MIKÄ AVUKSI AKNEN JÄTTÄMIIN ARPIIN?

Mirkku

Olen sairastanut erittäin pahanlaatuisen aknen,eikä iho ole vieläkään kunnossa.Puolen vuoden Roaccuttanin syönti ei vienyt kaikkia finnejä pois ja poislähteneiden tilalla on suuret kuopat.Millä ne saisi peittoon tai mitkä olisi keinoja,joilla ne saisi jopa kokonaan pois?
Onko jollain kokemuksia laserhionnasta?
Mahtaa olla melko hintavaa ja onko kellään auttanut?
Ihotautilekuri sanoi,että Roaccutanin lopullinen vaikutus näkyy vasta noin vuoden päästä käytön lopettamisesta.Pitääkö paikkansa,eli parantuuko iho lopullisesti vasta tuolloin?

25

7251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkärillle

Nyt täytyy muistaa,että roaccutanhan ei paranna kuoppa arpia..ihoa kylläkin sekä pintaan jääneitä punaisia läiskiä.
      Laserhionta maksaa siluetin sairaalassa n.3000e ja siihen kuuluu nukutus.
      n.2.5kk päästä kuurin loputtua voi tehdä esim tca-kuorinan tai joitain muita hoitoja,jotka tietysti ovat kalliita.

• Mirkku

Ensin siis maksan itseni kipeäksi ihotautilääkärin maksuista,puolen vuoden Roa-kuurista ja sitten päälle hionnasta.
        OLKAA TYYTYVÄISIÄ KAUNIIN IHON OMISTAJAT!!!

• roa-mimmi
        Mirkku kirjoitti:

Ensin siis maksan itseni kipeäksi ihotautilääkärin maksuista,puolen vuoden Roa-kuurista ja sitten päälle hionnasta.

vai että roan vaikutus näkyy vuoden päästä lopettamisesta? hassua ku mulla paukahti siinä vaiheessa jo uudet näpyt naamaan eli roa vaikutti vajaan vuoden!

• EINO LEINO
        roa-mimmi kirjoitti:

vai että roan vaikutus näkyy vuoden päästä lopettamisesta? hassua ku mulla paukahti siinä vaiheessa jo uudet näpyt naamaan eli roa vaikutti vajaan vuoden!

mä kans ajattelin tohon laserhiontaan ku mulla noita arpia on.....mut suurinongelma on nyt se et mistä mä hommaan noin 2000-3000 egee....korvaaks kela jotain tosta hionnasta?

• tv3
        Mirkku kirjoitti:

Niinpä! Kyllä mielestäni kuoppa-arpia pitäisi kelan korvata,mutta ne ei ole vaarallisia niin ei korvata,miten väärin!! muuten ne vaan pilaa elämän!!

• 16v
        tv3 kirjoitti:

Niinpä! Kyllä mielestäni kuoppa-arpia pitäisi kelan korvata,mutta ne ei ole vaarallisia niin ei korvata,miten väärin!! muuten ne vaan pilaa elämän!!

No ainakin itse lähden pois täältä oman käden kautta niitten takia lähipäivinä.

• ihminen
        16v kirjoitti:

Arvet saadaan kyllä hoidettua nykylääketieteellä. Sinulla on vielä monta hyvää asiaa edessä, kun olet vielä noin nuorikin. Tiedän monta ihmistä, joilla on ollut pahakin akne ja arpia. Kärsivällisyyttä se vaatii, mutta kyllä ne paranee. Sitä paitsi itse huomaa vikansa parhaiten. Voin omasta kokemuksesta sanoa, että omasta (ja lääkärin) mielestä paha akne ei pistä niin lujaa muiden silmiin.

• ikävää
        16v kirjoitti:

Tarkoitin,että pahatkin arvet ei ole hengenvaarallisia,että niistä saisi kela korvausta,tosin ne "voi viedä hengen" henkisten kärsimylsten kautta ;(

• L_P

Lääkäri taisi nyt erehtyä ellei pahan kerran mutta ainakin jotenkin. Isotretinoini saattaa vaikuttaa elimistössä vielä muutaman kuukauden ajan kuurin päättymisestä, mutta että vuoden. Tietysti kaikki on yksilöllistä ja nämäkin pitkälti riippuvat hoidon kestosta, annostuksesta ja vasteesta.
      Monesti hyvänä merkkinä kuurin tehokkaan vaikutuksen jatkuvuudesta on pidetty sitä, kuinka kauan huulten kuivuminen jne. jatkuu.

• N77

Hei!

Voin olla väärä ihminen vastaamaan, koska mulla ei ole akne-iho. Mutta ylipäänsä ihon pintaa voi siloittaa ja väriä parantaa mikrohionnalla tai -kuorinnalla. Jos ostaa kotikäyttöisen mikrokuorinnan, edullisin on L'Orealin pakkaus. Siinä on mukana myös rasva, paketin hinta reilu 15 euroa. Kuorinta on tehokkain kuurina, rasvaista ihoa kestänee kuoria 1-2 kertaa viikossa. Ja kyseessä on siis tavallista kuorintaa tyjympi hoito, mulla ainakin kihelmöi naamaa oikein kunnolla mikrokuorinnan aikana!

• pösö
        N77 kirjoitti:

Hei!

Voin olla väärä ihminen vastaamaan, koska mulla ei ole akne-iho. Mutta ylipäänsä ihon pintaa voi siloittaa ja väriä parantaa mikrohionnalla tai -kuorinnalla. Jos ostaa kotikäyttöisen mikrokuorinnan, edullisin on L'Orealin pakkaus. Siinä on mukana myös rasva, paketin hinta reilu 15 euroa. Kuorinta on tehokkain kuurina, rasvaista ihoa kestänee kuoria 1-2 kertaa viikossa. Ja kyseessä on siis tavallista kuorintaa tyjympi hoito, mulla ainakin kihelmöi naamaa oikein kunnolla mikrokuorinnan aikana!

Ei kuule kuoppa-arpiin tehoa mitkään lorealin kuorinnat!!
        Laserhionnasta ei YLEENSÄ saa kelakorvausta,jos saa niin korkeintaan 20% hinnasta,eli ei kauheesti lohduta jos kyseessä on 3000e hoito.

• Nuori tyttö

kannattaa hoitaa kosmetologilla. Itselläni oli myös oikein paha akne josta jäi arvet. Olen käynyt kahdessa mikrokuorinnassa, yhdessä happihoidossa ja jäljet ovat melkein kokonaan poissa. Ja paranemis- prosessi vielä jatkuu. Kannattaa panostaa kasvorasvoihin vaikka olisivatkin hieman hintavia. (Ne kyllä yleensäkin kestävät kauan ja niitä laitetaan pieniä määriä). Halpistuotteet ovat tehneet iholleni pelkästään pahaa... Kosmetologisi voi kertoa sinulle enemmän ihosi laadusta, hoitomenetelmästä ja voitte katsoa sinulle sopivan tuotesarjan.
      Ps. Lääkärit ehdottavat kalliitta laserhoitoja, ja rasvoja jotka eivät välttämättä edes sopisi omaan ihoosi täysin.

• pitkä kokemus

juuri tänä aamuna,kun katsoin itseäni peilistä,huomasin kuinka ihoni,joka on 28v kärsiny finneistä,oli sileämpi kuin koskaan ennen.kaikki tämä on juuri lorealin mikrohionnan ansiota!!kävin miljoonat kerrat kosmetologilla pyytämässä apua ihon epätasaisuuksiin ja arpiin.
        joka kerta sanottiin vain että on liian vanhoja arpia,tai sitten liian syviä(omasta mielestäni näin ei ollut).kosmetologi antoi vain turhia valohoitoja sun muuta kallista joutavaa,ja aina
        lähdin sieltä ilman että siitä ei ollut muuta apua kuin että lompsa ei painanu enää.

sitä mietinkin tänä aamuna,että on se kumma että kosmetologit ei saanu tehtyä tälle iholle mitään,ja minun ei muuta tarvinnu ku hakea lorealin pakkaus kaupasta ja tehdä sillä muutama viikko,niin alkoi jo näkymään tuloksia.
        täydellistä persikka ihoahan tästä ei enää saa,mutta olen tyytyväinen että näyttää suhtkoht sileältä!olen niin pettynyt kosmetologeihin,jotka eivät ole mitään muuta ku huijareita!!!!eläköön ikuisesti loreal ja mikrohionta!! :)

• uskaltaako?
        pitkä kokemus kirjoitti:

juuri tänä aamuna,kun katsoin itseäni peilistä,huomasin kuinka ihoni,joka on 28v kärsiny finneistä,oli sileämpi kuin koskaan ennen.kaikki tämä on juuri lorealin mikrohionnan ansiota!!kävin miljoonat kerrat kosmetologilla pyytämässä apua ihon epätasaisuuksiin ja arpiin.
        joka kerta sanottiin vain että on liian vanhoja arpia,tai sitten liian syviä(omasta mielestäni näin ei ollut).kosmetologi antoi vain turhia valohoitoja sun muuta kallista joutavaa,ja aina
        lähdin sieltä ilman että siitä ei ollut muuta apua kuin että lompsa ei painanu enää.

sitä mietinkin tänä aamuna,että on se kumma että kosmetologit ei saanu tehtyä tälle iholle mitään,ja minun ei muuta tarvinnu ku hakea lorealin pakkaus kaupasta ja tehdä sillä muutama viikko,niin alkoi jo näkymään tuloksia.
        täydellistä persikka ihoahan tästä ei enää saa,mutta olen tyytyväinen että näyttää suhtkoht sileältä!olen niin pettynyt kosmetologeihin,jotka eivät ole mitään muuta ku huijareita!!!!eläköön ikuisesti loreal ja mikrohionta!! :)

Paljo sellanen pakkaus maksaa? Olis kiva kokeilla sitä mutta vähän pelottaa jos itse alkaa tekemään, että mokaa jotain...pärstä kuitenkin on niin näkyvä osa ihmisessä.

• jos
        uskaltaako? kirjoitti:

Paljo sellanen pakkaus maksaa? Olis kiva kokeilla sitä mutta vähän pelottaa jos itse alkaa tekemään, että mokaa jotain...pärstä kuitenkin on niin näkyvä osa ihmisessä.

olet nuori, käyttämään sitä.Itelläni iho kuivui täysin tän tuotteen takia, sekä tuli lisää finnejä.Sehän on tarkotettu kypsemmälle iholle (niin myyjäki mulle selitteli,mut en uskonu), niin nuori ihon saattaa mennä pilalle.

• pitkä kokemus
        uskaltaako? kirjoitti:

se loreal maksaa n.15-17 euroa.jos on kovin herkkä iho ni kannattaa olla varovainen.toiseks: loreal itsestään ei varmaankaan tee näppyjä,vaan se tulehtunu kohta on kyllä ollu siellä jo muhimassa.voi olla sitäki että kuorinnan jälkeen iho alkaa puhdistumaan.kokeilemalla sen tietää sopiiko se iholle.ekan kerran voi hioa varovasti ja tsekata miten iho reagoi.

• Kiia22
        uskaltaako? kirjoitti:

itselläni on hyviä kokemuksi tästä tuotteesta.
        Olen käyttänyt parin kuukauden ajan kerran viikossa.Arvet ovat haalentuneet selvästi, minulla on toiminut!

• sama onkelma

Tarkoittikohan lääkärisi, että ihon väri ym. pitäisi palautua normaaliksi vuoden kuluessa kuurin lopettamisesta?? Toivon nimittäin hartaasti, että sitä hän tarkoitti, sillä nykyään minulla on ongelmana tuo kasvojen ihon epätasainen väritys...

• Mirkku

Lääkärini todellakin sanoi,että vasta noin vuoden päästä Roan lopettamisesta LOPULLINEN tulos on nähtävillä.Miten kuopat on itsestään silottunu ja jatkuuko akne vielä,jos niin kuinka pahanlaatuisena.
        Kun kysyin lääkäriltä hionnasta heti Roan loputtua,lekuri ei suositellut että heti menisin siloituksiin,vaan kattoisin tosiaan sen VUODEN mihin suuntaan naama kehittyy.
        Tätä nykyä se todellakin ON sekava.On kuivaa ja ei kuivaa kohtaa,on kuoppia,arpia ja finnejä ja mustapäitä...eli TODELLA järkyttävä.Edes suht paksu meikki ei peitä ja tietenkin omalta osaltaan auttaa tukkimaan ihoa lisää,mutta VAIN aknen kokenut ihminen tietää mitä tarkoitan kun sanon,että ULOS EI TODELLAKAAN VOI LÄHTEÄ ILMAN MEIKKIVOIDETTA!!Ja piste.

• kylli
        Mirkku kirjoitti:

Lääkärini todellakin sanoi,että vasta noin vuoden päästä Roan lopettamisesta LOPULLINEN tulos on nähtävillä.Miten kuopat on itsestään silottunu ja jatkuuko akne vielä,jos niin kuinka pahanlaatuisena.
        Kun kysyin lääkäriltä hionnasta heti Roan loputtua,lekuri ei suositellut että heti menisin siloituksiin,vaan kattoisin tosiaan sen VUODEN mihin suuntaan naama kehittyy.
        Tätä nykyä se todellakin ON sekava.On kuivaa ja ei kuivaa kohtaa,on kuoppia,arpia ja finnejä ja mustapäitä...eli TODELLA järkyttävä.Edes suht paksu meikki ei peitä ja tietenkin omalta osaltaan auttaa tukkimaan ihoa lisää,mutta VAIN aknen kokenut ihminen tietää mitä tarkoitan kun sanon,että ULOS EI TODELLAKAAN VOI LÄHTEÄ ILMAN MEIKKIVOIDETTA!!Ja piste.

Olen kyllä enemmän kun kohtalotoverisi..
        En kyllä itse jaksa vuotta odottaa!
        Ja yhteen viestiin sanoisin että kyllä luottaisin enempi lääkäriin kuin kosmetologiin,JOKA TEKEE VAIN IHON PINTAHOITOJA!

• rivien välistä
        kylli kirjoitti:

Olen kyllä enemmän kun kohtalotoverisi..
        En kyllä itse jaksa vuotta odottaa!
        Ja yhteen viestiin sanoisin että kyllä luottaisin enempi lääkäriin kuin kosmetologiin,JOKA TEKEE VAIN IHON PINTAHOITOJA!

tuntuu monesti että siellä itse kosmetologi välillä kirjoittelee,ja suosittelee omia kalliita hoitojaan.monesti olen huomannut että esim.lorealin mikrohionta-aine tuntuu ottavan kosmetologeja nuppiin,ku eivät sit saa enää kaupiteltua omia hiontajuttujaan jotka maksaa maltaita!

• ms.lommo

Onko kellään kokemusta tästä kosmetologin tekemästä hoidosta? Kuulemma tämä on voimakkain hoito joita kosmetologit tekevät, eikä tätä saa tehdä kuin vasta puoli vuotta roa-kuurin lopettamisen jälkeen. Hoito tehdään luonnon aineksista koostuvalla naamiolla, kolme tai neljä pv hoidon jälkeen ihon ylin kerros kuoriutuu pois ja sitten on jälkihoito kosmetologilla.. hinta yhteensä noin 150 €

Itselleni tehtiin hinta-arvio Laser-hoidosta Siluetissa. Lääkärin mukaan ihoni kuitenkin oli niin "hyvä" että pyysi minua vielä miettimään ja tulemaan ensi kerran ilman meikkiä (ei siis nähnyt ihoani paljaana...) Silti, hinta-arvio nukutuksineen: 8000 € !!! kaukana siis lähtöhinnasta.. ja tähän arvioon ei edes luettu otsan hoitoa sillä se alue on suht hyvänä minulla.

Oma ajattelutapani silti tämä:

koko nuoruuteni olen aknesta kärsinyt sydänjuuriani myöten. Loppuelämäni onnellisuuden kannalta näen, että hoidon saaminen näihin jälkiin on hintansa veroista, maksakoonkin sitten ja vaikka lainalla, mutta muuta ulospääsyä ei taida olla.. sitten jää tilaa sille sisäiselle kauneudellekin kun ulkoista ei tarvitse hävetä ja pönkittää joka ikinen päivä pakkelikerroksella ja murehtia.

• Mirkku

Ehkä iloinen on pikkusen korni sana käyttää tässä yhteydessä,mutta olen mielissäni huomatessani,etten ole todellakaan yksin tämän ongelmani kanssa,vaan teitä kohtalosisaria ja-veljiä on paljon.
        Viimeisimmät tietoni muuten Roasta:Lekuri sanoi,että nykyään sitä ei muuten sitten vaan haetakaan ihotautilekurilta(joka on muuten ainoa joka sitä voi määrätä),vaan käyttöön on tullut tiukemmat ohjeet lääkkeen myöntämisestä ja käytöstä.Esim. raskaustesti on tehtävä kuukauden välein käytön aikana ja sitä ei määrätä pitkäksi aikaa kerrallaan.
        Jo nämä kiristyneet vaatimukset kertonee siitä,että emme ole tekemisissä minkään tavallisesn aineen kanssa.Tämä on VAHVA lääkitys,jonka käytölle pitää olla perustellut syyt,ei missään nimessä muutama finni poskessa.
        Ihotautilääkäri tietenkin katsoo jokaisen potilaan kohdalla henkilökohtaisesti mikä on hoidon tarve.
        Yksi vinkki lisää:Nyt kun tulee kesä ja lämpimät ilmat(...toivon mukaan;))yksi parhaista luonnon hoitokeinoista aknearville on auringonvalo.
        JAKSAMISTA!!!

• Nuori tyttö

On älytöntä, että lääkärit eivät saa suositella kosmetologi käyntejä, eikä luontaistuote kauppojenkaan tuotteita vaikka hyvin tietäisivätkin, että ne auttaisivat juuri parhaiten!
      On myös ihmeellistä väittää, että kosmetologi tekisi vain ihon pintahoitoja kun itse olen käynyt kauan hoidattamassa ihoa ja hoito on toiminut erinomaisesti. Uskon mielummin näitä alaan erikoistuneita spesialisteja kuin lääkäreitä jotka vetää kaikesta kalliin hinnan! Tulokset eivät näy heti, vaan paraneminen tosin kestää jonkin aikaa... Ja kyllä se on, että mitä kalliimpi tuote, sen parempi!

• itse en usko kosmetologeihin

Itse en usko kosmetologeihin,ei tietenkään niiden hoidoista haittaa ole,mutta esim mikrohionta sarjahoitoja,iho tietysti näyttää (kokemuksesta tiedän) tasaisemmalta,mutta kun lopetat hoidon niin parin kuukauden päästä iho on ihan samannäköinen kun ennen mikrohiontoja..
        Olen kuuluut kosmetologi tuttavaltani että sarjahoitoja suositellaan,koska sillon asiakas "sitoutuu" kyseiseen hoitolaan
        ->money,money!!
        ihotautilÄäkärit ovat lukeneet alaansa yleensä 6v,kosmetologit parivuotta..kertoo jo jotain ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3392
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3212
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      2771
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      44
      2553
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1963
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1505
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1330
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1240
    Aihe