Valkeakoskelta lisää edullisia suoria vuoroja Helsinkiin

Anonyymi

3.5.21 alkaen Valkeakosken Liikenne Oy ajaa päivittäin edullisesti Valkeakoskelta Helsinkiin. Vuoroja lisätään reilusti sillä Valkeakoskella on pitkään kaivattu halpoja vuoroja Helsinkiin, Vantaalle ja Hämeenlinnaan. Aiemmin halvat yhteydet ovat olleet vaihdollisia Lempäälän Sääksjärven kautta. Näiden vaihdollisten yhteyksien lisäksi nyt siis tarjolla on myös suoria vuoroja päivittäin. Liput saa helposti Matkahuollon ja Onnibusin verkkokaupoista.

58

158

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Punapöksy ja markkinointipäällikkö ovat taas ahkeroineen wappusimoissaan. Helsingissä Kampissa kun katselin näitä Valkeakosken lähtöjä, eipä ollut matkustajamäärissä kehumista. Ei tässä mitään ihmeellistä, nämä kaverukset voivat muuttaa vedenkin viiniksi - puheissaan ja uhossaan.

      • Anonyymi

        Paunun puolesta täytyy toivoa että löytyy paljon matkustajia jotka ilolla makselevat tuplahintoja tyyliin "meillä takkakin sytytetään kympin seteleillä, hurlumhei!".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paunun puolesta täytyy toivoa että löytyy paljon matkustajia jotka ilolla makselevat tuplahintoja tyyliin "meillä takkakin sytytetään kympin seteleillä, hurlumhei!".

        Aivan. Toki paunulaisella pääsee matkustamaan oikealla pikavuorobussilla jossa on tilaa ja mukavuutta. Valkeakosken ajaa taas entisellä seutuliikennekatiskalla jossa ei mukavuuksia ole. Sopii ihan hyvin onnibus yhteistyöhön. "Miksi matkustaa mukavasti, kun matkansa voi kärsiäkin"
        Itse maksan ainakin ihan mielelläni 10-15€ enemmän mukavuudesta. Lentokoneessakin suosin business-luokkaa samasta syystä.


      • Anonyymi

        Miksi otat esimerkiksi tällaisen marginaalisen välin? Montako matkustajaa luulet päivän aikana matkustavan Keimolasta Valkeakoskelle? Hinta ei kaikille ole ratkaisevin kriteeri bussivuoroa valitessa, mutta jos hintaa haluaa tuoda esiin, kannattaisi esimerkiksi valita vaikkapa Hki - Tre. Viime viikon aikana ainakin Helsingin päässä oli huomattavissa, että Paunun autoissa matkustajamäärät olivat huomattavassa nousussa ns. sulkuviikkojen tilanteeseen nähden. Monet matkustajat ovat fiksua väkeä ja ajattelevat myös mukavuutta ennen hintaa. Tällaiset onnibussialisten kirjoitukset myös omalta osaltaan vähentävät onnibussin painoarvoa vakavasti otettavana liikennöitsijänä. Nämä kirjoitukset paremminkin tuovat esiin onnibussilaisten suuren epätoivon ja katkeruuden, kun kaikki ei olekaan mennyt niin kuin päämajassa aikaisemmin käsikirjoitettiin. Ikävää on myös se, että Valkeakosken Liikenne täysin syyttömänä osapuolena vedettiin lokaan, mistä myös se yhtiönä saattaa myöhemmin joutua kärsimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi otat esimerkiksi tällaisen marginaalisen välin? Montako matkustajaa luulet päivän aikana matkustavan Keimolasta Valkeakoskelle? Hinta ei kaikille ole ratkaisevin kriteeri bussivuoroa valitessa, mutta jos hintaa haluaa tuoda esiin, kannattaisi esimerkiksi valita vaikkapa Hki - Tre. Viime viikon aikana ainakin Helsingin päässä oli huomattavissa, että Paunun autoissa matkustajamäärät olivat huomattavassa nousussa ns. sulkuviikkojen tilanteeseen nähden. Monet matkustajat ovat fiksua väkeä ja ajattelevat myös mukavuutta ennen hintaa. Tällaiset onnibussialisten kirjoitukset myös omalta osaltaan vähentävät onnibussin painoarvoa vakavasti otettavana liikennöitsijänä. Nämä kirjoitukset paremminkin tuovat esiin onnibussilaisten suuren epätoivon ja katkeruuden, kun kaikki ei olekaan mennyt niin kuin päämajassa aikaisemmin käsikirjoitettiin. Ikävää on myös se, että Valkeakosken Liikenne täysin syyttömänä osapuolena vedettiin lokaan, mistä myös se yhtiönä saattaa myöhemmin joutua kärsimään.

        Vantaa on Suomen 4. suurin kaupunki jossa sijaitsee maan suurin lentokenttä. Tosi "marginaalista" !!!

        Oikeampi kysymys olisi, että MIKSI Paunu rankaisee välipysäkkejä käyttäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi otat esimerkiksi tällaisen marginaalisen välin? Montako matkustajaa luulet päivän aikana matkustavan Keimolasta Valkeakoskelle? Hinta ei kaikille ole ratkaisevin kriteeri bussivuoroa valitessa, mutta jos hintaa haluaa tuoda esiin, kannattaisi esimerkiksi valita vaikkapa Hki - Tre. Viime viikon aikana ainakin Helsingin päässä oli huomattavissa, että Paunun autoissa matkustajamäärät olivat huomattavassa nousussa ns. sulkuviikkojen tilanteeseen nähden. Monet matkustajat ovat fiksua väkeä ja ajattelevat myös mukavuutta ennen hintaa. Tällaiset onnibussialisten kirjoitukset myös omalta osaltaan vähentävät onnibussin painoarvoa vakavasti otettavana liikennöitsijänä. Nämä kirjoitukset paremminkin tuovat esiin onnibussilaisten suuren epätoivon ja katkeruuden, kun kaikki ei olekaan mennyt niin kuin päämajassa aikaisemmin käsikirjoitettiin. Ikävää on myös se, että Valkeakosken Liikenne täysin syyttömänä osapuolena vedettiin lokaan, mistä myös se yhtiönä saattaa myöhemmin joutua kärsimään.

        Onnibus ei tavoittele paronien suosiota. Matkustajien suosio riittää. Uskoisin että kaikki OB:n yhteistyökumppanit ajattelevat samoin. Kyllähän he varmasti ymmärtävät että tarjoamalla edullisia bussimatkoja joutuu heti paronien hampaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Toki paunulaisella pääsee matkustamaan oikealla pikavuorobussilla jossa on tilaa ja mukavuutta. Valkeakosken ajaa taas entisellä seutuliikennekatiskalla jossa ei mukavuuksia ole. Sopii ihan hyvin onnibus yhteistyöhön. "Miksi matkustaa mukavasti, kun matkansa voi kärsiäkin"
        Itse maksan ainakin ihan mielelläni 10-15€ enemmän mukavuudesta. Lentokoneessakin suosin business-luokkaa samasta syystä.

        Ihan sama, että maksan mukavuudesta hieman enemmän eli en käytä Onnibussia. Mieluummin käytän junaa, jos vain mahdollista, mutta joka puolelle Suomea ei pääse.

        Useimmiten junat on hyvin aikataulussa. Ai niin, eihän ne bussitkaan ei kulje aikataulun mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vantaa on Suomen 4. suurin kaupunki jossa sijaitsee maan suurin lentokenttä. Tosi "marginaalista" !!!

        Oikeampi kysymys olisi, että MIKSI Paunu rankaisee välipysäkkejä käyttäviä.

        Kuinka moni lentokoneella Suomeen tuleva matkustaa Valkeakoskelle?

        Eihän Onnibussikaan pysähdy jokaisessa kylässä ja monissa paikoissa jättää ihmiset kaupungin ulkopuolella oleville pysäkeille eli ei aina aja keskustaan, kuten nuo "kalliimmat ja paremmat" vuorot.


    • Anonyymi

      Minkähän viisastenkiven Valkeakosken liikenne on löytänyt?
      Paunu ei oikein ole saanut tuota väliä kannattavaksi, ei saanut Pohjolan liikenne, ei saanut Savonlinjakaan.
      Nyt alkaa Valkeakoski tahkoamaan rahaa ja lähtee valloittamaan maailmaa.

      • Anonyymi

        VL:n ja mainitsemiesi epäonnistujien välillä on yksi iso ero. Tunnettuus.

        Kun PL lopetti Hki-Tre -liikenteensä, usea minunkin tuttavapiirissäni (jotka eivät seuraa alaa), kun kerroin heille PL:n lopettamisesta, kysyi ihmetellen, että onko semmoinenkin firma liikennöinyt Tampereelle pikavuoroja.

        Mutta Onnibusin tietävät kaikki. Helsingistä Kilpisjärvelle. VL tunnetaan tosihyvin Pirkanmaalla. Ja VL:n liput saa OB:n verkkokaupasta. Ja R-kioskeilta OB:n hinnoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VL:n ja mainitsemiesi epäonnistujien välillä on yksi iso ero. Tunnettuus.

        Kun PL lopetti Hki-Tre -liikenteensä, usea minunkin tuttavapiirissäni (jotka eivät seuraa alaa), kun kerroin heille PL:n lopettamisesta, kysyi ihmetellen, että onko semmoinenkin firma liikennöinyt Tampereelle pikavuoroja.

        Mutta Onnibusin tietävät kaikki. Helsingistä Kilpisjärvelle. VL tunnetaan tosihyvin Pirkanmaalla. Ja VL:n liput saa OB:n verkkokaupasta. Ja R-kioskeilta OB:n hinnoilla.

        Itse en edes lähtisi Onnibussilla tai muuallakaan bussilla Helsingistä Jyväskylää pohjoisemmaksi. Joko mennään junalla tai lentäen phjoiseen ja siellä sitten jatkoyhteydet bussilla tai kimppataksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VL:n ja mainitsemiesi epäonnistujien välillä on yksi iso ero. Tunnettuus.

        Kun PL lopetti Hki-Tre -liikenteensä, usea minunkin tuttavapiirissäni (jotka eivät seuraa alaa), kun kerroin heille PL:n lopettamisesta, kysyi ihmetellen, että onko semmoinenkin firma liikennöinyt Tampereelle pikavuoroja.

        Mutta Onnibusin tietävät kaikki. Helsingistä Kilpisjärvelle. VL tunnetaan tosihyvin Pirkanmaalla. Ja VL:n liput saa OB:n verkkokaupasta. Ja R-kioskeilta OB:n hinnoilla.

        "VL:n ja mainitsemiesi epäonnistujien välillä on yksi iso ero. Tunnettuus."

        Totta, eihän Paunua oikein kukaan tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "VL:n ja mainitsemiesi epäonnistujien välillä on yksi iso ero. Tunnettuus."

