Miksi muuntotukea ei voi saada nuorempiin kuin 2009 käyttöönotettuihin autoihin? Kyllä on taas typeryys huipussaan, en ymmärrä.
Enkä muutenkaan ymmärrä tätä polttoaineiden hinnantasaus politiikkaa, kun pitäisi suosia ekologisia vaihtoehtoja. Kaasukonversio autolle on laitettu käyttövoima ero, joka tekee pieniä kilometrejä ajavalle muunnoksen kannattamattomaksi. Flexifuelia ei näköjään voi ajatella, kuin yli 10v vanhoihin autoihin, ja senkin polttoaineen hinta kulkee jostain syystä hyvin paljon samaa rataa ylöspäin kuin bensan, vaikka ei olekaan bensaa.
Jos halutaan että liikenteen päästöt pienenee, pitää ekologisista vaihtoehdoista tehdä mahdollisia ja edullisempia!
Flexifuelin hölmöt laindäädännöt
1
81
Vastaukset
- Anonyymi
Muuntotuen saa vain vanhoihin autoihin vain Suomessa. Muualla EU:ssa tilanne on toisin. Uudempiinkin kyllä saa, kunhan hankkii paperit, joilla saa auton muttoskatsastettua. Käytännössä uudenpiin kun 2009 pitäisi teettää pakaokaasuanalyysit ja niihin liittyvät päästömittaukset VTT:llä tai vastaavalla taholla. Tuon vaatimuksen vuoksi tulee siksi liian kalliiksi asentaa uudempiin. Vanhemmilla autoilla muutoskatsastus onnistuu, jos auto läpäisee katsastuksessa normaalin pakokaasutestin. Sarjan tai softan asentajaa ei kysellä. Tai mahdollisesti kysellään mutta siihen ei tarvitse vastata.
Kaauautojen osalta en osaa kommentoida.
Nimim. FlexFuel- konvertoidun auton muutoskatsastuttanut ja muuntotuen saanut
Erään muuntosarjan myyjän vastaus tiedusteluun, voiko muuntosarjan asentaa uudempiin autoihin kuin 2009:
"(Muuntosarja) toimii moitteetta uusissa autoissa ja muissa EU-maissa tuetaan sen asentamista minkä ikäiseen ajoneuvoon tahansa. Kuitenkin Suomessa Traficom on päättänyt, että vain ennen 1.9.2009 rekisteröityihin autoihin voi tehdä kevennetyn muutoskatsastuksen, joka on edellytys muuntotuen saamiseksi. Auton, joka on rekisteröity 1.9.2009 jälkeen voi myös muutoskatsastaa, mutta valitettavasti Traficomin vaatimuksista johtuen prosessin hinta nousee useisiin tuhansiin euroihin. Muutoskatsastaminen sekä tieliikennekelpoisuus on aina auton omistajan vastuulla."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1045497
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai944801Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1394752Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3672169- 1101954
- 1051747
- 2561547
- 3701298
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.591131- 2041061