Pakkoruotsin sijaan nuoren itse valitsema, hänelle mielekäs kieli

Anonyymi

Tämä on luonnollinen ja reilu tavoite.

25

222

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eiköhän olisi jo aika!

• Anonyymi

Koulussa jatkossa kielinä suomi ja englanti ja pakkoruotsin sijaan valinnaiskieli

• Anonyymi

Valinnaisia kieliä voi nykykoulussa olla jopa 10. Mutta sehän ei "riitä" kielifennomaaneille. Kielifennomaaneille "riittää" vain se, että englanti pakotetaan kaikille, ja ruotsista hankkiudutaan eroon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valinnaisia kieliä voi nykykoulussa olla jopa 10. Mutta sehän ei "riitä" kielifennomaaneille. Kielifennomaaneille "riittää" vain se, että englanti pakotetaan kaikille, ja ruotsista hankkiudutaan eroon.

Mikään kieliuudistus ei ole uudistus, jos pakkoruotsi säilyy.
        Pakkoruotsi vie aina yhden tärkeämmän kielen paikan.
        Vaikka koulussa voisi valita 100 kielestä, pakkoruotsia ei voi jättää valitsematta., Se seuraa ala-asteelta yläasteelle, lukioon, ammattikouluun, ammattikorkeaan ja yliopistotutkintoihin.

• Anonyymi

Ei ole vaikea muutos, helppo ja helpotus

• Anonyymi

Luonnollisesti tämä!

• Anonyymi

Luonnollisesti. Valinnaiskieli pakkoruotsin sijaan. Nyt.

• Anonyymi

Pakkoruotsin sijaan valinnaiskieli, nyt

• Anonyymi

Jos Sote-ehdotus hyväksytään nykymuodossaan, kunnan tärkeimmiksi tehtäviksi jäävät koulutus, harrastustoiminta, kaavoitus, rakentaminen, kunnallistekniikka, kulkuväylien rakentaminen ja ylläpito sekä mahdollisesti työllisyys.
        Sosiaali- ja terveystoimi, sairaalat, vanhusten hoito ja pelastustoimi siirtyvät suuremmille Sote-alueille.

• Anonyymi

Kaikki ymmärtävät tämän.

• Anonyymi

Liberaalipuolue (RKP), ei ikinä hyväksy sellaista vapautta kielten opiskelussa.

• Anonyymi

Koska ovat kaikkea muuta kuin liberaaleja...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska ovat kaikkea muuta kuin liberaaleja...

Ääritaantumuksellista ruotsalaisnationalismia on pakkoruotsi

• Anonyymi

Itse valittu kieli on jees!

• Anonyymi

Minun lapseni lukee espanjaa ensimmäisenä kielenä. Toinen kieli on englanti. Sitten tulee ruotsi. Kaikki alakoulussa.

En itse saanut koskaan tällaista valinnan mahdollisuutta kouluaikana. Nykyään kaikki on mahdollista. Hyvä asia!

• Anonyymi

Eihän sinulla ole lapsia...

• Anonyymi

Itse valittu kieli pakkoruotsin sijaan

• Anonyymi

Tähän mennään, koska vain se on yksilön ja yhteisön etu.

• Anonyymi

Valitse kieliä, älä valita. Valittamalla ei opi kieliä, vaan lukemalla niitä!

Tällä palstalla 90% valitetaan kielistä, vaikka Suomessa on maailman paras koulu!

• Anonyymi

Miksi täällä koko ajan valitetaan pakkoruotsista? Keitä nämä valittajat ovat? Jotain huru-ukkojako?

• Anonyymi

Riippuen mielen mallista Roomalaiskirje: 12:2

• Anonyymi

Kyllä, kiitos

• Anonyymi

Vaihdetaan valinnaiskieleen

• Anonyymi

Tässä on järkeä

• Anonyymi

Nykymuotoinen virallisuus aiheuttaa valtavan byrokratian sekä resurssien suoranaisen haaskaamisen pakkoruotsin ja virkamiesten räikeästi ylimitoitettujen, kaavamaisten kielitaitovaatimusten muodossa.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      140
      2610
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      360
      1967
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1677
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1523
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1350
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1203
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1163
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      927
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      918
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      772
    Aihe