        Totta, eihän Paunua oikein kukaan tiedä.

        Paunu tiedetään liiankin hyvin Tampereen seudulla.

        Kun Paunu kokeili Hervanta-Sääksjärvi-Helsinki -pikavuoroja, se ei kannattanut. Kun OB teki saman pari vuotta myöhemmin, autot olivat täynnä.

        Mutta ei syy todellakaan ollut Paunun tuntemattomuus. Päinvastoin. Hervantalaiset tiesivät liiankin hyvin että TKL+juna oli yhtä nopea Hervannasta Helsinkiin kuin Paunu, mutta halvempi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paunu tiedetään liiankin hyvin Tampereen seudulla.

        Kun Paunu kokeili Hervanta-Sääksjärvi-Helsinki -pikavuoroja, se ei kannattanut. Kun OB teki saman pari vuotta myöhemmin, autot olivat täynnä.

        Mutta ei syy todellakaan ollut Paunun tuntemattomuus. Päinvastoin. Hervantalaiset tiesivät liiankin hyvin että TKL+juna oli yhtä nopea Hervannasta Helsinkiin kuin Paunu, mutta halvempi!

        Koska Paunu on ajanut Hervannasta Helsinkiin? En ole moisesta kuullutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VL:n ja mainitsemiesi epäonnistujien välillä on yksi iso ero. Tunnettuus.

        Kun PL lopetti Hki-Tre -liikenteensä, usea minunkin tuttavapiirissäni (jotka eivät seuraa alaa), kun kerroin heille PL:n lopettamisesta, kysyi ihmetellen, että onko semmoinenkin firma liikennöinyt Tampereelle pikavuoroja.

        Mutta Onnibusin tietävät kaikki. Helsingistä Kilpisjärvelle. VL tunnetaan tosihyvin Pirkanmaalla. Ja VL:n liput saa OB:n verkkokaupasta. Ja R-kioskeilta OB:n hinnoilla.

        VL varmasti tunnetaan Valkeakosken seudulla. Toinen asia on sitten se, saako se paikallisen tuen uusille reiteilleen. Koska Valkeakosken kaupunki teki ko. yhtiölle täydellisen iskun vyön alle ottamalla nyssen virkamiesbyrokraatit liikenteen järjestäjiksi, osoittaa ettei kaupunki ja kaupunkilaiset ainakaan kovin suuresti arvosta kyseistä liikennöitsijää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska Paunu on ajanut Hervannasta Helsinkiin? En ole moisesta kuullutkaan.

        2008-2011. Homma kusi kalliisiin lippuihin ja osassa vuoroista perittiin vielä lisäksi ns. Super-Express - lisämaksu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VL varmasti tunnetaan Valkeakosken seudulla. Toinen asia on sitten se, saako se paikallisen tuen uusille reiteilleen. Koska Valkeakosken kaupunki teki ko. yhtiölle täydellisen iskun vyön alle ottamalla nyssen virkamiesbyrokraatit liikenteen järjestäjiksi, osoittaa ettei kaupunki ja kaupunkilaiset ainakaan kovin suuresti arvosta kyseistä liikennöitsijää.

        Onpa lapsellista kiukuttelua. Kaupungin kuuluukin tehdä ratkaisut kaupunkilaisten ja eritoten joukkoliikenteen käyttäjien etu edellä. Eikä tosiaankaan jonkun yksittäisen yrityksen etu edellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa lapsellista kiukuttelua. Kaupungin kuuluukin tehdä ratkaisut kaupunkilaisten ja eritoten joukkoliikenteen käyttäjien etu edellä. Eikä tosiaankaan jonkun yksittäisen yrityksen etu edellä.

        No mutta, kartelliaikanahan kuntapäättäjät, virkamiehet ja poliitikot olivat tiukasti LAL:n talutusnuorassa jolloin päätökset toki tehtiin LAL:n suurimpien jäsenyritysten etu edellä. Ja osa vanhan vallan kannattajista haikailee yhä tätä aikaa takaisin. Joukkoliikenteen käyttäjien enemmistö ei.


    • Anonyymi

      Tänään se kullanvuolenta alkoi. Ruuhkaa ei ollut, autot kulkivat lähes tyhjinä. Lisää trollausta suomi24:lle, niin kyllä se ura siitä urkenee. Kysy Laurilta neuvoa, hänhän on trollaustieteiden maisteri.

      • Anonyymi

        "VL:n ja mainitsemiesi epäonnistujien välillä on yksi iso ero. Tunnettuus.

        Kun PL lopetti Hki-Tre -liikenteensä, usea minunkin tuttavapiirissäni (jotka eivät seuraa alaa), kun kerroin heille PL:n lopettamisesta, kysyi ihmetellen, että onko semmoinenkin firma liikennöinyt Tampereelle pikavuoroja."

        Eikö nyt kukaan kysy, onko sellainenkin firma liikennöinyt pikavuoroja Tampereelle?
        Kannattaisi nyt laittaa neutraalit lasit silmille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "VL:n ja mainitsemiesi epäonnistujien välillä on yksi iso ero. Tunnettuus.

        Kun PL lopetti Hki-Tre -liikenteensä, usea minunkin tuttavapiirissäni (jotka eivät seuraa alaa), kun kerroin heille PL:n lopettamisesta, kysyi ihmetellen, että onko semmoinenkin firma liikennöinyt Tampereelle pikavuoroja."

        Eikö nyt kukaan kysy, onko sellainenkin firma liikennöinyt pikavuoroja Tampereelle?
        Kannattaisi nyt laittaa neutraalit lasit silmille.

        Pohjolan Liikenteen ja Savonlinjan yritykset Hki-Tre välille olivat surkeita rääpäisyjä ilman todellista liikenteen suunnittelua ja olivat tuhoon tuomittuja jo alkaessaan.
        Varsinkin Savonlinja yritti hyvin omituisilla aikatauluilla ja loppu olikin sitten rahanpuutteen takia räpistelyä.
        Samoin kävi Turku-Tampere-Jyväskylä-Kuopio/Joensuu vuoroille.
        PL tuli järkiinsä ja lopetti kaukoliikenteen ja keskittyy HSL-hommiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjolan Liikenteen ja Savonlinjan yritykset Hki-Tre välille olivat surkeita rääpäisyjä ilman todellista liikenteen suunnittelua ja olivat tuhoon tuomittuja jo alkaessaan.
        Varsinkin Savonlinja yritti hyvin omituisilla aikatauluilla ja loppu olikin sitten rahanpuutteen takia räpistelyä.
        Samoin kävi Turku-Tampere-Jyväskylä-Kuopio/Joensuu vuoroille.
        PL tuli järkiinsä ja lopetti kaukoliikenteen ja keskittyy HSL-hommiin.

        Naulan kantaan. Vuorot vain Matkahuollon aikatauluhakuun ja sillä autot täyttyvät matkustajista, luulivat PL:llä ja SL:llä.

        Nyt koronaa yli vuoden verran piileskelleet paronit sortuvat samaan mokaan kautta Suomen. Täälläkin on huudeltu että riittää kunhan paronit vain laittavat koronan mentyä vuorot jälleen MH:n aikatauluhakuun niin kyllä ne matkustajat palaavat.

        Mutta ei se mene niin. Paronien osalta peli on menetetty - myös koronan väistyessä.


    • Anonyymi

      Shhh... hys, hys. Valkeakosken liikenne on onnibussin kavereita, niin sitä ei saa haukkua. Ne valloittaa yhdessä tamppoonibussien kanssa vielä koko maailman.

    • Anonyymi

      Valkeakosken Liikenne vei nyt Paunun markkinat Tampere-Valkeakoski- ja Valkeakoski-Hki-reiteillä. Onnibus oli vienyt ne jo aiemmin suoralla Tre-Hki -reitillä.

      • Anonyymi

        Joo joo, mutta kun koronan poistuttua Paunu vain laittaa lisää vuoroja myyntiin niin matkustajat palaavat oitis ja kilpailijat jäävät ihmettelemään että mihinkäs ne markkinat katosivat :D


    • Anonyymi

      Heti ens kerralla kun menen Helsinkiin, ostankin lippuni valkeakoskelaiseen Onnibusin verkkokaupasta. On syytä tukea hyvää.

      • Anonyymi

        Onko sinulla niin huonot työsuhde-edut, että joudut itse maksamaan lippusi työnantajasi autossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla niin huonot työsuhde-edut, että joudut itse maksamaan lippusi työnantajasi autossa?

        Länsilinjat-paroni;
        Voittanut tänä vuonna alkavaksi mm. Joensuun paikallisliikenteen (20 autoa)
        Jämsän paikallisliikenteen (Onnibus-paronilta),
        Turusta paikallisliikennettä,
        Pari vuotta sitten Kankaanpää-Pori-liikenne (Onnibus-paronilta)

        Pohjolan Matka-paroni;
        On tuolla omissa oloissaan ja pärjäilee ilman Onnibus-paronia.

        Vainion Liikenne-paroni;
        tekee edelleen tulosta.

        Pohjolan Liikenne-paroni;
        Luopui vähäisestä pikavuoroliikenteestä, tekee hyvää tulosta.

        Savonlinja-paroni;
        Vanha, väsynyt omistaja ei jaksanut ajoissa sopeuttaa yritystään nykymaailmaan, todennäköisesti ainoa markkinoilta poistuva, osasyynä kasvu liian isoksi kuihtuvalla seudulla, ostelemalla tappiollisia yrityksiä.

        Pekola-paroni;
        Pärjäilee, liian pienet markkinat nykyisellekin OB-paronille.

        Valkeakosken liikenne-paroni;
        Valloittaa maailmaa OB-kumppanina, kumppanuus tarkoittaa sitä, että VL maksaa
        sovitun summan jokaisesta OB-kanavan kautta myydystä lipusta OB:lle, kuten myös
        Matkahuollolle sen kautta myydyistä lipuista.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Länsilinjat-paroni;
        Voittanut tänä vuonna alkavaksi mm. Joensuun paikallisliikenteen (20 autoa)
        Jämsän paikallisliikenteen (Onnibus-paronilta),
        Turusta paikallisliikennettä,
        Pari vuotta sitten Kankaanpää-Pori-liikenne (Onnibus-paronilta)

        Pohjolan Matka-paroni;
        On tuolla omissa oloissaan ja pärjäilee ilman Onnibus-paronia.

        Vainion Liikenne-paroni;
        tekee edelleen tulosta.

        Pohjolan Liikenne-paroni;
        Luopui vähäisestä pikavuoroliikenteestä, tekee hyvää tulosta.

        Savonlinja-paroni;
        Vanha, väsynyt omistaja ei jaksanut ajoissa sopeuttaa yritystään nykymaailmaan, todennäköisesti ainoa markkinoilta poistuva, osasyynä kasvu liian isoksi kuihtuvalla seudulla, ostelemalla tappiollisia yrityksiä.

        Pekola-paroni;
        Pärjäilee, liian pienet markkinat nykyisellekin OB-paronille.

        Valkeakosken liikenne-paroni;
        Valloittaa maailmaa OB-kumppanina, kumppanuus tarkoittaa sitä, että VL maksaa
        sovitun summan jokaisesta OB-kanavan kautta myydystä lipusta OB:lle, kuten myös
        Matkahuollolle sen kautta myydyistä lipuista.

        No ei ihan analyysi taida olla kohdillaan.

        Länsilinjat ok, kehittyy ja kasvaa uusille markkina-alueille.
        Pohjolan Matka, on tosipaikan edessä, liikennettä hävitty ja hävitään omilla alueilla, korona on kurittanut matkapuolen käytännössä nurin.
        Vainio on ahdingossa pääreitillään ja tiukkaa tekee pitää nenä pinnalla, ei ehkä onnistu.
        Savonlinjan ongelmat eivät johdu niinkään vanhasta patruunasta, joka on nero asiassaan.
        Syy alavireeseen, jopa alasajoon, on kokematon nykyjohto ja osaamisen puute talousasioissa.
        Valkeakosken Liikenne, ei kirkasta tulevaisuutta OB.yhteistyössä, valitettavasti,


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ihan analyysi taida olla kohdillaan.

        Länsilinjat ok, kehittyy ja kasvaa uusille markkina-alueille.
        Pohjolan Matka, on tosipaikan edessä, liikennettä hävitty ja hävitään omilla alueilla, korona on kurittanut matkapuolen käytännössä nurin.
        Vainio on ahdingossa pääreitillään ja tiukkaa tekee pitää nenä pinnalla, ei ehkä onnistu.
        Savonlinjan ongelmat eivät johdu niinkään vanhasta patruunasta, joka on nero asiassaan.
        Syy alavireeseen, jopa alasajoon, on kokematon nykyjohto ja osaamisen puute talousasioissa.
        Valkeakosken Liikenne, ei kirkasta tulevaisuutta OB.yhteistyössä, valitettavasti,

        Pekola jäi pois, ei kehumista meiningissä. En usko pärjäävän jatkossa.
        Töysä sama juttu, kuihtuu pois.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Pekola jäi pois, ei kehumista meiningissä. En usko pärjäävän jatkossa.
        Töysä sama juttu, kuihtuu pois.

        Entä Paunu?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä Paunu?

        Paunu tulee pärjäämään Tampere-Helsinki vuoroilla tulevaisuudessakin.
        Yhtiön omistuksen ja johdon tulevaisuus taitaa olla aika lailla kryptinen ja se on suurin uhka yhtiön selviämisen/loppumisen kannalta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ihan analyysi taida olla kohdillaan.

        Länsilinjat ok, kehittyy ja kasvaa uusille markkina-alueille.
        Pohjolan Matka, on tosipaikan edessä, liikennettä hävitty ja hävitään omilla alueilla, korona on kurittanut matkapuolen käytännössä nurin.
        Vainio on ahdingossa pääreitillään ja tiukkaa tekee pitää nenä pinnalla, ei ehkä onnistu.
        Savonlinjan ongelmat eivät johdu niinkään vanhasta patruunasta, joka on nero asiassaan.
        Syy alavireeseen, jopa alasajoon, on kokematon nykyjohto ja osaamisen puute talousasioissa.
        Valkeakosken Liikenne, ei kirkasta tulevaisuutta OB.yhteistyössä, valitettavasti,

        "Vainio on ahdingossa pääreitillään ja tiukkaa tekee pitää nenä pinnalla"

        Ob ja korona ruoskineet henkihieveriin, elpyyköhän enää?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Paunu tulee pärjäämään Tampere-Helsinki vuoroilla tulevaisuudessakin.
        Yhtiön omistuksen ja johdon tulevaisuus taitaa olla aika lailla kryptinen ja se on suurin uhka yhtiön selviämisen/loppumisen kannalta.

        Entä massiiviset menetykset Tre kaupunkiliikenteessä?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä massiiviset menetykset Tre kaupunkiliikenteessä?

        Paunun kaupunkiliikennetoiminta tulee loppumaan lähiaikoina, ellei mahdollinen uusi johto ( onko sitä tiedossa? ) tee radikaalia suunnanmuutosta ja onko siihen suunnanmuutokseen resursseja.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Paunun kaupunkiliikennetoiminta tulee loppumaan lähiaikoina, ellei mahdollinen uusi johto ( onko sitä tiedossa? ) tee radikaalia suunnanmuutosta ja onko siihen suunnanmuutokseen resursseja.

        Kovin murheellinen oli Paunun vuosi 2020, liikevaihto tipahti 25 miljoonasta alle 15 miljoonaan ja tappio kasvoi 0,2 miljoonasta 1,2 miljoonaan.
        Kuluvan vuoden alkupuolisko tulee olemaan vielä karmeampi...


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin murheellinen oli Paunun vuosi 2020, liikevaihto tipahti 25 miljoonasta alle 15 miljoonaan ja tappio kasvoi 0,2 miljoonasta 1,2 miljoonaan.
        Kuluvan vuoden alkupuolisko tulee olemaan vielä karmeampi...

        Tämä liikevaihdon pudotus johtui yksinomaan koronasta, eikä siihen vaikuttanut mitenkään yritysjohdon hyvyys/huonous. Aivan sama tilanne on monella muulla yrityksellä.

        Mihin on jäänyt ennusteet Koivisto-konsernin ja Onnibussin tulevaisuudesta. Onnibus on varmuudella yksi eniten koronan vuoksi tappiota tekevistä. Onko massiivista tappiota jo julkaistu?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä liikevaihdon pudotus johtui yksinomaan koronasta, eikä siihen vaikuttanut mitenkään yritysjohdon hyvyys/huonous. Aivan sama tilanne on monella muulla yrityksellä.

        Mihin on jäänyt ennusteet Koivisto-konsernin ja Onnibussin tulevaisuudesta. Onnibus on varmuudella yksi eniten koronan vuoksi tappiota tekevistä. Onko massiivista tappiota jo julkaistu?

        Kyllä Masi itse manasi jo useita vuosia sitten kuinka nyt on pudotuspeli käynnissä eikä kukaan voi ajaa Tampereelta Helsinkiin kahvikupin hinnalla kauaa. Nyt näemme että tämä piti paikkansa kyllä Paunun omalla kohdalla muttei esim. Onnibusin. Korona toki nopeutti Paunun pudotuspelitappiota mutta se olisi ollut edessä joka tapauksessa sillä Onnibus ei armoa anna ilman anteeksipyyntöä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä liikevaihdon pudotus johtui yksinomaan koronasta, eikä siihen vaikuttanut mitenkään yritysjohdon hyvyys/huonous. Aivan sama tilanne on monella muulla yrityksellä.

        Mihin on jäänyt ennusteet Koivisto-konsernin ja Onnibussin tulevaisuudesta. Onnibus on varmuudella yksi eniten koronan vuoksi tappiota tekevistä. Onko massiivista tappiota jo julkaistu?

        Tottakai suurin syy Paunun liikevaihdon laskuun oli ja on korona, en tähän liikevaihdon laskuun johtoa ja omistajaa syyttänytkään.

        Koivisto-konsernin tulevaisuus on jopa uhkaavampi kuin muiden.
        Helbin 50 miljoonan miina odottaa laukemista, OB on kupannut yhtiön kassaa oikein huolella, on voitettu kaupunkiliikennekohteita todella halvoilla hinnoilla ja myös hävitty raskaasti esim. Oulussa, Jyväskylän seudun pienet tappiot ovat alkua, seuraavalla kierroksella ei siellä ole tarjolla kuin huonoja uutisia: isoja liikennemenetyksiä tai tappiollisia liikennevoittoja. Tämä on valitettavasti nyt tilanne.
        Eli iso yhtiö, isot murheet.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Masi itse manasi jo useita vuosia sitten kuinka nyt on pudotuspeli käynnissä eikä kukaan voi ajaa Tampereelta Helsinkiin kahvikupin hinnalla kauaa. Nyt näemme että tämä piti paikkansa kyllä Paunun omalla kohdalla muttei esim. Onnibusin. Korona toki nopeutti Paunun pudotuspelitappiota mutta se olisi ollut edessä joka tapauksessa sillä Onnibus ei armoa anna ilman anteeksipyyntöä.

        Ai tämä on niin helppoa? Paroni pyytää sorit punapöksyltä ja punapöksy nostaa lipun hinnat järkevälle tasolle tai jopa vetäytyy kokonaan reitiltä?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai tämä on niin helppoa? Paroni pyytää sorit punapöksyltä ja punapöksy nostaa lipun hinnat järkevälle tasolle tai jopa vetäytyy kokonaan reitiltä?

        Noinhan tuo yksi kahjo on hokenut jo kauan, että Antti on pyytänyt punapöksyltä anteeksi ja saa jatkaa konsernin johdossa hänen armostaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä liikevaihdon pudotus johtui yksinomaan koronasta, eikä siihen vaikuttanut mitenkään yritysjohdon hyvyys/huonous. Aivan sama tilanne on monella muulla yrityksellä.

        Mihin on jäänyt ennusteet Koivisto-konsernin ja Onnibussin tulevaisuudesta. Onnibus on varmuudella yksi eniten koronan vuoksi tappiota tekevistä. Onko massiivista tappiota jo julkaistu?

        "Mihin on jäänyt ennusteet Koivisto-konsernin ja Onnibussin tulevaisuudesta. Onnibus on varmuudella yksi eniten koronan vuoksi tappiota tekevistä. Onko massiivista tappiota jo julkaistu?"

        Eipä ole muiden isompien yhtiöiden tilinpäätöksiä vielä näkynyt, Paunua lukuunottamatta.
        Metsäpietilän ja koko konsernin tilinpäätökset ilmestyvät yleensä toukokuun loppupuolella


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mihin on jäänyt ennusteet Koivisto-konsernin ja Onnibussin tulevaisuudesta. Onnibus on varmuudella yksi eniten koronan vuoksi tappiota tekevistä. Onko massiivista tappiota jo julkaistu?"

        Eipä ole muiden isompien yhtiöiden tilinpäätöksiä vielä näkynyt, Paunua lukuunottamatta.
        Metsäpietilän ja koko konsernin tilinpäätökset ilmestyvät yleensä toukokuun loppupuolella

        Vähän hitaastihan nuo firmat julkaisevat tietojaan ja muutamat eivät julkaisen lainkaan.
        Kyllä tiukkaa tekee pukata voitollinen tuloslaskelma korona-ajalta mille tahansa bussifirmalle.
        Länsilinjojen odotan olevan hieman plussalla, Savonlinja on perinteisesti tappiolla satoja tuhansia ellei peräti jo miljoonaluokkaa, Lehtimäki on varmasti miinuksella, heillehän tilausliikenne on merkittävä osa.
        Sitten on nämä isommaksi kasvaneet eli esim. Härmän Liikenne, Soisalo jotka ovat pärjänneet hyvin. Ohut organisaatio ja pieni infra ovat auttaneet asiassa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän hitaastihan nuo firmat julkaisevat tietojaan ja muutamat eivät julkaisen lainkaan.
        Kyllä tiukkaa tekee pukata voitollinen tuloslaskelma korona-ajalta mille tahansa bussifirmalle.
        Länsilinjojen odotan olevan hieman plussalla, Savonlinja on perinteisesti tappiolla satoja tuhansia ellei peräti jo miljoonaluokkaa, Lehtimäki on varmasti miinuksella, heillehän tilausliikenne on merkittävä osa.
        Sitten on nämä isommaksi kasvaneet eli esim. Härmän Liikenne, Soisalo jotka ovat pärjänneet hyvin. Ohut organisaatio ja pieni infra ovat auttaneet asiassa.

        Paljon tärkeämpi kuin tulos itse on koronakorjattu tulos. Siitä pystyy päättelemään yritysten todellisen tilanteen koronan mentyä. Lisäksi tulee ottaa huomioon se, millaiset markkinaosuudet kenelläkin on juuri nyt, kun korona alkaa väistyä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan tuo yksi kahjo on hokenut jo kauan, että Antti on pyytänyt punapöksyltä anteeksi ja saa jatkaa konsernin johdossa hänen armostaan.

        Tämä oli kyllä ihan omaa satuiluasi:

        "saa jatkaa konsernin johdossa hänen armostaan"


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai tämä on niin helppoa? Paroni pyytää sorit punapöksyltä ja punapöksy nostaa lipun hinnat järkevälle tasolle tai jopa vetäytyy kokonaan reitiltä?

        Ei tietenkään mene noin mutta sanotaanko vaikka niin että liikenteessä saattaisi olla muutama paronien kannalta erityisen kiusallinen vuoro vähemmän.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään mene noin mutta sanotaanko vaikka niin että liikenteessä saattaisi olla muutama paronien kannalta erityisen kiusallinen vuoro vähemmän.

        Ja ehkäpä myös paronien kartellitouhut olisi jo unohdettu....


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai tämä on niin helppoa? Paroni pyytää sorit punapöksyltä ja punapöksy nostaa lipun hinnat järkevälle tasolle tai jopa vetäytyy kokonaan reitiltä?

        Kaikkein tärkeintä olisi pyytää anteeksi joukkoliikenteen käyttäjiltä joiden kukkaroita kupattiin oikein huolella!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään mene noin mutta sanotaanko vaikka niin että liikenteessä saattaisi olla muutama paronien kannalta erityisen kiusallinen vuoro vähemmän.

        Tämä "kiusallinen vuoro" on huomionarvoinen asia. Muutama viikko sitten OB joutui pakon edessä vähentämään liikennettä pieneen osaan alkuperäisestä. Kaiken järjen mukaan olisi luullut, että liikennettä supistetaan niiltä ajankohdilta, jolloin matkustajalla on tilaisuus matkustaa muiden yritysten autoilla. Mutta mitä ihmettä? Näin ei tehtykään, vaan juuri muiden yritysten vuorojen läheisyydessä olleet lähdöt jätettiin ja muina aikoina saattaa olla yli puoli päivää ilman mitään liikennettä. Tämäkin seikka osoittaa jälleen kerran, että OB:a ei kiinnosta minkään vertaa matkustajien etu, vaan tässäkin tulee esiin pääpointti, kiusanteko muille. Täällä on paljon jauhettu anteeksipyynnöistä. Tässä olisi punapöksyillä taas yksi syy lisää pyytää anteeksi matkustajilta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai suurin syy Paunun liikevaihdon laskuun oli ja on korona, en tähän liikevaihdon laskuun johtoa ja omistajaa syyttänytkään.

        Koivisto-konsernin tulevaisuus on jopa uhkaavampi kuin muiden.
        Helbin 50 miljoonan miina odottaa laukemista, OB on kupannut yhtiön kassaa oikein huolella, on voitettu kaupunkiliikennekohteita todella halvoilla hinnoilla ja myös hävitty raskaasti esim. Oulussa, Jyväskylän seudun pienet tappiot ovat alkua, seuraavalla kierroksella ei siellä ole tarjolla kuin huonoja uutisia: isoja liikennemenetyksiä tai tappiollisia liikennevoittoja. Tämä on valitettavasti nyt tilanne.
        Eli iso yhtiö, isot murheet.

        Tämä on täysin totta. Huono Onnibus-kauppa saattoi olla viimeinen naula Koiviston arkkuun. Tämä on huomattu myös punapöksyjen leirissä ja nyt kiireesti rakennetaan ns. yhteistyöyritysten kanssa verkostoa. Mielenkiinnolla odotan, koskakohan Laurin rohkeus kestää oman riskin ottamista. Tähän asti hän on pelkästään trollannut ja pelannut muiden omaisuudella. Näinhän homma ei voi ikuisuuksiin jatkua.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä "kiusallinen vuoro" on huomionarvoinen asia. Muutama viikko sitten OB joutui pakon edessä vähentämään liikennettä pieneen osaan alkuperäisestä. Kaiken järjen mukaan olisi luullut, että liikennettä supistetaan niiltä ajankohdilta, jolloin matkustajalla on tilaisuus matkustaa muiden yritysten autoilla. Mutta mitä ihmettä? Näin ei tehtykään, vaan juuri muiden yritysten vuorojen läheisyydessä olleet lähdöt jätettiin ja muina aikoina saattaa olla yli puoli päivää ilman mitään liikennettä. Tämäkin seikka osoittaa jälleen kerran, että OB:a ei kiinnosta minkään vertaa matkustajien etu, vaan tässäkin tulee esiin pääpointti, kiusanteko muille. Täällä on paljon jauhettu anteeksipyynnöistä. Tässä olisi punapöksyillä taas yksi syy lisää pyytää anteeksi matkustajilta.

        Paronit aloitti kiusanteon, joten aloite konfliktin purkamiseksi on myös tultava lainrikkojien puolelta


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä "kiusallinen vuoro" on huomionarvoinen asia. Muutama viikko sitten OB joutui pakon edessä vähentämään liikennettä pieneen osaan alkuperäisestä. Kaiken järjen mukaan olisi luullut, että liikennettä supistetaan niiltä ajankohdilta, jolloin matkustajalla on tilaisuus matkustaa muiden yritysten autoilla. Mutta mitä ihmettä? Näin ei tehtykään, vaan juuri muiden yritysten vuorojen läheisyydessä olleet lähdöt jätettiin ja muina aikoina saattaa olla yli puoli päivää ilman mitään liikennettä. Tämäkin seikka osoittaa jälleen kerran, että OB:a ei kiinnosta minkään vertaa matkustajien etu, vaan tässäkin tulee esiin pääpointti, kiusanteko muille. Täällä on paljon jauhettu anteeksipyynnöistä. Tässä olisi punapöksyillä taas yksi syy lisää pyytää anteeksi matkustajilta.

        "pakon edessä"

        Tuo ei pidä paikkaansa vaan kyseessä oli taktinen veto jonka motiivia paronipiireissä ei vieläkään ymmärretä (ei liity uusiin yhteistyökumppaneihin) vaikka hieman terävämpipäinen sen jo voisi päätelläkin ennen paljastumistaan


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin murheellinen oli Paunun vuosi 2020, liikevaihto tipahti 25 miljoonasta alle 15 miljoonaan ja tappio kasvoi 0,2 miljoonasta 1,2 miljoonaan.
        Kuluvan vuoden alkupuolisko tulee olemaan vielä karmeampi...

        Tulosta ei voi pitää hyvänä, mutta kun huomioi liikevaihdon laskun ja pikavuoroliikenteen vuorojen vähennyksen, voi sitä pitää siedettävänä. Jotakin on tehty oikein sopeutustoimissa. Pidemmällä tarkasteluvälillä vuorojen radikaali vähennys saattoi olla oikea ratkaisu. Onnibus kokeili erilaista taktiikkaa ja maksoi kovan hinnan epäonnistuneesta strategiastaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli kyllä ihan omaa satuiluasi:

        "saa jatkaa konsernin johdossa hänen armostaan"

        Yksi Koiviston kuljettaja kertoi, että konsernin sisällä remonttimiehet ja autosiivoojatkin ovat paljon arvostetumpia kuin punapöksy. Kun onnibus on ostettu, pidetään punapöksy muodon vuoksi johtajan pallilla, mutta päätökset tekevät aivan eri miehet.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi Koiviston kuljettaja kertoi, että konsernin sisällä remonttimiehet ja autosiivoojatkin ovat paljon arvostetumpia kuin punapöksy. Kun onnibus on ostettu, pidetään punapöksy muodon vuoksi johtajan pallilla, mutta päätökset tekevät aivan eri miehet.

        Miksi remonttimiehiä ja siivoojia pitäisi aliarvostaa??!!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulosta ei voi pitää hyvänä, mutta kun huomioi liikevaihdon laskun ja pikavuoroliikenteen vuorojen vähennyksen, voi sitä pitää siedettävänä. Jotakin on tehty oikein sopeutustoimissa. Pidemmällä tarkasteluvälillä vuorojen radikaali vähennys saattoi olla oikea ratkaisu. Onnibus kokeili erilaista taktiikkaa ja maksoi kovan hinnan epäonnistuneesta strategiastaan.

        Paitsi että Onnibusin strategia on kaikkea muuta kuin epäonnistunut.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi Koiviston kuljettaja kertoi, että konsernin sisällä remonttimiehet ja autosiivoojatkin ovat paljon arvostetumpia kuin punapöksy. Kun onnibus on ostettu, pidetään punapöksy muodon vuoksi johtajan pallilla, mutta päätökset tekevät aivan eri miehet.

        Hevosmiesten tietotoimisto on aina tiennyt asiat paremmin kuin päättäjät.
        Selvää tietysti on, että Antit tekevät isot päätökset.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikapommi räjähti BB-talossa - Ikävä "leikki" teki tehtävänsä - Nina Mikkonen häätöäänestykseen

      Voi ei, nyt kävi yksinhuoltajalle köpelösti… Mitä mieltä, pitäisikö Mikkosen jo tippua BB-talosta? https://www.suomi24.fi/viihde/aikapommi-rajahti-bb-
      Big Brother
      31
      3839
    2. Välit poikki aikuisen lapsen perheen kanssa.

      He suuttuivat kun kuulivat ettemme puolisoni kanssa ota rokotetta. Emme todennäköisesti saa tavata enään lapsen lapsiamme, emmekä saa heitä yökylään k
      Maailman menoa
      163
      3370
    Aihe