Mihin pankkiin tili?

Anonyymi

Olen 16-vuotias nuori, jolla ei ole vielä pankkitiliä. Olen ajatellut avata pankkitilin, mutta en tiedä mihin pankkiin. Pankeissa on ilmeisesti joitakin eroavaisuuksia, niin onko jossakin jokin sivu jossa on vertailtu pankkeja? On hidasta ja työlästä jokaisen pankin sivuilta etsiä tietoja vertailua varten.

Kiitos vastauksista!

10

433

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Finellä on lakisääteinen velvollisuus tarjota pankkien vertailusivu.

https://maksutilivertailu.fine.fi/

https://www.finanssivalvonta.fi/kuluttajansuoja/kysymyksia-ja-vastauksia/pankkipalvelut/peruspankkipalvelut/

Nuorille palvelut ovat usein ilmaisia n. 27 ikävuoteen asti. Ylläoleva maksuvertailulinkki taitaa vertailla vain aikuisten hintoja.

Nordealla on paras mobiililähimaksutuki. Nordean kortilla voit maksaa niin Apple, Google, Garmin kuin Fitbit Paylläkin.

Osuuspankilla on paras verkkopankkiappi puhelinta tai tablettia varten.

Nykyään lakisääteisesti peruspankkipalveluita ei pysty kieltämään keneltäkään, eli pankki ei lakisäääteisesti voi valita asiakkaitaan peruspankkipalveluiden osalta. Voit siis vaihtaa pankkia vaikka monta kertaa vuodessa, jos huvittaa. Pankin valitseminen ei ole mikään ratkaiseva elämänvaihe elämässäsi.

Pankkien vertailu on vaikeata. Yleensä jos ei saa lainaa kusiseen taloustilanteeseensa, pankki saa ihmisiltä huonot arvostelut. Ja jos lainaa saa, kiitokset ovat runsaat.

• Anonyymi

Minä koulupoikana avasin vuonna 1967 Postisäästöpankissa nuorisotalletustilin.
      Hyvä oli sinne tallettaa kesälomalla työstä ansaitut palkat.
      Vieläköhän vastaavia tilejä on olemassa?

• Anonyymi

16v on vajaavaltainen eli edunvalvoja avannee tilin omaan pankkiinsa..

Useat pankit antaa ilmaisen asioinnin 25-26 ikävuoteen saakka.

Verkkopankista en sano mitään.

• Anonyymi

Osuuspankin sivun mukaan ” Kun nuori täyttää 15 vuotta, hän voi avata itse tilin omille tuloilleen. Nuori voi näin tallettaa esimerkiksi kesätöistä saamansa rahat omalle tililleen tulevaisuuden tarpeita odottamaan. Tähän tiliin ei vanhemmilla ole käyttöoikeuksia ilman alaikäisen lupaa. ”

• Anonyymi

"Olen 16-vuotias nuori, jolla ei ole vielä pankkitiliä. Olen ajatellut avata pankkitilin, mutta en tiedä mihin pankkiin. Pankeissa on ilmeisesti joitakin eroavaisuuksia, niin onko jossakin jokin sivu jossa on vertailtu pankkeja? On hidasta ja työlästä jokaisen pankin sivuilta etsiä tietoja vertailua varten."

Jos talous on S-omistaja niin S-Pankki on ilmainen nyt & myöhemmin. Käteistä saa automaateissa & Visa kortilla maksaa lähes kaikkialla, lentokoneissa ei toimi.
      S-Tili käyttötili on hyvä korttitili, S-Tuotto on hyvä säästötili, kätevästi S-Mobiililla siirtelee käyttörahaa tilien välillä.

Muuten pankkitoiminta siirtyy nettiin että konttoreita ei ole jatkossa juurikaan missään. S-Pankin akvaarioita lienee Prismoissa & Sokoksista jatkossakin.

• Anonyymi

Kauankohan tuo ilmaisuus kestää? Palataan asiaan myöhemmin.

• Anonyymi

Mihin pääset edes esittämään asiasi, mene sinne.

• Anonyymi

S-Pankki on kyllä kätevä päivittäisten asioiden, sijoitusten kuin lainojenkin suhteen.
      Yhden kortin taktiikalka pärjää lähes kaikessa, ilman että tuntee elättävänsä omistajia.

• Anonyymi

Mahtavaa palvelua Seinäjoen S pankki. Ajoin hoitamaan pankki ongelmaani 146km ees taas vastauksesksi sain Mahhtavan viisatelu Narsitinpaskan TÄÄLLÄ EMMME TEE MITÄÄN.
        MITENKÄ SAAN LOPPUMAAN AUTOMAATTISEN MAKSUN TILILTÄNI. Tietääkö kukaan pankkia jossa ei olen NARSISTIA tiskin toisella puolen. Olen vanhus ja siksi koen olevani uhri nykyisten kassa henkilöiden pompoteltavana.

• Anonyymi

Ai että mihin pankkiin tili.
      Aloittelijana noin kokonaisvaltaisesti ajateltuna aloittaisin S-pankista
      1. S-pankki, ehdottomasti
      -rismat ja s-marketit palvelevat
      -kaupan jäseneksi, ostos bonukset tulevat suoraan tilille
      -ei ole mitään ylimääräisiä kuukausimaksuja pankkikorteita ja verkkopankki tunnuksista, kaikki ovat ilmaista

2. OP-pankki, Danke Bank, Nordea jne.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      149
      2489
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      999
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      871
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      60
      753
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      691
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      677
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      670
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      648
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      21
      637
    Aihe