohdanneensa vääryyttä kun jää kiinni.
      Nyt ei todellakaan mene hyvin.

    • Anonyymi

      Nyt on tullut kyllä vedettyä liikaa sitä kiljua

      • Heh heh..., toki kuvaaja oli toiminut moraalisesti väärin ja ehkä lakiakin rikkoen. Seuraamuksista oli selvät ohjeet junan seinällä ja jos junansuorittajat olivat sen päälle uhkailleet poiisitoimilla olivat he ylittäneet valtuutensa.
        Raivonsa talttui vasta aloittajan ryhtyessä kuvaamaan.
        Olisi ollut selventävää nähdä koko episodi alusta pitäen.

        Matkusta seuraavillakin kerroilla liputta ja kuvaa koko tapahtuma alusta loppuun koska me kaikki rakastamme viihdettä.


      • Anonyymi
        martta98 kirjoitti:

        Heh heh..., toki kuvaaja oli toiminut moraalisesti väärin ja ehkä lakiakin rikkoen. Seuraamuksista oli selvät ohjeet junan seinällä ja jos junansuorittajat olivat sen päälle uhkailleet poiisitoimilla olivat he ylittäneet valtuutensa.
        Raivonsa talttui vasta aloittajan ryhtyessä kuvaamaan.
        Olisi ollut selventävää nähdä koko episodi alusta pitäen.

        Matkusta seuraavillakin kerroilla liputta ja kuvaa koko tapahtuma alusta loppuun koska me kaikki rakastamme viihdettä.

        Kyllä heillä on oikeus soittaa poliisit 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä heillä on oikeus soittaa poliisit 😂

        Kaikilla kansalaisilla on oikeus soittaa poliisille vaikka vain moikatakseen.

        Nykyisin pitäisi soittaa poliisien suorittamasta väkivallasta kaduillamme.
        Se on yleistä, soittakaa siis sitä havaitessanne hätänumeroon.


      • Anonyymi
        martta98 kirjoitti:

        Kaikilla kansalaisilla on oikeus soittaa poliisille vaikka vain moikatakseen.

        Nykyisin pitäisi soittaa poliisien suorittamasta väkivallasta kaduillamme.
        Se on yleistä, soittakaa siis sitä havaitessanne hätänumeroon.

        Vähän kuin ne elokapina anarkistit. ”Poliisiväkivaltaa” 😂😂😂


      • Anonyymi
        martta98 kirjoitti:

        Kaikilla kansalaisilla on oikeus soittaa poliisille vaikka vain moikatakseen.

        Nykyisin pitäisi soittaa poliisien suorittamasta väkivallasta kaduillamme.
        Se on yleistä, soittakaa siis sitä havaitessanne hätänumeroon.

        No nyt kuitenkin konduktööreillä oli ihan oikeaa poliiseille tuon rikollisen vuoksi.


      • martta98 kirjoitti:

        Kaikilla kansalaisilla on oikeus soittaa poliisille vaikka vain moikatakseen.

        Nykyisin pitäisi soittaa poliisien suorittamasta väkivallasta kaduillamme.
        Se on yleistä, soittakaa siis sitä havaitessanne hätänumeroon.

        Konduktöörit vaan on niin kusipäisen ylimielisiä sikoja että soittavat poliisille joka ainoasta liputta matkustajasta. Käteinen ei konduktööreille kelpaa, ja asemalla ei ole lipunmyyntiä.

        Herää kysymys mistä se lippu edes pitäisi ostaa?


      • martta98 kirjoitti:

        Heh heh..., toki kuvaaja oli toiminut moraalisesti väärin ja ehkä lakiakin rikkoen. Seuraamuksista oli selvät ohjeet junan seinällä ja jos junansuorittajat olivat sen päälle uhkailleet poiisitoimilla olivat he ylittäneet valtuutensa.
        Raivonsa talttui vasta aloittajan ryhtyessä kuvaamaan.
        Olisi ollut selventävää nähdä koko episodi alusta pitäen.

        Matkusta seuraavillakin kerroilla liputta ja kuvaa koko tapahtuma alusta loppuun koska me kaikki rakastamme viihdettä.

        "Raivonsa talttui vasta aloittajan ryhtyessä kuvaamaan.
        Olisi ollut selventävää nähdä koko episodi alusta pitäen."

        Juuri tämä. Aloitin kuvaamisen vain itsesuojelun vuoksi, ja konduktöörit rauhoittui vasta kun valehtelin videon menevän suorana tokentubeen. Todellisuudessa minulla ei ole edes tiliä tokentubessa.

        Konduktöörit varastivat mm. minun vierustoverilta korkkaamattoman oluen ja väittivät että minä olen myynyt olutta toisille matkustajille.

        Mutta laitan VR.lle palautetta, kyseisen junan konduktöörit joutuvat johdon puhutteluun, tilanne on konduktööreille erittäin kiusallinen, minulla ei taas asiassa varattomana kansalaisena ole mitään menetettävää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä heillä on oikeus soittaa poliisit 😂

        En käsikirjoittanut etukäteen puhettani sanasta sanaan joten siellä voi esiintyä erilaista kielenkäyttöä kuin vaikka monitorilta käsikirjoitettuja uutistekstejä lukevalta yle uutisten lukijalta.


      • Anonyymi
        Delphin kirjoitti:

        Konduktöörit vaan on niin kusipäisen ylimielisiä sikoja että soittavat poliisille joka ainoasta liputta matkustajasta. Käteinen ei konduktööreille kelpaa, ja asemalla ei ole lipunmyyntiä.

        Herää kysymys mistä se lippu edes pitäisi ostaa?

        "VR Matkalla -sovellus on matkakaveri, joka on apunasi junamatkan joka vaiheessa. Voit ostaa sovelluksesta VR:n lähi- ja kaukoliikenteen kerta- ja sarjalippuja."

        esim tuolla... nyt tiedät.

        Ja tuo käteisen kelpaamattomuus.. selittävät paikan varauksella ja tällä rutolla. eiköhän se muutu.


      • Anonyymi
        Delphin kirjoitti:

        Konduktöörit vaan on niin kusipäisen ylimielisiä sikoja että soittavat poliisille joka ainoasta liputta matkustajasta. Käteinen ei konduktööreille kelpaa, ja asemalla ei ole lipunmyyntiä.

        Herää kysymys mistä se lippu edes pitäisi ostaa?

        No eikös ole hyvä että sinunlaiset rikolliset hoitavat poliisit?

        Ja osta se lippu ja lopeta tuo lapsellinen kitinä.


      • Anonyymi
        Delphin kirjoitti:

        "Raivonsa talttui vasta aloittajan ryhtyessä kuvaamaan.
        Olisi ollut selventävää nähdä koko episodi alusta pitäen."

        Juuri tämä. Aloitin kuvaamisen vain itsesuojelun vuoksi, ja konduktöörit rauhoittui vasta kun valehtelin videon menevän suorana tokentubeen. Todellisuudessa minulla ei ole edes tiliä tokentubessa.

        Konduktöörit varastivat mm. minun vierustoverilta korkkaamattoman oluen ja väittivät että minä olen myynyt olutta toisille matkustajille.

        Mutta laitan VR.lle palautetta, kyseisen junan konduktöörit joutuvat johdon puhutteluun, tilanne on konduktööreille erittäin kiusallinen, minulla ei taas asiassa varattomana kansalaisena ole mitään menetettävää.

        Miksi heidän pitäisi välittää että kuvaat? Sinä olet tehnyt rikoksen matkustaessa pummilla joten ole mies ja kestä seuraamukset.


      • Anonyymi
        martta98 kirjoitti:

        Heh heh..., toki kuvaaja oli toiminut moraalisesti väärin ja ehkä lakiakin rikkoen. Seuraamuksista oli selvät ohjeet junan seinällä ja jos junansuorittajat olivat sen päälle uhkailleet poiisitoimilla olivat he ylittäneet valtuutensa.
        Raivonsa talttui vasta aloittajan ryhtyessä kuvaamaan.
        Olisi ollut selventävää nähdä koko episodi alusta pitäen.

        Matkusta seuraavillakin kerroilla liputta ja kuvaa koko tapahtuma alusta loppuun koska me kaikki rakastamme viihdettä.

        Junansuorittaja ja konduktööri ovat kaksi eri ammattia, joten taas kerran tuo natsinasunarsisti sekoilee, mitä muuta voi odotaakaan tuollaiselta hörhöltä joka puolustaa rikollista?


    • Anonyymi

      Varastaa jonka jälkeen itkee siitä että jäi varkaudestaan kiinni. 😂😂😂😂😂

    • Ei konduktööreillä ole oikeutta tulla nyrkein uhoamaan liputonta matkustajaa eteiseen. Minä kävin eilen poliisiasemalla nostamassa syytteet konduktöörejä vastaan. Minulle kuvaajana tulee kuulemma postissa ratahallintokeskuksen 80€ tarkastusmaksu, mutta konduktöörejä epäillään näpistyksestä, olivat anastaneet täyden olut tölkin minun taskusta.

      Sekä lievästä pahoinpitelystä, koska poistivat (minut)liputtoman matkustajan lievää väkivaltaa käyttäen junan matkustamosta junan eteiseen.

      Lisäksi videosta on syytä olettaa että kuvaaja (minä) olisin joutunut konduktöörien väkivallan uhriksi jollen olisi kyennyt kuvaamaan tilannetta.

      Matkustamoissa on tallentavat kamerat, muttei eteisissä joihin konduktöörit uhrinsa eli minut ohjasivat niin kameroita ei ole.

      • Anonyymi

        Se paikka kuuluu maksavalle asiakkaalle, ei sinun kaltaiselle.
        Etköhän ole itse kännissä sen tölkin tiputtanut..


      • Anonyymi

        Et sinä ole mikään uhri vaan loinen.
        Huomaa tuosta videosta että sinulla on henkisiä ongelmia, hanki niihin apua.


    • Anonyymi

      Lumihiutale pahoitti mielensä siitä ettei saa matkustaa maksamatta?

      Näin käy kun on se ns. "vapaa kasvatus".

    • Tässä asiasta VR.lle lähettämäni palaute:
      ----------------------------------------------------------------------------------------

      MIstä matkalippu junaan pitäisi ostaa?

      Milläkään asemalla ei ole lipunmyyntiä, ja esim. Oulaisissa ei ole edes yhtään r-kioskia josta lipun voisi ostaa.

      Konduktöörit eivät myöskään myy lippuja kaukojunissa vaan alkavat haastaa riitaa jos matkalippu puuttuu.

      Miten se lippu siis pitäisi syrjäkylästä ostaa ennenkuin noustaan syrjäkylän asemalta junan kyytiin?

      Tässä on salaliitto, VR pakottaa matkustajat nousemaan junaan ilman lippua, ja konduktöörille on junassa turha yrittää tarjota pankkikorttia tai seteliä.
      Ainut mitä tapahtuu niin matkustaja pyritään nolaamaan ja konduktööri soittaa poliisit seuraavalle asemalle viatonta matkustajaa vastaan.

      Tämäkö on VR.n mielestä asiallista palvelua?

      Tässä linkki kuvaamaani videoon 19.04.2021 juna lähti oulaisista kello 22.10 kyseisenä iltana. Konduktöörit olisivat käyneet kimppuuni jos en olisi onnistunut puolustautumaan tilannetta videokuvaamalla.

      https://www.youtube.com/watch?v=OfEGxUVkzMk

      • Anonyymi

        Olisko kannattanut ottaa selvää ennen tuota itsehäpäisyä?

        Lipun saa ostettua älypuhelimella.

        Videon kuvailun sijaan olisi kannattanut ostaa sillä se lippu.


      • Anonyymi

        Oulaisissa on automaatti ulkona asemarakennuksen vieressä mistä voi ostaa lipun mutta öyhötät että olet rahaton niin miten ihmeessä edes pystyt ostamaan sitä lippua. Toinen vaihtoehto on VR Matkalla sovellus kännykässäsi.

        Toiseksi olutta saati omia alkoholijuomia ei saa juoda junassa joten konduktöörit ovat oikeutettuja ottamaan juomat haltuunsa.


      • Anonyymi

        Soittakaa paranoid!


    • Anonyymi

      Lopetahan se pirin vetäminen. Ei tällaista sekoilua kestä nauramatta. :'D

    • Anonyymi

      Olen analysoinut asian kommenttien ja videon perusteella ja ymmärrän nyt aika varmalla todennäköisyydellä tapahtumien kulun:

      1. Olet nauttinut alkoholia.

      2. Olet ollut aikeissa matkustaa junalla. Mutta et ostanut junaan lippua koska et mahdollisesti heti löytänyt lipunostopistettä ja muistit myös että sen lipun voi ostaa junassa konduktööriltä joten et hirveästi edes viitsinyt miettiä mistä lipun saisi ennen junaan astumista.

      2. Astut junaan.

      3. Kunduktööri huomaa että olet selvästi juovuksissa ja tulee tästä syystä tarkistamaan tilanteen ja oletko matkuatuskuntoinen etkä aiheuta häiriötä.

      4. Sinä ajattelet nyt ostaa sinua päin tulevalta konduktööriltä lipun. Mutta konduktöörin äänensävy on jo syyttävä ja hän kysyy välittömästi sinulta lippua. Sinulla ei ole näyttää mitään lippua vaan yrität selittää että haluat ostaa lipun mutta konduktööri kysyy lippua uudelleen. (Tässä kohtaa konduktööri on päättänyt että olet matkustamassa tarkoituksellisesti pummilla. Konduktööri on tehnyt johtopäätöksen siitä että olet juovuksissa ja aiheutat junassa häiriötä ja sinulla ei ole lippua).

      5. Selityksiäsi ei oteta siis kuuleviin korviin vaan konduktööri syyttää sinua liputta matkustamisesta ja koska väität vastaan, paikalle saapuu toinen mies ja sinut siirretään käytävään jotta selkkauksesta ei aiheutuisi haittaa muille matkustajille.

      6. Tässä kohtaa otat kameran esiin ja alat kuvata. Konduktöörejä ei kiinnosta selityksesi (vähän kuin päihtyneen selitykset ovimiehelle, joka ei päästä päihtynyttä ravintolaan: niitä ei oteta kuuleviin korviin).

      Mitä tästä opimme?

      Jos olisit jättänyt kohdan 1. tekemättä olisi todennäköisesti tapahtumien kulku ollut kannaltasi aivan toisen lainen. Sinuun olisi suhtauduttu eritavalla ja todennäköisesti olisit selvinnyt pelkällä muistutuksella ostaa lippu etukäteen (ennen junaan astumista) ensi kerralla kun päätät matkustaa junalla.

    • Anonyymi

      Lakkaa nyt selittämästä ja kasvata munat! Menit tietoisesti junaan ilman lippua ja ilman rahaa, vaikka sinulla oli jonkinlainen tieto mistä lipun saa, ja varmasti olit tietoinen lippusovelluksista. Joten ole kerrankin mies ja ota vastuu tekosistasi!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kyllä on, huomaa että ei ole kaikki kotona.


      • Anonyymi

        Pummeja pitäisi metsästää tosiaan kuin jäniksiä.

        Haulikolla.

        Siipeilijät ei kuulu tähän maailmaan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      404
      12985
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2562
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      61
      2544
    4. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      141
      2170
    5. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      37
      2057
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      171
      2018
    7. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      1957
    8. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      42
      1515
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1450
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      60
      1449
    Aihe