Tukholman profetiasta - arviointia, kritiikkiä

Anonyymi

Tukholman profetiasta - arviointia, kritiikkiä

Suomessa on lähes 40 vuotta vallinnut n. Tukholamn profetian kristillis-historillinen traditiokausi!

Tukholman profetia näet on monelle kuin Pyhä Postilla, jota ei saa sormellakaan hipaista. Sen vaikutusvalta on noussut monille Raamattua, Jeesusta, Raamatun opetuksia tärkemmäksi. Voi sitä ihmistä, joka ei sano ”amen” sen profetian edessä, taikka joka uskaltautuu sitä arvostelemaan?

PROFETIAT on koeteltava ja arvosteleminen on käsky

Nyt kuitenkin olen ottamassa kuin ”kissan pöydälle”. Voin olettaa, että moni pitää tätä jonakin kerettiläisenä asiana? No, Jeesuksen totiset oppilaat pitävät Raamattua ylimpänä auktoriteettinaan.

Itse kuulun sellaisiin; jo liki puoli vuosisataa. Enkä ole ”juossut yhdenkään (profeetan) perässä. Vaikka kuinka mainostakoot olevansa ”voideltuja”. Jeesus itse kielsi sellaisen ihmisten perässä luuhaamisen. (luukas 21:8, Matteus 24. luku.)

Jeesuksen 1. lause Hänen eskatologisessa puheessaan (Matteus 24, Markus 13, ja Luukas 21) oli
”Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä!”.
Nimenomaan profetoimisen sektorilla on eksytyksen päähaara. Väärät profeetat, valheprofeetat sielulliset, demoniset, patologiset vaikuttajat.

Paavali kehottaa tessalonikalaisia uskovia: ”Koetelkaa kaikki, pitäkää se mikä hyvä on.” 1. Tess 5:21. ” Johannes: ”Koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta.” 1. Joh 4:1

”Profeetoista saakoon kaksi taikka kolme puhua, ja muut arvostelkoot.” (srk:ssa) 1 Kor 14:29.

Arvosteleminen ja koetteleminen on käskymuodossa, ei toivomus tai suositus. Koettelu on välttämätön, jotta ei eksyisi. Väärennykset matkivat aitoa niin paljon, että ”jopa valitutkin eksytettäisiin” - sanoi Jeesus!

KOETTELUN välineet?

Mikään ”miltä tuntuu” ei ole pätevä argumentti. Koettelun väline on ensisijaisesti Raamatun Sana, Jeesuksen ja apostolien opetukset. Pyhän Hengen innoituksesta syntynyt profetia ei
• korota ihmistä
• ei sodi Raamatun sanaa vastaan
• ei suuntaa katsetta Pääasiasta, Päästä - joka on Jeesus Kristus!

(Johannes 16:14, Johannes 7:18, Kolossalais 2:18-19, efe 4:14-15, 5. Moos 13:1-5, 18:22)

Mitä tulee profetioiden koetteluun, Paavalin opetuksen mukaan, kun toiset profeetat puhuvat, toiset arvostelevat. Näin seurakuntayhteyksissä. Siellä toimii (tai pitäisi) toimia terve kontrolli ja koettelu.

Nykyisin, kun eletään luopumuksen ja laittomuuden aikaa, kaikenlaiset ”villit profetoimishankkeet” jylläävät mm. netissä. Niinpä profetoimisen arvostelupaikka on samoilla foorumeilla!

Profetioita voivat toki kaikki ”arvostella” - mutta ne, joilla itsellä on raitis ja toimiva profetian lahja, ovat enemmän sisällä asioissa, samalla viivalla. Eihän kirvesmies juurikaan ymmärrä, mitä lääkäri latinaksi lausuu? Tarvitaan sama viitekehys, sanomien semantiikan vertailussa. Mutta ennenkaikkea Jumalan Pyhä Henki on se tutkain, röntgensäde, joka läpivalaisee kaiken! Jumala kun tuntee kaiken ja kaikki! ( 1 Kor 2:10,11, Sananl 15:11)

Profetia voi olla näky taikka verbaalinen tuote. Väärennöstä aidosta on joskus vaikea erottaa? Väärä rahakin on usein niin aidon näköinen?

Siksi Jumala on antanut seurakuntaansa paljon muita erilaisia armopahjoja, Hengen lahjoja. On tiedon ja viisauden sanoja. On myös eriksen ”henkien arvostelun, henkien koettelun, henkien tuntemisen lahja.” ( 1 Kor 12:8-11)

Monilla, joilla on profetian lahja, on myös ”henkien tuntemisen” lahja. Kyky, Pyhän Hengen tasolla tunnistaa onko henki Jumalasta, vai mistä hengestä on kysymys? Jopa apostoli Paavali joutui kerran kyselytunnille! Eräs palvelijatar kun tuntui esittävän Oikeaa profetiaa? Se vaivasi Paavalia monta päivää. Sitten valo valaisi. Kyseessä oli tietäjähengen vallassa oleva ihminen.
Kun Paavali sen tunnisti, hän käski henkeä lähtemään ulos! ( Apt 16:16-18)
Näinä eksytysten aikoina henkien erottamisen lahjalle olisi ja on – paljon tilausta! Se voi olla uskovien yhteydessä niinkuin suojelupoliisi on yhteiskunnassa! Valvoo, etteivät perkeleen kavalat juonet etene huomaamatta!

(jatkuu...)

58

1385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      TUKHOLMAN profetiaan kannanottoa ja kritiikkiä (2)

      Kasetin A-puoli

      Olin nuori uskovainen, kun tietooni tuli tämä Tukholman profetia (käytän jatkossa lyhennystä Tpro). Silloin kun lähetettiin liikkeelle kveäällä 1984, ei ollut tiedossa KUKA oli sen sanellut. (Henkilön nimi tuli tietoon myöhemmin.)

      Kasetilla hänestä on nimitys ”pieni palvelija”. Eikä hän nimeä itseään ”profeetaksi”.

      Kuuntelin profetian tarkasti. Heräsi toki moniakin kysymysmerkkejä, mutta ajattelin että aika näyttää mistä on kyse?

      Nyt kun Herran seurassa on matkaa ja kokemusta tosiaan jo liki puoli vuosisataa, päätin kuunnella uudelleen TPro sisällöt. Netissä on tarjolla kasetilta tuotettuja versioita. Ainakin A-puoli tuntuu aidolta, ei ole teknisesti manipuloitu. Kuuntelemalla autenttista esitystä, puhetta, profetian arvostelussa on lukemisen lisäksi muuta ulottuvuutta.

      REFEROINTIA A-kasetista


      * Profetia alkaa kerrottuna Näkynä. Venjän sotilaan tulosta. Maantieteellisesti tarkoista rajoista, joita profetia väittää Venäjän Suomessa miehittävän. Venäjän sotilaalle annetaan sanat:

      ”Minä puhun sinulle, sanoo Jehova Jere.” Tästä venäjäaiheesta on paljon lisää.

      * Sitten. ”Suomen kansalle nousee profeetta.”

      Ilmoitettu mahdollinen profeetta nousee silloin, kun Venäjä on miehittänyt osan Suomea. ( Ei siis yhtään ennemmin…) Tämä profeetta hämmästyttää myös Venäjän sotilaita? Myöhemmin sanotaan:

      ”Suomessa nousee profeetta, joka profetoi lyhyen hetken ja tekee profeetan merkin.”

      * Sitten. ”Minun Poikani Herran Jeesuksen morsian tekee morsiamen merkit”.

      * ”Israelissa nousee profeetta..”

      * Sitten. Sanomaa Suomen kansalle:
      • On tehtävä parannus!
      • Te ette sitä tee.
      • Minä paadutan kansan.
      • On kovia nuhteita Suomen kansalle.
      * Sitten. Tämä profetia ei ole tarkka, tulee jatkoa...”
      ”Sinä palvelijani Tukholamasta, lähetä tämä Suomeen, ystävillesi..”
      ”Sinä pieni palvelijani joka et ole ollut minun tahtoni tiellä.”

      (Jotka haluatte, kuunelkaa kasetti.)

      jatkoa..

    • Anonyymi

      Tukholman profetiasta - arviointia, kritiikkiä (3)


      PLUSSAT?

      Plussaa on, että profetiassa on selkeä
      • ”parannuksen sanoma”
      • ”kulje suoraan”
      • ”syö sanaani”
      • ”parannuksen on alettava Jumalan huoneesta”
      • jne, jne

      MIINUKSET?

      Kuten mitalilla on vähintään kaksi puolta, ja monilla asioilla sitäkin enemmmän, se pätee myös TPro:n asiaan. Kalat ovat terveellisiä syötäviä, mutta ruodot on perattava pois!

      Tukholman profetia on synnyttänyt selkeitä haitallisia, jopa eksyttäviä seuraamuksia, joista nyt.

      A) SUOMEN profeetta?

      Tämä on kaikkein näkyvin ja pahin hapatus! Vuosikymmenien ajan Tpro:n ilmoitus Suomen profeetasta on synnyttänyt sairasta ”profeettatehtailua”! Yhä uusia tyyppejä on noussut tapetille kuin sieniä sateella. Yksi toisensa perästä on antanut ymmärtää:
      - Minä Olen Se Profeetta! Minä se olen. Minä ennustettu suomen profeetta!

      Sitten toiset ovat ehdotelleet ja arvuutelleet milloin ketäkin tyyppiä.
      Nimiä ei edes huoli mainita. Nimettömiä sitäkin enemmän.

      Milloin (profeetta) tulee Lapin periferiasta, milloin mistäkin? Profeettakilpailu on ollut kova. Kuka saisi kultamiltalin? Kuka olisi se Valittu?
      Tällä hetkellä ketään ei ole. Eikä Jumala ole ilmoittanut, että tuleeko ollenkaan?
      Tukholman profetia ei ole samaa kuin Jumalan sana.

      B) PROFEETTA-ilmiön ongelma?

      Käskikö Herramme Jeesus odotella ”profeettoja”? Ei. Se on ongelman ydin.
      On vuosykymmenet odoteltu, että
      - Se Suuri Profeetta tulee!
      Että se Suuri Herätys lopulta saadaan, kun Se Profeetta tekee Ihmeitä, Merkkejä, langettaa tulta taivaasta ja usuttaa sanktioita pahojen suomalaisten päälle! Karhujakin raatelemaan, profeetta Elisan esimerkin mukaan. . . Tätä Profeettaa on odotettava vaikka maailman tappiin?

      Niinkö?

      Käskikö Herramme Jeesus odottaa IHMISIÄ, profeettoja?

      Eikö Hän antanut tehtävän: viekää ilosanomaa, julistakaa parannusta, syntien anteeksiantamusta Jeesuksen nimessä ja Golgatan työn armossa! Kyllä.

      Mihin se kaikki Raamatun ja Jeesuksen sanojen auktoriteetti hävisi?

      Synteihinsä sortunut kansa saa olla ilman Valoa! Se saa mennä helvettiin. Koska?

      Uskovien asia on vain ODOTTAA sitä Suurta Profeettaa, joka sitten….
      Uskovat ovat laiminlyöneet tehtäviään.
      Ovat laiskotelleet ja hokeneet kuin mantraa,
      * herätys, herätys, suuri herätys…
      * suuri profeetta, se…

      TÄMÄ kaikki on se paha ongelma, jonka Tpro on tuottanut. Se ei toki ole profetian antaneen virhe, vaan ihmisten tulkintojen virhe. On tuudittauduttu siihen, että Kun Se Tulee? Se Suuri herätys, Se ihmeprofeetta… niin SITTEN? On nukuttu kuin Raamatun kertomat 10 neitsyttä. Ja?

      Entä kun herääminen tulee?

      Onko Jumala tyytyväinen Suomen kristikansan ahkeruuteen viljellä sanaa ja julistaa evankeliumia ja parannusta? Tehdä uskon tekoja, harjoittaa laupeutta, tuottaa hyviä hedelmiä? Ahkeroida niillä leivisköillä ja talenteilla, joita Herra on JOKAISELLE jakanut. Erilaisia tehtäviä ja lahjoja ja resursseja.

      Miten on?


      HYVÄ on usein PARHAAN PAHIN vihollinen!

      Jos profetoiminen synnyttää patologisia ja eksyttäviä jälkiseuraamuksia, mitä se on?
      Selvää kuitenkin on, että JOS TPRo on hengestä?
      Ja jos on Hengestä se, että Suomessa olisi tulossa joku profeetta? Sellaista ei ole tullut, koska sellaisen aika on silloin kun miehitys on läsnä.
      Jos on? Jos ei?

      Toisaalta? Venäjä karhun uhasta on esitetty kymmeniä ja kymmeniä erilaisia profetioita, jotka eivät ole edes samassa linjassa. Tämän lajin profetiat voivat usein nousta ”venäjän pelosta” taikka sodan aiheuttamista traumoistakin. Aika näyttää. . .

      Nyt?

      Jokainen totinen ja raitis Jeesuksen oppilas tekee kaiken mikä on oikein. Kukin sen armon mukaan, minkä Herra suo. Seuraten Herraa opissa ja elämässä!
      Eilinen on mennyt,
      huomisesta emme tiedä,
      tänään auttaa Herra!

    • Anonyymi

      No, koska vedit minutkin mukaan tähän tukholma profetian arviointiin, niin kai voin osallistua?

      Arviointiasi ohjaa ja johtaa minun kirjoitukseni.
      Et sinä olisi aloittanut tätä rumbaa, ellen minä olisi tullut ja kirjoittanut mitä kirjoitin.

      No kuitenkin sinun kannattaisi tarkastella ja korjata arviointiasi ja kritiikkiäsi monelta eri kohdalta.

      Sydämen tila.
      Kyllä minä näen mitä sinä ajattelet kirjoittaessasi.
      Se kritiikki ei nouse puhtaasta sydämestä, eikä totuus saa sinussa sijaa, koska se tulee mielestäsi väärästä suusta.
      Juuri siitä suusta, jota kritisoit.

      Otan viimeisestä osasta pienen osan tarkasteluun.

      "Jos profetoiminen synnyttää patologisia ja eksyttäviä jälkiseuraamuksia, mitä se on?
      Selvää kuitenkin on, että JOS TPRo on hengestä?
      Ja jos on Hengestä se, että Suomessa olisi tulossa joku profeetta? Sellaista ei ole tullut, koska sellaisen aika on silloin kun miehitys on läsnä.
      Jos on? Jos ei?"

      Sellaista ei ole tullut? Väärin, sillä (jos on?) sellainen on, hänet kutsutaan ja hän nousee.
      Ei se profeetta ilmesty tyhjästä, täytyy olla jotain jo jonka voi kutsua ja joka voi nousta.
      Toki vielä ei ole aika sille, kun profeetta nousee Suomessa Venäjän sotilaita nuhtelemaan, koska sotilaita ei vielä ole tullut.
      Mutta profeetta voi nuhdella jo sitä ennen uskovia, jotka sitä nuhtelua tarvitsevat.

      Onko tämä totta ja korjaatko kritiikkiäsi vai pysytkö omassa kannassasi, koska minä sen sinulle sanon?

      Voimme keskustella kirjoituksestasi enemmänkin ja siitä hengestä jonka vallassa se on kirjoitettu.

      T. nimimerkkiä on varmaan turha kirjoittaa

      • Anonyymi

        Jatkan tähän vielä jotain pientä, ettei mene ketjusi sekaisin.

        Profeetta ei ole pelkkä tuomion tuoja, hän on myös opastaja.

        Jos tahdot kirjoittaa puhdasta tekstiä, arviota, kritiikkiä, niin sinun tulee puhdistaa sydämesi kaikesta katkeruudesta, vihasta, pilkasta, syytöksistä ja vaateista.

        Älä ajattele minusta pahaa kun kirjoitat, sillä silloin se pahuus nousee esiin sinun sydämestäsi.
        Se vastustaa ennakkoon ja muuttaa kirjoituksesi sen mukaiseksi.
        Sinä syötät palstalla oman sydämesi katkeruutta lukijoille ja toivot että he nielevät sen?

        Sinä et tunne minua, mutta minä tunnen sinut.
        Sinä et tiedä kuka olen, mutta minä tiedän kuka sinä olet.
        Sinä olet päättänyt edeltä ilman koetteluja miten asiat ovat ja jaat tarkastamatonta dataa.
        Sinulla on kaikki mahdollisuudet kun näet jonkun tuntemattoman, joka esittäytyy jollain nimellä mennä tutustumaan ensin kuin tuomioitasi jakelet.
        Mutta sinä olet jo heti menossa jakelemaan tuomioita, ennen kuin edes tiedät kenelle niitä jaat.

        Se että kirjoittamani rangaistukset aiheuttivat sinussa vihanpuuskan, niin et ottanut huomioon, ettei ne rangaistukset turhia ole, ei niitä ole syyttömille tarkoitettu vaan syyllisille.
        Me olemme täällä yhdessä veneessä kaikki, seilaamassa pois päin Jumalasta, vieraiden syliin.
        Koko laiva on pysäytettävä ja käännettävä kurssia.
        Siksi se karhu tulee kaikille.
        Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kääntyä Herran puoleen.
        Siinä nopea ja suuri herätys kun viljaa korjataan kiiruusti aittaan.

        Monet ihmiset eivät käänny Herran puoleen, elleivät ole epätoivossa taikka ahdingossa.
        Kun asiat ovat hyvin, Herra unohdetaan ja hänen luokseen palataan kun menee päin mäntyjä.
        Tuhlaajapoika on tästä hyvä esimerkki.
        Eikä ole turhaan sitä talvisodan henkeäkään herätelty Suomen maassa, silloin kansa rukoili tosissaan Herraa.


      • Jobinpostia
        8.8.2017 21:40

        Ilm.16:11. Biblia (1776). Ja pilkkasivat taivaan Jumalaa kipuinsa ja haavainsa tähden, ja ei tehneet parannusta töistänsä. Olisi, kiva tietää tämän erään nimi?

        --------------------------------------------------------------------------------------

        "...ei tehneet parannusta töistänsä. Olisi, kiva tietää tämän erään nimi? "

        ........

        Herran rauhaa ja armoa !
        ...................................................

        Johanneksen ilmestys 16

        10. Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa
        11. ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.

        ........

        JUMALA VAATII PARANNUSTA - SILLÄ - JOS EI PARANNUSTA TAPAHDU - NIIN...

        ONNETTOMUUS KOHTAA - NIITÄ PENSEITÄ - JOTKA ITSE ITSENSÄ KOROTTANEET...

        SAMAT - Raamatun - SÄÄNNÖT KAIKILLE...

        ........

        JEREMIA 23

        30. Katso, sentähden minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa.
        31. Katso, minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: 'Se on Herran sana'.
        32. Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.


    • Anonyymi

      Tukholman profetiasta - arviointia, kritiikkiä (4)

      Tukholman profetiassa on myös kasetin B-puoli.

      Puhuja itse siinä kertoo, että B-puoli ei ole varsinaisesti enää ptofetiaa, vaan puhuja selostaa ja perustelee siinä monia asioita. Sinänsä ihan hyviä opetuksen ja kehotuksen sanoja on siinä esillä.

      Koska varsinainen profetia on esillä A-puolella kasetissa, ei B- puolen osuudessa.

      Myös B-puolen sisällössä on toki monia kiinnostavia seikkoja. Hengellisesti ja Hengen tasolla koeteltuna tässä ei siitä enempää. ”Koetelkaa kaikki, pitäkää se mikä hyvä on”!

      YHTEENVETOA?

      On valmistumassa yhteenvetoa asiassa. Sekä TPro:n A-osa, että myös B-osa sisältävät sellaista joka synnyttää ajatuksia.

      Mukava, jos siis Aloituksen aiheesta kirjoitetaan, kommentoidaan. Onhan monille tuttu asia tuo Tukholman profetia.

      Anna kuulua aloituksen aiheesta!

      t. aloittaja

    • Anonyymi

      Väärinkäsitysten välttämiseksi, totean, että olen tutkinut siis Tukholman profetiaa sen ilmestymisestä saakk, siis 37 vuotta. Olen lukenut kymmeniä ja kymmeniä siihen liittyviä kirjoituksia ja kommentteja. Sekä lukenut ko. profetiaa säännöllisin väliajoin, kysellen siitä Herralta.
      Koska en ole hurahtanut em:n profetian perään, olen tehnyt siitä analyysiä, mutta nyt oli aika siitä lausua. Herra tietää nämä ajat. . . Tärkeämpää kun on pitää Raamattua ykkössijalla!

      • Anonyymi

        Pitkän ajan olet tutkinut, kunnes annoit lausuntosi.
        Siis perin pohjin tutkittu ja koeteltu ennen kuin ilmoitit arviosi ja kritiikkisi.
        Hyvän mallin annoit, pitää olla nopea kuulemaan, mutta hidas puhumaan.

        Kauanko olet tutkinut sitten minua, jos samaan syssyyn kerran piti antaa lausuntoa minustakin?
        Toki Raamatun oppeja puolustava ja niitä noudattava ei tee poikkeuksia.
        Eli "Jokainen totinen ja raitis Jeesuksen oppilas tekee kaiken mikä on oikein."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkän ajan olet tutkinut, kunnes annoit lausuntosi.
        Siis perin pohjin tutkittu ja koeteltu ennen kuin ilmoitit arviosi ja kritiikkisi.
        Hyvän mallin annoit, pitää olla nopea kuulemaan, mutta hidas puhumaan.

        Kauanko olet tutkinut sitten minua, jos samaan syssyyn kerran piti antaa lausuntoa minustakin?
        Toki Raamatun oppeja puolustava ja niitä noudattava ei tee poikkeuksia.
        Eli "Jokainen totinen ja raitis Jeesuksen oppilas tekee kaiken mikä on oikein."

        Kuinka raitis sitten olet?

        "Eikö Hän antanut tehtävän: viekää ilosanomaa, julistakaa parannusta, syntien anteeksiantamusta Jeesuksen nimessä ja Golgatan työn armossa! Kyllä."

        Tiedät hänen käskynsä.
        Ja sitten se sydämesi pahuus ja katkeruus pulpahti näkyviin.
        Osuvasti sanoit heti perään:
        "Mihin se kaikki Raamatun ja Jeesuksen sanojen auktoriteetti hävisi?"

        Ja sitten sydämesi julistaa sitä ilosanomaasi seuraavasti:
        "Synteihinsä sortunut kansa saa olla ilman Valoa! Se saa mennä helvettiin. Koska?

        Uskovien asia on vain ODOTTAA sitä Suurta Profeettaa, joka sitten….
        Uskovat ovat laiminlyöneet tehtäviään.
        Ovat laiskotelleet ja hokeneet kuin mantraa,
        * herätys, herätys, suuri herätys…
        * suuri profeetta, se…"

        Nyt kun suusi on julistanut pimeyttä ja helvetin tuomion koko kansalle, niin luettelit syytkin.
        ODOTTAA Suurta profeettaa.
        laiminlyö tehtäviään
        laiskotelleet ja hokeneet mantraa herätys, herätys, suuri herätys, suuri profeetta...."

        Joku on tosiaan hokenut mantraa "Suuresta profeetasta".
        Joku on tosiaan laiminlyönyt tehtäviään, kuten edellä oleva kirjoituksesi osoittaa.
        Oletkohan myös laiskotellut ja odottanut jotakin?

        Pimeyttäkö ja helvetin tuomio kaikille tämän takia?
        Ei, katsos kun oikeudenmukaisuus on sitä, että vastataan omista teoista ja omista sanoista.

        Voi sinua.


    • Anonyymi

      Ikävää, että lähes joka ketjussa täälä, vaikk oisi hyvääkin asiaa, aina tietyt häiriköt tulee raakkumaan ja sotkemaan. Kyllä Paavalin tällaisen ongelman tunnisti ja opetti Timoteustakin ja Tiitusta, että karttaisivat niitä, joilla on pelkkä väittelyn- ja riidanhalu
      Pitää tunnistaa ja jättää sellaset tyypit omaan oloonsa ja tietty herran haltuun.
      Sanoohan sananlaskukin: ettei pidä seurustella kiukkuisen kanssa.

      no, kukin taaplaa tyylillään!!

      • Anonyymi

        Eihän täällä mitään hyvää sotketa vaan sitä pahaa.

        Tunnistatko kuka on tässä sitä pahaa sotkemassa taikka tallomassa?
        Tulee mieleen ensimmäisenä joku Herran opetuslapsi, jolle on annettu valta tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa.

        Kiukkua et ole vielä nähnytkään.

        Ja minä kyllä tallaan tyylilläni.


    • Anonyymi

      Vaikka aloituksen aihe näkyy olevan sen tukholman profetsian tutkailu, tuo joku kumma on ruvennu pitämään tätä kuin vihansa ja kiukkunsa purkupaikaks!
      Kuin ampiainen tai käärme...
      No, voi parkaa!!

    • Anonyymi

      joo samaa aattelin!

      ei tänne kukaan normaalia tekstiä voi enää esittää, kun eräät ovan kuin louskuttavat koirat, jotka hampaitaan näyttelee. Ja vääntelee tämänkin aloituksen tekstejä, hyi, että osaa olla äkäinen tyyppi!!

      No, antaa sen louskutttaa, jos sen himo niin vaatii....
      Luoja varjelkoon tuollaisilta petomaisilta tallaajilta!

    • Anonyymi

      Näkyy.
      Se häirikko vääntää kieroon Aloituksen tekstejäkin! Mutta hyvä on silloin tarkistaa MITä aloituksessa on tuotu. Se väitäät Aloituksesta näinkin:

      ”Nyt kun suusi on julistanut pimeyttä ja helvetin tuomion koko kansalle, niin luettelit syytkin.”

      Ei aloituksessa aloittaja julista mitään helvetin tuomiota!
      Eli tämä häirikkö keksii ja kirjoittaa julkista valhetta!

      • Anonyymi

        Avaisitko minulle sitten tähän liittyvän kohdan.

        "Synteihinsä sortunut kansa saa olla ilman Valoa! Se saa mennä helvettiin. Koska?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaisitko minulle sitten tähän liittyvän kohdan.

        "Synteihinsä sortunut kansa saa olla ilman Valoa! Se saa mennä helvettiin. Koska?"

        Lue koko teksti, Aloituksen osa (3). Ei ole luoaa pätkiä yhtä lausetta tekstin konteksista!
        Kertausta siis:

        Tukholman profetiasta - arviointia, kritiikkiä (3)

        PLUSSAT?

        Plussaa on, että profetiassa on selkeä
        • ”parannuksen sanoma”
        • ”kulje suoraan”
        • ”syö sanaani”
        • ”parannuksen on alettava Jumalan huoneesta”
        • jne, jne

        MIINUKSET?

        Kuten mitalilla on vähintään kaksi puolta, ja monilla asioilla sitäkin enemmmän, se pätee myös TPro:n asiaan. Kalat ovat terveellisiä syötäviä, mutta ruodot on perattava pois!

        Tukholman profetia on synnyttänyt selkeitä haitallisia, jopa eksyttäviä seuraamuksia, joista nyt.

        A) SUOMEN profeetta?

        Tämä on kaikkein näkyvin ja pahin hapatus! Vuosikymmenien ajan Tpro:n ilmoitus Suomen profeetasta on synnyttänyt sairasta ”profeettatehtailua”! Yhä uusia tyyppejä on noussut tapetille kuin sieniä sateella. Yksi toisensa perästä on antanut ymmärtää:
        - Minä Olen Se Profeetta! Minä se olen. Minä ennustettu suomen profeetta!

        Sitten toiset ovat ehdotelleet ja arvuutelleet milloin ketäkin tyyppiä.
        Nimiä ei edes huoli mainita. Nimettömiä sitäkin enemmän.

        Milloin (profeetta) tulee Lapin periferiasta, milloin mistäkin? Profeettakilpailu on ollut kova. Kuka saisi kultamiltalin? Kuka olisi se Valittu?
        Tällä hetkellä ketään ei ole. Eikä Jumala ole ilmoittanut, että tuleeko ollenkaan?
        Tukholman profetia ei ole samaa kuin Jumalan sana.

        B) PROFEETTA-ilmiön ongelma?

        Käskikö Herramme Jeesus odotella ”profeettoja”? Ei. Se on ongelman ydin.
        On vuosykymmenet odoteltu, että
        - Se Suuri Profeetta tulee!
        Että se Suuri Herätys lopulta saadaan, kun Se Profeetta tekee Ihmeitä, Merkkejä, langettaa tulta taivaasta ja usuttaa sanktioita pahojen suomalaisten päälle! Karhujakin raatelemaan, profeetta Elisan esimerkin mukaan. . . Tätä Profeettaa on odotettava vaikka maailman tappiin?

        Niinkö?

        Käskikö Herramme Jeesus odottaa IHMISIÄ, profeettoja?

        Eikö Hän antanut tehtävän: viekää ilosanomaa, julistakaa parannusta, syntien anteeksiantamusta Jeesuksen nimessä ja Golgatan työn armossa! Kyllä.

        Mihin se kaikki Raamatun ja Jeesuksen sanojen auktoriteetti hävisi?

        Synteihinsä sortunut kansa saa olla ilman Valoa! Se saa mennä helvettiin. Koska?

        Uskovien asia on vain ODOTTAA sitä Suurta Profeettaa, joka sitten….
        Uskovat ovat laiminlyöneet tehtäviään.
        Ovat laiskotelleet ja hokeneet kuin mantraa,
        * herätys, herätys, suuri herätys…
        * suuri profeetta, se…

        TÄMÄ kaikki on se paha ongelma, jonka Tpro on tuottanut. Se ei toki ole profetian antaneen virhe, vaan ihmisten tulkintojen virhe. On tuudittauduttu siihen, että Kun Se Tulee? Se Suuri herätys, Se ihmeprofeetta… niin SITTEN? On nukuttu kuin Raamatun kertomat 10 neitsyttä. Ja?

        Entä kun herääminen tulee?

        Onko Jumala tyytyväinen Suomen kristikansan ahkeruuteen viljellä sanaa ja julistaa evankeliumia ja parannusta? Tehdä uskon tekoja, harjoittaa laupeutta, tuottaa hyviä hedelmiä? Ahkeroida niillä leivisköillä ja talenteilla, joita Herra on JOKAISELLE jakanut. Erilaisia tehtäviä ja lahjoja ja resursseja.

        Miten on?

        HYVÄ on usein PARHAAN PAHIN vihollinen!

        Jos profetoiminen synnyttää patologisia ja eksyttäviä jälkiseuraamuksia, mitä se on?
        Selvää kuitenkin on, että JOS TPRo on hengestä?
        Ja jos on Hengestä se, että Suomessa olisi tulossa joku profeetta? Sellaista ei ole tullut, koska sellaisen aika on silloin kun miehitys on läsnä.
        Jos on? Jos ei?

        Toisaalta? Venäjä karhun uhasta on esitetty kymmeniä ja kymmeniä erilaisia profetioita, jotka eivät ole edes samassa linjassa. Tämän lajin profetiat voivat usein nousta ”venäjän pelosta” taikka sodan aiheuttamista traumoistakin. Aika näyttää. . .

        Nyt?

        Jokainen totinen ja raitis Jeesuksen oppilas tekee kaiken mikä on oikein. Kukin sen armon mukaan, minkä Herra suo. Seuraten Herraa opissa ja elämässä!
        Eilinen on mennyt,
        huomisesta emme tiedä,
        tänään auttaa Herra!

        _________________________________________________________________________________________
        Tässä siis kertausta:


        Eikö Hän antanut tehtävän: viekää ilosanomaa, julistakaa parannusta, syntien anteeksiantamusta Jeesuksen nimessä ja Golgatan työn armossa! Kyllä.

        Mihin se kaikki Raamatun ja Jeesuksen sanojen auktoriteetti hävisi?

        Synteihinsä sortunut kansa saa olla ilman Valoa! Se saa mennä helvettiin. Koska?

        Uskovien asia on vain ODOTTAA sitä Suurta Profeettaa, joka sitten….
        ______________________________________________________________________

        Totuus on, että kymmenien vuosien aikana monet synteihinsä sortuneet ovat olleet ilman VALOA! Ovat saaneet rauhassa matkata kadotukseen, koska?

        USKOVAT ovat lusmuilleet, laiskotelleet, odotelleet
        SUURTA herätystä!

        SITÄ profeettaa...

        MITÄ Raamattu opettaa: Sananl 24:11-12.

        -----------------------------------------------------------------------------------

        Jumala kysyy eräänä päivänä: Matteus 25:41-46


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue koko teksti, Aloituksen osa (3). Ei ole luoaa pätkiä yhtä lausetta tekstin konteksista!
        Kertausta siis:

        Tukholman profetiasta - arviointia, kritiikkiä (3)

        PLUSSAT?

        Plussaa on, että profetiassa on selkeä
        • ”parannuksen sanoma”
        • ”kulje suoraan”
        • ”syö sanaani”
        • ”parannuksen on alettava Jumalan huoneesta”
        • jne, jne

        MIINUKSET?

        Kuten mitalilla on vähintään kaksi puolta, ja monilla asioilla sitäkin enemmmän, se pätee myös TPro:n asiaan. Kalat ovat terveellisiä syötäviä, mutta ruodot on perattava pois!

        Tukholman profetia on synnyttänyt selkeitä haitallisia, jopa eksyttäviä seuraamuksia, joista nyt.

        A) SUOMEN profeetta?

        Tämä on kaikkein näkyvin ja pahin hapatus! Vuosikymmenien ajan Tpro:n ilmoitus Suomen profeetasta on synnyttänyt sairasta ”profeettatehtailua”! Yhä uusia tyyppejä on noussut tapetille kuin sieniä sateella. Yksi toisensa perästä on antanut ymmärtää:
        - Minä Olen Se Profeetta! Minä se olen. Minä ennustettu suomen profeetta!

        Sitten toiset ovat ehdotelleet ja arvuutelleet milloin ketäkin tyyppiä.
        Nimiä ei edes huoli mainita. Nimettömiä sitäkin enemmän.

        Milloin (profeetta) tulee Lapin periferiasta, milloin mistäkin? Profeettakilpailu on ollut kova. Kuka saisi kultamiltalin? Kuka olisi se Valittu?
        Tällä hetkellä ketään ei ole. Eikä Jumala ole ilmoittanut, että tuleeko ollenkaan?
        Tukholman profetia ei ole samaa kuin Jumalan sana.

        B) PROFEETTA-ilmiön ongelma?

        Käskikö Herramme Jeesus odotella ”profeettoja”? Ei. Se on ongelman ydin.
        On vuosykymmenet odoteltu, että
        - Se Suuri Profeetta tulee!
        Että se Suuri Herätys lopulta saadaan, kun Se Profeetta tekee Ihmeitä, Merkkejä, langettaa tulta taivaasta ja usuttaa sanktioita pahojen suomalaisten päälle! Karhujakin raatelemaan, profeetta Elisan esimerkin mukaan. . . Tätä Profeettaa on odotettava vaikka maailman tappiin?

        Niinkö?

        Käskikö Herramme Jeesus odottaa IHMISIÄ, profeettoja?

        Eikö Hän antanut tehtävän: viekää ilosanomaa, julistakaa parannusta, syntien anteeksiantamusta Jeesuksen nimessä ja Golgatan työn armossa! Kyllä.

        Mihin se kaikki Raamatun ja Jeesuksen sanojen auktoriteetti hävisi?

        Synteihinsä sortunut kansa saa olla ilman Valoa! Se saa mennä helvettiin. Koska?

        Uskovien asia on vain ODOTTAA sitä Suurta Profeettaa, joka sitten….
        Uskovat ovat laiminlyöneet tehtäviään.
        Ovat laiskotelleet ja hokeneet kuin mantraa,
        * herätys, herätys, suuri herätys…
        * suuri profeetta, se…

        TÄMÄ kaikki on se paha ongelma, jonka Tpro on tuottanut. Se ei toki ole profetian antaneen virhe, vaan ihmisten tulkintojen virhe. On tuudittauduttu siihen, että Kun Se Tulee? Se Suuri herätys, Se ihmeprofeetta… niin SITTEN? On nukuttu kuin Raamatun kertomat 10 neitsyttä. Ja?

        Entä kun herääminen tulee?

        Onko Jumala tyytyväinen Suomen kristikansan ahkeruuteen viljellä sanaa ja julistaa evankeliumia ja parannusta? Tehdä uskon tekoja, harjoittaa laupeutta, tuottaa hyviä hedelmiä? Ahkeroida niillä leivisköillä ja talenteilla, joita Herra on JOKAISELLE jakanut. Erilaisia tehtäviä ja lahjoja ja resursseja.

        Miten on?

        HYVÄ on usein PARHAAN PAHIN vihollinen!

        Jos profetoiminen synnyttää patologisia ja eksyttäviä jälkiseuraamuksia, mitä se on?
        Selvää kuitenkin on, että JOS TPRo on hengestä?
        Ja jos on Hengestä se, että Suomessa olisi tulossa joku profeetta? Sellaista ei ole tullut, koska sellaisen aika on silloin kun miehitys on läsnä.
        Jos on? Jos ei?

        Toisaalta? Venäjä karhun uhasta on esitetty kymmeniä ja kymmeniä erilaisia profetioita, jotka eivät ole edes samassa linjassa. Tämän lajin profetiat voivat usein nousta ”venäjän pelosta” taikka sodan aiheuttamista traumoistakin. Aika näyttää. . .

        Nyt?

        Jokainen totinen ja raitis Jeesuksen oppilas tekee kaiken mikä on oikein. Kukin sen armon mukaan, minkä Herra suo. Seuraten Herraa opissa ja elämässä!
        Eilinen on mennyt,
        huomisesta emme tiedä,
        tänään auttaa Herra!

        _________________________________________________________________________________________
        Tässä siis kertausta:


        Eikö Hän antanut tehtävän: viekää ilosanomaa, julistakaa parannusta, syntien anteeksiantamusta Jeesuksen nimessä ja Golgatan työn armossa! Kyllä.

        Mihin se kaikki Raamatun ja Jeesuksen sanojen auktoriteetti hävisi?

        Synteihinsä sortunut kansa saa olla ilman Valoa! Se saa mennä helvettiin. Koska?

        Uskovien asia on vain ODOTTAA sitä Suurta Profeettaa, joka sitten….
        ______________________________________________________________________

        Totuus on, että kymmenien vuosien aikana monet synteihinsä sortuneet ovat olleet ilman VALOA! Ovat saaneet rauhassa matkata kadotukseen, koska?

        USKOVAT ovat lusmuilleet, laiskotelleet, odotelleet
        SUURTA herätystä!

        SITÄ profeettaa...

        MITÄ Raamattu opettaa: Sananl 24:11-12.

        -----------------------------------------------------------------------------------

        Jumala kysyy eräänä päivänä: Matteus 25:41-46

        Eli selitys on tämä:

        "Totuus on, että kymmenien vuosien aikana monet synteihinsä sortuneet ovat olleet ilman VALOA! Ovat saaneet rauhassa matkata kadotukseen, koska?

        USKOVAT ovat lusmuilleet, laiskotelleet, odotelleet
        SUURTA herätystä!

        SITÄ profeettaa..."

        Jos Jumala tahtoisi, että kaikki pelastuisivat, niin eikö hän lähettäisi sitten sitä VALOA sinne pimeyden keskelle? Kuin valoa pohjolaan?
        Esimerkiksi profeettaa, joka herättelisi heitä ja toisi sitä valoa?
        Kuin apostolia, joka toimisi kuin auran kärkenä?
        Eikö hän olisi juuri "Se Profeetta", jota odoteltu on?

        Aikoinaan kansa sai nähdä valon, mutta pimeys ei sitä käsittänyt.
        Herra on tehnyt niin, hän on lähettänyt ja lähettää edelleen.

        Jos siis suuri joukko uskovia on matkalla kadotukseen, eikö mitään tulisi tehdä?
        Eivät he kuitenkaan ole pelkästään odotelleet ja laiskotelleet.
        Vai ovatko? Ovatko he pysähtyneet ja sanoneet, tähän jään lepäämään, kunnes "se profeetta" tulee?

        Eli tosiaan tuntuisi olevan se aika, jolloin neitsyet nukkuvat ja heille on tulossa se herätys.
        Joku sen herätyksenkin huutaa, vaikka neitsyet nukkuisivat.

        Miten on sinun lamppusi laita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue koko teksti, Aloituksen osa (3). Ei ole luoaa pätkiä yhtä lausetta tekstin konteksista!
        Kertausta siis:

        Tukholman profetiasta - arviointia, kritiikkiä (3)

        PLUSSAT?

        Plussaa on, että profetiassa on selkeä
        • ”parannuksen sanoma”
        • ”kulje suoraan”
        • ”syö sanaani”
        • ”parannuksen on alettava Jumalan huoneesta”
        • jne, jne

        MIINUKSET?

        Kuten mitalilla on vähintään kaksi puolta, ja monilla asioilla sitäkin enemmmän, se pätee myös TPro:n asiaan. Kalat ovat terveellisiä syötäviä, mutta ruodot on perattava pois!

        Tukholman profetia on synnyttänyt selkeitä haitallisia, jopa eksyttäviä seuraamuksia, joista nyt.

        A) SUOMEN profeetta?

        Tämä on kaikkein näkyvin ja pahin hapatus! Vuosikymmenien ajan Tpro:n ilmoitus Suomen profeetasta on synnyttänyt sairasta ”profeettatehtailua”! Yhä uusia tyyppejä on noussut tapetille kuin sieniä sateella. Yksi toisensa perästä on antanut ymmärtää:
        - Minä Olen Se Profeetta! Minä se olen. Minä ennustettu suomen profeetta!

        Sitten toiset ovat ehdotelleet ja arvuutelleet milloin ketäkin tyyppiä.
        Nimiä ei edes huoli mainita. Nimettömiä sitäkin enemmän.

        Milloin (profeetta) tulee Lapin periferiasta, milloin mistäkin? Profeettakilpailu on ollut kova. Kuka saisi kultamiltalin? Kuka olisi se Valittu?
        Tällä hetkellä ketään ei ole. Eikä Jumala ole ilmoittanut, että tuleeko ollenkaan?
        Tukholman profetia ei ole samaa kuin Jumalan sana.

        B) PROFEETTA-ilmiön ongelma?

        Käskikö Herramme Jeesus odotella ”profeettoja”? Ei. Se on ongelman ydin.
        On vuosykymmenet odoteltu, että
        - Se Suuri Profeetta tulee!
        Että se Suuri Herätys lopulta saadaan, kun Se Profeetta tekee Ihmeitä, Merkkejä, langettaa tulta taivaasta ja usuttaa sanktioita pahojen suomalaisten päälle! Karhujakin raatelemaan, profeetta Elisan esimerkin mukaan. . . Tätä Profeettaa on odotettava vaikka maailman tappiin?

        Niinkö?

        Käskikö Herramme Jeesus odottaa IHMISIÄ, profeettoja?

        Eikö Hän antanut tehtävän: viekää ilosanomaa, julistakaa parannusta, syntien anteeksiantamusta Jeesuksen nimessä ja Golgatan työn armossa! Kyllä.

        Mihin se kaikki Raamatun ja Jeesuksen sanojen auktoriteetti hävisi?

        Synteihinsä sortunut kansa saa olla ilman Valoa! Se saa mennä helvettiin. Koska?

        Uskovien asia on vain ODOTTAA sitä Suurta Profeettaa, joka sitten….
        Uskovat ovat laiminlyöneet tehtäviään.
        Ovat laiskotelleet ja hokeneet kuin mantraa,
        * herätys, herätys, suuri herätys…
        * suuri profeetta, se…

        TÄMÄ kaikki on se paha ongelma, jonka Tpro on tuottanut. Se ei toki ole profetian antaneen virhe, vaan ihmisten tulkintojen virhe. On tuudittauduttu siihen, että Kun Se Tulee? Se Suuri herätys, Se ihmeprofeetta… niin SITTEN? On nukuttu kuin Raamatun kertomat 10 neitsyttä. Ja?

        Entä kun herääminen tulee?

        Onko Jumala tyytyväinen Suomen kristikansan ahkeruuteen viljellä sanaa ja julistaa evankeliumia ja parannusta? Tehdä uskon tekoja, harjoittaa laupeutta, tuottaa hyviä hedelmiä? Ahkeroida niillä leivisköillä ja talenteilla, joita Herra on JOKAISELLE jakanut. Erilaisia tehtäviä ja lahjoja ja resursseja.

        Miten on?

        HYVÄ on usein PARHAAN PAHIN vihollinen!

        Jos profetoiminen synnyttää patologisia ja eksyttäviä jälkiseuraamuksia, mitä se on?
        Selvää kuitenkin on, että JOS TPRo on hengestä?
        Ja jos on Hengestä se, että Suomessa olisi tulossa joku profeetta? Sellaista ei ole tullut, koska sellaisen aika on silloin kun miehitys on läsnä.
        Jos on? Jos ei?

        Toisaalta? Venäjä karhun uhasta on esitetty kymmeniä ja kymmeniä erilaisia profetioita, jotka eivät ole edes samassa linjassa. Tämän lajin profetiat voivat usein nousta ”venäjän pelosta” taikka sodan aiheuttamista traumoistakin. Aika näyttää. . .

        Nyt?

        Jokainen totinen ja raitis Jeesuksen oppilas tekee kaiken mikä on oikein. Kukin sen armon mukaan, minkä Herra suo. Seuraten Herraa opissa ja elämässä!
        Eilinen on mennyt,
        huomisesta emme tiedä,
        tänään auttaa Herra!

        _________________________________________________________________________________________
        Tässä siis kertausta:


        Eikö Hän antanut tehtävän: viekää ilosanomaa, julistakaa parannusta, syntien anteeksiantamusta Jeesuksen nimessä ja Golgatan työn armossa! Kyllä.

        Mihin se kaikki Raamatun ja Jeesuksen sanojen auktoriteetti hävisi?

        Synteihinsä sortunut kansa saa olla ilman Valoa! Se saa mennä helvettiin. Koska?

        Uskovien asia on vain ODOTTAA sitä Suurta Profeettaa, joka sitten….
        ______________________________________________________________________

        Totuus on, että kymmenien vuosien aikana monet synteihinsä sortuneet ovat olleet ilman VALOA! Ovat saaneet rauhassa matkata kadotukseen, koska?

        USKOVAT ovat lusmuilleet, laiskotelleet, odotelleet
        SUURTA herätystä!

        SITÄ profeettaa...

        MITÄ Raamattu opettaa: Sananl 24:11-12.

        -----------------------------------------------------------------------------------

        Jumala kysyy eräänä päivänä: Matteus 25:41-46

        Kas. joku viisaskin täällä 👏👏


    • Anonyymi

      Miksi koko Tukholman profetia on nostettu niin jalustalle? Sehän voi olla väärä profetia tai ihan hömpän pömppää?

      • Anonyymi

        Hyvä huomio.
        Tukholman profetiaa eivät kaikki uskovat ole noteeranneet minään Jumalan puheena.
        Mutta kun kaikki käsketään koetella ja pitää se mikä hyvä on, niin onhan siinä hyvääkin.
        Sitten on omituisuuksiakin, koska profetoiminen on vajavaista, ei mitään täydellistä.
        Sen varaan ei voi eikä pidä mitään rakentaa.


    • Anonyymi

      Profetiassa mainitaan Myös että tätä profetiaa ei moni usko tai ota vastaan

    • Anonyymi

      Minä olen se profeetta!

      • Anonyymi

        Millaisen tuomion antaisit valheprofeetoille?
        Sellaisille, jotka varastavat sanoja toisilta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaisen tuomion antaisit valheprofeetoille?
        Sellaisille, jotka varastavat sanoja toisilta?

        Stoppia nyt.

        Tämä paikka ei ole se, jossa jotakin tumioita (ihmisille) langetetaan.

        Suomi24 on rajannut näin:
        ”Profetiat
        Lue aiheen Profetiat keskusteluja. Katso, mitä muut ajattelevat, ja osallistu keskusteluun.”
        ------------------------------------------------

        Profetia-asioissa tuomiovallan monopoli on YKSIN Herran käsissä. Jumala ei ole delegoinut tuomiovaltaansa syntisille ihmisille. Hän ei tarvitse eikä salli mitään Apulais-Tuomareita, ja on jopa vaarallista astua Hänen reviirilleen, Hän valtaoikeuksiensa alueelle.

        JEESUS: Matteus 7. luku

        7:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
        7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan,”

        PAAVALI: 1. Kor 4: 5

        ”Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta.”

        NUHTELEMINEN?

        Synnistä, vääryyksistä, harhaopeista saa (ja pitääkin) nuhdella, ankarastikin.

        PAAVALI:
        Kirje Tiitukselle 1.luku

        10. Kurittomia, tyhjänpuhujia ja eksyttäjiä on näet paljon, varsinkin ympärileikattujen joukossa. 11. Heidän suunsa on tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia perhekuntia opettamalla häpeällisen voiton vuoksi sellaista, mitä ei pitäisi. 12. Onhan eräs heistä, heidän oma profeettansa, sanonut: "Petturi Kreetan mies, peto ilkeä, ahmatti laiska!1" 13. Tämä todistus on tosi. Nuhtele heitä sen vuoksi ankarasti, jotta he tulisivat uskossaan terveiksi.”

        2. Kirje Timoteukselle, 4. luku.

        ”Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen nimessä, hänen, joka on tuomitseva elävät ja kuolleet, ja hänen ilmestymisensä ja hänen valtakuntansa kautta: 2. julista sanaa, astu esiin sopivaan ja sopimattomaan aikaan,

        - nuhtele, moiti ja kehota, aina kärsivällisesti opettaen.

        3. Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee. 4. He tukkivat korvansa totuudelta ja kääntyvät kuuntelemaan taruja. 5. Mutta pysy sinä järkevänä kaikissa tilanteissa, kestä vaivat, julista evankeliumia ja hoida virkasi tehtävät.”

        1. Tim.5:20

        ”Syntiä tekeviä nuhtele kaikkien kuullen, että muutkin pelkäisivät.”


        LOPUKSI

        Nuhtelu, kehotus, varoitus ovat luvallisia ja Raamatun Sanan mukaisia. Siinä on raja. Lopullinen ratkaisu (ihmisten kohdalla) on Jumalan yksinoikeus.

        Tämä paikka ei ole TUOMION ja tuomitsemisen areena.

        Ei Suomi24 sääntöjen,
        ei Suomen Lakien eikä
        Raamatun Sanan nojalla.

        Pysykää rajoissa. Raamattu opastaa viisauteen:

        Psa 143:2
        ”Älä vaadi palvelijaasi tuomiolle,
        sillä sinun edessäsi ei yksikään ole syytön.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stoppia nyt.

        Tämä paikka ei ole se, jossa jotakin tumioita (ihmisille) langetetaan.

        Suomi24 on rajannut näin:
        ”Profetiat
        Lue aiheen Profetiat keskusteluja. Katso, mitä muut ajattelevat, ja osallistu keskusteluun.”
        ------------------------------------------------

        Profetia-asioissa tuomiovallan monopoli on YKSIN Herran käsissä. Jumala ei ole delegoinut tuomiovaltaansa syntisille ihmisille. Hän ei tarvitse eikä salli mitään Apulais-Tuomareita, ja on jopa vaarallista astua Hänen reviirilleen, Hän valtaoikeuksiensa alueelle.

        JEESUS: Matteus 7. luku

        7:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
        7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan,”

        PAAVALI: 1. Kor 4: 5

        ”Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta.”

        NUHTELEMINEN?

        Synnistä, vääryyksistä, harhaopeista saa (ja pitääkin) nuhdella, ankarastikin.

        PAAVALI:
        Kirje Tiitukselle 1.luku

        10. Kurittomia, tyhjänpuhujia ja eksyttäjiä on näet paljon, varsinkin ympärileikattujen joukossa. 11. Heidän suunsa on tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia perhekuntia opettamalla häpeällisen voiton vuoksi sellaista, mitä ei pitäisi. 12. Onhan eräs heistä, heidän oma profeettansa, sanonut: "Petturi Kreetan mies, peto ilkeä, ahmatti laiska!1" 13. Tämä todistus on tosi. Nuhtele heitä sen vuoksi ankarasti, jotta he tulisivat uskossaan terveiksi.”

        2. Kirje Timoteukselle, 4. luku.

        ”Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen nimessä, hänen, joka on tuomitseva elävät ja kuolleet, ja hänen ilmestymisensä ja hänen valtakuntansa kautta: 2. julista sanaa, astu esiin sopivaan ja sopimattomaan aikaan,

        - nuhtele, moiti ja kehota, aina kärsivällisesti opettaen.

        3. Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee. 4. He tukkivat korvansa totuudelta ja kääntyvät kuuntelemaan taruja. 5. Mutta pysy sinä järkevänä kaikissa tilanteissa, kestä vaivat, julista evankeliumia ja hoida virkasi tehtävät.”

        1. Tim.5:20

        ”Syntiä tekeviä nuhtele kaikkien kuullen, että muutkin pelkäisivät.”


        LOPUKSI

        Nuhtelu, kehotus, varoitus ovat luvallisia ja Raamatun Sanan mukaisia. Siinä on raja. Lopullinen ratkaisu (ihmisten kohdalla) on Jumalan yksinoikeus.

        Tämä paikka ei ole TUOMION ja tuomitsemisen areena.

        Ei Suomi24 sääntöjen,
        ei Suomen Lakien eikä
        Raamatun Sanan nojalla.

        Pysykää rajoissa. Raamattu opastaa viisauteen:

        Psa 143:2
        ”Älä vaadi palvelijaasi tuomiolle,
        sillä sinun edessäsi ei yksikään ole syytön.”

        Kysymykset eivät olleet sinulle.
        Jokainen tekee itse tilin omista sanoistaan ja teoistaan.
        Täällä on ihmisiä, jotka jakelevat tuomioita ja perustelevat niitä raamatun jakeilla.
        Kaikenlaista on tullut vastaan.

        Eikö se, joka ylempänä kirjoittaa: Minä olen se profeetta!
        Eikö hänet tulisi koetella?
        Eihän sitä tiedä kuka siellä on, paitsi se profeetta.

        Hän saattaa olla vaikka valheprofeetta, joka varastaa sanoja toiselta.
        Joten pitää kysyä häneltä, mikä on oleva tuomio sellaisille?
        Toki profeetta sen tietää ja voi sen ilmoittaa.
        Sehän onkin profeetan yksi tehtävistä.


      • Anonyymi

        Kysyn uudestaan.
        Millaisen tuomion antaisit valheprofeetoille?
        Sellaisille, jotka varastavat sanoja toisilta?

        Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyn uudestaan.
        Millaisen tuomion antaisit valheprofeetoille?
        Sellaisille, jotka varastavat sanoja toisilta?

        Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

        Täsä vastaus, joka sopii kaikille!


        Stoppia nyt.

        Tämä paikka ei ole se, jossa jotakin tumioita (ihmisille) langetetaan.

        Suomi24 on rajannut näin:
        ”Profetiat
        Lue aiheen Profetiat keskusteluja. Katso, mitä muut ajattelevat, ja osallistu keskusteluun.”
        ------------------------------------------------

        Profetia-asioissa tuomiovallan monopoli on YKSIN Herran käsissä. Jumala ei ole delegoinut tuomiovaltaansa syntisille ihmisille. Hän ei tarvitse eikä salli mitään Apulais-Tuomareita, ja on jopa vaarallista astua Hänen reviirilleen, Hän valtaoikeuksiensa alueelle.

        JEESUS: Matteus 7. luku

        7:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
        7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan,”

        PAAVALI: 1. Kor 4: 5

        ”Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta.”

        NUHTELEMINEN?

        Synnistä, vääryyksistä, harhaopeista saa (ja pitääkin) nuhdella, ankarastikin.

        PAAVALI:
        Kirje Tiitukselle 1.luku

        10. Kurittomia, tyhjänpuhujia ja eksyttäjiä on näet paljon, varsinkin ympärileikattujen joukossa. 11. Heidän suunsa on tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia perhekuntia opettamalla häpeällisen voiton vuoksi sellaista, mitä ei pitäisi. 12. Onhan eräs heistä, heidän oma profeettansa, sanonut: "Petturi Kreetan mies, peto ilkeä, ahmatti laiska!1" 13. Tämä todistus on tosi. Nuhtele heitä sen vuoksi ankarasti, jotta he tulisivat uskossaan terveiksi.”

        2. Kirje Timoteukselle, 4. luku.

        ”Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen nimessä, hänen, joka on tuomitseva elävät ja kuolleet, ja hänen ilmestymisensä ja hänen valtakuntansa kautta: 2. julista sanaa, astu esiin sopivaan ja sopimattomaan aikaan,

        - nuhtele, moiti ja kehota, aina kärsivällisesti opettaen.

        3. Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee. 4. He tukkivat korvansa totuudelta ja kääntyvät kuuntelemaan taruja. 5. Mutta pysy sinä järkevänä kaikissa tilanteissa, kestä vaivat, julista evankeliumia ja hoida virkasi tehtävät.”

        1. Tim.5:20

        ”Syntiä tekeviä nuhtele kaikkien kuullen, että muutkin pelkäisivät.”

        LOPUKSI

        Nuhtelu, kehotus, varoitus ovat luvallisia ja Raamatun Sanan mukaisia. Siinä on raja. Lopullinen ratkaisu (ihmisten kohdalla) on Jumalan yksinoikeus.

        Tämä paikka ei ole TUOMION ja tuomitsemisen areena.

        Ei Suomi24 sääntöjen,
        ei Suomen Lakien eikä
        Raamatun Sanan nojalla.

        Pysykää rajoissa. Raamattu opastaa viisauteen:

        Psa 143:2
        ”Älä vaadi palvelijaasi tuomiolle,
        sillä sinun edessäsi ei yksikään ole syytön.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täsä vastaus, joka sopii kaikille!


        Stoppia nyt.

        Tämä paikka ei ole se, jossa jotakin tumioita (ihmisille) langetetaan.

        Suomi24 on rajannut näin:
        ”Profetiat
        Lue aiheen Profetiat keskusteluja. Katso, mitä muut ajattelevat, ja osallistu keskusteluun.”
        ------------------------------------------------

        Profetia-asioissa tuomiovallan monopoli on YKSIN Herran käsissä. Jumala ei ole delegoinut tuomiovaltaansa syntisille ihmisille. Hän ei tarvitse eikä salli mitään Apulais-Tuomareita, ja on jopa vaarallista astua Hänen reviirilleen, Hän valtaoikeuksiensa alueelle.

        JEESUS: Matteus 7. luku

        7:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
        7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan,”

        PAAVALI: 1. Kor 4: 5

        ”Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta.”

        NUHTELEMINEN?

        Synnistä, vääryyksistä, harhaopeista saa (ja pitääkin) nuhdella, ankarastikin.

        PAAVALI:
        Kirje Tiitukselle 1.luku

        10. Kurittomia, tyhjänpuhujia ja eksyttäjiä on näet paljon, varsinkin ympärileikattujen joukossa. 11. Heidän suunsa on tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia perhekuntia opettamalla häpeällisen voiton vuoksi sellaista, mitä ei pitäisi. 12. Onhan eräs heistä, heidän oma profeettansa, sanonut: "Petturi Kreetan mies, peto ilkeä, ahmatti laiska!1" 13. Tämä todistus on tosi. Nuhtele heitä sen vuoksi ankarasti, jotta he tulisivat uskossaan terveiksi.”

        2. Kirje Timoteukselle, 4. luku.

        ”Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen nimessä, hänen, joka on tuomitseva elävät ja kuolleet, ja hänen ilmestymisensä ja hänen valtakuntansa kautta: 2. julista sanaa, astu esiin sopivaan ja sopimattomaan aikaan,

        - nuhtele, moiti ja kehota, aina kärsivällisesti opettaen.

        3. Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee. 4. He tukkivat korvansa totuudelta ja kääntyvät kuuntelemaan taruja. 5. Mutta pysy sinä järkevänä kaikissa tilanteissa, kestä vaivat, julista evankeliumia ja hoida virkasi tehtävät.”

        1. Tim.5:20

        ”Syntiä tekeviä nuhtele kaikkien kuullen, että muutkin pelkäisivät.”

        LOPUKSI

        Nuhtelu, kehotus, varoitus ovat luvallisia ja Raamatun Sanan mukaisia. Siinä on raja. Lopullinen ratkaisu (ihmisten kohdalla) on Jumalan yksinoikeus.

        Tämä paikka ei ole TUOMION ja tuomitsemisen areena.

        Ei Suomi24 sääntöjen,
        ei Suomen Lakien eikä
        Raamatun Sanan nojalla.

        Pysykää rajoissa. Raamattu opastaa viisauteen:

        Psa 143:2
        ”Älä vaadi palvelijaasi tuomiolle,
        sillä sinun edessäsi ei yksikään ole syytön.”

        "Lue aiheen Profetiat keskusteluja. Katso, mitä muut ajattelevat, ja osallistu keskusteluun.”

        Näin olen tehnytkin, olen lukenut näitä keskusteluja ja osallistunut keskusteluun.
        Ja olen myös yllätys yllätys Katsomassa mitä muut ajattelevat.
        Ihan sanatarkkaan olen tuota tekemässä.

        Vastaa siis sinä siihen kysymykseen joka sinulle on esitetty.
        Muut vastatkoon itse omista sanoistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lue aiheen Profetiat keskusteluja. Katso, mitä muut ajattelevat, ja osallistu keskusteluun.”

        Näin olen tehnytkin, olen lukenut näitä keskusteluja ja osallistunut keskusteluun.
        Ja olen myös yllätys yllätys Katsomassa mitä muut ajattelevat.
        Ihan sanatarkkaan olen tuota tekemässä.

        Vastaa siis sinä siihen kysymykseen joka sinulle on esitetty.
        Muut vastatkoon itse omista sanoistaan.

        exit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymykset eivät olleet sinulle.
        Jokainen tekee itse tilin omista sanoistaan ja teoistaan.
        Täällä on ihmisiä, jotka jakelevat tuomioita ja perustelevat niitä raamatun jakeilla.
        Kaikenlaista on tullut vastaan.

        Eikö se, joka ylempänä kirjoittaa: Minä olen se profeetta!
        Eikö hänet tulisi koetella?
        Eihän sitä tiedä kuka siellä on, paitsi se profeetta.

        Hän saattaa olla vaikka valheprofeetta, joka varastaa sanoja toiselta.
        Joten pitää kysyä häneltä, mikä on oleva tuomio sellaisille?
        Toki profeetta sen tietää ja voi sen ilmoittaa.
        Sehän onkin profeetan yksi tehtävistä.

        eli sä ajattelet omassa mielessäs et sä olet se profeetta..ja jos joku muu väittää samaa ni koet että olet uhattu ja sun pakko heti käydä sen kimppuu..mikä ainaki kertoo ettet sinä ole se profeetta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyn uudestaan.
        Millaisen tuomion antaisit valheprofeetoille?
        Sellaisille, jotka varastavat sanoja toisilta?

        Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

        ja minä olen se profeetta..ja joka on kutsuttu profeetaksi ei todellakaan halua sitä kutsua ja elämää..ja ne jotka tääl huutelee et olen profeetta ja paisuttelee itseään päivästä toiseen..eivät todellakaan sitä ole..jolle on annettu paljon siltä paljon vaaditaan..jolle on annettu todella suuret Hengen armolahjat, siltä vaaditaan jo naurettava paljon että elämä menee jo koomisen huonoksi ja köyhäksi.

        terveisin: The One


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli sä ajattelet omassa mielessäs et sä olet se profeetta..ja jos joku muu väittää samaa ni koet että olet uhattu ja sun pakko heti käydä sen kimppuu..mikä ainaki kertoo ettet sinä ole se profeetta...

        Ei ihan noin.
        kyllä ajattelen olevani se profeetta.
        En koe että olisin uhattu ja siksi kävisin kimppuun, koettelen, nuhtelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja minä olen se profeetta..ja joka on kutsuttu profeetaksi ei todellakaan halua sitä kutsua ja elämää..ja ne jotka tääl huutelee et olen profeetta ja paisuttelee itseään päivästä toiseen..eivät todellakaan sitä ole..jolle on annettu paljon siltä paljon vaaditaan..jolle on annettu todella suuret Hengen armolahjat, siltä vaaditaan jo naurettava paljon että elämä menee jo koomisen huonoksi ja köyhäksi.

        terveisin: The One

        Tiedän kyllä sen hinnan, kun kutsutaan profeetaksi.
        Moni ei sellaista elämää kestäisi, mutta mikä ei tapa, se vahvistaa.

        Olen monta kertaa ajatellut, että olisi se hienoa elää ihan normaali elämä, mutta kyllä tähänkin tottuu.

        Miten sinä löysit tiesi tänne palstalle?
        Ja miten sinä juuri nyt tulit esille?

        Olen itse ollut kuin auran kärkenä tässä, mitä menen edeltä sitä toiset perässä.

        Voi kunpa tästä tulisikin kaikkien aikojen suurin, levein ja tehokkain aura, profeettojen kulkue.
        Ei jäisi kiveäkään kääntämättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän kyllä sen hinnan, kun kutsutaan profeetaksi.
        Moni ei sellaista elämää kestäisi, mutta mikä ei tapa, se vahvistaa.

        Olen monta kertaa ajatellut, että olisi se hienoa elää ihan normaali elämä, mutta kyllä tähänkin tottuu.

        Miten sinä löysit tiesi tänne palstalle?
        Ja miten sinä juuri nyt tulit esille?

        Olen itse ollut kuin auran kärkenä tässä, mitä menen edeltä sitä toiset perässä.

        Voi kunpa tästä tulisikin kaikkien aikojen suurin, levein ja tehokkain aura, profeettojen kulkue.
        Ei jäisi kiveäkään kääntämättä.

        sun on pakko kokoaja tääl kommentoida ja ku mantraa sanoa olen profeetta..mikäs pakko sulla on? jos sä olet kuka väität olevas ei sun tarvi sitä tääl toitottaa..sun tekos seurais sua..mut mä en näe sussa tekoja,en rakkautta,en kirkkautta en tutisevia henkivaltoja huutelemassa kaiken maailman alatyylisiä kommentteja..minä näen vain yhden miehen huutelemassa ja paukuttamassa pasuunaansa minä olen tämä ja tämä..

        The One


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sun on pakko kokoaja tääl kommentoida ja ku mantraa sanoa olen profeetta..mikäs pakko sulla on? jos sä olet kuka väität olevas ei sun tarvi sitä tääl toitottaa..sun tekos seurais sua..mut mä en näe sussa tekoja,en rakkautta,en kirkkautta en tutisevia henkivaltoja huutelemassa kaiken maailman alatyylisiä kommentteja..minä näen vain yhden miehen huutelemassa ja paukuttamassa pasuunaansa minä olen tämä ja tämä..

        The One

        Ei minun ole mikään pakko kommentoida taikka sanoa yhtään mitään.
        Ja jos olen se mikä väitän olevani, niin mitä se sitten sinua liikuttaa?
        Niin ne teot seuraavatkin, toiset näkevät toiset ei.
        Kyllä niitä henkivaltoja on ollut huutelemassa ihan tarpeeksi.
        Minä näen myös sinussa sokeutta ja tietämättömyyttä.

        Miksi sinä nyt tulit tähän väittelemään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun ole mikään pakko kommentoida taikka sanoa yhtään mitään.
        Ja jos olen se mikä väitän olevani, niin mitä se sitten sinua liikuttaa?
        Niin ne teot seuraavatkin, toiset näkevät toiset ei.
        Kyllä niitä henkivaltoja on ollut huutelemassa ihan tarpeeksi.
        Minä näen myös sinussa sokeutta ja tietämättömyyttä.

        Miksi sinä nyt tulit tähän väittelemään?

        mä vaan sanon sen mitä kaikki Hengessä olevat ajattelee susta..sinä et ole se profeetta...joskus pitää herätellä ihmisiä ja sanoa suoraan et muutki herää keskustelemaan aiheesta..ja mites ny yhtäkkiä ei kiinnostakkaa enää keskustella vaikka noi kovaa rummutat et olen profeetta joka paikas tääl..? pelkäätkö et menetät kasvos tääl ku puhut ittes pussii? ja sinä kysyit monta kertaa minulta ku sanoin et mä olen se profeetta..ja mä vastaan ny takaisin sulle..älä kysele ihmisiltä ja sitte sano et mitäs siihen tulit väittelemään?

        The One


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä vaan sanon sen mitä kaikki Hengessä olevat ajattelee susta..sinä et ole se profeetta...joskus pitää herätellä ihmisiä ja sanoa suoraan et muutki herää keskustelemaan aiheesta..ja mites ny yhtäkkiä ei kiinnostakkaa enää keskustella vaikka noi kovaa rummutat et olen profeetta joka paikas tääl..? pelkäätkö et menetät kasvos tääl ku puhut ittes pussii? ja sinä kysyit monta kertaa minulta ku sanoin et mä olen se profeetta..ja mä vastaan ny takaisin sulle..älä kysele ihmisiltä ja sitte sano et mitäs siihen tulit väittelemään?

        The One

        Puhut toisten puolesta ja millä mandaatilla?
        Jos minä olen vastannut kysymykseesi, niin miten sinä tulkitset sen, ettei kiinostaisi keskustella?
        Minun ei ole pakko, se ei tarkoita etteikö minua kiinostaisi.
        En pelkää, en ole puhumassa itseäni pussiin.
        vastaa sitten, vastausta et ole antanut, mutta vastaan olet väitellyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut toisten puolesta ja millä mandaatilla?
        Jos minä olen vastannut kysymykseesi, niin miten sinä tulkitset sen, ettei kiinostaisi keskustella?
        Minun ei ole pakko, se ei tarkoita etteikö minua kiinostaisi.
        En pelkää, en ole puhumassa itseäni pussiin.
        vastaa sitten, vastausta et ole antanut, mutta vastaan olet väitellyt.

        mä olen jo vastannut mistä tietää valheprofeetan, lue mu aikasempi kirjotus...noh meistä kahdesta kanditaatista minä olen huomattavasti vakuuttavampi eikä mussa edes pala pyhä henki, ei yhtää niistä mahtavista armolahjoista ole aktiivinen ny..mut mä olen heräämässä ja jumala antaa mulle sen valtuuden ja voiman minkä kauan sitten lupas..mä tiedän sen sydämessäni et se olen minä..kaikki merkit ovat kohdallaan..ja jos se en ole minä...ei suomella ole tulevaa profeettaa ja kaikki ne profetiat meni hutiksi ja minä olen kärsinyt kaiken tämän helvetin..turhaan...hyvää yötä ja jatkakaa..

        profetiasta:
        Jumalan ase nousee kohta Suomesta. Hän tulee julistamaan Jumalan auktoriteetilla. Hän sanoo: "Kuulkaa taivaat, kuulkaa maa, sillä Herran suu on puhunut!"
        Hän ei ole ihmisten silmissä mitään. Hän on astioista halvin. Hän on ollut "erämaassa" jo aika kauan.
        Kohta hänelle tulee Herran, Jumalan, maan ja taivaan Luojan sana, jonka hän tulee julistamaan heikkona, mutta täynnä Jumalan Pyhää Henkeä. Hän tulee ilmoittamaan Suomelle sen synnit, ja Jumalan seurakunnalle sen synnit voimalla mitä ei ole nähty meidän sukupolvessamme.
        Jesaja 58:1: "Huuda täyttä kurkkua, älä säästä, korota äänesi niin kuin pasuuna, ILMOITA MINUN KANSALLENI HEIDÄN RIKOKSENSA JA JAAKOBIN HUONEELLE HEIDÄN SYNTINSÄ." Hän tulee julistamaan: "TEHKÄÄ PARANNUS JA USKOKAA EVANKELIUMI."

        mitähän toi erämaassa jo aika kauan tarkoittaaskaan...? 8) no langenneessa muodossa tietenkin...

        The One


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä olen jo vastannut mistä tietää valheprofeetan, lue mu aikasempi kirjotus...noh meistä kahdesta kanditaatista minä olen huomattavasti vakuuttavampi eikä mussa edes pala pyhä henki, ei yhtää niistä mahtavista armolahjoista ole aktiivinen ny..mut mä olen heräämässä ja jumala antaa mulle sen valtuuden ja voiman minkä kauan sitten lupas..mä tiedän sen sydämessäni et se olen minä..kaikki merkit ovat kohdallaan..ja jos se en ole minä...ei suomella ole tulevaa profeettaa ja kaikki ne profetiat meni hutiksi ja minä olen kärsinyt kaiken tämän helvetin..turhaan...hyvää yötä ja jatkakaa..

        profetiasta:
        Jumalan ase nousee kohta Suomesta. Hän tulee julistamaan Jumalan auktoriteetilla. Hän sanoo: "Kuulkaa taivaat, kuulkaa maa, sillä Herran suu on puhunut!"
        Hän ei ole ihmisten silmissä mitään. Hän on astioista halvin. Hän on ollut "erämaassa" jo aika kauan.
        Kohta hänelle tulee Herran, Jumalan, maan ja taivaan Luojan sana, jonka hän tulee julistamaan heikkona, mutta täynnä Jumalan Pyhää Henkeä. Hän tulee ilmoittamaan Suomelle sen synnit, ja Jumalan seurakunnalle sen synnit voimalla mitä ei ole nähty meidän sukupolvessamme.
        Jesaja 58:1: "Huuda täyttä kurkkua, älä säästä, korota äänesi niin kuin pasuuna, ILMOITA MINUN KANSALLENI HEIDÄN RIKOKSENSA JA JAAKOBIN HUONEELLE HEIDÄN SYNTINSÄ." Hän tulee julistamaan: "TEHKÄÄ PARANNUS JA USKOKAA EVANKELIUMI."

        mitähän toi erämaassa jo aika kauan tarkoittaaskaan...? 8) no langenneessa muodossa tietenkin...

        The One

        Mutta millainen on se tuomio?
        Millaisen tuomion antaisit valheprofeetoille?
        Sellaisille, jotka varastavat sanoja toisilta?
        Profeetanhan tunnistaa kun koettelee ja ellet ole vielä nostettu, etkä ole aivan varma, et voi sanoa olevasi profeetta.
        Olet vielä silloin mahdollisesti "profeetta oppilas".
        Mutta pystyn kyllä poimimaan tutun kuuloisia asioita kirjoituksistasi, sillä olen ollut oppilaana itsekin.
        Profetiat eivät välttämättä mene hukkaan, vaikka ne eivät itseensä toteutuisikaan.
        Voi olla joku toinen.

        Mikä tekee sinusta vakuuttavamman ja minusta epävakuuttavan?
        Ehkä se ilmoitus: minä olen se profeetta?
        Minä olen sen lausunut, sinä olet sen lausunut.
        Teot, kirjoitukset, sanat, niitä minä jo teen.
        Sinäkin voit sanoa olevasi profeetta, jos olet profeetta, ellet tiedä tai ole varma, ei kannata sitä sanoa.
        Koska meillä on oltava jotain, jolla me Herralle selitämme miksi me tämän sanomme.
        Kun yksi sanoo, ei toinen voi selittää "kun tuo toinenkin sanoi."
        Ei varsinkaan ellei tunne sitä toista ja miksi hän sen sanoi.

        Jos minä rummutan ja toitotan ja paisuttelen ja se on sinun mielestäsi väärin, tule silloin ja nuhtele viisaasti, mutta älä ota osaa siihen, josta aiot nuhdella.
        Ehkäpä se näyttää tuolta, että korotan itseäni ja kerään kunniaa, mutta niin ei ole.
        Kukaan ei tiedä kuka olen, ei ole seurakuntaa, ei yhteystietoja, ei kolehteja, ei nimeä.
        Enkä ole perustamassa seurakuntaa, lahkoa, järjestöä tms. vaan ennemminkin kuin profeetat aikaisemminkin, ilmestyvät jostain ja julistavat sanomansa ja kutsumassa oikealle tielle takaisin kotiin ja saavat palkkansa Herralta.
        Minua on siis turha etsiä eikä minun nimeäni ole annettu, että siinä olisi pelastus.
        Kuljen kuten kuljen, johdatuksessa minne kuljenkin ja se on minun ja Herran välinen asia, kuinka hän minua käyttää.

        Ja vain tällä tavalla näin kulkien voin täyttää sen, mikä minun tehtäväni on.
        En voi seurata ketään muuta, ottaa oppia taikka muuttaa mitään kenenkään muun tahdonmukaiseksi.
        Sillä näillä kaikilla on tarkoituksensa, se "helvetti" mitä olet ehkä käynyt läpi, se on sitä takomista, se muokkaa sinua.


    • Anonyymi

      Aloittajan arviointi profetiasta on ylimalkainen ja heikkotasoinen.

      • Anonyymi

        Kukapa estää, ettei kommentoija voisi kirjoittaa Tukholman profetiasta ihan tohtoritason väitöskirjaa? Ei ylimalkaista vaan tiukkaa asiaa - 1000 sivua. Ja niin vahvatasoisen, että se pimittäisi jopa alkuperäisen profetian...

        JK. pariin-kolmeen sivuun ei huoli uutta puolen tunnin alkuperäistä profetiatuotetta uudestaan kirjoittaa! Se vasta typerää olisi?

        Mutta odotellaan uteliaana ei-ylimalkaista, ja ei-heikkotasoista väitöskirjaa...

        Lycka till!


    • Anonyymi

      Jos Tukholman profetia? Olis toimittanu Jeesuksen antamia opetuksia ja ohjeita, niin se olisi herättäny ihmiset? Jeesus kun lähetti valtakuntaansa edistämään. Ei ennustajaukoiksi ja – eukoiksi.

      Outoo on se, että Jumala (muka) puhui nimettömän tahon kautta, Tukholmassa? Suomeksi. Venäjän kansallekin? Eikö Jumalalla ollu profeettaa venäjän suuren kansan keskeltä? Ruotsista Suomen kautta kierrätetty epämääräinen tuoteko olisi pannut venäjän polvilleen? Siks toiseks, se oli vuonna 1984 vielä Neuvostoliitto. ei venäjä!

      Ettäkö pienissä piireissä pyörivä kasetti olis kulkenu vaikkapa venäjän duumaan, jotta se olis voinu kertoa että nimetön profeetta Tukholmasta käskee parannukseen. . . suomen kielellä sanottuna? Tottahan siellä suomen kieltä osataan

      Siks toiseks - onko tuota parannuksen kasettia osoitettu suomen etuskuntankaan, jotta hallitus voisi julistaa yleisen parannu`skehotuksen suomen kansalle? Presidentin johdolla. Piispojen johdolla.

      Ei oo näkyny, ei kuulunu?

      Järkikulta kyllä sanoo, että JOS Jumalalla on asiaa Kansalle, Hän ei sitä toimita salassa ja nimettömien salaseurojen avulla?? Eihän ne tavikset edes noteeraa uskonnollisten hörhöjen puheita, miten kansa sitten? Ei oo näkyny, ei uutisissa ei missään. Että joku Jumalan lähettämä rohveetta olisi saanu kansan koolle. Pöpilään ne olis simmottiset fanaatikot saatelleet... Ei Raamattua!

      No, tämmöttisii ajatuksii on meillä monella ollu. Eikä turhaan. Tukholman profetia on ollut kuin unilääke.

      Tukholman profetsia voi siis olla pahimman lajin eksytystä ja unetusta. Siltä vaikuttaa.

      Jeesus ennusti: Ei jokainen joka sanoo minulla Herra, Herra…

      Ne sanoo näin:
      ”Moni sanoo minulle sinä päivänä, emmekö me sinun nimessäsi ennustaneet, ja sinun nimesi kautta…

      Mut Jeesus sanoo: Minä en ole koskaan tuntenut teitä… menkää pois… Löytyy siis Matteuksen 7. luvun 2-23.

      Ennustajia tok on ollu! Joka lähtöön, joka sortin ennustuksia. Sikapaljo. Unia varsinkin.

      • Anonyymi

        Sinun johtopäätöksesi profetiasta ovat väärät ja kaiken kaikkiaan analysointisi profetiasta on heikkotasoista ja osaamatonta.

        >>>Outoo on se, että Jumala (muka) puhui nimettömän tahon kautta, Tukholmassa? Suomeksi.<<<

        Raamatussa sanotaan, ettei kukaan ole profeetta omalla mallaan.

        Tukholman profetian saaja ei ole tuntematon mies. Hän on Yrjö Säkkinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun johtopäätöksesi profetiasta ovat väärät ja kaiken kaikkiaan analysointisi profetiasta on heikkotasoista ja osaamatonta.

        >>>Outoo on se, että Jumala (muka) puhui nimettömän tahon kautta, Tukholmassa? Suomeksi.<<<

        Raamatussa sanotaan, ettei kukaan ole profeetta omalla mallaan.

        Tukholman profetian saaja ei ole tuntematon mies. Hän on Yrjö Säkkinen.

        Tukholman profetia annettiin nimettömän ja tuntemattomana esiintyneen mihen äänellä. Kuuntele profetiakasetti sekä A että B.

        Vasta paljon myöhemmin on väitetty että profetia oli Yrjä Säkkinen nimisen miehn tuotetta.
        Sitä ei ole varmistettu. Voi olla keksitty nimi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun johtopäätöksesi profetiasta ovat väärät ja kaiken kaikkiaan analysointisi profetiasta on heikkotasoista ja osaamatonta.

        >>>Outoo on se, että Jumala (muka) puhui nimettömän tahon kautta, Tukholmassa? Suomeksi.<<<

        Raamatussa sanotaan, ettei kukaan ole profeetta omalla mallaan.

        Tukholman profetian saaja ei ole tuntematon mies. Hän on Yrjö Säkkinen.

        Niinpä?

        Ketkä ovat ne henkilöt, jotka ovat varmistaneet että profetian antaja oli Yrjö Säkkinen?

        Ketkä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun johtopäätöksesi profetiasta ovat väärät ja kaiken kaikkiaan analysointisi profetiasta on heikkotasoista ja osaamatonta.

        >>>Outoo on se, että Jumala (muka) puhui nimettömän tahon kautta, Tukholmassa? Suomeksi.<<<

        Raamatussa sanotaan, ettei kukaan ole profeetta omalla mallaan.

        Tukholman profetian saaja ei ole tuntematon mies. Hän on Yrjö Säkkinen.

        Esitä pätevää ja parempaa? Exellent!


    • Anonyymi

      Joo. Sen suomess ollu sellasta profeetta-kerhoilua, kauan.
      Porukkaa joka on hurahtanut profetioihin ja varsinkin on
      ollu prohveetta-kisoja. Kuin missikisoja.

      Kuka on Suurin, :kaunein, pätevin.
      Ja ken osaa parhaiten itteeään kehua!!

      Ja Jumala taivaassa nauraa tuolle.

    • Anonyymi

      Olen suht vakuuttunut eräästä asiasta:

      Nyt tiedän ja ymmärrän miksi tavalliselle kansalle ei ole opetettu hallinnon toimesta astrologiaa ja horoskooppeja.

      Siksi, jotta profeetat erottuisivat muista.

      • Anonyymi

        Anteeksi, korjaan: profeetat --> tietäjät ja näkijät.


    • Anonyymi

      Yhä vahvemmin Herra vakuuttaa, että NYT on Jumalan aika, kun Hän puhdistaa puimatannnertaan. Tuulenpuuskat käyvät - akanat lentävät tuulessa ja suhinaa kuuluu. Herra osaa.

    • Anonyymi

      Profetoimisen yksityisyrittäjät ja sooloilijat kapinoivat Raamatun opetuksia vastaan.
      Mutta - jos joku ei kunnioita ja tottele Jumalan Sanaa, Jumala hylkää hänet. Niinkuin aikoinaan kuningas Saulin.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16924197/analyysia-nimettoman-(profeetan)-tapauksesta

    • Anonyymi

      Eipäs näy mitään...

    • Anonyymi

      valheen henget osaavat monia koukuttaa...

    • Anonyymi

      Kuinka monta niitä on, jotka ovat itsensä nimenneet "Tukholman profetian kakkosmieheksi"!

      Voi, voi!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe