Profeetat kuin ketut raunioissa

Anonyymi

Hesekiel 13. luku: 1-4


” Ja minulle tuli tämä Herran sana:

"Ihmislapsi, ennusta Israelin ennustavista profeetoista ja sano noille, jotka ovat profeettoja oman sydämensä voimasta: Kuulkaa Herran sana.

Näin sanoo Herra, Herra: Voi profeettahoukkia, jotka seuraavat omaa henkeänsä ja sitä, mitä eivät ole nähneet!

Niinkuin ketut raunioissa ovat sinun profeettasi, Israel.”


Ei mitään uutta auringon alla!

Jumala oli kutsunut ja asettanut itse valtuuttamiaan profettoja kansnan Israelin keskelle. Sen lisäksi oli liikenteessä sellaisia matkijoita ja eksyttäjiä, joita itse Herra nimittää: profeettahoukat!

Tämä aika ei ole parempi. Vastoin Jumalan kutsua ja valtuutusta yksi ja toinen nimeää itsensä ”profeetaksi”. Ja tuottaa julki puuta, heinää ja olkia. Herra ilmoitti Hesekielin kautta:

”Ovat profeettoja oman sydämensä voimasta!” Ja

”Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan...” Hes 13:17.

Profeetat = hurmoksissa OMAN sydämensä VOIMASTA!


”Jumala käy profeettojen kimppuun! Hesekiel 13: 16 ----


”Mitä he ovat nähneet, on petosta, ja heidän ennustelunsa on valhetta, kun he sanovat: 'Näin sanoo Herra', vaikka Herra ei ole heitä lähettänyt; ja he muka odottavat, että hän toteuttaisi heidän sanansa. ”

”Ettekö ole petollisia näkyjä nähneet ja valhe-ennusteluja puhuneet, kun olette sanoneet: 'Näin sanoo Herra', vaikka minä en ole puhunut? ”


”Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Koska te olette puhuneet petosta ja nähneet valhenäkyjä, niin sentähden, katso, minä käyn teidän kimppuunne, sanoo Herra, Herra.”

-----------------------------------------------------------------------------
Jumala ei ole muuttunut. Herra on sama eilen, tänään, iankaikkisesti. Niinkuin yli 2600 vuotta sitten Hän lupasi käydä omavaltaisten (profeettojen) kimppuun, niin tapahtuu edelleen.

Valheellisten, väärien ja harhauttavien profetioiden esittäjien kohtalo oli valitettava. Siitä kertovat erityisesti Jeremian 23. luku ja Heskekiel 13. luku. He olivat Jumalan asettamia palvelijoita.
Herra ilmoittaa useita kertoja, että Hän käy näiden eksyttäjäprofeettojen ”kimppuun”.

Hesek 13:8, ja Jeremia 23: 30-31-32. Jopa kolme (3) kertaa sama sana: kimppuun.

Mitä siitä seuraa, kun Jumala käy niiden ”kimppuun” jotka ilman Jumalan kutsua, valtuutusta ja asettamista ennustelevat ”Herran nimessä”? Sitä kannattaa nyt pohtia. Ja on suositeltavaa lukea nuo luvut Jeremia 23 ja Hesekiel 13.

Kun Herra itse käy ”kimppuun” - silloin ei ole leikin paikka? Herra ei tee virheitä.

Aikoinaan oli eräs ometekoinen; villi ”profeetta” Jeremian aikana. Nimeltään Hananja. Hän ennusteli mukavia asioita, koetti romuttaa Jumalan profeetan Jeremian ilmoituksia. Kertomus löytyy Jeremian kirjan 28. luvusta (15-17)


”Ja profeetta Jeremia sanoi profeetta Hananjalle: "Kuule, Hananja! Ei Herra ole sinua lähettänyt, vaan sinä olet saattanut tämän kansan turvaamaan valheeseen.

Sentähden, näin sanoo Herra: Katso, minä toimitan sinut pois maan päältä: tänä vuonna sinä kuolet, sillä sinä olet julistanut luopumusta Herrasta."

Ja profeetta Hananja kuoli sinä vuonna, seitsemännessä kuussa. ”
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Se, joka leikkii ja näyttelee ”profeettaa” - esiintyy ilman Jumalan valtuutusta ja asetusta, ja ennustelee niitä näitä Hänen nimessään - voi olla 100% varma, että enemmin tai myöhemmin Jumala käy hänen kimppuunsa. Se on Raamatun opetus.

Jumala siivoaa huoneensa, puhdistaa puimatanterensa. Hän on PYHÄ. Älköön kukaan aliarvioiko Hänen pyhyyttään.

4

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Puoli tusinaa valeprofeettaa tämänpäivän Suomessa.

      • Anonyymi

        Ei taida riittää lähelläkään, kaikki äärikarismaattiset toimijat siihen päälle joita on pilvin pimein City seurakunnat täynnä ja suurin osa vapaissa suunnissakin

        Pieni on jäännös tänä aikana missä Herran sanaa kuulee julistettavan niinkuin on kirjoitettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida riittää lähelläkään, kaikki äärikarismaattiset toimijat siihen päälle joita on pilvin pimein City seurakunnat täynnä ja suurin osa vapaissa suunnissakin

        Pieni on jäännös tänä aikana missä Herran sanaa kuulee julistettavan niinkuin on kirjoitettu

        Kyllä niin on, miten edellinen kirjoittaa.
        On vain pieni jäännös. Kaita tie ei kelpaa.
        Mutta niille, joille Herra on ykkönen ja kaikki kaikessa, ja Sana on auktoriteetti?

        Niille käy lopuksi hyvin. Ja se on tärkeintä....


    • Anonyymi

      Ain näitä nousee lisää ja lisää!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe