Onko tuo auto??

Anonyymi

Haluaisin nähdä kun siihen laitetaan pari fillaria, ruohonleikkuri, vesiautomaatti, moottorisaha, bensat, öljyt, eväät, vaatteita ja vielä perhe ja lähdetään avaaamaan mökkikausi.

73

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Ei siihen isompaan henkilöautoon mahdu 10 ihmistä. Eli mitäs sitten? Ostetaan pikkubussi. Mutta kun pitäis kuljettaa 50 ihmistä? Sitten isobussi. Mutta kun pitäis kuljettaa 40 tonnia romurautaa anopille? Sitten anoppi vaihtoon. Näin.


    • Anonyymi

      Haloo? Aloituksessa ei ollut oikein pointtia.

      Ehkäpä olisi fiksumpaa ostaa tarvittavan segmentin auto ihan voimalinjasta riippumatta?

      • Anonyymi

        Eipä samanhintaiseen uuteen polttikseenkaan mahdu nuo tavarat.


      • Anonyymi

        Minulla on jo. Tarkoitin vain miksi sanoa autoksi tuollaista lelua jolla ei voi tehdä muuta kuin ajaa piazzalle pizzeriaan? Ja kenties takaisin. Kävishän siihen sähköpotkulautakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on jo. Tarkoitin vain miksi sanoa autoksi tuollaista lelua jolla ei voi tehdä muuta kuin ajaa piazzalle pizzeriaan? Ja kenties takaisin. Kävishän siihen sähköpotkulautakin.

        1-2 hengen talouteen missä ajo on lähinnä kaupunkia/muuta lyhyttä ajoa tuo sopii täysin. Miksi ostaa joku maantielaiva jos ei ole tilantarvetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on jo. Tarkoitin vain miksi sanoa autoksi tuollaista lelua jolla ei voi tehdä muuta kuin ajaa piazzalle pizzeriaan? Ja kenties takaisin. Kävishän siihen sähköpotkulautakin.

        Jos on sinkku tai sitten vain pariskunta niin tuohon mahtuu ihan riittävästi. Sinkulla tuossa on vaikka kuinka paljon tilaa, kun koko takapenkkikin on yleensä tyhjä. Ei tuota lapsiperheille olekaan markkinoitu.

        Vain lapsellinen pelle ajattelee, että ainoastaan isot autot ovat "oikeita" autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1-2 hengen talouteen missä ajo on lähinnä kaupunkia/muuta lyhyttä ajoa tuo sopii täysin. Miksi ostaa joku maantielaiva jos ei ole tilantarvetta.

        Vaikka ihan mukavuuden halusta. Ei pätkääkään kiinnosta tollaiset kusiaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka ihan mukavuuden halusta. Ei pätkääkään kiinnosta tollaiset kusiaiset.

        Mikä "mukavuus"? Ainoa mitä isommassa autossa on, että siinä on paljon tyhjää tilaa. Jos tilaa ei tarvitse, isompi on hankalampi, ei mukavampi. Pienellä autolla on näppärämpi liikkua kaupungissakin, jossa tätä tullaan pääosin käyttämään. Suuresta autosta on enemmän harmia kaupungissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä "mukavuus"? Ainoa mitä isommassa autossa on, että siinä on paljon tyhjää tilaa. Jos tilaa ei tarvitse, isompi on hankalampi, ei mukavampi. Pienellä autolla on näppärämpi liikkua kaupungissakin, jossa tätä tullaan pääosin käyttämään. Suuresta autosta on enemmän harmia kaupungissa.

        Pikkukippurassa kuljetaan olkapää apukuskissa kiinni ja toinen hartia B-pilarissa, kovassa metelissä. Kaikki on halpaa ja muovista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkukippurassa kuljetaan olkapää apukuskissa kiinni ja toinen hartia B-pilarissa, kovassa metelissä. Kaikki on halpaa ja muovista.

        Eli et ole edes ajanut pikkuautoilla, koska ei nuo niin pieniä sentään ole (ellei sitten satu painamaan yli 200 kiloa). Eikä edes äänekkäämpiä kuin normiautot.

        Ja kuten sanottua, monilla noiden ostajista ei ole ketäään apukuskin puolella vaan autolla kuljetaan enimmäkseen yksin. Kuten useimmiten kuljetaan yksin isommillakin autoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkukippurassa kuljetaan olkapää apukuskissa kiinni ja toinen hartia B-pilarissa, kovassa metelissä. Kaikki on halpaa ja muovista.

        Tuohan riippuu sitten taas ihan siitä mikä on vertailukohde. Jos on tottunut ajamaan S-mersulla niin E-mersukin tuntuu kovin ankealle ja halvalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä samanhintaiseen uuteen polttikseenkaan mahdu nuo tavarat.

        Tuonhintaisia polttiksia monia farmareita ym, joihin mahtuu nuo helpostikin. Esim Hyandai i39 Wgon, ym. ym


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Tuonhintaisia polttiksia monia farmareita ym, joihin mahtuu nuo helpostikin. Esim Hyandai i39 Wgon, ym. ym

        Ei nuo kamat kyllä mene kuin pakussa tai peräkärryssä, olettaen siis että tavarat lastataan kaikki tavaratilan puolelle, ei matkustamoon.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Tuonhintaisia polttiksia monia farmareita ym, joihin mahtuu nuo helpostikin. Esim Hyandai i39 Wgon, ym. ym

        Ajattelit saada mahtumaan "pari fillaria, ruohonleikkuri, vesiautomaatti, moottorisaha, bensat, öljyt, eväät, vaatteita ja vielä perhe".
        Onnea vaan yritykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelit saada mahtumaan "pari fillaria, ruohonleikkuri, vesiautomaatti, moottorisaha, bensat, öljyt, eväät, vaatteita ja vielä perhe".
        Onnea vaan yritykseen.

        Ja kuka tuollaisia ajatteleva edes ajattelisi noita autoja? Nuo ihmiset ovat pikkuruinen vähemmistö, valtaosa ei noita kaipaa. On erittäin vähän ihmisiä, joiden pitää kuljettaa autolla ruohonleikkuria tai moottorisahaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei nuo kamat kyllä mene kuin pakussa tai peräkärryssä, olettaen siis että tavarat lastataan kaikki tavaratilan puolelle, ei matkustamoon.

        Pyörät koukkuun jne, kyllä mahtuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelit saada mahtumaan "pari fillaria, ruohonleikkuri, vesiautomaatti, moottorisaha, bensat, öljyt, eväät, vaatteita ja vielä perhe".
        Onnea vaan yritykseen.

        Pyörät koukkuun, jne. kyllä mahtuu farmariin helpostikin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelit saada mahtumaan "pari fillaria, ruohonleikkuri, vesiautomaatti, moottorisaha, bensat, öljyt, eväät, vaatteita ja vielä perhe".
        Onnea vaan yritykseen.

        Pyörät koukkuun, jne. kyllä mahtuu farmariin helpostikin.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Pyörät koukkuun, jne. kyllä mahtuu farmariin helpostikin.

        Pyörät koukkuun tai katolle, mutta siltikin kontin tila on valtaosin käytetty kun sinne laittaa normaalin polttomoottorikäyttöisen ruohonleikkurin ja vesipumpun/automaatin. Tuon lisäksi sinne pitäisi survoa vielä saha bensoineen ja öljyineen, 2-3 kylmälaukkua ja pari muuta eväskassia, muutama kassi/laukku vaatteita jne. Ihan oikeasti ei kyllä mahdu,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyörät koukkuun tai katolle, mutta siltikin kontin tila on valtaosin käytetty kun sinne laittaa normaalin polttomoottorikäyttöisen ruohonleikkurin ja vesipumpun/automaatin. Tuon lisäksi sinne pitäisi survoa vielä saha bensoineen ja öljyineen, 2-3 kylmälaukkua ja pari muuta eväskassia, muutama kassi/laukku vaatteita jne. Ihan oikeasti ei kyllä mahdu,

        Erittäin harva ylipäätään kuljettelee jatkuvasti ruohonleikkuria, sahaa jne autossaan. Ja samaan aikaan tuskin lähes kukaan. Ja on hölmöä ostaa auto sellaisen tarpeen mukaan, jota tapahtuu korkeintaan kerran vuodessa.

        Jos suurta tilaa tarvitsee vain kerran vuodessa, kannattaa vuokrata tai lainata noina poikkeuspäivinä pakettiautoa. Tulee myös paljon halvemmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin harva ylipäätään kuljettelee jatkuvasti ruohonleikkuria, sahaa jne autossaan. Ja samaan aikaan tuskin lähes kukaan. Ja on hölmöä ostaa auto sellaisen tarpeen mukaan, jota tapahtuu korkeintaan kerran vuodessa.

        Jos suurta tilaa tarvitsee vain kerran vuodessa, kannattaa vuokrata tai lainata noina poikkeuspäivinä pakettiautoa. Tulee myös paljon halvemmaksi.

        Mökki tai ulkorakennus saattaa olla turvaton paikkka monenlaisille vehkeille paikan ollessa tyhjillään. Joka jumalan kevät saa lukea mökkimurroista ja varkauksista. Siksi kannattaa roudata haluttavimmat kamat kaupunkikotiin varastoon, kellariin tai vaikka vuokravarastoon. Ja keväämmällä takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mökki tai ulkorakennus saattaa olla turvaton paikkka monenlaisille vehkeille paikan ollessa tyhjillään. Joka jumalan kevät saa lukea mökkimurroista ja varkauksista. Siksi kannattaa roudata haluttavimmat kamat kaupunkikotiin varastoon, kellariin tai vaikka vuokravarastoon. Ja keväämmällä takaisin.

