Uuden yleiskaavan valmistelu on herättänyt paljon keskustelua ja ihan ymmärrettävääkin. Mutta keskustelussa on ollut mukana muutama sellainen epäjohdonmukaisuus joissa ei voi kuin ihmetellä kommentoijan ajatuksia. Nimittäin jos yleiskaavaa aletaan lähtökohtaisesti valmistella sillä ajatuksella että seuraavan 30 vuoden aikana alueella muuttaa x kpl asukkaita niin mikähän järki siinä on että maalaismaiseman ystävät vastustavat kerrostaloja? Nimittäin kumpaankohan menee enemmän tonttipinta-alaa, siihen että asutetaan x kpl ihmisiä omakotitaloihin vai siihen että asutetaan heistä vaikkapa puolet kerrostaloihin, loput rivi- ja omakotitaloihin? Eli mitä tiiviimmin tuo asutus laitetaan, sitä enemmän säästyy maa- ja metsätalousmaata sekä virkistysalueita rakentamiselta.
Tietysti asutuksesta voidaan tehdä matalaa ja vähän tonttimaata kuluttavaakin, tällöin vaan asunnoista tulee todella pieniä ja ahtaita koppeja. En tiedä onko se sitten viihtyisyyttä?
Pohjois- ja Keski-Espoon yleiskaava
Anonyymi
3
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Lähes kaikki alueella jo olevat kerrostalot ovat kaupungin vuokrataloja tai asoja. Käytännössä keksitään paljon luontoarvo/liito-orava/muinaisjäänne syitä, koska ei ole korrektia vastustaa tuettua asumista tai vuokralla asumista. Jos kerrostaloissa oli pääosin perheasuntoja ja joku voisi takaa, että omistaja asuisi siinä niin vastustus olisi pientä. Näinhän kukaan ei voi takaa.
- Anonyymi
Kukaan ei voi taata. Mitähän sieltä puskan takaa...
- Anonyymi
Ja uusiks meni 😂
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4811215
- 827579
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon485561- 755539
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella764828Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334193- 483066
- 362925
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412525- 402440