Uskovaisen elämä on alkoholitonta

Anonyymi

On hienoa elää ilman alkoholia.

Kyllä jokainen voi varmasti yhtyä siihen, että alkoholiton elämä säästää monelta pahalta ja suojelee ihmistä pysymään uskon tiellä.

Alkoholi aiheutta niin paljon pahaa ihan tavallisten ihmisten elämässä, että se on ihan uskomatonta. Niin paljon lasten kärsimystä, rikkonaisia perheitä, syrjäytymistä, rikollisuutta, taloudellisia vaikeuksia.

Vankiloissa istuvista 70% kärsii alkoholiongelmista.

Aviopuolisoiden pettäminen tapahtuu usein kännissä.

Alkoholi aiheuttaa valtavat kustannukset yhteiskunnalle, erilaisten sairauksien muodossa. Alkoholiperäisiin tauteihin ja alkoholimyrkytykseen menehtyy noin 1700 henkeä vuosittain. Tänäänkin kuolee alkoholin aiheuttamiin sairauksiin kuolee 4-5 henkeä!

424

962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla nytkin avattu viinipullo jääkaapissa. Minun uskontoni ei kiellä alkoholia.

      • Anonyymi

        Vai niin. Mitä mieltä olet alkoholin aiheuttamista ongelmista?

        Oletko samaa mieltä, että ihminen tekee syntiä helpommin kännissä?

        Onko alkoholittomuudesta mielestäsi jotain haittaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai niin. Mitä mieltä olet alkoholin aiheuttamista ongelmista?

        Oletko samaa mieltä, että ihminen tekee syntiä helpommin kännissä?

        Onko alkoholittomuudesta mielestäsi jotain haittaa?

        >Onko alkoholittomuudesta mielestäsi jotain haittaa?

        Et kysynyt minulta, mutta vastaan silti. Ei varmaan sinänsä, itsekin otan nykyään vain harvakseltaan kaksin tai jopa kolmin käsin. Jotkut kokonaan raitistuneet ovat kuitenkin raportoineet, että kutsut viihtymään loppuivat kuin seinään. Pelkkää mehua kittaava kaveri koetaan jotenkin kiusallisena, minkä lisäksi oletetaan (sinänsä järkevästi), että hän ei haluaisi seurata hönöläisten sangen liberaaleja touhuja selvin päin. Jotkut kuitenkin kokevat tästä hylätyksi tulemisen tunnetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai niin. Mitä mieltä olet alkoholin aiheuttamista ongelmista?

        Oletko samaa mieltä, että ihminen tekee syntiä helpommin kännissä?

        Onko alkoholittomuudesta mielestäsi jotain haittaa?

        Mitä mieltä olen lahkojen (kuten VL-lahko) aiheuttamista ongelmista?
        On hoitokokouksia, on synnytyksiin kuolleita naisia, on uupuneita äitejä ja isiä, on heitteille jätettyjä lapsia, on mielenterveytensä menettäneitä, on itsemurhan tehneitä...
        Mitä mieltä siis olet?


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        >Onko alkoholittomuudesta mielestäsi jotain haittaa?

        Et kysynyt minulta, mutta vastaan silti. Ei varmaan sinänsä, itsekin otan nykyään vain harvakseltaan kaksin tai jopa kolmin käsin. Jotkut kokonaan raitistuneet ovat kuitenkin raportoineet, että kutsut viihtymään loppuivat kuin seinään. Pelkkää mehua kittaava kaveri koetaan jotenkin kiusallisena, minkä lisäksi oletetaan (sinänsä järkevästi), että hän ei haluaisi seurata hönöläisten sangen liberaaleja touhuja selvin päin. Jotkut kuitenkin kokevat tästä hylätyksi tulemisen tunnetta.

        Jos pitää juoda koska kaveritkin juovat...no sitten varmaan pitää juoda?

        Onneksi oma ystäväpiiri ei harrasta kännäystä, hyvin on tekemistä löytynyt ilman känniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mieltä olen lahkojen (kuten VL-lahko) aiheuttamista ongelmista?
        On hoitokokouksia, on synnytyksiin kuolleita naisia, on uupuneita äitejä ja isiä, on heitteille jätettyjä lapsia, on mielenterveytensä menettäneitä, on itsemurhan tehneitä...
        Mitä mieltä siis olet?

        Arvon kommentoija,

        ensinnäkin täytyy ihmetellä, miten tämä kysymys edes liittyy ketjun aiheeseen? Näyttää siltä, että olette tämä sama katkeroitunut kirjoittelija joka toistaa tätä samaa mantraa joka ketjussa.

        Toisekseen, yrität vaihtaa puheenaihetta. Alkoholin aiheuttamat ongelmat ovat erittäin hyvin tiedossa ja olisin toivonut tähän keskusteluun sinunkin kontribuutiota asian tiimoilta. Oletko sitä mieltä, että vanhoillislestadilaisten perheenisien, äitien ja nuorten olisi hyvä ottaa alkoholia? Minun mielestäni se on huono idea.

        Kommentoin nyt kuitenkin taas näihin sinun jankaaviin väitteisiin, joita nakkelet ympäriinsä jatuvasti. En tiedä miksi edes vastaan, mutta menkööt nyt taas.

        Minun on valitettavasti todettava, että sinulla on selkeästi liioiteltu kuvan liikkeen parissa esiintyvistä ongelmista. Saanen muistuttaa tälläkin kertaa, että mm. uupumusta esiintyy yhtä lailla liikkeen ulkopuolella, jopa 1 yhden tai kahden lapsen perheissä. Heitteille jätettyjä lapsia, voi voi, niitä on Suomen maassa valitettavan paljon, usein alkoholistiperheissä :( Lapset kärsivät mm. rikkinäisistä perheistä, alkoholin käytöstä jne jne.

        Itsarin tekee tänäänkin Suomessa noin kaksi henkilöä. Sinulla ei ole MITÄÄN perusteita väittää, että liikkeen parissa olisi normaalia suurempi esiintyvyys. Minä väitän omalla vahvalla tuntumallani, että päinvastoin!


      • Anonyymi

        Juo viiniä ilolla . Viinissä on siunaus . Rypäleistä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai niin. Mitä mieltä olet alkoholin aiheuttamista ongelmista?

        Oletko samaa mieltä, että ihminen tekee syntiä helpommin kännissä?

        Onko alkoholittomuudesta mielestäsi jotain haittaa?

        Kännissä on kivaa mutta huumeet on vaarallisia . Tarkoitat irstautta mikä seuraa muutaman päivän bileistä ja niistä tulleista raiskauksista syntyy lapsia. Nuorille. Ehkäisy pitäisi hoitaa ennen kuin lähtee juhliin.Saattaa olla että monet miehet käy päivällä selvin päin prostituoiduissa autolla .


      • Anonyymi

        Papitkin juo viiniä,tiedä häntä kuinka PALJON?


      • Anonyymi

        Toivoton ei kannata ainakaan olla,KIPPIS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kännissä on kivaa mutta huumeet on vaarallisia . Tarkoitat irstautta mikä seuraa muutaman päivän bileistä ja niistä tulleista raiskauksista syntyy lapsia. Nuorille. Ehkäisy pitäisi hoitaa ennen kuin lähtee juhliin.Saattaa olla että monet miehet käy päivällä selvin päin prostituoiduissa autolla .

        Kännissä vai missähän aineissa olet itse kun noin sekavia kirjoittelet?


      • Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        >Onko alkoholittomuudesta mielestäsi jotain haittaa?

        Et kysynyt minulta, mutta vastaan silti. Ei varmaan sinänsä, itsekin otan nykyään vain harvakseltaan kaksin tai jopa kolmin käsin. Jotkut kokonaan raitistuneet ovat kuitenkin raportoineet, että kutsut viihtymään loppuivat kuin seinään. Pelkkää mehua kittaava kaveri koetaan jotenkin kiusallisena, minkä lisäksi oletetaan (sinänsä järkevästi), että hän ei haluaisi seurata hönöläisten sangen liberaaleja touhuja selvin päin. Jotkut kuitenkin kokevat tästä hylätyksi tulemisen tunnetta.

        Pitää paikkansa. Pienessä humalassa luodaan myös hyviä ystävyyssuhteita toisten samanhenkisten kanssa. Niin ole minäkin mm. yrittäjänä ollessani kunnan verojohtajan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mieltä olen lahkojen (kuten VL-lahko) aiheuttamista ongelmista?
        On hoitokokouksia, on synnytyksiin kuolleita naisia, on uupuneita äitejä ja isiä, on heitteille jätettyjä lapsia, on mielenterveytensä menettäneitä, on itsemurhan tehneitä...
        Mitä mieltä siis olet?

        Mitä mieltä olen lahkojen (kuten VL-lahko) aiheuttamista ongelmista?
        On hoitokokouksia, on synnytyksiin kuolleita naisia, on uupuneita äitejä ja isiä, on heitteille jätettyjä lapsia, on mielenterveytensä menettäneitä, on itsemurhan tehneitä...
        Mitä mieltä siis olet?

        Eräs kaverini sanoi, syntymättömiä sikiöitä on haudattu paljon.
        Nainen on synnytys kone!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvon kommentoija,

        ensinnäkin täytyy ihmetellä, miten tämä kysymys edes liittyy ketjun aiheeseen? Näyttää siltä, että olette tämä sama katkeroitunut kirjoittelija joka toistaa tätä samaa mantraa joka ketjussa.

        Toisekseen, yrität vaihtaa puheenaihetta. Alkoholin aiheuttamat ongelmat ovat erittäin hyvin tiedossa ja olisin toivonut tähän keskusteluun sinunkin kontribuutiota asian tiimoilta. Oletko sitä mieltä, että vanhoillislestadilaisten perheenisien, äitien ja nuorten olisi hyvä ottaa alkoholia? Minun mielestäni se on huono idea.

        Kommentoin nyt kuitenkin taas näihin sinun jankaaviin väitteisiin, joita nakkelet ympäriinsä jatuvasti. En tiedä miksi edes vastaan, mutta menkööt nyt taas.

        Minun on valitettavasti todettava, että sinulla on selkeästi liioiteltu kuvan liikkeen parissa esiintyvistä ongelmista. Saanen muistuttaa tälläkin kertaa, että mm. uupumusta esiintyy yhtä lailla liikkeen ulkopuolella, jopa 1 yhden tai kahden lapsen perheissä. Heitteille jätettyjä lapsia, voi voi, niitä on Suomen maassa valitettavan paljon, usein alkoholistiperheissä :( Lapset kärsivät mm. rikkinäisistä perheistä, alkoholin käytöstä jne jne.

        Itsarin tekee tänäänkin Suomessa noin kaksi henkilöä. Sinulla ei ole MITÄÄN perusteita väittää, että liikkeen parissa olisi normaalia suurempi esiintyvyys. Minä väitän omalla vahvalla tuntumallani, että päinvastoin!

        Minun on valitettavasti todettava, että sinulla on selkeästi liioiteltu kuvan liikkeen parissa esiintyvistä ongelmista.

        Höpö höpö,minä näen joka päivä miten on.
        He näyttävät onnelisilta(naiset),mutta totuus on toinen.
        Puhun eronneiden kanssa,että miksi ja he kertovat.
        Ei ole terve lahko !!!!!!!!!
        Te ahdistatte ,tuomitsette itsenne nurkkaan.
        Jos nainen kuolee jatkuvassa synnyttyksessä,miehen mukaa se on Jumalan tahto?
        Mitä vittua,miksi? Oletteko kuin Islam,naisellako ei ole arvoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun on valitettavasti todettava, että sinulla on selkeästi liioiteltu kuvan liikkeen parissa esiintyvistä ongelmista.

        Höpö höpö,minä näen joka päivä miten on.
        He näyttävät onnelisilta(naiset),mutta totuus on toinen.
        Puhun eronneiden kanssa,että miksi ja he kertovat.
        Ei ole terve lahko !!!!!!!!!
        Te ahdistatte ,tuomitsette itsenne nurkkaan.
        Jos nainen kuolee jatkuvassa synnyttyksessä,miehen mukaa se on Jumalan tahto?
        Mitä vittua,miksi? Oletteko kuin Islam,naisellako ei ole arvoa?

        Hahaa, vai puhut eronneiden kanssa? Nyt päästelet taas luikuria.

        Kielenkäyttösi ei ole siveää, kuten Raamattu kehoittaa.

        Naisia pidetään erittäin suuressa arvossa. Hyvää äitienpäivää!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun on valitettavasti todettava, että sinulla on selkeästi liioiteltu kuvan liikkeen parissa esiintyvistä ongelmista.

        Höpö höpö,minä näen joka päivä miten on.
        He näyttävät onnelisilta(naiset),mutta totuus on toinen.
        Puhun eronneiden kanssa,että miksi ja he kertovat.
        Ei ole terve lahko !!!!!!!!!
        Te ahdistatte ,tuomitsette itsenne nurkkaan.
        Jos nainen kuolee jatkuvassa synnyttyksessä,miehen mukaa se on Jumalan tahto?
        Mitä vittua,miksi? Oletteko kuin Islam,naisellako ei ole arvoa?

        Millon se Jahve on naisista välittänyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai niin. Mitä mieltä olet alkoholin aiheuttamista ongelmista?

        Oletko samaa mieltä, että ihminen tekee syntiä helpommin kännissä?

        Onko alkoholittomuudesta mielestäsi jotain haittaa?

        "Oletko samaa mieltä, että ihminen tekee syntiä helpommin kännissä?"

        Kyllä se niin on että syntiä on helpompi tehä selvinpäin kun kännissä on jo aika vaikiaa jo käveleminen ni yhtä vaikiaa se on synnin tekeminen siinä tilassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai niin. Mitä mieltä olet alkoholin aiheuttamista ongelmista?

        Oletko samaa mieltä, että ihminen tekee syntiä helpommin kännissä?

        Onko alkoholittomuudesta mielestäsi jotain haittaa?

        Ootko niitä pahamaineisia uskon lahkolaisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai niin. Mitä mieltä olet alkoholin aiheuttamista ongelmista?

        Oletko samaa mieltä, että ihminen tekee syntiä helpommin kännissä?

        Onko alkoholittomuudesta mielestäsi jotain haittaa?

        Huumeet on hirveä riippuvuus . YLE TV ( lestat on suviseuroineen TV ohjelmissa ) narkomaanit piikittää vessoissa . Jeesus sanoi älkää juopuko viinistä sillä siitä tulee irstas olo / meno . Paavali totesi juo vähän viiniä vatsavaivoihin. Kohtuullinen ei ole irstautta . Sivistyneet juo ruuan kanssa erilaisia viinejä. Nehän on tehty hedelmistä. Riippuvuus taas on eri asia ja siitäkin voi toipua. Huumeet aiheuttaa sekavuutta kuten jotkut lääkkeet. Lopettakaa toi synti jauhanta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mieltä olen lahkojen (kuten VL-lahko) aiheuttamista ongelmista?
        On hoitokokouksia, on synnytyksiin kuolleita naisia, on uupuneita äitejä ja isiä, on heitteille jätettyjä lapsia, on mielenterveytensä menettäneitä, on itsemurhan tehneitä...
        Mitä mieltä siis olet?

        Ne on vaan saatanalle laitettuja . Kai te ymmärrätte jos TV katselusta laitetaan saatanalle että siitä seuraa sitten saatanan tekoja myös Juudas iskariot tyyliin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mieltä olen lahkojen (kuten VL-lahko) aiheuttamista ongelmista?
        On hoitokokouksia, on synnytyksiin kuolleita naisia, on uupuneita äitejä ja isiä, on heitteille jätettyjä lapsia, on mielenterveytensä menettäneitä, on itsemurhan tehneitä...
        Mitä mieltä siis olet?

        Eräs kaverini sanoi, syntymättömiä sikiöitä on haudattu paljon.
        Nainen on synnytys kone!

        Laittaako ne saatanalle naisia joiden kohdussa on vauva ??? Juudas iskariot oli muuten varas . Juutalaiset myi Jeesuksen rahasta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahaa, vai puhut eronneiden kanssa? Nyt päästelet taas luikuria.

        Kielenkäyttösi ei ole siveää, kuten Raamattu kehoittaa.

        Naisia pidetään erittäin suuressa arvossa. Hyvää äitienpäivää!

        Juudas myi juutalainen Juuda Eläinuhrit . Juutalaiset maksoi 30 hopea rahaa Jeesuksen kavaltamisesta että voi tappaa sen kateudesta. Onko teillä kateuden murhaava himo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai niin. Mitä mieltä olet alkoholin aiheuttamista ongelmista?

        Oletko samaa mieltä, että ihminen tekee syntiä helpommin kännissä?

        Onko alkoholittomuudesta mielestäsi jotain haittaa?

        Saatanalle laittamiset onnistuu hyvin. Selvinpäin . Samoin muukin ilkeys pahuus kiusaaminen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mieltä olen lahkojen (kuten VL-lahko) aiheuttamista ongelmista?
        On hoitokokouksia, on synnytyksiin kuolleita naisia, on uupuneita äitejä ja isiä, on heitteille jätettyjä lapsia, on mielenterveytensä menettäneitä, on itsemurhan tehneitä...
        Mitä mieltä siis olet?

        Hellareissa samoin itsemurhat yleisiä lapsia huostaanotossa ja jotkut antaa lapsensa pois sekä hirveästi pastoreilla thai vaimoja albaaneja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juo viiniä ilolla . Viinissä on siunaus . Rypäleistä .

        Alkoholiviinissä on kirous, ja mieltä vailla, järjetön ja syyntakeeton on se joka sellaista viiniä juo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Arvon kommentoija,

        ensinnäkin täytyy ihmetellä, miten tämä kysymys edes liittyy ketjun aiheeseen? Näyttää siltä, että olette tämä sama katkeroitunut kirjoittelija joka toistaa tätä samaa mantraa joka ketjussa.

        Toisekseen, yrität vaihtaa puheenaihetta. Alkoholin aiheuttamat ongelmat ovat erittäin hyvin tiedossa ja olisin toivonut tähän keskusteluun sinunkin kontribuutiota asian tiimoilta. Oletko sitä mieltä, että vanhoillislestadilaisten perheenisien, äitien ja nuorten olisi hyvä ottaa alkoholia? Minun mielestäni se on huono idea.

        Kommentoin nyt kuitenkin taas näihin sinun jankaaviin väitteisiin, joita nakkelet ympäriinsä jatuvasti. En tiedä miksi edes vastaan, mutta menkööt nyt taas.

        Minun on valitettavasti todettava, että sinulla on selkeästi liioiteltu kuvan liikkeen parissa esiintyvistä ongelmista. Saanen muistuttaa tälläkin kertaa, että mm. uupumusta esiintyy yhtä lailla liikkeen ulkopuolella, jopa 1 yhden tai kahden lapsen perheissä. Heitteille jätettyjä lapsia, voi voi, niitä on Suomen maassa valitettavan paljon, usein alkoholistiperheissä :( Lapset kärsivät mm. rikkinäisistä perheistä, alkoholin käytöstä jne jne.

        Itsarin tekee tänäänkin Suomessa noin kaksi henkilöä. Sinulla ei ole MITÄÄN perusteita väittää, että liikkeen parissa olisi normaalia suurempi esiintyvyys. Minä väitän omalla vahvalla tuntumallani, että päinvastoin!

        Oletko tietoinen, että Nikotiini on 44000 kertaa voimakkaampi myrkky, mitä alkoholi.

        Tiedätkö, että tupakointi maksaa kolanneksen enemmän hoitoina, mitä alkoholi, ja sen näyttävät oppivansa vanhemmiltaan, joilla ei ole vara sitä kieltää.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Millon se Jahve on naisista välittänyt?

        VT;n aikaan, kun oli kaikki valta.
        Adonai sääti käskyt, jota ei muussa maailmassa ollut ollenkaan?
        Etkö lue Raamattua.
        Jaa 1;27 Puhdasta, Jumalan ja Isän silmissä tahratonta palvelusta on huolehtia orvoista ja leskistä, kun he ovat ahdingossa, ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mieltä olen lahkojen (kuten VL-lahko) aiheuttamista ongelmista?
        On hoitokokouksia, on synnytyksiin kuolleita naisia, on uupuneita äitejä ja isiä, on heitteille jätettyjä lapsia, on mielenterveytensä menettäneitä, on itsemurhan tehneitä...
        Mitä mieltä siis olet?

        Pahempi molempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kännissä on kivaa mutta huumeet on vaarallisia . Tarkoitat irstautta mikä seuraa muutaman päivän bileistä ja niistä tulleista raiskauksista syntyy lapsia. Nuorille. Ehkäisy pitäisi hoitaa ennen kuin lähtee juhliin.Saattaa olla että monet miehet käy päivällä selvin päin prostituoiduissa autolla .

        Kova on meininki joo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Papitkin juo viiniä,tiedä häntä kuinka PALJON?

        Niin, tiedä häntä.


      • Anonyymi
        Kantomäki kirjoitti:

        Pitää paikkansa. Pienessä humalassa luodaan myös hyviä ystävyyssuhteita toisten samanhenkisten kanssa. Niin ole minäkin mm. yrittäjänä ollessani kunnan verojohtajan kanssa.

        No ilmankos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholiviinissä on kirous, ja mieltä vailla, järjetön ja syyntakeeton on se joka sellaista viiniä juo.

        Aivan sama. Minä juon sitä silti. En ole muslimi.


    • Anonyymi

      Taasko sitä ollaan tuomassa omavanhurskauden ansioita esille.

      • Anonyymi

        Ei todellakaan, vaan iloitaan alkoholittoman elämän ansiosta. Mahtavaa, ihanaa!

        Ettäs vielä kehtaattekin pilkata tätä joukkoa, joka ei aiheuta alkoholin kautta ongelmia. Kiittää sinunkin pitäisi, mutta kun ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan, vaan iloitaan alkoholittoman elämän ansiosta. Mahtavaa, ihanaa!

        Ettäs vielä kehtaattekin pilkata tätä joukkoa, joka ei aiheuta alkoholin kautta ongelmia. Kiittää sinunkin pitäisi, mutta kun ei.

        "Ettäs vielä kehtaattekin pilkata tätä joukkoa, joka ei aiheuta alkoholin kautta ongelmia."

        Ei se ny ihan niin ole mun tuttu siis vanhoillislestadiolainen hajotti 10lapsisen perheen alkoholilla.Ja tuskin on ainutkertainen tapaus.
        Sen emäntä ja lapset ovat joutuneet käyttään paljon mielenterveys palveluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan, vaan iloitaan alkoholittoman elämän ansiosta. Mahtavaa, ihanaa!

        Ettäs vielä kehtaattekin pilkata tätä joukkoa, joka ei aiheuta alkoholin kautta ongelmia. Kiittää sinunkin pitäisi, mutta kun ei.

        Jättäkää se tupakkakin pois kun sekin aiheuttaa yhteiskunnalle merkittävät taloudelliset tappiot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ettäs vielä kehtaattekin pilkata tätä joukkoa, joka ei aiheuta alkoholin kautta ongelmia."

        Ei se ny ihan niin ole mun tuttu siis vanhoillislestadiolainen hajotti 10lapsisen perheen alkoholilla.Ja tuskin on ainutkertainen tapaus.
        Sen emäntä ja lapset ovat joutuneet käyttään paljon mielenterveys palveluja.

        Totta kai yksittäistapauksia on olemassa. Tygmähän se on joka muuta väittää. Alkoholi on riippuvuutta aiheuttava huime monille ja siksi siitä kannattaa pystyä erossa. Tämä tietämäsi tapaus ei pysynyt ja tässä seuraus.

        Siitä voidaan tietysti olla samaa mieltä, että 99% lestadiolaisista on absolutisteja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan, vaan iloitaan alkoholittoman elämän ansiosta. Mahtavaa, ihanaa!

        Ettäs vielä kehtaattekin pilkata tätä joukkoa, joka ei aiheuta alkoholin kautta ongelmia. Kiittää sinunkin pitäisi, mutta kun ei.

        Ällistyttävän moni teistä on tosin täysin raitis puhtaasta pakosta eli olette de facto alkoholisteja, joilla yksi ryyppy voi johtaa täyteen katastrofiin. Keskuudessanne voi siksi olla voimakasta kateutta meitä juomisensa hallitsevia kohtaan, jolloin syntyy tarve saarnata puolitotuuksia tai suoranaisia valheita alkoholin kategorisesta turmiollisuudesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jättäkää se tupakkakin pois kun sekin aiheuttaa yhteiskunnalle merkittävät taloudelliset tappiot.

        Tupakan koukuttavuus on väestötasolla ylivoimainen alkoholiin verrattuna, minkä lisäksi sen käytön yhteys tappaviin sairauksiin on paljon yksiselitteisempi.

        Joissakin tv-sarjoissa annetaan kierosti kuvaa, jonka mukaan ihminen voi tupakoida vain silloin tällöin ja halutessaan. Ja että pitkää keskittymistä ja suurta tarkkaavaisuutta edellyttävissä ammateissa voisi muka olla jonkinlainen joutessaan polttelija. Ei voi, nikotiinia pitää riippuvaisen saada varsin säännöllisesti tai menee hermo.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Ällistyttävän moni teistä on tosin täysin raitis puhtaasta pakosta eli olette de facto alkoholisteja, joilla yksi ryyppy voi johtaa täyteen katastrofiin. Keskuudessanne voi siksi olla voimakasta kateutta meitä juomisensa hallitsevia kohtaan, jolloin syntyy tarve saarnata puolitotuuksia tai suoranaisia valheita alkoholin kategorisesta turmiollisuudesta.

        Haha, vai että kateutta viinan juojille.? Voin sanoa, että minä en ole tippaakaan kateellinen alkoholin käyttäjille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ettäs vielä kehtaattekin pilkata tätä joukkoa, joka ei aiheuta alkoholin kautta ongelmia."

        Ei se ny ihan niin ole mun tuttu siis vanhoillislestadiolainen hajotti 10lapsisen perheen alkoholilla.Ja tuskin on ainutkertainen tapaus.
        Sen emäntä ja lapset ovat joutuneet käyttään paljon mielenterveys palveluja.

        Ja täällä vaan ihmiset kannustaa että alkakaa vaan käyttämään alkoholia, ei se mitään haittaa. Surullista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja täällä vaan ihmiset kannustaa että alkakaa vaan käyttämään alkoholia, ei se mitään haittaa. Surullista.

        Höpö höpö. Jos on alkoholismin geeni, ei pidä käyttää alkoholia pisaraakaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai yksittäistapauksia on olemassa. Tygmähän se on joka muuta väittää. Alkoholi on riippuvuutta aiheuttava huime monille ja siksi siitä kannattaa pystyä erossa. Tämä tietämäsi tapaus ei pysynyt ja tässä seuraus.

        Siitä voidaan tietysti olla samaa mieltä, että 99% lestadiolaisista on absolutisteja.

        "Siitä voidaan tietysti olla samaa mieltä, että 99% lestadiolaisista on absolutisteja."

        Luku pitäs olla 100% kun ei tarvi ottaa kun viinaryypyn ni silloin ei voi tätä henkilöä pitää uskovaisena vanhoillislestadiolaisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siitä voidaan tietysti olla samaa mieltä, että 99% lestadiolaisista on absolutisteja."

        Luku pitäs olla 100% kun ei tarvi ottaa kun viinaryypyn ni silloin ei voi tätä henkilöä pitää uskovaisena vanhoillislestadiolaisena.

        Miksi pitäisi olla 100% absolutisti? Eihän Jeesuskaan ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi olla 100% absolutisti? Eihän Jeesuskaan ollut.

        Ei PIDÄ olla mutta KANNATTAA olla, koska se varjelee erittäin hyvin synniltä ja auttaa pitämään hyvän omantunnon. Kännissä tekee helposti syntiä. Näin se vaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jättäkää se tupakkakin pois kun sekin aiheuttaa yhteiskunnalle merkittävät taloudelliset tappiot.

        Hirveet verotulot tulee Alkosta tupakasta ja myyjien palkat .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai yksittäistapauksia on olemassa. Tygmähän se on joka muuta väittää. Alkoholi on riippuvuutta aiheuttava huime monille ja siksi siitä kannattaa pystyä erossa. Tämä tietämäsi tapaus ei pysynyt ja tässä seuraus.

        Siitä voidaan tietysti olla samaa mieltä, että 99% lestadiolaisista on absolutisteja.

        Turha kuvitella ettei lestat tee syntejä käytä psyyke lääkkeitä huoraa ja käy bordelleissa sama juttu muissa uskonnoissa . Tantra seksiä .


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Tupakan koukuttavuus on väestötasolla ylivoimainen alkoholiin verrattuna, minkä lisäksi sen käytön yhteys tappaviin sairauksiin on paljon yksiselitteisempi.

        Joissakin tv-sarjoissa annetaan kierosti kuvaa, jonka mukaan ihminen voi tupakoida vain silloin tällöin ja halutessaan. Ja että pitkää keskittymistä ja suurta tarkkaavaisuutta edellyttävissä ammateissa voisi muka olla jonkinlainen joutessaan polttelija. Ei voi, nikotiinia pitää riippuvaisen saada varsin säännöllisesti tai menee hermo.

        Älä eikö TV ollutkaan syntiä TV sarjoissa. ( Uhratkaa muutama oinas jos se auttaa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja täällä vaan ihmiset kannustaa että alkakaa vaan käyttämään alkoholia, ei se mitään haittaa. Surullista.

        Kannustaa niin. Viinissä on siunaus lukee Raamatussa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siitä voidaan tietysti olla samaa mieltä, että 99% lestadiolaisista on absolutisteja."

        Luku pitäs olla 100% kun ei tarvi ottaa kun viinaryypyn ni silloin ei voi tätä henkilöä pitää uskovaisena vanhoillislestadiolaisena.

        Uhraa muutama mooseslammas oinas ja kukko saat ruokauhria uhrata mintuista tillistä . ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uhraa muutama mooseslammas oinas ja kukko saat ruokauhria uhrata mintuista tillistä . ...

        Oletko kännissä jo perjantaina kello 16:13?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jättäkää se tupakkakin pois kun sekin aiheuttaa yhteiskunnalle merkittävät taloudelliset tappiot.

        Suuret riitelytkin,raikas mailma varmaan on jokaiselle ihmiselle mieleen.Tuskin tupakoivatkaan haluisivt savua haistella kokoajan?


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Tupakan koukuttavuus on väestötasolla ylivoimainen alkoholiin verrattuna, minkä lisäksi sen käytön yhteys tappaviin sairauksiin on paljon yksiselitteisempi.

        Joissakin tv-sarjoissa annetaan kierosti kuvaa, jonka mukaan ihminen voi tupakoida vain silloin tällöin ja halutessaan. Ja että pitkää keskittymistä ja suurta tarkkaavaisuutta edellyttävissä ammateissa voisi muka olla jonkinlainen joutessaan polttelija. Ei voi, nikotiinia pitää riippuvaisen saada varsin säännöllisesti tai menee hermo.

        On muuten tosi,olisi aikamoista jos alkoholipitoista ainetta pitäisi saada,jos tulisi joku ongelma harmi.Mutta tupakkahan se palaa monella sellaisessa tilanteessa,jotka tupakoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja täällä vaan ihmiset kannustaa että alkakaa vaan käyttämään alkoholia, ei se mitään haittaa. Surullista.

        onko kymenlaaksosta lähtenyt ,pers keskustelu.Ketä haitta -vaivaa toisten elämä`?


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Höpö höpö. Jos on alkoholismin geeni, ei pidä käyttää alkoholia pisaraakaan!

        Kerro se alkoholi.pirtu ,pontikka ,suomi viina.VAI KESKIOLUT !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirveet verotulot tulee Alkosta tupakasta ja myyjien palkat .

        Menee haittoihin ja eikä riitä kattamaan kokonais haittoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko kymenlaaksosta lähtenyt ,pers keskustelu.Ketä haitta -vaivaa toisten elämä`?

        Anteeksi, mutta oletteko kännissä? Eihän tuosta saa mitään selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan, vaan iloitaan alkoholittoman elämän ansiosta. Mahtavaa, ihanaa!

        Ettäs vielä kehtaattekin pilkata tätä joukkoa, joka ei aiheuta alkoholin kautta ongelmia. Kiittää sinunkin pitäisi, mutta kun ei.

        Ne saatanalle laitetut hoitokokouksissa erotetut tekee kyllä kaiken mitä saatana käskee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jättäkää se tupakkakin pois kun sekin aiheuttaa yhteiskunnalle merkittävät taloudelliset tappiot.

        Tupakka ei aiheuta sen enempää kuin ruskea tee tai kofeiini kahvit .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haha, vai että kateutta viinan juojille.? Voin sanoa, että minä en ole tippaakaan kateellinen alkoholin käyttäjille.

        Juutalaiset tappoi Jeesuksen kateudesta . Kateus tekee aina pahaa toisille .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja täällä vaan ihmiset kannustaa että alkakaa vaan käyttämään alkoholia, ei se mitään haittaa. Surullista.

        Se on ihan se ja sama juoppo on ihminen kuitenkin joka juoppo pelastuu joka Jeesuksen tunnustaa joka juoppo ei pelastu joka ei tunnusta. Älkää lausuko kadotustuomioita fariseukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siitä voidaan tietysti olla samaa mieltä, että 99% lestadiolaisista on absolutisteja."

        Luku pitäs olla 100% kun ei tarvi ottaa kun viinaryypyn ni silloin ei voi tätä henkilöä pitää uskovaisena vanhoillislestadiolaisena.

        Lestat saatanan kanssa tuomiolla . Millä te sillä teidät karman laki Mooses. Minkä olette tehnyt muille se teille. Vanhoillis tarkottaa siinailta eikä siionia. SIIONISSA on laki Mooses viha . Hellarit mormonit kuvittelee myös itsestään suuria. Olette nostanut itsenne jo korottanut itsenne muiden yläpuolelle jopa alkuapostolien. Nekin joi ja Jeesus juo . Se kuuluu elämään ja viinirypäleet sekä hedelmät ja mehut te puhutte aikuisille kuin lapsille ette erota edes sitä että aikuiset vastaa itse itsestään lapsia voi nuhdella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi olla 100% absolutisti? Eihän Jeesuskaan ollut.

        Ei ollut eikä ole koskaan ollut kukaan Jeesuksen oma joka pelastaa armosta eikä sun säännöistä.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Tupakan koukuttavuus on väestötasolla ylivoimainen alkoholiin verrattuna, minkä lisäksi sen käytön yhteys tappaviin sairauksiin on paljon yksiselitteisempi.

        Joissakin tv-sarjoissa annetaan kierosti kuvaa, jonka mukaan ihminen voi tupakoida vain silloin tällöin ja halutessaan. Ja että pitkää keskittymistä ja suurta tarkkaavaisuutta edellyttävissä ammateissa voisi muka olla jonkinlainen joutessaan polttelija. Ei voi, nikotiinia pitää riippuvaisen saada varsin säännöllisesti tai menee hermo.

        On koukutavia tupakka ja netin peliriipuvuus toto!On myös koukutavaa juoda yksin naisena tai miehennä kotinsa tai puiston penkki!.En ymmärrä mikä puumi on yksin asuvien eläkeläis naisien viinin juonti.Viini pullon varjolla kylään? Lisäksi istuu bubejen terasilla kaljalla ostoskeskukset jo ilta-päivällä kun kesä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei PIDÄ olla mutta KANNATTAA olla, koska se varjelee erittäin hyvin synniltä ja auttaa pitämään hyvän omantunnon. Kännissä tekee helposti syntiä. Näin se vaan on.

        Mikäli sinä et tee yhtään syntiä koskaan niin onnittelut et tarvitse edes pelastajaa kun ihan itse voit pelastaa itsesi synnistä. ( Ihmiset ajaa selvinpäin autolla päivällä bordelleihin ettet voi syyttää alkoholia kaikesta kuitenkaan myös väkivaltaa tehdään selvinpäin ).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha kuvitella ettei lestat tee syntejä käytä psyyke lääkkeitä huoraa ja käy bordelleissa sama juttu muissa uskonnoissa . Tantra seksiä .

        Siellä ne sointuu TV ohjelmissa vaikka TV on syntiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siitä voidaan tietysti olla samaa mieltä, että 99% lestadiolaisista on absolutisteja."

        Luku pitäs olla 100% kun ei tarvi ottaa kun viinaryypyn ni silloin ei voi tätä henkilöä pitää uskovaisena vanhoillislestadiolaisena.

        Niin on 99% muslimeistakin.Joten ovat parhaat kamuni.En siedä juoppoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kännissä jo perjantaina kello 16:13?

        Eläin uhrit kuuluu lakiliittoon joten kymmenykset eläinuhrit kuuluu yhteen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ettäs vielä kehtaattekin pilkata tätä joukkoa, joka ei aiheuta alkoholin kautta ongelmia."

        Ei se ny ihan niin ole mun tuttu siis vanhoillislestadiolainen hajotti 10lapsisen perheen alkoholilla.Ja tuskin on ainutkertainen tapaus.
        Sen emäntä ja lapset ovat joutuneet käyttään paljon mielenterveys palveluja.

        Jos tarkoitat että hän juomalla viinaksia hajoitti perheensä, niin silloinhan hän toimi uskonkieltäjänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jättäkää se tupakkakin pois kun sekin aiheuttaa yhteiskunnalle merkittävät taloudelliset tappiot.

        Todella hyvä kehoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haha, vai että kateutta viinan juojille.? Voin sanoa, että minä en ole tippaakaan kateellinen alkoholin käyttäjille.

        Kateutta viinan juojille?
        Voiko paljon pimeämpää ja pöhkömpää käsitystä olla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Siitä voidaan tietysti olla samaa mieltä, että 99% lestadiolaisista on absolutisteja."

        Luku pitäs olla 100% kun ei tarvi ottaa kun viinaryypyn ni silloin ei voi tätä henkilöä pitää uskovaisena vanhoillislestadiolaisena.

        Miksi?
        Toisaalta se ei ole 99, vaan n 90%


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uhraa muutama mooseslammas oinas ja kukko saat ruokauhria uhrata mintuista tillistä . ...

        Mitä Jeesus näihin uhreeíhin sanoi?

        Jeesus oli sitten aterialla hänen kodissaan. Sinne tuli myös useita publikaaneja ja muita
        syntisiä, ja he aterioivat Jeesuksen ja hänen opetuslastensa kanssa. Tämän nähdessään
        fariseukset sanoivat Jeesuksen opetuslapsille: "Kuinka teidän opettajanne syö yhdessä
        publikaanien ja muiden syntisten kanssa!" Jeesus kuuli sen ja sanoi: "Eivät terveet tarvitse
        parantajaa, vaan sairaat. Menkää ja tutkikaa, mitä tämä tarkoittaa: 'Armahtavaisuutta minä
        tahdon, en uhrimenoja.' En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä."
        Matt. 9: 9-13


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tupakka ei aiheuta sen enempää kuin ruskea tee tai kofeiini kahvit .

        Eikö.
        Kolme Yliopistollista keksu- sairaalaa voitaisiin sulkea, jos tupakka poistettaisiin, jopa VL:iltäkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiset tappoi Jeesuksen kateudesta . Kateus tekee aina pahaa toisille .

        Tappoiko juutalaiset Messiaansa? Laita faktaa näkyviin.
        Vellut tappoivat hoidoissa ihmisiä, saattaen heidä turhaan häpeään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lestat saatanan kanssa tuomiolla . Millä te sillä teidät karman laki Mooses. Minkä olette tehnyt muille se teille. Vanhoillis tarkottaa siinailta eikä siionia. SIIONISSA on laki Mooses viha . Hellarit mormonit kuvittelee myös itsestään suuria. Olette nostanut itsenne jo korottanut itsenne muiden yläpuolelle jopa alkuapostolien. Nekin joi ja Jeesus juo . Se kuuluu elämään ja viinirypäleet sekä hedelmät ja mehut te puhutte aikuisille kuin lapsille ette erota edes sitä että aikuiset vastaa itse itsestään lapsia voi nuhdella.

        Mutta kuka nostaa eniten itseään yli Jeesuksen, se on vl homeparta puhujat, jotka menevät ylöspäin Jeesuksen yli ja muka, muka, muka julsitavat synnit vilkuttelulla anteeksi, tai muka, muka pidättävät ne?
        Pidättikö Jeesus monen synnit? Jpoten aikamoista Tivolia tuo Vl touhu, ja imiset uskovat heitä, mutta yllättyvät, kun Jeesus sanoo heille; Matt. 25:12 Mutta hän vastasi: 'Totisesti, minä en tunne teitä.'


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut eikä ole koskaan ollut kukaan Jeesuksen oma joka pelastaa armosta eikä sun säännöistä.

        Missä se armo esiintyy? Jos se olisi, kaikki pelastuisivat.
        Mitä Jeesus teki ristillä, sitä ei vellut tiedä eikä tajua.
        Hän täytti Lain, omalla verellään, joka oli "viimeinen Karitsa", ”Katsokaa: Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!” (Joh. 1:29).
        Hän täytti Lain; Joh. 19:30 Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä.

        Ja siitä voi nauttia vain ihminen, joka tunnustaa Hänet kaikkivaltiaaksi; Matt. 28:18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Hän myös vaatii; Matt. 10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.

        Joka ei tunnusta, joutuu kadotukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi olla 100% absolutisti? Eihän Jeesuskaan ollut.

        Tuota Jeesuksen ihmetekoa on ihmetellyt jopa pastori, erään kuuluisan kirjailijan veli. Tänään tosin luin, jos se viini olikin alkoholitonta.


    • Anonyymi

      Nuo kaksi asiaa eivät liity asiallisesti toisiinsa mitenkään. Ovat vain todellisuuspakoa kumpikin.

      Se kyllä pistää silmiin ja ohikulkiessa keuhkoihinkin että lestat ovat yhä kovia kessuttelemaan. Vähän jälkeen jääneitä siis siinnäkin suhteessa.

      • Anonyymi

        Rööki aiheuttaa yhteiskunnalle vuosittain n1.5miljardia euroa laskua ja lessut väittää röökin olevan vaan semmoinen pieni pahe.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rööki aiheuttaa yhteiskunnalle vuosittain n1.5miljardia euroa laskua ja lessut väittää röökin olevan vaan semmoinen pieni pahe.

        Tupakan haitat ovat suuremmat Suomelle, mitä alkoholi, ja se pilaa ilman kanssaihmiseltä.
        Nikotiini on 22 tuhatta kertaa vihamielisempi, mitä alkoholi.
        Tupakka saastuttaa myös ympäristön ja heidän sairaalapäiviä ei kovinkaan tarkoin lasketa.

        Jeesus joi ja teki alkoholia, mutta ei tupakoinut, mutta sehän on teille mysteeri, jopa Jeesus kaiken kaikkiaan.

        Nyt kun lumi lähtee, näkee tupakoitsijoiden saatattamisen tumpeillaan, eikö hävetä?

        Muuten Vl firmojen edessä on aina tupakoitsijoita, työ on toisen arvoista, mutta sama ei ole kristittyjen firmojen oven edessä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Tupakan haitat ovat suuremmat Suomelle, mitä alkoholi, ja se pilaa ilman kanssaihmiseltä.
        Nikotiini on 22 tuhatta kertaa vihamielisempi, mitä alkoholi.
        Tupakka saastuttaa myös ympäristön ja heidän sairaalapäiviä ei kovinkaan tarkoin lasketa.

        Jeesus joi ja teki alkoholia, mutta ei tupakoinut, mutta sehän on teille mysteeri, jopa Jeesus kaiken kaikkiaan.

        Nyt kun lumi lähtee, näkee tupakoitsijoiden saatattamisen tumpeillaan, eikö hävetä?

        Muuten Vl firmojen edessä on aina tupakoitsijoita, työ on toisen arvoista, mutta sama ei ole kristittyjen firmojen oven edessä.

        Tupakkaa ei Jeesuksen aikana tällä mantereella tunnettu mutta Jeesus oli tosiaan enempi pilviveikko. Ei kai tuollaisia psykooseja, näkyjä ja jorinoita muuten olisi syntynyt. Kannabis eli pyhä henki oli tuolloin yleinen uskonnollisten kokemusten nostattaja. Täkäläiset sahmaanit joutui tyytymään kärpässieniin, epistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tupakkaa ei Jeesuksen aikana tällä mantereella tunnettu mutta Jeesus oli tosiaan enempi pilviveikko. Ei kai tuollaisia psykooseja, näkyjä ja jorinoita muuten olisi syntynyt. Kannabis eli pyhä henki oli tuolloin yleinen uskonnollisten kokemusten nostattaja. Täkäläiset sahmaanit joutui tyytymään kärpässieniin, epistä.

        Heikko selitys.
        Kaikki, lähes kaikki mitä Jeesus Jumalana teki oli uutta, patisti Israelin kansalle, josta kuitenkaan kaikki eivät uskoneet asiaa todeksi.
        Luetaanpa 3;s luomiskertomus; Joh 1;1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        Hän loi myös tupakan ja kannabiksen, mutta eihän Kerho sitä tiedä, mutta kristityt sen tietävät.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Tupakan haitat ovat suuremmat Suomelle, mitä alkoholi, ja se pilaa ilman kanssaihmiseltä.
        Nikotiini on 22 tuhatta kertaa vihamielisempi, mitä alkoholi.
        Tupakka saastuttaa myös ympäristön ja heidän sairaalapäiviä ei kovinkaan tarkoin lasketa.

        Jeesus joi ja teki alkoholia, mutta ei tupakoinut, mutta sehän on teille mysteeri, jopa Jeesus kaiken kaikkiaan.

        Nyt kun lumi lähtee, näkee tupakoitsijoiden saatattamisen tumpeillaan, eikö hävetä?

        Muuten Vl firmojen edessä on aina tupakoitsijoita, työ on toisen arvoista, mutta sama ei ole kristittyjen firmojen oven edessä.

        Kuinkahan monta epätotta väitettä yhteen viestiin voidaan saada mahtumaan?

        pinnis heittelee vaihtoehtoisia faktoja lonkalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rööki aiheuttaa yhteiskunnalle vuosittain n1.5miljardia euroa laskua ja lessut väittää röökin olevan vaan semmoinen pieni pahe.

        Rölli tuottaa palkkarahat myyjille pakkaajille kuljettajille ja mikä tauti tappaa tupakkaan se on samaa kuin teelehdet . Puiden lehtiä. Palaminen tuottaa savua myös huumeissa . Keuhkotautiin voi kuolla vaikka ei polta eikä covid ole tupakasta . Lestojen lisäksi mormonit jehovat ortodoksit vaparit metodistit jne ovat ainoat hellarit uskovat jotka on oikeassa ja pelastuu .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tupakkaa ei Jeesuksen aikana tällä mantereella tunnettu mutta Jeesus oli tosiaan enempi pilviveikko. Ei kai tuollaisia psykooseja, näkyjä ja jorinoita muuten olisi syntynyt. Kannabis eli pyhä henki oli tuolloin yleinen uskonnollisten kokemusten nostattaja. Täkäläiset sahmaanit joutui tyytymään kärpässieniin, epistä.

        Aito hindu . Kyllä idässä polttivat piippuja hasista jo aikojen alussa. Nehän on siellä nykyäänkin pilvessä . Ruuan kanssa juodaan viiniä erilaisia vaaleaa ja tummaa kuten Raamattu sanoo ota vähän viiniä vatsasi takia . Tai häissä . Juhliessa. Siunaus on rypäleistä . Muistaaksemme Jeesus siunasi viinin myös aterialla vaikka se nyt onkin hänen viininsä niin se oli yleinen tapa ruualla juoda viiniä. Nooa perusti viinitarhan .....


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Tupakan haitat ovat suuremmat Suomelle, mitä alkoholi, ja se pilaa ilman kanssaihmiseltä.
        Nikotiini on 22 tuhatta kertaa vihamielisempi, mitä alkoholi.
        Tupakka saastuttaa myös ympäristön ja heidän sairaalapäiviä ei kovinkaan tarkoin lasketa.

        Jeesus joi ja teki alkoholia, mutta ei tupakoinut, mutta sehän on teille mysteeri, jopa Jeesus kaiken kaikkiaan.

        Nyt kun lumi lähtee, näkee tupakoitsijoiden saatattamisen tumpeillaan, eikö hävetä?

        Muuten Vl firmojen edessä on aina tupakoitsijoita, työ on toisen arvoista, mutta sama ei ole kristittyjen firmojen oven edessä.

        Taitaa pinnasänky olla alkoholin ystävä kun pitää niin puolustella alkoholin käyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rööki aiheuttaa yhteiskunnalle vuosittain n1.5miljardia euroa laskua ja lessut väittää röökin olevan vaan semmoinen pieni pahe.

        TUPAKOIVAT SAVUMYRKKY!!!EIKÖ IHMISET YMMÄRRÄ MITÄ TEKEVÄT ELIMISTÖLLEEN ;KUN TUPAKoivat
        T?!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa pinnasänky olla alkoholin ystävä kun pitää niin puolustella alkoholin käyttöä.

        En käytä alkoholia, enkä tupakoi. Olen Jeesuksen ja raamatun ystävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rööki aiheuttaa yhteiskunnalle vuosittain n1.5miljardia euroa laskua ja lessut väittää röökin olevan vaan semmoinen pieni pahe.

        Väärin meni. Röökaajat maksaa jokaisesta askistaan sikamaisen veron. Ei valtio halua röökaajien lopettavan, koska katoaisi iso siivu.


      • Anonyymi

        Vapaakirkon jengiä polttaa salaa ulkona näkee. Ja hellarit on huumeissa. Muslimit myy huumeita. Laittakaa nyt kaikki maapallon lahkot saatanalle kun aina kaikissa on joku vika . Jos saatana vaikka korjaa niitä vikoja.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rööki aiheuttaa yhteiskunnalle vuosittain n1.5miljardia euroa laskua ja lessut väittää röökin olevan vaan semmoinen pieni pahe.

        Ai lessut väittää siis polttaa . No montako kertaa ne harrastaa seksiä päivässä . Kieltää sen muilta vaan.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Heikko selitys.
        Kaikki, lähes kaikki mitä Jeesus Jumalana teki oli uutta, patisti Israelin kansalle, josta kuitenkaan kaikki eivät uskoneet asiaa todeksi.
        Luetaanpa 3;s luomiskertomus; Joh 1;1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        Hän loi myös tupakan ja kannabiksen, mutta eihän Kerho sitä tiedä, mutta kristityt sen tietävät.

        Lestat elää lain alaisina vanhaa Moosesta . Rikkoo lakia joka päivä. Ne on myös TV netissä ja Suomi 24 on netti ja täälläkin on seksi sivut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TUPAKOIVAT SAVUMYRKKY!!!EIKÖ IHMISET YMMÄRRÄ MITÄ TEKEVÄT ELIMISTÖLLEEN ;KUN TUPAKoivat
        T?!

        Katsotaanko vähän mitä lestan mahaan menee päivittäin . Lisäainetta säilöntä ainetta rasvaa hiivaa sokeria mikä on samaa kuin alkoholi mässäys on syntiä ....mehut öljyt suolat mausteet teet kahvit kasveja arabimokkaa karkkia salmiakki on kumia . Mitä elimistö tykkää grillihiilestä tapetusta elukasta ,sitä ulosteen määrää.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        En käytä alkoholia, enkä tupakoi. Olen Jeesuksen ja raamatun ystävä.

        Oletko ollut mukana laittamassa Jeesuksen uskoisia saatanalle ?????


      • Anonyymi

        Kessuttelukin on kyllä aika pimeää puuhaa ja siinä ei Pyhä Henki ole vielä päässyt valaisemaan järkeä sillä "teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli".


      • pinnasänky kirjoitti:

        Heikko selitys.
        Kaikki, lähes kaikki mitä Jeesus Jumalana teki oli uutta, patisti Israelin kansalle, josta kuitenkaan kaikki eivät uskoneet asiaa todeksi.
        Luetaanpa 3;s luomiskertomus; Joh 1;1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        Hän loi myös tupakan ja kannabiksen, mutta eihän Kerho sitä tiedä, mutta kristityt sen tietävät.

        Joh 1 on ollut aina Raamatussa ja minä olen tuonut palstalle sen kolmantena luomiskertomuksena, joten ei mitään uutta.
        Jumalakaan ei kahdessa ensimmäisessä luonut niitä, vaan antoi tehtävä luonnolle; Gen 1;24 Ja Jumala sanoi: "Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan". Ja tapahtui niin:
        Uusia lajeja kasveisssa löytyy vuosittain tuhansia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ollut mukana laittamassa Jeesuksen uskoisia saatanalle ?????

        Ketä nyt niillä Jeesuksen uskoisilla tarkoitat.


    • Anonyymi

      On hienoa elää myös vapautta, jossa voi joskus ottaa alkoholia halutessaan fiksusti ja kohtuudella. Silti olen uskovainen, luterilaisen kirkon jäsen ja pääsen taivaaseen. Ihanaa elää vapaana lahkomaisesta lestadiolaisuudesta! Suosittelen.

      • Anonyymi

        Oletko sitä mieltä, että luterilaisen kirkon "jäsenenä" olet taivaspaikan ansainnut?

        Jokos siellä kirkossa vihitään homopareja Raamatun vastaisesti vai olikos se vielä mietinnässä? Mitä miettimistä siinä on?

        Saarnataanko kirkossa syntejä synniksi, niin kuin Raamatussa? Vai ollaanko sitä mieltä, että kaikki pääsee taivaaseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sitä mieltä, että luterilaisen kirkon "jäsenenä" olet taivaspaikan ansainnut?

        Jokos siellä kirkossa vihitään homopareja Raamatun vastaisesti vai olikos se vielä mietinnässä? Mitä miettimistä siinä on?

        Saarnataanko kirkossa syntejä synniksi, niin kuin Raamatussa? Vai ollaanko sitä mieltä, että kaikki pääsee taivaaseen?

        Sinusta oikein huokuu Kristuksen rakkaus ja lempeys... NOT.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta oikein huokuu Kristuksen rakkaus ja lempeys... NOT.

        Pystyisitkö kommentoimaan edes joitakin noista asioista?

        Alkuperäinen kommentti ei myöskään huokunut rakkautta ja lempeyttä, huomasitko sitä ollenkaan? Se oli kirjoitettu pilkkaavaan sävyyn. Joskus voi käydä niin, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sitä mieltä, että luterilaisen kirkon "jäsenenä" olet taivaspaikan ansainnut?

        Jokos siellä kirkossa vihitään homopareja Raamatun vastaisesti vai olikos se vielä mietinnässä? Mitä miettimistä siinä on?

        Saarnataanko kirkossa syntejä synniksi, niin kuin Raamatussa? Vai ollaanko sitä mieltä, että kaikki pääsee taivaaseen?

        Jos tunnet Raamattua, niin kerro kuka ihminen on me nyt/ noussut Taivaaseen, Jeesuksen lisäksi?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jos tunnet Raamattua, niin kerro kuka ihminen on me nyt/ noussut Taivaaseen, Jeesuksen lisäksi?

        Et vastannut yhteenkään kysymykseen.


      • Anonyymi

        Amen. Jeesus toi vapauden laista vihasta uskonnosta ja kostosta. Ristiin naulitussa rauha ilo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sitä mieltä, että luterilaisen kirkon "jäsenenä" olet taivaspaikan ansainnut?

        Jokos siellä kirkossa vihitään homopareja Raamatun vastaisesti vai olikos se vielä mietinnässä? Mitä miettimistä siinä on?

        Saarnataanko kirkossa syntejä synniksi, niin kuin Raamatussa? Vai ollaanko sitä mieltä, että kaikki pääsee taivaaseen?

        Ei Raamattu kiellä mitään luettelee vaan että luonnotonta himoa . Ihminen ei voi toimia tuomarina joka itsekin tekee syntejä päivittäin .


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jos tunnet Raamattua, niin kerro kuka ihminen on me nyt/ noussut Taivaaseen, Jeesuksen lisäksi?

        Katsokaas kun LEEVI . Leevit ja Aaronit jäi kun Jeesus syntyi messias tuli .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sitä mieltä, että luterilaisen kirkon "jäsenenä" olet taivaspaikan ansainnut?

        Jokos siellä kirkossa vihitään homopareja Raamatun vastaisesti vai olikos se vielä mietinnässä? Mitä miettimistä siinä on?

        Saarnataanko kirkossa syntejä synniksi, niin kuin Raamatussa? Vai ollaanko sitä mieltä, että kaikki pääsee taivaaseen?

        Kyllä kaikki jotka Jeesuksen tunnustaa menee taivaaseen riippumatta kirkosta . Ristin kautta. Fariseukset ei pelastu sillä kuten bublikaani ymmärsi ole minulle syntiselle armollinen hän oli hurskaampi kuin se omavanhurskaus fariseus joka luulee olevansa synnitön täällä maan päällä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Raamattu kiellä mitään luettelee vaan että luonnotonta himoa . Ihminen ei voi toimia tuomarina joka itsekin tekee syntejä päivittäin .

        1. Kor. 6:9-11: ”Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et vastannut yhteenkään kysymykseen.

        Nuo sinun kysymykset ovat hieman epävakaan sorinoita, vastaa sinä, kuka on mennyt Taivaaseen.
        Vastaan aina, paitsi en ala- arvoisiin solkkauksiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katsokaas kun LEEVI . Leevit ja Aaronit jäi kun Jeesus syntyi messias tuli .

        He elivät yli tuhat vuotta ennen Jeesusta, etkö tuota tiedä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kaikki jotka Jeesuksen tunnustaa menee taivaaseen riippumatta kirkosta . Ristin kautta. Fariseukset ei pelastu sillä kuten bublikaani ymmärsi ole minulle syntiselle armollinen hän oli hurskaampi kuin se omavanhurskaus fariseus joka luulee olevansa synnitön täällä maan päällä .

        Näytätkö yhdenkään kohdan Raamatusta, missä ihmenee menee kuoltuaan Taivaaseen, se juttu on pakanallista väärää opetusta, jota harrastaa vain SRK.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Nuo sinun kysymykset ovat hieman epävakaan sorinoita, vastaa sinä, kuka on mennyt Taivaaseen.
        Vastaan aina, paitsi en ala- arvoisiin solkkauksiin.

        Taisi tulla liian pahoja kysymyksiä? Nämöhän on ihan selkeitä kysymyksiä:

        Oletko sitä mieltä, että luterilaisen kirkon "jäsenenä" olet taivaspaikan ansainnut?

        Jokos siellä kirkossa vihitään homopareja Raamatun vastaisesti vai olikos se vielä mietinnässä? Mitä miettimistä siinä on?

        Saarnataanko kirkossa syntejä synniksi, niin kuin Raamatussa? Vai ollaanko sitä mieltä, että kaikki pääsee taivaaseen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taisi tulla liian pahoja kysymyksiä? Nämöhän on ihan selkeitä kysymyksiä:

        Oletko sitä mieltä, että luterilaisen kirkon "jäsenenä" olet taivaspaikan ansainnut?

        Jokos siellä kirkossa vihitään homopareja Raamatun vastaisesti vai olikos se vielä mietinnässä? Mitä miettimistä siinä on?

        Saarnataanko kirkossa syntejä synniksi, niin kuin Raamatussa? Vai ollaanko sitä mieltä, että kaikki pääsee taivaaseen?

        En käy Lut kirkossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taisi tulla liian pahoja kysymyksiä? Nämöhän on ihan selkeitä kysymyksiä:

        Oletko sitä mieltä, että luterilaisen kirkon "jäsenenä" olet taivaspaikan ansainnut?

        Jokos siellä kirkossa vihitään homopareja Raamatun vastaisesti vai olikos se vielä mietinnässä? Mitä miettimistä siinä on?

        Saarnataanko kirkossa syntejä synniksi, niin kuin Raamatussa? Vai ollaanko sitä mieltä, että kaikki pääsee taivaaseen?

        En mitään, koska asiaa ei ole Raamatussa, se on niitä lahkojuttuja.
        Missä Raamatussa saarnataan synnit anteeksi, se on niitä katolisen porttokirkon juttuja, pakanoiden juttuja.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        En mitään, koska asiaa ei ole Raamatussa, se on niitä lahkojuttuja.
        Missä Raamatussa saarnataan synnit anteeksi, se on niitä katolisen porttokirkon juttuja, pakanoiden juttuja.

        Ethän sinä ymmärrä selvää puhetta? Mitähän nyt oikein selität.


      • Anonyymi

        Amen. Laki saa aikaan vihaa . ❤️❤️❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sitä mieltä, että luterilaisen kirkon "jäsenenä" olet taivaspaikan ansainnut?

        Jokos siellä kirkossa vihitään homopareja Raamatun vastaisesti vai olikos se vielä mietinnässä? Mitä miettimistä siinä on?

        Saarnataanko kirkossa syntejä synniksi, niin kuin Raamatussa? Vai ollaanko sitä mieltä, että kaikki pääsee taivaaseen?

        Jokos SIELLÄ . Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi näin. Ei päivää ettei jotain vihaisi eikö niin. No laitetaan kaikki saatanalle se helpottaa sinua sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Kor. 6:9-11: ”Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät.

        Tätä se Jeesus just tarkoitti ettei kukaan pääse taivaaseen .


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        He elivät yli tuhat vuotta ennen Jeesusta, etkö tuota tiedä.

        Leeviläiset rabbit vai . Lars Leevi .


      • Anonyymi

        "alkoholia fiksusti ja kohtuudella"

        Voitto Viroa mukaillen se tapahtuu siten että kaataa pienimmätkin alkoholimäärät saman tien viemäriin ja sanoo "terveydeksi".


      • pinnasänky kirjoitti:

        Jos tunnet Raamattua, niin kerro kuka ihminen on me nyt/ noussut Taivaaseen, Jeesuksen lisäksi?

        Jos minulta kysyt, joka on ottanut asian esikke viikoittain, niin vastaan nytkin. UT;n aikaan ei muita kun Hän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et vastannut yhteenkään kysymykseen.

        Mihin kysmykseen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Amen. Jeesus toi vapauden laista vihasta uskonnosta ja kostosta. Ristiin naulitussa rauha ilo.

        Raamatun mukaan Jumala antoi Lain Israelin kansalle turvaamaan Heitä. Pakanoille se ei oltu tarkoitettu ollenkaan.


    • Anonyymi

      Alkoholissa on se hyvä puoli, että sitä voi säännellä. Itse jos iltaisin vaikka katon jalkapalloa ja juon yhden oluen, nukahdan siihen. En tarvitse enempää alkoholia. Uskonto taas sekoittaa kokonaan ihmisen pään, ei voi ottaa viiden minuutin jeesusta.

      • Anonyymi

        Lueppa aloitus uudestaan ja kertaa, mitä ongelmia alkoholi aiheuttaa yhteiskunnassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lueppa aloitus uudestaan ja kertaa, mitä ongelmia alkoholi aiheuttaa yhteiskunnassa.

        Hyvin pieni porukka aiheuttaa lähes kaikki alkoholista johtuvat vakavat ongelmat. Silti saarnaatte kaikille kaiken juomisen tuottamasta turmiosta, mikä tekee julistuksestanne täysin epäuskottavaa.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Hyvin pieni porukka aiheuttaa lähes kaikki alkoholista johtuvat vakavat ongelmat. Silti saarnaatte kaikille kaiken juomisen tuottamasta turmiosta, mikä tekee julistuksestanne täysin epäuskottavaa.

        Olet siis sitä mieltä, että olisi mahtava juttu jos lestadiolaiset alkaisivat käyttämään alkoholia? Voi voi, en missään nimessä kannatta sellaista ajatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lueppa aloitus uudestaan ja kertaa, mitä ongelmia alkoholi aiheuttaa yhteiskunnassa.

        Jos sinä et juo ei se sinuun vaikuta. Meillä yhteiskunnassa joudutaan hoitamaan verorahoilla lestojen vammaiset maksaa heille lapsilisät ja hoitaa nauvolat terveydenhoito ja psyykkiset vammat myös laitoksissa teidän vanhukset pitää hoitaa ja sama juttu hellareiden lapset on huostaanotossa ja meidän pitää maksaa heidät myös työssäkäyvien juoppojen verorahoista .


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Hyvin pieni porukka aiheuttaa lähes kaikki alkoholista johtuvat vakavat ongelmat. Silti saarnaatte kaikille kaiken juomisen tuottamasta turmiosta, mikä tekee julistuksestanne täysin epäuskottavaa.

        Narkomaanit kaahaa liikenteessä murhaa ihmisiä . Ottakaa ne nyt hampaisiinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis sitä mieltä, että olisi mahtava juttu jos lestadiolaiset alkaisivat käyttämään alkoholia? Voi voi, en missään nimessä kannatta sellaista ajatusta.

        Lestat käyttää alkoholia et ole ainoa lesta. Myös huumeita ja niin käyttää hellarivaparit myös . Huumeissa .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis sitä mieltä, että olisi mahtava juttu jos lestadiolaiset alkaisivat käyttämään alkoholia? Voi voi, en missään nimessä kannatta sellaista ajatusta.

        Kyllä siellä sitä käytetään, mutta Kerholaisille omalla tavalla, salassa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kyllä siellä sitä käytetään, mutta Kerholaisille omalla tavalla, salassa.

        Et vastannut kysymykseen.


    • Anonyymi

      Eikö alottaja ymmärrä että alkoholi ei aiheuta yhtään mitään pahaa vaan alkoholin käyttäjät saa sen pahan aikaan.

      • Anonyymi

        Ihminen tekee syntiä ja pahoja tekoja kännissä, olet oikeasssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen tekee syntiä ja pahoja tekoja kännissä, olet oikeasssa.

        Onko langenneet enkelit tehnyt kaiken pahuutensa selvinpäin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen tekee syntiä ja pahoja tekoja kännissä, olet oikeasssa.

        Onnistuu synnin teko selvinkin päin .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen tekee syntiä ja pahoja tekoja kännissä, olet oikeasssa.

        Mitä syntiä tekee, kuulutko porukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnistuu synnin teko selvinkin päin .

        Niin onnistuu, mutta kännissä paljon helpommin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin onnistuu, mutta kännissä paljon helpommin.

        Kyllä se niin on että selvinpäin on paljon helpompaa synninteko kuin kännissä.Kännissä on jo vaikea kävellä ni miten siinä ny enää syntiä osaa tehä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se niin on että selvinpäin on paljon helpompaa synninteko kuin kännissä.Kännissä on jo vaikea kävellä ni miten siinä ny enää syntiä osaa tehä?

        Estot poistuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko langenneet enkelit tehnyt kaiken pahuutensa selvinpäin?

        Nooa perusti viinitarhan heti joi itsensä känniin .


    • Anonyymi

      On paljon ihmisiä, jotka eivät osaa säädellä alkoholin käyttöään, ja siitä seuraa monenlaista vaikeutta. Alkoholittomuudesta ei ole kenellekään haittaa.

      • Anonyymi

        "Alkoholittomuudesta ei ole kenellekään haittaa"

        Ei pidä täysin paikkaansa koska mun on pakko käyttää alkoholia lääkkeenä sairauden takia koska on semmoinen neuroimmuuni sairaus että lääketeollisuudella ei ole vielä tarjolla oikeen mitään hyvää hoitoa sairauden aiheuttamaan unettomuuteen mutta alkoholi auttaa kyllä.
        En örvellä alkoholin vaikutuksen alaisena vaan nautin kun olotila helpottuu ja saa sitte nukuttuakin mutta ei kuiteskaan tule joka ilta otettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Alkoholittomuudesta ei ole kenellekään haittaa"

        Ei pidä täysin paikkaansa koska mun on pakko käyttää alkoholia lääkkeenä sairauden takia koska on semmoinen neuroimmuuni sairaus että lääketeollisuudella ei ole vielä tarjolla oikeen mitään hyvää hoitoa sairauden aiheuttamaan unettomuuteen mutta alkoholi auttaa kyllä.
        En örvellä alkoholin vaikutuksen alaisena vaan nautin kun olotila helpottuu ja saa sitte nukuttuakin mutta ei kuiteskaan tule joka ilta otettua.

        Tämä sinun tapaus ei todellakaan oikeuta alkoholin viihdekäytön puolusteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Alkoholittomuudesta ei ole kenellekään haittaa"

        Ei pidä täysin paikkaansa koska mun on pakko käyttää alkoholia lääkkeenä sairauden takia koska on semmoinen neuroimmuuni sairaus että lääketeollisuudella ei ole vielä tarjolla oikeen mitään hyvää hoitoa sairauden aiheuttamaan unettomuuteen mutta alkoholi auttaa kyllä.
        En örvellä alkoholin vaikutuksen alaisena vaan nautin kun olotila helpottuu ja saa sitte nukuttuakin mutta ei kuiteskaan tule joka ilta otettua.

        Paavali antoi neuvonsa viinin käyttämisestä lääkkeenä vatsavaivoihin täysraittiille vesifanille, (ei kohtuuden ystävä) Timoteukselle, ei hän muuten olisi sanonut, että ”Älä enää juo vain vettä, vaaan käytä vähän viiniä vatsasi tähden ja usein uudistuvien vaivojesi vuoksi” (1Tm 5:23).

        Alkuseurakunnassa suositeltiin täysraittiutta kaikille uskoville. Nykyään suositellaan kohtuullisuutta, mikä suurimmalle osalle ihmisistä karvaitten kokemusten perusteella on täysi mahdottomuus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä sinun tapaus ei todellakaan oikeuta alkoholin viihdekäytön puolusteluun.

        Oivallista tekstiä. Nimittäin kun juuri siitä alkoholin _viihdekäytöstä_ on keskimäärin paljon enemmän hupia kuin haittaa. Eihän sitä muuten niin paljon esiintyisikään.

        Alkoholistinen juominen, tuurijuoppous tai ryyppyputket eivät tietenkään ole mitään viihdekäyttöä, vaan sairautta.

        Aitouskovat eivät näköjään soisi muille mitään sellaista iloa, jonka he eivät koe olevan jollain tavalla omassa kontrollissaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali antoi neuvonsa viinin käyttämisestä lääkkeenä vatsavaivoihin täysraittiille vesifanille, (ei kohtuuden ystävä) Timoteukselle, ei hän muuten olisi sanonut, että ”Älä enää juo vain vettä, vaaan käytä vähän viiniä vatsasi tähden ja usein uudistuvien vaivojesi vuoksi” (1Tm 5:23).

        Alkuseurakunnassa suositeltiin täysraittiutta kaikille uskoville. Nykyään suositellaan kohtuullisuutta, mikä suurimmalle osalle ihmisistä karvaitten kokemusten perusteella on täysi mahdottomuus.

        >Nykyään suositellaan kohtuullisuutta, mikä suurimmalle osalle ihmisistä karvaitten kokemusten perusteella on täysi mahdottomuus.

        Kokemuksesi voivat olla karvaita, mutta suurin osa ihmisistä osaa käyttää alkoholia kohtuullisesti ja ilman että haitat ylittäisivät nousuhumalan tuottaman ilon.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Oivallista tekstiä. Nimittäin kun juuri siitä alkoholin _viihdekäytöstä_ on keskimäärin paljon enemmän hupia kuin haittaa. Eihän sitä muuten niin paljon esiintyisikään.

        Alkoholistinen juominen, tuurijuoppous tai ryyppyputket eivät tietenkään ole mitään viihdekäyttöä, vaan sairautta.

        Aitouskovat eivät näköjään soisi muille mitään sellaista iloa, jonka he eivät koe olevan jollain tavalla omassa kontrollissaan.

        Myös viihdekäytöstä on paljon haittaa. Tuoko se sinua lähemmäs Jumalaa vai kauemmas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä sinun tapaus ei todellakaan oikeuta alkoholin viihdekäytön puolusteluun.

        On se julmaa saada sairaus kun ei sais mitenkään hoitaa.
        Olen pisimmillään valvonut lähes 2viikkoa yhteen menoon ni oli vähän pakko lähteä käymään alkossa.Ja siitä lähtien ei ole unettomuus venynyt niin pitkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali antoi neuvonsa viinin käyttämisestä lääkkeenä vatsavaivoihin täysraittiille vesifanille, (ei kohtuuden ystävä) Timoteukselle, ei hän muuten olisi sanonut, että ”Älä enää juo vain vettä, vaaan käytä vähän viiniä vatsasi tähden ja usein uudistuvien vaivojesi vuoksi” (1Tm 5:23).

        Alkuseurakunnassa suositeltiin täysraittiutta kaikille uskoville. Nykyään suositellaan kohtuullisuutta, mikä suurimmalle osalle ihmisistä karvaitten kokemusten perusteella on täysi mahdottomuus.

        Missä kohti suositeltiin?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali antoi neuvonsa viinin käyttämisestä lääkkeenä vatsavaivoihin täysraittiille vesifanille, (ei kohtuuden ystävä) Timoteukselle, ei hän muuten olisi sanonut, että ”Älä enää juo vain vettä, vaaan käytä vähän viiniä vatsasi tähden ja usein uudistuvien vaivojesi vuoksi” (1Tm 5:23).

        Alkuseurakunnassa suositeltiin täysraittiutta kaikille uskoville. Nykyään suositellaan kohtuullisuutta, mikä suurimmalle osalle ihmisistä karvaitten kokemusten perusteella on täysi mahdottomuus.

        Vähän viiniä . Vähän vettä vähän ruokaa kohtuullisesti. Radio dei omistaa viinabaarin rostamot Espalla juutalaiset myy viinaa Espan kappelissa. Ketä nyt syyttäisit .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös viihdekäytöstä on paljon haittaa. Tuoko se sinua lähemmäs Jumalaa vai kauemmas?

        Niinkö Jeesus sanoo ja apostolit EI RUOKA LÄHENNÄ MEITÄ Jumalaan olimme syömättä tai söimme emme siitä hyödy . Samoin ei juominen lähennä ei loitonna meitä Jumalasta miten ihmeessä kun hän on meidät luonut ja on meissä . Maalliset asiat on maallisia ne pitää erottaa taivaasta ettehän te enää taivaassa paneskele ja synnytä lihallisia lapsia kärsi kuukautisista .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö Jeesus sanoo ja apostolit EI RUOKA LÄHENNÄ MEITÄ Jumalaan olimme syömättä tai söimme emme siitä hyödy . Samoin ei juominen lähennä ei loitonna meitä Jumalasta miten ihmeessä kun hän on meidät luonut ja on meissä . Maalliset asiat on maallisia ne pitää erottaa taivaasta ettehän te enää taivaassa paneskele ja synnytä lihallisia lapsia kärsi kuukautisista .

        Kyllä loitontaa. Alkoholi aiheuttaa paljon pahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä loitontaa. Alkoholi aiheuttaa paljon pahaa.

        Kyllä alkoholi veroa pitäs kiristää ja rajan takaa ei saisi tuoda kun korkeintaan tuliais pullo mutta sieltä tuodaan pakettiauto lasteittaan viinaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali antoi neuvonsa viinin käyttämisestä lääkkeenä vatsavaivoihin täysraittiille vesifanille, (ei kohtuuden ystävä) Timoteukselle, ei hän muuten olisi sanonut, että ”Älä enää juo vain vettä, vaaan käytä vähän viiniä vatsasi tähden ja usein uudistuvien vaivojesi vuoksi” (1Tm 5:23).

        Alkuseurakunnassa suositeltiin täysraittiutta kaikille uskoville. Nykyään suositellaan kohtuullisuutta, mikä suurimmalle osalle ihmisistä karvaitten kokemusten perusteella on täysi mahdottomuus.

        Samoin myös viinimaljan aterian jälkeen ....siunasi sen . Se ei ollut vielä siinä uhriviiniä vaan tavallista .


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Oivallista tekstiä. Nimittäin kun juuri siitä alkoholin _viihdekäytöstä_ on keskimäärin paljon enemmän hupia kuin haittaa. Eihän sitä muuten niin paljon esiintyisikään.

        Alkoholistinen juominen, tuurijuoppous tai ryyppyputket eivät tietenkään ole mitään viihdekäyttöä, vaan sairautta.

        Aitouskovat eivät näköjään soisi muille mitään sellaista iloa, jonka he eivät koe olevan jollain tavalla omassa kontrollissaan.

        Aitous kovat käy prostituoiduissa selvin päin.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        >Nykyään suositellaan kohtuullisuutta, mikä suurimmalle osalle ihmisistä karvaitten kokemusten perusteella on täysi mahdottomuus.

        Kokemuksesi voivat olla karvaita, mutta suurin osa ihmisistä osaa käyttää alkoholia kohtuullisesti ja ilman että haitat ylittäisivät nousuhumalan tuottaman ilon.

        Karvas mantelista tehdään myrkkyjä. Katajamarjat on myrkyllisiä . Osa sienistä on myrkkyä . Osa marjoista on myrkyllisiä kiitos vaan ulkomaan poimijoista että myrkkymarjat pääsee ruokiin.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        >Nykyään suositellaan kohtuullisuutta, mikä suurimmalle osalle ihmisistä karvaitten kokemusten perusteella on täysi mahdottomuus.

        Kokemuksesi voivat olla karvaita, mutta suurin osa ihmisistä osaa käyttää alkoholia kohtuullisesti ja ilman että haitat ylittäisivät nousuhumalan tuottaman ilon.

        Niinkuin hindubudhan joga henki ensin on kivaa sitten pettyy samoin huumeet ja samoin ylensyönti eka kivaa sitten oksettaa . Uskonnoissa on alkukivaa sitten tulee saatanalle laittajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös viihdekäytöstä on paljon haittaa. Tuoko se sinua lähemmäs Jumalaa vai kauemmas?

        Lähentääkö ruoka sinua jumalaan vai se ku olet syömättä ???


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Missä kohti suositeltiin?

        Timoteus.


    • Anonyymi

      Mene kertomaan tämä evl. pappien enemmistölle, jotka kiivaasti vastustavat alkoholittomaan ehtoollisviiniin siirtymistä. Kai se jeesuskin sitten oli aina alkoholin vaikutuksen alainen, kun sen veressä, ehtoollisviinissä, pitää olla prosentteja.

      • Kuinka monta ehtoollista Jeesus mielestäsi nautti, että oli humalassa koko ajan?


      • Anonyymi

        Jeesus joi ja mekin juodaan. Viini on oikeaa kun se on oikein tehty tietysti . Jeesus asetti viininsä antaa olla. Estätte lapsia tulemasta Jeesuksen luokse.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kuinka monta ehtoollista Jeesus mielestäsi nautti, että oli humalassa koko ajan?

        Jeesus joi yhden pikarillisen viiniä 32 vuoden aikana ja aterioilla. Ootte kyllä järkenne menettäneitä .


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kuinka monta ehtoollista Jeesus mielestäsi nautti, että oli humalassa koko ajan?

        Apostolit oli ihan kännissä .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Apostolit oli ihan kännissä .

        Faktaa osaltasi? Vastaa kysymykseen, kuinka monta ehtoollista Jeesus nautti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus joi yhden pikarillisen viiniä 32 vuoden aikana ja aterioilla. Ootte kyllä järkenne menettäneitä .

        Miten se meni, se Kaanaan häät?


      • Anonyymi

        Varmasti olikin. Alkoholi on viinissä vähäistä sehän ei ole kirkasta viinaa. Ette voi muutella Jeesuksen viiniateriaa se on se mikä on . Eihän siinä kupissa pullollista ole. Onko joku laittanut saatanalle teidät kun kaikki ajatukset on pahoja .


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kuinka monta ehtoollista Jeesus mielestäsi nautti, että oli humalassa koko ajan?

        Syntisten kanssa juo ja aterioi katso syntisten ystävää .....


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Faktaa osaltasi? Vastaa kysymykseen, kuinka monta ehtoollista Jeesus nautti.

        Juutalaiseen tapaan oltiin aina viinissä. Laittakaa äkkiä saatanalle . Tehän ette erota edes omia lapsia toisten lapsista vaan käyttö muidenkin päälle fariseukset .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus joi yhden pikarillisen viiniä 32 vuoden aikana ja aterioilla. Ootte kyllä järkenne menettäneitä .

        Vertaa ehtoolliseen missä lääkemitallinen viiniä Jeesus sentään siunasi kokonaisen pikarin. Kyllä on pihiksi mennyt lääkemitallinen 2 ml. Siitä ei varmaan tarvi keskustella tuleeko lääkemitallisesta humalaan . Laatat laittaa kaikki saatanalle samoista synneistä mitä ne itsekin tekee .....kuten musiikki TV netti viini.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Faktaa osaltasi? Vastaa kysymykseen, kuinka monta ehtoollista Jeesus nautti.

        Äkkiä hoitokokoukseen saatana odottaa olet netissä se on synti .


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miten se meni, se Kaanaan häät?

        Kaikki maapallon kristityt kyllä tietää että Jeesus on sovitus paitsi LESTADIUKSET .


    • Anonyymi

      Alkoholinkäyttöni ei ole aiheuttanut mitään pahaa sen paremmin minulle kuin muillekaan. Juon satunnaisesti ja silloinkin harkitusti. Hienoja makuelämyksiä saan

      • Anonyymi

        Hahaa, nyt tulee oikein "faktaa". Kaikkea sitä nettiin ihmiset kehtaa kirjoitella.

        Vai että ei ole alkoholi aiheuttanut kellekään mitään pahaa? Täysin käsittämätön ja absurdi lausahdus, joka kertoo palstan kommentoijien tasosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hahaa, nyt tulee oikein "faktaa". Kaikkea sitä nettiin ihmiset kehtaa kirjoitella.

        Vai että ei ole alkoholi aiheuttanut kellekään mitään pahaa? Täysin käsittämätön ja absurdi lausahdus, joka kertoo palstan kommentoijien tasosta.

        Voisi kai sitä lukea mitä toinen kirjoittaa ennen kuin kovasti kommentoi? Hän puhui OMASTA käytöstään...


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Voisi kai sitä lukea mitä toinen kirjoittaa ennen kuin kovasti kommentoi? Hän puhui OMASTA käytöstään...

        Puhutaan mieluummin yleisemmällä tasolla. Mitä mieltä olet, aiheuttaako alkoholi ongelmia ihmisille ja yhteiskunnalle?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhutaan mieluummin yleisemmällä tasolla. Mitä mieltä olet, aiheuttaako alkoholi ongelmia ihmisille ja yhteiskunnalle?

        Aiheuttaa. Se aiheuttaa myös lukemattomille käyttäjilleen rentoutumista, hyväntahtoista sosiaalisuutta ja hyvää oloa.

        En aio olla koskaan ryyppäämättä vain siksi, että alkoholista aiheutuu muille ongelmia, kun kerran itselleni ei ole aiheutunut ainakaan siinä määrin että asiasta kannattaisi numeroa tehdä.

        Mitä mieltä olet, pitääkö A:n ruveta absolutistiksi siksi että B:llä on alkoholiongelma mutta A:lla ei?


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Aiheuttaa. Se aiheuttaa myös lukemattomille käyttäjilleen rentoutumista, hyväntahtoista sosiaalisuutta ja hyvää oloa.

        En aio olla koskaan ryyppäämättä vain siksi, että alkoholista aiheutuu muille ongelmia, kun kerran itselleni ei ole aiheutunut ainakaan siinä määrin että asiasta kannattaisi numeroa tehdä.

        Mitä mieltä olet, pitääkö A:n ruveta absolutistiksi siksi että B:llä on alkoholiongelma mutta A:lla ei?

        Suosittelen ihan kaikkia välttämään alkoholia, koska riskit uskon menettämiseen ja synnin tekemiseen ovat niin suuret.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen ihan kaikkia välttämään alkoholia, koska riskit uskon menettämiseen ja synnin tekemiseen ovat niin suuret.

        Me uskosta osattomat voimme siis ryypätä mielin määrin!🥳
        No, emme kuitenkaan niin tee, paitsi jotkut.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Me uskosta osattomat voimme siis ryypätä mielin määrin!🥳
        No, emme kuitenkaan niin tee, paitsi jotkut.

        Syntiä synnin päälle, sellaistako on sinun elämä? Voi voi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Syntiä synnin päälle, sellaistako on sinun elämä? Voi voi.

        Jos et ymmärrä lukemaasi, elämäni on sinulle tietenkin juuri sellaista kuin haluat sen olevan. 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahaa, nyt tulee oikein "faktaa". Kaikkea sitä nettiin ihmiset kehtaa kirjoitella.

        Vai että ei ole alkoholi aiheuttanut kellekään mitään pahaa? Täysin käsittämätön ja absurdi lausahdus, joka kertoo palstan kommentoijien tasosta.

        Ei kaikki tosiaankaan tee pahaa juovuksissa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen ihan kaikkia välttämään alkoholia, koska riskit uskon menettämiseen ja synnin tekemiseen ovat niin suuret.

        Miten uskon voi menettää muuten kuin lestat laittaa saatanalle . ( Muut ei laita ).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntiä synnin päälle, sellaistako on sinun elämä? Voi voi.

        Aloita taas syyttää toisia . Saatana on syyttäjä.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Jos et ymmärrä lukemaasi, elämäni on sinulle tietenkin juuri sellaista kuin haluat sen olevan. 😊

        On niillä se juutalaisten peite ettei ne näe eikä kuule vaikka lukee aamusta iltaan kirjoituksia ei silti näe ei kuule .


      • Anonyymi

        Yleensä juhlissa juodaan reilummin tavallisesti vähän . Niin normaalit ihmiset . Eikä lestojen kuulu löydä muiden päälle sillä heillä on eriseurat lahkot eikä miljoonat kristityt pidä heitä oikeina .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen ihan kaikkia välttämään alkoholia, koska riskit uskon menettämiseen ja synnin tekemiseen ovat niin suuret.

        Oletko nyt alkoholin vaikutuksesta Repe ??? Miten voit olla netissä kun se on syntiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntiä synnin päälle, sellaistako on sinun elämä? Voi voi.

        Repe juutalaiset tekee syntiä . Erota kohdat missä puhutaan juutalaisille ja heistä kuten täyttävät syntiensä mittaa ulkokultaisia .


    • Jeesuksen ja opetuslapsien elämä ei ollut alkoholitonta joten teidän "uskovaisten" ryhmä taitaakin olla vanhojen alkoholistien tukiryhmä?
      Aloituksesta päätellen sekoat totaalisesti alkoholia juodessasi...
      Se on sydämesi tila , ei muuta.

      • Anonyymi

        Anteeksi, mutta kommentistasi on useita harhaanjohtavia ajatuksia.

        Ensinnäkin, Jeesuksen aikaan viini oli ruokajuoma. Alkoholipitoisuus oli 5 prosentin tuntumassa.

        Toisekseen, uskovaisten "ryhmä" ei ole mikään alkoholistien tukiryhmä. Uskovaisten elämään ei kuulu alkoholi ollenkaan.

        Kolmanneksi, minä en ole juonut elämäni aikana alkoholia yhtään tippaa. Toki pyhällä ehtoollisella olen käynyt.

        Neljänneksi, alkoholismi on vakava sairaus, ei sydämen tila.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi, mutta kommentistasi on useita harhaanjohtavia ajatuksia.

        Ensinnäkin, Jeesuksen aikaan viini oli ruokajuoma. Alkoholipitoisuus oli 5 prosentin tuntumassa.

        Toisekseen, uskovaisten "ryhmä" ei ole mikään alkoholistien tukiryhmä. Uskovaisten elämään ei kuulu alkoholi ollenkaan.

        Kolmanneksi, minä en ole juonut elämäni aikana alkoholia yhtään tippaa. Toki pyhällä ehtoollisella olen käynyt.

        Neljänneksi, alkoholismi on vakava sairaus, ei sydämen tila.

        Jeesuksen ja opetuslapsien elämään viini kuului koska ei ollut tarvetta sitä demonisoida kuten sinun .
        Siksi oletkin eri ryhmää kuin he .
        Sinulle alkoholi on iso juttu elämässä vaan Jeesuksen porukoille ei , sitä voidaan nauttia lounaan kanssa ihan huoleti .
        Sinä et , joten olisikohan AA parempi paikka julistaa näitä ?


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Jeesuksen ja opetuslapsien elämään viini kuului koska ei ollut tarvetta sitä demonisoida kuten sinun .
        Siksi oletkin eri ryhmää kuin he .
        Sinulle alkoholi on iso juttu elämässä vaan Jeesuksen porukoille ei , sitä voidaan nauttia lounaan kanssa ihan huoleti .
        Sinä et , joten olisikohan AA parempi paikka julistaa näitä ?

        Tässä palstalla keskustellaan lestadiolaisuudesta. Liikkeen parissa suhtaudutaan tunnetusti kielteisesti alkoholiin ja se on oleellinen osa liikkeen suomalaista identiteettiä. Lestadius oli raittiuden sanansaattaja. Kyllä raittiudesta voidaan edelleen keskustella. Viina aiheuttaa paljon pahaa ja paljon syntiä.

        Jeesuksen aikaan tehtiin viiniä, koska siten juoma säilyi lämpimässä. Ei sen takia että saataisiin känni päälle. Mikä on sinun tekosyysi vetää kirkasta kossua ja tulla känniin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi, mutta kommentistasi on useita harhaanjohtavia ajatuksia.

        Ensinnäkin, Jeesuksen aikaan viini oli ruokajuoma. Alkoholipitoisuus oli 5 prosentin tuntumassa.

        Toisekseen, uskovaisten "ryhmä" ei ole mikään alkoholistien tukiryhmä. Uskovaisten elämään ei kuulu alkoholi ollenkaan.

        Kolmanneksi, minä en ole juonut elämäni aikana alkoholia yhtään tippaa. Toki pyhällä ehtoollisella olen käynyt.

        Neljänneksi, alkoholismi on vakava sairaus, ei sydämen tila.

        "Ensinnäkin, Jeesuksen aikaan viini oli ruokajuoma. Alkoholipitoisuus oli 5 prosentin tuntumassa."

        5% viini ei ole alkoholiton.

        "Toisekseen, uskovaisten "ryhmä" ei ole mikään alkoholistien tukiryhmä. Uskovaisten elämään ei kuulu alkoholi ollenkaan."

        Uskovan ei tarvitse olla absolutisti ollakseen uskova.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä palstalla keskustellaan lestadiolaisuudesta. Liikkeen parissa suhtaudutaan tunnetusti kielteisesti alkoholiin ja se on oleellinen osa liikkeen suomalaista identiteettiä. Lestadius oli raittiuden sanansaattaja. Kyllä raittiudesta voidaan edelleen keskustella. Viina aiheuttaa paljon pahaa ja paljon syntiä.

        Jeesuksen aikaan tehtiin viiniä, koska siten juoma säilyi lämpimässä. Ei sen takia että saataisiin känni päälle. Mikä on sinun tekosyysi vetää kirkasta kossua ja tulla känniin?

        Te olette raittiusliike ja Jeesuksen seuraajat ovat erikseen , kuten Jumalaan uskovat.
        Kuka muu känneistä kirjoittaa kuin sinä ? Sinulle alkoholi on ongelma koska et kykene edes lounaalla lasia tai paria juomaan .
        Aloituksen asiat tapahtuvat sinulle jos erehdyt lasiin katoamaan , se kertoo vain epäterveestä suhtautumisestasi alkoholiin .
        Alkoholisti tulee tosiaan mieleen .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi, mutta kommentistasi on useita harhaanjohtavia ajatuksia.

        Ensinnäkin, Jeesuksen aikaan viini oli ruokajuoma. Alkoholipitoisuus oli 5 prosentin tuntumassa.

        Toisekseen, uskovaisten "ryhmä" ei ole mikään alkoholistien tukiryhmä. Uskovaisten elämään ei kuulu alkoholi ollenkaan.

        Kolmanneksi, minä en ole juonut elämäni aikana alkoholia yhtään tippaa. Toki pyhällä ehtoollisella olen käynyt.

        Neljänneksi, alkoholismi on vakava sairaus, ei sydämen tila.

        >Ensinnäkin, Jeesuksen aikaan viini oli ruokajuoma. Alkoholipitoisuus oli 5 prosentin tuntumassa.

        Vain jos viiniin sekoitettiin vettä. Alle 14-prosenttinen viini nimittäin muuttuu etikaksi alta aikayksikön, kun saa ilmaa. Vaikea uskoa, että juutalaiset joivat paljon etikkaa tuolloin.


      • Migone kirjoitti:

        Te olette raittiusliike ja Jeesuksen seuraajat ovat erikseen , kuten Jumalaan uskovat.
        Kuka muu känneistä kirjoittaa kuin sinä ? Sinulle alkoholi on ongelma koska et kykene edes lounaalla lasia tai paria juomaan .
        Aloituksen asiat tapahtuvat sinulle jos erehdyt lasiin katoamaan , se kertoo vain epäterveestä suhtautumisestasi alkoholiin .
        Alkoholisti tulee tosiaan mieleen .

        >Sinulle alkoholi on ongelma koska et kykene edes lounaalla lasia tai paria juomaan.

        Moni noista "absolutisteista" onkin tosiasiassa alkkis, joka ei voi ottaa yhtään.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Te olette raittiusliike ja Jeesuksen seuraajat ovat erikseen , kuten Jumalaan uskovat.
        Kuka muu känneistä kirjoittaa kuin sinä ? Sinulle alkoholi on ongelma koska et kykene edes lounaalla lasia tai paria juomaan .
        Aloituksen asiat tapahtuvat sinulle jos erehdyt lasiin katoamaan , se kertoo vain epäterveestä suhtautumisestasi alkoholiin .
        Alkoholisti tulee tosiaan mieleen .

        Haha, mistä sinä voit tietää mitä minulle tapahtuisi jos ottaisin alkoholia?

        Usko on joka tapauksessa tärkeämpi, en halua edes lähteä kokeilemaan.

        Mitä hyötyä sinun mielestä olisi siitä, että perheen isät ja äidit laittaisivat kännin päälle? Ajattele lapsia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haha, mistä sinä voit tietää mitä minulle tapahtuisi jos ottaisin alkoholia?

        Usko on joka tapauksessa tärkeämpi, en halua edes lähteä kokeilemaan.

        Mitä hyötyä sinun mielestä olisi siitä, että perheen isät ja äidit laittaisivat kännin päälle? Ajattele lapsia.

        Nooalla oli viinitarha ja oli Herran valittu juovuksissakin . Jeesus joi myös viiniä ja on Jumalan poika .

        Sinä raittiusliikkeen pitäjä keskityt alkoholin demonisointiin ja tuolla periaatteella et varmastikaan samaan pöytään eksy Jeesuksen kanssa.
        Suunta selkeästi eri .
        AA keskittyy ongelmiisi paremmin .

        Juo sitä mehuasi ihan rauhassa 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi, mutta kommentistasi on useita harhaanjohtavia ajatuksia.

        Ensinnäkin, Jeesuksen aikaan viini oli ruokajuoma. Alkoholipitoisuus oli 5 prosentin tuntumassa.

        Toisekseen, uskovaisten "ryhmä" ei ole mikään alkoholistien tukiryhmä. Uskovaisten elämään ei kuulu alkoholi ollenkaan.

        Kolmanneksi, minä en ole juonut elämäni aikana alkoholia yhtään tippaa. Toki pyhällä ehtoollisella olen käynyt.

        Neljänneksi, alkoholismi on vakava sairaus, ei sydämen tila.

        En allekirjoita sitä, että alkoholismi on sairaus.
        Miksi, siksi kun sen "sairauden" voi itse lopettaa/ katkaista itse kokonaan.

        Sairautta ei pysty pääsääntöisesti itse lopettaa, se vaatii Lääkäriä.
        Otan esimerkin. Oli kaksi kaveria, toinen dokasi, ja toinen laski mäkeä.

        Samana päivänä juoppo lopetti "sairautensa", mutta reisiluun katkeaminen jatkui, se ei tullut kuntoon sinä samana hetkenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä palstalla keskustellaan lestadiolaisuudesta. Liikkeen parissa suhtaudutaan tunnetusti kielteisesti alkoholiin ja se on oleellinen osa liikkeen suomalaista identiteettiä. Lestadius oli raittiuden sanansaattaja. Kyllä raittiudesta voidaan edelleen keskustella. Viina aiheuttaa paljon pahaa ja paljon syntiä.

        Jeesuksen aikaan tehtiin viiniä, koska siten juoma säilyi lämpimässä. Ei sen takia että saataisiin känni päälle. Mikä on sinun tekosyysi vetää kirkasta kossua ja tulla känniin?

        Kuis se lestaatiolaisten toinen oppi-isä, herra M. Luther...
        Siinä oli mies, joka oli perso oluelle. Tästä VL-väki visusti vaikenee. Miksi?
        Jeesuksellekin maistui viini. Tästäkään ei vellujen parissa kesukstella. Miksi?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        En allekirjoita sitä, että alkoholismi on sairaus.
        Miksi, siksi kun sen "sairauden" voi itse lopettaa/ katkaista itse kokonaan.

        Sairautta ei pysty pääsääntöisesti itse lopettaa, se vaatii Lääkäriä.
        Otan esimerkin. Oli kaksi kaveria, toinen dokasi, ja toinen laski mäkeä.

        Samana päivänä juoppo lopetti "sairautensa", mutta reisiluun katkeaminen jatkui, se ei tullut kuntoon sinä samana hetkenä.

        Alkoholisti ei todellakaan voi lopettaa, vaikka haluaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi, mutta kommentistasi on useita harhaanjohtavia ajatuksia.

        Ensinnäkin, Jeesuksen aikaan viini oli ruokajuoma. Alkoholipitoisuus oli 5 prosentin tuntumassa.

        Toisekseen, uskovaisten "ryhmä" ei ole mikään alkoholistien tukiryhmä. Uskovaisten elämään ei kuulu alkoholi ollenkaan.

        Kolmanneksi, minä en ole juonut elämäni aikana alkoholia yhtään tippaa. Toki pyhällä ehtoollisella olen käynyt.

        Neljänneksi, alkoholismi on vakava sairaus, ei sydämen tila.

        Koska jo ekat ihmiset siksikin ja hukkui niin ja Noa perusti viinitarhan ja Sodoman aikana kaikki oli taas väkivaltaisia kuten Jeesuksenkin aikana niin voi siis olla kännissä koska tätä pahuutta on vaikea kestää selvinpäin ja toisaalta kuten Paavali sanoi vatsavaivat paranee viinillä. Jeesuksen juomat viinat aterialla oli sen ajan tapaan varmasti tuhtia aitoa siinä ilmastossa ainakin 14 prossaa alkoholia kunnon rypäleistä. Tämähän oli viimeinen lammas ja viini. Ennen ristiä ja ristin jälkeen Paavali kehotti ottamaan vinkkua . Ehtoollinen on eri ateria kokonaan kuin se vanha ennen ristiä ateria kun se nyt muuttui vereksi niin tämä maallinen viini taas on hyvin terveellistä. Nehän on eri asioita. Lopettakaa Jeesukseen uskovien kiroaminen kaikissa lahkoissa on harhaoppeja .


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Jeesuksen ja opetuslapsien elämään viini kuului koska ei ollut tarvetta sitä demonisoida kuten sinun .
        Siksi oletkin eri ryhmää kuin he .
        Sinulle alkoholi on iso juttu elämässä vaan Jeesuksen porukoille ei , sitä voidaan nauttia lounaan kanssa ihan huoleti .
        Sinä et , joten olisikohan AA parempi paikka julistaa näitä ?

        Tietysti viiniä pitää juoda kohtuullisesti. Rostamot on kai Ortodoksikirkon jäseniä ja siellä on viinibaaria heillä on paljon ravintolabisnestä ja itse tehtyjä viinoja myös luostarissa tekevät laatokalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä palstalla keskustellaan lestadiolaisuudesta. Liikkeen parissa suhtaudutaan tunnetusti kielteisesti alkoholiin ja se on oleellinen osa liikkeen suomalaista identiteettiä. Lestadius oli raittiuden sanansaattaja. Kyllä raittiudesta voidaan edelleen keskustella. Viina aiheuttaa paljon pahaa ja paljon syntiä.

        Jeesuksen aikaan tehtiin viiniä, koska siten juoma säilyi lämpimässä. Ei sen takia että saataisiin känni päälle. Mikä on sinun tekosyysi vetää kirkasta kossua ja tulla känniin?

        Lestat oli Mooseksen lakinen VANHAN testamentin pappeutta. Koittakaa nyt päästä sieltä vanhasta lakiliitosta tähän uuteen armoliittoon.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Nooalla oli viinitarha ja oli Herran valittu juovuksissakin . Jeesus joi myös viiniä ja on Jumalan poika .

        Sinä raittiusliikkeen pitäjä keskityt alkoholin demonisointiin ja tuolla periaatteella et varmastikaan samaan pöytään eksy Jeesuksen kanssa.
        Suunta selkeästi eri .
        AA keskittyy ongelmiisi paremmin .

        Juo sitä mehuasi ihan rauhassa 👍

        Mikä se nyt oli uudessa testamentissa 2000 vuotta sitten se kohta kun joku sanoi ettei hän syö mitään saastaisia eikä juo eikä seurustele syntisten kanssa.....😂😂😭🤣Jeesus söi ja joi syntisten kanssa ......( Voi teitä te ulkokullatut.). Menkää uhraamaan vähän . Miten olisi oinas .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuis se lestaatiolaisten toinen oppi-isä, herra M. Luther...
        Siinä oli mies, joka oli perso oluelle. Tästä VL-väki visusti vaikenee. Miksi?
        Jeesuksellekin maistui viini. Tästäkään ei vellujen parissa kesukstella. Miksi?

        Olikohan Jeesuksen aikana Olutta. Kaikki uskontolahkot on niin että on ääri pää ja keskikohta sitten lievempi . On rauhassa elävät ja voohottajat .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholisti ei todellakaan voi lopettaa, vaikka haluaisi.

        Höpsis. Tunnen satoja entisiä juoppoja, jotka ovat lopettaneet Jeesuksen avulla ja tekevät nyt seurakunta, sekä kerhotyötä, ja näissä alkoholisteissa on myös lestadiolaista, mutta eivät ole palanneet Kerhoon.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Höpsis. Tunnen satoja entisiä juoppoja, jotka ovat lopettaneet Jeesuksen avulla ja tekevät nyt seurakunta, sekä kerhotyötä, ja näissä alkoholisteissa on myös lestadiolaista, mutta eivät ole palanneet Kerhoon.

        Nyt taas liioitellaan oikein urakalla. Sinulla on usein ihan yli meneviä kuvitelmia. Luulet varmaan että sinun juttujasi otetaan todesta?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        En allekirjoita sitä, että alkoholismi on sairaus.
        Miksi, siksi kun sen "sairauden" voi itse lopettaa/ katkaista itse kokonaan.

        Sairautta ei pysty pääsääntöisesti itse lopettaa, se vaatii Lääkäriä.
        Otan esimerkin. Oli kaksi kaveria, toinen dokasi, ja toinen laski mäkeä.

        Samana päivänä juoppo lopetti "sairautensa", mutta reisiluun katkeaminen jatkui, se ei tullut kuntoon sinä samana hetkenä.

        Vanha juoppo kertoo kokemuksistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha juoppo kertoo kokemuksistaan.

        Onko SRK palannut Sinua räkyttämään.
        Tyypillistä vajaapäiset ihmiset vain siihen heillä kelpaa, jotka eivät lue Raamattua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholisti ei todellakaan voi lopettaa, vaikka haluaisi.

        Monet ovat lopettaneet .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko SRK palannut Sinua räkyttämään.
        Tyypillistä vajaapäiset ihmiset vain siihen heillä kelpaa, jotka eivät lue Raamattua.

        Saalemin hörhö tai vajari loukkaantui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ensinnäkin, Jeesuksen aikaan viini oli ruokajuoma. Alkoholipitoisuus oli 5 prosentin tuntumassa."

        5% viini ei ole alkoholiton.

        "Toisekseen, uskovaisten "ryhmä" ei ole mikään alkoholistien tukiryhmä. Uskovaisten elämään ei kuulu alkoholi ollenkaan."

        Uskovan ei tarvitse olla absolutisti ollakseen uskova.

        Lestat laittaa saatanalle ihmisiä joten ne on huumeissa juoppoja jne huoraamassa kuten saatana tekee eikö niin. Nytkin nämä keikkuu netissä sehän on syntiä TV on syntiä sielläkin lestat on ja YouTubessa on monessa dokumentissa myös lestaa lestan päälle Moosekselle on peite ei näe.


      • Anonyymi
        Migone kirjoitti:

        Te olette raittiusliike ja Jeesuksen seuraajat ovat erikseen , kuten Jumalaan uskovat.
        Kuka muu känneistä kirjoittaa kuin sinä ? Sinulle alkoholi on ongelma koska et kykene edes lounaalla lasia tai paria juomaan .
        Aloituksen asiat tapahtuvat sinulle jos erehdyt lasiin katoamaan , se kertoo vain epäterveestä suhtautumisestasi alkoholiin .
        Alkoholisti tulee tosiaan mieleen .

        Totta . Lapset pidetään juoppojen kodeissa myös selvinpäin vasta aikuisina juovat jos haluavat . Älkää siis tuomitko ettei teitä tuomittaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuis se lestaatiolaisten toinen oppi-isä, herra M. Luther...
        Siinä oli mies, joka oli perso oluelle. Tästä VL-väki visusti vaikenee. Miksi?
        Jeesuksellekin maistui viini. Tästäkään ei vellujen parissa kesukstella. Miksi?

        Katoliset ja Ortodoksikirkon munkit myös ja muut pitää viinabaareja myy viinaa alkoja ja muslimit on myyjinä baareissa yökerhoissa ja budhilla on baarit viinamyynti . Kun rakkaus puuttuu kaikki puuttuu .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholisti ei todellakaan voi lopettaa, vaikka haluaisi.

        Tai voi mutta ei halua. Lestojen pitäisi ensin päästää saatanalle laitetut vapaaksi tuomioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lestat oli Mooseksen lakinen VANHAN testamentin pappeutta. Koittakaa nyt päästä sieltä vanhasta lakiliitosta tähän uuteen armoliittoon.

        Leeviläinen pappeus vanheni kun messias tuli .


      • Anonyymi

        Budhahindut on juutalaisia joilla menee lujaa huumeissa ja hengissä niinku joga guruilla .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saalemin hörhö tai vajari loukkaantui.

        YLE Areena kitaristi Tolonen ortodoksi tuli uskoon Siion seurakunnassa . Suviseurat on YLE areenassa myös että se sitä TV on syntiä jutusta ja netissä ne on täällä tänäänkin.


    • Anonyymi

      He vähättelevät omaa alkoholin käyttöään.
      Kuitenkin edellisen kerran jälkeen
      tulee seuraava kerta.
      Se on alkoholismin merkki.
      Pedon merkki.

      • Anonyymi

        Alkoholistin tunnistaa siitä, että hän on mestari keksimään tekosyitä alkoholin käytölleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholistin tunnistaa siitä, että hän on mestari keksimään tekosyitä alkoholin käytölleen.

        Viinapiru alkoholistin sisällä on mestari keksimään syitä juomiselle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholistin tunnistaa siitä, että hän on mestari keksimään tekosyitä alkoholin käytölleen.

        Unohdit yhden sanan:

        Alkoholistin tunnistaa siitä, että hän on mestari keksimään tekosyitä jatkuvalle alkoholin käytölleen.


      • Anonyymi

        Juu kaikki on pedon merkkejä . Alkoholistitkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholistin tunnistaa siitä, että hän on mestari keksimään tekosyitä alkoholin käytölleen.

        😭😭🤣🤣✝️ pitää oikein ottaa viiniä tämän takia. Tämä sivu on hyvä syy. Otetaan Jeesuksen kanssa yhdessä koska me ollaan yhtä . Pyhän hengen kännit onkin pysyvä Luontoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viinapiru alkoholistin sisällä on mestari keksimään syitä juomiselle.

        No jo se on pirukin vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😭😭🤣🤣✝️ pitää oikein ottaa viiniä tämän takia. Tämä sivu on hyvä syy. Otetaan Jeesuksen kanssa yhdessä koska me ollaan yhtä . Pyhän hengen kännit onkin pysyvä Luontoilta.

