Niin kovasti kun täällä ja muuallakin netissä arvostellaan viattomia liputta matkustajia junassa, niin herää kysymys mistä se lippu pitäisi ostaa?
Milläkään asemalla ei ole lipunmyyntiä, ja esim. Oulaisissa ei ole edes yhtään r-kioskia josta lipun voisi ostaa.
Konduktöörit eivät myöskään myy lippuja kaukojunissa vaan alkavat haastaa riitaa jos matkalippu puuttuu.
Miten se lippu siis pitäisi syrjäkylästä ostaa ennenkuin noustaan syrjäkylän asemalta junan kyytiin?
Tässä on salaliitto, VR pakottaa matkustajat nousemaan junaan ilman lippua, ja konduktöörille on junassa turha yrittää tarjota pankkikorttia tai seteliä.
Ainut mitä tapahtuu niin matkustaja pyritään nolaamaan ja konduktööri soittaa poliisit seuraavalle asemalle viatonta matkustajaa vastaan.
Tämäkö on VR.n mielestä asiallista palvelua?
VR.n salaliitto osa 2
20
304
Vastaukset
Laitoin pitkän palautteen asiasta VR.n asiakaspalveluun, sekä linkin junassa kuvaamaani youtube videoon joka mennenee myös VR.n johdon katsottavaksi kun arvioivat kyseisen junan konduktöörien toimintaa.
https://lomakkeet.vr.fi/fi/palautelomake- Anonyymi
Mainitsetko vielä kohdan, jossa nuo konduktöörit käyttäytyvät asiattomasti. No hyvä lähetät videon, VR:n johto näkee miten hyvin heidän alaisensa toimivat.
- Anonyymi
Sellaiselta R-kioskilta jossa on lipunmyynti tai netissä. Tokihan on huonoa palvelua ettei lipunmyyntiä ole asemilla eikä junissa mutta noin se vain menee eikä oikeuta matkustamaan liputta. Jätetään sitten matkustamatta kokonaan, eivätköhän opi.
- Anonyymi
Mistä voi ostaa junalipun?
https://www.vr.fi/junaliput/peruslippu
Ja tuolta kohta "Ostopaikat ja toimitustavat".
Yksi asia mikä osui silmään on "VR Matkalla" sovellus. Eli siis lipun voi ostaa ÄLYPUHELIMELLA.
Koska kuvasit videota sulla täytyy olla sellainen.- Anonyymi
Älypuhelimella maksaminen kaiketi vaatii luottokortin. (korjatkaa jos olen väärässä)
Entäs ne, kuten Delfine, jolle sellaista ei anneta luottotietojen puutteen takia?
Vaikken Delfinen jutuista yleensä välitä, tässä kenties eriarvoistetaan kansalaista kun velvoitetaan ostamaan matkalippu välineillä jotka on vain ns. "rikkailla".
Eikö siellä Suomessa kuluttajilla ole mitään oikeiksia? Australiassa vielä on, ja viranomainen vaalii kiitettävästi näitä oikeuksia kaupallisia toimijoita vastaan. Anonyymi kirjoitti:
Älypuhelimella maksaminen kaiketi vaatii luottokortin. (korjatkaa jos olen väärässä)
Entäs ne, kuten Delfine, jolle sellaista ei anneta luottotietojen puutteen takia?
Vaikken Delfinen jutuista yleensä välitä, tässä kenties eriarvoistetaan kansalaista kun velvoitetaan ostamaan matkalippu välineillä jotka on vain ns. "rikkailla".
Eikö siellä Suomessa kuluttajilla ole mitään oikeiksia? Australiassa vielä on, ja viranomainen vaalii kiitettävästi näitä oikeuksia kaupallisia toimijoita vastaan.>>>Älypuhelimella maksaminen kaiketi vaatii luottokortin. (korjatkaa jos olen väärässä)<<<
Ei ilmeisesti vaadi (minulla ei kylläkään ole mitään kokemusta puhelimella maksamisesta).
Mutta käsittääkseni puhelimella voi maksaa ainakin joko Mobile Pay systeemillä tai normaalisti kirjautumalla netissä omalle pankkitilille ja maksamalla tilisiirtona.- Anonyymi
kekek-kekek kirjoitti:
>>>Älypuhelimella maksaminen kaiketi vaatii luottokortin. (korjatkaa jos olen väärässä)<<<
Ei ilmeisesti vaadi (minulla ei kylläkään ole mitään kokemusta puhelimella maksamisesta).
Mutta käsittääkseni puhelimella voi maksaa ainakin joko Mobile Pay systeemillä tai normaalisti kirjautumalla netissä omalle pankkitilille ja maksamalla tilisiirtona.Tuo Mobile Pay lienee myös palvelu josta pankki OTTAA RAHAA?
Jotenka se on pienituloisten ulottumattomissa.
Osaisko joku puhelimella junia maksava kertoa miten se oikeasti toteutuu? - Anonyymi
kekek-kekek kirjoitti:
>>>Älypuhelimella maksaminen kaiketi vaatii luottokortin. (korjatkaa jos olen väärässä)<<<
Mutta käsittääkseni puhelimella voi maksaa ainakin joko Mobile Pay systeemillä tai normaalisti kirjautumalla netissä omalle pankkitilille ja maksamalla tilisiirtona.Ei pienituloisella ole mitään nettejä kännykässä. Ei siis onnistu.
Anonyymi kirjoitti:
Ei pienituloisella ole mitään nettejä kännykässä. Ei siis onnistu.
No onko minkäänlaista kännykkääkään/nettiliittymääkään? Liekö pankkitiliäkään?
- Anonyymi
Jätkä kirjoittelee nettiin, joten ei ainakaan voi valittaa netin puutetta. Sitten sillä on puhelin, johon voi myös saada lipun, siis sellaisen joka näytetään puhelimen näytöltä.
- Anonyymi
Sen lipun voi ostaa esimerkiksi sillä puhelimella jolla kuvasit ko. videon nettiin. Vaikka lippua ei saisikaan ostettua niin ei se oikeuta matkustamaan ilman lippua. Vaikka konduktööri käyttäytyisikin asiattomasti se ei oikeuta matkustamaan ilman lippua.
- Anonyymi
Sinulla oli se puhelin kokoajan käytössä kun kuvasit videota. Sillä voi ostaa myös lippuja junaan. Oulaisten asemalla on myös lippuautomaatti.
- Anonyymi
Jos yksilö on selvästi kykenemätön ostamaan junalippua kuuluuko hänen olla "vapaalla" jalalla?
Eikös tuollaiset kuuluisi jonkinlaisen holhouksen piiriin?- Anonyymi
Jossain kehitysvammaisten hoitokodeissa moisia hoidetaan. Nyt taisi kuitenkin olla kyse siitä kuuluisasta uusavuttomuudesta.
- Anonyymi
Asemilla on lipunmyyntiautomaatit, myös Oulaisissa. Sieltä olisit voinut lipun ostaa, etkä mennä kännissä rähjäämään työtään tekeville konduktööreille.
- Anonyymi
K a usilippija ta sarjalippuja ei saa enää R kioskilta, näitä ei saa myöskään puhelimitse tilattua. Kun ei ole tietokonetta eikä älykännykkää, ei saa minkään matkalla sovelluksen kautta ostettua lippua. VRn myyntipiste ei ole vielä auki kun lähden työhön ja on jo kiinni kun palaan työstä.miten saan ostettua lippuja,, ettei tarvii ostaa kalliita kertalippuja?
- Anonyymi
Kyllä tuo VR:n salaliitto on aika laaja kun ei saa selville sitäkään että missä miitä lippuautomaatteja oikein on.
No enpä ole vr:llä matkustanut sen jälkeen kun lipunmyynti junissa loppui.
Välillä olen aikonut mutta se on tyssännyt lipun ostamisen monimutkaisuuteen. Kerran kysyin r- kioskilla lipun hintaa mutta en saanut vastausta. Toisella kerralla kioskimyyjä toimitteli ensin omia asioitaan ja häipyi sitten kokonaan. Totesin ettei junat ole minua varten niinkuin eivät linja-autot eikä nyttemmin taksitkaan. Oma apu paras apu.- Anonyymi
Ehdottomasti, OMALLA AUTOLLA JOSSA PALAA FOSSIILINEN BENSIINI on paras tapa kulkea.
Vaihdan julkisiin sitten kun seuraavat asiat toteutuu:
1. MINÄ päätän koska lähdetään
2. MINÄ päätän mistä lähdetään
3. MINÄ päätän mihin mennään
4. MINÄ päätän ketä on kyydissä
5. MINÄ päätän kuka on kuljettajana
6. MINÄ päätän onko musiikkia vai ei; ja mitä se mahdollinen musiikki on Anonyymi kirjoitti:
Ehdottomasti, OMALLA AUTOLLA JOSSA PALAA FOSSIILINEN BENSIINI on paras tapa kulkea.
Vaihdan julkisiin sitten kun seuraavat asiat toteutuu:
1. MINÄ päätän koska lähdetään
2. MINÄ päätän mistä lähdetään
3. MINÄ päätän mihin mennään
4. MINÄ päätän ketä on kyydissä
5. MINÄ päätän kuka on kuljettajana
6. MINÄ päätän onko musiikkia vai ei; ja mitä se mahdollinen musiikki onPaitsi että Poliisi päättää seuraavista asioista:
1. Koska ratsiasta lähdetään jatkamaan matkaa.
2. Milloin matka keskeytyy ratsiaan tai mahdolliseen autossa ilmenevään vikaan, junassa vr on velvollinen auttamaan sinut perille jos junassa ilmenee vika.
3. Klassinen rattijuopumus. Junassa voit rauhassa juoda viina vaikka junan wc tiloissa ovi suljettuna, tai jos olet rikas niin junan ravintolavaunussa. Et saa edes 200km/h nopeudessa rattijuopumus syytettä.
4. En jaksa kirjoittaa enempää, kiitos vanhan aloitukseni nostamisesta ylös :)- Anonyymi
Delfine kirjoitti:
Paitsi että Poliisi päättää seuraavista asioista:
1. Koska ratsiasta lähdetään jatkamaan matkaa.
2. Milloin matka keskeytyy ratsiaan tai mahdolliseen autossa ilmenevään vikaan, junassa vr on velvollinen auttamaan sinut perille jos junassa ilmenee vika.
3. Klassinen rattijuopumus. Junassa voit rauhassa juoda viina vaikka junan wc tiloissa ovi suljettuna, tai jos olet rikas niin junan ravintolavaunussa. Et saa edes 200km/h nopeudessa rattijuopumus syytettä.
4. En jaksa kirjoittaa enempää, kiitos vanhan aloitukseni nostamisesta ylös :)Saisko uuden Junaräyhääjä-videon jossa selviää että oikeasti olet vielä elossa?
Paikallisen Autoliiton jäsenenä sekä tarvittavin vakuutuksin auton korjaaminen ei lopeta pitkääkään matkaa, paikalle tulee hinausliike (meinasin kirjoittaa hinaaja mutta tajusin että siitä varsinkin Viki saa täysin väärän käsityksen) joka vie romun pois ja tilalle saa väliaikaisen auton jolla matka jatkuu. Tarvittaessa maksetaan myös hotellimajoitusta.
Jos ajat, et ota. Viinaa juodaan muun aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .985189Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631463385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503195Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382439Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2491502Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 811260
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1331108