Olinl kotiäiti 40v seurakunnan opin mukaan. Ilman palkkaa hoidin kodin mieheni toiveen mukaan. Mies kuitenkin lähti nuoremman mukaan ja kuka sai miehen lesken eläkkeen. Uusi vaimo. En minä. Itse olen nyt muutaman sadan euron eläkkeellä. Jo lääkkeet syövät sen.
Sisareni opiskeli. Olin asiantuntijatöissä. Sai johtajana isoa palkkaa 5500e kk ja nyt saa eläkettä 3660e kk ja elää pääomatuloilla miehineen! Sai pari lasta joita ei hoitanut itse vaan olivat tarhassa. Nyt nekin on hyvissä toimissal.l minä elän muutamalla sadalla ja sisareni perhe tuhansilla kk.
Saarnaajat lupaa että Jumala palkitsee kun nainen elää kotona. Nyt kuitenkin sisareni sai kaiken. Miehen lapset työt ja rahat. Minä vain lapset. Miten tämä voi mennä näin. En ole yhtään kateellinenmutta vihainen olen.
Mikä on kotiäidin palkka
19
315
Vastaukset
- Anonyymi
Jumala palkitsee.
- Anonyymi
Synnin palkka on kuolema.
- Anonyymi
Kerro tarinasi aina tilaisuuden tullen lahkosi nuorille naisille niin saat hyvää aikaiseksi jos pelastat yhdenkin lahkosi käytännöiltä
- Anonyymi
Miltä ihmeen käytännöiltä? Minulle oli päivänselvää jo teini-ikäisenä, etten jää kotiin. Eikä jäänyt kukaan muukaan ikäpolveni nainen samassa seurakunnassa. Kaikki kouluttivat itsensä, hankkivat ammatin ja tekivät lapsensa siinä ohessa. Jos joku jäi noihin aikoihin kotiin, niin se oli täysin oma valinta. Yksityisasiat eivät kuulu seurakunnille. :D:D
- Anonyymi
Mitä oikeammin elää sitä isomman palkan saa taivaassa
- Anonyymi
Oikealla elämällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko kotona vain töissä. Näiden asioiden parissa näpertelevät lähinnä pelokkaat miehet, jotka pelkäävät menettävänsä kontrollin, jos nainen on taloudellisesti itsenäinen. Sananlaskuista löytyy kelpo vaimon ylistys. Hän oli varsinainen bisnesnainen. Osteli itsenäisesti peltoja ja toi kallisarvoisia kankaita ulkomailta. Toimitusjohtajamateriaalia. Ja hänen miehensä oli kyvykkäästä vaimostaan ylpeä.
- Anonyymi
> Mies kuitenkin lähti nuoremman mukaan ja kuka sai miehen lesken eläkkeen. Uusi vaimo.
Niinpä, jos olisi eletty Raamatun mukaan, eroa ei olisi tullut. Ikävä juttu, että mies sitten itse ei noudattanut Raamattua. Ja tietenkin, voisi tuo lakikin olla oikeudenmukainen, mutta ei ihmisistä näytä olevan oikeudenmukaisiksi ja hyviksi.- Anonyymi
"Ja tietenkin, voisi tuo lakikin olla oikeudenmukainen, mutta ei ihmisistä näytä olevan oikeudenmukaisiksi ja hyviksi."
Suomalainen yhteiskunta on rakennettu sille oletukselle, että tehdään työtä ja ansaitaan eläkettä. ei kannata jättäytyä pelkästään toisen ihmisen varaan. Luottamus hyvä, mutta selustan varmistaminen vielä parempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ja tietenkin, voisi tuo lakikin olla oikeudenmukainen, mutta ei ihmisistä näytä olevan oikeudenmukaisiksi ja hyviksi."
Suomalainen yhteiskunta on rakennettu sille oletukselle, että tehdään työtä ja ansaitaan eläkettä. ei kannata jättäytyä pelkästään toisen ihmisen varaan. Luottamus hyvä, mutta selustan varmistaminen vielä parempi.> Suomalainen yhteiskunta on rakennettu sille oletukselle, että tehdään työtä ja ansaitaan eläkettä. ei kannata jättäytyä pelkästään toisen ihmisen varaan.
Mielestäni suomalainen yhteiskunta on mätä ja paha ja tuossakin jättäytyy ihmisten varaan.
itse en usko, että koskaan tulen saamaan eläkettä, vaikka sitä kerätään minultakin paljon.
- Anonyymi
Aloitus sinänsä on yhtä epätosi kuin tilanne, jossa saddukeukset tulivat kertomaan seitsemästä veljeksestä, jotka peräjälkeen kuolivat. Jeesus sai vastauksellaan heidät hiljaiseksi: "Mutta sen, että kuolleet nousevat ylös, on Mooseskin osoittanut, sillä kertomuksessa orjantappurapensaasta hän sanoo Herraa Abrahamin Jumalaksi, Iisakin Jumalaksi ja Jaakobin Jumalaksi. Ei hän ole kuolleiden Jumala vaan elävien, sillä hänelle kaikki ovat eläviä.”
Jos aloittaja olisi itse elävässä suhteessa Jumalaan, hän eläisi Jumalan johdatuksen mukaan. Jumalan Henki tuottaa elämää, saddukeusten seuraaminen on kuollutta. - Anonyymi
Jos me olemme uskossa vain tätä aikaa varten, olemme kaikkia muita sääliteltävimpiä.
- Anonyymi
Mutta tästä ajasta tulee pitkä ja kurja, jos ei ole evästä riittävästi pöydässä. Iankaikkisuus ei katoa, vaikka elämästä vähän nauttisikin, sillä elämä on Luojan lahja.
- Anonyymi
"Eräässä kaupungissa oli tuomari, joka ei pelännyt Jumalaa eikä piitannut ihmisistä. Siinä kaupungissa oli myös leskivaimo, joka vähän väliä tuli hänen luokseen ja sanoi: Auta minua saamaan oikeus vastustajaani vastaan. Pitkään aikaan tuomari ei tahtonut, mutta sitten hän sanoi mielessään: Vaikka en pelkää Jumalaa enkä piittaa ihmisistä, niin kuitenkin, koska tämä leski tuottaa minulle vaivaa, minä autan häntä saamaan oikeuden, ettei hän lopulta tulisi ja kävisi minun silmilleni. Niin Herra sanoi: Kuulkaa, mitä tuo väärämielinen tuomari sanoo! Eikö sitten Jumala hankkisi oikeutta valituilleen, kun nämä yötä päivää huutavat häntä avukseen. Viivyttäisikö hän heiltä apuaan? Minä sanon teille: hän hankkii heille oikeuden viipymättä. Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?” Luuk. 18:1-8.
- Anonyymi
Olisi kannattanut kuunnella Jumalan toiveita eikä miehen tai seurakunnan. Syytät raha-asioista toisia, olisit voinut mennä töihin tai pyytää mieheltä kuukausirahaa.
- Anonyymi
Ap jatkaa. On kotiäitiydessä hyvää ollut se kun vielä avioliiton aikana elämä oli huoletonta. Sai keskittyä lapseen ja tehdä kivaa. Luotin Raamatun ilmoitukseen perheestä ja äidin roolista.
Sitten mieheni lähti nuoremman matkaan. Ei ollut minulle kertynyt eläkettä. Kotiäidin palkka valtiolta olisi hyvä. Nyt tekisin kuten siskoni. On hänelle kasvaneet ihan hyvät lapset vaikkei ollutkaan kotona. Miksi kuuntelit saarnaajaa. Olen lukenut 50 vuotta Raamattua ja en ole löytänyt missään kohtaa että naisen on oltava ehdottomasti kotona ja ei saa olla työelämässä, Lukekaa hyvät ihmiset Sanaa ja rukoilkaa Herran edessä mikä on Jumalan tahto. Saarnaajatkin ovat erehtyviä ihmisiä.
Saattaa olla tekaistu aloitus!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174456
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842499Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731637Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella261394Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641197- 115951
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon19944Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42932- 20931
- 171914