        Sen kyllä huomaa että olet kännissä. Kommenttia puskee niin mahdottomasti. On se vaan kännisen elämä holtitonta. Ihan päätöntä tekstiä puskee, "pysyvä Luontoilta"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😭😭🤣🤣✝️ pitää oikein ottaa viiniä tämän takia. Tämä sivu on hyvä syy. Otetaan Jeesuksen kanssa yhdessä koska me ollaan yhtä . Pyhän hengen kännit onkin pysyvä Luontoilta.

        Mikä VIINIKELLARI siellä LUOSTARISSA SUOMESSA ON?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viinapiru alkoholistin sisällä on mestari keksimään syitä juomiselle.

        Olen asunut hänenlaisen kanssa,elämä kamalaa pelkoa,mitä käy milloinkin.Osani iskuista saanut.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Unohdit yhden sanan:

        Alkoholistin tunnistaa siitä, että hän on mestari keksimään tekosyitä jatkuvalle alkoholin käytölleen.

        MESTARI ON SE JOKA PYSYY HENGISSÄ PITEMPÄÄ.SE OLEN MINÄ.3MIESKUMPPANIANI ON KUOLLUT;OLEN NAINEN!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MESTARI ON SE JOKA PYSYY HENGISSÄ PITEMPÄÄ.SE OLEN MINÄ.3MIESKUMPPANIANI ON KUOLLUT;OLEN NAINEN!

        Haluan elää omaa elämääni yksin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholistin tunnistaa siitä, että hän on mestari keksimään tekosyitä alkoholin käytölleen.

        Sain tuosta kommentistasi syyn ryypätä. Taas mennään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholistin tunnistaa siitä, että hän on mestari keksimään tekosyitä alkoholin käytölleen.

        Tota ulkomailla alkoholi, viinit on päivittäisiä jopa ruokailleissakin.tuskin ketään leimataan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen asunut hänenlaisen kanssa,elämä kamalaa pelkoa,mitä käy milloinkin.Osani iskuista saanut.

        Alkoholistiperheessä on kauheaa. Silti täälläkin moititaan raittiina eläviä? Kiitellä pitäisi!


      • Anonyymi

        Jumalan joka ei auta jumalauta,mailma tuhoutuu.Eikö JUMALAN PITÄNYTKÄÄN AUTTAA TURHA PYLLISTELLÄ ERI USKONNOISSA?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MESTARI ON SE JOKA PYSYY HENGISSÄ PITEMPÄÄ.SE OLEN MINÄ.3MIESKUMPPANIANI ON KUOLLUT;OLEN NAINEN!

        Miten tänä tieto liittyy tämän keskustelun aiheeseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholistin tunnistaa siitä, että hän on mestari keksimään tekosyitä alkoholin käytölleen.

        Saatana on syyttäjä se osaa Mooseksen kirjat . Uskonto on myös huume ja ylensyöminen. Ei lestojen lapset niin onnellisia ole kuin yritätte selittää ulkomaailmalle .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😭😭🤣🤣✝️ pitää oikein ottaa viiniä tämän takia. Tämä sivu on hyvä syy. Otetaan Jeesuksen kanssa yhdessä koska me ollaan yhtä . Pyhän hengen kännit onkin pysyvä Luontoilta.

        Hellarit kuvittelee olevansa aina kännissä hengestä mutta saattaa olla muitakin henkiä niinku budha. Kundaliini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jo se on pirukin vielä.

        Miten nää lestat voi kirota toisia jotka katsoo nettiä ja TV mutta itsehän ne täällä roikkuu. Ja TV ssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä VIINIKELLARI siellä LUOSTARISSA SUOMESSA ON?

        Viinaa tulee . Ja olutta saa ostaa . Rostamot myy Espalla viinibaarissa myös viiniä kuten ortodoksi myy monissa monissa ruoka ja viinabaareissa tapansa mukaan.


      • Anonyymi

        No joko alkoholismikin on pedon merkki . Lestat sekoilee netissä . Peto ilkeä petturi Kreetan mies juutalainen vai barjesus juutalainen . Noita. Babylon on Arabiassa mutta tehän ette lue karttoja sekin syntiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viinapiru alkoholistin sisällä on mestari keksimään syitä juomiselle.

        No niin nyt on piru jo alkoholistin sisällä . Ketähän tässä pilkataan. Mikähän pirun vaikutuksesta sitä nettiä selataan ja synniksi sanotaan ettei sitten vaan autoradiosta kuunnella syntistä musaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😭😭🤣🤣✝️ pitää oikein ottaa viiniä tämän takia. Tämä sivu on hyvä syy. Otetaan Jeesuksen kanssa yhdessä koska me ollaan yhtä . Pyhän hengen kännit onkin pysyvä Luontoilta.

        Luonnon tila niinku viini voi olla luomua . Myös hengen viini. Ettei ole budhan henkiä. Käytyjä syötiin mässäys on syntiä viiniä otettiin puolidesiä alkoholipiru meidän sisällä joi sen ja sitten vielä Jeesuksen kanssa yhdessä isä meitää ja jotta piruja saadaan lisää katsotaan juutalaismuslimi syntiohjelmia TV koska lestat on sekä netissä että TV ohjelmissa niin ei väliä kun nekin tekee syntejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jo se on pirukin vielä.

        Lestat tietää kaiken saatanasta juutalaisten saatana alusta loppuun käärmekundaliini. Hellarit tietää miten varastaa huijaa ja noituu.


      • Anonyymi
        Demonipesä kirjoitti:

        Sain tuosta kommentistasi syyn ryypätä. Taas mennään.

        Lestat laittaa saatanalle . Mekin avattiin viinipullo ranskalaista .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tota ulkomailla alkoholi, viinit on päivittäisiä jopa ruokailleissakin.tuskin ketään leimataan .

        Lestat laittaa nekin saatanalle . Netti on syntiä auto ei ole .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholistiperheessä on kauheaa. Silti täälläkin moititaan raittiina eläviä? Kiitellä pitäisi!

        Ei se mitään kun rytmimusiikin kuuntelusta joutuu saatanalle . Korvakorut on syntiä mutta auto ja asuntovaunu ei oo.


    • Anonyymi

      En ole koskaan ymmärtänyt mikä tuossa alkoholissa viehättää !?
      Saa tieten päänsä sekaisin, mutta mitä järkee !?
      Ei tupakkakaan ole hyväksi, mutta sen seurauksena on tuskin kukaan tehnyt tappoja tai muita hulluuksia kenellekkään ! Itsensä tieten "tervaa"!
      Kumpikin tuote joutaisi verotettavaksi rankemmin kuin nykyään.
      NIIN, ja sitten tuokin nuuska ! Onko kukaan nähnyt nuuskan "runtelemaa"
      hampaistoa !?
      Joku tietysti tekee rahaa näillä tuotteilla, ja vielä "nauttivat" niiden käytöstä, ovat turhakkeita ihmisten terveydelle !!
      Samanlainen kampanja pystyyn, vaikka kouluissa kuin tähän kiusaamiseen , joku nuorison idoli voisi aloittaa uuden nuorisomuodin, tuon asian ympärille.
      Ei ne "penskat" jossain vaiheessa kasvuaan enää kuuntele vanhempia, vaan oman ikäistä idolia voisivat kuunnella !?!

      • Anonyymi

        "Ei tupakkakaan ole hyväksi, mutta sen seurauksena on tuskin kukaan tehnyt tappoja"

        Olen valitettavasti lukenut lehestä tapauksen kun yks oli surmannut kaverinsa tupakan tuskassa kun ei ollut tupakkaa tarjottu.


      • Anonyymi

        Muslimit myy kouluissa huumeita lapsille . Sehän on ihan okei ja pyörittää yökerhoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei tupakkakaan ole hyväksi, mutta sen seurauksena on tuskin kukaan tehnyt tappoja"

        Olen valitettavasti lukenut lehestä tapauksen kun yks oli surmannut kaverinsa tupakan tuskassa kun ei ollut tupakkaa tarjottu.

        Niin elämä päättyi varmaan siihen?SURULLISTA


      • Anonyymi

        TÄÄLTÄHÄN NIITÄ VARMAAN LÖYTYY,KUN VAAN OSAISIVAT PUHUA TOTTA!SEHÄN ON MAHDOTTUMUU,,KUKAAN EI VOI TIETÄÄ TOISTEN TODELLISTA ELÄMÄÄ,JOS SITÄ EI TERVEYDEN PUOLELTA OLE NUUSKITTU,NUUSKITTU KUNOLLA!


    • Anonyymi

      "En ole koskaan ymmärtänyt mikä tuossa alkoholissa viehättää !?"
      Saa tieten päänsä sekaisin, mutta mitä järkee !?

      Sinun pitää rukoilla ankarasti Jeesusta ja kysyä vastausta asiaan .
      Jeesus itse käytti alkoholia paljon raamattukin todistaa kuinka kuinka ihmiset kauhistelivat sitä juomisen määrää "oi katsokaa mikä juomari ja syömäri ihmisen poika on "joten kristinuskossa juominen on jo jumalallinen perinne joten en sinuna nyt ainakaan pilkkaisi Jeesusta että mitä järkeä hänen juomisessaan oli.

      • Kyllä viina on viisasten juoma, siksi tyhmien ei kannata siihen langeta.
        Mutta iankaikkisuudessa ei uuvu viini.

        Jeesus sitä alkaa käyttää silloin Voiton seppeleenä.

        Matt. 26:29 Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."


      • Anonyymi

        Jeesus oli juomari. Vielä syömärikin . Ja syntisten kanssa seurusteli . Fariseusten puntit tutisee .


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kyllä viina on viisasten juoma, siksi tyhmien ei kannata siihen langeta.
        Mutta iankaikkisuudessa ei uuvu viini.

        Jeesus sitä alkaa käyttää silloin Voiton seppeleenä.

        Matt. 26:29 Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

        Taivaassa ei ole Alkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli juomari. Vielä syömärikin . Ja syntisten kanssa seurusteli . Fariseusten puntit tutisee .

        EN USKO JUMALAAN,EIKÄ MITÄÄN JEESUSTA OLE OLLUTKAAN


      • Anonyymi

        Enkä minä mitä vinkua aamusta täällä,haaheeej.VITTU JUO LÄMMINTÄ KRAANAVETTÄ!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taivaassa ei ole Alkoa.

        Pontikan keittoonko sielläkin sitten joutuu? Vai salakuljetetaanko pirtua helvetistä? Varmaan siellä sitten meno suunnilleen samaa tasoa kuin täällä kieltolain aikaan.


      • Anonyymi

        En minäkään ymärrä uskovaisia ,jotka persepystyssä rukoilee olematonta!


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kyllä viina on viisasten juoma, siksi tyhmien ei kannata siihen langeta.
        Mutta iankaikkisuudessa ei uuvu viini.

        Jeesus sitä alkaa käyttää silloin Voiton seppeleenä.

        Matt. 26:29 Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

        1Kor. 6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
        1Kor. 6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.


      • Anonyymi

        Totta mitä tahansa voi tehdä kohtuudella mutta pakkomielteenä ei . Uskonto myös .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taivaassa ei ole Alkoa.

        Tiedä vaikka olisi . Onhan Jeesus nämäkin viinit luonut.


      • Anonyymi
        Demonipesä kirjoitti:

        Pontikan keittoonko sielläkin sitten joutuu? Vai salakuljetetaanko pirtua helvetistä? Varmaan siellä sitten meno suunnilleen samaa tasoa kuin täällä kieltolain aikaan.

        Helvetissä vain on jano . Siellä ei saa juotavaa vaikka kieli kuivuu .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään ymärrä uskovaisia ,jotka persepystyssä rukoilee olematonta!

        Sehän on se Ilmestyskirja 20:10 mitä ne kumartaa sinne omaa toveriaan siellä. Maan sisällä . Kovasti yrittävät päästä sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1Kor. 6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
        1Kor. 6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

        Et sinäkään peri mitään ellei Jeesus sua pelasta .


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kyllä viina on viisasten juoma, siksi tyhmien ei kannata siihen langeta.
        Mutta iankaikkisuudessa ei uuvu viini.

        Jeesus sitä alkaa käyttää silloin Voiton seppeleenä.

        Matt. 26:29 Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

        Siellä valtakunnassa vaan ei ole ketään kun lestat on laittanut kaikki saatanalle .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli juomari. Vielä syömärikin . Ja syntisten kanssa seurusteli . Fariseusten puntit tutisee .

        Temppelivuorella on Abrahamin onneton ongelma Ismail haagar orjasta joikaa siellä kieltää Jeesuksen kartalla Israel valtio Arabiassa . Ne syyttää kristittyjä omista synneistään eikö tätä jo tajuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helvetissä vain on jano . Siellä ei saa juotavaa vaikka kieli kuivuu .

        Joku tuossa sanoi ettei taivaassa ole Alkoa, mutta kaikesta päätellen siellä kuitenkin viinaa riittää. Voisiko joku kertoa mistä siellä taivaassa ne viinat oikein hankitaan?


    • Anonyymi

      Sitähän voi aivan loistavasti olla päihteetön ilman mitään uskonhihhulointua. Uskonnot on heikkojen ja mieleltään jälkeenjääneiden puuhasteluja. Vahva ja realiteeteissa elävä ja ymmärtävä ihminen ei tarvitse mitään jumaluuksia ja lahkolaisten höpöjuttuja turvakseen

      • Anonyymi

        Suomi24:ssä on myös ateisti palsta, tervemenoa sinne haasteleemaan. Tällä palstalla keskustellaan vl liikkeestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi24:ssä on myös ateisti palsta, tervemenoa sinne haasteleemaan. Tällä palstalla keskustellaan vl liikkeestä.

        Se on täynnä uskovaisia. :(


      • Ei tarvitse jumaluuksia tai muuta höpöjuttuja, mutta päihteitä sen sijaan varmaan sentään tarvitsee. Miksi pitäisi olla päihteetön?


    • Anonyymi

      Siellähän se Raamatussa seisoo suorin sanoin, että juomarit eivät peri Jumalan valtakuntaa. Ei kannata leikkiä alkoholilla yhtään, ilmankin pärjää vallan mainiosti.

      1Kor. 6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
      1Kor. 6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
      Gal. 5:19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, > Siirry
      Gal. 5:20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
      Gal. 5:21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
      Ef. 5:5 Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella - sillä hän on epäjumalanpalvelija - ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.

      • Anonyymi

        Jeesus on jo taivaassa onneksi . Huh ei voi enää tappaa sitä mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on jo taivaassa onneksi . Huh ei voi enää tappaa sitä mitenkään.

        Miten tämä liittyy mihinkään?

        Jos olet kännissä, niin muista:

        ei juomarit saa periä Jumalan valtakuntaa


      • Anonyymi

        Onnistuu ne ILMEISET lihan teot lestoiltakin.


      • Anonyymi

        Ahnekin palvoo epäjumalia. Voi olla vaikka ruoka raha vaate autot .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tämä liittyy mihinkään?

        Jos olet kännissä, niin muista:

        ei juomarit saa periä Jumalan valtakuntaa

        Musta tuntuu että sinä et peri . Juopot menee ennemmin taivaaseen kuin fariseukset. Uhraa muutama kukko ja esittele omia tekojasi pelastukseksi.


      • Anonyymi

        Edes 5 :5 hyvä kohta SAASTAISELLA . Nimittäin juutalaiset naiset Israel Siinai siionistit on SAASTAISIA joka kuukausi kuukautisten aikaan . Sitten myös synnyksen jälkeen . Joten ikävää mutta kun vielä kieltää Messiaansa ei sitten voi päästä .......saastaiset kun ei peri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tämä liittyy mihinkään?

        Jos olet kännissä, niin muista:

        ei juomarit saa periä Jumalan valtakuntaa

        Ette voi enää uudelleen tappaa Jumalan poikaa .


    • Anonyymi

      Alkoholista on paljon vääriä uskomksia. Olen käyttänyt ja ollut käyttämättä, siksi tiedän mistä puhun. Omalla kohdalla alkoholista on ollut apua. Olen stressaava ja murehtiva tyyppi. Alkoholi ei suinkaan pane päätä sekaisin, tekee vain olon, jossa ei jaksa välittää turhista. Siinä rentoutuu edes hetkeksi. Nyt olen ollut pitkään naukkailematta. Se on minulle helppoa koska en ole riippuvaisuuteen taipuvainen minkään aineen kohdalla, alkoholi on myös maultaan pahaa, sen tekee vielä hurjemmaksi sokeriset sekoituset, joita en pysty hörppäämään ollenkaan.
      Mutta nyt kun en taas käytä, kolesteroli on noussut, lihaskipuja on enemmän ja nukun huonommin stressaamisen seurauksena. On käytössä kaikki rentoutusmenetelmät monipuolisesta liikunnasta musiikin kuunteluun ja rukoilemiseen. Lääkkeitä ei syö. Liika tavoitteellisuus, liika vastuuntunto ja lievä perfektionisti ovat perittyjä ominaisuuksia, joita olen monin keinoin saanut hillityksi, alkoholi on niistä yksi. Olen elämän varrella tupakoinut kriisien tullen ja kun elämä on rauhoittunut, pahe on jäänyt pois. Alkoholin käyttöni ei ole koskaan aiheuttanut harmeja toiselle ihmiselle eikä yhteiskunnalle millään muotoa.

    • Anonyymi

      Jos joku väittää, että hän humalassa ollessaan on Kristuksen Hengen hallinnassa eikä lihansa vallassa, hän rakentaa uskonelämänsä uskottelun ja itsepetoksen varaan.

      Alkoholin vaikutuksen alla ollaan lihan vallassa eikä Pyhän Hengen johdettavina eikä siis voida olla Hänen omiaan (Rm 7:5; 8:8-9, 14)

      • Anonyymi

        "Jos joku väittää, että hän humalassa ollessaan on Kristuksen Hengen hallinnassa eikä lihansa vallassa, hän rakentaa uskonelämänsä uskottelun ja itsepetoksen varaan."


        Sitä ei voi tietää sillä kristus itse käytti runsaasti alkoholia jopa niin että siitä piti laittaa maininta raamattuun tosin Jeesus saattoi tästä juomisesta johtuen syyllistyä itse juuri tuohon mistä kirjoitat olla lihan vallassaitsepetoksessa.

        Näitähän ei voi tietää tiedämme vain että hän joi paljon .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos joku väittää, että hän humalassa ollessaan on Kristuksen Hengen hallinnassa eikä lihansa vallassa, hän rakentaa uskonelämänsä uskottelun ja itsepetoksen varaan."


        Sitä ei voi tietää sillä kristus itse käytti runsaasti alkoholia jopa niin että siitä piti laittaa maininta raamattuun tosin Jeesus saattoi tästä juomisesta johtuen syyllistyä itse juuri tuohon mistä kirjoitat olla lihan vallassaitsepetoksessa.

        Näitähän ei voi tietää tiedämme vain että hän joi paljon .

        Jeesuksen aikaan viiniä valmistettiin, jotta juoma säilyi käyttökelpoisena lämpimissä olosuhteissa. Alkoholiprosentti oli viineissä 5% luokkaa. Voidaan ehkä verrata siihen, että Jeesus joisi kotikaljaa lounaalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen aikaan viiniä valmistettiin, jotta juoma säilyi käyttökelpoisena lämpimissä olosuhteissa. Alkoholiprosentti oli viineissä 5% luokkaa. Voidaan ehkä verrata siihen, että Jeesus joisi kotikaljaa lounaalla.

        Kiitos ei sinun "kotikaljallesi" joka on olutta vahvempaa josta minäkin otan kännin joskus.

        Jos lounaalla ottaa ottaa ruokajuoman siitä tuskin ihmiset sanovat ketään juomariksi mutta kun vetää perseet niin siitä saa jo juomarin maineen helposti


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen aikaan viiniä valmistettiin, jotta juoma säilyi käyttökelpoisena lämpimissä olosuhteissa. Alkoholiprosentti oli viineissä 5% luokkaa. Voidaan ehkä verrata siihen, että Jeesus joisi kotikaljaa lounaalla.

        5-prosenttinen viini ei todellakaan säily, jos saa yhtään ilmaa. Vesi piti sekoittaa viiniin juuri ennen juomisaktia, jos haluttiin laihaa viiniä. Tai sitten juoda vasta valmistunut laiha viini nopeasti porukalla pois.


      • Anonyymi

        Lihan vallassa sitä lapsiakin tehdään ja ahmitaan perunasoppaa.


      • Anonyymi

        Itseasiassa Jeesusta haukuttiin juopoksi juomariksi ollessaan maan päällä no oliko hän Jumalan hengessä vai ei syödessään ja juodessaan. Jeesus puhui rakkaudesta onko teillä rakkautta ???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen aikaan viiniä valmistettiin, jotta juoma säilyi käyttökelpoisena lämpimissä olosuhteissa. Alkoholiprosentti oli viineissä 5% luokkaa. Voidaan ehkä verrata siihen, että Jeesus joisi kotikaljaa lounaalla.

        Ei juonut kotikaljaa, ainoastaan viiniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos ei sinun "kotikaljallesi" joka on olutta vahvempaa josta minäkin otan kännin joskus.

        Jos lounaalla ottaa ottaa ruokajuoman siitä tuskin ihmiset sanovat ketään juomariksi mutta kun vetää perseet niin siitä saa jo juomarin maineen helposti

        Mites Matti Nykänen sanoi,?


      • Anonyymi

        Kundaliinihindubudha hallelujaa budhamunkit vartioi manalaa . Nirvanassa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos joku väittää, että hän humalassa ollessaan on Kristuksen Hengen hallinnassa eikä lihansa vallassa, hän rakentaa uskonelämänsä uskottelun ja itsepetoksen varaan."


        Sitä ei voi tietää sillä kristus itse käytti runsaasti alkoholia jopa niin että siitä piti laittaa maininta raamattuun tosin Jeesus saattoi tästä juomisesta johtuen syyllistyä itse juuri tuohon mistä kirjoitat olla lihan vallassaitsepetoksessa.

        Näitähän ei voi tietää tiedämme vain että hän joi paljon .

        MINKÄ HENGEN VALLASSA JEESUS JOI VIINIÄ ATERIOILLA. Sanotteko Jeesuksen henkeäkin saatanaksi.


    • Anonyymi

      1. kirje tessalonikalaisille

      5
      Te kaikki olette valon ja päivän lapsia. Me emme kuulu yölle emmekä pimeydelle.

      6
      Emme siis saa nukkua niin kuin muut, vaan meidän on valvottava ja pysyttävä raittiina.

      7
      Ne, jotka nukkuvat, nukkuvat yöllä; ne, jotka juovat, ovat juovuksissa yöllä.

      8
      Mutta meidän, jotka kuulumme päivälle, on pysyttävä raittiina: meidän on pukeuduttava uskon ja rakkauden haarniskaan ja otettava kypäräksemme pelastuksen toivo.

      9
      Jumala ei ole tarkoittanut, että saisimme osaksemme vihan vaan että pelastuisimme Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.

      • Anonyymi

        Jeesus ei noudattanut tätä. Muutti omissa häissäänkin veden viiniksi.


      • Anonyymi

        Tarkoittaa uskon Jeesuksen uskon raittiutta eikä viiniä tai ruokaa .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei noudattanut tätä. Muutti omissa häissäänkin veden viiniksi.

        Ei Jeesus koskaan mennyt naimisiin, vaan Hän serkkunsa Kaanaassa meni ja siellä käytti myös itse.


      • Anonyymi

        Tiedätkö mitä raittius tarkoittaa hengellisesti . Te puhutte maallisista yöt päivät ulkoisista asioista säännöistä teillä ei ole mitään hengellistä näissä syntisaatana jutuissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaa uskon Jeesuksen uskon raittiutta eikä viiniä tai ruokaa .

        Teille ei aukea mikään.


    • Anonyymi

      Kun stressiin, huolestumiseen ja murehtimiseen naukkailee alkoholia, ei totisesti ole missään lihan vallassa jos sillä seksiä tarkoitetaan. Ei tule edes mieleen tippaakaan. Mien ihmeessä tähän alkoholi-asiaankin sai sekoitetuksi lihan himon, seksuaalisuus on ihan liikaa esillä tänä aikana.
      kirjoitti 07.05.2021 09:36

      • Anonyymi

        Ei mulla ainakaan ole murheita,kun on yksin äijät ne murheet tuo,siksi sinkkuus ihanaa.kukaan ei määrää mitään.


    • Anonyymi

      Jeesuksesta ihmiset sanoivat seuraavaa:


      Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja ihmiset sanovat: ’Mikä syömäri ja juomari, publikaanien ja muiden syntisten ystävä!’

      Raamattu sanoi Jeesuksen kyseisestä elämäntavasta seuraavaa:


      23:21 Sillä juomari ja syömäri köyhtyy, ja unteluus puettaa ryysyihin.

      • Anonyymi

        Tässä pätkä, mistä puhut. Siitä käy ilmi, että kyseessä oli panettelupuheen malliesimerkki:

        Matt 11

        16
        Mihin minä vertaisin tätä sukupolvea? Se on kuin torilla istuvat lapset, jotka huutavat toisilleen:
        17
        ’Me soitimme teille huilua, mutta te ette tanssineet, me pidimme valittajaisia, mutta te ette itkeneet mukana.’
        18
        Johannes tuli, hän ei syö eikä juo, ja ihmiset sanovat: ’Hänessä on paha henki.’
        19
        Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja ihmiset sanovat: ’Mikä syömäri ja juomari, publikaanien ja muiden syntisten ystävä!’ Mutta Viisauden teoista Viisaus tunnetaan!


      • Missähän jae lienee Raamatussa, älä pane heittoja, vaan faktaa.


      • Anonyymi

        Siis eikö se bobom järven murhaaja ollut porukan sisäpuolinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä pätkä, mistä puhut. Siitä käy ilmi, että kyseessä oli panettelupuheen malliesimerkki:

        Matt 11

        16
        Mihin minä vertaisin tätä sukupolvea? Se on kuin torilla istuvat lapset, jotka huutavat toisilleen:
        17
        ’Me soitimme teille huilua, mutta te ette tanssineet, me pidimme valittajaisia, mutta te ette itkeneet mukana.’
        18
        Johannes tuli, hän ei syö eikä juo, ja ihmiset sanovat: ’Hänessä on paha henki.’
        19
        Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja ihmiset sanovat: ’Mikä syömäri ja juomari, publikaanien ja muiden syntisten ystävä!’ Mutta Viisauden teoista Viisaus tunnetaan!

        Johtuisiko siitä että Johannes oli absolusti ja jeesus juomari


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtuisiko siitä että Johannes oli absolusti ja jeesus juomari

        Älä käytä valtaasi väärin! Unohdat mikä valta on Jumalalla.Joten älä puhu jeesus ymm.esitäen uskovaista tällä ja tietäjä.Ota ensin rikka omasta silmästäsi,enenkuin alat otta toisten silmästä!


      • Anonyymi

        Jeesus oli juomari sitten vedät tähän ajalta ennen Jeesusta kohdan juomari köyhtyy . Täyskahjoja saatanalle laittajia koko porukka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä pätkä, mistä puhut. Siitä käy ilmi, että kyseessä oli panettelupuheen malliesimerkki:

        Matt 11

        16
        Mihin minä vertaisin tätä sukupolvea? Se on kuin torilla istuvat lapset, jotka huutavat toisilleen:
        17
        ’Me soitimme teille huilua, mutta te ette tanssineet, me pidimme valittajaisia, mutta te ette itkeneet mukana.’
        18
        Johannes tuli, hän ei syö eikä juo, ja ihmiset sanovat: ’Hänessä on paha henki.’
        19
        Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja ihmiset sanovat: ’Mikä syömäri ja juomari, publikaanien ja muiden syntisten ystävä!’ Mutta Viisauden teoista Viisaus tunnetaan!

        Tää viisaus veto tähän tulee Egyptin jumalttaresta Sofiasta eikä Raamatusta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtuisiko siitä että Johannes oli absolusti ja jeesus juomari

        Näin . Köyhtyikö Jeesus juodessaan ja syödessään Mooseksen mukaisesti ???


    • >>Vai niin. Mitä mieltä olet alkoholin aiheuttamista ongelmista?>>

      Ihmisviisautta.

      • Anonyymi

        Ihmisviisautta? Se on faktaa.


      • Anonyymi

        Onko Jeesuksessa nyt kyse maallisista ja viinasta ???? Te ristiin naulitsitte Jeesuksen.


    • Anonyymi

      Saa uskovainekin juuva alkoholia, kunhan tekkee sen piilossa.
      Teeveetäkin saa kattoa sallaa. Julkisesti sitä ei saa myöntää tekevänsä. Nikotiinitonta meijjän uskovaisten elämä ei oo koskaan ollukkaa.

      • Anonyymi

        saapihan sitä hommoillakkin jos ei jää kiinni


      • Anonyymi

        Sitäpä me emme tiedä mitä kaikkea taivaan isäkin on meiltä salassa tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saapihan sitä hommoillakkin jos ei jää kiinni

        Jumala on kaikkitietävä ja kaikkinäkevä. On aivan turha yrittää piiloutua Jumalalta.

        Jos teet syntiä ihmisiltä piilossa, teet aivan yhtä lailla syntiä kuin tekisit sen julkisesti. Jumalan sana tuomitsee, eivät ihmiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on kaikkitietävä ja kaikkinäkevä. On aivan turha yrittää piiloutua Jumalalta.

        Jos teet syntiä ihmisiltä piilossa, teet aivan yhtä lailla syntiä kuin tekisit sen julkisesti. Jumalan sana tuomitsee, eivät ihmiset.

        "Jumala on kaikkitietävä ja kaikkinäkevä. On aivan turha yrittää piiloutua Jumalalta."


        Ei tässä jumalalta kukaan yritäkään piiloutua vaan siltä suuremmalta pahalta uskosisarilta ja veljiltä sekä lahkon vanemmistolta .

        Jumalan kanssa pärjää aina mutta nuo muut ovatkin sitten vähän toinen juttu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on kaikkitietävä ja kaikkinäkevä. On aivan turha yrittää piiloutua Jumalalta.

        Jos teet syntiä ihmisiltä piilossa, teet aivan yhtä lailla syntiä kuin tekisit sen julkisesti. Jumalan sana tuomitsee, eivät ihmiset.

        "Jumala on kaikkitietävä"
        Miks Jumala kuiteski kysy Jobin kirjassa saatanalta mistäs sinä tulet?
        Tuo on vaan yks esimerki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saapihan sitä hommoillakkin jos ei jää kiinni

        saa saa. ja pittääkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala on kaikkitietävä ja kaikkinäkevä. On aivan turha yrittää piiloutua Jumalalta."


        Ei tässä jumalalta kukaan yritäkään piiloutua vaan siltä suuremmalta pahalta uskosisarilta ja veljiltä sekä lahkon vanemmistolta .

        Jumalan kanssa pärjää aina mutta nuo muut ovatkin sitten vähän toinen juttu

        Tiedoksi, että Jumala ei katso homostelua hyvällä, vaikka tekisit sen piilossa. Sori, mutta näin se vaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saa saa. ja pittääkin

        Raamatun mukaan ei saa. Omilla säännöillä saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala on kaikkitietävä"
        Miks Jumala kuiteski kysy Jobin kirjassa saatanalta mistäs sinä tulet?
        Tuo on vaan yks esimerki.

        Kysyi se aatamiltakin missä piileksit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedoksi, että Jumala ei katso homostelua hyvällä, vaikka tekisit sen piilossa. Sori, mutta näin se vaan on.

        Eikö Päivi Räsänenkin ole samaa mieltä tässä asiassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedoksi, että Jumala ei katso homostelua hyvällä, vaikka tekisit sen piilossa. Sori, mutta näin se vaan on.

        Kai se jumala kuitenkin heterohuoruutta katsoo hyvällä?
        Raamatun mukaan jumala itse teki huorin yhtyessään Mariaan, Joosefille varattuun naiseen.
        Se kai selittää sen, miksi niin moni VL- perheenisä käy vieraissa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai se jumala kuitenkin heterohuoruutta katsoo hyvällä?
        Raamatun mukaan jumala itse teki huorin yhtyessään Mariaan, Joosefille varattuun naiseen.
        Se kai selittää sen, miksi niin moni VL- perheenisä käy vieraissa...

        1Kor. 6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
        1Kor. 6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1Kor. 6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
        1Kor. 6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

        Kai ahneet VL-remppayrittäjät sentään perii jumalan valtakunnan?
        Ja kaikki ne monet VL-aviomiehet, joilla on salasuhde vieraaseen naiseen...
        SRK:ta epäjumalana palvovista en tiedä. Tuskin pääsevat daewaaaseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyi se aatamiltakin missä piileksit.

        Taisi se kainiltakin kysyä missä veljes Aabel on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai ahneet VL-remppayrittäjät sentään perii jumalan valtakunnan?
        Ja kaikki ne monet VL-aviomiehet, joilla on salasuhde vieraaseen naiseen...
        SRK:ta epäjumalana palvovista en tiedä. Tuskin pääsevat daewaaaseen

        Ahneet eivät peri Raamatun mukaan, tuossahan se lukee selkeästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai ahneet VL-remppayrittäjät sentään perii jumalan valtakunnan?
        Ja kaikki ne monet VL-aviomiehet, joilla on salasuhde vieraaseen naiseen...
        SRK:ta epäjumalana palvovista en tiedä. Tuskin pääsevat daewaaaseen

        Mahtava paikka se taivas! Siellä on monen monta sukulaislastaan hyväksikäyttänyttä VL-ukkoa. Taivaspaikka aukesi heille, kun älysivät nostaa kättä anteeksipyynnön merkiksi.
        Tosi kätevää! Sillä kädennostolla on kuitattu kaikki hyväksikäyttösynnit yms.
        Sen sijaan se katkeroitunut ja pahasti traumatisoitunut hyväksikäytön uhri ei pääse taivaaseen, koska ei pysty antamaan anteeksi, saati unohtamaan kokemaansa vääryyttä.

        Tosi hauska paikka se taivas kyllä!
        Siellä on ahneita remppakauppiaita, hyväksikäyttäjiä, hoitokokoustajia, kavaltajia, huorintekijöitä yms.
        Puistattavaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtava paikka se taivas! Siellä on monen monta sukulaislastaan hyväksikäyttänyttä VL-ukkoa. Taivaspaikka aukesi heille, kun älysivät nostaa kättä anteeksipyynnön merkiksi.
        Tosi kätevää! Sillä kädennostolla on kuitattu kaikki hyväksikäyttösynnit yms.
        Sen sijaan se katkeroitunut ja pahasti traumatisoitunut hyväksikäytön uhri ei pääse taivaaseen, koska ei pysty antamaan anteeksi, saati unohtamaan kokemaansa vääryyttä.

        Tosi hauska paikka se taivas kyllä!
        Siellä on ahneita remppakauppiaita, hyväksikäyttäjiä, hoitokokoustajia, kavaltajia, huorintekijöitä yms.
        Puistattavaa!

        1Kor. 6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
        1Kor. 6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1Kor. 6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
        1Kor. 6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

        Väärintekijälle, huorintekijälle, varkaalle, ahneelle, epäjumalanpalvelijalle, aviorikkojalle ja hekumoitsijalle taivaspaikan lunastamiseen riittää se, että elämänsä viimeisten sekuntien aikana nostaa kättä pystyyn, ja pyytää syntien anteeksi antoa.
        Hauskaa : =D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärintekijälle, huorintekijälle, varkaalle, ahneelle, epäjumalanpalvelijalle, aviorikkojalle ja hekumoitsijalle taivaspaikan lunastamiseen riittää se, että elämänsä viimeisten sekuntien aikana nostaa kättä pystyyn, ja pyytää syntien anteeksi antoa.
        Hauskaa : =D

        Jeesuksen kanssa viereisellä ristillä roikkunut rikollinen sai myös synnit anteeksi viime hetkellä. On se Jumalan armo ihmeellinen.

        Mutta pelkkä käden nosto ei auta, pitää olla oikea katumus. Ja sehän ei ole varmaa, että oikeaa katumusta tulee edes viime hetkillä. Ja toisaalta ihmisen elämä voi loppua myös hyvin äkisti, että ei edes ehdi katua.

        Kannattaa siksi katua ja tehdä parannus heti kun mahdollista.


      • Anonyymi

        Lestat on suviseuroineen kyllä TV ja netissä sekä täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on kaikkitietävä ja kaikkinäkevä. On aivan turha yrittää piiloutua Jumalalta.

        Jos teet syntiä ihmisiltä piilossa, teet aivan yhtä lailla syntiä kuin tekisit sen julkisesti. Jumalan sana tuomitsee, eivät ihmiset.

        Kaikki ihmiset on luotu . Noita juttuja viette opettaa noille kaapujen alla varastettua tavaraa kuljettajille että kyllä jumala näkee ne vastetut tavarat teidän hameissa . Myös pornovideot mitä teette näkee koko maapallo vaikka mikä olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedoksi, että Jumala ei katso homostelua hyvällä, vaikka tekisit sen piilossa. Sori, mutta näin se vaan on.

        Sekään ei ole lestojen ongelma mitä homot tekee tai miten jumala katsoo mitäkin. Kyllä Jumala on pitävä huolen heikoista huonoista ja kurjista .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahneet eivät peri Raamatun mukaan, tuossahan se lukee selkeästi.

        Ahneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1Kor. 6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
        1Kor. 6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

        Lestat laittaa saatanalle musiikin kuuntelusta ja kynsilakasta mutta ei asuntoautosta tai uudesta autosta kuten tiedätte miehen korut sallitaan .


    • Anonyymi

      Viina on viisasten juoma ja siks juon että tyhmille ei jäisi mutta ei se kuulkaa toi viina juomalla lopu vaan lisääntyy.

      • Anonyymi

        Radio dei on Ortodoksikirkon kristillinen juutalainen kanava 🔯niilläkin on viinabaari Espalla .


      • Anonyymi

        VIINA!onhan sitä muutakin juomaa alkolla,VIINA ON VAHVAA,EI KAIKKI JUO VIINAA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VIINA!onhan sitä muutakin juomaa alkolla,VIINA ON VAHVAA,EI KAIKKI JUO VIINAA!

        Voihan sitä viinaa lantrata.
        Mulle ei kalja kovin pitkään maittanut ja en ymmärrä miten jotkut voi illassa kitata pelkkää kaljaa jopa 15-20tölkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä viinaa lantrata.
        Mulle ei kalja kovin pitkään maittanut ja en ymmärrä miten jotkut voi illassa kitata pelkkää kaljaa jopa 15-20tölkkiä.

        Kieltämättä vähän nihkeää pelkän kaljan kittaaminen jos känniin aikoo päästä. Viinaa kannattaa lantrata esim mehun sekaan niin menee hyvillä mielin kurkusta alas ja kolisee kuitenkin.


    • Anonyymi

      Humalani, humalani miksi minut hylkäsit?!


      Ms X

      • Anonyymi

        Oletko juonut niin paljon että et tule enää humalaan?


    • Anonyymi

      Eräs naispuolinen piispa käytti alkoholipitoisia juomia enemmän kuin Luther aikoinaan.

      • Anonyymi

        Oli varmaan ortodoksikirkosta .


      • Anonyymi

        Muslimit sekoilee jo kaikissa netti jutuissa TV sarjoissa eikä erota mikä on heidän uskonto mikä muiden .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli varmaan ortodoksikirkosta .

        Hellarit juo myös viinaa ja huumeita . Vaparitkin. Sekä kännit että vähän molempia .


    • Anonyymi

      Aikuiset juo Alkoa joku vähän joku paljon . Jotkut tupakoi jotkut ei . Hyvä saada juniin tupakkavaunut . Savu haittaa mutta on tuulettimet. Laupias samarialainen tuskin alkoi autettavaansa kirota ja tuomita päinvastoin alkoi auttaa . Juopot huorat menee ennemmin taivaaseen kuin fariseukset .

      • Anonyymi

        Sanoi Jeesus.


      • Anonyymi

        Juopot HUORAT? kuka on HUORA??KUKA JUOPPO PUKKI?HUORITTELU ON TOSI ALAARVOISTA MUSTAMAALIMISTA VAIN!


      • Anonyymi

        Raamattu mainitsee esittämästäsi hahmosta deuraavaa:

        1Kor. 6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
        1Kor. 6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.


    • Anonyymi

      En kuulu mihinkään lahkoon.En mihinkään kirkkoon.En tupakoi en kapakoi en käytä alkoholia,monen muun kaltaseni lailla!

      • Anonyymi

        Se on hyvä asia että et tupakoi etkä kapakoi. Mutta parannuksen suosittelen tekemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hyvä asia että et tupakoi etkä kapakoi. Mutta parannuksen suosittelen tekemään.

        Jokaisella on hyvä olla oma koti!eikä RIESANA OLLA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella on hyvä olla oma koti!eikä RIESANA OLLA!

        Ööö, joo miin on. Mutta miten se tähän liittyy?


    • Anonyymi

      Lapsukaisetkin dokaa nykyisin,keskittykää niihin HETI.

    • Anonyymi

      Tosiuskovainen ei käy ehtoollisella, jos viiniä on tarjolla. Vain silloin kuin viinin sijasta on mehua.

      • Anonyymi

        Perustele.


    • Anonyymi

      Jos on kiva hyvä,mitä tänne vingut?

      • Anonyymi

        Kakarat vinkuu kymenlaaksossa


      • Anonyymi

        KAKARAT HOITOON DOKAAMASTA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KAKARAT HOITOON DOKAAMASTA!

        Onko näillä mopon vinguttajilla ,jokin psyyke sairaus?Ylipainoiset äijät samaa kastia.


    • Anonyymi

      Saako 1 ihminen suuren tunnekuohunnanaloittaja?

      • Anonyymi

        Mielestäni kyllä.


    • Anonyymi

      Kannattaa alkaa VL-papiksi. Silloin saa juoda viiniä ihan luvan kanssa!
      Papit nimittäin juovat sakastissa kaiken ehtoolliselta yli jääneen viinin.
      Pyhitettyä viiniä (jeesuksen verta) ei saa kaataa viemäriin. Siksi kirkonmenojen jälkeen sakastissa suut napsuu...

      • Anonyymi

        Kaikkien kannattaa alkaa piispaksi ja vaikka kardinaaliksikin ja juoda viiniä ja kahvia,mitä ei saa juoda joka uskossa.Vellut saavat siis tehdä kaikkea ja salaa vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien kannattaa alkaa piispaksi ja vaikka kardinaaliksikin ja juoda viiniä ja kahvia,mitä ei saa juoda joka uskossa.Vellut saavat siis tehdä kaikkea ja salaa vai?

        Mitä viiniä saa juoda vapaasti?


    • Olisiko esim pilven poltto sitten ennemmin sinun juttusi? Lienee hiisaaminen ainakin kalsarikänniä parempi vaihtoehto. Muutenkin olisi varmaan kaikin puolin paljon harmittomampaa touhua jos kerran sinulla lähtee ryyppääminen noin pahasti lapasesta että siinä lapsesi kärsivät ja perhe hajoaa sekä kaiken kukkuraksi istut vielä linnassakin.

    • Anonyymi

      Viina kaunistaa mutta maksa ei kestä niin paljon kun naama vaatii.

    • Anonyymi

      Jeesus muutti veden viiniksi. Kristityt (myös VL-lahkolaiset) muuttavat viinin jeesuksen vereksi. Se on ihmeteko se.
      Miksi SPR ei ole älynnyt käyttää tätä samaa metodia? Verenluovuttajille ei enää olisi tarvetta. Kaikki voittaisi!

      Jeesus ruokki muutamalla hassulla kalalla kokonaisen väkijoukon.
      Kristityt( myös VL-lahkolaiset) taas muuttavat vehnäjauhoista tehdyn läpyskän, öylätiksikin kutsun kikkareen jeesuksen lihaksi.
      Aika huisia, jotten sanos!

    • Anonyymi

      Kylläpä tällä palstalla pyörii paljon juoppoja, joiden pitää alkoholin käyttöä perustella hyväksi tavaks. Ja ja vielä yrittävät tyrkyttää alkoholia kunnollisille perheen isille ja äideille.

      • Anonyymi

        Kurkkaa uutiskanaville!Mitä siellä on?NO AVITAN .SOTAA,KORONAKUOLEMIA SUURESTI.TAPPOJA .RAISKAUKSIA .YM


      • Anonyymi

        "Kylläpä tällä palstalla pyörii paljon juoppoja, joiden pitää alkoholin käyttöä perustella hyväksi tavaks. "

        Tuo on totta minäkin olen alkoholisti ja ajattelin aikani kuluksi raamattua opiskella mutta mutta pakko sekin oli läväyttää kiinni niin että pysyy tuollainen juoppojen ohjekirja "juo murheeseen" juuri siihen asiaan neuvotaan juomaan mistä alkoholismini aikoinaan alkoi.







        4. Moos. 14:26 "... ja osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi."
        Joh. 2:1-11
        1. Tim. 5:23 "Älä enää juo vain vettä, vaan käytä vähän viiniä vatsasi tähden ja usein uudistuvien vaivojesi vuoksi."
        San. 31:6 "Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille."
        San. 31:7 "Sellainen juokoon ja unhottakoon köyhyytensä älköönkä enää vaivaansa muistelko."


    • Anonyymi

      Ihan ei tältä näytä. ainakaan jos seuraa perussuomalaisia.

      • Anonyymi

        Miten persut tähän liittyy?


    • Anonyymi

      Julkkislaestadiolaisetko ei kykene keksimään kuinka lainattomaksi ihminen pääsee ikinä?

      • Anonyymi

        Lainattomaksi?

        En oikein ymmärrä teidän ajatuksen juoksuanne, arvon kommentoija. Miten lainattomuus liittyy lestadiolaisuuteen?

        Kyllä lestadiolaiset hyvinkin tavallisesti ottavat asuntolainaa ja rohkeimmat jopa asuntolainaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainattomaksi?

        En oikein ymmärrä teidän ajatuksen juoksuanne, arvon kommentoija. Miten lainattomuus liittyy lestadiolaisuuteen?

        Kyllä lestadiolaiset hyvinkin tavallisesti ottavat asuntolainaa ja rohkeimmat jopa asuntolainaa.

        Tarkoitin:

        rohkeimmat jopa autolainaa.


    • Ei alkoholin nauttiminen syntiä ole, mutta humalassa tehdyt temput voivat olla.
      Nooa kun joi viiniä, hän juopui ja makasi alasti majassansa. Kannattaa noudattaa kiinalaisen Kungfutsen ohjeita: Viinin nauttimista eivät ohja mitkään ehdottomat säännöt, mutta älä koskaan juo niin paljon, että tulet juovuksiin.
      Kuten ketjussa jo sanotaan, viini mainitaan Raamatussa monessa kohdassa myönteisesti ja tekihän myös Jeesus vedestä viintä niin, että se kaikille riitti.

      Egyptiläiset osasivat valmistaa viiniä neljännellä vuosituhannella eKr. Käynyt rypälemehu lienee ollut yläluokalle varattu nautintoaine.
      Kreikalla oli antiikin ajalla rikas viinikulttuuri.
      Rooman valtakunnan tuhon jälkeen viinikulttuuria vaalivat ja kehittivät sydänkeskiajalla kirkonmiehet. Luostariveljet näkivät paljon vaivaa rakkaiden viinitarhojensa tähden.
      Valamon luostarissa Heinävedellä tehdään viinejä, olen sieltä ostanut, ja hyviä ovat.
      Nyt ovat myös alkaneet tislata ja kypsyttää Whiskyä. Kai he maistavat sitä itsekin, ja käyvät yökylässä läheisessä Lintulan luostarissa. Eihän sekaan ole Raamatun vastaista.
      Kotikuntani historia kertoo, että kirkonmiehet perustivat kapakoita kirkon läheisyyteen. Hiukan sai juopua, mutta häiriköinnistä sakotettiin.
      Luokittelen itseni uskovaiseksi, mutta kyllä alkoholia nautin, tosin maltillisesti.

    • Anonyymi

      Uskovaisen elämä on alkoholitonta
      Anonyymi
      06.05.2021 12:01

      On hienoa elää ilman alkoholia.

      Kyllä jokainen voi varmasti yhtyä siihen, että alkoholiton elämä säästää monelta pahalta ja suojelee ihmistä pysymään uskon tiellä.

      Alkoholi aiheutta niin paljon pahaa ihan tavallisten ihmisten elämässä, että se on ihan uskomatonta. Niin paljon lasten kärsimystä, rikkonaisia perheitä, syrjäytymistä, rikollisuutta, taloudellisia vaikeuksia.

      Vankiloissa istuvista 70% kärsii alkoholiongelmista.

      Aviopuolisoiden pettäminen tapahtuu usein kännissä.

      Alkoholi aiheuttaa valtavat kustannukset yhteiskunnalle, erilaisten sairauksien muodossa. Alkoholiperäisiin tauteihin ja alkoholimyrkytykseen menehtyy noin 1700 henkeä vuosittain. Tänäänkin kuolee alkoholin aiheuttamiin sairauksiin kuolee 4-5 henkeä!

      Puretaan asiaa,olet Lahkolainen jossa vanhat jäärät jopa Lapin korvista määrää alkoholista.
      Koska lestadioaisuusliike oli alkuperäisesti raittius liike Lapin juoppja vastaan jota Lars Levi laestadius ja seuranaan nainen kierisvät torpasta torppaan kertoen.
      Kuitenkaan he eivät osannet lukea Raamattua,että Jesus Kristus loi veden viiniksi.
      Ehtoolinen,siellä on viiniä..
      Paljon puhut totta,että alkoholi tekee pahaa.
      Viina on viisasten juoma sanotaan mutta nyt on huumeetkin.
      Puhun myös sinulle,lahkojen toiminnasta esim.vanhoillis lestaadio.
      Minun ystäväni isä joutui hoitokokouseen ja Vl.n äijät yritti parantaan:))
      Sekosi entistä enemmän ?
      Rupesi juomaan viinaa ja naistakin teki mieli..
      Mitä te lestit teette hoitokokousella,etä ihminen (hän vl)
      menee pahemmaksi,teidän sairaan hoitokouksella?
      Miksi rikottte ja hajoittatte ihmisen mielen sairaassa seurakunnassa?

      En tiedä,kumpi on pahempaa.alkoholi vai hoitokokous lestaadio?
      R.I.P hänelle !

    • Anonyymi

      Suviseuroilla kyllä moni juo.
      Korsut häviää paikallisista kaupoista.
      En valehtele,kun tiedän. Olen nähnyt ko.paikalla.

      • Anonyymi

        Suviseuroihin osallistuu paljon muitakin kuin vanhoillislestadiolaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suviseuroihin osallistuu paljon muitakin kuin vanhoillislestadiolaisia.

        Kyä näi o!

        Suviseuroloilla kokoontuu myös monia eli sangen useita remonttialan yrittäjiä.


    • Anonyymi

      Pitäis olla alkoholitonta, mutta kokemukseni mukaan näin ei kuitenkaan aina ole. Isäni on nauttinu "salakaljat" koko elämäni ajan. Tämä on ollut vaiettu salaisuus, vaikka moni tästä tiesi. Myöhemmin olen huomannut, että näitä "salakaljoja" nautitaan muissakin perheissä. Myös nuoriso toisinaan "salakaljoittelee". Julkinen opetus tosin on sitä, ettei uskovainen juo. On surullista, että moni ei noudata tätä rakkaudenneuvoa. Viime aikoina pikemminkin yhä useampi meikäläinen saattaa silloin tällöin korkata "yhdet". Ei kannattais!

      • Anonyymi

        Niin, en tiedä onko se sitten varsinaisesti uskon este jos saunakaljan ottaa, mutta kannattaisi kyllä armoneuvoa noudattaa ja jättää alkoholi kokonaan välistä. Se on paras valinta.

        Ei se kaljan juominen niin tärkeä asia voi olla, että kannattaisi alkaa kokeilemaan. Ilmankin pärjää mainiosti.

        Minä en ole törmännyt elämäni aikana "salakaljoittelijoihin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, en tiedä onko se sitten varsinaisesti uskon este jos saunakaljan ottaa, mutta kannattaisi kyllä armoneuvoa noudattaa ja jättää alkoholi kokonaan välistä. Se on paras valinta.

        Ei se kaljan juominen niin tärkeä asia voi olla, että kannattaisi alkaa kokeilemaan. Ilmankin pärjää mainiosti.

        Minä en ole törmännyt elämäni aikana "salakaljoittelijoihin".

        Mulla se lähti siittä kun yksissä juhlissa maistoin kotikaljaa ni rupes tekeen mieli vahvempaa ja ei mennyt kauaa kun ei keski oltkaan riittänyt ni kohta rupes aukeen myös alkon ovet.


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä kanssasi. Kiitos hyvästä kirjoituksesta.

    • Olen eri mieltä kanssasi. Kiitos hyvästä kirjoituksesta.

      • Anonyymi

        Hei,

        mistä kohdasta olet eri mieltä vai oletko eri mieltä kaikista kohdista?

        Eikö alkoholi aiheuta mielestäsi ongelmia yhteiskunnalle?

        Ystävällisesti, aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei,

        mistä kohdasta olet eri mieltä vai oletko eri mieltä kaikista kohdista?

        Eikö alkoholi aiheuta mielestäsi ongelmia yhteiskunnalle?

        Ystävällisesti, aloittaja

        Hihhulit (mukaan lukien vellut) ovat ongelma yhteiskunnalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihhulit (mukaan lukien vellut) ovat ongelma yhteiskunnalle

        Hei,

        tämä viestisi ei oikeastaan vastannut kysymykseen, mistä aloituksen kohdasta edellä mainitun viestin kirjoittaja oli eri mieltä? Siitähän nyt oli kyse.

        Lisäksi kommenttisi kaipaisi mielestäni hieman perusteluja.

        Minun mielestäni on erittäin hyvä asia, että yhteiskunnassa on uskonnollisesti ajattelevia ihmisiä. Yleensä he ovat hyvinkin yhteiskuntakelpoisia kansalaisia, jotka maksavat veroja ja synnyttävät yhteiskunnan kipeästi tarvitsemia uusia veronmaksajia ja työntekijöitä.

        Oma kokemukseni on, että uskonnolliset ihmiset he yleisesti ottaen pyrkivät toimimaan varsin rehellisesti ja isänmaallisesti. Minulla on kokemuksia usean uskonnollisen liikkeen ihmisistä ja oikeastaan kaikista on vain hyviä kokemuksia.

        En siis valitettavasti voi yhtyä mielipiteeseenne vaan päinvastoin, olen täysin toista mieltä.

        Ystävällisesti, aloittaja


    • >>Tosiuskovainen ei käy ehtoollisella, jos viiniä on tarjolla. Vain silloin kuin viinin sijasta on mehua.>>

      Sellainen joka kuvittelee olevansa jotenkin hurskaampi.

    • Anonyymi

      Suomessa voimassa oleva lainsäädäntö, jolle myös lestadiolaisuus on alisteinen, on seuraava:

      Voitte juoda vapaasti alkoholia, kaljaa, viiniä, polttaa tupakkaa, nussia ja nuuskata niin paljon kuin teitä itseänne huvittaa. Minkäänasteinen uskonto, uskonlahko tai SRK-lahkon hokkus-pokkus poppamies ei ole sinun oman elämäsi nautintoasioissasi korkeampi kuin sinun oma vapaa tahtosi.

      Alkoholin juonti, alastomuus, nussiminen, nuuskaaminen, tupakointi, ylensyönti, yms. eivät siis ole lähtökohtaisesti Suomen voimassa olevan lainsäädännön mukaan lestadiolaisilta kiellettyä. SRK ei myöskään omaa minkäänlaista juridista oikeutta kieltää sinulta näitä edellä mainittuja nautinnon lähteitä.

      Minkään nautinnollisen aineen käyttäminen tai seksuaalisuudesta ja alastomuudesta nauttiminen ei tule myöskään viemään lestadiolaisia tai ei-lestadiolaisia kuoleman jälkeiseen taivaaseen saati helvettiin, ja tästä ihmiskunnalla on käytössään 100% pätevä tieteellinen näyttö.

      • Anonyymi

        "tästä ihmiskunnalla on käytössään 100% pätevä tieteellinen näyttö"

        Laitatko linkin tutkimustuloksiin, kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tästä ihmiskunnalla on käytössään 100% pätevä tieteellinen näyttö"

        Laitatko linkin tutkimustuloksiin, kiitos.

        Riittääkö ala-asteen biologian kirja? Siinä kerrotaan jokaisen ihmisen olevan ihmisnisäkäs eli eläin. Tieteellinen todistelu kuuluu suunnilleen näin:

        "Ihminen (Homo sapiens) on ainoa nykyisin elossa oleva ihmisten (Homo) sukuun kuuluva nisäkäs. Ihminen kuuluu kädellisten (Primates) lahkon isojen ihmisapinoiden (Hominidae) heimoon ja on nykyisin elävistä kädellisistä laajimmalle levinnyt ja runsaslukuisin eläinlaji. Ihmisiä on maapallolla n. 8 miljardia."

        Jokainen lestadiolainen on tieteellisen kategoroinnin mukaan ennenkaikkea ihminen eli samalla myös ihmiseläin kuten jokainen meistä.

        Ihmiseläimen elämänkaari alkaa syntymästä ja päättyy kuolemaan. Sen jälkeen ihminen on lopullisesti kuollut pois maapallolta. Kukaan ihminen ei joudu kuolemansa jälkeen helvettiin saati taivaaseen vaan on ikuisesti yhtä kuollut kuin kivi.

        Helpottiko tieteellinen todistusaineisto asian selventämiseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riittääkö ala-asteen biologian kirja? Siinä kerrotaan jokaisen ihmisen olevan ihmisnisäkäs eli eläin. Tieteellinen todistelu kuuluu suunnilleen näin:

        "Ihminen (Homo sapiens) on ainoa nykyisin elossa oleva ihmisten (Homo) sukuun kuuluva nisäkäs. Ihminen kuuluu kädellisten (Primates) lahkon isojen ihmisapinoiden (Hominidae) heimoon ja on nykyisin elävistä kädellisistä laajimmalle levinnyt ja runsaslukuisin eläinlaji. Ihmisiä on maapallolla n. 8 miljardia."

        Jokainen lestadiolainen on tieteellisen kategoroinnin mukaan ennenkaikkea ihminen eli samalla myös ihmiseläin kuten jokainen meistä.

        Ihmiseläimen elämänkaari alkaa syntymästä ja päättyy kuolemaan. Sen jälkeen ihminen on lopullisesti kuollut pois maapallolta. Kukaan ihminen ei joudu kuolemansa jälkeen helvettiin saati taivaaseen vaan on ikuisesti yhtä kuollut kuin kivi.

        Helpottiko tieteellinen todistusaineisto asian selventämiseksi?

        "Tieteellinen todistuksesi " ei kerro yhtään mitään ihmisen kuoleman jälkeisestä elämästä.


      • Anonyymi

        Tiedetään, että voisin vapaasti juoda alkoholia Suomen lain sitä estämättä. Kaikki, ihan kaikki tuntemani vl:t ja ex-vl:t tietävät sen.

        En kuitenkaan missään tapauksessa haluaisi juoda alkoholia sen huomattavien terveyshaittojen, sosiaalisten haittojen ja alkoholinkäyttöön liittyvän kohonneen onnettomuus- ja hairahtumisriskin vuoksi. Kokeilematta on, olisinko pahapäinen humalassa, mutta mieluusti elän ilman varmaa tietoa asiasta. Päihteettömyys on etenkin maallisen vaelluksen siunaus. Jos kuolen ilman uskoa Jumalaan, niin voin sentään vanhana todeta saaneeni elää päihteettömän elämän alun perin uskonnollisen kasvatuksen ansiosta.

        Raittius on järkevän ihmisen valinta. Elämässä on paljon sellaisiakin nautintoja, jotka eivät tuhoa, vaan rakentavat.

        Tiedoksi muuten, että alastomuus julkisella paikalla on rangaistava teko, vaikka vaikutit pitävän päinvastaista käsitystäsi 100-prosenttisesti todistettuna tieteellisenä faktana. Joten pidä kuitenkin arimmat paikkasi piilossa, niin ei tule putkareissua tietämättömyyden vuoksi.


    • Anonyymi

      Kyllä alottaja on täysin väärässä.
      Uskovaisetkin käyttää nykyään alkoholia ja korona aikana se on vaan lisääntynyt.

    • Anonyymi

      Totuus kuitenkin on, että pahinkin "juoppo" on lähempänä Jumalaa kuin luopio, jolla ei ole omatuntoa.

      • Anonyymi

        Niin, totta on, että luopiot eivät ole Jumalan valittuja.


    • Anonyymi

      Uskovaisen elämä on alkoholitonta. Siksi moni kehittää itselleen toisen persoonan, joka voi sitten juoda nämä alkoholit ja viettää villimpää iltaelämää. Kun ulkoistaa synninteon toiselle persoonalle ja pitää ensimmäisen persoonan puhtaana, on uskominenkin helpompaa. Näin moni ajattelee ja näin ajattelin itsekin. Ajattelin ja luulin, että se, mitä minun toinen persoonani on tehnyt, niin niistä ei tarvitsekaan tehdä parannusta, koska ne eivät ole uskovaisten tiedossa. Uskovaisille olen uskovainen ja työkavereilleni ihan tavallinen suomalainen, joka nyt vain osallistuu illanistujaisiin yms. Monesti oli kuitenkin vaikeaa sovittaa yhteen nämä kaksi hyvin erilaista persoonaa. Jos vaikka työpaikan pippalot sattuivat yhtäaikaa suurten seurojen kanssa, jouduin valehtelee työkavereilleni, etten pääse. Jos taas joku maailmallinen meno oli niin houkutteleva, etten voinut kieltäytyä sieltä, jouduin valehtelemaan uskovaisille, että olen kipeä tai muuten estynyt tulemaan.... Yhdet suviseuratkin jouduin skippaamaan, kun eräs konsertti meni niiden edelle.
      Mutta eihän tällainen kaksoiselämä tee hyvää psyykelle!!!!

    • Anonyymi

      En ole vielä tässä elämässä keksinyt mihin tarvitsisin alkoholia itseäni varten !

      ehkä joku vielä ennen hautuumaata tulee kertomaan mistä olen jäänyt paitsi.

      odotellaan.

    • Anonyymi

      Ryypätkää ja huoratkaa vapaasti, sitten kun omatunto alkaa kolkuttamaan, niin sitten vain kipin kapin hoitokokoukseemme saamaan syntinsä anteeksi. T. Vanh. Lest. Esirukoilija.

      • Anonyymi

        mikä se on vuosimallia se hoitokouksen sertifikaatti?

        minä käytän vuodelta -30 Jeesuksen puhdistusaineita.


    • Anonyymi

      Lestat rules. Eikö netti ja TV olekaan syntejä ??? Joudutte nyt saatanalle ku olette täällä netissä ja TV sää YLE.

    • Anonyymi

      Ei ole ikinä tehnyt mieli maistaa ja hyvin on pärjätty ilman.

      Monelle ensiryyppynsä ottaneelle on käynyt huonommin.

      • Anonyymi

        Mulle kävi valitettavasti hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle kävi valitettavasti hyvin.

        Et voi olla asiasta varma. Monilla alkoholiongelmaisilla voi mennä kymmeniä vuosia sen myöntämiseen, että käytössä on ollut vakavia ongelmia. Voi olla, että vasta kun lapset kertovat katkaisuhoidossa vanhemmalleen tämän alkoholinkäytön lapseen jättämistä traumoista, kovapäisin havahtuu, että piru vieköön, ei käynytkään hyvin.


    • Anonyymi

      Eihän uskovaisella ole elämää .

      • Anonyymi

        No ei täällä ajassa mutta iankaikkusuudessa on.


    • Anonyymi

      Jeesusko ei sitten ollu uskovainen?

      • Ei siihen pysty Vellut vastaamaan, he eivät tunne Häntä.


    • Anonyymi

      Kävin ruokakaupassa ja sen jälkeen ostin viinipullon, jota laitan kastikkeeseen ja lihapataan. Saatan ottaa yhden lasillisen samalla. En pidä syntinä, mutta kun joku alkoi paheksua, vähensin. Jos seurassa joku loukkaantuu, en sitten ottaisi sitäkään.

    • Anonyymi

      Koskaan ei mene niin huonosti etteikö viinan 'voimalla' menisi vielä huonommin.

      • Älä juo niin paljon, vähempikin riittää.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Älä juo niin paljon, vähempikin riittää.

        niin mihin se riittää se vähempi juopottelu?


    • Anonyymi

      pesty sika rypee rapakossa.

      tiedätte varmaan mistä on kysmys silloin.

    • Anonyymi

      Luuleeko uskonveli elämänsä paranevan maallisen vaelluksen jälkeen kun ei koske alkoholin. Sinnittely vittuun ja nauttimaan kohtuu käytöstä nyt kun vielä elät!

    • Anonyymi

      Alkoholi ei ole puoleksikaan niin vahingollista ainakaan lapsille kuin on lestadiolaisuus. Vaikuttaa olevan ihan synonyymi pedofilialle. 😡.

    Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1515
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1312
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1247
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe