Miksi Suomen Jehovan todistajien yhdyskuntajärjestys on kiero?

Jeesus sanoi opetuslapsilleen, että "te kaikki olette veljiä". Suomen Jehovan todistajien joukossa on kuitenkin "kahden kerroksen väkeä". Niitä, jotka ovat virallisesti seurakunnan jäseniä ja niitä, jotka ovat vain ulkojäseniä. Ulkojäseniä on yli 99 prosenttia kaikista Jehovan todistajista. Virallisilla jäsenillä on kaikki valta, myös taloudellinen valta. Ulkojäsenet kelpaavat kyllä rakentamaan talkoilla valtakunnansaleja, ja rahoittamaan niitä, mutta heillä ei ole mitään päätäntävaltaa asioihin. Heidän "oma" valtakunnansalinsa voidaan myydä alta pois kysymättä rakentajilta ja rahoittajilta mitään. Heille ei tipahda mitään roposia myynnistä saaduista summista. Kaikki menee muualle organisaatioon.

Tämä johtuu Jehovan todistajien erittäin kierosta yhdyskuntajärjestyksestä.

https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s1303.html

74

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mooses on Mooses ja bisnes on bisnes.

      • Anonyymi

        Ja järjestö on Jehova.


    • Anonyymi

      Yhdyskuntajärjestyksestä ei koskaan kerrota eikä kukaan tule kysyneeksi kun värväys ns. rakkauspommituksella alkaa.
      Tuolloin oven avaajan asunto kehutaan, avaaja itse imarrellaan, ja sitten puhutaan muuten mukavia.
      Joka antaa tämän kutitella itseään, saa kohta kutsun todistajakotiin kahvillekin.
      Täällä sitten toisen kahvia hörppiessä odotetaan olevan vähemmän altis kysymyksille kun vartiotornit otetaan esille.
      Kristinopin kannalta oudommat opit saavat odottaa, kunnes katsotaan värvättävä kypsäksi ne nielaisemaa, vaikka vain tipottain niitä tarjotaankin.

      • Anonyymi

        Useimmat todistajat lienevät itsekin täysin tietämättömiä yhdyskuntajärjestyksestä.


    • Anonyymi

      "Suomen Jehovan todistajien joukossa on kuitenkin "kahden kerroksen väkeä". Niitä, jotka ovat virallisesti seurakunnan jäseniä ja niitä, jotka ovat vain ulkojäseniä. Ulkojäseniä on yli 99 prosenttia kaikista Jehovan todistajista. Virallisilla jäsenillä on kaikki valta, myös taloudellinen valta. "

      Tuon asetelman voi ottaa useammalta kantilta. Itse en vielä edelleenkään ole osannut sisäistää asiasta nostettua polemiikkiä.

      a) Hengellinen veljeys uskossa on yksi asia

      b) ja sitten taloudellis-byrokraattiset vastuunjaot, maakohtaiset ja kunkin maan juridiikan mukaiset velvoitteet ja asioiden organisointi toinen asia

      Mitä tuohon taloudelliseen valtaan tulee, niin on kuitenkin hyvä täsmentää, että ko. valtaa käyttävät eivät käytä sitä oman henkilökohtaisen taloudellisen hyödyn saamiseksi (siitä tulisi kenkää), vaan kyse on kollektiivisestä taloudesta uskonyhteisön piikkiin.

      Myöskin se on hyvä muistaa, että mainitut allekirjoitusoikedet omaavat "viralliset jäsenet" voivat erota tai tulla erotetuiksi ja menettävät samalla tuon bykokratia-vastuu-statuksensa, sekä pääsevät nauttimaan karttamisen seuraamuksista.

      Samoin "virallisten jäsenten" itsensä vaikkapa salirakentamiseen lahjoittamat eurot menevät samaan "oisoitteeseen" kuin muidenkin lahjoittamat eurot ja pysyvät uskonyhteisön "kassassa" eivätkä he niitä edes erotessaan saa matkaansa mukaan, yhteisölle lahjoitettu euro on lahjoitettu euro. Nuo "viralliset jäsenet," hekään eivät omista saleja tai osuutta niistä.

      Kasteelle mennessään henkilö ei kastaudun jonkin tietyn maan tai ko. maan tietyn seurakunnan jäseneksi.

      Kastekysymykset vuodesta 1985 alkaen:

      1) Oletko Jeesuksen Kristuksen uhrin perusteella katunut syntejäsi ja vihkiytynyt Jehovalle tehdäksesi hänen tahtonsa?

      2) Ymmärrätkö, että vihkiytymisesi ja kasteesi osoittavat sinun olevan yksi Jehovan todistajista Jumalan hengen ohjaaman järjestön yhteydessä?

      Saa korjata jos edellä ilmenee joitakin teknis-juridisia virheitä ;-)

      • <<2) Ymmärrätkö, että vihkiytymisesi ja kasteesi osoittavat sinun olevan yksi Jehovan todistajista Jumalan hengen ohjaaman järjestön yhteydessä?>>

        Oletko tietoinen, että kastekysymystä on muutettu. Siitä on pudotettu pois "Jumalan henki". Monet ovat toki jo huomanneet, että Jumalan henki ei johda tätä järjestöä, mutta nyt sen on huomannut myös järjestö itse.

        Kastekysymysten uusin versio:

        1. Oletko katunut syntejäsi ja vihkiytynyt Jehovalle ja uskot, että hän pelastaa Jeesuksen Kristuksen välityksellä?

        2. Ymmärrätkö kasteesi osoittavan, että olet Jehovan todistaja ja kuulut hänen järjestöönsä?

        https://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/1102014954

        Huomasitko, toisen kysymyksen yhteydessä ei puhuta enää Jumalan hengestä?


      • <<Tuon asetelman voi ottaa useammalta kantilta. Itse en vielä edelleenkään ole osannut sisäistää asiasta nostettua polemiikkiä.>>

        Miksiköhän Jehovan todistajien yhdyskuntajärjestys ei ole julkisesti näkyvillä joka ainoan valtakunnansalin seinällä? Tai miksi sitä ei ole jaettu myös ulkojäsenille?

        Siksi, että se on kiusallisen eriarvoistava. Jehovan todistajat eivät yleensä itse tiedä mitään tästä yhdyskuntajärjestyksestä. Kerron omakohtaisen esimerkin.

        Kävelin vuosia sitten Helsingin asematunnelin läpi ja kohtasin Jehovan todistajia kärryillä (nykyisin heillä on sinne porttikielto). Keskustelin hetken kolmen Jehovan todistajan kanssa. Kaksi heistä oli naisia ja yksi mies, joka oli seurakunnan vanhin. Kun he keskustelussa sanoivat kuuluvansa siihen ja siihen seurakuntaan, sanoin huvikseni, että ette ole seurakunnan jäseniä, olette ulkojäseniä. He suorastaan suuttuivat ja melkein huusivat, että varmasti ovat jäseniä. Mies pysytteli hiljaa, kunnes sanoi, että sinut on varmaan erotettu. Vastasin, että kyllä. Mies arvasi, että näitä asioita tuntevat paremmin erotetut kuin seurakunnan sisäpuolellla olevat. Sitten mies sanoi närkästyneenä, että minun olisi kuulemma pitänyt keskustelun aluksi ilmoittaa, että olen erotettu. Sanoin, että minä en ole heidän kontrollissaan eikä sellaista tarvitse kertoa.

        Tämä episodi osoitti sen, että useimmat Jehovan todistajat eivät ole kuulleet edes sanaa "yhdyskuntajärjestys" eivätkä tiedä siitä mitään. Jotain hämärää siinä täytyy olla, koska sitä ei jaeta kaikille. Tuosta kolmikosta vain vanhin oli tietoinen asiasta.


      • Anonyymi
        JohanneksenPoika kirjoitti:

        <<2) Ymmärrätkö, että vihkiytymisesi ja kasteesi osoittavat sinun olevan yksi Jehovan todistajista Jumalan hengen ohjaaman järjestön yhteydessä?>>

        Oletko tietoinen, että kastekysymystä on muutettu. Siitä on pudotettu pois "Jumalan henki". Monet ovat toki jo huomanneet, että Jumalan henki ei johda tätä järjestöä, mutta nyt sen on huomannut myös järjestö itse.

        Kastekysymysten uusin versio:

        1. Oletko katunut syntejäsi ja vihkiytynyt Jehovalle ja uskot, että hän pelastaa Jeesuksen Kristuksen välityksellä?

        2. Ymmärrätkö kasteesi osoittavan, että olet Jehovan todistaja ja kuulut hänen järjestöönsä?

        https://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/1102014954

        Huomasitko, toisen kysymyksen yhteydessä ei puhuta enää Jumalan hengestä?

        Miltä vuodelta nuo viimeisimmät kastekysymykset ovat?

        Aiemmin ei kastauduttu järjestöön.

        Kastekysymykset 1942 - 1985:

        (1) Uskotko Jehova Jumalaan, ja siihen että pelastus kuuluu Jehovalle, siihen että Jeesus Kristus on hänen poikansa jonka veri pesi syntisi pois ja jonka kautta pelastus tulee Jumalalta?

        (2) Oletko katunut syntejäsi Jumalan edessä, ja pyytänyt puhdistusta Jeesukselta Kristukselta, ja täten kääntynyt pois synnistä ja maailmasta ja omistanut itsesi varauksetta Jumalalle tehdäksesi Hänen tahtonsa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miltä vuodelta nuo viimeisimmät kastekysymykset ovat?

        Aiemmin ei kastauduttu järjestöön.

        Kastekysymykset 1942 - 1985:

        (1) Uskotko Jehova Jumalaan, ja siihen että pelastus kuuluu Jehovalle, siihen että Jeesus Kristus on hänen poikansa jonka veri pesi syntisi pois ja jonka kautta pelastus tulee Jumalalta?

        (2) Oletko katunut syntejäsi Jumalan edessä, ja pyytänyt puhdistusta Jeesukselta Kristukselta, ja täten kääntynyt pois synnistä ja maailmasta ja omistanut itsesi varauksetta Jumalalle tehdäksesi Hänen tahtonsa?

        <<Miltä vuodelta nuo viimeisimmät kastekysymykset ovat?>>

        Jehovan todistajien Verkkokirjaston mukaan näyttäisi olevan vuodelta 2019.

        https://wol.jw.org/fi/wol/library/r16/lp-fi/kaikki-julkaisut/kirjat


      • Anonyymi
        JohanneksenPoika kirjoitti:

        <<Tuon asetelman voi ottaa useammalta kantilta. Itse en vielä edelleenkään ole osannut sisäistää asiasta nostettua polemiikkiä.>>

        Miksiköhän Jehovan todistajien yhdyskuntajärjestys ei ole julkisesti näkyvillä joka ainoan valtakunnansalin seinällä? Tai miksi sitä ei ole jaettu myös ulkojäsenille?

        Siksi, että se on kiusallisen eriarvoistava. Jehovan todistajat eivät yleensä itse tiedä mitään tästä yhdyskuntajärjestyksestä. Kerron omakohtaisen esimerkin.

        Kävelin vuosia sitten Helsingin asematunnelin läpi ja kohtasin Jehovan todistajia kärryillä (nykyisin heillä on sinne porttikielto). Keskustelin hetken kolmen Jehovan todistajan kanssa. Kaksi heistä oli naisia ja yksi mies, joka oli seurakunnan vanhin. Kun he keskustelussa sanoivat kuuluvansa siihen ja siihen seurakuntaan, sanoin huvikseni, että ette ole seurakunnan jäseniä, olette ulkojäseniä. He suorastaan suuttuivat ja melkein huusivat, että varmasti ovat jäseniä. Mies pysytteli hiljaa, kunnes sanoi, että sinut on varmaan erotettu. Vastasin, että kyllä. Mies arvasi, että näitä asioita tuntevat paremmin erotetut kuin seurakunnan sisäpuolellla olevat. Sitten mies sanoi närkästyneenä, että minun olisi kuulemma pitänyt keskustelun aluksi ilmoittaa, että olen erotettu. Sanoin, että minä en ole heidän kontrollissaan eikä sellaista tarvitse kertoa.

        Tämä episodi osoitti sen, että useimmat Jehovan todistajat eivät ole kuulleet edes sanaa "yhdyskuntajärjestys" eivätkä tiedä siitä mitään. Jotain hämärää siinä täytyy olla, koska sitä ei jaeta kaikille. Tuosta kolmikosta vain vanhin oli tietoinen asiasta.

        "Miksiköhän Jehovan todistajien yhdyskuntajärjestys ei ole julkisesti näkyvillä joka ainoan valtakunnansalin seinällä? Tai miksi sitä ei ole jaettu myös ulkojäsenille?"

        Edelleenkään en näe missä ongelma oikein on ... maailmanlaajuiseen jehovantodistajuuteen kasteen kautta kuulumisen _vs_ maan juridiikkaan liittyvän yhdyskuntajärjestyksen suteen, viittaan vielä aiempaan kommenttiini.

        a) Hengellinen veljeys jehovantodistajuudessa ja uskossa on yksi asia.

        b) Sitten taloudellis-byrokraattiset vastuunjaot, maakohtaiset ja kunkin maan juridiikan mukaiset velvoitteet yhdyskuntajärjestyksineen, allekirjoutusoikeudellisine jäsenineen ja asioiden organisointi on toinen asia.

        Ps. En ole perillä (eikä suuresti edes kiinnosta) siitä miten esimerkiksi kirkon ulkopuolisissa fundisliikkeissä vastaavat asiat on hoidettu Suomessa, vaikkapa adventisteilla, lestadiolaisilla, mormoneilla ja eri herätysliikkeillä.

        "Sitten mies sanoi närkästyneenä, että minun olisi kuulemma pitänyt keskustelun aluksi ilmoittaa, että olen erotettu."

        No, tuo on sitä tyypillistä ajatusmallia, että entiset jäsenet olisivat edelleen jollakin tapaa tilivelvollisia järjestön sisäisille toimintamalleille ;-)


      • Anonyymi
        JohanneksenPoika kirjoitti:

        <<Tuon asetelman voi ottaa useammalta kantilta. Itse en vielä edelleenkään ole osannut sisäistää asiasta nostettua polemiikkiä.>>

        Miksiköhän Jehovan todistajien yhdyskuntajärjestys ei ole julkisesti näkyvillä joka ainoan valtakunnansalin seinällä? Tai miksi sitä ei ole jaettu myös ulkojäsenille?

        Siksi, että se on kiusallisen eriarvoistava. Jehovan todistajat eivät yleensä itse tiedä mitään tästä yhdyskuntajärjestyksestä. Kerron omakohtaisen esimerkin.

        Kävelin vuosia sitten Helsingin asematunnelin läpi ja kohtasin Jehovan todistajia kärryillä (nykyisin heillä on sinne porttikielto). Keskustelin hetken kolmen Jehovan todistajan kanssa. Kaksi heistä oli naisia ja yksi mies, joka oli seurakunnan vanhin. Kun he keskustelussa sanoivat kuuluvansa siihen ja siihen seurakuntaan, sanoin huvikseni, että ette ole seurakunnan jäseniä, olette ulkojäseniä. He suorastaan suuttuivat ja melkein huusivat, että varmasti ovat jäseniä. Mies pysytteli hiljaa, kunnes sanoi, että sinut on varmaan erotettu. Vastasin, että kyllä. Mies arvasi, että näitä asioita tuntevat paremmin erotetut kuin seurakunnan sisäpuolellla olevat. Sitten mies sanoi närkästyneenä, että minun olisi kuulemma pitänyt keskustelun aluksi ilmoittaa, että olen erotettu. Sanoin, että minä en ole heidän kontrollissaan eikä sellaista tarvitse kertoa.

        Tämä episodi osoitti sen, että useimmat Jehovan todistajat eivät ole kuulleet edes sanaa "yhdyskuntajärjestys" eivätkä tiedä siitä mitään. Jotain hämärää siinä täytyy olla, koska sitä ei jaeta kaikille. Tuosta kolmikosta vain vanhin oli tietoinen asiasta.

        Ei heillä ole asematunneliin porttikieltoa. Äläpä taas suurentele asiaa ja kerro täyttä pötyä. Asematunnelin johto päätyi, ettei kukaan uskonnollinen yhteisö saa enään sisäpuolella aseman tiloja tehdä uskonnollista työtä. Ympäröiviä kauppiaita häiritsi esimerkiksi harekrisnojen ja helluntalaisten äänekäs julistus ja laulu. Jehovan todistajilla jotka vain seisoivat hiljaa ei ollut mitään tekemistä päätöksen kanssa kieltää uskonnollinen työ. Joten tuliko taas kiva fiilis kun sait piikitellä ”heillä on porttikielto”. Annoit sellaisen kuvan, että he olisivat tehneet jotakin sellaista, miksi heillä on porttikielto.
        Teet muuten väärin kun et sano olevasi erotettu keskustellessasi todistajien kanssa. Erotettujen kanssa ei tule keskustella.


      • Anonyymi

        Ensinnäkin tänne foorumille on todistajilta tulo kielletty.
        Täällä käyvät mainosvaltuutetut.
        Toiseksi heillä on velvollisuus valehdella lahkon eduksi (lahkoslangilla teokraattinen sodankäynti)
        Kolmanneksi Suomen jehovantodistajain tilinpäätös on salainen.

        Senpä vuoksi ei oikein voi "talouskuvaustasi" lahkosta oikein arvostaa

        Kun jo Raamattu on väärennetty, on hengellisyyden kanssa samoin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Miksiköhän Jehovan todistajien yhdyskuntajärjestys ei ole julkisesti näkyvillä joka ainoan valtakunnansalin seinällä? Tai miksi sitä ei ole jaettu myös ulkojäsenille?"

        Edelleenkään en näe missä ongelma oikein on ... maailmanlaajuiseen jehovantodistajuuteen kasteen kautta kuulumisen _vs_ maan juridiikkaan liittyvän yhdyskuntajärjestyksen suteen, viittaan vielä aiempaan kommenttiini.

        a) Hengellinen veljeys jehovantodistajuudessa ja uskossa on yksi asia.

        b) Sitten taloudellis-byrokraattiset vastuunjaot, maakohtaiset ja kunkin maan juridiikan mukaiset velvoitteet yhdyskuntajärjestyksineen, allekirjoutusoikeudellisine jäsenineen ja asioiden organisointi on toinen asia.

        Ps. En ole perillä (eikä suuresti edes kiinnosta) siitä miten esimerkiksi kirkon ulkopuolisissa fundisliikkeissä vastaavat asiat on hoidettu Suomessa, vaikkapa adventisteilla, lestadiolaisilla, mormoneilla ja eri herätysliikkeillä.

        "Sitten mies sanoi närkästyneenä, että minun olisi kuulemma pitänyt keskustelun aluksi ilmoittaa, että olen erotettu."

        No, tuo on sitä tyypillistä ajatusmallia, että entiset jäsenet olisivat edelleen jollakin tapaa tilivelvollisia järjestön sisäisille toimintamalleille ;-)

        <<b) Sitten taloudellis-byrokraattiset vastuunjaot, maakohtaiset ja kunkin maan juridiikan mukaiset velvoitteet yhdyskuntajärjestyksineen, allekirjoutusoikeudellisine jäsenineen ja asioiden organisointi on toinen asia.>>

        Jos tällä ei ole mitään tekemistä "hengellisyyden" kanssa, niin kerropa, miksi Jehovan todistaja -nainen ei kelpaa käsittelemään pelkästään valtakunnansalien hallintaan ja omistamiseen liittyviä asioita? Eikö tässä tapauksessa JT-naisia sorreta? Jos seurakunnassa olisi juuri tällaisiin asioihin perehtynyt ammattilainen, joka olisi nainen, miksi hänen ei sallita olla varsinainen virallinen jäsen seurakunnassa, joka ei harjoita "hengellistä toimintaa" lainkaan?

        Toisin sanoen: Miksi Suomessa yksikään nainen ei kelpaa seurakunnan viralliseksi jäseneksi?


      • Anonyymi
        JohanneksenPoika kirjoitti:

        <<Tuon asetelman voi ottaa useammalta kantilta. Itse en vielä edelleenkään ole osannut sisäistää asiasta nostettua polemiikkiä.>>

        Miksiköhän Jehovan todistajien yhdyskuntajärjestys ei ole julkisesti näkyvillä joka ainoan valtakunnansalin seinällä? Tai miksi sitä ei ole jaettu myös ulkojäsenille?

        Siksi, että se on kiusallisen eriarvoistava. Jehovan todistajat eivät yleensä itse tiedä mitään tästä yhdyskuntajärjestyksestä. Kerron omakohtaisen esimerkin.

        Kävelin vuosia sitten Helsingin asematunnelin läpi ja kohtasin Jehovan todistajia kärryillä (nykyisin heillä on sinne porttikielto). Keskustelin hetken kolmen Jehovan todistajan kanssa. Kaksi heistä oli naisia ja yksi mies, joka oli seurakunnan vanhin. Kun he keskustelussa sanoivat kuuluvansa siihen ja siihen seurakuntaan, sanoin huvikseni, että ette ole seurakunnan jäseniä, olette ulkojäseniä. He suorastaan suuttuivat ja melkein huusivat, että varmasti ovat jäseniä. Mies pysytteli hiljaa, kunnes sanoi, että sinut on varmaan erotettu. Vastasin, että kyllä. Mies arvasi, että näitä asioita tuntevat paremmin erotetut kuin seurakunnan sisäpuolellla olevat. Sitten mies sanoi närkästyneenä, että minun olisi kuulemma pitänyt keskustelun aluksi ilmoittaa, että olen erotettu. Sanoin, että minä en ole heidän kontrollissaan eikä sellaista tarvitse kertoa.

        Tämä episodi osoitti sen, että useimmat Jehovan todistajat eivät ole kuulleet edes sanaa "yhdyskuntajärjestys" eivätkä tiedä siitä mitään. Jotain hämärää siinä täytyy olla, koska sitä ei jaeta kaikille. Tuosta kolmikosta vain vanhin oli tietoinen asiasta.

        "Kun he keskustelussa sanoivat kuuluvansa siihen ja siihen seurakuntaan, sanoin huvikseni, että ette ole seurakunnan jäseniä, olette ulkojäseniä."

        Niin, pieni lisäajatus.

        Todistajuudessa usienkin sanotaan, että henkilö kuuluu srk:n x, mutta enpä muista kuulleeni sanottavan yleisesti, että henkilö on srk x:n jäsen.

        Erotettaessa tai erotessaankin ero tapahtuu Jehovan todistajista, ei seurakunnasta x.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei heillä ole asematunneliin porttikieltoa. Äläpä taas suurentele asiaa ja kerro täyttä pötyä. Asematunnelin johto päätyi, ettei kukaan uskonnollinen yhteisö saa enään sisäpuolella aseman tiloja tehdä uskonnollista työtä. Ympäröiviä kauppiaita häiritsi esimerkiksi harekrisnojen ja helluntalaisten äänekäs julistus ja laulu. Jehovan todistajilla jotka vain seisoivat hiljaa ei ollut mitään tekemistä päätöksen kanssa kieltää uskonnollinen työ. Joten tuliko taas kiva fiilis kun sait piikitellä ”heillä on porttikielto”. Annoit sellaisen kuvan, että he olisivat tehneet jotakin sellaista, miksi heillä on porttikielto.
        Teet muuten väärin kun et sano olevasi erotettu keskustellessasi todistajien kanssa. Erotettujen kanssa ei tule keskustella.

        <<Ei heillä ole asematunneliin porttikieltoa.>>

        Kyllä on, niin kuin kaikilla muillakin, jotka julistavat uskonnollista tai poliittista sanomaa. Satun tietämään tämän asian, koska soitin suoraan henkilölle, jonka vastuualueeseen asia kuului. Sen perusteella myös Kotimaa uutisoi asista:

        https://johanneksenpoika.fi/uutiset/arkisto/arkisto_k0964.html

        https://www.kotimaa.fi/artikkeli/jehovan-todistajat-eivat-enaa-paivysta-helsingin-asematunnelissa-miksi/?katselukoodi=4988a1b7023dd535e10efbc35eea4e09eef579a961ff12a92305c948443a6e1f

        Kotimaan uutisessa on minun ottamani kuva.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Miksiköhän Jehovan todistajien yhdyskuntajärjestys ei ole julkisesti näkyvillä joka ainoan valtakunnansalin seinällä? Tai miksi sitä ei ole jaettu myös ulkojäsenille?"

        Edelleenkään en näe missä ongelma oikein on ... maailmanlaajuiseen jehovantodistajuuteen kasteen kautta kuulumisen _vs_ maan juridiikkaan liittyvän yhdyskuntajärjestyksen suteen, viittaan vielä aiempaan kommenttiini.

        a) Hengellinen veljeys jehovantodistajuudessa ja uskossa on yksi asia.

        b) Sitten taloudellis-byrokraattiset vastuunjaot, maakohtaiset ja kunkin maan juridiikan mukaiset velvoitteet yhdyskuntajärjestyksineen, allekirjoutusoikeudellisine jäsenineen ja asioiden organisointi on toinen asia.

        Ps. En ole perillä (eikä suuresti edes kiinnosta) siitä miten esimerkiksi kirkon ulkopuolisissa fundisliikkeissä vastaavat asiat on hoidettu Suomessa, vaikkapa adventisteilla, lestadiolaisilla, mormoneilla ja eri herätysliikkeillä.

        "Sitten mies sanoi närkästyneenä, että minun olisi kuulemma pitänyt keskustelun aluksi ilmoittaa, että olen erotettu."

        No, tuo on sitä tyypillistä ajatusmallia, että entiset jäsenet olisivat edelleen jollakin tapaa tilivelvollisia järjestön sisäisille toimintamalleille ;-)

        <<delleenkään en näe missä ongelma oikein on ... maailmanlaajuiseen jehovantodistajuuteen kasteen kautta kuulumisen _vs_ maan juridiikkaan liittyvän yhdyskuntajärjestyksen suteen, viittaan vielä aiempaan kommenttiini.>>

        Sinä et varmaan näe mitään ongelmaa siinäkään, että yhdyskuntajärjestyksen olemassaolo pyritään pimittämään kaikilta ulkojäseniltä.

        Kun olin itse 31 vuotta JT-seurakunnan sisäpuolella, en kertaakaan kuullut sanaa "yhdyskuntajärjestys". Kun minut oli erotettu, eräs entinen Jehovan todistaja toimitti minulle yhdyskuntajärjestyksen Patentti- ja rekisterihallituksesta.

        Kukaan Jehovan todistaja ei osaa kysellä yhdyskuntajärjestyksestä, kun he eivät ole kuulleet siitä.


      • Anonyymi
        JohanneksenPoika kirjoitti:

        <<b) Sitten taloudellis-byrokraattiset vastuunjaot, maakohtaiset ja kunkin maan juridiikan mukaiset velvoitteet yhdyskuntajärjestyksineen, allekirjoutusoikeudellisine jäsenineen ja asioiden organisointi on toinen asia.>>

        Jos tällä ei ole mitään tekemistä "hengellisyyden" kanssa, niin kerropa, miksi Jehovan todistaja -nainen ei kelpaa käsittelemään pelkästään valtakunnansalien hallintaan ja omistamiseen liittyviä asioita? Eikö tässä tapauksessa JT-naisia sorreta? Jos seurakunnassa olisi juuri tällaisiin asioihin perehtynyt ammattilainen, joka olisi nainen, miksi hänen ei sallita olla varsinainen virallinen jäsen seurakunnassa, joka ei harjoita "hengellistä toimintaa" lainkaan?

        Toisin sanoen: Miksi Suomessa yksikään nainen ei kelpaa seurakunnan viralliseksi jäseneksi?

        "Jos tällä ei ole mitään tekemistä "hengellisyyden" kanssa, niin kerropa, miksi Jehovan todistaja -nainen ei kelpaa käsittelemään pelkästään valtakunnansalien hallintaan ja omistamiseen liittyviä asioita? "

        No, patriarkaalisessa systeemissä nyt vain tuppaa olemaan niin, että myös niihin juridis-vastuullisiin byrokratiahommiin valitaan vain "hengellisesti kypsät ja vastuulliset veljet," ei sitä sen kauempaa tarvitse hakea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei heillä ole asematunneliin porttikieltoa. Äläpä taas suurentele asiaa ja kerro täyttä pötyä. Asematunnelin johto päätyi, ettei kukaan uskonnollinen yhteisö saa enään sisäpuolella aseman tiloja tehdä uskonnollista työtä. Ympäröiviä kauppiaita häiritsi esimerkiksi harekrisnojen ja helluntalaisten äänekäs julistus ja laulu. Jehovan todistajilla jotka vain seisoivat hiljaa ei ollut mitään tekemistä päätöksen kanssa kieltää uskonnollinen työ. Joten tuliko taas kiva fiilis kun sait piikitellä ”heillä on porttikielto”. Annoit sellaisen kuvan, että he olisivat tehneet jotakin sellaista, miksi heillä on porttikielto.
        Teet muuten väärin kun et sano olevasi erotettu keskustellessasi todistajien kanssa. Erotettujen kanssa ei tule keskustella.

        Kuule. Johanneksen Poika ei tehnyt siinä mitään väärää siinä ettei kertonut olevansa erotettu. Se ei ole millään tavalla Johanneksen Pojan vastuulla kenen kanssa sinä tai joku muu saat tai et saa keskustella. Hänen ei tarvitse pyydellä anteeksi olemassaoloaan. Hän on vapaa ihminen ja saa keskustella ihan kenen kanssa haluaa, ja niin saavat kaikki muutkin. Erotettu ei ole velvollinen pelaamaan teidän sääntöjenne mukaan, koska ei kuulu uskontoonne eikä usko siihen. Ainahan voit lopettaa keskustelun siihen, kun asia ilmenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltä vuodelta nuo viimeisimmät kastekysymykset ovat?

        Aiemmin ei kastauduttu järjestöön.

        Kastekysymykset 1942 - 1985:

        (1) Uskotko Jehova Jumalaan, ja siihen että pelastus kuuluu Jehovalle, siihen että Jeesus Kristus on hänen poikansa jonka veri pesi syntisi pois ja jonka kautta pelastus tulee Jumalalta?

        (2) Oletko katunut syntejäsi Jumalan edessä, ja pyytänyt puhdistusta Jeesukselta Kristukselta, ja täten kääntynyt pois synnistä ja maailmasta ja omistanut itsesi varauksetta Jumalalle tehdäksesi Hänen tahtonsa?

        Näiden kastekysymysten,vuoksi ,jotka olivat voimassa vuoteen 1985 asti, katson kasteeni olevan sellainen, että se on voimassa vaikka en enää kuulukkaan Jehovan todistajiin.
        Minut kastettiin ennen vuotta 1985. Jos minut olisi kastettu tuon vuoden jälkeen päättäisin menmä uudelleen oikealle kasteelle nykyisessä ei-jt seurakunnassani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei heillä ole asematunneliin porttikieltoa. Äläpä taas suurentele asiaa ja kerro täyttä pötyä. Asematunnelin johto päätyi, ettei kukaan uskonnollinen yhteisö saa enään sisäpuolella aseman tiloja tehdä uskonnollista työtä. Ympäröiviä kauppiaita häiritsi esimerkiksi harekrisnojen ja helluntalaisten äänekäs julistus ja laulu. Jehovan todistajilla jotka vain seisoivat hiljaa ei ollut mitään tekemistä päätöksen kanssa kieltää uskonnollinen työ. Joten tuliko taas kiva fiilis kun sait piikitellä ”heillä on porttikielto”. Annoit sellaisen kuvan, että he olisivat tehneet jotakin sellaista, miksi heillä on porttikielto.
        Teet muuten väärin kun et sano olevasi erotettu keskustellessasi todistajien kanssa. Erotettujen kanssa ei tule keskustella.

        Eikä VARSINKAAN Jehovan todistajien kanssa. Heille ei saa sanoa edes:"päivää ".
        2 Joh.9-11.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos tällä ei ole mitään tekemistä "hengellisyyden" kanssa, niin kerropa, miksi Jehovan todistaja -nainen ei kelpaa käsittelemään pelkästään valtakunnansalien hallintaan ja omistamiseen liittyviä asioita? "

        No, patriarkaalisessa systeemissä nyt vain tuppaa olemaan niin, että myös niihin juridis-vastuullisiin byrokratiahommiin valitaan vain "hengellisesti kypsät ja vastuulliset veljet," ei sitä sen kauempaa tarvitse hakea.

        Mutta kun tahtovat olla ylikypsiä. Mätiä.


      • Anonyymi
        JohanneksenPoika kirjoitti:

        <<delleenkään en näe missä ongelma oikein on ... maailmanlaajuiseen jehovantodistajuuteen kasteen kautta kuulumisen _vs_ maan juridiikkaan liittyvän yhdyskuntajärjestyksen suteen, viittaan vielä aiempaan kommenttiini.>>

        Sinä et varmaan näe mitään ongelmaa siinäkään, että yhdyskuntajärjestyksen olemassaolo pyritään pimittämään kaikilta ulkojäseniltä.

        Kun olin itse 31 vuotta JT-seurakunnan sisäpuolella, en kertaakaan kuullut sanaa "yhdyskuntajärjestys". Kun minut oli erotettu, eräs entinen Jehovan todistaja toimitti minulle yhdyskuntajärjestyksen Patentti- ja rekisterihallituksesta.

        Kukaan Jehovan todistaja ei osaa kysellä yhdyskuntajärjestyksestä, kun he eivät ole kuulleet siitä.

        "Sinä et varmaan näe mitään ongelmaa siinäkään, että yhdyskuntajärjestyksen olemassaolo pyritään pimittämään kaikilta ulkojäseniltä."

        No, lähdetään vaikka ihan perusasiasta.

        Oletko tietoinen mitä juridisesti merkitsee termi uskonnollisen yhdyskunnan perustajajäsenet, mihin ja miksi heitä travitaan, sekä miksi kaikki jäsenet eivät voi olla perustajajäseniä, sekä millä termillä kutsutaan ei-perutajajäseniä?

        Mikäli sisäistät yllä olevan, niin olettaisi tuon täysin epärelevantin pseudo-ongelmien luonnin lakkaavan.

        "Kukaan Jehovan todistaja ei osaa kysellä yhdyskuntajärjestyksestä, kun he eivät ole kuulleet siitä."

        Vaikkapa Maistraatin tasolla on luokitus "Jehovan todistajien uskonnollinen yhdyskunta" josta henkilö voi tuota kautta laillisen pätevästi erota. Ero ei tapahdu seurakunnasta x.

        Luonnollisestikin ko. yhdyskunnassa on sitä perustettaessa myös lain vaatima juridinen status ja sen yhdyskuntajärjestys perustajajäsenineen, joka tarvitsee allekrjoitusoikeudelliset henkilöt _vs_ tuohon jurdiseen statukseen nähden ulkojäsenet.

        "Kukaan Jehovan todistaja ei osaa kysellä yhdyskuntajärjestyksestä, kun he eivät ole kuulleet siitä."

        Kun kyse on uskonnollisen yhdyskunnan laillis-juridisesta statuksesta, sen perustajajäsenistä ja siihen liittyvien lain vaatimien käytännön asioiden hoitamisesta.

        *

        "Uskonnollisen yhdyskunnan perustamisilmoitus"

        "Yhdyskuntajärjestyksessä täytyy mainita muun muassa" :

        - https://www.prh.fi/fi/yhdistysrekisteri/uskonnolliset_yhdyskunnat_0/uskonnollisen_yhdyskunnan_perustamisilmoitus.html

        *


      • Anonyymi

        "Nuo "viralliset jäsenet," hekään eivät omista saleja tai osuutta niistä."

        Yksilötasolla näin onkin. Jos virallinen jäsen saa kenkää, hän saa järjestöstä mukaansa vain karttamisrangaistuksen. Oma kysymyksensä on, omistaako Jehovan todistajien uskonnollinen yhdyskunta Jehovan todistajien kiinteistöt Suomessa, joita viralliset seurakunnat hallinnoivat. Vai onko laillinen omistaja USA:ssa rekisteröity Vartiotorni-seura?

        Ovatko kiinteistöt siis suomalaisessa vai ulkomaisessa omistuksessa, vai onko kyseessä laillisessa mielessä tytäryhtiö (mikäli tämän kaltainen järjestely yhdyskuntien kohdalla on edes mahdollista)? Kysymys on ainakin teoreettiselta kannalta kiinnostava. Jos kiinteistöt ovat suomalaisessa omistuksessa, periaatteessa olisi mahdollista, vaikkakaan ei ehkä käytännössä toteutetettavissa, irrottaa Jehovan todistajien Suomen osasto omaisuusmassoineen USA:ssa toimivasta keskusorganisaatiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule. Johanneksen Poika ei tehnyt siinä mitään väärää siinä ettei kertonut olevansa erotettu. Se ei ole millään tavalla Johanneksen Pojan vastuulla kenen kanssa sinä tai joku muu saat tai et saa keskustella. Hänen ei tarvitse pyydellä anteeksi olemassaoloaan. Hän on vapaa ihminen ja saa keskustella ihan kenen kanssa haluaa, ja niin saavat kaikki muutkin. Erotettu ei ole velvollinen pelaamaan teidän sääntöjenne mukaan, koska ei kuulu uskontoonne eikä usko siihen. Ainahan voit lopettaa keskustelun siihen, kun asia ilmenee.

        Kuule. Ei ole mikään ainutkertainen tilanne kun erotettu/eronnut on esitellyt velttoa selkärankaansa ja hakeutunut keskusteluun JT:n kanssa vaikka tietää todistajien pidättäytyvän yhteydenpidosta em. henkilöiden kanssa. Kyseinen tilanne on seurausta siitä, ettei henkilö kunnioita todistajia ja ilmentää hyvien tapojen vastaista käytöstä.

        >>> Ainahan voit lopettaa keskustelun siihen, kun asia ilmenee >>>

        Niinhän se aina loppuukin. Mutta vaikea ymmärtää, mikä saa ihmisen toimimaan noin epäkunnioittavasti, kehua typerää käytöstään (Jopo) ja jopa puolustamaan sitä (sinä). Mitä sillä on saavuttavinaan muuta kuin vaivautuneisuutta ja myötähäpeää huonon käytöksen johdosta?

        Maailmassa on paljon muitakin tapoja osoittaa moukkamaisuutta jos katsoo oikeudekseen halventaa jonkun uskontoa pelkästään sen takia, ettei itse usko jonkun toisen tavoin. Seuraukset vain voivat olla erilaiset. Voit kovana jätkänä kokeilla vaikka viinan juontia tai vähissä vaatteissa kuljeskelua julkisella paikalla Abu Dhabissa tai kuljeskelua moskeijassa kengät jalassa. Voi olla ettei sen jälkeen jalat kosketa vähään aikaan maata - eikä kyseessä ole mikään hengellinen kokemus.

        Onhan se helpompaa häpäistä itsensä vaikkapa Helsingin asematunnelissa eli käyttäytyä kuin keskenkasvuinen ja kehua asialla jälkeenpäin. Ehkä se aikuisuus joskus saavuttaa räkänokankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule. Ei ole mikään ainutkertainen tilanne kun erotettu/eronnut on esitellyt velttoa selkärankaansa ja hakeutunut keskusteluun JT:n kanssa vaikka tietää todistajien pidättäytyvän yhteydenpidosta em. henkilöiden kanssa. Kyseinen tilanne on seurausta siitä, ettei henkilö kunnioita todistajia ja ilmentää hyvien tapojen vastaista käytöstä.

        >>> Ainahan voit lopettaa keskustelun siihen, kun asia ilmenee >>>

        Niinhän se aina loppuukin. Mutta vaikea ymmärtää, mikä saa ihmisen toimimaan noin epäkunnioittavasti, kehua typerää käytöstään (Jopo) ja jopa puolustamaan sitä (sinä). Mitä sillä on saavuttavinaan muuta kuin vaivautuneisuutta ja myötähäpeää huonon käytöksen johdosta?

        Maailmassa on paljon muitakin tapoja osoittaa moukkamaisuutta jos katsoo oikeudekseen halventaa jonkun uskontoa pelkästään sen takia, ettei itse usko jonkun toisen tavoin. Seuraukset vain voivat olla erilaiset. Voit kovana jätkänä kokeilla vaikka viinan juontia tai vähissä vaatteissa kuljeskelua julkisella paikalla Abu Dhabissa tai kuljeskelua moskeijassa kengät jalassa. Voi olla ettei sen jälkeen jalat kosketa vähään aikaan maata - eikä kyseessä ole mikään hengellinen kokemus.

        Onhan se helpompaa häpäistä itsensä vaikkapa Helsingin asematunnelissa eli käyttäytyä kuin keskenkasvuinen ja kehua asialla jälkeenpäin. Ehkä se aikuisuus joskus saavuttaa räkänokankin.

        Jehovan todistaja luennoi toisille hyvistä tavoista :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule. Ei ole mikään ainutkertainen tilanne kun erotettu/eronnut on esitellyt velttoa selkärankaansa ja hakeutunut keskusteluun JT:n kanssa vaikka tietää todistajien pidättäytyvän yhteydenpidosta em. henkilöiden kanssa. Kyseinen tilanne on seurausta siitä, ettei henkilö kunnioita todistajia ja ilmentää hyvien tapojen vastaista käytöstä.

        >>> Ainahan voit lopettaa keskustelun siihen, kun asia ilmenee >>>

        Niinhän se aina loppuukin. Mutta vaikea ymmärtää, mikä saa ihmisen toimimaan noin epäkunnioittavasti, kehua typerää käytöstään (Jopo) ja jopa puolustamaan sitä (sinä). Mitä sillä on saavuttavinaan muuta kuin vaivautuneisuutta ja myötähäpeää huonon käytöksen johdosta?

        Maailmassa on paljon muitakin tapoja osoittaa moukkamaisuutta jos katsoo oikeudekseen halventaa jonkun uskontoa pelkästään sen takia, ettei itse usko jonkun toisen tavoin. Seuraukset vain voivat olla erilaiset. Voit kovana jätkänä kokeilla vaikka viinan juontia tai vähissä vaatteissa kuljeskelua julkisella paikalla Abu Dhabissa tai kuljeskelua moskeijassa kengät jalassa. Voi olla ettei sen jälkeen jalat kosketa vähään aikaan maata - eikä kyseessä ole mikään hengellinen kokemus.

        Onhan se helpompaa häpäistä itsensä vaikkapa Helsingin asematunnelissa eli käyttäytyä kuin keskenkasvuinen ja kehua asialla jälkeenpäin. Ehkä se aikuisuus joskus saavuttaa räkänokankin.

        "Maailmassa on paljon muitakin tapoja osoittaa moukkamaisuutta jos katsoo oikeudekseen halventaa jonkun uskontoa pelkästään sen takia, ettei itse usko jonkun toisen tavoin."

        Vartiotorni-seura on keksinyt paljonkin tapoja halventaa toisia uskontoja, sekä niitä, jotka ovat Vartiotornin uskonnon syystä tai toisesta (ihan sama mistä syystä) jättäneet. Eikä siinä vielä kaikki, vaan moukkamaisuus ulottuu usein todistajien arkiseenkin käyttäytymiseen.

        Ulkopuolinen: hyvää joulua!
        Todistaja: "kiitos" tai "hmmm"

        Erotettu: moi!
        Todistaja: (ei vastausta)


    • Anonyymi

      Johanneksenpoika taitaa olla vähäsen viihteellä! No ei se mitään, minäkin olen! Tuo Järjestön toiminnan juridisen olemassaolon ruotiminen maallikon silmin on sitten ilmeisesti se naula, joka vetää - ainakin omasta mielestä - korjaa jos olen väärässä!

      Sinä olet esitellyt sivuillasi "entisenä sisäpiiriläisenä" etten sanoisi - luopiosuuntaisena - henkilönä mielipiteitäsi Järjestön juridisesta olemuksesta Suomessa. Siinä ei ole ollut huomautettavaa muiden osalta.

      Mihin tähtäät näillä "paljastuksillasi"? Kenelle olet halunnut viestisi täällä suunnata?

      • Anonyymi

        Mikä siinä niin kovaa häiritsee kun tosiasioita tuodaan julki? Onko jotain erityistä sitä vastaan?


      • Anonyymi

        Keiden sinun mielestäsi olisi hyvä tietää järjestön säännöt ?

        Kun näyt olevan sitä mieltä että sääntöjen esiintuominen on paljastus.

        Mutta järjestön tilinpäätös olisi myös hyvä paljastaa, eikö sinustakin ?


    • Anonyymi

      Monimutkaisuuteen on syynsä eikä se johdu yhdyskuntajärjestyksestä. Erilaisiin yhdistyksiin ja yhdyskuntiin on viime aikoina yhteiskunnan ja pankkijärjestelmän taholta asetettu erilaisia valvontaa lisääviä elementtejä. Ja hyvä niin, silloin joukosta karsiutuu laillisuuden kannalta ongelmalliset ryhmät.

      Harva mihinkään yhdistykseen kuuluva on enää tietoinen siitä, mitä edes kansalliseen yhdistys-tai yhdyskuntarekisteriin kuuluminen vaatii ja mitä asioita pitää ottaa esimerkiksi talouteen liittyvissä asioissa huomioon. Rekisteriviranomainen, henkilörekisterilaki, pankki- ja maksutilejä koskeva valvontalaki sekä monet muut säädökset johtavat varsin monimutkaisiin järjestelyihin joista harva on enää kärryillä. Eikä tarvitsekaan olla koska harvoin yhdistyksen jokaisen jäsenen tehtävänä on tietää jokainen laki- ja säädöspykälä vaan jäsen voi keskittyä yhdistyksen perustoimintaan.

      Jehovan todistajat muodostavat kansainvälisen yhteisön. Tavoitteena on viime aikoina ollut, että kirjavien kansallisten säädösten sijaan yhdyskunta voisi toimia mahdollisimman yksinkertaisen, juridisesti yhtenäisen käytännön mukaisesti. Kun perusasiat on pilkottu osiin ja niitä käsitellään omina elementteinään, kaikkialla maailmassa nämä peruselementit ovat samanlaisia. Sen jälkeen niihin voidaan liittää kansallisia erikoisvaatimuksia jos kansainväliset vaatimukset eivät ole riittäviä.

      Esimerkiksi jos suomalainen yhdyskuntajärjestys tai joku muu säädös vaatii jotain uutta tai kansainvälisistä juridiikasta poikkeavaa käytäntöä, se joudutaan tietysti ottamaan käytäntöön ja liittämään kansallisten poikkeamien joukkoon. Viimeisin esimerkki tästä on vapaaehtoisten lahjoitusten antamiseen liittyvä pankkivalvontaa koskeva vaatimus joka koskee kaikkea yhdistystoimintaa Suomessa. Yhdistysten ja yhteisöjen tilejä ja maksuliikennettä hoitavat ovat olleet työllistettyjä asian tiimoilta koko Suomessa.

      Erilaisten yhtiöitä, yrityksiä ja järjestöjä koskevat lait vaativat erilaisia toimintaa koskevia järjestelyitä. Esimerkiksi joidenkin toimintojen takia kannattaa perustaa oma itsenäinen yhtiö tai yhdistys jotta voidaan rajata siirreltäviä tietoja vain tarvittavaan määrään. Se yksinkertaisesti säästää aikaa ja resursseja.

      Esimerkkinä voitaisiin ottaa viitisen vuotta sitten toteutettu järjestön kiinteistöjen omistusta ja kunnossapitoa koskenut muutos. Maailmanlaajuisesti suoritettu muutos siirsi kiinteistöjen omistuksen ja ylläpitovastuut yhdelle keskitetylle järjestön osalle. Se merkitsi suurta helpotusta yksittäisten seurakuntien vastuuhenkilöille, joilla ei välttämättä ollut osaamista sen paremmin kiinteistöhuollosta kuin juridisista kiinteistövastuistakaan. Uusi järjestelmä kattaa nyt sekä kansainvälisesti yhtenevät kiinteistövaatimukset että kansalliset kiinteistökohtaiset huoltokirjavaatimukset. Seurakunta hoitaa kiinteistössä enää paikallisen ylläpitotarkkailun ja ohjeistuksen mukaisen siivouksen. Kansalliset tekniset osastot hoitavat määräaikaiset huollot ja tarvittavat korjaukset.

      Tähänkään mennessä yksikään jäsen ei ole omistanut Valtakunnansalista mitään, oli ollut osallisena sen rakentamisessa tai rahoittamisessa tai ei. Olen itsekin ollut mukana molemmissa mutta ajatukseen ei ole astunut että omistaisin osia saleista ympäri maata. Kyllä täytyy olla kieroutunut ajatusmalli, jos alkaa laskemaan "roposia" omasta vapaaehtoisesta antamisestaan. Jopo on sellaisen ajatusmaailman mestari vaikkei itse tee mitään asian eteen eikä edes halua tehdä. Ropojopo.

      Onneksi on niitäkin, joilla taidot ja voimat riittävät (oman toimeentulonsa ja seurakunnan vastuiden hoitamisen lisäksi) tekemään työtä seurakuntien "ulkojäsenten" eteen jotta nämä voivat suorittaa tärkeintä työtä eli Valtakunnan hyvän uutisen saarnaamista parhailla mahdollisilla välineillä.

      • Anonyymi

        Kiinteistöjen hoidon logiikkasi on teokraattista sodankäyntiä.
        Jollei paikallisasiantuntemusta ennen ollut, on sitä vielä vähemmän vartiotorniseuran johdolla jossa on 0 suomalaista.

        Mutta ne jotka kiinteistöt rakentavat ja luulevat ne omistavansa pidetään harhan vallassa.

        Ja muutos tapahtui kun USA:ssa koko seurakunta erosi (ja joutui siis mökötettäväksi) mutta sai erotessaan pitää valtakunnansalinsa

        Ja tuossa edellä oleva tieto että Suomen jehovantodistajain tilinpäätös on salainen, on siis kiistämätön.

        Kristyillä on Raamattu ja siinä annetaan neuvoja seurakunnalle jonka jäsenten tulee äänestää omat vanhimpansa.
        Vartiotorniuskonnossa seurakunta ottaa vastaan vartiotorniseuran määräyksiä.


      • Anonyymi

        Minä olin vanhin, mutta ulkojäsen.
        Se siitä sitten taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinteistöjen hoidon logiikkasi on teokraattista sodankäyntiä.
        Jollei paikallisasiantuntemusta ennen ollut, on sitä vielä vähemmän vartiotorniseuran johdolla jossa on 0 suomalaista.

        Mutta ne jotka kiinteistöt rakentavat ja luulevat ne omistavansa pidetään harhan vallassa.

        Ja muutos tapahtui kun USA:ssa koko seurakunta erosi (ja joutui siis mökötettäväksi) mutta sai erotessaan pitää valtakunnansalinsa

        Ja tuossa edellä oleva tieto että Suomen jehovantodistajain tilinpäätös on salainen, on siis kiistämätön.

        Kristyillä on Raamattu ja siinä annetaan neuvoja seurakunnalle jonka jäsenten tulee äänestää omat vanhimpansa.
        Vartiotorniuskonnossa seurakunta ottaa vastaan vartiotorniseuran määräyksiä.

        Siinä olet oikeassa, että ne jotka luulevat omistavansa, elävät harhan vallassa. Onneksi heitä on kuitenkin vähän eivätkä hekään taida osallistua kovin aktiivisesti järjestön toimintaan jos sellaisia harhoja elättelevät.

        Itselläsi on sellainen harha kaiken muun lisäksi että kaikki JT:iin liittyvä olisi "teokraattista sodankäyntiä" (tällä kertaa unohdit lisäyksen "vartiotornislangi").

        Tilinpäätös lienee sellaisten ihmisten luettavissa, jotka niistä jotain tietävät ja sen perusteella antavat virallisesti toiminnalle luvan jatkaa. En usko että ymmärrät itse tilinpäätöksestä yhtään mitään joten siitä tuskin on sinulle ainakaan mitään hyötyä. Harhaisten luulojesi takia ehkä parempikin niin, väittäisit lukuja vain teokraattiseksi sodankäynniksi.

        >>> Kristyillä on Raamattu ja siinä annetaan neuvoja seurakunnalle jonka jäsenten tulee äänestää omat vanhimpansa >>>

        Mitäköhän kristittyjen Raamattua siellä peräkammarissa luetaan? Kirkkoneuvoston vaalit liittyy jonkun muun henkiolennon kuin Jumalan palvontaan mikäli sitä Raamatulla yrittää perustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinteistöjen hoidon logiikkasi on teokraattista sodankäyntiä.
        Jollei paikallisasiantuntemusta ennen ollut, on sitä vielä vähemmän vartiotorniseuran johdolla jossa on 0 suomalaista.

        Mutta ne jotka kiinteistöt rakentavat ja luulevat ne omistavansa pidetään harhan vallassa.

        Ja muutos tapahtui kun USA:ssa koko seurakunta erosi (ja joutui siis mökötettäväksi) mutta sai erotessaan pitää valtakunnansalinsa

        Ja tuossa edellä oleva tieto että Suomen jehovantodistajain tilinpäätös on salainen, on siis kiistämätön.

        Kristyillä on Raamattu ja siinä annetaan neuvoja seurakunnalle jonka jäsenten tulee äänestää omat vanhimpansa.
        Vartiotorniuskonnossa seurakunta ottaa vastaan vartiotorniseuran määräyksiä.

        Erehdyt. Julistajat ovat yhdessä voimiansa ja aikaansa säästämättä rakentaneet ihania saleja Valtakunnan Hyvän Uutisen saarnaamiseksi kaikkialle asuttuun maahan! Veljet ovat omaksuneet 140 vuoden toiminnan aikana myös kulujen budjetoinnin ja rahaa esim. sähköön ja lämmitykseen on Jumalan armosta aina järjestynyt! Myös maailmallisen lain kirjain on täytetty sadoilla erilaisten lainsäädäntöjen alueilla ja kaikkivaltias Jumala on siunannut toiminnan jatkuvan laajenemisen, joka jatkuu!

        Ulkopuolisten ja luopioiden on nähtävästi sekaannuttava Järjestön moitteettomasti toimivaan yhdyskuntarakenteeseen. Missään maassa se ei ole toiminnan keskiössä, vaan julistajat haluavat tukea maailmanlaajuista Valtakunnan Hyvän Uutisen levittämistä Raamatun käskyn mukaisesti! Jos elämä luopiona laittaa tonkimaan itselleen kuulumattomien, toisten vastuualueeseen kuuluvia asioita, luopio on valinnut väärin!

        Siksi on parasta tutustua kansainvälisen Järjestön toimintaan julistustyön näkökulmasta. Kulut on katettu yli 140 vuoden ajan vapaaehtoisilla lahjoituksilla. Seurakunnat toteuttavat Jumalan tahtoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erehdyt. Julistajat ovat yhdessä voimiansa ja aikaansa säästämättä rakentaneet ihania saleja Valtakunnan Hyvän Uutisen saarnaamiseksi kaikkialle asuttuun maahan! Veljet ovat omaksuneet 140 vuoden toiminnan aikana myös kulujen budjetoinnin ja rahaa esim. sähköön ja lämmitykseen on Jumalan armosta aina järjestynyt! Myös maailmallisen lain kirjain on täytetty sadoilla erilaisten lainsäädäntöjen alueilla ja kaikkivaltias Jumala on siunannut toiminnan jatkuvan laajenemisen, joka jatkuu!

        Ulkopuolisten ja luopioiden on nähtävästi sekaannuttava Järjestön moitteettomasti toimivaan yhdyskuntarakenteeseen. Missään maassa se ei ole toiminnan keskiössä, vaan julistajat haluavat tukea maailmanlaajuista Valtakunnan Hyvän Uutisen levittämistä Raamatun käskyn mukaisesti! Jos elämä luopiona laittaa tonkimaan itselleen kuulumattomien, toisten vastuualueeseen kuuluvia asioita, luopio on valinnut väärin!

        Siksi on parasta tutustua kansainvälisen Järjestön toimintaan julistustyön näkökulmasta. Kulut on katettu yli 140 vuoden ajan vapaaehtoisilla lahjoituksilla. Seurakunnat toteuttavat Jumalan tahtoa!

        Miksi Jehovan todistajat sitten puuttuvat toisten asioihin ja katsovat asiakseen kertoa, miten tulisi elää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erehdyt. Julistajat ovat yhdessä voimiansa ja aikaansa säästämättä rakentaneet ihania saleja Valtakunnan Hyvän Uutisen saarnaamiseksi kaikkialle asuttuun maahan! Veljet ovat omaksuneet 140 vuoden toiminnan aikana myös kulujen budjetoinnin ja rahaa esim. sähköön ja lämmitykseen on Jumalan armosta aina järjestynyt! Myös maailmallisen lain kirjain on täytetty sadoilla erilaisten lainsäädäntöjen alueilla ja kaikkivaltias Jumala on siunannut toiminnan jatkuvan laajenemisen, joka jatkuu!

        Ulkopuolisten ja luopioiden on nähtävästi sekaannuttava Järjestön moitteettomasti toimivaan yhdyskuntarakenteeseen. Missään maassa se ei ole toiminnan keskiössä, vaan julistajat haluavat tukea maailmanlaajuista Valtakunnan Hyvän Uutisen levittämistä Raamatun käskyn mukaisesti! Jos elämä luopiona laittaa tonkimaan itselleen kuulumattomien, toisten vastuualueeseen kuuluvia asioita, luopio on valinnut väärin!

        Siksi on parasta tutustua kansainvälisen Järjestön toimintaan julistustyön näkökulmasta. Kulut on katettu yli 140 vuoden ajan vapaaehtoisilla lahjoituksilla. Seurakunnat toteuttavat Jumalan tahtoa!

        "Esimerkkinä voitaisiin ottaa viitisen vuotta sitten toteutettu järjestön kiinteistöjen omistusta ja kunnossapitoa koskenut muutos. Maailmanlaajuisesti suoritettu muutos siirsi kiinteistöjen omistuksen ja ylläpitovastuut yhdelle keskitetylle järjestön osalle. Se merkitsi suurta helpotusta yksittäisten seurakuntien vastuuhenkilöille, joilla ei välttämättä ollut osaamista sen paremmin kiinteistöhuollosta kuin juridisista kiinteistövastuistakaan."

        Ei voi muuta sanoa kuin että teokraattinen valehtelu on hienosti hallinnassa.

        Muutos tuli ainoastaan siitä syystä että kiinteistöt on helpompi myydä, enää ei tarvita seurakunnalta edes muodollista hyväksyntää kun sali halutaan myydä. Saleja onkin myyty muutoksen jälkeen enemmän kuin koskaan. Jännä sattuma, eikö totta.

        Mitä kiinteistöhuoltoon ja muuhun mainitsemaasi tulee, ne eivät ole olleet koskaan mikään ongelma missään, eikä asiaan liity mitään kovin monimutkaista. Seurakunnilla on ollut aina mahdollisuus käyttää haaratoimistojen konsultaatiota, mikäli kiinteistöjen ylläpitoon ja hallintaan on liittynyt joskus harvoin jotain kysymyksiä. Eikä järjestö hoida salien juoksevia asioita edelleenkään, vanhimmathan ne hoitavat aivan kuten ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olin vanhin, mutta ulkojäsen.
        Se siitä sitten taas.

        "Minä olin vanhin, mutta ulkojäsen.
        Se siitä sitten taas."

        Niin, onhan se kovin erikoista, että kaikki eivät voi olla teknisesti evätkä jurdisesti *uskonnollisen yhdyskunnan perustajajäseniä* ja tämä ihan kuppikunnasta riippumatta.

        Kaikissa uskonnollisissa yhdyskunnissa on sen perustajajäsenet ja sitten muut jäsenet, loogista, mutta osa ei vaikuta ymmärtävän näin yksinkertaista asiaa.

        Sitten jotkut uskonnollisen yhdyskunnan perustamisen lakisääteistä perusmekaniikkaa ymmärtämättömät takertuvat voimakkaalla tunnelatauksella suomalaiseen ko. yhdyskuntia koksevaan lakitermiin 'ulkojäsenet' ja rakentavat suureen ääneen ongelman jota ei edes ole olemassa ja pitävät tuota pseudo-ongelmaa yllä vuodesta toiseen.

        Uskonnollinen yhdyskunta: https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonnollinen_yhdyskunta

        *

        "Uskonnollisen yhdyskunnan perustamisilmoitus"

        - https://www.prh.fi/fi/yhdistysrekisteri/uskonnolliset_yhdyskunnat_0/uskonnollisen_yhdyskunnan_perustamisilmoitus.html

        *

        "Uskonnollisen yhdyskunnan ja paikallisyhteisön perustamisilmoitus"

        - https://ytj.fi/index/ilmoittaminen/perustamisilmoitus/uskonnollinen_yhdyskunta_ja_paikallisyhteiso.html

        *

        "Uskonnollisten yhdyskuntien rekisteri"

        - https://www.prh.fi/fi/yhdistysrekisteri/uskonnolliset_yhdyskunnat_0.html

        *

        Jehovan todistajat uskonnollinen yhdyskunta - Rekisteröintipäivä: 31.05.1945

        Hoitaa kirjallisuuden painattamisen sekä oikeustoimet Suomessa. Vapaaehtoistyöntekijöiden tilat sijaitsevat Tikkurilassa.

        - https://fi.wikipedia.org/wiki/Vartiotorni-seura

        *

        Ps. Urheliseurassaikin on sen perustajajäset ja sitten muut jäsenet.

        - https://www.seuraohjelma.fi/seuranhallinto/seurajohtaminen/hyvahallinto/seuranperustaminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä olet oikeassa, että ne jotka luulevat omistavansa, elävät harhan vallassa. Onneksi heitä on kuitenkin vähän eivätkä hekään taida osallistua kovin aktiivisesti järjestön toimintaan jos sellaisia harhoja elättelevät.

        Itselläsi on sellainen harha kaiken muun lisäksi että kaikki JT:iin liittyvä olisi "teokraattista sodankäyntiä" (tällä kertaa unohdit lisäyksen "vartiotornislangi").

        Tilinpäätös lienee sellaisten ihmisten luettavissa, jotka niistä jotain tietävät ja sen perusteella antavat virallisesti toiminnalle luvan jatkaa. En usko että ymmärrät itse tilinpäätöksestä yhtään mitään joten siitä tuskin on sinulle ainakaan mitään hyötyä. Harhaisten luulojesi takia ehkä parempikin niin, väittäisit lukuja vain teokraattiseksi sodankäynniksi.

        >>> Kristyillä on Raamattu ja siinä annetaan neuvoja seurakunnalle jonka jäsenten tulee äänestää omat vanhimpansa >>>

        Mitäköhän kristittyjen Raamattua siellä peräkammarissa luetaan? Kirkkoneuvoston vaalit liittyy jonkun muun henkiolennon kuin Jumalan palvontaan mikäli sitä Raamatulla yrittää perustella.

        "Kirkkoneuvoston vaalit liittyy jonkun muun henkiolennon kuin Jumalan palvontaan mikäli sitä Raamatulla yrittää perustella."

        Sinä voisit perustella Raamatulla tätä ilkeämielistä vihjailuasi. Kyllä Raamatussakin kuvaillaan tilanne, jossa kristityt keskuudestaan valitsivat ihmisiä:

        Ap. t. 6:3 Valitkaa siis, veljet, keskuudestanne seitsemän hyvämaineista miestä, jotka ovat Hengen ja viisauden täyttämiä, niin me asetamme heidät tähän tehtävään.

        Kyseessä oli käytännön toiminta, joka hyvinkin rinnastuu nykyaikaisiin seurakunnan luottamustehtäviin. Hengellisissä opetustehtävissä apostolit aluksi nimittivät toimijat, mutta apostolisen seuraannon katsotaan olevan voimassa vain roomalaiskatolisessa ja ortodoksisessa kirkossa. Protestanttiset suunnat soveltavat raamatullista mallia niin, että kirkon organisaation tehtävä on varmistaa papin tehtävässä toimivan riittävä hengellinen pätevyys. Käytännössä tämä luterilaisessa kirkossa edellyttää teologian maisterin tutkintoa ja papin tehtävän valmistavia lisäopintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Esimerkkinä voitaisiin ottaa viitisen vuotta sitten toteutettu järjestön kiinteistöjen omistusta ja kunnossapitoa koskenut muutos. Maailmanlaajuisesti suoritettu muutos siirsi kiinteistöjen omistuksen ja ylläpitovastuut yhdelle keskitetylle järjestön osalle. Se merkitsi suurta helpotusta yksittäisten seurakuntien vastuuhenkilöille, joilla ei välttämättä ollut osaamista sen paremmin kiinteistöhuollosta kuin juridisista kiinteistövastuistakaan."

        Ei voi muuta sanoa kuin että teokraattinen valehtelu on hienosti hallinnassa.

        Muutos tuli ainoastaan siitä syystä että kiinteistöt on helpompi myydä, enää ei tarvita seurakunnalta edes muodollista hyväksyntää kun sali halutaan myydä. Saleja onkin myyty muutoksen jälkeen enemmän kuin koskaan. Jännä sattuma, eikö totta.

        Mitä kiinteistöhuoltoon ja muuhun mainitsemaasi tulee, ne eivät ole olleet koskaan mikään ongelma missään, eikä asiaan liity mitään kovin monimutkaista. Seurakunnilla on ollut aina mahdollisuus käyttää haaratoimistojen konsultaatiota, mikäli kiinteistöjen ylläpitoon ja hallintaan on liittynyt joskus harvoin jotain kysymyksiä. Eikä järjestö hoida salien juoksevia asioita edelleenkään, vanhimmathan ne hoitavat aivan kuten ennenkin.

        Siinä oli teokraattinen valehtelu tosiaan niin hyvin hallinnassa, että voisi epäillä haaratoimiston edustajan olevan asialla (ellei tietäisi, että Jehovan todistajien on kiellettyä pyöriä näillä palstoilla... ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erehdyt. Julistajat ovat yhdessä voimiansa ja aikaansa säästämättä rakentaneet ihania saleja Valtakunnan Hyvän Uutisen saarnaamiseksi kaikkialle asuttuun maahan! Veljet ovat omaksuneet 140 vuoden toiminnan aikana myös kulujen budjetoinnin ja rahaa esim. sähköön ja lämmitykseen on Jumalan armosta aina järjestynyt! Myös maailmallisen lain kirjain on täytetty sadoilla erilaisten lainsäädäntöjen alueilla ja kaikkivaltias Jumala on siunannut toiminnan jatkuvan laajenemisen, joka jatkuu!

        Ulkopuolisten ja luopioiden on nähtävästi sekaannuttava Järjestön moitteettomasti toimivaan yhdyskuntarakenteeseen. Missään maassa se ei ole toiminnan keskiössä, vaan julistajat haluavat tukea maailmanlaajuista Valtakunnan Hyvän Uutisen levittämistä Raamatun käskyn mukaisesti! Jos elämä luopiona laittaa tonkimaan itselleen kuulumattomien, toisten vastuualueeseen kuuluvia asioita, luopio on valinnut väärin!

        Siksi on parasta tutustua kansainvälisen Järjestön toimintaan julistustyön näkökulmasta. Kulut on katettu yli 140 vuoden ajan vapaaehtoisilla lahjoituksilla. Seurakunnat toteuttavat Jumalan tahtoa!

        Eihän se rahoitus ole vapaaehtoista.
        Vanhin sanoo että paljonko nyt tarvitaan. Sitten lasketaan kolehtilootan sisältö, ja vanhin tulee sanomaan, paljonko vielä puuttuu.
        Lahkohistoria ei tunne tapausta että vanhimman ilmoittamaa määrää ei olisi saatu kerjätyksi.
        Siitä huolimatta on lapset katsottu uudeksi tulolähteeksi. Antakoot kummitädin jäätelörahalahjan vartiotornin hallintoelimelle, viski kun on kallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se rahoitus ole vapaaehtoista.
        Vanhin sanoo että paljonko nyt tarvitaan. Sitten lasketaan kolehtilootan sisältö, ja vanhin tulee sanomaan, paljonko vielä puuttuu.
        Lahkohistoria ei tunne tapausta että vanhimman ilmoittamaa määrää ei olisi saatu kerjätyksi.
        Siitä huolimatta on lapset katsottu uudeksi tulolähteeksi. Antakoot kummitädin jäätelörahalahjan vartiotornin hallintoelimelle, viski kun on kallista.

        Kyseessä on ns. vapaaehtoinen pakko, eli painostuksen alla tehty valinta. Se on eri asia kuin vapaa valinta ilman minkäänlaista painostusta tai suostuttelua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Erehdyt. Julistajat ovat yhdessä voimiansa ja aikaansa säästämättä rakentaneet ihania saleja Valtakunnan Hyvän Uutisen saarnaamiseksi kaikkialle asuttuun maahan! Veljet ovat omaksuneet 140 vuoden toiminnan aikana myös kulujen budjetoinnin ja rahaa esim. sähköön ja lämmitykseen on Jumalan armosta aina järjestynyt! Myös maailmallisen lain kirjain on täytetty sadoilla erilaisten lainsäädäntöjen alueilla ja kaikkivaltias Jumala on siunannut toiminnan jatkuvan laajenemisen, joka jatkuu!

        Ulkopuolisten ja luopioiden on nähtävästi sekaannuttava Järjestön moitteettomasti toimivaan yhdyskuntarakenteeseen. Missään maassa se ei ole toiminnan keskiössä, vaan julistajat haluavat tukea maailmanlaajuista Valtakunnan Hyvän Uutisen levittämistä Raamatun käskyn mukaisesti! Jos elämä luopiona laittaa tonkimaan itselleen kuulumattomien, toisten vastuualueeseen kuuluvia asioita, luopio on valinnut väärin!

        Siksi on parasta tutustua kansainvälisen Järjestön toimintaan julistustyön näkökulmasta. Kulut on katettu yli 140 vuoden ajan vapaaehtoisilla lahjoituksilla. Seurakunnat toteuttavat Jumalan tahtoa!

        <<Ulkopuolisten ja luopioiden on nähtävästi sekaannuttava Järjestön moitteettomasti toimivaan yhdyskuntarakenteeseen. Missään maassa se ei ole toiminnan keskiössä, vaan julistajat haluavat tukea maailmanlaajuista Valtakunnan Hyvän Uutisen levittämistä Raamatun käskyn mukaisesti! Jos elämä luopiona laittaa tonkimaan itselleen kuulumattomien, toisten vastuualueeseen kuuluvia asioita, luopio on valinnut väärin!>>

        Järjestön kannalta on tietysti "hankalaa", kun joku paljastaa järjestön kannalta kiusallisia asioita. Vapaassa sivistysvaltiossa on kuitenkin voimassa sananvapaus, mielipiteenvapaus ja julkaisuvapaus. Minä käytän näitä vapauksia kertoessani Jehovan todistajien järjestöstä, myös sen pimeistä puolista.

        Ettei totuus unohtuisi, täytyy muistuttaa, että Jehovan todistajien järjestö on eräänlainen salaseura. Se ei kerro kaikkia oleellisia asioita edes järjestön yhteydessä oleville ulkojäsenille. Järjestöllä on useita salaisia kirjoja, joilla laumaa hallitaan. Minulla on hallussani vanhinten salainen ohjekirja useissa formaateissa ja useilla kielillä. Sen lisäksi minulla on kierrosvalvojien salainen kirja, haaratoimistojen salainen kirja ja Correspondence Guidelines. Osa näistä on useana versiona.

        Lisäksi täytyy muistaa, että Jehovan todistajien rahaliikenne on salaista. Tilinpäätös on salainen. Miksi näistä ei kerrota edes ulkojäsenille?

        Kannattaa lukea tämä juttu:

        https://johanneksenpoika.fi/uutiset/arkisto/arkisto_u0634.html


      • Anonyymi
        JohanneksenPoika kirjoitti:

        <<Ulkopuolisten ja luopioiden on nähtävästi sekaannuttava Järjestön moitteettomasti toimivaan yhdyskuntarakenteeseen. Missään maassa se ei ole toiminnan keskiössä, vaan julistajat haluavat tukea maailmanlaajuista Valtakunnan Hyvän Uutisen levittämistä Raamatun käskyn mukaisesti! Jos elämä luopiona laittaa tonkimaan itselleen kuulumattomien, toisten vastuualueeseen kuuluvia asioita, luopio on valinnut väärin!>>

        Järjestön kannalta on tietysti "hankalaa", kun joku paljastaa järjestön kannalta kiusallisia asioita. Vapaassa sivistysvaltiossa on kuitenkin voimassa sananvapaus, mielipiteenvapaus ja julkaisuvapaus. Minä käytän näitä vapauksia kertoessani Jehovan todistajien järjestöstä, myös sen pimeistä puolista.

        Ettei totuus unohtuisi, täytyy muistuttaa, että Jehovan todistajien järjestö on eräänlainen salaseura. Se ei kerro kaikkia oleellisia asioita edes järjestön yhteydessä oleville ulkojäsenille. Järjestöllä on useita salaisia kirjoja, joilla laumaa hallitaan. Minulla on hallussani vanhinten salainen ohjekirja useissa formaateissa ja useilla kielillä. Sen lisäksi minulla on kierrosvalvojien salainen kirja, haaratoimistojen salainen kirja ja Correspondence Guidelines. Osa näistä on useana versiona.

        Lisäksi täytyy muistaa, että Jehovan todistajien rahaliikenne on salaista. Tilinpäätös on salainen. Miksi näistä ei kerrota edes ulkojäsenille?

        Kannattaa lukea tämä juttu:

        https://johanneksenpoika.fi/uutiset/arkisto/arkisto_u0634.html

        Anteeksi, mutta miten tuo liittyy masinoimaasi avauksen pseudo-ongelmaan, tuohon "ulkojäsen" syndroomaasi, syytöksiisi, joita et vaikuta edelleenkään korjaavan?

        Rekisteröityä Uskonnollista yhdyskuntaa Suomessa ei edes voi olla olemassa ilman sen perustajajäseniä ja muita jäseniä ..... tai sitten se koostuisi vain ja ainoastaan muutamista perustajajäsenistä ilman, että siihen edes voisi liittyä ei-perustajajäseniä, niitä "ulkojäseniä."

        Mikä tässä on ongelmallista ja älyllisesti noin ylitsepääsemätöntä?

        Mikä vietti vetää esille laitetusta infosta ja faktoista huolimata jatkamaan omaan polveen ampumista?

        *

        Uskonnollinen yhdyskunta: https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonnollinen_yhdyskunta

        *

        "Uskonnollisen yhdyskunnan perustamisilmoitus"

        - https://www.prh.fi/fi/yhdistysrekisteri/uskonnolliset_yhdyskunnat_0/uskonnollisen_yhdyskunnan_perustamisilmoitus.html

        *

        Jehovan todistajat uskonnollinen yhdyskunta - Rekisteröintipäivä: 31.05.1945

        Hoitaa kirjallisuuden painattamisen sekä oikeustoimet Suomessa. Vapaaehtoistyöntekijöiden tilat sijaitsevat Tikkurilassa.

        - https://fi.wikipedia.org/wiki/Vartiotorni-seura

        *

        Maistraatin tasolla on luokitus "Jehovan todistajien uskonnollinen yhdyskunta" josta henkilö voi halutessaan tuota kautta laillisen pätevästi erota.

        Ero ei tapahdu seurakunnasta x, vaan "Jehovan todistajien uskonnollisesta yhdyskunnasta."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi, mutta miten tuo liittyy masinoimaasi avauksen pseudo-ongelmaan, tuohon "ulkojäsen" syndroomaasi, syytöksiisi, joita et vaikuta edelleenkään korjaavan?

        Rekisteröityä Uskonnollista yhdyskuntaa Suomessa ei edes voi olla olemassa ilman sen perustajajäseniä ja muita jäseniä ..... tai sitten se koostuisi vain ja ainoastaan muutamista perustajajäsenistä ilman, että siihen edes voisi liittyä ei-perustajajäseniä, niitä "ulkojäseniä."

        Mikä tässä on ongelmallista ja älyllisesti noin ylitsepääsemätöntä?

        Mikä vietti vetää esille laitetusta infosta ja faktoista huolimata jatkamaan omaan polveen ampumista?

        *

        Uskonnollinen yhdyskunta: https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonnollinen_yhdyskunta

        *

        "Uskonnollisen yhdyskunnan perustamisilmoitus"

        - https://www.prh.fi/fi/yhdistysrekisteri/uskonnolliset_yhdyskunnat_0/uskonnollisen_yhdyskunnan_perustamisilmoitus.html

        *

        Jehovan todistajat uskonnollinen yhdyskunta - Rekisteröintipäivä: 31.05.1945

        Hoitaa kirjallisuuden painattamisen sekä oikeustoimet Suomessa. Vapaaehtoistyöntekijöiden tilat sijaitsevat Tikkurilassa.

        - https://fi.wikipedia.org/wiki/Vartiotorni-seura

        *

        Maistraatin tasolla on luokitus "Jehovan todistajien uskonnollinen yhdyskunta" josta henkilö voi halutessaan tuota kautta laillisen pätevästi erota.

        Ero ei tapahdu seurakunnasta x, vaan "Jehovan todistajien uskonnollisesta yhdyskunnasta."

        <<Rekisteröityä Uskonnollista yhdyskuntaa Suomessa ei edes voi olla olemassa ilman sen perustajajäseniä ja muita jäseniä ..... tai sitten se koostuisi vain ja ainoastaan muutamista perustajajäsenistä ilman, että siihen edes voisi liittyä ei-perustajajäseniä, niitä "ulkojäseniä.">>

        Et taida todellakaan ymmärtää koko asian ydintä, tai sitten vain tahallaan heittäydyt ymmärtämättömäksi.

        Jos Jehovan todistajien järjestö olisi avoin ja rehellinen, se kertoisi avoimesti ja rehellisesti KAIKILLE, miten järjestö on rakennettu. Että siinä on "Kahden kerroksen väkeä". Että siinä on paljon salaisuuksia, joita ei haluta kertoa kaikille. Esim. raha-asiat ja valtakunnansalien omistus. Muistan aikoinaan, kun 1990-luvulla Espooseen rakennettiin Puolarniityntien valtakunnansalia. Kaikki puhuivat siitä "omana" salina. Kukaan ei oikaissut tuota käsitystä. Se ei todellakaan ollut minkään Espoon seurakunnan "oma". Sen omisti Helsingin rekisteröity seurakunta, johon kuuluu noin 5 vanhinta, eikä ketään muuta. Sen omistaa käytännössä kiinteistönhoito- ja omistusyhdistys, ei seurakunta. Miksi tämäkin pitää kierosti sanoa? Seurakunta on AINA yksikkö, joka harjoittaa hengellistä toimintaa. Paitsi Jehovan todistajille. Siellä seurakunnat EIVÄT HARJOITA hengellistä toimintaa. Ja puhun nyt virallisista rekisteröidyistä seurakunnista. Muuta seurakunnat ovat vain epävirallisia paikallisseurakuntia.

        Miksi järjestö ei kerro vaikka kokousohjelmissaan näistä asioista? Pelkääkö järjestö sitä, että jos se kertoo, niin halukkuus salitalkoisiin vähenee? Pelkääkö järjestö sitä, että jos se kertoo, niin halukkuus lahjoittaa rahaa vähenee? Ja eikö olisi melko reilua jakaa järjestön tilinpäätös julkisesti kaikille? Miksi rahaliikenne on salaista?

        Jehovan todistajilla ei ole rahankeräyslupaa Suomessa. Sen saaminen edellyttää tilitietojen avaamista julkiseksi. Sain muutama vuosi sitten postin välityksellä valtavan ison kirjeen, jossa oli adventtikirkon ja vapaakirkon KAIKKI rahankeräyslupaan liittyvät paperit. Paperia oli valtava pino. Järjestöt avasivat kaikki tietonsa julkiseksi. Aiheuttiko se ongelmia? Ei. Noilla järjestöillä ei nähtävästi ole mitään sellaista salattavaa, kuin Jehovan todistajilla on. Mitä sanot tähän? Eikö avoimuus kuulu nykyiseen yhteiskuntaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi, mutta miten tuo liittyy masinoimaasi avauksen pseudo-ongelmaan, tuohon "ulkojäsen" syndroomaasi, syytöksiisi, joita et vaikuta edelleenkään korjaavan?

        Rekisteröityä Uskonnollista yhdyskuntaa Suomessa ei edes voi olla olemassa ilman sen perustajajäseniä ja muita jäseniä ..... tai sitten se koostuisi vain ja ainoastaan muutamista perustajajäsenistä ilman, että siihen edes voisi liittyä ei-perustajajäseniä, niitä "ulkojäseniä."

        Mikä tässä on ongelmallista ja älyllisesti noin ylitsepääsemätöntä?

        Mikä vietti vetää esille laitetusta infosta ja faktoista huolimata jatkamaan omaan polveen ampumista?

        *

        Uskonnollinen yhdyskunta: https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonnollinen_yhdyskunta

        *

        "Uskonnollisen yhdyskunnan perustamisilmoitus"

        - https://www.prh.fi/fi/yhdistysrekisteri/uskonnolliset_yhdyskunnat_0/uskonnollisen_yhdyskunnan_perustamisilmoitus.html

        *

        Jehovan todistajat uskonnollinen yhdyskunta - Rekisteröintipäivä: 31.05.1945

        Hoitaa kirjallisuuden painattamisen sekä oikeustoimet Suomessa. Vapaaehtoistyöntekijöiden tilat sijaitsevat Tikkurilassa.

        - https://fi.wikipedia.org/wiki/Vartiotorni-seura

        *

        Maistraatin tasolla on luokitus "Jehovan todistajien uskonnollinen yhdyskunta" josta henkilö voi halutessaan tuota kautta laillisen pätevästi erota.

        Ero ei tapahdu seurakunnasta x, vaan "Jehovan todistajien uskonnollisesta yhdyskunnasta."

        Jehovan todistajat eivät itse pidä yhdyskunnan jäsenyyttä ratkaisevana, vaan seurakunnan jäsenyyttä, josta järjestö itse pitää kirjaa. On mahdollista olla seurakunnan jäsen olematta yhdyskunnan jäsen, ja sama toisin päin.

        Itse asiassa monet Jehovan todistajat eivät ole edes yhdyskunnan ulkojäseniä siinä mielessä, että eivät ole yhdyskunnan jäseniä ollenkaan. He ovat yhdyskunnan ulkopuolisia väestörekisteriin kuuluvia, jotka nyt vain sattuvat olemaan seurakunnan rekisterissä todistajiksi merkattuna.


      • Anonyymi
        JohanneksenPoika kirjoitti:

        <<Rekisteröityä Uskonnollista yhdyskuntaa Suomessa ei edes voi olla olemassa ilman sen perustajajäseniä ja muita jäseniä ..... tai sitten se koostuisi vain ja ainoastaan muutamista perustajajäsenistä ilman, että siihen edes voisi liittyä ei-perustajajäseniä, niitä "ulkojäseniä.">>

        Et taida todellakaan ymmärtää koko asian ydintä, tai sitten vain tahallaan heittäydyt ymmärtämättömäksi.

        Jos Jehovan todistajien järjestö olisi avoin ja rehellinen, se kertoisi avoimesti ja rehellisesti KAIKILLE, miten järjestö on rakennettu. Että siinä on "Kahden kerroksen väkeä". Että siinä on paljon salaisuuksia, joita ei haluta kertoa kaikille. Esim. raha-asiat ja valtakunnansalien omistus. Muistan aikoinaan, kun 1990-luvulla Espooseen rakennettiin Puolarniityntien valtakunnansalia. Kaikki puhuivat siitä "omana" salina. Kukaan ei oikaissut tuota käsitystä. Se ei todellakaan ollut minkään Espoon seurakunnan "oma". Sen omisti Helsingin rekisteröity seurakunta, johon kuuluu noin 5 vanhinta, eikä ketään muuta. Sen omistaa käytännössä kiinteistönhoito- ja omistusyhdistys, ei seurakunta. Miksi tämäkin pitää kierosti sanoa? Seurakunta on AINA yksikkö, joka harjoittaa hengellistä toimintaa. Paitsi Jehovan todistajille. Siellä seurakunnat EIVÄT HARJOITA hengellistä toimintaa. Ja puhun nyt virallisista rekisteröidyistä seurakunnista. Muuta seurakunnat ovat vain epävirallisia paikallisseurakuntia.

        Miksi järjestö ei kerro vaikka kokousohjelmissaan näistä asioista? Pelkääkö järjestö sitä, että jos se kertoo, niin halukkuus salitalkoisiin vähenee? Pelkääkö järjestö sitä, että jos se kertoo, niin halukkuus lahjoittaa rahaa vähenee? Ja eikö olisi melko reilua jakaa järjestön tilinpäätös julkisesti kaikille? Miksi rahaliikenne on salaista?

        Jehovan todistajilla ei ole rahankeräyslupaa Suomessa. Sen saaminen edellyttää tilitietojen avaamista julkiseksi. Sain muutama vuosi sitten postin välityksellä valtavan ison kirjeen, jossa oli adventtikirkon ja vapaakirkon KAIKKI rahankeräyslupaan liittyvät paperit. Paperia oli valtava pino. Järjestöt avasivat kaikki tietonsa julkiseksi. Aiheuttiko se ongelmia? Ei. Noilla järjestöillä ei nähtävästi ole mitään sellaista salattavaa, kuin Jehovan todistajilla on. Mitä sanot tähän? Eikö avoimuus kuulu nykyiseen yhteiskuntaan?

        "Et taida todellakaan ymmärtää koko asian ydintä, tai sitten vain tahallaan heittäydyt ymmärtämättömäksi."

        Päinvastoin, ymmärrän kristalin kirkkaasti mitä merkitsee uskonnollisen yhdyskunnan perustaminen .... ja sen *rakenteena perustajajäsenet ja muut jäsenet* .... joista viimeksi mainituista sinä olet rakentamassa suurta skandaalia, jolla vain ja ainoastaan nolaat itsesi perusteellisesti.

        Tämä uskonnollisen yhdyskunnan perusrakenteellisuus on simppeliä pläkkiä ja koskee kaikkia uskonnollisia yhdyskuntia.

        Toisaalta, en kertaakaan ole kuullut rivitodistajien olevan edes kiinnostuneita järjestön rakenteen ns. teknisistä elementeistä.

        *Jehovan todistajuus* on todistajille se asian sydän ja taustalla toiminnan mahdollistavat teknis-taloudelliset tekijät ja rakenteellisuus on uskottu ns. luotetuille tahoille järjestössä.

        Sitten koetat jatkaa hämmentelyä viskelemällä mielivaltaisesti avaukseen liittymättömiä eri asioita kuin telttakokousessa.

        *

        Salien rakennushommat ja myynnit ovat ihan toinen asia. Jokainen todistaja tietää hyvin, että kyseessä on "oma sali" ei oma sali ja sen, että salin suhteen voi tulla muutoksia pidemmällä aikajanalla.

        Siitä olen toki samaa meltä, että seurakuntalaisille voisi olla ihan hyvä selkeästi kertoa salien omistussuhteista ja niiden hallinnoinnin rakenteesta.

        Toisaalta, aikoinaan on selkeästi myös kerrottu salien rakennusrahastosta, taisi olla valtakunnallinen, jolla autettiin ja mahdollistetiin salien rakentaminen myös eri paikkakunnille.

        "Seurakunta on AINA yksikkö, joka harjoittaa hengellistä toimintaa. Paitsi Jehovan todistajille. Siellä seurakunnat EIVÄT HARJOITA hengellistä toimintaa. "

        Tuo asioilla ja mielikuvilla vääntelysi alkaa olla suorastaan sairaaloisissa mittasuhteissa.

        Onneksi "markinoilla" on myös älyllis-moraalisesti rehellistä, maltillista ja objektiivistä kritiikkiä.

        "Jehovan todistajilla ei ole rahankeräyslupaa Suomessa. "

        Niin, ja miten tällä asialla harjoitettu herätys-teltta-viskely liittyy avaukseen ja siinä itse rakennetuun pseudo-ongelmaan, pseudo-skandaaliin, jota et vaikuta vieläkään korjaavan?


      • Anonyymi
        JohanneksenPoika kirjoitti:

        <<Rekisteröityä Uskonnollista yhdyskuntaa Suomessa ei edes voi olla olemassa ilman sen perustajajäseniä ja muita jäseniä ..... tai sitten se koostuisi vain ja ainoastaan muutamista perustajajäsenistä ilman, että siihen edes voisi liittyä ei-perustajajäseniä, niitä "ulkojäseniä.">>

        Et taida todellakaan ymmärtää koko asian ydintä, tai sitten vain tahallaan heittäydyt ymmärtämättömäksi.

        Jos Jehovan todistajien järjestö olisi avoin ja rehellinen, se kertoisi avoimesti ja rehellisesti KAIKILLE, miten järjestö on rakennettu. Että siinä on "Kahden kerroksen väkeä". Että siinä on paljon salaisuuksia, joita ei haluta kertoa kaikille. Esim. raha-asiat ja valtakunnansalien omistus. Muistan aikoinaan, kun 1990-luvulla Espooseen rakennettiin Puolarniityntien valtakunnansalia. Kaikki puhuivat siitä "omana" salina. Kukaan ei oikaissut tuota käsitystä. Se ei todellakaan ollut minkään Espoon seurakunnan "oma". Sen omisti Helsingin rekisteröity seurakunta, johon kuuluu noin 5 vanhinta, eikä ketään muuta. Sen omistaa käytännössä kiinteistönhoito- ja omistusyhdistys, ei seurakunta. Miksi tämäkin pitää kierosti sanoa? Seurakunta on AINA yksikkö, joka harjoittaa hengellistä toimintaa. Paitsi Jehovan todistajille. Siellä seurakunnat EIVÄT HARJOITA hengellistä toimintaa. Ja puhun nyt virallisista rekisteröidyistä seurakunnista. Muuta seurakunnat ovat vain epävirallisia paikallisseurakuntia.

        Miksi järjestö ei kerro vaikka kokousohjelmissaan näistä asioista? Pelkääkö järjestö sitä, että jos se kertoo, niin halukkuus salitalkoisiin vähenee? Pelkääkö järjestö sitä, että jos se kertoo, niin halukkuus lahjoittaa rahaa vähenee? Ja eikö olisi melko reilua jakaa järjestön tilinpäätös julkisesti kaikille? Miksi rahaliikenne on salaista?

        Jehovan todistajilla ei ole rahankeräyslupaa Suomessa. Sen saaminen edellyttää tilitietojen avaamista julkiseksi. Sain muutama vuosi sitten postin välityksellä valtavan ison kirjeen, jossa oli adventtikirkon ja vapaakirkon KAIKKI rahankeräyslupaan liittyvät paperit. Paperia oli valtava pino. Järjestöt avasivat kaikki tietonsa julkiseksi. Aiheuttiko se ongelmia? Ei. Noilla järjestöillä ei nähtävästi ole mitään sellaista salattavaa, kuin Jehovan todistajilla on. Mitä sanot tähän? Eikö avoimuus kuulu nykyiseen yhteiskuntaan?

        >>> Kaikki puhuivat siitä "omana" salina. Kukaan ei oikaissut tuota käsitystä >>>

        Kenelläkään muulla ei ollutkaan luuloa, että "omasta" salista puhuminen liittyisi omistamiseen. Sulla taitaa olla aika kompleksinen suhde omistamiseen ja rahaan yleensäkin kun aiheet liikkuu suurelta osin niissä. Hoiteletko samalla pieteetillä naapuriesi rahankäytön ja omistamisen kun asia kuuluu sinulle suunnilleen saman verran kuin järjestön raha-asiat? Mielen häiriöt esiintyvät erikoisilla tavoilla.

        Pitäisikö myös JT:n lähettää sinulle KAIKKI rahankeräyslupaan kuuluvat asiakirjat? Miksi ihmeessä, alkaako Napoleon-syndrooma olla jo tuolla tasolla? Mitä ihmettä sinä niillä teet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Et taida todellakaan ymmärtää koko asian ydintä, tai sitten vain tahallaan heittäydyt ymmärtämättömäksi."

        Päinvastoin, ymmärrän kristalin kirkkaasti mitä merkitsee uskonnollisen yhdyskunnan perustaminen .... ja sen *rakenteena perustajajäsenet ja muut jäsenet* .... joista viimeksi mainituista sinä olet rakentamassa suurta skandaalia, jolla vain ja ainoastaan nolaat itsesi perusteellisesti.

        Tämä uskonnollisen yhdyskunnan perusrakenteellisuus on simppeliä pläkkiä ja koskee kaikkia uskonnollisia yhdyskuntia.

        Toisaalta, en kertaakaan ole kuullut rivitodistajien olevan edes kiinnostuneita järjestön rakenteen ns. teknisistä elementeistä.

        *Jehovan todistajuus* on todistajille se asian sydän ja taustalla toiminnan mahdollistavat teknis-taloudelliset tekijät ja rakenteellisuus on uskottu ns. luotetuille tahoille järjestössä.

        Sitten koetat jatkaa hämmentelyä viskelemällä mielivaltaisesti avaukseen liittymättömiä eri asioita kuin telttakokousessa.

        *

        Salien rakennushommat ja myynnit ovat ihan toinen asia. Jokainen todistaja tietää hyvin, että kyseessä on "oma sali" ei oma sali ja sen, että salin suhteen voi tulla muutoksia pidemmällä aikajanalla.

        Siitä olen toki samaa meltä, että seurakuntalaisille voisi olla ihan hyvä selkeästi kertoa salien omistussuhteista ja niiden hallinnoinnin rakenteesta.

        Toisaalta, aikoinaan on selkeästi myös kerrottu salien rakennusrahastosta, taisi olla valtakunnallinen, jolla autettiin ja mahdollistetiin salien rakentaminen myös eri paikkakunnille.

        "Seurakunta on AINA yksikkö, joka harjoittaa hengellistä toimintaa. Paitsi Jehovan todistajille. Siellä seurakunnat EIVÄT HARJOITA hengellistä toimintaa. "

        Tuo asioilla ja mielikuvilla vääntelysi alkaa olla suorastaan sairaaloisissa mittasuhteissa.

        Onneksi "markinoilla" on myös älyllis-moraalisesti rehellistä, maltillista ja objektiivistä kritiikkiä.

        "Jehovan todistajilla ei ole rahankeräyslupaa Suomessa. "

        Niin, ja miten tällä asialla harjoitettu herätys-teltta-viskely liittyy avaukseen ja siinä itse rakennetuun pseudo-ongelmaan, pseudo-skandaaliin, jota et vaikuta vieläkään korjaavan?

        "Toisaalta, en kertaakaan ole kuullut rivitodistajien olevan edes kiinnostuneita järjestön rakenteen ns. teknisistä elementeistä."

        Miten käsityksesi mukaan Jehovan todistajissa suhtaudutaan henkilöön, joka alkaa kysellä järjestön omistuksista tai siitä, minne rahat menevät?

        Siinä on yksi hyvä syy tiedottaa näistä asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toisaalta, en kertaakaan ole kuullut rivitodistajien olevan edes kiinnostuneita järjestön rakenteen ns. teknisistä elementeistä."

        Miten käsityksesi mukaan Jehovan todistajissa suhtaudutaan henkilöön, joka alkaa kysellä järjestön omistuksista tai siitä, minne rahat menevät?

        Siinä on yksi hyvä syy tiedottaa näistä asioista.

        "Miten käsityksesi mukaan Jehovan todistajissa suhtaudutaan henkilöön, joka alkaa kysellä järjestön omistuksista tai siitä, minne rahat menevät?"

        Lahjoitusvarojen käytöstähän kerrotaan säännöllisesti ihan avoimesti paikallisella tasolla.

        Sitten globaalilla tasolla organisaation raha-asiat ovatkin ei-läpinäkyviä, joskaan Vartiotorniseuran statuksen omaavalla organisaatiolla ei ole laillista velvollisuutta julkiseen kirjanpitoon.

        Miten sitten muut vastaavan statuksen omaavat uskonnolliset yhdyskunnat toimivat, sitä en tiedä eikä edes kiinnosta.

        Mutta edelleenkään, tämä ei liity millään tavoin avauksessa maalailtuun pseudo-skandaaliin ... uskonnollisen yhdyskunnan *perustajajäsenet & muut jäsenet.*


      • Anonyymi
        JohanneksenPoika kirjoitti:

        <<Rekisteröityä Uskonnollista yhdyskuntaa Suomessa ei edes voi olla olemassa ilman sen perustajajäseniä ja muita jäseniä ..... tai sitten se koostuisi vain ja ainoastaan muutamista perustajajäsenistä ilman, että siihen edes voisi liittyä ei-perustajajäseniä, niitä "ulkojäseniä.">>

        Et taida todellakaan ymmärtää koko asian ydintä, tai sitten vain tahallaan heittäydyt ymmärtämättömäksi.

        Jos Jehovan todistajien järjestö olisi avoin ja rehellinen, se kertoisi avoimesti ja rehellisesti KAIKILLE, miten järjestö on rakennettu. Että siinä on "Kahden kerroksen väkeä". Että siinä on paljon salaisuuksia, joita ei haluta kertoa kaikille. Esim. raha-asiat ja valtakunnansalien omistus. Muistan aikoinaan, kun 1990-luvulla Espooseen rakennettiin Puolarniityntien valtakunnansalia. Kaikki puhuivat siitä "omana" salina. Kukaan ei oikaissut tuota käsitystä. Se ei todellakaan ollut minkään Espoon seurakunnan "oma". Sen omisti Helsingin rekisteröity seurakunta, johon kuuluu noin 5 vanhinta, eikä ketään muuta. Sen omistaa käytännössä kiinteistönhoito- ja omistusyhdistys, ei seurakunta. Miksi tämäkin pitää kierosti sanoa? Seurakunta on AINA yksikkö, joka harjoittaa hengellistä toimintaa. Paitsi Jehovan todistajille. Siellä seurakunnat EIVÄT HARJOITA hengellistä toimintaa. Ja puhun nyt virallisista rekisteröidyistä seurakunnista. Muuta seurakunnat ovat vain epävirallisia paikallisseurakuntia.

        Miksi järjestö ei kerro vaikka kokousohjelmissaan näistä asioista? Pelkääkö järjestö sitä, että jos se kertoo, niin halukkuus salitalkoisiin vähenee? Pelkääkö järjestö sitä, että jos se kertoo, niin halukkuus lahjoittaa rahaa vähenee? Ja eikö olisi melko reilua jakaa järjestön tilinpäätös julkisesti kaikille? Miksi rahaliikenne on salaista?

        Jehovan todistajilla ei ole rahankeräyslupaa Suomessa. Sen saaminen edellyttää tilitietojen avaamista julkiseksi. Sain muutama vuosi sitten postin välityksellä valtavan ison kirjeen, jossa oli adventtikirkon ja vapaakirkon KAIKKI rahankeräyslupaan liittyvät paperit. Paperia oli valtava pino. Järjestöt avasivat kaikki tietonsa julkiseksi. Aiheuttiko se ongelmia? Ei. Noilla järjestöillä ei nähtävästi ole mitään sellaista salattavaa, kuin Jehovan todistajilla on. Mitä sanot tähän? Eikö avoimuus kuulu nykyiseen yhteiskuntaan?

        Järjestö toimii 240 maassa ja erilaisten lainsäädäntöjen alaisuudessa. Valtakunnan Hyvää Uutista levitetään kaikkialla asutussa maassa! On selvää että yli 140 vuoden toiminnan aikana eri maiden alueilla julistettaessa pitää noudattaa kunkin maan lakeja. Ja ne vieläpä vaihtuvatkin dramaattisin seurauksin, esim. Venäjällä toimintaa on useaan otteeseen kielletty. Kuitenkin Raamatun opetusten vieminen on saanut kaikkialla maalimassa valtavan siunauksen! Järjestön yhteydessä toimii lähes 9 miljoonaa julistajaa kautta maailman! Kiinnitätkö nyt huomiota, hyvä Johanneksenpoika, epäoleellisiin hallinnollisiin kysymyksiin, kun kysymys on Raamatun Jumalan tahdon mukaan toimimisesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järjestö toimii 240 maassa ja erilaisten lainsäädäntöjen alaisuudessa. Valtakunnan Hyvää Uutista levitetään kaikkialla asutussa maassa! On selvää että yli 140 vuoden toiminnan aikana eri maiden alueilla julistettaessa pitää noudattaa kunkin maan lakeja. Ja ne vieläpä vaihtuvatkin dramaattisin seurauksin, esim. Venäjällä toimintaa on useaan otteeseen kielletty. Kuitenkin Raamatun opetusten vieminen on saanut kaikkialla maalimassa valtavan siunauksen! Järjestön yhteydessä toimii lähes 9 miljoonaa julistajaa kautta maailman! Kiinnitätkö nyt huomiota, hyvä Johanneksenpoika, epäoleellisiin hallinnollisiin kysymyksiin, kun kysymys on Raamatun Jumalan tahdon mukaan toimimisesta?

        "On selvää että yli 140 vuoden toiminnan aikana eri maiden alueilla julistettaessa pitää noudattaa kunkin maan lakeja."

        "Raamatun opetusten vieminen on saanut kaikkialla maalimassa valtavan siunauksen!"

        Sanos muuta, mm. ohessa kerrottuja syvästi ilahduttavia "Raamatun opetuksia" ja "totuuksia" on viety laajalti ;-)

        - https://fi.wikipedia.org/wiki/Jehovan_todistajien_eskatologia

        *

        Myös tällaisia, vilpitöntä sydäntä ilahduttavia ja sykähdyttäviä lain noudatamisesta kertovia uutisia olemme saaneet suurenmoisen edun lukea:

        "Jehovan todistajien ylin johto syytteeseen pedofiilien suojelusta – Myös USA:n korkein oikeus ottaa kantaa tietojen peittelyyn"

        - https://yle.fi/uutiset/3-10925059


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Esimerkkinä voitaisiin ottaa viitisen vuotta sitten toteutettu järjestön kiinteistöjen omistusta ja kunnossapitoa koskenut muutos. Maailmanlaajuisesti suoritettu muutos siirsi kiinteistöjen omistuksen ja ylläpitovastuut yhdelle keskitetylle järjestön osalle. Se merkitsi suurta helpotusta yksittäisten seurakuntien vastuuhenkilöille, joilla ei välttämättä ollut osaamista sen paremmin kiinteistöhuollosta kuin juridisista kiinteistövastuistakaan."

        Ei voi muuta sanoa kuin että teokraattinen valehtelu on hienosti hallinnassa.

        Muutos tuli ainoastaan siitä syystä että kiinteistöt on helpompi myydä, enää ei tarvita seurakunnalta edes muodollista hyväksyntää kun sali halutaan myydä. Saleja onkin myyty muutoksen jälkeen enemmän kuin koskaan. Jännä sattuma, eikö totta.

        Mitä kiinteistöhuoltoon ja muuhun mainitsemaasi tulee, ne eivät ole olleet koskaan mikään ongelma missään, eikä asiaan liity mitään kovin monimutkaista. Seurakunnilla on ollut aina mahdollisuus käyttää haaratoimistojen konsultaatiota, mikäli kiinteistöjen ylläpitoon ja hallintaan on liittynyt joskus harvoin jotain kysymyksiä. Eikä järjestö hoida salien juoksevia asioita edelleenkään, vanhimmathan ne hoitavat aivan kuten ennenkin.

        Jos nykyinen kiinteistön ylläpitoon liittyvä tietotaito on tuolla tasolla niin mielipiteellä ei ole painoarvoa. Haaratoimistosta ei todellakaan ole saanut kiinteistöön liittyvää konsultaatiota (paikka ei ole mikään rakennusalan konsultointitoimisto) vaan seurakunnat ovat hoitaneet salejaan omin voimin ja mahdollisin tiedoin. Seurakunnissa ei välttämättä ole yhtään kiinteistöalaa tuntevaa ihmistä joten joissain paikoissa julistajat ovat olleet ongelmissa jo jonkun aikaa. Nyt tilanne on toinen kun Suomessa on piireihin jaetut rakennusalan ammattilaisten ryhmät ylläpitoon ja korjaukseen.

        Nykyään kiinteistöiltä vaaditaan korjaussuunnitelmat erilaisille aikajanoille ja LVIAS- järjestelmiä koskevat huoltokirjat. Erilaisille koneille ja laitteille on nyt määritelty huoltosyklit ja kaikille saleille valitaan saneerausten yhteydessä mahdollisimman samanlaiset laitteet niin rakennustekniikan kuin esitystekniikankin suhteen. Siis koko maailmaan, ei vain Suomeen. Silloin hankintoja voidaan tehdä keskitetysti ja kustannustehokkaasti ja laitteiden huolto yksinkertaistuu ja nopeutuu kun joka paikassa on identtiset tekniikat.

        Salien ylläpitokustannuksien takia kannattaa nykyään miettiä salien käyttöastetta ja sitä, onko järkevää rakentaa/saneerata/ylläpitää jotain kiinteistöä yhden seurakunnan takia jos lähialueella on jo Valtakunnansali jossa käyttöastetta on vapaana. Yhtä salia voi hyvin käyttää kolme seurakuntaa. Näin julistajien taloudellista osallistumista voidaan keventää. Myös kulkuvälineet ja yhteydet ovat usein paremmat kuin menneinä vuosikymmeninä joten usein välimatkakaan ei ole esteenä kiinteistöistä luopumiseen.

        Vanhojen salien myynti ei muuten ole mitään isoa bisnestä, koska kukaan ei maksa vanhoista kokoontumistiloista oikeastaan mitään. Joillain alueilla Suomessakin puretaan 1990-luvulla rakennettuja rivitaloyhtiöitä ja 1980- luvulla rakennettuja kerrostaloja ylläpitokustannusten takia joten siitä saa vertailupohjaa kiinteistöjen arvosta pienemmillä paikkakunnilla. Tilanteen punnitseminen ja ratkaisujen tekeminen erikuntoisten salien kohdalla on siis varsin monimutkainen prosessi.

        Nyt korona-aika on suonut pienen miettimistauon kun salien käyttö on nollassa joka puolella. Voi hyvin olla että nettipohjaiset yhteydet jäävät tulevaisuudessa jonkinlaiseen käyttöön koronarajoitusten poistuttua koska ne ovat kätevä tapa nopeaan kokoontumiseen ja mahdollistaa läsnäolokokemuksen kaksisuuntaisen osallistumisen ansiosta. Tekniikka ja julistajien medialaiteosaaminen on ainakin hioutunut varsin hyväksi reilussa vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se rahoitus ole vapaaehtoista.
        Vanhin sanoo että paljonko nyt tarvitaan. Sitten lasketaan kolehtilootan sisältö, ja vanhin tulee sanomaan, paljonko vielä puuttuu.
        Lahkohistoria ei tunne tapausta että vanhimman ilmoittamaa määrää ei olisi saatu kerjätyksi.
        Siitä huolimatta on lapset katsottu uudeksi tulolähteeksi. Antakoot kummitädin jäätelörahalahjan vartiotornin hallintoelimelle, viski kun on kallista.

        Vaikka et näköjään ole vähäisimmässäkään määrin tietoinen seurakunnan toiminnoista niin missä vaiheessa esittämässäsi esimerkissä vapaaehtoisuus loppui? Jos rahaa jostain syystä puuttuu niin jokainen voi kohdallaan edelleen vapaaehtoispohjalta miettiä, että voisinko minä tehdä asialle jotain. Kun kerrotaan faktat niin mikä siitä tekee kerjäämistä?

        Jos sinulla ei ole varaa viskiin niin käytä halvempia aineita jos on pakko. Jutuista päätellen on. Ja todistajilla ei ole kummeja, syyn voit lukea vaikka wikipediasta kun yleistieto näyttää jääneen matkan varrelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toisaalta, en kertaakaan ole kuullut rivitodistajien olevan edes kiinnostuneita järjestön rakenteen ns. teknisistä elementeistä."

        Miten käsityksesi mukaan Jehovan todistajissa suhtaudutaan henkilöön, joka alkaa kysellä järjestön omistuksista tai siitä, minne rahat menevät?

        Siinä on yksi hyvä syy tiedottaa näistä asioista.

        Rahan käytöstä saa hyvän kuvan kun seuraa esimerkiksi uutisvideoita erilaisista rakennusprojekteista ja avustuskohteista. Salien rakentaminen ja saneeraaminen etenee satojen salien vuosivauhtia ja kymmenen vuoden sisään on valmistunut satojen miljoonien eurojen arvosta päätoimisto-, koulutus- ja painotiloja. Mediatoimintojen kehittäminen ja maailmanlaajuinen esitystekniikan rakentaminen on vaatinut paljon varoja, samoin kehitysmaiden seurakuntien avustaminen nykyaikaisten julkaisujen ja ohjelmien saamiseksi mediatekniikan kautta julistajille. Seuraavaksi aloitetaan mediajulkaisuihin keskittyvä rakennuskompleksi johon tulee studioita ja asumistiloja sadoille työntekijöille.

        Kriisialueille toimitetaan avustustarvikkeita, rikkoutuneita saleja rakennetaan uusiksi ja julistajille rakennetaan asumistiloja ja suojia. Kymmenientuhansien beteliläisten ja rakennuksilla palvelevien vapaaehtoistyöntekijöiden ruokkiminen ja ylläpito sekä palvelustyössä kiertävien valvojien työn järjestäminen asuntoineen ja kulkuneuvoineen vaatii paljon varoja. Lähetystyöntekijöiden toiminnan mahdollistaminen maailman eri kolkissa matkakuluineen maksaa.

        Siinä on joitain kohteita, mihin "raha menee". Eikä tarvitse kysellä, sen kuin seuraa JWorgin uutisointia. Euron tarkkuudella vastausta et saa mutta suuruusluokka selviää kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahan käytöstä saa hyvän kuvan kun seuraa esimerkiksi uutisvideoita erilaisista rakennusprojekteista ja avustuskohteista. Salien rakentaminen ja saneeraaminen etenee satojen salien vuosivauhtia ja kymmenen vuoden sisään on valmistunut satojen miljoonien eurojen arvosta päätoimisto-, koulutus- ja painotiloja. Mediatoimintojen kehittäminen ja maailmanlaajuinen esitystekniikan rakentaminen on vaatinut paljon varoja, samoin kehitysmaiden seurakuntien avustaminen nykyaikaisten julkaisujen ja ohjelmien saamiseksi mediatekniikan kautta julistajille. Seuraavaksi aloitetaan mediajulkaisuihin keskittyvä rakennuskompleksi johon tulee studioita ja asumistiloja sadoille työntekijöille.

        Kriisialueille toimitetaan avustustarvikkeita, rikkoutuneita saleja rakennetaan uusiksi ja julistajille rakennetaan asumistiloja ja suojia. Kymmenientuhansien beteliläisten ja rakennuksilla palvelevien vapaaehtoistyöntekijöiden ruokkiminen ja ylläpito sekä palvelustyössä kiertävien valvojien työn järjestäminen asuntoineen ja kulkuneuvoineen vaatii paljon varoja. Lähetystyöntekijöiden toiminnan mahdollistaminen maailman eri kolkissa matkakuluineen maksaa.

        Siinä on joitain kohteita, mihin "raha menee". Eikä tarvitse kysellä, sen kuin seuraa JWorgin uutisointia. Euron tarkkuudella vastausta et saa mutta suuruusluokka selviää kyllä.

        Missä vaiheessa järjestön omiin JW uutisiin tulee juttu pedofiliakorvauksista? Auttaisi hahmottamaan vielä paremmin, mihin kaikkeen rahaa menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahan käytöstä saa hyvän kuvan kun seuraa esimerkiksi uutisvideoita erilaisista rakennusprojekteista ja avustuskohteista. Salien rakentaminen ja saneeraaminen etenee satojen salien vuosivauhtia ja kymmenen vuoden sisään on valmistunut satojen miljoonien eurojen arvosta päätoimisto-, koulutus- ja painotiloja. Mediatoimintojen kehittäminen ja maailmanlaajuinen esitystekniikan rakentaminen on vaatinut paljon varoja, samoin kehitysmaiden seurakuntien avustaminen nykyaikaisten julkaisujen ja ohjelmien saamiseksi mediatekniikan kautta julistajille. Seuraavaksi aloitetaan mediajulkaisuihin keskittyvä rakennuskompleksi johon tulee studioita ja asumistiloja sadoille työntekijöille.

        Kriisialueille toimitetaan avustustarvikkeita, rikkoutuneita saleja rakennetaan uusiksi ja julistajille rakennetaan asumistiloja ja suojia. Kymmenientuhansien beteliläisten ja rakennuksilla palvelevien vapaaehtoistyöntekijöiden ruokkiminen ja ylläpito sekä palvelustyössä kiertävien valvojien työn järjestäminen asuntoineen ja kulkuneuvoineen vaatii paljon varoja. Lähetystyöntekijöiden toiminnan mahdollistaminen maailman eri kolkissa matkakuluineen maksaa.

        Siinä on joitain kohteita, mihin "raha menee". Eikä tarvitse kysellä, sen kuin seuraa JWorgin uutisointia. Euron tarkkuudella vastausta et saa mutta suuruusluokka selviää kyllä.

        " Mediatoimintojen kehittäminen ja maailmanlaajuinen esitystekniikan rakentaminen on vaatinut paljon varoja, samoin kehitysmaiden seurakuntien avustaminen nykyaikaisten julkaisujen ja ohjelmien saamiseksi mediatekniikan kautta julistajille."

        No, eihän tästä ole niin kovinkaan kauan kun järjestö puhui varsin halveksuvaan sävyyn TV-pastoritoiminnasta, mutta nyttemmin se tuuppaa aktiivisesti eetteriin oikein hallintoelimen star-voimalla hengellisiä ainoita oikeita totuuksiaan.

        Laitetaampa oheen pari makupalaa ... rakkaus keskuudessamme ... emme me tuomitse.

        "Taking On Tony VII: Apostates & Maggots"

        - https://www.youtube.com/watch?v=zztW_E20-ZI

        *

        "Leonard Myers invokes the death penalty!"

        - https://www.youtube.com/watch?v=Y90pE_l0whE

        *

        Raskas rooli, raskas BMI ja raskaat hengen nostattimet ... sunnuntaina kokousaikaan ostetut 12 pulloa laatu-Wiskiä ja noin $ 850 ... koetan ajatella positiivisesti ajatellen laskun maksetun omista varoista ;-)

        Prioriteettien ja parhaansa palveluksessa tekemisen suhteen tämä on ilmeisesti se esimerkillinen malli seurattavaksi, harmi vain ettei saman katon alla ahertavilla beeteliläisillä ole hienoon Wi$kyyn varaa.

        "Bottlegate: Meeting a Governing Body member at the liquor store"

        - https://www.youtube.com/watch?v=1bbuNsxWkDo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahan käytöstä saa hyvän kuvan kun seuraa esimerkiksi uutisvideoita erilaisista rakennusprojekteista ja avustuskohteista. Salien rakentaminen ja saneeraaminen etenee satojen salien vuosivauhtia ja kymmenen vuoden sisään on valmistunut satojen miljoonien eurojen arvosta päätoimisto-, koulutus- ja painotiloja. Mediatoimintojen kehittäminen ja maailmanlaajuinen esitystekniikan rakentaminen on vaatinut paljon varoja, samoin kehitysmaiden seurakuntien avustaminen nykyaikaisten julkaisujen ja ohjelmien saamiseksi mediatekniikan kautta julistajille. Seuraavaksi aloitetaan mediajulkaisuihin keskittyvä rakennuskompleksi johon tulee studioita ja asumistiloja sadoille työntekijöille.

        Kriisialueille toimitetaan avustustarvikkeita, rikkoutuneita saleja rakennetaan uusiksi ja julistajille rakennetaan asumistiloja ja suojia. Kymmenientuhansien beteliläisten ja rakennuksilla palvelevien vapaaehtoistyöntekijöiden ruokkiminen ja ylläpito sekä palvelustyössä kiertävien valvojien työn järjestäminen asuntoineen ja kulkuneuvoineen vaatii paljon varoja. Lähetystyöntekijöiden toiminnan mahdollistaminen maailman eri kolkissa matkakuluineen maksaa.

        Siinä on joitain kohteita, mihin "raha menee". Eikä tarvitse kysellä, sen kuin seuraa JWorgin uutisointia. Euron tarkkuudella vastausta et saa mutta suuruusluokka selviää kyllä.

        Mutta kun pitäisi auttaa oman seurakunnan köyhiä ja apua tarvitsevia. Miksi mennä merta edemmäs kalaan?
        Ja kuka todistaa, mihin ne teidän rahat on menneet, ihan oikeesti?
        Pitääkö uskoa satusetiä, valehtelijoita? En minä ainakaan usko, ennen kun näen tilitiedot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Mediatoimintojen kehittäminen ja maailmanlaajuinen esitystekniikan rakentaminen on vaatinut paljon varoja, samoin kehitysmaiden seurakuntien avustaminen nykyaikaisten julkaisujen ja ohjelmien saamiseksi mediatekniikan kautta julistajille."

        No, eihän tästä ole niin kovinkaan kauan kun järjestö puhui varsin halveksuvaan sävyyn TV-pastoritoiminnasta, mutta nyttemmin se tuuppaa aktiivisesti eetteriin oikein hallintoelimen star-voimalla hengellisiä ainoita oikeita totuuksiaan.

        Laitetaampa oheen pari makupalaa ... rakkaus keskuudessamme ... emme me tuomitse.

        "Taking On Tony VII: Apostates & Maggots"

        - https://www.youtube.com/watch?v=zztW_E20-ZI

        *

        "Leonard Myers invokes the death penalty!"

        - https://www.youtube.com/watch?v=Y90pE_l0whE

        *

        Raskas rooli, raskas BMI ja raskaat hengen nostattimet ... sunnuntaina kokousaikaan ostetut 12 pulloa laatu-Wiskiä ja noin $ 850 ... koetan ajatella positiivisesti ajatellen laskun maksetun omista varoista ;-)

        Prioriteettien ja parhaansa palveluksessa tekemisen suhteen tämä on ilmeisesti se esimerkillinen malli seurattavaksi, harmi vain ettei saman katon alla ahertavilla beeteliläisillä ole hienoon Wi$kyyn varaa.

        "Bottlegate: Meeting a Governing Body member at the liquor store"

        - https://www.youtube.com/watch?v=1bbuNsxWkDo

        Mistä sinä kokousajat ja ihmisten varallisuuden tiedät? Kateus vie kalatkin järvestä sanotaan ja sinulta on nyt sitten viety viskit hyllystä. Eiköhän viinakaupassa käynti ole ihan laillista puuhaa USAssa niinkuin Suomessakin. Suomessa tosin 60 eculla ei kummoista viskiä vielä saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä kokousajat ja ihmisten varallisuuden tiedät? Kateus vie kalatkin järvestä sanotaan ja sinulta on nyt sitten viety viskit hyllystä. Eiköhän viinakaupassa käynti ole ihan laillista puuhaa USAssa niinkuin Suomessakin. Suomessa tosin 60 eculla ei kummoista viskiä vielä saa.

        Ja mistä sinä tiedät etten tietäisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä kokousajat ja ihmisten varallisuuden tiedät? Kateus vie kalatkin järvestä sanotaan ja sinulta on nyt sitten viety viskit hyllystä. Eiköhän viinakaupassa käynti ole ihan laillista puuhaa USAssa niinkuin Suomessakin. Suomessa tosin 60 eculla ei kummoista viskiä vielä saa.

        Ihan niinkuin vain vartiotornilahkolaisilla olis yksinoikeus teokrasttiseen sodankäyntiin.
        Oletteko patentoineet sen?
        Tuskinpa. Ja siksi laitamme 2x paremman teokraattisen sodankäynnin iskun teille Urpoille.


    • Anonyymi

      Helsingin rautatieaseman lehtiständillä kävi muutama puliukko hakemassa lehtiä. Ei varmasti kovin usein muita keskustelijoita siellä ollut. Todistajat olivat hyvin tosikkomaisia hattusetiä ja hamerouvia. Ilmeisesti tyyliä oli haettu Englannin kuningattaren palatsin vartijoilta.

      • Anonyymi

        Pidän kovasti julistajattarien kauniista ja iloisesta olemuksesta! He kohottavat mieleni aina, kun heitä tapaa! Heidän läsnäolonsa kunnioittaa miestä, ystävällinen käytös heijastuu myös kiinnostuneihin! Kaunis pukeutuminen on piste i:n päällä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidän kovasti julistajattarien kauniista ja iloisesta olemuksesta! He kohottavat mieleni aina, kun heitä tapaa! Heidän läsnäolonsa kunnioittaa miestä, ystävällinen käytös heijastuu myös kiinnostuneihin! Kaunis pukeutuminen on piste i:n päällä!

        Olisi hyvä värvätessä kertoa, että paitsi että raamattumme on väärennös, emme anna värvätyille raamatullista äänioikeutta vanhinten valintaan.
        Ja vaikka värvättyjen tulee vapaaehtoisesti rahoittaa, heillä ei ole oikeutta nähdä tilinpäätöstä. Se on salainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi hyvä värvätessä kertoa, että paitsi että raamattumme on väärennös, emme anna värvätyille raamatullista äänioikeutta vanhinten valintaan.
        Ja vaikka värvättyjen tulee vapaaehtoisesti rahoittaa, heillä ei ole oikeutta nähdä tilinpäätöstä. Se on salainen.

        Vartiotorni kirjoitti perustajansa Russellin aikaan seurakuntalaisten Raamatun mukaisesta tavasta valita vanhemmat.
        Seurakuntalaisilta, jehovantodistajilta on poistettu tuo oikeus ja heidät on laitettu kehumaan tuon oikeutensa poistamista.

        Ja oikeuden poistaja kirjoittaa vartiotorniin toimivansa Raamatun mukaisesti.

        Tämäkin kokonaisuus antaa ymmärtää tutkijoiden käyttämän ilmaisun, mielenhallinta, osuvuutta lahkosta puhuttaessa.

        Niin, näille ulkojäsen-todistajille on lahkossa annettu kielto tulla tälle foorumille, ja he noudattavat kieltoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotorni kirjoitti perustajansa Russellin aikaan seurakuntalaisten Raamatun mukaisesta tavasta valita vanhemmat.
        Seurakuntalaisilta, jehovantodistajilta on poistettu tuo oikeus ja heidät on laitettu kehumaan tuon oikeutensa poistamista.

        Ja oikeuden poistaja kirjoittaa vartiotorniin toimivansa Raamatun mukaisesti.

        Tämäkin kokonaisuus antaa ymmärtää tutkijoiden käyttämän ilmaisun, mielenhallinta, osuvuutta lahkosta puhuttaessa.

        Niin, näille ulkojäsen-todistajille on lahkossa annettu kielto tulla tälle foorumille, ja he noudattavat kieltoa.

        Niin, ja todistajat puhuvat koripalloilevasta Awak neitosesta, että jos tämä olisi kunnollinen, niin halveksisi koripalloa, odottelisi maailmanloppua kuten muutkin ja valehtelisi niin perkeleesti jotta vartiotorni kävisi kaupaksi.

        Todistajille on annettu työkaluksi valehtelu, lahkoslangilla teokraattinen sodankäynti.
        Joh. 8:44 valheen isä on perkele


    • Anonyymi

      Rekolan sali rakennetaan tulevana kesänä. Minulla on sinne kilometrin kävelymatka. Pitänee käydä kyselemässä mikä seurakunta sen uuden salin ja tontin omistaa. Käsittääkseni ei ainakaan Korso tai Keravan seurakunta.

      • Anonyymi

        Siellä sitä kelpaa joka tapauksessa nauttia maailmanlopun odottelemisesta.

        Kysyin todistajalta tuosta, niin hän vakuutti että se on parasta koko uskonnossa.

        Kun itse sanoin käsittäväni elämän luojan lahjaksi, josta nautin niin mato-ongella kuin tanssiaisissakin tavatessani uusia ihmisiä, töissäkin, teenhän tarpeellista työtä kun siitä palkka maksetaan ja voin sitten taas ostaa, luojalle kiitos, jotain kivaa. Viskiä en kuitenkaan, vaikka hallintoelimessä osaavat antaa sille arvon kerjättyään lapsilta jäätelörahat.

        Todistajaa tämä ei vakuuttanut. Sanoi menevänsä mieluummin haaveksimaan ja nauttimaan maailmanlopusta, nyt kun järjestelmäasioiten päätös ei enää ole kurantti oppi, jatkoi hän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä sitä kelpaa joka tapauksessa nauttia maailmanlopun odottelemisesta.

        Kysyin todistajalta tuosta, niin hän vakuutti että se on parasta koko uskonnossa.

        Kun itse sanoin käsittäväni elämän luojan lahjaksi, josta nautin niin mato-ongella kuin tanssiaisissakin tavatessani uusia ihmisiä, töissäkin, teenhän tarpeellista työtä kun siitä palkka maksetaan ja voin sitten taas ostaa, luojalle kiitos, jotain kivaa. Viskiä en kuitenkaan, vaikka hallintoelimessä osaavat antaa sille arvon kerjättyään lapsilta jäätelörahat.

        Todistajaa tämä ei vakuuttanut. Sanoi menevänsä mieluummin haaveksimaan ja nauttimaan maailmanlopusta, nyt kun järjestelmäasioiten päätös ei enää ole kurantti oppi, jatkoi hän

        Kannattaisi tehdä valtakunnansalit muistuttamaan Nooan arkkia, pienemmässä koossa ehkä silti. Maailmanlopun odottelun sali, vähän olisi siistiä. Saattaisi tietysti vaikeuttaa salin uuskäyttöä esim. biljardisalina sitten, kun järjestö myy kiinteistön.


      • Anonyymi

        Ehdotan salille nimeksi Psykoterapiakeskus tai sitten Rekolan hybnoosiklubi. Siellä saapi mielenterveytensä pois raiteiltaan ja tarvittaessa karttamistuomion.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdotan salille nimeksi Psykoterapiakeskus tai sitten Rekolan hybnoosiklubi. Siellä saapi mielenterveytensä pois raiteiltaan ja tarvittaessa karttamistuomion.

        Amen.


    • Anonyymi

      Eihän "kieroilta" voi muuta odottaakkaan.

    • Anonyymi

      " Väärä ei voi suoristua, eikä vajaata voi täydeksi laskea." (Aku Ankka 1:15)
      Siihen ei Peräilmakaan auta.

      • Anonyymi

        Jatketaan siitä mihin jäätiin


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1729
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1644
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1344
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1332
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe