Oletko miettinyt, mihin Jehovan todistajien järjestö tarvitsee salaisia kirjoja?

Jehovan todistajien vanhinten salaista kirjaa "Paimentakaa Jumalan laumaa" ei saa lukea kukaan, joka ei ole itse seurakunnan vanhin. Kierrosvalvojien salaista kirjaa Circuit Overseer Guidelines ei saa lukea "tavallinen" vanhin, vaan ainoastaan kierrosvalvoja (Jehovan todistajien organisaatiossa kierrosvalvoja on suurin piirtein samalla tasolla kuin kirkon organisaatiossa piispa). Correspondence Guidelines -kirjassa on paljon salaisia ohjeita oikeuskomiteaa varten. Sekin on salainen kirja, kuten myös Branch Organization, January 2015.

Mihin Jehovan todistajien järjestö tarvitsee salaisia kirjoja?

Ennen kuin tähän kysymykseen löytyy vastaus, kannattaa tarkastella muutamia piirteitä näistä salaisista kirjoista.

https://johanneksenpoika.fi/uutiset/arkisto/arkisto_u0634.html

19

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kirjoja tarvitaan siksi, että Vartiotornin oppi on täynnä mielivaltaisia tulkintoja ja rajanvetoja. Korulause "emme mene yli tai ali sen, mitä Raamattu sanoo" on todellakin vain korulause. Juhlapuhekamaa, tai ehkä hyväuskoiselle kiinnostuneelle vakuuteltavaa asiaa, mutta ei se miten oikeasti toimitaan.

      Correspondence Guidelines sanoo esimerkiksi: "Kristityt pitävät erotettuja ”kansojen ihmisenä”, joka vaatii heidän seuransa välttämistä niin kauan kuin he ovat erotettuja. (Matt. 18:17)". Eiväthän Jehovan todistajat joudu karttamaan ns. maailmallisia, jotka eivät ole koskaan olleetkaan Jehovan todistajia, samaan tapaan kuin entisiä jäseniä. Mitä maailmalliset sitten todistajien mielestä ovat, jos eivät "kansojen ihmisiä"? Miksi entiset jäsenet olisivat "kansojen ihmisiä" mutta muut ulkopuoliset eivät? Kyseessä on täysin mielivaltainen tapa hyödyntää Matteuksen evankeliumin kohtaa omiin tarpeisiin.

    • Anonyymi

      Järjestön kirjallisuus on lähes 100% julkista, ilmaista ja sadoilla kielillä levitettävää raamatullista kirjallisuutta. Järjestön käytännön arjen pyörittämiseksi on koottu joitakin ohjeistoja, jotka käsittelevät Järjestön käytänteitä seurakunnissa eikä niitä ole tarkoitettu kentällä jaettaviksi. Itse olen nähnyt netissä julkaistu useitakin kieliversioita näistä Jopon "salaisista" oppaista. Eikä noista taida olla luopiojuhlan aiheeksi!

      • Anonyymi

        "Itse olen nähnyt netissä julkaistu useitakin kieliversioita näistä Jopon "salaisista" oppaista. Eikä noista taida olla luopiojuhlan aiheeksi!"

        Mistähän syystä netissä näkemäsi "ei-salaiset" kirjat eivät ole JW.orgissa luettavissa, ei edes vanhimmille, eikä rivitodistajille ;-)


      • Anonyymi

        Netissä nähnyt? Miten se on mahdollista. Seurakunnastahan ne pitäisi saada, jos eivät ole oikeasti salaisia.


      • Anonyymi

        "Itse olen nähnyt netissä julkaistu useitakin kieliversioita..."

        Soo soo. Me mietitään mikä opaskirjan pykälä soveltuisi tapaukseesi. Rikosnimike on tässä vaiheessa järjestön salaisen materiaalin luvaton tirkistely. Voit odotella kutsua komiteaan. T: veli vanhin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itse olen nähnyt netissä julkaistu useitakin kieliversioita..."

        Soo soo. Me mietitään mikä opaskirjan pykälä soveltuisi tapaukseesi. Rikosnimike on tässä vaiheessa järjestön salaisen materiaalin luvaton tirkistely. Voit odotella kutsua komiteaan. T: veli vanhin

        putte on oikein määritellyt.jehovat.terrorijärjestö.jos jehovalaisten kierouvet pääsee.valloilleen.kopio raamattuneen.oikein kun venäjä hävitti maastaan.terrorit.


    • Anonyymi

      "Omituiseksi tämän asian tekee se, että tavallinen jäsen ei saa edes tutustua tähän vanhinten kirjaan, ja kuitenkin hän voi joutua oikeuskomiteaan juuri tämän kirjan perusteella. Onko tämä oikeudenmukaista?"

      Tämä on kieltämättä omituista. Vähän sama kuin olisi lakikirjan salainen liite, jota ei pääse näkemään, mutta jonka perusteella silti voi joutua tuomituksi. Tai juuri siitähän tässä on kyse.

      • Anonyymi

        Taas yksi klassinen kulttien toiminnan piirre. Kultin informaatio on sipuli muodossa eli mitä lähempanä ydintä olet sitä enemmän tietoa. Normi vahnimillakaan ei ole pääsyä seuraavalle levelille eli kierrosvalvoja haaratoimisto akselille ja siitä eteenain haaratoimistokomitea tasolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas yksi klassinen kulttien toiminnan piirre. Kultin informaatio on sipuli muodossa eli mitä lähempanä ydintä olet sitä enemmän tietoa. Normi vahnimillakaan ei ole pääsyä seuraavalle levelille eli kierrosvalvoja haaratoimisto akselille ja siitä eteenain haaratoimistokomitea tasolle.

        Vapaamuurarien asteet on vastaava systeemi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas yksi klassinen kulttien toiminnan piirre. Kultin informaatio on sipuli muodossa eli mitä lähempanä ydintä olet sitä enemmän tietoa. Normi vahnimillakaan ei ole pääsyä seuraavalle levelille eli kierrosvalvoja haaratoimisto akselille ja siitä eteenain haaratoimistokomitea tasolle.

        Muistuttaa niin Vapaamuurareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistuttaa niin Vapaamuurareita.

        jehova ei ole muurari vaan rappari.rantojen hamppari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jehova ei ole muurari vaan rappari.rantojen hamppari.

        Kommentoit sitten minuutin- kahden välein omia kommenttejasi...


    • Anonyymi

      kristitty ei tarvihe salasia.lakikirjoja.se kun on salainen ei siellä ole kuin kierous.joka ei kestä päivän valoa.pää juipit aikonaa.kierous mielessä.tekivät.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Suomen lut. kirkollakin on salaisia kirjoituksia. Niihin ei kaikkiin pääse lukemaan netin kautta tai maallikko muutenkaan.

      • Anonyymi

        Luterilainen kirkko on hyvin avoin verrattuna Vartiotornin salaseuraan ja kulttiin.


    • Anonyymi

      Kaiken vallan ja laupeuden isä Jumala ei kirjoittanut kirjaansa Raamattua salattavaksi, vaan päin vastoin.

      Eikö nämä jehovat ole kunnostautuneet aikanaan tuon kirjan julki saattamiseen, nyt sitten itse kurjistuvat vääriin järjestelyihin ja sitä kautta tekoihin.

    • Anonyymi

      "(Matteus 23:1-5) – – Sitten Jeesus puhui ihmisjoukoille ja opetuslapsilleen sanoen: 2 ”Kirjanoppineet ja fariseukset ovat istuutuneet Mooseksen istuimelle. 3 Sen tähden kaikki, mitä he teille sanovat, se tehkää ja sitä noudattakaa, mutta älkää tehkö heidän tekojensa mukaan, sillä he sanovat, mutta eivät tee. 4 He sitovat kokoon raskaita kuormia ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät halua niitä sormellaankaan liikauttaa. 5 Kaikki tekonsa he tekevät ihmisten katseltaviksi – –"

      Hyvä lainaus Jopolta.
      Huomautappas tuosta vanhinta tai kiepparia, niin saat Jeesuksen kohtelun.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1325
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1076
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      74
      869
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      797
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      691
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      678
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      655
    Aihe