NASAn urpot valokuvat ja Litteämaa

Anonyymi

Miksi NASA väärensi niin kehnoja pallomaa kuvia, ja joissa joka kuvaus kerralla on eri mittasuhteet? Yhdessä kuvassa koko toinen pallonpuolisko oli pohjoisamerikkaa ja toisessa kuvassa näkyi afrikka täyttämässä toisen puolen pallomaasta.

Nuo kuvathan ovat kuin vitsejä. Muitakin mantereita on olemassa, siihen uskovat sekä pallotäät että lättäpäät.

Miksi NASA siis alunperin laski liikenteeseen selvästi väärennettyjä pallomaakuvia?

33

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten voit kuvata koko planeetan kaikki maat kerralla, koska puolet on planeetan toisella puolella. Kysy lapselta asiasta niin saat vastauksen.

    • Anonyymi

      Otappa vaikka jalkapallo käteesi. Pidä kätesi suorana ja paina mieleesi mitä näet. Vedä kätesi koukkuun ja paina nenäsi kiinni palloon ja mieti miten näkymä eroaa edellisestä. Jatka niin kauan että ymmärrät miksi pallo näyttää erillaiselta kaukaa ja läheltä. Sitten mieti niitä NASA kuvia. Voit ehkä jopa itse tutkimalla ymmärtää mitä tapahtui. Tai aina voi etsiä tietysti juutuubi videoo.

      • Olin pallouskovainen kymmeniä kymmeniä vuosia.
        Oikeammin voisin sanoa etten ollut pohtinut asiaa sen tarkemmin koska tavallinen elämä kaikkinensa vei aikani.

        Myin sitten yritykseni ja siirryin vähemmistö- osakkaaksi ja osaeläkkeelle.
        Koska olin jo lukenut kaikki maailman kirjalliset merkkiteokset niin syvennyin Internetin maailmaan joutoajoillani.
        Törmäsin litteän- Maan teoriaan yhä uudelleen ja kummallestellen huomasin useat väitteet paikkansa pitäviksi.

        Nyt olen tutkinut litteän Maan teoriaa nelisen vuotta ja olen vakuuttunut sen muodosta. Maa ei voi olla pallo.
        Jos tätä väitettä joku olisi tullut minulle esittämään muutama vuosi sitten olisin kai raivostunut. Mitä? Pidätkö minua tyhmänä?

        Koska löysin tämän teorian itse niin ei millekään raivolle ollut sijaa vaan pystyin keskittymään asioihin ja vastaväitteisiin ilman minuun kohdistettua vihaa ja pilkkaa.

        Litteä- Maa teorian esittäminen saa aikaan raivokkaita reaktioita ja useat voivat kummastella niiden voimakkuutta. Esittäjää sadatellaan kaikilla mahdollisilla halventavilla nimityksillä; käsketään syömään lääkkeensä ja ehdotellaan pakkohoitoa.

        Ymmärrän hyvin tämän. Kuka haluaa kuulla keneltäkään että olet ollut ehkä kymmeniä vuosia valheiden vedätettävinä? Kaikki mihin olet uskonut romahtaa hetkessä? Sellaista ihmistä tuskin on joka tällaista kuuntelee siihen reag(k)oimatta.

        Se on kuitenkin tasavarmaa että NASA syöttää meille aivan täyttä paskaa. Voinemme kysyä että miksi näin olisi jos totuudenkin voisi näyttää?


      • Anonyymi
        martta98 kirjoitti:

        Olin pallouskovainen kymmeniä kymmeniä vuosia.
        Oikeammin voisin sanoa etten ollut pohtinut asiaa sen tarkemmin koska tavallinen elämä kaikkinensa vei aikani.

        Myin sitten yritykseni ja siirryin vähemmistö- osakkaaksi ja osaeläkkeelle.
        Koska olin jo lukenut kaikki maailman kirjalliset merkkiteokset niin syvennyin Internetin maailmaan joutoajoillani.
        Törmäsin litteän- Maan teoriaan yhä uudelleen ja kummallestellen huomasin useat väitteet paikkansa pitäviksi.

        Nyt olen tutkinut litteän Maan teoriaa nelisen vuotta ja olen vakuuttunut sen muodosta. Maa ei voi olla pallo.
        Jos tätä väitettä joku olisi tullut minulle esittämään muutama vuosi sitten olisin kai raivostunut. Mitä? Pidätkö minua tyhmänä?

        Koska löysin tämän teorian itse niin ei millekään raivolle ollut sijaa vaan pystyin keskittymään asioihin ja vastaväitteisiin ilman minuun kohdistettua vihaa ja pilkkaa.

        Litteä- Maa teorian esittäminen saa aikaan raivokkaita reaktioita ja useat voivat kummastella niiden voimakkuutta. Esittäjää sadatellaan kaikilla mahdollisilla halventavilla nimityksillä; käsketään syömään lääkkeensä ja ehdotellaan pakkohoitoa.

        Ymmärrän hyvin tämän. Kuka haluaa kuulla keneltäkään että olet ollut ehkä kymmeniä vuosia valheiden vedätettävinä? Kaikki mihin olet uskonut romahtaa hetkessä? Sellaista ihmistä tuskin on joka tällaista kuuntelee siihen reag(k)oimatta.

        Se on kuitenkin tasavarmaa että NASA syöttää meille aivan täyttä paskaa. Voinemme kysyä että miksi näin olisi jos totuudenkin voisi näyttää?

        Just kokeilin tätä. Efekti toimii myös vaikka kaljatölkillä. Ei tarvii olla täysi... Käsi suorana aseta tölkki niin että vaikka vähän valmistajan merkkiä näkyy tölkin reunalla. Sit vedä tölkkiä itseesi päin. Ja kas merkki häviää. Ihmellistä eikö totta. Tai sit mul on vaan NASAn CGI silmäproteesit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just kokeilin tätä. Efekti toimii myös vaikka kaljatölkillä. Ei tarvii olla täysi... Käsi suorana aseta tölkki niin että vaikka vähän valmistajan merkkiä näkyy tölkin reunalla. Sit vedä tölkkiä itseesi päin. Ja kas merkki häviää. Ihmellistä eikö totta. Tai sit mul on vaan NASAn CGI silmäproteesit.

        Tarkennus tähän. Toinen silmä kiinni. Eihän kamerallakaan oo kahta silmää. Muuten menee sekavaks kuva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just kokeilin tätä. Efekti toimii myös vaikka kaljatölkillä. Ei tarvii olla täysi... Käsi suorana aseta tölkki niin että vaikka vähän valmistajan merkkiä näkyy tölkin reunalla. Sit vedä tölkkiä itseesi päin. Ja kas merkki häviää. Ihmellistä eikö totta. Tai sit mul on vaan NASAn CGI silmäproteesit.

        Se johtuu siitä että katselemme tätä maailmaa optisia harhoja tuottavien pallosilmiemme läpi. Silmän sisällä on lisäksi suolavettä joka kaareuttaa ja vääristää näkymää. Siksi visuaaliset todisteet maan muodosta ovatkin mitättömiä.

        Tämän hetken tiede ei vielä tunne tapaa jolla maan muodon voisi jokainen kiistattomasti mitata.


      • Anonyymi
        martta98 kirjoitti:

        Olin pallouskovainen kymmeniä kymmeniä vuosia.
        Oikeammin voisin sanoa etten ollut pohtinut asiaa sen tarkemmin koska tavallinen elämä kaikkinensa vei aikani.

        Myin sitten yritykseni ja siirryin vähemmistö- osakkaaksi ja osaeläkkeelle.
        Koska olin jo lukenut kaikki maailman kirjalliset merkkiteokset niin syvennyin Internetin maailmaan joutoajoillani.
        Törmäsin litteän- Maan teoriaan yhä uudelleen ja kummallestellen huomasin useat väitteet paikkansa pitäviksi.

        Nyt olen tutkinut litteän Maan teoriaa nelisen vuotta ja olen vakuuttunut sen muodosta. Maa ei voi olla pallo.
        Jos tätä väitettä joku olisi tullut minulle esittämään muutama vuosi sitten olisin kai raivostunut. Mitä? Pidätkö minua tyhmänä?

        Koska löysin tämän teorian itse niin ei millekään raivolle ollut sijaa vaan pystyin keskittymään asioihin ja vastaväitteisiin ilman minuun kohdistettua vihaa ja pilkkaa.

        Litteä- Maa teorian esittäminen saa aikaan raivokkaita reaktioita ja useat voivat kummastella niiden voimakkuutta. Esittäjää sadatellaan kaikilla mahdollisilla halventavilla nimityksillä; käsketään syömään lääkkeensä ja ehdotellaan pakkohoitoa.

        Ymmärrän hyvin tämän. Kuka haluaa kuulla keneltäkään että olet ollut ehkä kymmeniä vuosia valheiden vedätettävinä? Kaikki mihin olet uskonut romahtaa hetkessä? Sellaista ihmistä tuskin on joka tällaista kuuntelee siihen reag(k)oimatta.

        Se on kuitenkin tasavarmaa että NASA syöttää meille aivan täyttä paskaa. Voinemme kysyä että miksi näin olisi jos totuudenkin voisi näyttää?

        Tutkimpa minäkin litteämaata mutta aloin kysymään kysymysiä. Jos maa olisi litteä se tarkoittaisi tätä... ei pidä paikaansa. Aivopesu on todella vahvaa flat earth puolella, kultin tuntomerkit täyttyvät.

        martta98 ihmiseksi joka on tutkinut litteää maata, pitäisi sinun jo tietää mikä tieteen teoria on, ja osata sanoa että aloittajan esittämä väite on huuhaata koska voit todeta kokeilemalla että näin on.

        Uskallan väittää että suurin osa palstalla olevista "pallopäistä" tietää enemmän litteästä maasta kuin sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se johtuu siitä että katselemme tätä maailmaa optisia harhoja tuottavien pallosilmiemme läpi. Silmän sisällä on lisäksi suolavettä joka kaareuttaa ja vääristää näkymää. Siksi visuaaliset todisteet maan muodosta ovatkin mitättömiä.

        Tämän hetken tiede ei vielä tunne tapaa jolla maan muodon voisi jokainen kiistattomasti mitata.

        Voisit opiskella maanmittariksi. Jos maa olisi litteä, karttojen tekeminen olisi helppoa. Mutta pallopinnan esittäminen tarkasti litteänä ei onnistu. Ovatko kaikki maanmittaritkin yhteistyössä NASAn kanssa salailemassa?

        Millä litteän maan kannattajat selittävät aikavyöhykkeet. Suomessakin aurinko nousee vaikka Lappeenrannassa eri aikaan kuin Turussa.

        Miten satelliitit pysyvät taivaalla?

        Litteän maan puolustajien perustelut ovat höpöhöpöä.


      • Anonyymi
        martta98 kirjoitti:

        Olin pallouskovainen kymmeniä kymmeniä vuosia.
        Oikeammin voisin sanoa etten ollut pohtinut asiaa sen tarkemmin koska tavallinen elämä kaikkinensa vei aikani.

        Myin sitten yritykseni ja siirryin vähemmistö- osakkaaksi ja osaeläkkeelle.
        Koska olin jo lukenut kaikki maailman kirjalliset merkkiteokset niin syvennyin Internetin maailmaan joutoajoillani.
        Törmäsin litteän- Maan teoriaan yhä uudelleen ja kummallestellen huomasin useat väitteet paikkansa pitäviksi.

        Nyt olen tutkinut litteän Maan teoriaa nelisen vuotta ja olen vakuuttunut sen muodosta. Maa ei voi olla pallo.
        Jos tätä väitettä joku olisi tullut minulle esittämään muutama vuosi sitten olisin kai raivostunut. Mitä? Pidätkö minua tyhmänä?

        Koska löysin tämän teorian itse niin ei millekään raivolle ollut sijaa vaan pystyin keskittymään asioihin ja vastaväitteisiin ilman minuun kohdistettua vihaa ja pilkkaa.

        Litteä- Maa teorian esittäminen saa aikaan raivokkaita reaktioita ja useat voivat kummastella niiden voimakkuutta. Esittäjää sadatellaan kaikilla mahdollisilla halventavilla nimityksillä; käsketään syömään lääkkeensä ja ehdotellaan pakkohoitoa.

        Ymmärrän hyvin tämän. Kuka haluaa kuulla keneltäkään että olet ollut ehkä kymmeniä vuosia valheiden vedätettävinä? Kaikki mihin olet uskonut romahtaa hetkessä? Sellaista ihmistä tuskin on joka tällaista kuuntelee siihen reag(k)oimatta.

        Se on kuitenkin tasavarmaa että NASA syöttää meille aivan täyttä paskaa. Voinemme kysyä että miksi näin olisi jos totuudenkin voisi näyttää?

        No täytyy varmaan tähän alkuun sitten tähdentää pari asiaa ennen kysymystäni. Kysyn tätä Teiltä täysin ilman raivoa ja suuttumusta ja turhautumista. Täysin tyynenä ja ilman halua pilkata ja loukata Teitä millään tavalla koska kertomasi mukaan olet kovasti tutkinut näitä asioita. Oletko henkilökohtaisesti samaa mieltä aloittajan kanssa, että tämä mittakaava virhe yksin kiistatta todistaa NASAn maapallo kuvat väärennöksiksi? Oletko itse testannut tätä ilmötä käytännössä ja jos olet minkälaisia johtopäätöksiä olet testeistä tehnyt. Kunnioittaen: nimimerkki, Kiinnostunut.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuo on muuten kreationistien sivusto joten lättäpää ei voi vedota edes nasan valheisiin.


    • Eihän salkkari voi ymmärtää polttovälin ja kuvausetäisyyden kohtalonyhteyttä. Aivan liian monimutkainen konsepti.

      • Anonyymi

        Seuraatko muuten salkkareita?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Martta tuntuu olevan ainoa järkevä kirjoittaja täällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Martta tuntuu olevan ainoa järkevä kirjoittaja täällä.

        Sain sarkasmin...


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Sain sarkasmin...

        Mää sain Kollimaattorin upeasta kommentista orkasmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mää sain Kollimaattorin upeasta kommentista orkasmin.

        Kolimaatori onkin koko Suami24:n älykkäin ja huikaisevin kiljoittaja.
        olen kerännyt kaikki kiljoituksensa yhteen nippuun ja julkaisen ne sitten hänen juhlapäiv'änään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Martta tuntuu olevan ainoa järkevä kirjoittaja täällä.

        Mikäs kommentissani niin ärsytti ?


    • Anonyymi

      Nasa testasi kuinka hölmöihin pallomaa kuvaväärennöksiin kansalaiset on valmiita uskomaan.
      Nyt kun flättärit on kysyneet pallomaakuvia niin yhtäkkiä niitä kuvia on netti tulvillaan, ja joka kuvassa pallomaa on erikokoinen tai mantereet eri mittasuhteissa.

      • Anonyymi

        Eikö sillä valtamerten taakse menneet laivat ja kaukaisimmat tähdetkin näyttävällä Nikonin ihmekameralla pysty kuvaamaan palloa eri etäisyyksiltä tässä linkissä https://flatearth.ws/continent-size olevan ilmiön toteamiseksi?


    • Anonyymi

      Tässä ihmeteltävää. Koittakaa myös kirjoittaa youtuben hakukenttään Level Earth Observer ja katsokaa mitä ehdottaa Level Earth O jälkeen. Miksiköhän ei ehdota mitään? Elon Musk tai NASA ei oikein tykkää tästä veikosta.

      https://www.youtube.com/watch?v=TeJuLGCyY3g

      • Anonyymi

        NASA jäi taas kiinni housut kintuissa!


      • Anonyymi

        Huomasin että itsellekin tulee paitaan ryppy olkapäähän kun nostan käden ylös. Tarkoittaako tämä siis, että myös minut on ripustettu paidasta kattoon. Nasako asialla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasin että itsellekin tulee paitaan ryppy olkapäähän kun nostan käden ylös. Tarkoittaako tämä siis, että myös minut on ripustettu paidasta kattoon. Nasako asialla?

        Ei se ryppy ollut mikään pointti, vaan se selvästi näkyvä valjas siellä takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ryppy ollut mikään pointti, vaan se selvästi näkyvä valjas siellä takana.

        NASA unohti muokata valjaan heijastuksen pois kuvasta 😂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ryppy ollut mikään pointti, vaan se selvästi näkyvä valjas siellä takana.

        No kyllähän tuo nuoli tuohon ryppyyn osoittaa.
        Siitä paidastako videon tekijän mielestä nämä "valjaat" on kiinnitetty?
        Miksi "valjas" ei seuraa Thomasia?

        Toinen nuoli osoittaa Tohomas Pesquetin takana oleviin rakenteisiin, joilla pidetään lastia kiinni ja sitten videollasi ihmetellään myös johtoa...

        Ettekö te tajua, että teitä vedetään ihan 10-0 höblästä näillä "ISS on huijausta" -salaliitoilla? Ettekö oikeasti ole katsoneet itse yhtään kokonaista ISS tour videota? Tuolla ei todellakaan ole mitään kiinnitykiskoja tai jotain elokuvavaljaita katossa, mistään kuvakulmasta katsottuna, eikä astronauteilla myöskään ole mitään valjaita päällänsä.

        Salaliittoteoreetikko on ottanut kuvansa tästä videosta:

        https://www.youtube.com/watch?v=y_XB4j4vVXo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllähän tuo nuoli tuohon ryppyyn osoittaa.
        Siitä paidastako videon tekijän mielestä nämä "valjaat" on kiinnitetty?
        Miksi "valjas" ei seuraa Thomasia?

        Toinen nuoli osoittaa Tohomas Pesquetin takana oleviin rakenteisiin, joilla pidetään lastia kiinni ja sitten videollasi ihmetellään myös johtoa...

        Ettekö te tajua, että teitä vedetään ihan 10-0 höblästä näillä "ISS on huijausta" -salaliitoilla? Ettekö oikeasti ole katsoneet itse yhtään kokonaista ISS tour videota? Tuolla ei todellakaan ole mitään kiinnitykiskoja tai jotain elokuvavaljaita katossa, mistään kuvakulmasta katsottuna, eikä astronauteilla myöskään ole mitään valjaita päällänsä.

        Salaliittoteoreetikko on ottanut kuvansa tästä videosta:

        https://www.youtube.com/watch?v=y_XB4j4vVXo

        Kattoa ei ole ollenkaan vaan se on muokattu paikalleen tietokoneella. Kyseessä on cgi väärennös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kattoa ei ole ollenkaan vaan se on muokattu paikalleen tietokoneella. Kyseessä on cgi väärennös.

        En usko sinun tietävän cgi grafiikasta yhtään mitään, tai et ainakaan sen vertaa että osaisit kuvailla miten tuollainen huijaus oikeasti tehtäisiin, jos se olisi huijaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllähän tuo nuoli tuohon ryppyyn osoittaa.
        Siitä paidastako videon tekijän mielestä nämä "valjaat" on kiinnitetty?
        Miksi "valjas" ei seuraa Thomasia?

        Toinen nuoli osoittaa Tohomas Pesquetin takana oleviin rakenteisiin, joilla pidetään lastia kiinni ja sitten videollasi ihmetellään myös johtoa...

        Ettekö te tajua, että teitä vedetään ihan 10-0 höblästä näillä "ISS on huijausta" -salaliitoilla? Ettekö oikeasti ole katsoneet itse yhtään kokonaista ISS tour videota? Tuolla ei todellakaan ole mitään kiinnitykiskoja tai jotain elokuvavaljaita katossa, mistään kuvakulmasta katsottuna, eikä astronauteilla myöskään ole mitään valjaita päällänsä.

        Salaliittoteoreetikko on ottanut kuvansa tästä videosta:

        https://www.youtube.com/watch?v=y_XB4j4vVXo

        Entä, jos itse tutkit tätä aihetta hieman tarkemmin? Tässä kooste ISS-sekoilusta:
        https://youtu.be/Bhph46ajBlY


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä, jos itse tutkit tätä aihetta hieman tarkemmin? Tässä kooste ISS-sekoilusta:
        https://youtu.be/Bhph46ajBlY

        Hubble ottaa kuvia vain Maapallosta poispäin.

        360:n asteen kamera olisi maksanut monta sataa taalaa enemmän. Siihen ei NASA:lla ollut varaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hubble ottaa kuvia vain Maapallosta poispäin.

        360:n asteen kamera olisi maksanut monta sataa taalaa enemmän. Siihen ei NASA:lla ollut varaa.

        Miksi Hubblen pitäisi kuvata Maapalloa? Kalliitten resussien hukkakäyttöä. Maapallosta saadaan uusia kuvia joka päivä, mikseivät ne sinulle riitä?
        NASA ei muutes omista Hubblea.


    • Anonyymi

      En oikein ymmärrä mikä aloittajan ongelma on? Tottakai näet eri kokoisen alueen lähempää kuvatessa verrattuna kaukaa kuvattuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      433
      13500
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      61
      2654
    3. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      158
      2653
    4. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2612
    5. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      37
      2097
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      171
      2068
    7. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      1967
    8. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      42
      1545
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      64
      1507
    10. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1480
    Aihe