        Lisäksi esim. vesiautomaatti ei kestä pakkasta joten pakko tuoda lämpimään säilytykseen ja pienkoneet on samalla hyvä huoltaa talven aikana.

        Peräkärryn vuokra (jos ei ole omaa) on luokkaa 100 eur/viikonloppu eli tekee vuodessa 200 euroa. Tuon summan säästämiseksi ei ole mitään järkeä hankkia isoa autoa jos tarve on vaan pari kertaa vuodessa kuskata vähän enemmän kamaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi esim. vesiautomaatti ei kestä pakkasta joten pakko tuoda lämpimään säilytykseen ja pienkoneet on samalla hyvä huoltaa talven aikana.

        Peräkärryn vuokra (jos ei ole omaa) on luokkaa 100 eur/viikonloppu eli tekee vuodessa 200 euroa. Tuon summan säästämiseksi ei ole mitään järkeä hankkia isoa autoa jos tarve on vaan pari kertaa vuodessa kuskata vähän enemmän kamaa.

        Tai kärryn sijaan voi vaihtoehtoisesti vuokrata pakun jos omassa autossa ei ole koukkua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi esim. vesiautomaatti ei kestä pakkasta joten pakko tuoda lämpimään säilytykseen ja pienkoneet on samalla hyvä huoltaa talven aikana.

        Peräkärryn vuokra (jos ei ole omaa) on luokkaa 100 eur/viikonloppu eli tekee vuodessa 200 euroa. Tuon summan säästämiseksi ei ole mitään järkeä hankkia isoa autoa jos tarve on vaan pari kertaa vuodessa kuskata vähän enemmän kamaa.

        Aika harvaan sähköautoon saa kuitenkaan koukkua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai kärryn sijaan voi vaihtoehtoisesti vuokrata pakun jos omassa autossa ei ole koukkua.

        Siihen pakuun ei kylläkään mahdu se koko perhe, pakut yleensä 2-3 hengen. Pakujen vuokraus muualla kuin isoissa kaupungeissa hankalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1-2 hengen talouteen missä ajo on lähinnä kaupunkia/muuta lyhyttä ajoa tuo sopii täysin. Miksi ostaa joku maantielaiva jos ei ole tilantarvetta.

        Jos 1-2 hengen tarpeeseen tarvitaan myös tavarankuljetusta, löytyy sopiva sähköpaku PSA:lta (myydään myös Toyota Proacena). Hinta on vaan lähes kaksinkertainen tuohon pikkufiiuun verrattuna.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Aika harvaan sähköautoon saa kuitenkaan koukkua.

        ID.4, Audit, Enyaq.....
        Alkaa olemaan vakiona vetohommiin tarkoitetussa kokoluokassa.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Siihen pakuun ei kylläkään mahdu se koko perhe, pakut yleensä 2-3 hengen. Pakujen vuokraus muualla kuin isoissa kaupungeissa hankalaa.

        Väärin, on myös 8 hengen sähköpakettiautoja. Tai ainakin Mercedes-Benzin EQV on varustettavissa kolmella penkkirivillä. Tuon luulisi olevan riittävän suuri.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väärin, on myös 8 hengen sähköpakettiautoja. Tai ainakin Mercedes-Benzin EQV on varustettavissa kolmella penkkirivillä. Tuon luulisi olevan riittävän suuri.

        No jos tarkkoja ollaan, niin tuo on henkilöauto M1 luokan ajoneuvo, kun taasen pakettiauto on N1 luokan auto.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        No jos tarkkoja ollaan, niin tuo on henkilöauto M1 luokan ajoneuvo, kun taasen pakettiauto on N1 luokan auto.

        Verot myös sen mukaiset.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        No jos tarkkoja ollaan, niin tuo on henkilöauto M1 luokan ajoneuvo, kun taasen pakettiauto on N1 luokan auto.

        Tuo nyt on hieman pilkunnysväämistä. Auto kuitenkin on käytännössä pakettiauto, vaikka sitä verotetaan kuin henkilöautoa. Ainoa syy luokitukseen on, että tuo auto on henkilökuljetukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo nyt on hieman pilkunnysväämistä. Auto kuitenkin on käytännössä pakettiauto, vaikka sitä verotetaan kuin henkilöautoa. Ainoa syy luokitukseen on, että tuo auto on henkilökuljetukseen.

        Niinpä, mutta kyllähän käytännössäkin puhutaan tuosta tila-autona, eikä pakettiautona.
        Verokin on henkilöauton luokkaa eli paljon korkeampi kuin pakettiautossa.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Niinpä, mutta kyllähän käytännössäkin puhutaan tuosta tila-autona, eikä pakettiautona.
        Verokin on henkilöauton luokkaa eli paljon korkeampi kuin pakettiautossa.

        Kyllä, mutta automalli on pitkälti sama ja noista autoista penkit poistamalla auto muuttuu käytännössä pakettiautoksi. Verot on toki korkeammat kuin normaalissa pakettiautossa.

        Ja vastaavasti pakettiautonhan saa muutettua retkeilyautoksi, johon mahtuu jo isompi määrä matkustamaan, ja vero on edelleen alempi henkilöautossa. Näitä pakettiautosta retkeilyautoksi muutettuja autoja löytyy nykyisin yllättävän paljon.


    • Anonyymi

      Ei tuo auto miksikään perheautoksi ole tarkoitettukaan. Ja onhan tuota samaa autoa myyty jo vuosikymmeniä ja suuria määriä polttomoottorilla. Ei sekään mikään perheauto ollut, mutta sitä silti ostettiin. Eniten tuota ostaa sinkut ja lapsettomat pariskunnat. Ja suurimmalla osalla heistä ei ole mökkiäkään eikä aiettakaan hankkia sellaista.

      Ja muuten, perheet ovat enää vain pieni osa kotitalouksista. Valtaosalla ei ole lapsia kotona. Eli oikeasti valtaosa ylipäätään autoa ostavista EI ole perheellisiä. Ja valtaosalla suomalaisista ei ole myöskään mökkiä.

      Kaikki automerkit myyvät pikkuautojakin ja ostajia on kyllä. Ei kaikki tarvitse isoa autoa.

      • Anonyymi

        Eipä sillä, että itse ostaisin tuota autoa. Mutta syynä ei ole koko vaan muut syyt (en luota Fiatin laatuun).


    • Anonyymi

      Takaisin 60-luvulle. Ängetään taas perheet pikkufiiatteihin ja muihin kippanoihin joissa istutaan kuin sillit suolassa, matkatavarat tursuaa kattoon saakka ja kolaritilanteessa litistytään kuin itikat.

      • Anonyymi

        Idioottimaista ruikutusta turhasta. Tätä ei ostaisi perheet ja Suomessa 75% kotitalouksista EI ole perheitä. Miksi sinkut, joita siis on paljon enemmän kuin perheitä, hankkisi jättimäistä autoa kun pienellä autolla kaikki samat asiat?

        Ja polttomoottoriautoissa on aina myyty vastaavia pikkuautoja, ne eivät ole koskaan hävinneet markkinoilta. Miksi tällainen typerä rääkyminen sähköautosta kun et vastaavasti valita täsmälleen samankokoisista polttomoottoriautoista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Idioottimaista ruikutusta turhasta. Tätä ei ostaisi perheet ja Suomessa 75% kotitalouksista EI ole perheitä. Miksi sinkut, joita siis on paljon enemmän kuin perheitä, hankkisi jättimäistä autoa kun pienellä autolla kaikki samat asiat?

        Ja polttomoottoriautoissa on aina myyty vastaavia pikkuautoja, ne eivät ole koskaan hävinneet markkinoilta. Miksi tällainen typerä rääkyminen sähköautosta kun et vastaavasti valita täsmälleen samankokoisista polttomoottoriautoista?

        Noita polttomoottori-koppakuoriaisia ei hehkuteta hurmoksen vallassa kaiken kansan autoratkaisuiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita polttomoottori-koppakuoriaisia ei hehkuteta hurmoksen vallassa kaiken kansan autoratkaisuiksi.

        Eikä hehkuteta tätäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä hehkuteta tätäkään.

        Lisään tähän... Siis tämä on vain yksi sähköauto muiden joukossa. On olemassa kymmeniä eri sähköautomalleja ja monen eri kokoisia sähköautoja. Jopa sähköpakettiautoja on myynnissä, jos oikein tilaa tarvitsee.

        Tätä ei ole koskaan hehkutettu koko kansan autoratkaisuksi, tuo oli huuhaata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään tähän... Siis tämä on vain yksi sähköauto muiden joukossa. On olemassa kymmeniä eri sähköautomalleja ja monen eri kokoisia sähköautoja. Jopa sähköpakettiautoja on myynnissä, jos oikein tilaa tarvitsee.

        Tätä ei ole koskaan hehkutettu koko kansan autoratkaisuksi, tuo oli huuhaata.

        Tämähän se aina on ollut polttisfanaatikkojen agenda.
        Otetaan mahdollisimman pieni sähköauto ja ihmetellään miksi tähän ei mahdu koko suku.
        Seuraavaksi otetaan tehokkain ja suurin mahdollinen Tesla tai Porsche ja vingutaan miksi sähköautot ovat niin kalliita ettei taviksella ole rahaa sellaista ostaa.

        Arvonalenemaa uudessa Teslassa verrataan aina 20 vuotta vanhaan loppuunajettuun katiskaan.

        Sähköfolkkarin jakoketju porsii varmasti ja niissä on päästöhuijausohjelma.

        Näin tämä on aina mennyt ja tulee aina menemään, totuttele siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän se aina on ollut polttisfanaatikkojen agenda.
        Otetaan mahdollisimman pieni sähköauto ja ihmetellään miksi tähän ei mahdu koko suku.
        Seuraavaksi otetaan tehokkain ja suurin mahdollinen Tesla tai Porsche ja vingutaan miksi sähköautot ovat niin kalliita ettei taviksella ole rahaa sellaista ostaa.

        Arvonalenemaa uudessa Teslassa verrataan aina 20 vuotta vanhaan loppuunajettuun katiskaan.

        Sähköfolkkarin jakoketju porsii varmasti ja niissä on päästöhuijausohjelma.

        Näin tämä on aina mennyt ja tulee aina menemään, totuttele siihen.

        Unohdit sen, joka tulee "miks tästä ei ikinä puhuta/kirjoiteta <joku sähköautoihin liittyvä harhaluulo jonka löytää jokaisesta keskustelusta>".

        Tai "ootteko nähneet sen Ylen dokkarin, häh?".

        Huokaus. Yhteen alkuperäistä tai keskustelua eteenpäinvievää kommenttia on yleensä turha odottaa. Samojen myyttejen ja harhaluulojen loputonta toistoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän se aina on ollut polttisfanaatikkojen agenda.
        Otetaan mahdollisimman pieni sähköauto ja ihmetellään miksi tähän ei mahdu koko suku.
        Seuraavaksi otetaan tehokkain ja suurin mahdollinen Tesla tai Porsche ja vingutaan miksi sähköautot ovat niin kalliita ettei taviksella ole rahaa sellaista ostaa.

        Arvonalenemaa uudessa Teslassa verrataan aina 20 vuotta vanhaan loppuunajettuun katiskaan.

        Sähköfolkkarin jakoketju porsii varmasti ja niissä on päästöhuijausohjelma.

        Näin tämä on aina mennyt ja tulee aina menemään, totuttele siihen.

        No, Tesla on silti reilusti ylihintainen, jos verrataan normaaliin käyttöön eikä puhuta kiihtyvyydestä. Normaalissa käytössä ei ole mitään merkitystä kiihtyykö auto 0-100 km/h missä ajassa, koska on satoja tärkeämpiäkin asioita.

        Teslat eivät ole hintaansa nähden edes isoja, ne ovat vain kalliita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, Tesla on silti reilusti ylihintainen, jos verrataan normaaliin käyttöön eikä puhuta kiihtyvyydestä. Normaalissa käytössä ei ole mitään merkitystä kiihtyykö auto 0-100 km/h missä ajassa, koska on satoja tärkeämpiäkin asioita.

        Teslat eivät ole hintaansa nähden edes isoja, ne ovat vain kalliita.

        Ja muuten, Tesla on jo lupaillut laittavansa markkinoille yli 30% nykyistä Model 3:ta halvemman auton, joka sisältää Autopilotin. Siihen voi mennä pari vuotta, mutta parin vuoden päästä Teslaa saa uutena noin 30 tonnilla Suomessa. Ja jos tukia nostetaan, alle 30 tonnilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja muuten, Tesla on jo lupaillut laittavansa markkinoille yli 30% nykyistä Model 3:ta halvemman auton, joka sisältää Autopilotin. Siihen voi mennä pari vuotta, mutta parin vuoden päästä Teslaa saa uutena noin 30 tonnilla Suomessa. Ja jos tukia nostetaan, alle 30 tonnilla.

        Suunnitelmat on vain suunnitelmia. Voidaan palata tähän parin vuoden päästä katsoa toteutuiko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suunnitelmat on vain suunnitelmia. Voidaan palata tähän parin vuoden päästä katsoa toteutuiko.

        Jos Tesla ei myy autoa alle 30 tonnilla niin muut myyvät. Eli eipä silläkään ole väliä, vaikka ei toteutuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja muuten, Tesla on jo lupaillut laittavansa markkinoille yli 30% nykyistä Model 3:ta halvemman auton, joka sisältää Autopilotin. Siihen voi mennä pari vuotta, mutta parin vuoden päästä Teslaa saa uutena noin 30 tonnilla Suomessa. Ja jos tukia nostetaan, alle 30 tonnilla.

        Lupauksilla ei vielä ajeta metriäkään. Katsotaan sitten parin vuoden päästä missä ollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään tähän... Siis tämä on vain yksi sähköauto muiden joukossa. On olemassa kymmeniä eri sähköautomalleja ja monen eri kokoisia sähköautoja. Jopa sähköpakettiautoja on myynnissä, jos oikein tilaa tarvitsee.

        Tätä ei ole koskaan hehkutettu koko kansan autoratkaisuksi, tuo oli huuhaata.

        Jo tässäkin keskusteluketjussa ylempänä todistellaan ettei kukaan tarvitse pikkufiiattia isompaa autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo tässäkin keskusteluketjussa ylempänä todistellaan ettei kukaan tarvitse pikkufiiattia isompaa autoa.

        Missään kohdassa keskustelua ei ole noin väitetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä hehkuteta tätäkään.

        Joka jumalan viikko on iltapaskoissa joku sähköautoja ylistävä artikkeli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka jumalan viikko on iltapaskoissa joku sähköautoja ylistävä artikkeli.

        Huoh...Kaikilla ihmisillä on erilaiset tarpeet autolle. Se, että SINÄ tarvitset isoa autoa ei merkitse mitään kenellekään muulle kuin sinulle. Vain idiootti kuvittelee, että juuri oma tarve autolle tarkoittaa, että kaikki muutkin tarvitsee samanlaista autoa.


    • Anonyymi

      Olipa omituinen purkaus tuo aloitus?

      Ihan yhtä huono tuo Fiat on linja-autoksi Helsinki - Utsjoki -linjalle, mutta sitä varten onkin eri laitteet. Samoin kuin rahdin kuskaamiseen mökille.

      Minulla on 600 -kuutioinen polttomoottorillinen moottoripyörä, eikä siihen mahdu ensimmäistäkään ruohonleikkuria tai polkupyörää kyytiin, mutta niin vaan tulee ajettua joka kesä muutamia tunhansia kilometrejä.

    • Anonyymi

      Aha.

      Olen minäkin joskus Scaniaa lainannut että sai silloin muuton hoidettua, mutta ei ole tullut mieleen ostaa omaa. Enkä kyllä aio autohankintoja rajoittaa silläkään ajatuksella josko joskus tulevaisuudessa tulisi ostettua kesämökki. Varsinkaan kun taloudessa on muitakin autoja.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        No, tuo GT-versio on jopa kalliimpi kuin Tesla Model 3 Performance, joka on pikkuisen nopeampi (ero on toki pikkuinen). Mutta toki on ihan makuasia minkä auton valitsee, kyllä tuokin ihan hyvältä näyttää...


    • Anonyymi

      "Onko tuo auto??"

      On mutta vain Mikki-Hiiri auto!

    • Anonyymi

      Näitä pikkuautoja nyky hallitus meille ajaa "vihreällä siirtymällä". Ajetaan omat kaupunkiajot näillä, pidemmät reissut sähköjunalla ja junan jälkeen hypätään sähköbussiin. Jos bussia ei kulje vuokrataan sähköpyörä ja poljetaan loppumatka sillä.
      Itse ministerit kyllä ajavat eduskunta- säätytalon väliä isoilla volvoilla ja audeilla. Pitäisi ministereille ensimmäisenä vaihtaa maakuntamatkoille tällaiset autot. Avustaja ajaa ja ministeri istuu pelkääjän paikalla. Latausasemalla voi pitää etäkokouksia hallituksen kanssa.

      • Anonyymi

        Tosin Volvolla ja Audillakin on jo sähköautoja eikä ne ole pikkuautoja. Aivan kuten on Mercedes-Benzillä ja jopa BMW:llä.


      • Anonyymi

        On kummallista, että et ole huomannut sähköautomalleja olevan jo kymmeniä Suomenkin markkinoilla. Ja noista kymmenistä malleista valtaosa on paljon suurempia kuin tämä auto.

        Pikkuautoja myydään vain niille, jotka tarvitsevat vain pientä. Suuri osa ei tarvitse suurta autoa. Ehkä sinä tarvitset, mutta sinun mielipiteesi on arvoton, kun omaa autoa ostetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kummallista, että et ole huomannut sähköautomalleja olevan jo kymmeniä Suomenkin markkinoilla. Ja noista kymmenistä malleista valtaosa on paljon suurempia kuin tämä auto.

        Pikkuautoja myydään vain niille, jotka tarvitsevat vain pientä. Suuri osa ei tarvitse suurta autoa. Ehkä sinä tarvitset, mutta sinun mielipiteesi on arvoton, kun omaa autoa ostetaan.

        Et uskokaan kuinka usein tulee kuljetustarve eteen ihan yllättäen.
        Myös sinkuille ja pareille, sukupuolesta tai -puolettomuudesta riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et uskokaan kuinka usein tulee kuljetustarve eteen ihan yllättäen.
        Myös sinkuille ja pareille, sukupuolesta tai -puolettomuudesta riippumatta.

        On tässä saanut kuljettaa vaikka mitä heidän puolestaan jotka "eivät autoa mihinkään tarvitse".
        Tosin raja meni hyvin käytetyssä p-askapannussa joka olisi kuulemma ihan hyvin kulkenut etuistuimella Kuopiosta Stadiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et uskokaan kuinka usein tulee kuljetustarve eteen ihan yllättäen.
        Myös sinkuille ja pareille, sukupuolesta tai -puolettomuudesta riippumatta.

        Joillekin tulee, joillekin ei. Minulle ei ole tullut kertaakaan viimeisen vuoden aikana. Useimmille tuota tarvetta ei tule edes yhtä kertaa vuodessa.

        Ja jos tarve isolle autolle on alle 10 kertaa vuodessa, sitä ei kannata ostaa, koska vuokraaminen olisi halvempaa.

        Ja edelleen, isoja malleja on riittämiin, toiset eivät vain tarvitse isoa autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tässä saanut kuljettaa vaikka mitä heidän puolestaan jotka "eivät autoa mihinkään tarvitse".
        Tosin raja meni hyvin käytetyssä p-askapannussa joka olisi kuulemma ihan hyvin kulkenut etuistuimella Kuopiosta Stadiin.

        Tuo on sinun ongelmasi. Varakkaammat vain vuokraavat auton tuollaisiin satunnaisiin kuljetuksiin. On turha ostaa isoa autoa, jos tuollaisia kuljetuksia tarvitsee korkeintaan pari kertaa vuodessa. Peräkärryn vuokraaminenkin on halpaa.

        On aika hölmöä käyttää kymppitonneja ylimääräistä isoon autoon, jos tilaa tarvitsee harvoin. Pelkkä arvon alenema on monta kertaa enemmän kuin vuokrat ja sitten isommassa autossa on isommat kulut muutenkin. Iso auto kannattaa ostaa, jos tilaa käyttää vähintään kerran viikossa. Muuten ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on sinun ongelmasi. Varakkaammat vain vuokraavat auton tuollaisiin satunnaisiin kuljetuksiin. On turha ostaa isoa autoa, jos tuollaisia kuljetuksia tarvitsee korkeintaan pari kertaa vuodessa. Peräkärryn vuokraaminenkin on halpaa.

        On aika hölmöä käyttää kymppitonneja ylimääräistä isoon autoon, jos tilaa tarvitsee harvoin. Pelkkä arvon alenema on monta kertaa enemmän kuin vuokrat ja sitten isommassa autossa on isommat kulut muutenkin. Iso auto kannattaa ostaa, jos tilaa käyttää vähintään kerran viikossa. Muuten ei.

        Elämän ainoa päämäärä ei kaikilla ole SÄÄSTÄÄ joka paikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämän ainoa päämäärä ei kaikilla ole SÄÄSTÄÄ joka paikassa.

        Ei niin, mutta on järjetöntä vetää kymppitonneja rahaa vessasta alas vain sen takia että täysin satunnaisesti tarvitsee isoa autoa. Ehkä jopa vain kerran vuodessa. Ei auton vuokraaminen mitenkään vaikeaa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin, mutta on järjetöntä vetää kymppitonneja rahaa vessasta alas vain sen takia että täysin satunnaisesti tarvitsee isoa autoa. Ehkä jopa vain kerran vuodessa. Ei auton vuokraaminen mitenkään vaikeaa ole.

        Joku saattaa haluta muutakin kuin tavaran kuskausta. Vaikka että tuntuuko kovinkin mukavalta ostaa kerran elämässään iso pemari vai onko aivan yliarvostettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin, mutta on järjetöntä vetää kymppitonneja rahaa vessasta alas vain sen takia että täysin satunnaisesti tarvitsee isoa autoa. Ehkä jopa vain kerran vuodessa. Ei auton vuokraaminen mitenkään vaikeaa ole.

        Sähköautofanittajille on herännyt liikuttava huoli ja huolenpito kanssaihmistensä rahankäytön järkevyydestä. Eiköhän tuo liene kuitenkin niin että niin kauan kuin täysivaltaiset aikuiset päättävät omien rahojensa käytöstä, se saa olla juuri niin järkevää tai järjetöntä kuin omistaja hyväksi katsoo.
        Itse en halua köyhäillä kirstuun asti vaan 36 työvuoden jälkeen katsoin hyväksi palkita itseäni hieman hulppeammalla kiesillä vaikka ahdas ja ankea pikkukippura toki olisi ollut puolta halvempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautofanittajille on herännyt liikuttava huoli ja huolenpito kanssaihmistensä rahankäytön järkevyydestä. Eiköhän tuo liene kuitenkin niin että niin kauan kuin täysivaltaiset aikuiset päättävät omien rahojensa käytöstä, se saa olla juuri niin järkevää tai järjetöntä kuin omistaja hyväksi katsoo.
        Itse en halua köyhäillä kirstuun asti vaan 36 työvuoden jälkeen katsoin hyväksi palkita itseäni hieman hulppeammalla kiesillä vaikka ahdas ja ankea pikkukippura toki olisi ollut puolta halvempi.

        Loppupelissä jokainen voi vapaasti ajaa ihan millä haluaa. Mutta samalla tavalla polttiskuskeilla näyttää olevan liikuttava huoli siitä miten sen pikkuauton tilat riittävät sillä mielikuvitusmökkimatkalla, jota tosielämässä pikkuauton omistaja ei koskaan tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautofanittajille on herännyt liikuttava huoli ja huolenpito kanssaihmistensä rahankäytön järkevyydestä. Eiköhän tuo liene kuitenkin niin että niin kauan kuin täysivaltaiset aikuiset päättävät omien rahojensa käytöstä, se saa olla juuri niin järkevää tai järjetöntä kuin omistaja hyväksi katsoo.
        Itse en halua köyhäillä kirstuun asti vaan 36 työvuoden jälkeen katsoin hyväksi palkita itseäni hieman hulppeammalla kiesillä vaikka ahdas ja ankea pikkukippura toki olisi ollut puolta halvempi.

        On eri asia, jos tuota hulppeampaa kiesiä oikeasti tarvitsee. Jos ei tarvitse niin sitä ei kannata ostaa. Ja täälläkin käytetään koko ajan esimerkkeinä tilanteita, joita ei tällaisen ostajalla ole. Esimerkiksi mökkireissua, vaikka suurella osalla ei edes ole mökkiä. Loppujen lopulta auto on vain kulkuneuvo, ei mitään muuta.

        Ja muualla maailmassa mökit ovat ylipäätään erittäin harvinaisia ja tätäkin autoa myydään maailmanlaajuisesti. Miksi höpistä mökeistä, kun yli 90% ei edes omista mökkiä? Suomessa on paljon mökkejä, mutta muualla ei.

        Ja monet tuntuvat puhuvan hulppeammista kieseistä aivan kuin se nostaisi statusta tai sillä olisi jotain merkitystä kenellekään muulle kuin sinulle. Oikeasti kukaan muu ei autostasi piittaa pätkääkään. Sellaista asiaa kuin "statusarvo" tai "luksusarvo" ei ole olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku saattaa haluta muutakin kuin tavaran kuskausta. Vaikka että tuntuuko kovinkin mukavalta ostaa kerran elämässään iso pemari vai onko aivan yliarvostettua.

        En rupea käyttämään käyttämään muutamaa kymppitonnia vain kokeillakseni jotain. Ja olen kyllä ajellut kalliilla bemarilla enkä oikein huomannut eroa normiautoon. En siis ostaisi tuollaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En rupea käyttämään käyttämään muutamaa kymppitonnia vain kokeillakseni jotain. Ja olen kyllä ajellut kalliilla bemarilla enkä oikein huomannut eroa normiautoon. En siis ostaisi tuollaista.

        Minä rupesin. Kyllä kannatti ja eron huomaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On eri asia, jos tuota hulppeampaa kiesiä oikeasti tarvitsee. Jos ei tarvitse niin sitä ei kannata ostaa. Ja täälläkin käytetään koko ajan esimerkkeinä tilanteita, joita ei tällaisen ostajalla ole. Esimerkiksi mökkireissua, vaikka suurella osalla ei edes ole mökkiä. Loppujen lopulta auto on vain kulkuneuvo, ei mitään muuta.

        Ja muualla maailmassa mökit ovat ylipäätään erittäin harvinaisia ja tätäkin autoa myydään maailmanlaajuisesti. Miksi höpistä mökeistä, kun yli 90% ei edes omista mökkiä? Suomessa on paljon mökkejä, mutta muualla ei.

        Ja monet tuntuvat puhuvan hulppeammista kieseistä aivan kuin se nostaisi statusta tai sillä olisi jotain merkitystä kenellekään muulle kuin sinulle. Oikeasti kukaan muu ei autostasi piittaa pätkääkään. Sellaista asiaa kuin "statusarvo" tai "luksusarvo" ei ole olemassa.

        Auto on statussymboli ja naapurusto palvoo ja kumartaa isolla ökymerkillä ajavia. Pikkuisten sähkökippojen päälle kaadetaan laskiämpäreitä ja niille nauretaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe