Mikään ei estä joutumasta sinne uudelleen

Anonyymi

Tarkoitan nyt vaikeita aikoja, suoranaista "helv-tiä".. Kun on kerran joutunut semmoisen pyörteeseen nii ei voi enää koskaa oikei luottaa tulevaisuuteen kun ei ollu selkeää syytä miksi siihen joutui, ja toiseksi se vain tuli riippumatta omista teoista..

Nyt kaikki pitää aina itse varmistaa moneen kertaan koska ei voi ottaa riskiä että joutuu jonkun tai kenen vaa pettämäksi pahassa tilanteessa jossa pitää ajatella kukakin kene etua..

Siksi oikein työnteosta ei tule mitää tai mistään urasta.. Pelkään liikaa menneisyyden helvettiä ja sitä että se tulee takaisin.

3

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä silloin tarkkaan ottaen tapahtui? Miten saisit turvatuksi nykytilanteen, ainakin ulkoiset puitteet, ja jos mahdollista ihmissuhteetkin, ettei se tapahtuisi uudelleen? Mistä löytyisi ihmisiä tueksi, jos yksin on liian hankalaa?

      • Anonyymi

        Kävin armeijan, globaali pankki kriisi, nokian romahdus.. Kaikkea ahdistavaa joka epäsuorasti vaikutti itseenkin ja alkoi masentamaan ennenkokemattomalla tavalla. Asioita joihin yksi ihminen ei voi vaikuttaa... Eikä sekään auta asiaa vaikka olisin ihmissuteessa koska se ei estä bankki kriisejä tai nokian romahduksia.


    • Anonyymi

      Itse psykoosin kokeneena voin sanoa että pelko laantuu. Se tulee välillä takaisin pintaan, mutta vuosien varrella se on vähäisempää. Itse käsittelin asiaa paljon silloin kun tilanne oli vielä tuore ja pelkäsin että psykoosi uusii. Avainasemassa oli kuitenkin sen ymmärtäminen mikä psykoosiin johti ja asian hyväksyminen osana minuutta. Se on se mun "pimeä puoli". Olen myös tietoinen että psykoosini voi uusia ja hyväksyn senkin, koska en voi vaikuttaa kaikkiin ulkopuolisiin asioihin jotka sen saattavat laukaista. Kuitenkin pystyn vaikuttamaan ja tunnistamaan omat reaktioni noihin asioihin ja tuntemuksiin ja sitä kautta saan pidettyä langat käsissäni. Perheessäni on skitsofreenikko ja toinen perheenjäsen jolla ollut myös mielenterveyden kanssa pahoja ongelmia, kuitenkin he elävät hyvää elämää. Olen sitä kautta oppinut että psykoosi tai edes skitsofrenia ei ole tuomio joka päättää elämän. Tämä on helpottanut myös sen oman päänupin kanssa oloa. Auttaa kovasti jos voit puhua asioista jollekin ja jos löydät juurisyyt psykoosille. Muista että et ole yksin ja että sairastumista ei tarvitse hävetä. Oma psykoosin muutti mua ihmisenä, syvällisemmäksi ja koen että se kasvatti mua henkisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5634
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2496
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      59
      1725
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe