VR.n salaliitto osa 2

Niin kovasti kun täällä ja muuallakin netissä arvostellaan viattomia liputta matkustajia junassa, niin herää kysymys mistä se lippu pitäisi ostaa?

Milläkään asemalla ei ole lipunmyyntiä, ja esim. Oulaisissa ei ole edes yhtään r-kioskia josta lipun voisi ostaa.

Konduktöörit eivät myöskään myy lippuja kaukojunissa vaan alkavat haastaa riitaa jos matkalippu puuttuu.

Miten se lippu siis pitäisi syrjäkylästä ostaa ennenkuin noustaan syrjäkylän asemalta junan kyytiin?

Tässä on salaliitto, VR pakottaa matkustajat nousemaan junaan ilman lippua, ja konduktöörille on junassa turha yrittää tarjota pankkikorttia tai seteliä.
Ainut mitä tapahtuu niin matkustaja pyritään nolaamaan ja konduktööri soittaa poliisit seuraavalle asemalle viatonta matkustajaa vastaan.

Tämäkö on VR.n mielestä asiallista palvelua?

20

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laitoin pitkän palautteen asiasta VR.n asiakaspalveluun, sekä linkin junassa kuvaamaani youtube videoon joka mennenee myös VR.n johdon katsottavaksi kun arvioivat kyseisen junan konduktöörien toimintaa.

      https://lomakkeet.vr.fi/fi/palautelomake

      • Anonyymi

        Mainitsetko vielä kohdan, jossa nuo konduktöörit käyttäytyvät asiattomasti. No hyvä lähetät videon, VR:n johto näkee miten hyvin heidän alaisensa toimivat.


    • Anonyymi

      Sellaiselta R-kioskilta jossa on lipunmyynti tai netissä. Tokihan on huonoa palvelua ettei lipunmyyntiä ole asemilla eikä junissa mutta noin se vain menee eikä oikeuta matkustamaan liputta. Jätetään sitten matkustamatta kokonaan, eivätköhän opi.

    • Anonyymi

      Mistä voi ostaa junalipun?

      https://www.vr.fi/junaliput/peruslippu

      Ja tuolta kohta "Ostopaikat ja toimitustavat".

      Yksi asia mikä osui silmään on "VR Matkalla" sovellus. Eli siis lipun voi ostaa ÄLYPUHELIMELLA.

      Koska kuvasit videota sulla täytyy olla sellainen.

      • Anonyymi

        Älypuhelimella maksaminen kaiketi vaatii luottokortin. (korjatkaa jos olen väärässä)

        Entäs ne, kuten Delfine, jolle sellaista ei anneta luottotietojen puutteen takia?

        Vaikken Delfinen jutuista yleensä välitä, tässä kenties eriarvoistetaan kansalaista kun velvoitetaan ostamaan matkalippu välineillä jotka on vain ns. "rikkailla".

        Eikö siellä Suomessa kuluttajilla ole mitään oikeiksia? Australiassa vielä on, ja viranomainen vaalii kiitettävästi näitä oikeuksia kaupallisia toimijoita vastaan.


      • kekek-kekek
        Anonyymi kirjoitti:

        Älypuhelimella maksaminen kaiketi vaatii luottokortin. (korjatkaa jos olen väärässä)

        Entäs ne, kuten Delfine, jolle sellaista ei anneta luottotietojen puutteen takia?

        Vaikken Delfinen jutuista yleensä välitä, tässä kenties eriarvoistetaan kansalaista kun velvoitetaan ostamaan matkalippu välineillä jotka on vain ns. "rikkailla".

        Eikö siellä Suomessa kuluttajilla ole mitään oikeiksia? Australiassa vielä on, ja viranomainen vaalii kiitettävästi näitä oikeuksia kaupallisia toimijoita vastaan.

        >>>Älypuhelimella maksaminen kaiketi vaatii luottokortin. (korjatkaa jos olen väärässä)<<<

        Ei ilmeisesti vaadi (minulla ei kylläkään ole mitään kokemusta puhelimella maksamisesta).

        Mutta käsittääkseni puhelimella voi maksaa ainakin joko Mobile Pay systeemillä tai normaalisti kirjautumalla netissä omalle pankkitilille ja maksamalla tilisiirtona.


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        >>>Älypuhelimella maksaminen kaiketi vaatii luottokortin. (korjatkaa jos olen väärässä)<<<

        Ei ilmeisesti vaadi (minulla ei kylläkään ole mitään kokemusta puhelimella maksamisesta).

        Mutta käsittääkseni puhelimella voi maksaa ainakin joko Mobile Pay systeemillä tai normaalisti kirjautumalla netissä omalle pankkitilille ja maksamalla tilisiirtona.

        Tuo Mobile Pay lienee myös palvelu josta pankki OTTAA RAHAA?

        Jotenka se on pienituloisten ulottumattomissa.

        Osaisko joku puhelimella junia maksava kertoa miten se oikeasti toteutuu?


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        >>>Älypuhelimella maksaminen kaiketi vaatii luottokortin. (korjatkaa jos olen väärässä)<<<

        Ei ilmeisesti vaadi (minulla ei kylläkään ole mitään kokemusta puhelimella maksamisesta).

        Mutta käsittääkseni puhelimella voi maksaa ainakin joko Mobile Pay systeemillä tai normaalisti kirjautumalla netissä omalle pankkitilille ja maksamalla tilisiirtona.

        Ei pienituloisella ole mitään nettejä kännykässä. Ei siis onnistu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pienituloisella ole mitään nettejä kännykässä. Ei siis onnistu.

        No onko minkäänlaista kännykkääkään/nettiliittymääkään? Liekö pankkitiliäkään?


    • Anonyymi

      Jätkä kirjoittelee nettiin, joten ei ainakaan voi valittaa netin puutetta. Sitten sillä on puhelin, johon voi myös saada lipun, siis sellaisen joka näytetään puhelimen näytöltä.

    • Anonyymi

      Sen lipun voi ostaa esimerkiksi sillä puhelimella jolla kuvasit ko. videon nettiin. Vaikka lippua ei saisikaan ostettua niin ei se oikeuta matkustamaan ilman lippua. Vaikka konduktööri käyttäytyisikin asiattomasti se ei oikeuta matkustamaan ilman lippua.

    • Anonyymi

      Sinulla oli se puhelin kokoajan käytössä kun kuvasit videota. Sillä voi ostaa myös lippuja junaan. Oulaisten asemalla on myös lippuautomaatti.

    • Anonyymi

      Jos yksilö on selvästi kykenemätön ostamaan junalippua kuuluuko hänen olla "vapaalla" jalalla?

      Eikös tuollaiset kuuluisi jonkinlaisen holhouksen piiriin?

      • Anonyymi

        Jossain kehitysvammaisten hoitokodeissa moisia hoidetaan. Nyt taisi kuitenkin olla kyse siitä kuuluisasta uusavuttomuudesta.


    • Anonyymi

      Asemilla on lipunmyyntiautomaatit, myös Oulaisissa. Sieltä olisit voinut lipun ostaa, etkä mennä kännissä rähjäämään työtään tekeville konduktööreille.

    • Anonyymi

      K a usilippija ta sarjalippuja ei saa enää R kioskilta, näitä ei saa myöskään puhelimitse tilattua. Kun ei ole tietokonetta eikä älykännykkää, ei saa minkään matkalla sovelluksen kautta ostettua lippua. VRn myyntipiste ei ole vielä auki kun lähden työhön ja on jo kiinni kun palaan työstä.miten saan ostettua lippuja,, ettei tarvii ostaa kalliita kertalippuja?

    • Anonyymi

      Kyllä tuo VR:n salaliitto on aika laaja kun ei saa selville sitäkään että missä miitä lippuautomaatteja oikein on.

      No enpä ole vr:llä matkustanut sen jälkeen kun lipunmyynti junissa loppui.
      Välillä olen aikonut mutta se on tyssännyt lipun ostamisen monimutkaisuuteen. Kerran kysyin r- kioskilla lipun hintaa mutta en saanut vastausta. Toisella kerralla kioskimyyjä toimitteli ensin omia asioitaan ja häipyi sitten kokonaan. Totesin ettei junat ole minua varten niinkuin eivät linja-autot eikä nyttemmin taksitkaan. Oma apu paras apu.

      • Anonyymi

        Ehdottomasti, OMALLA AUTOLLA JOSSA PALAA FOSSIILINEN BENSIINI on paras tapa kulkea.

        Vaihdan julkisiin sitten kun seuraavat asiat toteutuu:

        1. MINÄ päätän koska lähdetään
        2. MINÄ päätän mistä lähdetään
        3. MINÄ päätän mihin mennään
        4. MINÄ päätän ketä on kyydissä
        5. MINÄ päätän kuka on kuljettajana
        6. MINÄ päätän onko musiikkia vai ei; ja mitä se mahdollinen musiikki on


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti, OMALLA AUTOLLA JOSSA PALAA FOSSIILINEN BENSIINI on paras tapa kulkea.

        Vaihdan julkisiin sitten kun seuraavat asiat toteutuu:

        1. MINÄ päätän koska lähdetään
        2. MINÄ päätän mistä lähdetään
        3. MINÄ päätän mihin mennään
        4. MINÄ päätän ketä on kyydissä
        5. MINÄ päätän kuka on kuljettajana
        6. MINÄ päätän onko musiikkia vai ei; ja mitä se mahdollinen musiikki on

        Paitsi että Poliisi päättää seuraavista asioista:

        1. Koska ratsiasta lähdetään jatkamaan matkaa.

        2. Milloin matka keskeytyy ratsiaan tai mahdolliseen autossa ilmenevään vikaan, junassa vr on velvollinen auttamaan sinut perille jos junassa ilmenee vika.

        3. Klassinen rattijuopumus. Junassa voit rauhassa juoda viina vaikka junan wc tiloissa ovi suljettuna, tai jos olet rikas niin junan ravintolavaunussa. Et saa edes 200km/h nopeudessa rattijuopumus syytettä.

        4. En jaksa kirjoittaa enempää, kiitos vanhan aloitukseni nostamisesta ylös :)


      • Anonyymi
        Delfine kirjoitti:

        Paitsi että Poliisi päättää seuraavista asioista:

        1. Koska ratsiasta lähdetään jatkamaan matkaa.

        2. Milloin matka keskeytyy ratsiaan tai mahdolliseen autossa ilmenevään vikaan, junassa vr on velvollinen auttamaan sinut perille jos junassa ilmenee vika.

        3. Klassinen rattijuopumus. Junassa voit rauhassa juoda viina vaikka junan wc tiloissa ovi suljettuna, tai jos olet rikas niin junan ravintolavaunussa. Et saa edes 200km/h nopeudessa rattijuopumus syytettä.

        4. En jaksa kirjoittaa enempää, kiitos vanhan aloitukseni nostamisesta ylös :)

        Saisko uuden Junaräyhääjä-videon jossa selviää että oikeasti olet vielä elossa?

        Paikallisen Autoliiton jäsenenä sekä tarvittavin vakuutuksin auton korjaaminen ei lopeta pitkääkään matkaa, paikalle tulee hinausliike (meinasin kirjoittaa hinaaja mutta tajusin että siitä varsinkin Viki saa täysin väärän käsityksen) joka vie romun pois ja tilalle saa väliaikaisen auton jolla matka jatkuu. Tarvittaessa maksetaan myös hotellimajoitusta.

        Jos ajat, et ota. Viinaa juodaan muun aikana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1465
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe