Voiko pakaste kukkakaalia syödä raakana?

Anonyymi

Pirkka kukkakaalipakaste tulee Puolasta. Tykkään syödä raakana, mutta uskaltaako Pirkka kakkakaalipakastetta syödä kun sen vain sulattaa huoneen lämmössä?

Terveellisempää kuin appelsiini, paljon c-vitamiinia

11

617

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En söisi koska samat viljelymenetelmät siellä on kukkakaalilla kuin marjoillakin.

      • Äh eihän tuo ole raakaa vaan ryöpättyä. Voinee syödä.


      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat?

        Moni tuote kiehautetaan nopeasti ennen pakastamista. Sitä tarkoittaa ryöppäys. Ulkomaisia pakastemarjoja ei suositella syötäväksi raakoina, koska niissä voi olla jotain bakteereita, jotka ovat joutuneet niihin kasteluveden mukana. Siksi marjat pitäisi kuumentaa. Monessa maassahan metsämarjojakaan ei voi syödä raakoina, koska niistä voi saada loistauteja.

        Itse käytän pakastettua parsakaalia tai pinaattia smoothieen jäisenä. En ole saanut mitään vatsaoireita. Parsakaalia aloin käyttämään vahingossa, kun kerran kaadoin väärästä pussista tuotetta tehosekoittimeen. Ja hyvin tuntuu toimivan. Teen tehosekoittimella keittoja muistakin pakastevihanneksista, enkä lämmitä niitä aina kiehuviksi asti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moni tuote kiehautetaan nopeasti ennen pakastamista. Sitä tarkoittaa ryöppäys. Ulkomaisia pakastemarjoja ei suositella syötäväksi raakoina, koska niissä voi olla jotain bakteereita, jotka ovat joutuneet niihin kasteluveden mukana. Siksi marjat pitäisi kuumentaa. Monessa maassahan metsämarjojakaan ei voi syödä raakoina, koska niistä voi saada loistauteja.

        Itse käytän pakastettua parsakaalia tai pinaattia smoothieen jäisenä. En ole saanut mitään vatsaoireita. Parsakaalia aloin käyttämään vahingossa, kun kerran kaadoin väärästä pussista tuotetta tehosekoittimeen. Ja hyvin tuntuu toimivan. Teen tehosekoittimella keittoja muistakin pakastevihanneksista, enkä lämmitä niitä aina kiehuviksi asti.

        Ulkomaisissa marjoissa voi olla norovirusta.

        Bakteerien kanssa taas riittää kuumennus eli ei tarvitse keittää. Itiölliset bakteerit ovat tietysti ongelma ruuan säilytyksen kannalta eikä niihin auta keittokaan.


    • Anonyymi

      Yhdyssanat ovat hauskoja.

      Tämän keskustelun otsikko tarkoittaa sananmukaisesti, "voiko pakaste syödä kukkakaalia raakana".

      Luullakseni pakaste ei varsinaisesti syö mitään.

      • Minullakin on ongelmia Swift-keyboardin kanssa. Se ei toimi kaksisesti suomen kanssa. Tuo yhdyssanojen pilkkominen on ehkä raivostavin piirre.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Minullakin on ongelmia Swift-keyboardin kanssa. Se ei toimi kaksisesti suomen kanssa. Tuo yhdyssanojen pilkkominen on ehkä raivostavin piirre.

        Yleensä nykyaikana ei ole tapana nipottaa kirjoitusvirheistä, jos kirjoittaja on käyttänyt puhelinta. Yksi kaverini kyllä nipottaa, mutta hän onkin tollo.


    • Anonyymi

      Kun Suomessa myydään ulkolaisia pakasteita.lukee pussissa käyttö-ohje.törmäsin asiaan,ostin ulkomaalaisia mansikoita.huomasin pussin takana luki keitettävä.joten maksan vähän enemmän ja ostan " muka" kotimaisia marjoja " Ei tarvitse keittää ja vitamiinit pysyvät niissä.Olen ymmärtänyt keitämälllä vitamiinit katoaa? Kysymykseesi vastaan. En söisi tuote keittämättä!

      • Harva vitamiini kärsii lämmittämisestä. C-vitamiini kyllä mutta sen saannissa ei yleensä ole ongelmaa.


    • Anonyymi

      Pakastekarpalot on turvallisempia ilman kaalimatoa🤣

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe