Tuli lankesi taivaasta, ja . . . mitä?

Anonyymi

Tuli lankesi taivaasta, ja . . . mitä?


Ihmisten – kristittyjenkin – olemuksessa asuu petollinen vallanhimo. Sen selkeä tuntomerkki on halu olla ”jokin suuri” , joka olisi toisia ylempänä, kuin korokkeella.

Eräs tällainen vouhotus suomalaisessa kristikunnassa on näkynyt jo kymmeniä vuosia jatkunut ”profeetta -agenda”!

Yksi ja toinen on unelmoinut, että hän olisi kuin muinainen profeetta Elia, joka sai tulenkin lankemaan taivaasta! Ja tälläkin hetkellä on jonossa näitä ehdokkaita, jotka luulevat, että kun ”tuli lankeaisi taivaasta” - silloin kansakin uskoisi, että nyt, nyt…. Mitä siis? Että jokin profeetan titteli ja valta olisi taattu?
Voi näitä infantiileja harhoja...



Tulen lankeaminen taivaasta?


Raamatussa on kuitenkin kattava näkymä siitä, mitä tulen lankeaminen taivaasta oikin on? Se ei ole mikään profeetan merkki, siis UT:ssa, vaan mitä?
Koottuna yhteen, tulen lankeaminen on kirjoitettuna:

1. Kuningastenk. 18:36-39 (profeeetta Elia)

2. Kuningastenk 1: 8-15 (profeetta Elisa)

Luukas 9:52-56, Jeesus ja oppilaat

Ilmestyskirja 13:13 ( villitsevien henkien ihmeet)

2.Tess 2:9-12

(Ole hyvä ja lue huolellisesti em:t Raamatun opetukset.)



* Tulen lankeaminen taivaasta oli ELIAN tapauksessa Jumalan "tuomion" merkki. Kansa oli eksynyt epäjumalien palvelukseen, ja Elia toimi Jumalan ja eksyneen kansan välissä. Kun tuli lankesi alttarille, kansa ei huutanut ”Elia on oikea profeetta”. Ei.

Se huusi ”Herra on Jumala!”

Jumalan pyhyys kävi konkreettisesti ilmi. Jumala ilmestyi tuomion tulessa. Vasta kun tuli oli polttanut kaiken saastan poroksi, tuli kansan kauan odottama ”sateen siunaus”. (1. Kun 18: 42-46)

* Profeetta ELISAN tapaus. Tulen lankeaminen taivaasta oli Jumalan rangaistuksen väline. Kun 50 miestä lähestyi pahoissa aikeissa, pilkaten ELISAA, he saivat palkintonsa. Sitten tuli vielä 50 miestä ja sama kohtalo. Kolmas saattue – 50 miestä, säästyi. He ryhtyivät asialliseen keskusteluun ja profeetta Elisan tehtävä tuli hoidettua.


* Jeesus ja opetuslapset? Luukkaan 9. luvussa kerrottu tapaus kuitenkin valaisee, ettei Herramme Jeesus sallinut tällaista ”tulen lankeamista” ihmisen ”hävittämiseksi”. Uudemmissa raamatunkäännöksissä on jätetty osa tapauksesta kertomatta? Mutta tässä Biblian 1776 jakeet sensuroimatta:

Luukas 9:52 -56
”Ja lähetti sanansaattajat edellänsä, ja he menivät yhteen Samarialaisten kylään, majaa hänelle valmistamaan. Ja ei ne häntä ottaneet vastaan, että hänen kasvonsa oli käännetty menemään Jerusalemia päin.

Mutta kuin hänen opetuslapsensa Jakob ja Johannes sen näkivät, sanoivat he: Herra, tahdotkos, niin me sanomme, että tuli tulee taivaasta ja kadottaa heidät, niinkuin Eliaskin teki?

Mutta Jesus käänsi itsensä ja nuhteli heitä, sanoen: ette tiedä, minkäkaltaisen hengen te olette. Sillä Ihmisen Poika ei ole tullut kadottamaan ihmisten sieluja, mutta vapahtamaan. Ja he menivät toiseen kylään.”
--------------------------------------

Tapaus valaisee, ettei Herramme Jeesus antanut lupaa käyttää ”tulta taivaasta” ihmisiä vastaan.

Koska ”tuli” on kautta Raamatun nähtävissä Jumalan TUOMIOIDEN asioihin. Lopuksi Jumala kyllä tuomitsee tulella syntisen ja paatuneen maailman. Kuten apostoli Pietari opettaa, 2 Piet 3: 7-12. Niinkuin kävi muinoin Sodoman kaupungin.

Puhutaan kyllä ”herätyksen tulesta”? Ja se käsitetään joksikin fanaattiseksi liikehdinnäksi, jossa herätys leviäisi kuin jokin tuli? Kyllä ja ei? Kyllä, siten että Jumalan ilmestyminen Pyhän Hengen herättävässä voimassa sisältää ”tulen”. Puhdistavan tuomion tule, jossa
• synti näkyy syntinä
• armo armona
• ristin työ ainoana tienä Jumalan luokse
• pyhyys ja pahuus erottuvat toisistaan
• kadotus ja iankaikkinen elämä tulevat selväksi

Tällaisen herätyksen lyömätön oppikirja on Apostolien teot! Jumalan voima. kunnia, pyhyys ja armo näkyivät!

Kuka on valmis Jumalan ”tulen” alle? Sillä siinä palaa poroksi kaikki, mikä ei Jumalalle kelpaa?
1 Kor 3:11 >>. Jäljelle jää – jos jää – puhdistettuja astioita, tulella koeteltuja. Sellaiset eivät enää havittele ”profeetan kukkuloita” ja viittoja, vaan nöyrästi tottelevat Jeesuksen jättämää tehtävää:
Viekää ilosanoma kaikkeen maailmaan!


Väärien ja vllitsevien henkien ”tulen lankeminen taivaasta” ?


Lopunajan ongelma on, että paholainen tahtoo matkia kaikkea. Siis tulen lankeamistakin, ihmeitä ja merkkejä, kuten mm. Paavali opettaa tessalonikan uskovia. 2 Tess 2:9-12.

Tämä valhehenkien eksytys huipentuu lopuksi näin:
Ilmestyskirja: 13:13

”Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden..”
(Tällä pedolla on karitsan sarvet ja se puhuu kuin lohikäärme…)

Nyt on aika terästäytyä. Eikä juosta kenenkään perässä!

Virsi 79

11

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onhan se tietysti, ILONI ja RIEMUNI, kun Luet,
      Vähän on kuitenkin sinua vastaan, ei paljoa :)

      Ilm. 2:
      "2 Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää;"

      "14 Mutta minulla on vähän sinua vastaan:"

      Nyt kuten tiedät, Herra ei ole iloinen jos toinen ottaa toisen sanan omaan suuhunsa ja VIELÄPÄ VÄÄRIN!
      mutta kuten sanoin, ilo on kun te itse pyritte tutkimaan.

      Nyt HUOLELLISUUTTA, eli tarkasta uudelleen, missä oli Elia ja Elisan "tulet" taivaasta:
      1 Kun 18 - HYVÄ
      2 Kun 1 - Aagghhh!

      Nyt hiukan TAUSTAA, eli muita Raamatun paikkoja jotka antavat lisää ymmärrystä ja "taustaa" tapahtumille:
      Luukas 9:52-56 - eli OIKEIN,
      MUTTA
      - menivät erääseen samarialaisten kylään
      - opetuslapsensa Jaakob ja Johannes (viittaus Galatiankirjeeseen sekä Roomalaiskirjeeseen:2.
      valheveljiä, petollisia työntekijöitä!

      ja Galatian MAAKUNNNAN eli alueen seurakuntien VITSAUS:
      Pietari, Johannes sekä Jaakob, jiden päälle paavali laski KIROUKSEN, sitä en tiedä, miten tämä kirous sitten menee, poistiko Herra sen vai mitä:
      NYT
      Gal. 2:
      " niin Jaakob ja Keefas ja Johannes, joita pidettiin pylväinä,"
      Gal. 1:
      7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
      ja
      8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
      ja
      Gal. 2:
      4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,

      Luikertaneita, mikä otus luikertelee!
      VALHEVELJIÄ!
      Hiipineet
      vakoilemaan!

      ei uskaltaneet julkisesti, päivän valossa tulla esille!

      eli tässä sitten on ne jotka tahtoivat TUHOTA SAMARAILAISET:
      eli epäpyhät ja saastaiset ihmiset, jotka eivät ole, näidän: "jalojen petollisten, valhevelkien" mielestä oikeita juutalaisia, vaikka asuivat, juuri sillä alueelle missä olivat isiltä saaneet alueen ELI JAAKOBIN JÄLKELÄISET:
      Muista en en sano, mitään, kuka oli ja kuka ei ollut OIKEA Juudaan eli Jaakobin jälkeläinen:

      Ap. t. 10:
      14 Mutta Pietari sanoi: "En suinkaan, Herra; sillä en minä ole ikinä syönyt mitään epäpyhää enkä saastaista".
      ja
      28 Ja hän sanoi heille: "Te tiedätte, että on luvatonta juutalaisen miehen seurustella vierasheimoisen kanssa tai mennä hänen tykönsä; mutta minulle Jumala on osoittanut, etten saa sanoa ketään ihmistä epäpyhäksi enkä saastaiseksi.

      juutalaisen miehen seurustella vierasheimoisen kanssa tai mennä hänen tykönsä;
      mutta minulle Jumala on osoittanut,
      etten saa sanoa ketään ihmistä epäpyhäksi enkä saastaiseksi. ! ! !
      ja tämä on samalla tavalla kuin Johannes 4
      Joh. 4:
      5 Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
      27 Samassa hänen opetuslapsensa tulivat; ja he ihmettelivät, että hän puhui naisen kanssa. Kuitenkaan ei kukaan sanonut: "Mitä pyydät?" tai: "Mitä puhelet hänen kanssaan?"

      - opetuslapsensa tulivat
      - ja he ihmettelivät, että hän puhui naisen kanssa.
      - Kuitenkaan ei kukaan sanonut: "Mitä pyydät?" tai: "Mitä puhelet hänen kanssaan?"

      eli Jeesus ei totellut isien-perinnäis-sääntöjä!

      No, kuten Muistat, PIETARI, todettuaa, että Jeesus on Jumalan Poika ja Messias, NUHTELEE HERRAA!

      Matt. 16:
      16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
      ja
      22 Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi nuhtelemaan häntä sanoen: "Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko".

      eli heti, tuli "oikea juutalainen" esille!

      No tässä sitten on kaksi, heistä, ja he tahtovat, tuhota epäpyhät ja saastaiset samarialaiset!
      Ei he ajatelleet, mikä oli Jumalan ja mikä ihmisen, vaan omaa kiukkuaa purkivat ja vihaansa ja inhoa Samarialasia kohtaa!
      Kuten tämä oli heille. varmasti KOVA paikka:
      Ap. t. 1:
      8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman,
      "te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja
      - Samariassa
      - ja aina maan ääriin saakka".
      eli mentävä oli epäpyhien ja saastaisten tykö!
      se oli Jeesuksen lähestyskäsky heille, kovapäisille juutalaisille!

      Nyt Jeesus nihtelee heitä, sillä Jumalan Pojan tehtävä eikä VIRKA OLE tappaa ja tuhota vaan PELASTAA:
      Luuk 4
      18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,

      Mutta TULEE AIKA JA ON JO; kun Herra antaa palvelijoileeen vallan, sitten tehdä mitä tekevät, eikä se ole pelastuksen vaan rangaituksen virka ja toimi.

      "Tapaus valaisee, ettei Herramme Jeesus antanut lupaa käyttää ”tulta taivaasta” ihmisiä vastaan."
      Kyllä tavallaan, mutta ei ihan:
      Eikö Herra Jeesus ole juuri se Jumala joka oli Mooseksen kanssa sekä Eliaan että ilmestyskirjan Profeettojen että muiden joilla on ja annettaan rautinen valtikka, millä hajoitetaan savi-astiat!
      jatkuu 1/2

    • Anonyymi

      Eikö Herra Jeesus ole juuri se Jumala joka oli Mooseksen kanssa sekä Eliaan että ilmestyskirjan Profeettojen että muiden joilla on ja annettaan rautinen valtikka, millä hajoitetaan savi-astiat!

      Nyt Tiedät ja muistat että, Herra ei MUUTU eikä muuta tahi poista Sanoja mitä on sanonut:
      Jes. 41:4
      Kuka on tämän tehnyt ja toimittanut? Hän, joka alusta asti kutsuu sukupolvet esiin: minä, Herra, joka olen ensimmäinen ja viimeisten luona vielä sama.

      Jes. 43:13, Jes. 46:4, Jes. 48:12
      Kuule minua, Jaakob, ja sinä, Israel, jonka minä olen kutsunut: Minä olen aina sama, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen.

      Joten, Jumala ON KIIVAS!
      eli Isä, eli Jumala Kaikkivaltias, eli Herra Sebaot:
      Jeesus Jumalan POIKA ei ole, vielä, mutta tulee olemaan, kun VIRKA on TÄYTETTY:
      sitten tulee Jumalan ja KARITSAN VIHA:
      ei laupias, Pelastaja vaan Kostaja, mistä voi lukea ilmestyskirjasta.

      Nyt:
      Eikö Herra Jeesus ole juuri se Jumala joka oli Mooseksen kanssa sekä Eliaan että ilmestyskirjan Profeettojen että muiden joilla on ja annettaan rautinen valtikka, millä hajoitetaan savi-astiat!

      tästä päästää aasin.sillan kautta tähän:
      1 Kor 3:
      10 Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.
      11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
      12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
      13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
      14 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
      15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.

      2. Tim. 2:
      20 Mutta suuressa talossa ei ole ainoastaan kulta-ja hopea-astioita, vaan myös puu-ja saviastioita, ja toiset ovat jaloa, toiset halpaa käyttöä varten.
      21 Jos nyt joku puhdistaa itsensä tämänkaltaisista, tulee hänestä astia jaloa käyttöä varten, pyhitetty, isännälleen hyödyllinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmis.

      Nyt sekoitat ja et lukenut, jo kirjoittamaani, missä lie ketjussa, kunnolla vaan hätäisesti :)
      eli TARKUUTTA!

      Nyt Kun rakennat taloa, eli rakennusta:
      SITÄ EI TESTATA tulelle!
      Mutta se kestäminen saattaa tulla eteen, ei ole varmaa että tulee, mutta jos tulee, ihminen itse, sielu ei siitä pala vaan pelastuu, oma rakantaminen on sitten ollut turhaa.

      SAVI_ASTIA, jonka voimme itse "päättää" tehdä, Jumalan avulla, niin se testataan tulella.
      eli tulinen pätsi!
      jos se astia ,eli me emme kestä, niin Jumala särkee ja rikkoo sen astian ja tekee uuden.
      ja taas sitten laitetaan TULEE ja Pätsiin!

      Jos tiedät, ja toki tiedät että' oikea ja hyvä savenvalaja, etsii kui aarretta, vanhoja talon ja muurin eli tulisijan jäännökiä, sillä
      Mitä usemmin ja kuumemmin savo on poltettu, sen paremepaa ainesta tulee.
      ja Jos Sallit, Herra vie sinut uudelleen ja uudelleen tulee ja puhdistaa sinut!

      Se on vapaaehtoinen valinta!
      ja se tulee sattumaan , niin että varmasti tiedät, mitä tuli on.

      eli HUOLELLISUUTTA, kuka lie olet :)

      NYT takaisin, mitä he tulevat tekemään:
      SEURAKUNNAN SISÄLLÄ!

      Ilm. 2:
      22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;

      Tautivuode, eli kuolinvuode eli ruumis-arkku, jos luet mitä je miten sanaa köytetään.
      ja sama asia täsmälleen sama on Mooseksen aikana:
      4. Moos. 31:
      16 Katso, nehän ne olivat, jotka Bileamin neuvosta saivat israelilaiset antautumaan uskottomuuteen Herraa vastaan Peorin vuoksi, niin että vitsaus kohtasi Herran seurakuntaa.
      17 Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen.

      JA LUE UUDELLEEN Ilmestyskirjan kohta ja Mooseksen!

      Nyt seuraa että:
      23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.

      Ei kait Jeesus tule itse ja surmaa heitä?
      vaan:
      27 ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, niinkuin saviastiat heidät särjetään-niinkuin minäkin sen vallan Isältäni sain-
      eli tämä on se, mistä Daavid sanoo:
      Ps. 2:
      1 Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat?
      2 Maan kuninkaat nousevat, ruhtinaat yhdessä neuvottelevat Herraa ja hänen voideltuansa vastaan:
      3 "Katkaiskaamme heidän kahleensa, heittäkäämme päältämme heidän köytensä".
      4 Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä.
      ja
      8 Ano minulta, niin minä annan pakanakansat sinun perinnöksesi ja maan ääret sinun omiksesi.
      9 Rautaisella valtikalla sinä heidät muserrat, niinkuin saviastian sinä särjet heidät."

      Anooko Herra itseltää sitten valtaa ja valtikkaa vai kuka ja miksi?
      Tästä lisää kunhan kerkiä.
      Joten. LUKEKAA HUOLELLA ja tutkikaa :)
      2/2

      • Anonyymi

        Ouotaja ja sekavia selostuksia. Kuin olisi jokin haamu jolle tuo kirjoittaa? No, onhan näitä kummallisuuksia...


    • Anonyymi

      Aloitus on hyvä ja selkeä, mutta kaksi viimeisintä kommenttia eivä ole raittiin hengen innoittamia. Niissä näkyy vallanhalua ja ylimielisyyttä...

      • Anonyymi

        Joh. 18:23
        Jeesus vastasi hänelle: "Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa; mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?"

        vallanhalua ja ylimielisyyttä:
        1. Kor. 12:
        31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.
        ja
        Ps. 2:
        8 Ano minulta, niin minä annan pakanakansat sinun perinnöksesi ja maan ääret sinun omiksesi.
        9 Rautaisella valtikalla sinä heidät muserrat, niinkuin saviastian sinä särjet heidät."

        Tuleeko nyt anoa PARHAIMPIA ARMOLAHJOJA vai ei?
        tuleeko anoa, pakana, Suomen kansaa, "omaksi" ja VALLITA ELII HALLITA sitä?

        jos en minä niin sitten joku toinen:
        Kuka on ollut valmis, tehtävää kun Jumala on kutsunut ja vallinnut?
        Abraham?
        Mooses ?
        Daavid?
        Paavali?

        eikö jokaisen kädet ole veren peitossa?
        eikö Mooses aloittanut MURHAAJA tehtäväänsä?
        eli ei ollut valmis!
        eikö Daavid, vielä kuolin vuoteella osoitttanut vihaa ja kostoa, murhaamalla, Simeonin kuten Uurian?
        ei valmis, edes loppussa.
        Eikää Paavalin murhaajan "uskon" elämä alkanutt siitä että oli osallinen Herran oman murhaan..
        ei ollut valmis
        Viisi miestä, Jumala on nimeltä maininnut, että ovat "hyviä"..

        Jotten Jumalan on PAKKO käyttää niitä jotka ovat tarjolla ja valmiina, ei valmiina itse tehtävää vaan valmiina menenään!

        joten:
        Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa; mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 18:23
        Jeesus vastasi hänelle: "Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa; mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?"

        vallanhalua ja ylimielisyyttä:
        1. Kor. 12:
        31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.
        ja
        Ps. 2:
        8 Ano minulta, niin minä annan pakanakansat sinun perinnöksesi ja maan ääret sinun omiksesi.
        9 Rautaisella valtikalla sinä heidät muserrat, niinkuin saviastian sinä särjet heidät."

        Tuleeko nyt anoa PARHAIMPIA ARMOLAHJOJA vai ei?
        tuleeko anoa, pakana, Suomen kansaa, "omaksi" ja VALLITA ELII HALLITA sitä?

        jos en minä niin sitten joku toinen:
        Kuka on ollut valmis, tehtävää kun Jumala on kutsunut ja vallinnut?
        Abraham?
        Mooses ?
        Daavid?
        Paavali?

        eikö jokaisen kädet ole veren peitossa?
        eikö Mooses aloittanut MURHAAJA tehtäväänsä?
        eli ei ollut valmis!
        eikö Daavid, vielä kuolin vuoteella osoitttanut vihaa ja kostoa, murhaamalla, Simeonin kuten Uurian?
        ei valmis, edes loppussa.
        Eikää Paavalin murhaajan "uskon" elämä alkanutt siitä että oli osallinen Herran oman murhaan..
        ei ollut valmis
        Viisi miestä, Jumala on nimeltä maininnut, että ovat "hyviä"..

        Jotten Jumalan on PAKKO käyttää niitä jotka ovat tarjolla ja valmiina, ei valmiina itse tehtävää vaan valmiina menenään!

        joten:
        Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa; mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?

        9 Rautaisella valtikalla sinä heidät muserrat, niinkuin saviastian sinä särjet heidät."

        Tuleeko nyt anoa PARHAIMPIA ARMOLAHJOJA vai ei?
        tuleeko anoa, pakana, Suomen kansaa, "omaksi" ja VALLITA ELII HALLITA sitä?

        eli rangaitus, kuten oli Pietarin suulla::
        Ap. t. 5:
        Ananias ja Safiira:
        Kuolkaa!
        ja Paavali::
        1. Kor. 5:5
        Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

        ja heillä oli kuitenkin suuri rakkaus, lähimmääisiin ja omiin!
        miten on minun laitani, olenko sanonut että olen KOKO SUOMEN kansalle ilo ja riemu vai itku ja parku!

        Suositteleko TEILLE itseäni?
        vai Jumalalle?
        enkö ole sanonut että se ei ole teille hyväksi, lihan puolesta, jos eli KUN Jumala kohtaa minut!
        vaan kuten Rautainen valtikka;
        RIKKOO SAVI_ASTIAT!
        ja Herran Sana sitten on Rraittiin hengen innoittamia.!
        vai mitä Jumala Kaikkivaltias, kehotaa anomaan ja Jeesus jja sitten Paavali!

        itkekää ja valittkaa KUN Herra kohtaa minut!

        Teille olisi hyväksi, että Herra tekisi kuten olen anonut, vuodesta vuoteen ja päivästä päivää;
        Jo Riittää, ota henkeni ota sieluni.
        en tahdo enää elää::
        en tahdo puhua Sinusta, muttta olet taivutellut minut, ja asettanut RASKAAN kätesi päälleni ja täyttänyt vihalla!
        Joten, JO RIITTÄÄ, ota henkeni, ota sieluni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        9 Rautaisella valtikalla sinä heidät muserrat, niinkuin saviastian sinä särjet heidät."

        Tuleeko nyt anoa PARHAIMPIA ARMOLAHJOJA vai ei?
        tuleeko anoa, pakana, Suomen kansaa, "omaksi" ja VALLITA ELII HALLITA sitä?

        eli rangaitus, kuten oli Pietarin suulla::
        Ap. t. 5:
        Ananias ja Safiira:
        Kuolkaa!
        ja Paavali::
        1. Kor. 5:5
        Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

        ja heillä oli kuitenkin suuri rakkaus, lähimmääisiin ja omiin!
        miten on minun laitani, olenko sanonut että olen KOKO SUOMEN kansalle ilo ja riemu vai itku ja parku!

        Suositteleko TEILLE itseäni?
        vai Jumalalle?
        enkö ole sanonut että se ei ole teille hyväksi, lihan puolesta, jos eli KUN Jumala kohtaa minut!
        vaan kuten Rautainen valtikka;
        RIKKOO SAVI_ASTIAT!
        ja Herran Sana sitten on Rraittiin hengen innoittamia.!
        vai mitä Jumala Kaikkivaltias, kehotaa anomaan ja Jeesus jja sitten Paavali!

        itkekää ja valittkaa KUN Herra kohtaa minut!

        Teille olisi hyväksi, että Herra tekisi kuten olen anonut, vuodesta vuoteen ja päivästä päivää;
        Jo Riittää, ota henkeni ota sieluni.
        en tahdo enää elää::
        en tahdo puhua Sinusta, muttta olet taivutellut minut, ja asettanut RASKAAN kätesi päälleni ja täyttänyt vihalla!
        Joten, JO RIITTÄÄ, ota henkeni, ota sieluni!

        Nuo sentimenteeliset tekstit joita tuossa edellä, ovat aika sekavia?

        Paavali sanoo: " Niinikään jos pasuna antaa selvän epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun." 1 Kor 14:8.

        Aloitus siis selkeä, mutta nämä pitkät postaukset, sekavat sellaiset?

        Kumma ettei kommnentoija itse tee niistä aloitusta, vaan sotkee hyvän ja selkeän aloituksen??

        Mutta, Herra tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo sentimenteeliset tekstit joita tuossa edellä, ovat aika sekavia?

        Paavali sanoo: " Niinikään jos pasuna antaa selvän epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun." 1 Kor 14:8.

        Aloitus siis selkeä, mutta nämä pitkät postaukset, sekavat sellaiset?

        Kumma ettei kommnentoija itse tee niistä aloitusta, vaan sotkee hyvän ja selkeän aloituksen??

        Mutta, Herra tietää.

        Aloituksen eräs pointi on että EI OLE SUOTAVAA että "elia" tulee ja tekee kansalle ja varsinkin, "uskoville" pahaa eli tulta taivaalta.

        Se että Herra on pitkämielinen on totta, mutta ei "ikuisesti", vaan kuten Herra itse, Jumala Kaikkivaltias, sekä Jeesus sanoo,
        Tulee aika kun USKOVIA tulee kuolemaan ja jopa heidän lapsiaa!

        Se että uskovat eivät tahdo, että tulee joku, kuka tiettää, missä ja kuinka plajon, niin
        100% varmuudella kaksi, ja suurella mahdollisuudella jokaiseen maahan, Herra antaa, palvelijoita, joilla ON VALTA, luovuttaa "pahat" perkeleen haltuun eli:

        1. Kor. 5:
        5 Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

        eli RIKKOA SAVI astioita, "lopullisesti"!
        Ilm. 2:
        27 ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, niinkuin saviastiat heidät särjetään-niinkuin minäkin sen vallan Isältäni sain-

        eikä se ole edes pahin, vaan juuri se "elian" valta eli sama rautainen valtttikka eli valta, kuin oli Pietarilla ja kaikilla jotka sen tahtovat ja sitten saavat:
        Ap. t. 5:
        5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.

        Joten, se että Elia kutsui tulen vahvistamaan kansaa ja havaitsemaan kuka on Jumala ja kuka ei, oli siihen tilanteeseen sopiva:
        Tässä on "tähän" tilanteeseen sopiva Elisan sana ja sen toteutus:
        2. Kun. 2:
        23 Sieltä hän meni Beeteliin, ja hänen käydessään tietä tuli pieniä poikasia kaupungista, ja ne pilkkasivat häntä ja sanoivat hänelle: "Tule ylös, kaljupää, tule ylös, kaljupää!"
        24 Ja kun hän kääntyi ja näki heidät, kirosi hän heidät Herran nimeen. Silloin tuli metsästä kaksi karhua ja raateli neljäkymmentä kaksi poikaa kuoliaaksi.

        eli, Kun Jumala antaa tulla, koko maailmalle, ainakin Kaksi voimallista todistajaa, ja heidän sanansa vaivaa kaikkia maan asukkaita, nin suuri mahdollisuus on että myös Suomessa on samaa.

        eli aloitukseen ttäsyin sopivatt kommentit, ja jos olet toista mieltä::
        Esitä se mikä ei ole sopiva juuri tähän ketjuun, aloitukseen nähden esillä!

        Turhaa uliset, Jumalan tulee, Herra Sebabot ja palkka on Hänenellää mukana.
        Jumala Kaikkivaltias, ei ole sama kuin Herra Jeesus, joka ON JUMALAN POIKA,
        edellenkään Poika ei tule ja tuhoa uskovia, vaan Jumala Kaikkivaltias, Herra Sebaot!

        Pojalla on VIRKA maapäällä ja nyt Taivaassa, Isällä ei ole!
        Me emme tiedä, mittä Isä suunnittelee tahii tulee tekemään, mutta se vähä mitä Poika on ilmoitanut. esim Ilmestyskirjja on selvää. eikä se ole epäselvä pasuunan ääni:

        22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
        23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.

        Tauti eli kuolin vuode eli ruumis--arkku!
        Lapset, minä tappaamalla tapan!

        Mikä tässä on epäselvää pasuunan ääntä?

        eli te ette kestä kuulla, vaan tämä on kovaa puhetta teille:
        Joh. 6:
        60 Niin monet hänen opetuslapsistansa, sen kuultuaan, sanoivat: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?"
        61 Mutta kun Jeesus sydämessään tiesi, että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat, sanoi hän heille: "Loukkaako tämä teitä?

        67 Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"

        68 Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;

        ja ne jotka edes vähän kuulevat, sanovat, kenen tykö me menisimme!
        uskovilla ei ole muuta pakokaikkaa kuin Jeesuksen tykönä ja jos Herran Puhe on kovaa, minne menet?!

        Kyllä:
        "Mutta, Herra tietää."
        jaa te ette tahdo kuulla mitä Herra tietää.
        Herra Jeesus ei tiedä, kaikkea mitää Isä tietää eikä Isä ole sitä kertonut, mutta se mittä on kertonut, on selvää.

        kuolema on suuresti läsnä. lopunajan SEURAKUNNAN sisällä!
        ja koska tämä on Ilmestyskirjassa, mikään rukous eikä muu voi sitttä muuttaa, sillä
        "se on jo tapahtunut"!
        eli uutinen tulevaisuudesta, joka ei muutu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo sentimenteeliset tekstit joita tuossa edellä, ovat aika sekavia?

        Paavali sanoo: " Niinikään jos pasuna antaa selvän epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun." 1 Kor 14:8.

        Aloitus siis selkeä, mutta nämä pitkät postaukset, sekavat sellaiset?

        Kumma ettei kommnentoija itse tee niistä aloitusta, vaan sotkee hyvän ja selkeän aloituksen??

        Mutta, Herra tietää.

        Paavali sanoo: " Niinikään jos pasuna antaa selvän epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun." 1 Kor 14:8.

        nytt Jumala on antanut selvän PASUUNAN äänen, seurakunnan sisällä tulee olemaan paljon kuolleita uskovia ja heidän lapsiaa:
        Ketää vastaan nyt aioit taistella?
        Jumalaa Kaikkivaltiasta vai niitä Profeetoita!

        Ilm. 11:
        5 Ja jos joku tahtoo heitä vahingoittaa, lähtee tuli heidän suustaan ja kuluttaa heidän vihollisensa; ja jos joku tahtoo heitä vahingoittaa, on hän saava surmansa sillä tavalla.

        voit itse tutkia kuinka käy kun alkaa taistelee, itse Jumalaa, Herraa Sebaotia vastaan!
        1. Sam. 17:
        45 Mutta Daavid sanoi filistealaiselle: "Sinä tulet minua vastaan miekan, peitsen ja keihään voimalla, mutta minä tulen sinua vastaan Herran Sebaotin nimeen, Israelin sotajoukon Jumalan, jota sinä olet häväissyt.

        Joten, kaikki jotka taistevat Herraa ,Jumalaa Kaikkivaltias, Herra Sebaotia vastaan, voi voi ja voi
        jja
        Ps. 2:
        1 Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat?
        2 Maan kuninkaat nousevat, ruhtinaat yhdessä neuvottelevat Herraa ja hänen voideltuansa vastaan:
        3 "Katkaiskaamme heidän kahleensa, heittäkäämme päältämme heidän köytensä".
        4 Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä.
        5 Kerran hän on puhuva heille vihassansa, peljättävä heitä hirmuisuudessaan:

        Lucca tilt!
        onnea yrityksessä..


    • Anonyymi

      Eläkeikä vie parhaan terän Jumalansanastakin🔥

    • Anonyymi

      Aloitus on siis selkeä.
      Mutta ehkä ne vimmastuvat, jotka kuvittelevat olevans profeettoja, ja olisivat valmiit langettamaan tulta ihmisten päälle, ja muuta kielteistä rangaistusta.

      Tuomio ja rangaistus ovat Herran legaalia oikeutta. Eivät meidän ihmisten.

      Nyt on evankeliumin ja Jeesuksen aika.

      On vastoin Raamattua puolustella joka lajin "kuolemia" ja muuta tuhoa.
      Ne ovat Jumalan kädessä.

      Kenenkään eipidä kuvitella, että oli NYT jokin Jumalan "tuomioapulainen"!

      Paitsi, että voi tuomita synnin-synnin- ja kielteiset asenteetkin - OMAAS sydämessä.

      Silloin voi nähdä ihmiset Jeesuksen ristin kautta sovitettuina, joille pitää julistaa?

      Ei tulta taivaasta, vaan että katuva voi saada armon ja elämän!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      415
      4604
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      247
      2294
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1710
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1462
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      309
      1399
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1147
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1131
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      79
      1103
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1085
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      985
    Aihe